Goebbels

بالگرد هجومی شاهد 216 ( shahed 216 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

منم با حرف شما کاملا موافقم . بودجه محدود نظامی ما داره صرف طرح هایی میشه که در یک جنگ تمام عیار هیچ فایده ای ندارن. بهتره به جای ساخت یه پلتفرم جدید برای هلیکوپتر های تهاجمی همون پروژه طوفان ادامه نه پروژه شاهد که به نظر من اصلا در رده یه هلیکوپتر تهاجمی جا نداره . البته جا داره اینم بگم پروژه طوفان خودش داری نقض های زیادی و حتی تکنولوژی اون به چند دهه پیش بر می گرده واصلا قابل مقایسه با هلیکوپتر های جنگی روز نیست که بهتره رو این مسائل کار بشه

البته حرف شما در مورد بالگرد های سبک کاملا درسته .درواقع یک بالگرد تهاجمی در عین سبکی و چابکی باید بیشتر بازده رو از نظر تسلیحاتی داشته باشه ولی شما میتونید به من بگید همین بالگرد شاهد تو بیشتر بازده چه تسلیحاتی میتونه حمل کنه عملا هیچی با 4 موشک سدید با یه تی بار 12 میلی متری که نمیشه کاری از پیش برد حالا من اصلا نمی خوام کبرا رو با این شاهد مقایسه کنم چون اصلا کار درستی نیست و در حد کبرا هم نبست که بخواد مقابسه ای روش انجام بشه ولی چه از نظر چابکی و چه از نظر تسلیحاتی خیلی سر تر از شاهده پس نمی تو نیم ما فقط بحث چابکی شاهد پیش بکشیم

 

بالگرد تهاجمی/شناسایی سبک همرده باگرد های تهاجمی معمول نیست و هر کدام قابلیت ها و وظایف مختص به خودشون را دارند. اینکه شما می فرمایید به جای شاهد 285 روی طوفان 2 کار بشه اندکی بی معنی است, چون اولا اینها در یک رده نیستند در ثانی, ما بالگرد تهاجمی به اسم شاهد 216 را هم در دست توسعه داریم که شما کلا از معادلاتتون حذف کردید.

شاهد 285 آنگونه که اعلام شده, چالاکی و مانور پذیری بهتری نسبت به کبری داره. در ضمن حمل چهار تا هشت عدد موشک سدید هم به هیچ وجه میزان تسلیحات کمی نیست! حتی بالگردهایی که بنده در پست قبل ذکر کردم, هیچ کدام قابلیت حمل این حجم تسلیحات را ندارند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالگرد تهاجمی/شناسایی سبک همرده باگرد های تهاجمی معمول نیست و هر کدام قابلیت ها و وظایف مختص به خودشون را دارند. اینکه شما می فرمایید به جای شاهد 285 روی طوفان 2 کار بشه اندکی بی معنی است, چون اولا اینها در یک رده نیستند در ثانی, ما بالگرد تهاجمی به اسم شاهد 216 را هم در دست توسعه داریم که شما کلا از معادلاتتون حذف کردید.
شاهد 285 آنگونه که اعلام شده, چالاکی و مانور پذیری بهتری نسبت به کبری داره. در ضمن حمل چهار تا هشت عدد موشک سدید هم به هیچ وجه میزان تسلیحات کمی نیست! حتی بالگردهایی که بنده در پست قبل ذکر کردم, هیچ کدام قابلیت حمل این حجم تسلیحات را ندارند.

در مورد شاهد 216 که نمی توام اظهار نظری داشته باشم چون فقط در حد یه اسمه در مورد شاهد 285 نمی تونیم چیز زیاد بگیم چون هنوز وارد یگان های رزمی ما نشده که بخواییم در مورد تسلیحات و دقت تسلیحات مورد استفاده شده از اون اظهار نظری بکنیم و این اظهار نظراتی که دوستان در مورد این بالگرد می فرمایند فقط در حد چند نا نمایشگاه که این بالگرد توش ارائه شده براتون یه مثال بزنم مثلا جیب سفیر یا اسلحه تک تیرانداز شاهر و ... در چندین جنگ مورد استفاده قرار گرفته خوب امتحان خودشون و نقاط ضعف و قوتشون نمایان شد ولی این بالگرد چی !!! من فکر نکنم حتی تو یگان های رزمی ما مورد استفاده قرار بگیره . در مورد چالاکی این بالگرد باید عرض کنم که پلتفرم اصلی این بالگرد از روی بل 206 گرفته شده که پنها این بالگرد رو به این صورت در آورده و به هیچ وجه چالاکی اون در حد کبرا با دو موتور پر قدرت نیست حالا نمی دونم چرا میگید کار کردن روی پروژه طوفان بی معنی چه از نظر تسلیحاتی که کبرا حمل می کنه و چه از نظر چابکی شاهد 285 چیزی برای گفتن در مقابل کبرا نداره البته این مقایسه کار درستی نیست ولی واقعا کار گردن روی پروژه هایی که هیچ نتیجه ای نداره بی معنی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در زمینه ساخت بالگرد پیشرفت بسیار خوبی بدست امد که به دلیل تلاش اقایان مجری مانند تعطیلی برخی واحد های صنعتی، پیشرفت این پروژه ها به شدت کند شد... در همین زمینه موتور موفق به بومی سازی اکثر قطعات و مدل اولیه شدیم که خوب همانطور که ذکر شد پروژه با کمبود بودجه تقریبا لغو شد. 

اون دوستانی هم که مسخره می کنند ما اخر نفهمیدیم چی رو مسخره می کنند!؟ اینجا سایت مسخره کردن هست یا بحث علمی و عمومی... اصولا ایا اونها مدل پیشرفته تری ساختند که مدلهای صنایع نظامی رو مسخره می کنند... یا اینکه صرفا با مقایسه با غول هایی مثل اپاچی با صرف میلیون ها و میلیاردها دلار به این تمسخر می رسند!؟...

 

icon_cheesygrin ...شما هر چند وقت یه بار یه سوالی در این رابطه مطرح می کنید...

محدودودیت رو باید دید چی تعریف می کنید... در واقع این شما هستید که محدودیت برای خودتان ایجاد می کنید... اگه به فکر عموم جامعه ما باشه امام علی ع از همه محدود تر بوده(لامصب تهاجم فرهنگی هست دیگه البته این بیشتر از نوع داخلیش هست)! در حالی که برعکسه انسانهای دلباخته این دنیا هستند که همه وجودشون زرق و برق و مادیات هست این یعنی محدودیت! دنیا محدودیت داره نه معنویت... شما می خوای بری اونجا کار کنی و خدمت...نه ماشین عوض کنی و با غرب همکاری کنی... 

 

با این طرز تفکر شما در خصوص لباس و فکر و غیره هر شغلی بری یه محدودیت داری...شما بری تو گوگل هم کار کنید باید  لباس و طرز فکرتون مناسب با گوگلی ها باشه وگرنه به دردشون نمی خورید.

دوست من اینها رو نباید محدودیت تعریف کنی ... اینها نظم و اصول کاری شما هستند... شما اگه می خوای بری سپاه باید بدونی سپاه یعنی دفاع از دین و پاسداری از انقلاب... در تعاریف هم همیشه شما باید اصل موضوع رو بنگری نه مصداق هاش رو...

 

غرب هم هیچ وقت با شما و ما همکاری نمیکنه...فقط ریشه به تیشه می زنه... اگه منظورت از همکاری با غرب استخدام در یک کشور خارجی و در یک شرکت غربی هست که خوب بحث فرق داره ... انقدر به خودت و اونجا مطمعنی خوب برو...

 اخه علاقه زیادی به کار در  نظام دارم icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin

 

پدرم اصرار بر مهندس شدنم داره اما خودم نه...من دوست دارم برم سپاه قدس..دوست ندارم تو ایرانم بند بشم..میخام برم روسیه..سوریه..عراق..یمن..لبنان..میخام همه جا برم و خیییلی سریع پیشرفت کنم چه از لحاظ درجه چه اسم و رسم

  • Upvote 1
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب Argada... بنده تلاش عزیزان رو مسخره نکردم... مسخره اینه که پولی که میتونه در جای بهتری استفاده بشه رو صرف تولید به تعداد بالای (نه تعداد معدود برای دست گرمی) چیزی مثل شاهد ها بکنند... اگر واقعا این بالگرد حرفی برای گفتن داره چرا خبری نیست از استفادشون؟ چرا در برابر این پژاک و جیش العدل امتحان پس نمیدن؟ نمیگم سوریه چون اونجا توپخونه درست حسابی هم نداریم بالگرد پیش کش... اگر این بالگردهای شاهد تولید بشن به تعداد، مطمئنن در یک نبرد تمام عیار حرفی برای گفتن ندارن... حتی در برابر امثال داعش هم تلفات میدن با توجه به شکار چندین باره میل ها در عراق و سوریه...
بهتره واقع بین بود... طرح شاهد فقط یه تلاش بود برای کسب تجربه... و نه به گفته عزیزان بالگردی رادار گریز با توانایی های کم نظیر!!!

شاهد یک پروژه برای کسب تجربه و یک طرح اولیه است...عزیزم  خلقت دنیا همینطور بوده..از اول که انسان با این پیچیدگی نبوده..تک سلولی شده چند سلولی بعد  مثلا سخت پوستان بعد پستاندااران و در اخر موجودی فوق پیچیده مثل انسان...شاهدم اولین گام برای رسیدن به یک بالگرد همه چی تمامه..شما انتظار داری از یک بچه 1 ساله  دو و میدانی  شرکت کنه؟؟؟شاهد  در مرحله بعدی به حدس بنده  موتورش عوض میشه /کابینش تمام دیجیتال میشه/ احتمالا محل حمل سلاحش ظرفیتش بیشتر میشه/ سامانه های لیزری ارتقا پیدا کنه/انتظار میره ارابه فرود چرخدار بهش اضافه کنند و به خاطر سطح صافش که نشون میده هدفش رادارگریزیه این چرخ ها در بدنه پنهان میشن..البته یک سری ابهامات توشه..مثلا با وجود این سطح صاف وجود  راکت انداز ها و جایگاه سلاح در بیرون بدنه جای سوال داره..اما خب در گل یک استارت برای پیشرفت و حرکت به سوی بالگرد های بزرگتر و کار آمد تر هست.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب Argada... بنده تلاش عزیزان رو مسخره نکردم... مسخره اینه که پولی که میتونه در جای بهتری استفاده بشه رو صرف تولید به تعداد بالای (نه تعداد معدود برای دست گرمی) چیزی مثل شاهد ها بکنند... اگر واقعا این بالگرد حرفی برای گفتن داره چرا خبری نیست از استفادشون؟ چرا در برابر این پژاک و جیش العدل امتحان پس نمیدن؟ نمیگم سوریه چون اونجا توپخونه درست حسابی هم نداریم بالگرد پیش کش... اگر این بالگردهای شاهد تولید بشن به تعداد، مطمئنن در یک نبرد تمام عیار حرفی برای گفتن ندارن... حتی در برابر امثال داعش هم تلفات میدن با توجه به شکار چندین باره میل ها در عراق و سوریه...
بهتره واقع بین بود... طرح شاهد فقط یه تلاش بود برای کسب تجربه... و نه به گفته عزیزان بالگردی رادار گریز با توانایی های کم نظیر!!!

 
دوست گرامی  ... این که می گید باید واقع بین بود درسته منتها حرف شما واقع بینی نیست بلکه ایده ال گرایی هست...من احساسات دوستان رو درک می کنم اما ایا کسی هست که بدش بیاد ما بالگردهای قدرتمند تر بسازیم!؟ ... با این بودجه با این وضع حمایت با این اشفتگی مدیریت و البته با این تجربه بسیار کم ساخت همین بالگرد خودش یک انقلاب هست... ما انرژی هسته ای رو با هزار درد ساختیم و داشتیم به نتیجه می رساندیم که به خاطر تحریمهای غرب مجبور به توقف اون کردیم( بحث مذاکرات و برجام به کنار)... فکر می کنید در حال حاظر به همین دلایل فشار روی بخش های نظامی نیست!؟ می دانید چه تعداد پروژه مهم نظامی در سه چهار سال پیش تا الان راکد مانده!؟

 

ضمنا  بنده با قوت بالا یی می گم که من تولید انبوهی از این بالگردها ندیدم ...  ساخت این بالگردها همانطور هم که می دانید نوعی تجربه و اولین اقدامات ایران برای ساخت بالگرد هست... ساخت بالگرد سنگین مثل میل 28 نیاز به تجربه بیشتری داره... واقعا فکر می کنید فرماندهان ما نمی خواند یک بالگرد قدرتمند بسازند!؟! وقتی شرایطش نباشه نمیشه... چین با اونهمه قدرت فنی و پشتوانه مالی و انسانی با کمک گسترده روسیه و غرب بالگرد سنگین ساخت... ما چی!؟

 

در صنایع نظامی ما هم بعضا هزینه های بی مورد دیده میشه اما بخشیش اجتناب ناپذیره... تا خودتون داخل پروژه ها نرید و با مدیریت سر و کل نزنید متوجه منظور بنده نمیشید... فقط به این فکر کنید که یک بخش از ساخت فناوری این هست که شما باید به مقامی که فکر و ذهنش غرب و مذاکره با امریکا و فیش چند ده میلیونی و تعطیلی روزنامه های مخالف و غیره هست  در مورد توان و اینده یک پروژه نظامی بهش توضیح بدی تا ازشون کسب تکلیف و اجازه و بودجه برای ادامه کار کنی! باور بفرمائید در برخی موارد هنوز هم همان شرایط جنگ های روس حکمفرماست... چون بعضی دوستان پشت صحنه را نمی بینند به راحتی خرده می گیرند... 

 

واقع بینی یعنی در نظر گرفتن همه شرایط و سنجش قدرت(مالی انسانی سیاسی امنیتی اجتماعی و...)ملی ما ... نه قیاس با یک غول شیطان صفت جهان خوار 

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 3
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بالگرد تهاجمی/شناسایی سبک همرده باگرد های تهاجمی معمول نیست و هر کدام قابلیت ها و وظایف مختص به خودشون را دارند. اینکه شما می فرمایید به جای شاهد 285 روی طوفان 2 کار بشه اندکی بی معنی است, چون اولا اینها در یک رده نیستند در ثانی, ما بالگرد تهاجمی به اسم شاهد 216 را هم در دست توسعه داریم که شما کلا از معادلاتتون حذف کردید.

شاهد 285 آنگونه که اعلام شده, چالاکی و مانور پذیری بهتری نسبت به کبری داره. در ضمن حمل چهار تا هشت عدد موشک سدید هم به هیچ وجه میزان تسلیحات کمی نیست! حتی بالگردهایی که بنده در پست قبل ذکر کردم, هیچ کدام قابلیت حمل این حجم تسلیحات را ندارند.

به نظرم شبیه به Z-10 چین باشه بالگرد شاهد 216 و  در بحث تسلیحات باید دید چه موتوری روش میذارن ..موتوره که به ما نشون میده حجم تسلیحات تا چه اندازه ممکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در بحث سخت افزار یک مورد جالبی وجود داره که مورد توجه قرار نگرفته! موشکی با نام سدید که توسعه یافته موشک تاو یا توفانه که از قضا ظاهرا در خود مجموعه سپاه تولید میشه! ابعاد این موشک با جاولین تقریبا برابره و در صورت ساخت یک لانچر قابل حمل به نظر میتونه گزینه مناسبی باشه!

 

همچنین در تصاویری که از کاتالوگ بالگرد شاهد 216 گرفته شده , در قسمت تسلیحات به موشکی با نام موشک  F & F  سدید 361  اشاره شده که به نظر میرسه این نمونه دارای پیشران و شلیک کن و فراموش کنه موشک سدید هست و از این نظر خود این مدل , مناسب ترین نمونه برای بکارگیری در نقش جاولین ایرانیه!

 

thumb_Shahed_216.jpgthumb_20151125_143112.jpg

 

 

چون مشخصات دقیقی از موشک سدید نداریم , مبنا رو موشک توفان در نظر میگیریم.

 

موشک توفان یک

وزن: 18.5 کیلوگرم

طول:116 سانتی متر

قطر: 15 سانتی متر

حداکثر برد: 3850 متر

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دستت به ساختن اولی ها که باز بشه و گرم بشه ساختن بقیه اش سخت نیست...یا علی مددی

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مگه روتور دمی بالگرد صبا داکت فن نبود ؟؟؟ چیشد 2 پره ساختنش ؟؟؟ تکنولوژی ساختشو ندارن ، لااقل از اون بالگرد دائوفین ایرباس که تو نمایشگاه اورده بودن و ایضا داکت فن بود ، الگو برداری میکردن :/

 

پ.ن: این سوالو قبلا در استاتوس مطرح کردم کسی جواب نداد :/ اگه لطف کنین جواب بدین ممنون میشم : فرق بین اسکیت و چرخ در بالگرد چیه ؟ مزیت هرکدومشون چیه و کدومشون بهتره ؟ 

 

یا تشکر 

ویرایش شده در توسط gen
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مگه روتور دمی بالگرد صبا داکت فن نبود ؟؟؟ چیشد 2 پره ساختنش ؟؟؟ تکنولوژی ساختشو ندارن ، لااقل از اون بالگرد دائوفین ایرباس که تو نمایشگاه اورده بودن و ایضا داکت فن بود ، الگو برداری میکردن :/
 
پ.ن: این سوالو قبلا در استاتوس مطرح کردم کسی جواب نداد :/ اگه لطف کنین جواب بدین ممنون میشم : فرق بین اسکیت و چرخ در بالگرد چیه ؟ مزیت هرکدومشون چیه و کدومشون بهتره ؟ 
 
یا تشکر


خوبی اسکیت اینه که ساختش ساده و ارزان هست ، در حالی که چرخ با داشتن سیستم تعلیق و ... مسلما فرایند تولید پیچیده تری داره.
در عین حال چرخ فرود نرم تر و امن تری رو ممکن میکنه و در هنگام فرود، استرس کمتری به کل سازه هلیکوپتر وارد میشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بخوایم منطقی به شاهد 216 نگاه کنیم ، بسیار نگران کننده است !!! به این علت که بالگرد VV2 اوکراینی که یک بالگرد تک موتوره توربوشفت که موتور اون توسط شرکت PBS Velka Bites جمهوری چک ساخته شده ، با 245 اسب بخار قدرت ، حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت و حداکثر نرخ صعود 9 متر در ثانیه و برد 500 کیلومتری رو داره

در حالی که شاهد 216 که از دو موتور TV3-117VMA-SBM1 با مجموع توان 4000 اسب بخار استفاده میکنه ، جداکثر سرعتش 270 کیلومتر بر ساعته و حداکثر نرخ صعود 6.3 متر در ثانیه و بردی در حدود 550 کیلومتر داره !!! چرا ؟؟ 4000 اسب بخار - دوموتوره ، ولی انقدر پارامتر ها پایین

اگه بعلت اینه که بگیم شاهد سنگین تره و طول بیشتری داره ، بازهم دلیل قابل قبولی نمیتونه باشه !! اون بالگرد با 245 بخار اون ویژگی هارو داره ولی شاهد با 4000 هزار اسب بخار انقدر ضعیفه  

  • Upvote 3
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بخوایم منطقی به شاهد 216 نگاه کنیم ، بسیار نگران کننده است !!! به این علت که بالگرد VV2 اوکراینی که یک بالگرد تک موتوره توربوشفت که موتور اون توسط شرکت PBS Velka Bites جمهوری چک ساخته شده ، با 245 اسب بخار قدرت ، حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت و حداکثر نرخ صعود 9 متر در ثانیه و برد 500 کیلومتری رو داره

در حالی که شاهد 216 که از دو موتور TV3-117VMA-SBM1 با مجموع توان 4000 اسب بخار استفاده میکنه ، جداکثر سرعتش 270 کیلومتر بر ساعته و حداکثر نرخ صعود 6.3 متر در ثانیه و بردی در حدود 550 کیلومتر داره !!! چرا ؟؟ 4000 اسب بخار - دوموتوره ، ولی انقدر پارامتر ها پایین

اگه بعلت اینه که بگیم شاهد سنگین تره و طول بیشتری داره ، بازهم دلیل قابل قبولی نمیتونه باشه !! اون بالگرد با 245 بخار اون ویژگی هارو داره ولی شاهد با 4000 هزار اسب بخار انقدر ضعیفه  

 

سرعت ماموریتی هست ، کاموف 50 و حتی آپاچی هم تو همین محدوده هستند، دلیلش هم محدوده توانایی ملخ هست. حداکثر ارتفاع و حمل بار رو چک کنید ...

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بخوایم منطقی به شاهد 216 نگاه کنیم ، بسیار نگران کننده است !!!


برای مقایسه، صرفا توجه به سرعت کافی نیست.

http://www.military.ir/forums/topic/29607-ششمین-نمایشگاه-بین-المللی-صنایع-هوایی-و-فضایی-ای/?p=479864

این پست شاید به موضوع مربوط باشه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوال دیگری که مطرح میشه چرا در شاهد 216 روتور دمی 4 پره طراحی نشد مثل زد 10 ؟؟ یا ملخ دمی 4 پره با پیکر بندی X مثل اپاچی و سوپر کبری یا میل 28 ؟؟ پیکر بندی ایکس فقط برای بالگرد های سنگین کاربرد داره ؟؟ 

حتی در هاربین زد 19 از داکت فن استفاده شده خداااا 

ویرایش شده در توسط gen

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.