MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

34 minutes قبل , baktari گفت:

سلام .

دوستان یه سوال پیش میاد اینجا یعنی واقعا انقدر اسرائیل عقده داره که برای تمامی سرباز های ما داره انقدر خرج رو دست خودش میزاره ؟؟؟؟

 

 

سلام

خب چیزی که تبلیغ میشه فقط بخش کوچکی از ماجراست.

اهداف صهیونیستها از بمباران مداوم سوریه اهدافی است چندگانه و با هدف های متعدد و متنوع.

فقط بخشی از اون زدن تاسیسات و برخی ابزارهای انتقالی است.

 

حملات مداوم به بهانه حضور ایران در حقیقت از قدرتنمایی و پروپاگاندا و مصرف داخلی شروع میشه اهدافش تا زدن زیرساختهای کشور سوریه در بخش نظامی (رادار، پدفاد، انبارها، کارخانه هایی که بالقوه امکان ساخت تجهیزات نظامی دارند و ...)، اقتصادی، مواصلاتی (به منظور تضعیف هرچه بیشتر همسایه ای که با سرزمین های اشغالی مرز داره) و همچنین تحمیل شرایط دایمی روانی برای عدم استقرار ایران و نیروهاش با خیال آسوده و روحیه بخشی به تروریستها که هنوز طرفی وجود داره دولت مرکزی را تضعیف کنه و امید داشته باشند برای ادامه جنگ و ایجاد "حق" ای که به مرور رویه بشه برای اجازه تجاوز دائمی (مثل اسمان لبنان) و جولان جنگنده ها و ایجاد مانع در برابر مسیر لبنان و حزب الله و ....

 

و مورد آخر اینکه بارها شده حتی خود ما حساب کتاب موشک و بمب و پدافند صهیونیستها را کردیم و حساب سود و زیان ولی یک واقعیت مسلم وجود داره برای این رژیم با منابع متعدد مالی و کمکهای جهانی و بعضا ویژه و خاص و فرقه ای خصوصا در بحث جنگ های (مقدسش!! به زعم گروهی از یهودیان) پی در پیش که اصلا این ارقام برای این رژیم عددی محسوب نمیشند. از این بعد نه عربستان و امارات هست، نه ترکیه و ایران و نه حتی آمریکا که نگران اعداد و ارقام باشه، چیزی که باهاش مواجهیم بحث (فعلا با این شرایط و دشمنانش که نهایتا یک ما هستیم و چند گروه مقاومت اون هم زیر شدیدرتین تحریمهای اقتصادی و منابع مالی شوخی) یک رژیم با منابع نامحدود هست. 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , worior گفت:

. امام با حضور ما در آن جبهه، با شرایط موجود‏‎ ‎‏مخالفت دارند و معتقدند که عربها جنگ جدی نخواهند کرد و درگیری بیشتر ما باعث‏‎ ‎‏می شود که در جبهه جنگ با عراق، دچار وقفه شویم و در آنجا هم به جایی نرسیم.‏‎ ‎‏بالاخره قرار شد، اگر به طور جدی از طرف سوریه جنگ شد، شرکت کنیم.

 

9 hours قبل , worior گفت:

سفیر سوریه آمد و از اینکه ما به جنگ با عراق اولویت داده این و با افعزام {نیروهای جدید از ایران به سوریه}، به آنها فشاری برای ادامه جنگ وارد نمیشود، خوشحال بود و میگفت: اسراییل سلاح های ناشناخته جدیدی به کار گرفته و فعلا نمیخواهیم با آن بجنگیم.

 

9 hours قبل , worior گفت:

از قول سردار محمد افشردی؛ در لبنان، چند روزی با حاج احمد متوسلیان منطقه ((جبل الشیخ)) و اطراف بیروت را شناسایی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با بکار گیری ده، دوازده گردان نیرو و یک سری کارهای دیگر، شاید بتوانیم سه هزار اسراییلی را اسیر بگیریم. چرا که اسرائیلی ها ناشیانه ترین جنگ را کرده بودند و در منطقه گسترش بسیار نامناسبی داشتند طوری که به راحتی میشد به آنها زد. بعد که با سوریه ای ها در این باره بحث کردیم، دیدیم که اصلا اهل این حرفها نیستند. یعنی میخواهند آن وضعیت آتش بس شکننده موجود را کش بدهند. وقتی در دمشق با آقای دکتر ولایتی، وزیر خارجه وقت کشورمان، صحبت کردم، ایشان پرسید نظرت چیست؟ من گفتن: این سوریه ای هایی که من مبیبینم هیچ کدام اهل جنگ نیستند. ایشان گفت: بالاخره جنگ در این مشکلات دارد. بدین بین نباشید.

 

به نظر میاد که همین شرایط برای ایران در جنگ فعلی سوریه هم رخ داده 

یعنی بیشتر بی عملی ما از سر عدم خواست سوری ها میاد تا تصمیمات ویا صبر ما 

ما هم باتوجه به رفتار سوری ها سیاست صبر استراتژیک رو در پیش گرفتیم تا در لحظه ای که اسرائیل تصمیم به جنگ تمام عیار می گیرد دستمون پر باشد

از این بابت حسابی روی تقویت زیرساخت و تجهیزات در سوریه داریم کار می کنیم و حزب الله دیگری رو داریم پایه گذاری می کنیم

 

از یک سمت دیگر جنگ سوریه و نبرد برای آزادی زمین های اشغال شده، ارتش سوریه را از ان وضع تاسف بار بیرون آورده و کمی طرز فکر هاشون رو عوض کرده

به هرحال از محاصره دمشق تا آزادی حلب و رسیدن به ادلب راه دشواری بود 

 

در مجموع ایده رهبری که گفت سوریه را خود سوری ها باید آزاد کنند درست ترین اقدام بود

و در انتهای این مسیر پر دل و خون، سوری ها محوری مستقل از مقاومت خواهند شد و ارتش همیشه بازنده نخواهند بود

 

در تکمیل این صحبت از دید مفسر اسرائیلی 

عدم پاسخ ایران از این بابت هست که ایران نمی خواهد در برنامه بلند مدتش خللی وارد شود و تمرکزش را از دست دهد 

اسرائیل شیطنت می کند ولی حدش عدم تحریک ایران و گرفتن تلفات است.

Emanuel (Mannie) Fabian

https://twitter.com/manniefabian/status/1344404111169642496

 

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توطئه سازمان میت و اردوغان؟!

 

در چند ماه اخیر با افزایش قاچاق نفت سوریه توسط تروریستهای تحت حمایت آمریکا و ترکیه در مناطق کردی در یک همکاری نانوشته و با افزایش قیمت نفت در چند مرحله شاهد حمله نیرویهای روسی/سوری به محل دپوی نفت در مناطق اشغالی ادلب بودیم. در آخرین حمله ولی این اتفاق نزدیک معبر با ترکیه رخ داد بر خلاف دفعات قبل که در عمق رخ میداد که این امر ترکیه را بسیار عصبانی کرد تا جاییکه امروز سفیر روسیه را احضار کرد تلویحا به این بهانه. به هر حال ترکیه با انبوه پایگاه های ارتشش در مناطق اشغالی سعی کرده وجب به وجب مناطق اشغالی را نوعی عدم دسترسی و منطقه محافظت شده تحت پایگاه هاش اعلام کنه تا تروریستها به راحتی بتونند زیر چتر ارتش ترکیه فعالیت کنند.

 

البته احضار سفیر تنها اقدام نبوده، مسلحین اعلام کردند صبح دوشنبه پهپادهای ناشناس چاه های نفتی ابوکمال که تحت نظر نیروهای تحت حمایت ایران هست را هدف قرار داده بودند قبلش که احتمالا به تلافی و یا برای توقف اقدامات سوری ضد منابع نفتی مفت سوریه هست که ترکیه به همراه مسلحینش داره نهایت استفاده را میبره (در حقیقت ترکیه از ابتدای جنگ سوریه مثل یک رژیم وحشی غارتگر به سان مغولان  از غارت منابع سوریه به هر نحوی هیچ دریغی نکرده از آثار باستانی و صنعتی گرفته تا لوازم منزل مردم و از همه پرسودتر نفت سوریه که حتی در زمان داعش بسیار دوستانه تنها خریدار نفت داعش محسوب میشد و تا زمانیکه جهان حساس نشده بود روابطش خیلی هم دوستانه بود و شاید یکی از معدود کشورهای تامین کننده داعش رسما و علنا محسوب میشد که البته در داخل ترکیه هم خیلی پیچیده بود و از داماد تا پسر اردوغان درگیر پرونده های مربوطه بودند گویا.

 

حالا هم کردها منابع نفتی سوریه را مجبور هستند از طریق همین ترکیه به یغما ببرند و یک همکاری در عین دشمنی ظاهری وجود داره و نفت مناطق کردی به نظر و همچنین ادلب سوریه توسط النصره به ترکیه برای مصرف صادر میشه که تجارت بسیار پرسودی را برای ترکیه رقم زده.

 

حالا امروز در این اثنا ناگهان با یک حمله غیرمنتظره و تقریبا بی سابقه به میدان نفتی کونیکو و پایگاه امریکایی ها نزدکی دیرالزور را شاهد هستیم که در ظاهر احتمالا به مقاومت منتسب میشه و به نظر موقعیت مناسب برای مقابله به مثل در سناریوی میادین گازی/نفتی و برای کشیدن پای آمریکا به این درگیری در حالیکه ارتش سوریه به ظاهر تصمیمش بر مقابله با شاهراه قاچاق نفت در مناطق ادلب بود که به خودی خود بدون حساسیت برانگیختن منابع غارت کردها را هم هدف قرار میداد و شاید سازمان میت ترکیه با کشاندن آمریکا به این درگیریها بهترین استفاده را ببره از اونجاییکه نیاز داره در سوریه کمی شلوغ کنه تا حتی در یمن هم به اهداف خودش برسه بدون دغدغه سوریه و البته مسیر غارت نفت سوریه را هم تضمین کنه. با یک تیر چند نشان.

 

 

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول نوشت: هر چه میخواهی چنین پستهایی طنز گونه نباشند نمیشه چون اصل خبر و حواشیش همینه.

 

در راستای لطیفه های تاریخی خبرنگار شبکه cbs آمریکایی با تروریستی که مثلا آمریکا براش 10 میلیون دلار جایزه هم تعیین کرده ( برخی با این عناوین موشک آمریکایی چند هزاردلاری نصیبشون میشه و برخی میکروفون شیک و تریبون میلیونی و صحنه نمایش فول اچ دی)  به مصاحبه نشسته تا تروریست عزیز! درس پس بده و از همون! تریبون اعلام کنه اتفاقا من آمریکا را خیلی هم دوست دارم چرا من را به غلامی نمیپذیره آخه عزیز. مگه من چیم کمتر از بن سلمانه اره است؟

 

thumb_aljoulani-alqaede_-_terrorist.jpg

تروریست خوب تواب

 

البته همچنان دوستان جناب تروریست جولانی و متخصصان رسانه ای رفیق شفیق اردوغان حواسشون بوده این پسر خوب هر روز داره پیراسته تر میشه و به نظر مزه قدرت هم به قول نویسنده رای الیوم حسابی زیر زبونش خوش کرده و دوس داره رییس بمونه وسیعتر و پذیرفته تر. به هر حال اردوغان هم حواسش هست کاریزماتر و تجربه دارتر و باسابقه تر و وحشی تر از این مهره شاید مهره دیگه ای نباشه برای آرزوهاش در مورد سوریه (بله! میدونم که بعضا مثلا ما شاهد ظاهرا کشمکشهای رسانه ای عمدتا رسانه ای هستیم در مقاطعی بین دو طرف ولی شما حساب کنید با اشغال ادلب توسط ترکیه و هزاران پایگاه ریز و درشت و سرباز ترک که پشه را در ادلب میزنند جناب تروریست جولانی تحت امر و نهایتا کرنش اردوغان تروریست پرور نباشه. )

 

thumb_aljolani_terrorist.jpg

تروریست شیک تر با ریش کمتر و کت!

 

از طرفی گویا اردوغان هنوز توی کلاسهایی که در ادلب با کارت شناسایی ترکیه برگزار میکنه به جناب تروریست اعظم یاد نداده که عزیزم در برابر سوال تو تروریست هستی نباید بگی من که اصلا به خدا دوست ندارم به منافع غرب و اقتصادش ضربه بزنم (درسته واقعیت همینه ولی عزیز داری با رسانه مثلا بی طرف مصاحبه میکنی و باید حفظ ظاهر کنی) و فراموش کنی که ترور فقط به این خلاصه نمیشه (واقعییش! همینو گفت و البته مصاحبه کننده هم یادش رفت که چیزی اضافه کنه برای حفظ ظاهر لااقل) و هرگونه سربریدن اسرا، قتل عام ملت به خاطر مذهب، گورهای دسته جمعی، گروگانگیری و تهدید مذاهب به پاکسازی و ریشه کنی و به کنیزی بردن زنان و بچگانش به خاطر دین و کشورشون و فرقه گشایی و همدستی با داعش و القاعده و محاصره زنان و بچکان و هدف قراردادن عمدی و شادانه غیرنظامیان به شکل از پیش تعیین شده و توحش تروریسم محسوب میشه در شکل لغویش و فقط اظهار ارادت به غرب (شاید در واقعیت واقعی واقعی همین باشه و تقصیری نداره بنده خدا!) نمیتونه تو را از تروریست به آقای محترم انقلابی شیفت بده.

 

thumb_images.jpg

آقای محترم انقلابی حتی در گوگل هم هیچ تصویری ازش با جنایتهای گروه تحت امرش وجود نداره خیلی خیلی غیرمشکوک! و فقط عکسهای شیک و پیک و اتوخوردش بالا میاد حتی با کلیدواژه ترور

 

نهایتا اینکه بله در جهان فعلی بزرگترین حامی داعش و النصره (با ارتباط کاملا کاملا مستقیم سیاسی/اجتماعی/امنیتی/نظاممی/اقتصادی/هواپیمایی/مسافری/ترانزیتی/رسانه ای/عشقی! حتی و خانوادگی شاید!!) جناب اردوغان در ده سال گذشته وقتی به خاطر انتساب به منافع غرب همچنان حتی با این همه تعرض حتی به چارچوبهای غرب یک رییس جمهور محترم شناخته میشه ( به خاطر نیازی که غرب به این اسب تراوا در منطقه و جهان اسلام داره در شکل منافقش) دیگه از شاگردانش و برخورد باهاشون هم همین انتظار میره.

 

thumb_terrorist_HTS_aljolani.jpg

 

فراموش شد که به اصل صحبت های جولانی تروریست بپردازیم. اینطور اظهار چاکری کردن (با چشمان اشک آلود!) و گردن کج و اظهار ندامت و پشیمانی و تکذیب هرچه حالا حتی محدود (برای جمع کردن جهادیون لابد) ضد غرب گفته بود و البته مسکوت گذاشتن تمام جنایتها و توحشی که ضد مردم و نظامیان و غیرنظامیان در محیط جنگ داخلی سوریه کرده بود هم از اعجازهای این مصاحبه بود.

 

thumb_terro.jpg

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , NIX گفت:

سلام

 

اون روز ها و رجز های محیسنی هرگز فراموش شدنی نیست ، یکی از آرزو های شخصی من نابودی و ذلت این آدم بود و اینقدر ساده گرفتن موضوع به نظرم درست نیست

 

اینکه در منزل و به خاطر حضور خانواده عملیات انجام نشه درست!! ولی آیا نمیشد محیسنی رو در تور دیدبانی قرار بدن تا در خیابان و درون خودرو بهش حمله و به درک واصل کنند؟

گویا دستور ها توسط عوامل اجرایی به ساده ترین گونه ممکن تفسیر میشه ، چون نباید به خانواده و افراد بی گناه آسیب وارد بشود پس باید همه عملیات ت.م را رها کنیم؟؟

 

در همین بند به کار شگرف محیسنی در یکپارچگی تکفیری ها اشاره شده و همه دوستان در سایت ویدیو های حماسی این پلشت رو چه پیش از عملیات ، چه پس از عملیات و چه در انگیزش اعراب برای کمک به نیرو های جهادی!!!!! به یاد دارند

دوست عزیز تفاوت انسان و حیون اینجا اشکار میشه ای کاش فیلم هایی که در رابطه با دیده بان ها در زمان جنگ بود رو میدیددی و بعد این حرفا ررو میزدین. طرف داره  نماز میخونه ولی دیده بان ما گرا نمیده چرا چون سرباز عراقی داره عبادت میکنه ای کاش یکم فکر میکردی.

یا علی

  • Like 2
  • Upvote 6
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, baktari گفت:

دوست عزیز تفاوت انسان و حیون اینجا اشکار میشه ای کاش فیلم هایی که در رابطه با دیده بان ها در زمان جنگ بود رو میدیددی و بعد این حرفا ررو میزدین. طرف داره  نماز میخونه ولی دیده بان ما گرا نمیده چرا چون سرباز عراقی داره عبادت میکنه ای کاش یکم فکر میکردی.

یا علی

سلام

داستان خضر و موسی را شنیدید! یکبار دیگر مطالعه کنید از کارهای حضرت خضر در این سفر مشروط بر بدون سوالی کشتن اون نوجوان و سوراخ‌ کردن کشتی بود برای  جلوگیری از خسران بزرگتر چرا چون علم به آینده داشت!!

ما هم وقتی میدونیم چنین تروریستی چه بازدهی داره و خانواده بدتر از خودش و یا حتی اون نیروی عراقی نماز خوانی که شما میگید ممکنه چه کارهایی بکنه باید از این شعار ها عبور میکردیم!!

میگن هدف نمی‌تونه مسیر را توجیه کنه شاید اوائل انقلاب این فلسفه خیلی رسوخ بیشتری داشته ولی باید مقداری هم سبک سنگین کرد انتخاب بین این دو و تصمیمات را .....!!!

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بحث بروزرسانی پیرامون نقش روسیه در جنگ داخلی سوریه و موضوع لوجستیک ایران در این جنگ

 

 

توجه: از پایین به بالا خوانده شود.

 

 

 

aminf14امروز 11:01 PM
@Amirali123 در عراق و سوریه شرایط طوری بود که به قول استنیس باراثیون نیروهای دولتی از پس حمله به یک آشپزخانه هم بر نمیومدند.اگر الان شرایط پایداری دارند باید به جای این همه ناسپاسی قدردادن ایران باشند
  •  
    GHIAMامروز 11:00 PM 
    @saeedpi لوجستیک
  •  
    Amirali123امروز 10:57 PM
    @aminf14 هردو به نوعی_برای اعزام یک نیرو برای زرم مشترک به یک کشور دیگه خیلی چیز ها باید توجه بشه
  •  
    saeedpiامروز 10:57 PM
    @GHIAM عملکرد از چه نظر ؟ راهبردی یا تاکتیکی ؟ کدوم سطح؟
  •  
    Amirali123امروز 10:55 PM
    @saeedpi ما هم داریم همین نکته از زاویه تجهیزات و پشتیبانی بررسی می کنیم
  •  
    GHIAMامروز 10:55 PM 
    @saeedpi مسلمه همه چیز برمیگرده به فرماندهی. اما چرا با وجود اتحاد فرماندهی در جبهه سوریه و عراق عملکردها کاملا متفاوت هست.
  •  
    aminf14امروز 10:54 PM
    @Amirali123 از ایران یا سوریه؟ از سوریه یا حتی عراق که حتی اصول اولیه کار با کلاشنیکف رو بلد نبودن و چندین پادگا در غرب از ثابت خواه گرفته تا شهدا و... به این امر اختصاص داده شد تا حداقل هایی رو یاد بگیرن
  •  
    saeedpiامروز 10:53 PM
    ببینید باز هم میگم مشکل اصلی در نبود تجهیزات نبوده .. کما اینکه بوده و درست استفاده نشده ... من مخالف دادن تسلیحات نیستم اصن بروزترین تسلیحات جهانو میدادن مگه من میگم بده ... اما مشکل اصلی در فرماندهی بود نه کمبود تجهیزات .
  •  
    GHIAMامروز 10:53 PM 
    @Crash @Amirali123 واقعا سوال بزرگیه چرا بین عراق-یمن و سوریه این همه فرق وجود داره.
  •  
    Amirali123امروز 10:52 PM
    @aminf14 متاسفانه برخی از افرادی که اعزام میشدن به هیچ عنوان توانایی عملیاتی نداشتند
  •  
    Crashامروز 10:52 PM
    @GHIAM @Amirali123 جالبه اینکه صاعقه رو هم به عراق بریدم هم به یمن اما به سوریه نبردیم ...
  •  
    Amirali123امروز 10:51 PM
    @Crash همین صاعقه دوای این انتحاری ها بود
  •  
    aminf14امروز 10:51 PM
    @Amirali123 اینا مشکلات فرعیه. چندین ماه نیروهای سوری به ایران اعزام می شدند که رزم مقدماتی یاد بگیرن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل سوریه!
  •  
    Crashامروز 10:50 PM
    @GHIAM حتی فک کنم موشک های صاعقه هم بهشون دادیم
  •  
    Amirali123امروز 10:49 PM
    @saeedpi به نظرتون یک پرسشنامه در مورد وضعیت اماد و پشتیبانی در سوریه بدیم نیروهایی که اونجا بودن پاسخ بدن،(از غذا و لباس گرفته تا بحث پشتیبانی اتش و...) در مجموع میانگین از 100 به چه عددی میرسیم؟
  •  
    GHIAMامروز 10:49 PM 
    @saeedpi ارتش سوریه رو کاری ندارم. ما نیروهای تحت امر خودمونو هم تجهیز درست و حسابی نمیکردیم.
  •  
    saeedpiامروز 10:46 PM
    @GHIAM مشکل تجهیزات نبود
  •  
    aminf14امروز 10:46 PM
    تشکیلات نظامی سوریه چندان قوی نبود. به زور و مکافات منطقه ای رو پس می گرفتن ولی در چند ساعت پس دادن می دادن منطقه رو. در حسالی که در جبهه یمن واقعا با دست خالی رزمندگان سرزمین های زیادی از ابتدای جنگ از دست ندادن
  •  
    saeedpiامروز 10:46 PM
    @GHIAM ببین سوری ها توی آفند خوب بودن ولی توی پدافند دیگه تموم . دیگه گیر سیگارو ... میشدن نمیشد جمشون کرد
  •  
    Amirali123امروز 10:46 PM
    @GAHERRRR بسیار، عملا داعش و بقیه گروه ها با همین تجهیزات و مهمات غنیمتی رشد کردن
  •  
    GHIAMامروز 10:46 PM 
    @Crash @saeedpi یکی از نکات جالب این بود بر خلاف نیروهامون تو سوریه، اما حشد الشعبی رو به ضد زره تجهیز کردیم. علاوه بر توفان 3 و 5 و دهلاویه حتی نسخه های ترموباریک توفان در عراق به چشم میخورد.
  •  
    saeedpiامروز 10:44 PM
    @GHIAM + +++ بحث سوریه مربوط به کمبود تجهیزات نبوده ... بابا اکثر این ضدزره های داعش و مخالفان رو مگه از همین انبار های عراق و سوریه تامین نشد .. عامل این مشکلات یه ولنگاری بود.
  •  
    GAHERRRRامروز 10:44 PM
    @Amirali123 البته خود سوریه هم تجهیزات کم نداشت و کم غنیمت نداد
  •  
    GHIAMامروز 10:44 PM 
    @saeedpi انتحاریها عموما زره پوش میشدند و حتی کالیبر 50 هم گاها جوابگو نبود. حتی در صورت انهدام، به دلیل فاصله نزدیک، موج انفجار نیروهای خودی رو هم گرفتار میگرد. بنابراین باید در یک فاصله مناسب هدف قرار میگرفت.
  •  
    Bavar373امروز 10:44 PM
    @GHIAM یکی از مشکلات ما توی همه جا تفکر فرماندهی هست!
  •  
    GHIAMامروز 10:42 PM 
    @Bavar373 یکی از بزرگترین مشکلات ما تو سوریه تفکر فرماندهی بود. حتی به ندرت از پهپادهای شناسایی در جنگ سوریه استفاده میشد. شاهد129 با وجود مسلح بودن اما چندان در این نقش بکار گرفته نشد.
  •  
    saeedpiامروز 10:42 PM
    @Amirali123 توپخانه بود ... کی گفت نبوده؟
  •  
    Crashامروز 10:41 PM
    @Amirali123 بله خودشه
  •  
    saeedpiامروز 10:41 PM
    @GHIAM ماموریت اصلی ضدزره های هدایت شونده علیه ادوات زرهیه . بله ماموریت های فرعی اون علیه سنگر ها هم هست ... اما من تعجب میکنم آخه سوریه ها هم ضد زره زیاد داشتن اما اهمیت اون در یمن خیلی بیشتره تا سوریه ... انتحاری زره اونچنانی نداره با تیربار سنگین بعضا با سبک هم قابل زدن . اما غافلگیری عامل رسوندنشون میشد . گاهی اونها از چند تا همزمان استفاده میکردن
  •  
    Amirali123امروز 10:41 PM
    @Crash این تاپیک فکر کنم http://www.military.ir/forums...%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C/
  •  
    Crashامروز 10:40 PM
    زدن خودرو انتحاری داعشی ها با موشک ضد زره جاولین توسط کردهای تحت حمایت آمریکا 338F982800000578-0-image-a-45_1461697336617.jpg
  •  
    Amirali123امروز 10:39 PM
    @saeedpi بحث ضد زره فقط نیست، یمنی ها نیاز به ضد زره داشتن به هر نحوی به دستشون رسید، نیروهای ما در سوریه (مثلا توپخانه) نیاز داشتن، چرا به دستشون نرسید؟
  •  
    GHIAMامروز 10:39 PM 
    @saeedpi @Crash نه تنها خودروهای انتحاری، بلکه تک تیراندازهای سنگر گرفته داخل ساختمونها دواشون ضد زره بود. خودروهای تاکتیکال هم همینطور. ما تو سوریه ترموباریک نداشتیم برای زدن سنگرها.
  •  
    Crashامروز 10:38 PM
    @GHIAM اینقدر تروریست ها با انتحاری خطوط نیروهای مقاومت رو هم می شکستن که صدا ی بچه ها همینجا در اومده بود... فک کنم یک تاپیک برای مقابله با خودروهای انتحاری داریم
  •  
    Bavar373امروز 10:36 PM
    اگر توان پهپادی امروزمون رو اون موقع داشتیم و توی استفاده دستمون باز بود نیازی به روسیه بود؟
  •  
    Overdoseامروز 10:34 PM
    امریکا اگه همون توان کم فیتر های سوری را نابود نمیکرد شاید میتونستیم بدون نیاز به روسیه عمل کنیم ولی اگه روسها نبودن ترکیه سوریه را میبلعید
  •  
    saeedpiامروز 10:34 PM
    @GHIAM یعنی میگید برای ضد زره اونها ما هم باید ضد زره میدادیم تا مساوات رعایت بشه؟ خب اونا خیلی استفاده میکردن چون سوری ها تانک داشتن ... مخالفان که تانک زیادی دراختیار نداشتن که سوری ها بخوان از ضد زره استفاده کنن
  •  
    Overdoseامروز 10:33 PM
    فرق یمن اینه که شما مردم را دارید دشمنا دولت را ولی تو سوریه ما دولت را با بخش کمی از مردما داریم دشمنا مردما
  •  
    Crashامروز 10:33 PM
    @saeedpi خیلی مواقع انتحاری بدون کمترین مشکلی خودشون رو به مواضع مدافعین میرسوندن
  •  
    GHIAMامروز 10:33 PM 
    @saeedpi ضد زره صرفا برای زدن تانک نیست. حجم سرسام آور خودروهای انتحاری رو با کلاش میخواستید مانعش بشید. خودروهای تاکتیال رو چی؟ ضد زره فقط برای زرهی نیست. یکی از کاربرداش بر علیه سنگرهاست.
  •  
    Bavar373امروز 10:33 PM
    @h298989 امریکا هم از پس یه گروه تروریستی به اسم القاعده بر نیومد
  •  
    saeedpiامروز 10:32 PM
    @Crash سوریه خودش پر تجهیزات ضد زره بوده ... درمقابل انتحاری سوری ها از تانک استفاده میکردن
  •  
    GHIAMامروز 10:32 PM 
    @saeedpi لابد میخواست در ازای هر یک از موشک های ضد زره تروریستها یک رزمنده به کار بگیرید. برتری عددی بدون تجهیزات چه فایده ای داره.
  •  
    h298989امروز 10:31 PM
    @GHIAM فقط میتونم بگم که وای به حال ما که اگر بعد از اینهمه ادعا، نتونیم از پس یه گروه تروریستی مثل داعش بر نیایم و محتاج روسیه باشیم!
  •  
    GHIAMامروز 10:31 PM 
    @Amirali123 اینو باید از ستاد کل و بقیه تصمیم گیران پرسید که چرا اینقدر تفاوت وجود داره. اما چیزی که معلومه، ایران هیچ وقت قصد نداشته در سوریه نیروی ایرانی گسترده بکار بگیره و لوجستیک نیروی های مقاومت و ارتش سوریه رو به عهده داشته باشه.
  •  
    Crashامروز 10:29 PM
    @saeedpi فقط تجهیزات زرهی نبودن همین خودروهای انتحازی کلی اسیب میزدن
  •  
    saeedpiامروز 10:29 PM
    @Amirali123 در سوریه ما دارای برتری فیزیکی بودیم ( تعداد نفرات و تحهیزات ) اما در یمن برعکس . از طرفی فرهنگ و عقاید سوریه با یمن هم خیلی فرق میکنه
  •  
    Amirali123امروز 10:29 PM
    @GAHERRRR بحث بر سر شیوه رزم نیست، سوال شیوه تدارکات و پشتیبانی هستش
  •  
    GHIAMامروز 10:28 PM 
    @GRIPEN همینطور که ما از روسها استفاده کردیم برای منافع خودمون تو سوریه، روسها هم از ما استفاده کردن. انتقاد کنن ولی انتقاد درست و نه دروغ. نیان بگن پوتین قاسم سلیمانی رو دور زده و ازش سوء استفاده کرده تا بتونه تو سوریه وارد بشه در صورتی که ما نیازی به روسیه نداشتیم و اوضاع سوریه خوب بود. یک نگاه به اخبار جبهه سوریه سال 94-95 بندازید. صحبتهای فرماندهان سپاه قدس در مورد اون سالها رو ببینید که چطور تحت فشار بودیم و نمیتونستیم جنگ رو پیش ببریم. این کجاش با حرفای ظریف در مورد اینکه قاسم سلیمانی ساده لوحی کرده و روسها رو برای از بین بردن برجام وارد سوریه کرده میخونه؟

  • GAHERRRRامروز 10:27 PM
  • @Amirali123 این دوتا تقریبا ۱۸۰ درجه فرق داشتن یکیش کلا چریکیه یکی کلا منظم
  •  
    saeedpiامروز 10:26 PM
    @GHIAM در یمن دشمن زره دارد ولی در سوریه دشمن زره کمی داشت!
  •  
    Amirali123امروز 10:25 PM
    @GHIAM منم کمی و بیش از وضعی که نیروهای در سوریه و عراق داشتند با خبر هستم، ولی سوال اینکه چه فرقی بوده و هست بین یمن و سوریه؟ چرا در یکی رکود دار هستیم و در یکی وضعیت این شکلی هست؟
  •  
    GHIAMامروز 10:23 PM 
    @Amirali123 حدود 4000-5000 ضد زره به یمن رسوندیم. غیر از صدها فروند پهپاد و گلوله های لیزری و ... شما هیچ وقت این حجم از ضد زره ایرانی رو تو سوریه نمی بینید. اگر با بچه هایی که رفتن سوریه صحبت کرده باشید میبینید که از نبود ضد زره مینالن. ما حتی نیروهای خودمو تجهیز نکردیم چه برسه به سوریها.
  •  

    aminf14امروز 10:21 PM
  • @GRIPEN دقیقا اشکال همینه که در تقابل هموطن و کشور بیگانه اونها از اینکه هموطنی به این کشورهای بیگانه تاخته ناراحتن و این منطقی نیست و گرایش و وابستگی به این کشورهارو نشون میده
  • photo-3649.jpg
    GRIPENامروز 10:19 PM
    @GHIAM توقع بنگا خیریه ندارم ولی وقتی یک کشور که در یک در جنگ در جایگاه متحد است٬ شما رو پله ترقی خودش قرار میده و در لحظه مناسب به نازل تریم قیمت میفروشه٬ آیا حداق در یک فایل صوتی نمیشود از این کشور انتقاد کرد؟ حالا به روس ها برخورده که به جهنم٬ من نمیدانم این برادران داخلی چرا نمیتوانند تحمل کنند (منظورم سیاسیون اسم و رسم داره). شما در چند اتحاد جهانی سراغ دارین که کشورها رفتار روسیه رو نسبت به متحدشون داشته باشن؟
  •  
    yamorامروز 10:16 PM
    @GRIPEN سیستم اقتصادی امریکا خیلی پیچیده و عجیبه مثلا همین تگزاس مالیات بر درامد نداره ولی کالیفرنیا داره یک جورایی وضع اقتصادی هر ایالت تابع عملکرد خودشه
  •  
    Amirali123امروز 10:15 PM
    @GHIAM یه سوال_ایا یمن جز با کمک های ما میجنگه؟ و اگرما تونستیم اینطور یمنی هارو تجهیز کنیم، چطور نتونستیم سوری هارو تجهیز کنیم؟
  •  
    GHIAMامروز 10:12 PM 
    @GRIPEN معلومه کامنت قبلی منو نخوندید. معلومه همه به دنبال منافع خودشون هستند. توقع دارید کشورهای دیگه مثل بنگاه خیریه برای شما هزینه کنن! ما عاشق چشم و ابروی روسها نبودیم که بریم ازشون بخوایم نیروی هواییشو بیاره تو سوریه.سوریه برای ما باتلاق بود. اگر نیرو هوایی روسها نبود باید تا الان روزانه چند شهید مدافع حرم تو ایران تشییع میشد. نه تونستیم توپخانه رو تو سوریه تامین کنیم، نه زرهی داشتیم که ببریم، حتی ضد زره هم نداشتیم تو سوریه. با آکا 47 که نمیشه جنگید. نیروهای ما وانت برای عقب نشینی نداشتند، شما انتظار داشتید که ما بتونیم جنگ سوریه رو اداره کنیم. نه روسیه بدون ما میتونست کاری از پیش ببره و نه ما بدون روسیه.
  • photo-3649.jpg
    GRIPENامروز 10:12 PM
  •  
  • @GHIAM شاید ما بدون روسیه موفق میشدیم٬ اصلا در حد یک درصد٬ ولی روسیه امکان نداشت بدون همکاریو حمایت ما موفق بشه٬ سوریه چنان باتلاقی میشد واسش که افغانستان نشده بود.

  • aminf14امروز 9:57 PM
  • روسیه دون پاشید استفادشو برد. اسرائیل به مواضع ایران در سوریه حمله کرد با هماهنگی با روسیه. روسیه نمیومد زحمت ایران به بار نمی نشست ولی کاری کرد که هیچ عایدی هم از بهتر شدن شرایط سوریه نصیب ایران شد
  •  
    GRIPENامروز 9:56 PM
    @GHIAM برادر گرامی مغالطه میفرمایید! هر کاری که روسیه در سوریه کرده برای منافع خودش بوده ما هم همینطور٬ فقط ما مفت و مجانی به دیگران هم کمک کردیم و اونها هم تا توانستن به ما خنجر زدن. در ضمن روسیه در نبردها زمینی حضور چندانی نداشت هر جا هم که در زمین فعالیت کرد توفیقی نداشت.
  •  
    GHIAMامروز 9:55 PM 
    @aminf14 @GRIPEN اما اینکه جناب ظریف گفت روسها ما رو دور زدن و از فرصت استفاده کردن و تو سوریه پا گذاشتن در صورتی که ما به روسها نیاز نداشتیم کاملا تحلیل غلطی هست. واقعیات میدانی سوریه چیز دیگه ای میگه، داعش نصف سوریه رو گرفته بود، تروریستها تا دمشق نفوذ کرده بودند، ایران و نیروهای تحت حمایتش و ارتش سوریه توانایی آزادسازی مناطق رو نداشتند. به شدت کمبود تجهیزات داشتیم تو سوریه، از لحاظ سیاسی تا قبل از ورود روسها به جنگ سوریه، مقاومت تحت فشار شدید بود.
  •  
    aminf14امروز 9:54 PM
    روسیه نیروی زمینی چندانی به سوریه نیاورد این خون نخبگان نظامی ما بود که از سوریه دفاع و از زوال تمام قدش جلوگیری کرد. تمام به نفع ما نه ولی الا چپ گراها شدن بلندگوی غرب و راسس گراها بلندگوی روسیه و چین و کره شمالی و نباید اینطور باشه
  •  
    GRIPENامروز 9:53 PM
    @GAHERRRR در فایل مطرح شده٬ اصلا پیشنهاد روسیه این بوده که برجام ۶ ماه یک دفعه به رای شورای امنیت گذاشته بشه٬ حساب کنید در هر دوره حداقل چهار نخاله مثل دومینیکن در شورای امنیت پیدا میشن. از امثال ترامپ و پومپئو که بگذریم البته ... یعنی اگر حرف روسیه به کرسی نشسته بود ترامپ کار برجام رو همون ۲۰۱۶ تمام کرده بود.
  •  
    GHIAMامروز 9:52 PM 
    @aminf14 @GRIPEN ما تو ایران توقع داریم اگر با کشوری دوست هستیم پس باید تماما به نفع ما کار کنه و در غیر این صورت اون کشور خائنه. تو ایران جا افتاده که فقط ما در سوریه هزینه کردیم و روسها دارن سودشو میبرن. یک نگاه به حجم و تنوع تجهیزاتی که روسها وارد سوریه کردن بندازید. حجم تجهیزاتی که وارد سوریه کردن به اندازه چند لشکر زرهی ایران بود از تانک های تی 62، تی 72 و تی 90، آتشبارهای توس، اتاق های کنترل و فرماندهی که ما اصلا در سوریه نداشتیم، هوانیروز، نیروی هوایی، ده ها هزار سورتی پرواز توسط جنگنده های روسی بر علیه تروریستها صورت گرفت. تسلیحاتی که ما در اختیار سوری ها و نیروهای تحت حمایت خودمون گذاشتیم در برابر روسها حتی یک هزارم هم نبود. حتی نیروهای ما ضد زره نداشتند به اندازه کافی. هم ما خرج کردیم در سوریه و هم روسها و بالتبع هر دو کشور علاوه بر اتحاد اهداف در سوریه به دنبال منافع خودشون هستند.
  •  
    GAHERRRRامروز 9:47 PM
    @GRIPEN نقش منفی روسیه در برجام؟؟؟
  •  
    aminf14امروز 9:46 PM
    @GRIPEN مشکل اینه که عده ای فرق قائلند بین استعمار غرب با شرق. در حالی که روش ها متفاوته ولی هدف هردو یکسانه و ایران تنها بازیچشونه و سوریه مثال زنده ایه
  •  
    GRIPENامروز 9:45 PM
    @GHIAM حداقل این بخش مربوط به روسیه فایل صوتی رو کم و بیش همه دوستانی که دستی در خبر و تحلیل جنگ سوریه داشتن قبول دارن. همکاری اطلاعاتی و نظامی صهاینه و روسیه برای ضربه زدن به منافع ما در سوریه قطعیه. نقش منفی روسیه در برجام هم دور از ذهن نیست.
  •  
    GHIAMامروز 9:40 PM 
    دوست ما ایران ظاهراً در دوران آسانی به سر نمی‌برد. به این دلیل از نگاه ما هر گونه بلوای رسانه‌ای را باید از دریچه این شرایط نگریست.
  •  
    GHIAMامروز 9:40 PM 
    سخنگوی وزارت خارجه روسیه: از اینکه کسانی مایلند روابط میان روسیه و ایران و پیوندهای دیرینه را دستکاری کنند با خبریم. اما در کل اتکای ما به مواضع رسمی ایران است که بیش از یک بار اعلام شده است.
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

در سوریه ما جلو دشمنی می جنگیدیم که با تجارب قبلی ما تفاوت داشت . دشمنی که مثل ما می جنگید و از همان روشها و تاکتیکهای ما استفاده می کرد . در کنار ما هم نیروی نظامی سوریه بود که علاوه بر از هم پاشیدن آن به دلیل فرار و خیانت و نفوذی های زیاد ، به دلایل مختلف از نمی توانست از داشته هایش هم درست استفاده کند و ضمنا انگیزه کافی برای جنگ هم نداشت . از سوی دیگر بازیگران زیادی هم در سوریه حضور داشتند که طرف مقابل را به طور کامل پشتیبانی می کردند . از عربستان و  قطر و امارات گرفته تا رژیم صهیونیستی . حتی بخشی از حماس هم پشتیبان معارضین سوری شده بود و حزب الله در القصیر مین هایی را پیدا کرد که خودش به حماس داده بود . حالا تجارب تونل زنی و رزم شهری حماس که در اختیار معارضین قرار گرفت به کنار . مشکل بعدی ترکیب قومیتی سوریه بود که علوی ها به لحاظ قومی در اکثریت نبودند . در حالی که در عراق و تا حدودی یمن این مورد وجود ندارد . از سوی دیگر حضور ترکیه و خودمختاری کردها هم معضل بعدی بود . اکثر فرودگاه های سوری ها سقوط کرده و جنگنده ها هم یا غیر عملیاتی بودند یا به درستی از آنها استفاده نمی شد . یادتان هست که کار به پرتاب بشکه های انفجاری رسیده بود . حزب الله هم برای حضور مشکلات خود را داشت و باید با فضای داخلی لبنان هم دست و پنجه نرم می کرد . رژیم صهیونیستی هم تا قبل از حمله تی فور و سقوط جنگنده اش از آسمان سوریه مانند اتوبان استفاده می کرد . هر چند حالا هم همان کار را با تسلیحات دور ایستا از آسمان لبنان انجام می دهد .

ورود روسها اجتناب ناپذیر بود . هم به لحاظ مشکلات ما و هم به لحاظ درگیری های روسیه سر ماجرای اوکراین و تلاش غرب برای محاصره سیاسی روسیه و هم به دلیل تقویت داعش و به خصوص هواداران آن از کشورهای مشترک المنافع با روسیه . اما اینکه روسها موجب شدند ایران وارد سوریه شود کاملا غلط است و دلیل آن هم شهدای ایرانی است که قبل از حضور روسها در سوریه شهید شدند . 

اما در عراق زمانی ورق به نفع محور مقاومت برگشت که توانستیم الحشد الشعبی را ایجاد کنیم و گروه های مختلف طرفدار ما در عراق سازمان یافتند که با توجه به خیانت های مختلفی که آن اوایل صورت گرفت به خصوص از ناحیه کردها که عملا موجب سقوط یک سوم خاک عراق شدند و البته نتیجه آن را هم با در معرض خطر قرار گرفتن اربیل دیدند . خود بارزانی اعتراف کرد که در مرحله اول حاج قاسم و هفتاد ایرانی به دادشان رسیدند تا کمکهای بعدی رسید و البته درس عبرت نشد و تا کرکوک را ازدست ندادند ول کن ماجرای کردستان بزرگ نبودند . البته هنوز هم نیستند . نقش دیپلماسی حاج قاسم اینجا کاملا عیان بود که چطور فتنه صهیونیستی بعد از داعش را به شکست کشید .

اما یمن قصه متفاوت تری دارد . مردمان آن جنگ دیده و با سختی زندگی کرده در برابر ارتش های به ظاهر مدرنی که جز قتل عام غیر نظامیان کار بهتری انجام نداده بودند . ماجرای یمن با حمایت ایران شروع شد در برابر حمایت عربستان از معارضین سوری . بنابراین استراتژی و برنامه ریزی و همه جوانب کار از پیش تعیین شده بود . بنابراین ما مسلط بر صحنه بودیم و علی رغم اینکه جاهایی هم توفیق به دست نیاوردیم هرگز ابتکار عمل و صحنه را از دست ندادیم تا به الان که فرمانده سنتکام را به اعتراف از دست دادن برتری مطلق هوایی آمریکا برای اولین بار پس از جنگ کره به واسطه حضور پهپادهای ایرانی رساندیم و عربستان را با این واقعیت روبرو کردیم که خرید سلاح تنها عامل موفقیت در جنگ نیست حتی اگر پشتیبانی آمریکایی ها و سایر بلوک غرب را داشته باشد .

ویرایش شده در توسط zed
  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایان برگزاری انتخابات سوریه

کمیته قضایی عالی انتخابات سوریه اعلام کرد که بعد از تمدید پنج ساعته رای گیری تمامی حوزه های انتخاباتی، صندوق‌های اخذ رای به روی رای دهندگان بسته شد.

کمیته عالی انتخابات سوریه اعلام کرد که لحظاتی پس از پایان رأی‌گیری در شعب اخذ رأی، شمارش آرا آغاز شده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه دیروز (چهارشنبه) از ساعت 7 صبح به‌وقت محلی (8:30 به‌وقت تهران) در سراسر سوریه برگزار شد و تا ساعت 7 عصر ادامه یافت، اما به‌دلیل استقبال مردمی از انتخابات و حضور گسترده پای صندوق‌های رأی زمان آن 5 ساعت دیگر تمدید شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بشار اسد برای چهارمین بار رئیس جمهور سوریه شد

رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از 95 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.
بشار اسد با 95.1 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2021 سوریه شد وی با بیش از ۱۳ میلیون رای این انتخابات پیروزی را بدست آورد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه  واقعا۱۴ میلیون نفر سوری در انتخابات شرکت کردند یک موفقیت بزرگه. خیلی عالیه

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کنایه های جناب امینور رو (پادشاه سوریه )نفهمیدم.شفافتر میگفتن بهتر بود.جزییات این الکترال ها رو به تفکیک استان  یا شهر نمی دونن الکترالش هر طوری بوده  کسی داره بزاره؟

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.