MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

همین حالا هم قدرت رسانه ای طرف غرب (این ماشین جنگی مخوف را لااقل  که توانش را در جنگ اکراین دیدیم و سالهاست توپخانش به تنهایی متمرکز روی ایران بود به تنهایی و البته مقاومت) همین را در گوش سوری ها میگه که اصلا اگر ایران نبود که حمله ای در کار نبود ده تا ده تا سرباز و سوریه ای شهید بشن و کلی زیرساخت نابود بشه و اتفاقا در سوریه هم مقصر ایران هست.

 

بحث اینه سوریه زخمی همین حالاش هم تمام حکومت و زیرساختهاش تحت حمایت کامل بین المللی اسیر و سیبل صهیونیستهای وحشی است. به همین اندازه هم که ایستادگی کرد مقابل لشگری از تکفیریها که موج خشم و نفرت از ایران و ایرانی در تمام سلولهاشون موج میزنه را با سدی دفاعی در سوریه متوقف کرد البته به کمک سایر اعضای مقاومت و حالا هم تحت تحریمهای ظالمانه سزار و دزدی نفتش و حملات روزانه و اشغال کشورش توسط ترکیه و البته تحت بمباران و خرابکاری های و عملیات رسانه ای ادامه دار داره مقاومت میکنه خودش کلی کار هست.

 

حتی اقدام ما هم از سوریه باز سوریه را مرکز سیبل حملات بیشتر قرار میده که خارج از توانش هست. این وظیفه و مسئولیت خود ماست که حالا از خودمون دفاع کنیم. از جایی که هزینه ای را بر دوستانمون تحمیل نکنیم. به اندازه کافی حزب الله و سوریه و حتی عراق در مرکز عملیات روانی و اقتصادی دشمن استخوان هاشون تحت فشار هست. سختی ها و مصائب خودشون را دارند. ما باید حالا خون جوانان ایرانی را خودمون پاسخگو باشیم. شجاعانه و با قبول کامل مسئولیت.

 

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , alala گفت:

پیکر شهید کربلایی پور به خاطر شدت صدمات وارده در معراج فرصت وداع اخر را نداد.

 

 

بله انگار شهید بی سر امده است 

روحش شاد و یادش گرامی که همچون سرور آزادگان بی سر جان باخت

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , bmosavi گفت:

خداوند قرین رحمت نماید. تسلیت میگویم

 

صداي انفجارها در اسراييل داستانش چي بود؟ 

رسانه هاي اونجا چي كفتن؟ 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این شهدا ، بچه های نیروی هوافضا بودن ؟

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
58 minutes قبل , 951 گفت:

این شهدا ، بچه های نیروی هوافضا بودن ؟

 

احتمالا 

حضور سردار حاجي زاده اين احتمال رو تقويت ميكنه 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا ایران به یک مرکز مهم و رسمی رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد؟!

 

بعد از حمله ی موشکی رژیم اسرائیل به حومه دمشق دو نظامی ایران به شهادت رسیدند و نهادهای مرتبط در کشور به طور رسمی اعلام کردند که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و ایران از رژیم صهیونیستی انتقام خواهد گرفت 

 

اما در این مقطع موضوعی پیش آمد که احتمال انتقام سریع و به صورت هدف قرار دادن مستقیم اسراییل را پر رنگ تر کرده است


تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت‌رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه را جنایتکارانه و تروریستی خواند و نسبت به ارتکاب این اقدامات شرورانه توسط این رژیم در منطقه هشدار داد. 

 

در قسمتی از  این نامه‌ که،مهمترین بخش آن است آمده که ایران در عین حال که رژیم اسرائیل را  مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌طور جدی به این رژیم هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای را در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.

 

این موضوع و این نامه نشان می‌دهد ایران در نظر دارد از حق دفاع مشروع استفاده کند و به احتمال زیاد اهدافی رسمی را در فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دهد و به همین دلیل طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد که می‌گوید اعضا باید اقداماتی را که در دفاع مشروع از خود به عمل می آورند فورا به شورای امنیت گزارش دهند ، ایران این موضوع را به سازمان ملل و شورای امنیت به طور رسمی اعلام کرده است

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بشار در تهران

 

FSPEKX9XsAAPfqU.jpg

 

thumb_FSPENL5X0AYOQgp.jpgthumb_FSPELTiXMAIm78_.jpg

 

کشته شدن 6 فرد مسلح در اصابت موشک کورنت

 

خبرهای مبنی بر هدف فرار گرفتن این افراد توسط یک پهپاد روسی(اوریون) مجهز به موشک کورنت منتشر شده

 

thumb_FSPBBtKWYAEDXyF.jpg

 

کواد کوپتر انتحاری  kargu ساخت ترکیه در دستان ارتش سوریه

 

ممکن است ترکها مسلحین را به این کود کوپتر مجهز کرده باشند

 

thumb_FSMECXkXoAElA-7.jpg

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

مستند "ساعت آخر"، جدیدترین روایت و اطلاعات از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد. در حوزه نیوز

 

https://hawzahnews.com/xbJnM

 

 

 

منبع پست ارسالی بالایی با عنوان

 آخرین مکالمه بیسیمی شهدای ایرانی خان‌طومان سوریه

هم سایت حوزه نیوز بوده است

https://hawzahnews.com/xbJnc

 

+++++++++++

 

این خبر  قدیمی است ولی چون انعکاس نداشت اینجا می گذارم

۱۱ فروردين ۱۴۰۱

پیکر شهیدان میثم علی و امتیاز حسین از شهدای مدافع حرم لشکر زینبیون ظهر امروز پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای بهشت معصومه به خاک سپرده شدند.

شهید میثم علی مهندس برق و شهید امتیاز حسین مهندس مکانیک بودند که به مدت هفت سال در لشکر زینبیون در مقابل تکفیر‌ی‌ها شجاعانه جنگیدند و در سال 1400 در بوکمال سوریه به شهادت رسیدند.

https://www.yjc.news/00Xz5j

 

++++++++++++++++

 

این خبر هم البته مربوط هزینه فرودگاه دمشق و مقایسه آن با مالیات فرودگاه های عراق است که تاثیر آن در ارزان شدن هزینه زیارت دمشق جالب است.

 

مدت زمان پرواز به استانبول و شهرهای توریستی #ترکیه بیش از دو برابر پرواز به #بغداد و نجف است اما هزینه سفر به آنجا نصف هزینه #عتبات است! 
  برخلاف ادعاها عملیات سوخت‌گیری هوایی هم در ایران انجام می‌شود و هواپیماها در  عراق سوختی دریافت نمی‌کنند!
مشکل اصلی مالیات فرودگاهی اونجاست. برای فرودگاه استانبول چیزی حدود ٢٠ یورو به ازای هر مسافر و برای فرودگاه نجف حدود ١۵٠ یورو!

https://twitter.com/drjahanpur/status/1521132818088316928

 در زمان ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ هزینه سفر یک زائر مازندرانی به سوریه با فاصله خیلی بیشتر از بغداد یا نجف حدود ۹ میلیون تومان است که تفاوت زیادی با هزینه سفر هوایی زیارتی به عتبات ندارد،
irna.ir/xjJ3xV
 

 

 

 

ویرایش شده در توسط FBI
  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در آخرین پست ارسالی بنده که در بالا درج شده است مطلبی در مورد مقایسه مالیات دریافتی فرودگاه دمشق و نجف آمده بود و ذکر کرده بودم هزینه سفر زیارتی هوایی با سازمان حج و زیارت به دمشق و نجف یکسان است در حالیکه فاصله نجف خیلی نزدیک تر به ایران است. مطلب زیر مربوط به همین موضوع است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت سید صادق حسینی درباره انتقاداتی مبنی بر گران بودن هزینه سفر به عتبات علی‌رغم مسافت کم نسبت به سفر به کشوری مانند ترکیه که مسافت بیشتری دارد، اظهار کرد: در جلسه شورای‌عالی ارز، درباره این انتقاد از وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی سؤال کردم و پاسخ آنها این بود که دولت ترکیه نسبت به پروازهایی که در مسیر ایران است، به‌صورت مشخص یارانه فوق‌العاده‌ای می‌پردازد. 

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر هزینه پرواز به ترکیه 10 میلیون تومان است، 4 میلیون از مسافر دریافت می‌شود و 6 میلیون تومان باقی‌مانده را دولت ترکیه پرداخت می‌کند زیرا معتقد است این هزینه از محل درآمدهای دیگر یعنی خرید توریست‌ها جبران می‌شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین‌تر از سایر کشورهاست.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته حدود 800 هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند، اگر 1000 نفر از این کشور خرید کرده باشند، سودی که حاصل می‌شود، یارانه پرداختی آنها را جبران می‌کند.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در سفری که به عراق داشتیم صراحتاً اعلام شد فرودگاه نجف برای ورود و خروج هر زائر 60 دلار اخذ می‌کند که با نرخ 28 هزار تومان حدود یک‌میلیون و 600 هزار تومان می‌شود اگر فرودگاه نجف این مالیات را دریافت نکند، قیمت پرواز تهران ـ نجف نیز کاهش می‌یابد.

entekhab.ir/002phe

 

+++++++++

نظر بنده که ممکن است اشتباه باشد.

[رئیس سازمان حج نرخ دلار را 28 هزار تومان حساب کرده اند. مگر دلار پرداختی سازمان حج و شرکتهای هواپیمایی خصوصی ایرانی به فرودگاه نجف با نرخ آزاد محاسبه می شود؟ فرودگاه بغداد دولتی است ولی نرخ بلیط شرکتهای هواپیمایی ایرانی به نجف یا بغداد تفاوت قیمتی معناداری گمان نمی کنم داشته باشد و هر دو گران هست همین طور قیمت پک زیارتی سازمان حج چه از مسیر نجف یا بغداد تفاوت جدی ندارد]

 

 

 

ویرایش شده در توسط FBI
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لغو محدودیت صدور بلیت پرواز سوریه از امروز/ بلیت برگشت فروخته نمی‌شود!

تهیه بلیت پرواز به دمشق با پیشنهاد ستاد توسعه اقتصادی ایران و سوریه، از امروز اول خردادماه بدون تأییدیه از سوی برخی نهادها و سازمان‌ها صادر می‌شود 

این امر در حالی است که پیش از این سفر سوریه فقط کاروانی بود و امکان صدور بلیت برای عموم وجود نداشت.

فقط بلیت رفت به سوریه عرضه می‌شود

یکی از نکات قابل توجه در ارائه بلیت پرواز سوریه، هزینه آن و صادر نشدن بلیت برگشت به کشور است. به این ترتیب افراد می‌توانند با پرداخت هزینه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بلیت یک‌طرفه به سوریه را تهیه کنند و دیگر برای صدور بلیت برای عموم مشکلی وجود ندارد. در حالی که پیش از این برای صدور بلیت باید اسامی افراد تأیید می‌شد.

 

هزینه بلیت برگشت به ایران از دمشق هم به صورت دلاری دریافت می‌شود و با پیگیری‌های فارس به نظر می‌رسد که هزینه آن هم تا پایان ماه جاری ۱۷۵ دلار است که اگر دلار را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، هزینه بلیت برگشت به ایران از دمشق، ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

 

در دور جدید سفرهای زیارتی به سوریه هزینه سفر یک هفته‌ای به این کشور از هشت میلیون‌ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که این‌مبلغ برای زائرانی که از ایستگاه پروازی تهران عازم سوریه می‌شوند، از هشت میلیون و ۲۰۰ تا هشت میلیون و‌ ۸۰۰ هزار تومان است. این امر در حالی است که در صورتی که افراد قصد سفر انفرادی به سوریه را داشته باشند، فقط هزینه بلیت آنها بیش از ۹ میلیون تومان خواهد شد.

 

http://fna.ir/1ovdes

ویرایش شده در توسط FBI
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به دنبال اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، مبنی بر اینکه آنکارا به زودی عملیات نظامی را در مناطق شمالی سوریه آغاز می‌کند و همچنین مهر تایید شورای امنیت ملی ترکیه بر اظهارات وی و ضروری دانستن انجام این عملیات، یک منبع در شبه نظامیان "ارتش ملی سوریه" تحت حمایت آنکارا در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید اعلام نمود که ترکیه عملیات مذکور را تعویق کرده است.

وی در این باره گفت؛ آنکارا در نشستی که شامگاه شنبه در مرز سوریه و ترکیه برگزار شد، به سرکرده‌های شبه نظامیان تحت امرش در سوریه اعلام کرده که عملیات مورد نظر را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است.

 

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1121585/تجدید-بیعت-رهبر-القاعده-با-رهبر-طالبان-واکنش-اتحادیه-اروپا-به-توقیف-دو-نفتکش-یونانی-توسط-ایران-تعویق-عملیات-ترکیه-در-شمال-سوریه-به-دنبال-تهدیدات-روسیه-کشته-شدن-هفتمین-سرباز-ترکیه‌ای-در-عراق

  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زدن باند فرودگاه دمشق و غیرفعال کردنش و پروازهای متعدد هواگردهای ترک در منطقه تل رفعت و نبل حلب شاید یک هماهنگی اردوغانی/بنتی! باشه در نهایت.

 

پ ن: پروازهای سوریه فعلا از مبدا های مختلف به حلب انجام میشند ظاهرا طبق فلایت رادار در جایگزین فرودگاه دمشق.

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

IMG_20220616_073052_080.jpg

آخرین تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از  فرودگاه دمشق، اتمام تعمیر باندهای پرواز آسیب دیده پس از تجاوزات اخیر اسرائیل به سوریه را نشان می دهد.

 

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.