MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

1 hour قبل , aminor گفت:

انتشار تصاویر شکار شکارچی

 

این عملیات در اوخر فروردین 1399 برای هدف قرار دادن ماهر کوجاک  تخکال ضد زره مسلحین و تیم همراش در دشت الغاب حماه صورت گرفت. در این حمله که توسط پهپادهای انتحاری روسی صورت گرفت علاوه بر ماهر دو تن دیگر کشته و 7 نفر زخمی شدن . ماهر کوجاک با داشتن رکورد شلیک 150 موشک ضد زره  ماهرترین شکارچی مسلحین بود البته تا زمان مرگ بر خلاف سایر اپراتورهای ضد زره مشهور نبود

 

FG-NPjuXMAYXYQG.jpg

 

thumb_FG-FSO4XoAAf766.jpgthumb_FG-FRwNX0AE54o_.jpgthumb_FG-FQp0XIAAIx_3.jpgthumb_FG-FR9uXMAQXSUr.jpg

  

 

Leclerc_UAV.jpg

 

یکی از برنامه های ارتشها و صنایع پیشرور در بخش زرهی هماهنگ کردن  پهپادهای شناسایی/انتحاری با خودروهای رزمی است. در این برنامه ها خودروهای زرهی توانایی کشف و انهدام تهدیدات از جمله لانچرهای موشکهای ضد را به دست خواهد آوردند. پهپادها به خدمه خودروهای زرهی امکان دید بهتری را  خواهند داد.  خدمه میتواند ببیند در کجا قرار دارد و محلی که قرار است به آن بروند در چه وضعیتی قرار دارد. تهدیدات را شناسایی کند و در صورت نیاز با پهپادهای انتحاری آنها را از بین ببرند. قابلیتی که بقا پذیری و کشندگی خودروهای زرهی را در میدان نبرد ارتقا خواهد داد.

 

خودرو های رزمی به زودی هواگردهای بدون سرنشین را مدیریت خواهند کرد!

 

تست موفقیت آمیز چین از ادغام ریز پهپادها با خودروهای زرهی

 

 

بخشی از برنامه شرکت SpearUAV اسرائیل برای هماهنگ پهپادهای کپسولی Ninox  با خودروهای زرهی

SpearUAV_Ninox_01.jpg

شرکت SpearUAV اسرائیل خانواده کپسولی Ninox

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرمانده محور حلب در اوج جنگ:

( حتما دوستان زیادی به خاطر میارن اون روزها را. خبرهایی که جناب امینور و سایر دوستان میزاشتند. تمام ناامیدی ها و شرایط وحشتناک جنگ. دانشکده ها، الراشدین، منطقه 1070 و نقشه هایی که ذره ذره به روز میشدند. بخشی قرمز و بخشی سبز.)

 

نقل قول

به صراحت بگویم همه نبردها سخت بود، اما با توفیق خداوند متعال این سختی بر ما آسان می‌شد. یکی از دشوارترین نبردهای ما، نبرد دفاع از شهر حلب بود که در سال 2016 رخ داد. زمانی که جبهه النصره، دانشکده‌ها را به تصرف خود در آورد و بین محله‌های شرقی و بخش غربی خارج حلب برای خود ارتباط ایجاد کرد، سخت‌ترین نبرد رخ داد.

این نبرد در منطقه‌ 1070 از محله‌های معروف حلب رخ داد که در جنوب غربی این شهر واقع و تا مناطق غربی از حلب هم امتداد دارد تا منطقه حلب الجدیده و منطقه البحوث العلمیه و الراشدین را در بر بگیرد. این نبرد در واقع دفع تک و حمله دشمن بود که یکی از دشوارترین نبردها به شمار می‌رفت.

این تنها یک تهاجم نبود بلکه سلسله حملاتی بود که طی چند روز انجام شد و سیر صعودی داشت. ابتدا به شکل ساده‌ای آغاز شد و با شدت زیاد به پایان رسید.

گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره تکیه زیادی بر افراد مسلح خارجی داشتند که نوک پیکان آنها از ترکمنستان و برخی از اقلیت‌های دیگر بودند و با توجه به شدت حمایتی که از سوی کشورهایی همچون قطر، عربستان سعودی و ترکیه صورت می‌گرفت، آنها تمام قدرت خود را در این نبرد قرار داده بودند اما خدا را شکر، با وجود تحمل شهدای زیاد، شهر حلب سقوط نکرد.

این یکی از دشوارترین نبرد‌‌هایی بود که در آن شرکت کردم به طوری که توصیف قرآنی «و بلغت القلوب الحناجر»(بخشی از آیه 10 سوره مبارکه احزاب : «إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا»: (هنگامی که از قسمت فوق و از بخش پایین‌ترشما آمدند، آن روز که چشمها از ترس خیره و دلها به گلوگاه رسید و درباره خدا به پندارها افتادید) برای من تداعی شده بود، اما خدا را شکر، خطوط دفاعی تثبیت شد...

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهر موشکی در سوریه؟ 

IMG_20220112_230707_116.jpg

رسانه های صهیونیستی با انتشار اطلاعاتی اذعان کردند که ایران موفق شده است در منطقه محمد بن علی واقع در شمال شهر پالمیر سوریه، زاغه های بسیار مستحکم موشکی مقاوم در برابر حملات موشکی احداث کند و مقادیر قابل توجه ای از موشک های میان برد، بلند برد و پدافندی را در خود جای دهد

IMG_20220112_230704_696.jpg

طبق این اطلاعات منتشر شده، موشک های میان برد شامل فاتح ۱۱۰ ؛ شهاب ۱,۲,۳(شهاب؟! ) می باشد برای فواصل ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری

IMG_20220112_230702_808.jpg

و موشک های بلند برد شامل موشک روسی اسکاد D (به گفته ی منبع! ) ؛ ذوالفقار (که ورژن برد بلند فاتح ۱۱۰ می باشد) برای فواصل ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا از داعش زندانی گرفتن معنی نمیده باید بلافاصله اعدام بشن 

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 hours قبل , majid363 گفت:

اصلا از داعش زندانی گرفتن معنی نمیده باید بلافاصله اعدام بشن 

 

الان ما اینکار رو بکنیم میگن جنایت علیه بشریت 

فردا هم میشن قهرمان های راه ازادی 

 

همین داعش تا چند وقت پیش به عنوان مخالفین اسد معرفی میشدن 

همین الان هم النصره به عنوان مخالفین و ازادی بخش های سوریه خوانده میشه 

در حالی که مطابق با قوانین امریکا القاعده سازمان تروریستی هست 

 

اینا بخش رسانه بین المللی هست 

 

از نظر اخلاقی هم اگر اسیر گرفتیم یا تسلیم شدن، حق کشتن نداریم

علت فقط انسانی نیست

همیشه باید برای دشمن یک راه فرار گذاشت تا زیاد مقاومت نکنه

یکی از راه های فرار هم همین رفتار خوب با اسرا هست که به اونها میگه اگر اسیر بشید زنده می مونید

 

تاثیر این روش در جنگ تحمیلی دیده شد و عراقی ها به راحتی تسلیم میشدن ، در خرمشهر اوج این اتفاق رو دیدیم

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 شهادت ۲ مدافع حرم ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق 

IMG_20220308_223922_562.jpg

در جریان حمله روز گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق در سوریه، دو تن از نیروهای ایرانی مدافع حرم «مرتضی سعیدنژاد» و «احسان کربلایی‌پور» به شهادت رسیدند.

IMG_20220308_223724_937.jpg

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:


در پی جنایت صبح روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق سوریه پاسداران رشید مدافع حرم سرهنگ پاسدار احسان کربلایی پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 

بی شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب وقتشه یکی از اون پهباد های انتحاری کوتا برد بخوره به پایگاه های مرزی اسراییل سه چهارتا تلفات بگیره ازشون این کارو که دیگه میتونن بکنن !!

ویرایش شده در توسط 00amir
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ضمن تسلیت برای شهادت پاسداران انقلاب اسلامی و مظلومیتشون که هنوز هم در غربت هستند در حالیکه این سمت سینه چاکان مزدوران اکراینی و نژآدپرستهای نشان دارش دارند به مرز جامه دریدن ( البته چند نمونه داشتیم) میرسند در تعصب نسبت به ارتش اکراین!! 

 

اصل ماجرا با توجه به اطلاعات رسانه ای:

 

جنگ با روسیه اوج میگیره، نفتالی بنت نخست وزیر صهیونیستها در سفری مخفی و اعلام نشده و درا وج تنش ها به عنوان یکی از معدود مقامات غربی و شبه غربی! به روسیه سفر میکنه و با پوتین مستقیما ملاقات میکنه و چندین ساعت بعد از این سفر ما شاهد حمله کم سابقه صهیونیستها به ساختمانی در حومه دمشق و شهادت دو پاسدار ایرانی هستیم. حمله ای که بنا بر استناد رسانه ای بعد از حمله به تیفور که البته اون  با "بهانه ای" و با قصد قبلی شهادت ایرانی ها انجام شد ( به تلافی اسقاط اف-16 و کمرشکن شدن دو خلبان صهیونیست) در نوع خودش از معدود حملات با تلفات ایرانی است که مستقیم انجام میشه.

 

میشه چندین نگاه داشت به این حمله:

1.دام پوتین و روسیه برای ایران (خصوصا در کنار موضع جدیدشون در برجام اگر بزاریم که نشان از بازی با کارت ایران هم داره) و رایزنی مستقیم برای انجام چنین حمله ای در بحبوحه جنگ اکراین به دلایل مختلف از جمله واکنش ایران و بازشدن جبهه ای در سوریه (با استقبال صهیونیستها که شاید قبل از ایران چراغ سبز مطلق روسها را نداشتند و حالا روسیه حاضره سوریه را هزینه کنه تا حدی برای انحراف افکار از اکراین و همچنین افزودن تنش ها در حوزه نفت و انرژی )

2.تلاش صهیونیستها برای سوء استفاده از شرایط و ایجاد درگیری در این مقطع که تمام حواس ها و نگاه ها به سمت اکراین هست و این رژیم میتونه به بهانه پاسخ ایران برخی اهدافش را در سوریه وسیع تر با حملات همه جانبه دنبال کنه.

3.هم پیمانی روسها و صهیونیستها در این مقطع برای خراب کردن توافق احتمالی با ایجاد یک تنش کنترل شده ولی بزرگ

4.روند طبیعی در عدم پاسخدهی به حملات صهیونیستها و تست این رژیم برای یک قدم پیش گذاشتن در حملات به مواضع ایران و نیروهای ایرانی در سوریه و منطقه

و ....

 

 

حالا باید دید فرض اگر بگیریم این یک دام از طرف روسهاست پاسخ ایران بدون درنظر گرفتن عواقب باید بازی در زمین روسها و صهیونیستها و طبق پیش بینی اونها باشه

یا در مقابل عدم پاسخ به هر دلیلی هم یعنی به هر حال یک نوع بازی کردن در زمین صهیونیستها ( مجوز یک قدم پیش گذاشتن دیگر ) و حتی شاید حملات بیشتر

 

حرکت هوشمندانه ایران در این تله احتمالی چی میتونه باشه (که با توجه به اطلاعات در اختیار ما بسیار محتمل هست که تله باشه، نوع حمله صهیونیستها با اطمینان از اینکه یک هدف کنترل شده با شهادت چند ایرانی را داره انجام میده - شاید برای همین یک هدف نظامی و با امکان تخریب بالا و تلفات بیشتر انتخاب نشده - انتشار تصاویر انهدام پهپادهای ایرانی که متعلق به سال گذشته بود و بدون دلیل (البته الان دلیلش روشن هست که برای توجیه افکار عمومی و مهاجم نشون دادن ایران منتشر شد) )

 

زیرساختهای سوریه به هر حال باید روزی تکمیل بشند. درسته دستان این رژیم در این مقطع باز هست، روسها اماده تحویل مطلق اطلاعات، داده های پدافندی (حتی فلج کردن پدافند سوریه) و همکاری تنگاتنگ هستند که درو اکنش شاید همه زحمات در سوریه را نسخش را بپیچند (برای روسها هم چند حسن داره از جمله دریافت مابه ازایی از صهیونیستها در جنگ اکراین، پس زدن رقیبشون ایران در سوریه، معطوف کردن نگاهها به جای دیگه تا حدی و همچنین تنش در بازار انرژی) ولی صبر و عدم پاسخ هم از طرفی واقعا داره از یک ور بام میفته. هرچند به شخصه معتقدم به هیچ عنوان معلوم نیست نسخه هایی که ما میپیچیم در چنین مقاطع مهمی سرنوشتش بهتر از صبری بود که در مقاطع مختلف به خرج دادیم ولی به هر حال "ٌصبر" و "خشم" و "اتش انتقام" و "عدالت" تا ابد نمیتونند معطل بمونند طوریکه فراموش کنیم شاید برخی خونهای به ناحق ریخته شده.

 

انشاء الله که بهترین تصمیم ها گرفته بشه و از شر فریب و توطئه ها هم مصون خواهند بود تصمیم گیران که کار دشواری پیش رو دارند.

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 hours قبل , mehdipersian گفت:

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:


در پی جنایت صبح روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق سوریه پاسداران رشید مدافع حرم سرهنگ پاسدار احسان کربلایی پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 

بی شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.

 با سلام و ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دو پاسدار رشید اسلام :rose:

منابع خبری از شنیده شدن دو انفجار مهیب در سرزمین های اشغالی و شهر تل آویو خبر می دهند

طبق اعلام خبرگزاری های داخلی و خارجی

نیروهای مسلح و امنیتی رژیم صهیونیستی از منشا و علت انفجار ها و همچنین میزان تلفات جانی و مادی اعلام بی خبری نموده اند و از اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند :D

به امید نابودی این رژیم کودک کش

یا مهدی

ویرایش شده در توسط AdmiralErfan
  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حضور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر سلامی، و فرمانده نیروی هوافضای سپاه سردار حاجی زاده در مراسم تشییع  پیکر مطهر شهدای مبارزه با اسرائیل

 

IMG_20220309_185855_030.jpg

 

به امید پاسخ هر چه زودتر درخور و محکم به پلیدان صهیونیست

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته یکی از دوستان در استاتوس، در جریان شهادت این دو پاسدار عزیز، یک دستگاه فیلامنت وایندینگ از بین رفته است

حضور چنین دستگاهی یعنی تلاش برای بومی کردن و تولید پرتیراژ موشک در سوریه 

این نکته نشون میده همون برنامه تولید موشک در لبنان به شکل دیگه ای در سوریه در جریان هست 

و روزی رو شاهد خواهیم بود که جنگ 33 روزه دیگری از سمت سوریه رخ بده و جولان ازاد بشه

 

 

این حمله قطعا با درز اطلاعاتی انجام شده است 

باید جلوی این درزها رو گرفت اگرچه دفاع همیشه تحت فشار هست و احتمال گل خوردن زیاد 

برای همین باید حمله رو فعال تر و ضد حمله رو بی رحم تر پیگیری کنیم

  • Like 5
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
52 minutes قبل , arminheidari گفت:

به گفته یکی از دوستان در استاتوس، در جریان شهادت این دو پاسدار عزیز، یک دستگاه فیلامنت وایندینگ از بین رفته است

...

سلام

متاسفانه منبع این دوستمون فقط "کف فضای مجازی" بود :(

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این شهیدان قطعا قابل جایگزینی نیستند و کاش در حملات فقط و فقط ابزارهای از بین میرفت.

 

از همین رو محافظت از نیروها از هر چیز دیگه ای مهمتر هست. ما در داخل الان با نوع خرابکاری دشمن آشنا هستیم و راهکار دفاعیش هم سخت اما قابل دستیابی است و باید با فوریت انجام بگیره.

در سوریه هم کار سخت تر هست و حملات با موشکهای سبک تا سنگین انجام میشه و شاید سنگرها و مواضع غیرقابل نفوذ برایا ستقرار نیروها باید حتما پیگیری بشه در کنار سایر اقدامات دفاعی. بماند که در سوریه ترور و .. هم خطرش وجود داره و به نظرم وقتی این رژیم چنین اقدام میکنه امکان اقدامات دیگه هم داره منتهی این خوی وحشی گری و قلدری و به رخ کشیدن شرارت هاش هست ( گفتم بحث تحریک و اصولا طراحی بازی و کشیدن ما به بازی هم خصوصا در این عملیات بدون مقدمه حتما باید در نظر گرفته بشه) که اینطور وقیحانه و گستاخانه عمل میکنه.

 

منتهی بازدارندگی مهمترین قدم دفاعی است قطعا چون دفاع صرف نهایتا یک جای کارش خواهد لنگید.

 

فرماندهان حاضر در معراج شهدا حتما مسئولیت سنگینی بر شانه حس میکنند. کارشون هم حتما سخت هست. صدها ملاحظات و شرایط و پیچیدگی ها و توان به مراتب پایین تر ما در همه ابعاد نسبت به رژیمی که مطلق در همه ابعاد از طرف جامعه جهانی حمایت بی قید و شرط میشه. واقعا دوست نداشتم جاشون بودم ولی خدا بهشون کمک کنه بهترین تصمیم را بگیرن و با موفقیت اجرا کنند. در این چند سال علی رغم دشواریها صحنه جهانی طوری چرخیده که جهان تقریبا جزئی از انبوه ظلم ها و فشارهایی که به ما وارد کرد را چشید به حوادث گوناگون. در مورد این رژیم هم یک زمانی در 2006  به یاد داریم میزان حقارتی که این رژیم تحمل کرد. خصوص در روز تحویل لاشه های سربازانش در تابوتهای سیاه. در این چندین سال اخیر روزهای خوش این رژیم بوده اون هم بیشتر با خیانت به ظاهر مسلمانانی چون اردوغان و بن زاید و سیسی و بن سلمان و ... ولی خب همه چیز فقط زور و قدرت و سلطه نیست.

 

حتما که خدای این شهدا هم از تمام ترس ها و البته شجاعت های مورد انتظار برای ما بزرگ تر هست:

 

shhyd_mrtDy_s60ydnjd.png

پیکر شهید کربلایی پور به خاطر شدت صدمات وارده در معراج فرصت وداع اخر را نداد.

 

shhyd_nysr.jpg

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینکه سوریه 8 ساله یک سنگ هم سمت اونا پرت نمیکنه در نوع خودش غرور آفرینه

 

  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.