Recommended Posts

نتونستن حرفی بی معنی تر بزنن . مثل این میمونه که کسی میخواد پشت سرش رو تو آینه ببینه و دائم بر میگرده به سمت آینه و فقط صورتش رو میتونه ببینه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]یوفوها مقصر اصلی ناشناخته ماندن ذرات بنیادین فیزیکی [/size]
گروهی از فیزیکدانان سرن اعلام کرده اند عاملی که تا کنون مانع از شناسایی و کشف ذرات بوزون هیگز شده است، یوفوها هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، فیزیکدانانی که در برخورد دهنده بزرگ هادرون مشغول به کارند، در تلاشند با برخورد دادن ذرات به یکدیگر با سرعت بالا آنها را به قطعاتی که تا کنون شناخته نشده اند، تبدیل کنند، قطعاتی که می توانند بعضی از بزرگترین پازلها در طبیعت را حل کنند.
اما یوفوها (UFO) که نام آنها مخفف اجرام در حال سقوط ناشناخته است، دسترسی به این ذرات را دشوار می سازند. برخورد دهنده بزرگ هادرون تونلی 27 کیلومتری مملو از مغناطیسهای قدرتمند است که می توانند فوتونها را با سرعتی نزدیک به سرعت نور شتاب بخشیده و به یکدیگر برخورد دهند.
تعدادی از پرتوهای فوتونی در این برخورد دهنده به صورت ساعتگرد در اطراف حلقه حرکت کرده و با پرتوهایی که در جهت پاد ساعتگرد در حرکتند برخورد کرده و انبوهی از ذرات تحت اتمی را تولید می کنند. فیزیکدانان امیدوارند زمانی که قدرت پرتوهای پروتونی به حداکثر خود برسد بتوانند در میان بقایای به جا مانده از برخورد، ذرات مشهور بوزون هیگز را بیابند، ذراتی عامل ایجاد جرم در جهان شناخته می شوند. ماده تاریک از دیگر پدیده هایی است که محققان در جستجوی آن هستند.
هجوم یوفوها به برخورد دهنده بزرگ هادرون
با این همه فیزیکدانان در سرن می گویند از سال گذشته پدیده ای ناشناخته مسیر پرتوهای پروتونی را ناهموار کرده و انرژی آنها را کاهش می دهد. این پدیده های ناشناخته یا یوفوها از فضا نیستند، بلکه به احتمال زیاد غبارهای میکروسکوپی با منشایی نامشخص هستند که همچنان ناشناخته اند و تا زمانی که این ذرات مرموز وجود داشته باشند، بوزون هیگز مخفی باقی خواهد ماند.
به گفته توبیاس بائر فیزیکدان LHC، یوفوها یکی از مهمترین موانع شناخته شده در عملکرد برخورد دهنده بزرگ هادرون برای کشف بوزون هیگز به شمار می روند. وی به همراه گروهی از فیزیکدانان طی ماه های گذشته تلاش کرده ویژگی های این یوفوها را کشف کرده و راهکارهایی را برای رهایی از آنها بیابد.
بر اساس نتایج این مطالعات از ماه اپریل تا آگوست در حدود 10 هزار پدیده مرتبط با یوفوها در آزمایشهای برخورد دهنده مشاهده شده است، برخی از این رویدادها به اندازه ای تاثیرگذار بوده اند که منجر به غیر فعال شدن پرتوها شده اند. بسیاری از این رویدادها در کمان الکتریکی رخ می دهند که پرتوهای پروتونی را تولید می کند. از آنجایی که این رویدادها با افزایش شدت و قدرت پرتوهای پروتونی افزایش پیدا می کنند، انتظار می رود این رویدادها با افزایش یافتن سطح انرژی برخورد دهنده بزرگ هادرون حادتر شوند.
بر اساس گزارش اسپیس، تاثیر بزرگ این یوفوها بر روی پروتونها به این معنی است که این ذرات مرموز توسط نیروی مغناطیس به سوی پروتونها شتاب می گیرند و این رویداد نیز زمانی ممکن خواهد بود که یوفوها بار الکتریکی داشته باشند. بائر در نتیجه گیری مقاله ای که در کنفرانس IPAC2011 در سن سباستین از نتایج مطالعات چند ماهه اش ارائه کرده بر لزوم شناسایی هویت و ساختار این ذرات تاکید کرده است.

منبع: icon_wink
http://www.sabadnews.com/itnews/index.php?news=174129&t=%DB%8C%D9%88%D9%81%D9%88%D9%87%D8%A7-%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%B0%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%DB%8C

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر اين گزارش صحت داشته باشد، بايد به اين نكته توجه كنيم كه واژه "یوفو (UFO)" در اينجا به صورت استعاره به كار رفته است و منظور، آن چيزي كه خيلي ها راجع به يوفو تصور مي كنند نيست.
اينجا منظور بيشتر تاكيد بر يك عامل يا ذره ناشناخته و يا تاكيد بر ناشناخته بودن يك يا جند عامل است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]عضو آزمایش اپرا درگفتگوبامهر:
[b]جزئیاتی از چالش نوترینوها/ دنیایی از تجربیات ناشناخته در انتظار فیزیک[/b][/color]

[color=darkblue]عضو موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا و دانشمند پروژه اپرا در گفتگوی مشروح با مهر به شرح دقیق نتایجی که آزمایش سرن و گرن ساسو در خصوص حرکت ذرات نوترینو با سرعتی فراتر از سرعت نور به دست آورده است، پرداخت.[/color]
به گزارش خبرنگار مهر، ماه سپتامبر فیزیکدانانی که بر روی آزمایش "نوترینوی سرن به سمت گرن ساسو" کار می کردند به نتایج جالبی دست یافتند که می تواند تئوری نسبیت انیشتین را به چالش بکشد. این دانشمندان کشف کردند که ذرات نوترینو فاصله میان سرن در ژنو تا گرن ساسو در مرکز ایتالیا را با سرعتی بیش از سرعت نور پیموده اند.

انتشار این خبر جامعه علمی را به شدت شگفت زده کرد از این رو این دانشمندان آزمایشات خود را در ماه نوامبر تکرار کردند اما این بار نیز با استفاده از اندازه گیریهای دقیقتری به نتایج قبلی دست یافتند.
در این آزمایش جدید که اولین تائید در مورد نتایج قبلی است، دانشمندان پروژه اپرا دسته پرتوهای نوترینوها را از سرن گسیل کردند و به همان نتایج به دست آمده در ماه سپتامبر رسیدند.
در آزمایشی که ماه سپتامبر انجام شد، آشکارساز "اپرا" با دریافت و بررسی بیش از 15 هزار ذره نوترینو که در برخورد دهنده "سوپر سینکروتون پروتون" در سرن تولید شده و با طی مسافت 730 کیلومتر به لابراتوارهای "گرن ساسو" در ایتالیا رسیده بود، کشف کرد که این ذرات برای طی این مسافت تنها 2.4 میلی ثانیه را صرف کردند و سرعت آنها 60 نانوثانیه بیش از سرعت حرکت نور شد.
به گفته فیزیکدانان درصورتیکه این نتایج به تائید نهایی برسند، انقلابی واقعی در فیزیک رخ می دهد چراکه تاکنون تمام پیش بینی های تئوری نسبیت انیشتین تائید شده اند و این اولین بار است که نتایجی دال بر رد این نظریه منتشر می شود.

در این راستا، خبرگزاری مهر گفتگوی مشروحی را با "ریکاردو برونیه را" (Riccardo Brugnera) استاد دپارتمان فیزیک دانشگاه مطالعات پادوا، عضو موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا و پروژه اپرا انجام داده است که در ادامه می خوانید:
http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/06/544690_orig.jpg

[b]از ماه سپتامبر، سرعت نوترینوها به یک مسئله بزرگ در میان فیزیکدانان تمام دنیا تبدیل شد اما آیا به راستی اولین نتایج به دست آمده از آزمایش "اپرا" چالشی بزرگ و واقعی برای فیزیک مدرن است؟[/b]
درصورتیکه تائید شود بله. این بدان مفهوم است که تا این لحظه درک درستی از آنچه که این اندازه گیریها می خواهد نشان دهد وجود ندارد. به بیانی دیگر، نتیجه آزمایش اپرا، اگر تائید شود، نظریه پردازان فیزیک مدرن را به تکاپو وا خواهد داشت.

[b]پس از انتشار این نتایج، "رونالد فن البورگ"، فیزیکدان دانشگاه گرونیگن نشان داد که یک خطای محاسباتی در "جی. پی. اس" می تواند در خصوص سرعت نوترینوها توضیح دهد. به نظر شما پیشنهاد این محقق هلندی می تواند قابل اطمینان باشد؟[/b]
پس از انتشار پیش- چاپ آزمایش اپرا صدها تحقیق انجام شد که اعلام می کردند موفق به کشف یک "شکاف" در بررسیهای این آزمایش شده اند. اما در نهایت، هیچ یک از این تحقیقات نتوانستند کوچکترین خراشی در صحت کار اپرا ایجاد کنند. بهرحال، به اعتقاد همکاران آزمایش اپرا، مقاله رونالد فن البورگ کاملاً اشتباه است.

[b]در هفته های اخیر، دانشمندان گرن ساسو و سرن به یک تائید در مورد سرعت نوترینوها دست یافتند. این تائید چه مسئله ای را بیان می کند؟[/b]
در ماه سپتامبر، همکاران اپرا نتیجه اولیه را اعلام و یک پیش- چاپ از آن را ارائه کردند که وضیعت اندازه گیری را نشان می داد. این پیش- چاپ هنوز به مرحله انتشار علمی نرسیده است. این کار زمانی به یک انتشار علمی تبدیل می شود که برای یک مجله معتبر علمی بین المللی ارسال شود. مجله مقاله را تنها پس از ارائه بررسیهای عمیق تر از سوی گروهی از دانشمندان مختلفی که آن را آماده کرده اند منتشر می کند. در مورد این نتایج، اپرا مقاله رسمی خود را به مجله JHEP (ژورنال فیزیک انرژی بالا) ارسال کرد. در این مقاله نه تنها بررسیهای اعلام شده ذکر شده اند، بلکه یک سری کامل از جزئیات و بررسیهایی که در ماه سپتامبر هنوز به دست نیامده بودند عرضه شدند. در واقع، تائید به معنی گزارشی از مجموع تمام آزمایشات مختلفی است که از سپتامبر تا نوامبر انجام شده اند. اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم می توان گفت در صورتیکه خطایی در اندازه گیریها وجود داشته باشد این خطا باید خود را در گوشه ای از این کشف نشان بدهد.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/721625_orig.jpg
آزمایشات ماه نوامبر درباره سرعت نوترینوها- این تصویر که از سوی موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا منتشر شده است توضیحاتی را در مورد آزمایش "نوترینوها از سرن به گرن ساسو" ارائه می کند. فاصله میان این دو مرکز تحقیقاتی 730 کیلومتر است. در آزمایش اول که در ماه سپتامبر انجام شد نوترینوها در بسته های بزرگی که طول هر یک از بسته ها 10.500 نانوثانیه و فاصله هر یک 50 نانوثانیه بود درحالی که در آزمایش دوم (نمودار سمت راست) طول هر بسته 3 نانوثانیه و فاصله آنها 524 نانوثانیه است

[b]چند روز پس از اعلام دوم، آزمایش "ایکاروس" (Icarus) نتیجه جدید آزمایش اپرا را در هاله از تردید قرار داد. به طوریکه به گفته این دانشمندان، به نظر نمی رسد که نوترینوها در طول سفر خود انرژی از دست بدهند و بنابراین نمی توانند از سرعت نور فراتر روند. آزمایش "ایکاروس" چگونه به این نتیجه رسید؟[/b]
آزمایش ایکاروس نتیجه آزمایش اپرا را رد نکرد. در حقیقت ایکاروس به سادگی اعلام کرد که طیف انرژی نوترینوها در اندازه گیریهای آنها هیچ شکل عجیبی را نشان نمی دهد. این عدم بدشکلی طیف انرژی در آزمایش اپرا نیز دیده شد. در اینجا این سئوال مطرح می شد که چرا توزیع انرژیک نوترینوها مورد بررسی قرار گرفت؟ دلیل این مسئله در کاری بود که پروفسور "اس. ال. گلاشو" (برنده نوبل فیزیک 1979) روز بعد از اعلام اپرا انجام داد. این فیزیکدان در یک مقاله پیش- چاپ نوشت که اگر نوترینوها فراتر از سرعت نور حرکت کرده باشند، بنابراین باید به روشی سریع انرژی از دست بدهند و به همین دلیل طیف انرژیک آنها باید بدشکل شود. اما تحقیقات دیگری که توسط سایر فیزیکدان نظری (جی. آملینو- کامیلا و دیگران) انجام شد، نشان داد موضوعی که پروفسور گلاشو مطرح کرده است نمی تواند کاملاً درست باشد. بنابراین تا این لحظه، توزیع انرژی نوترینوها یک موضوع ضد نتیجه اپرا به شمار نمی رود.

[b]در حدود دو ماه قبل، برخورد دهنده تواترون در لابراتوار فرمی آمریکا خاموش شد، اما گفته می شود که این برخورد دهنده به خاطر کشفیات مربوط به سرعت نوترینوها می تواند دوباره آغاز به کار کند. اگر تواترون یا برخورد دهنده ژاپنی J-PARC یک تائید جدید را به دست آورند، به نظر شما واکنش جامعه علمی چه خواهد بود؟[/b]
به طور حتم تمام جامعه علمی در انتظار است که آزمایش "مینوس" در برخورد دهنده تواترون آمریکا از یک طرف و آزمایش T2K در ژاپن از طرف دیگر بتوانند تا سال آینده این اندازه گیریها را انجام دهند. اگر این اندازه گیریهای مستقل نتیجه اپرا را تائید کنند ما در مقابل خود با نتیجه ای روبه رو می شویم که مجموعه هایی از آزمایشات دیگر به علاوه بهمنی از ایده های نظری جدید را بر می انگیزد. دقیقاً به همین دلیل این کشف یک نتیجه غیرمنتظره است.

[b]درحال حاضر، آزمایش بورکسینو (Borexino) در گرن ساسو درحال کار بر روی نوترینوهای خورشیدی است. آیا نوترینوهای کیهانی می توانند به نتایج آزمایش میان گرن ساسو و سرن کمک کنند؟[/b]
مطالعه سرعت نوترینوهای کیهانی بی شک مهم است چون این ذرات آسمانی تفاوت انرژی دارند و از فواصل بی نهایت دورتری می آیند. بنابراین ویژگیهای جنبشی متفاوتی با نوترینوهای شتابگرها دارند.

[b]آیا یک تائید نهایی بدان معنی است که فیزیک مدرن باید پس از یک قرن به دنبال جانشینی برای فرمول معروف E=mc² بگردد؟[/b]
صادقانه بگویم من دقیقاً نمی دانم تائید این نتیجه چه مفهومی خواهد داشت. بی شک هم به روی فیزیکدانان نظری و هم به روی فیزیکدانان تجربی یک دنیای وسیع کشف ناشده و ناشناخته های بسیاری گشوده می شود و این هیجان انگیزترین جنبه این موقعیت خواهد بود. از سوی دیگر، آن چیزی که می توان بدون سایه ای از ابهام گفت این است که نسبیت خاص حضور ذرات با سرعت فراتر از سرعت نور (تاکیونها) را پیشگویی نمی کند و در واقع این ذرات را مستثنی می کند. هنوز هیچکس تاکیونها را پیدا نکرده است. چه کسی می داند، شاید نوترینو بتواند اولین نمونه از آنها باشد.
__________________________
گفتگو: هدی عربشاهی

[color=olive]۱۳۹۰/۰۹/۱۹[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1479092[/align]
[i][size=9][color=violet]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/color][/size][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کارشناس مسئول آزمايشگاه ليتيوم سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور از توليد فلز ليتيوم در مقياس آزمايشگاهي خبر داد و گفت : ليتيوم مهم ترين منبع انرژي و نفت قرن 21 محسوب مي شود و جمهوري اسلامي ايران با اين کار ، سد کشورهاي صنعتي را در انحصار اين فناوري هاي و دانش آن شکسته است.

آقاي برزگري که در راديو اقتصاد صحبت مي کرد ، افزود : فرآوري ليتيوم در مراحل مختلف از صنايع بالادستي تا توليد محصول نهايي ، ارزش افزوده تصاعدي دارد و مطالعات اقتصادي خاصي را مي خواهد. وي تصريح کرد‌ : ايران با اين موفقيت در کنار امريکا ، کره جنوبي ، ژاپن و آلمان که انحصار فناوي خالص سازي اين فلز را دارند ، فرار گرفته است. برزگري با اشاره به اين که ارزيابي ظرفيت هاي کاربردي ‌شدن پژوهش ها و ايجاد ارزش افزوده فلز ليتيوم از مهم‌ترين دستاورد‌هاي توليد آن در مقياس آزمايشگاهي محسوب مي شود ، گفت : فلز ليتيوم با خلوص 99.999 درصد توليد شده است. وي با بيان اين که ليتيوم در صنايع الکترونيک و صنايع هسته اي استفاده مي شود ، اظهار داشت : به زودي به سمت توليد آن در مقياس نيمه ‌صنعتي حرکت خواهيم کرد. برزگري با بيان اين که نيمي از ذخائر ليتيوم جهان در بوليوي قرار دارد گفت : از اين فلز به عنوان نفت قرن 21 هم نام مي برند و بوليوي را عربستان آينده مي دانند. وي تاکيد کرد : بعد از سال هاي دهه 1990 باتريهاي ليتيومي جايگاه ويژه هاي در همه تجهيزات الکترونيک داشته است و کشورهاي صنععي رقابت فشرده اي دارند تا به دانش و فناوري استخراج ، استحصال و خالص سازي اين فلز دسترسي داشته باشند. کارشناس مسئول آزمايشگاه ليتيوم سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني کشور گفت : اهميت اين فلز براي هيچ کس قابل اغماض نيست و براساس ان ايران هم وارد عرصه کسب اين فناوري نوين شده و نخستين مرکز تخصصي فراوي ليتيوم در کرج ايجاد شده است. وي افزود : صنايع پايين دستي مانند باتري هاي ليتيوم را ايجاد کنيم و در اينده نزديک به دنبال ساخت باتري هاي ليتيومي نوين هستيم. برزگري ، ذخاير معدني فلز ليتيوم را شورابه هاي کويري و مرکز ايران و معادن کانسنگي همدان و مناطق ديگر اعلام کرد و گفت : ليتيوم فلز نوپا در ايران است و با دستاوردي که داشتيم اين اهميت و امکان دسترسي به ان بيشتر شده است و اکتشاف بيشتر مي شود.

۱۱ دی ۱۳۹۰

http://radiotejarat.ir/news/detail/1286/


[color=orange]
منتقل شد به اخبار علمی

00Amin[/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاریخ : ۱۷:۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹ شنبه ۱۵ آبان
وزير صنايع ومعادن :
ايران و بوليوي در صنعتي سازي معادن ليتيوم توافق کردند
اجراي طرح توسعه مجتمع صنعتي اسفراين و كارخانه آلوميناي جاجرم

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24:وزير صنايع ومعادن گفت : جمهوري اسلامي ايران در طرح بزرگ كشور بوليوي براي صنعتي سازي معادن ليتيوم و ساخت باطري هاي ليتيومي با اين كشور مشاركت خواهد كرد.
به گزارش روز شنبه خبرگزاری ایران نیوز 24 ، علي اكبرمحرابيان گفت : بر اساس سند همكاري هاي ايران و بوليوي در زمينه ليتيوم كه در جريان سفر "اوو مورالس" رئيس جمهور بوليوي به تهران توسط لوئيس آرسه كاتاكورا وزير اقتصاد و دارايي بوليوي و بنده در حضور دو رئيس جمهور به امضاء‌ رسيد، توافق شد، جمهوري اسلامي ايران بعنوان شريك بوليوي در فرآيند صنعتي سازي معادن ليتيوم بوليوي تا مرحله توليد باطري هاي ليتيومي در اين كشور مشاركت كند.محرابيان گفت : بر اساس اين سند جمهوري اسلامي ضمن ارائه كمك هاي فني و مهندسي براي صنعتي سازي ليتيوم و توليد ساير فرآوردهاي ديگر از ليتيوم نيز با بوليوي همكاري خواهد كرد. بوليوي 70 درصد ذخاير ليتيوم جهان را در اختيار دارد و اين كشور قادر است تا 500 سال نياز بازار هاي بين المللي به ليتيوم را تامين كند .بسياري از كشورهاي بزرگ صنعتي كه نياز مبرم به ليتيوم بوليوي دارند تا كنون نتوانسته اند سندي با اين كشور براي بهره برداري از معادن بوليوي امضاء‌ كنند.در حال حاضر شيلي بزرگترين صادركننده لتيوم جهان مي باشد و پس از آن آرژانتين و بوليوي بيشترين ليتيوم جهان را دارا هستند.بر اساس برنامه ريزي دولت بوليوي،اين كشور سالانه 30 هزار تن ليتيوم توليد خواهد كرد. ليتيوم عنصر مهم در توليد باطري‌هاي قابل شارژ است كه در تلفن‌هاي همراه، رايانه‌هاي دستي ، اتوموبيل‌هاي برقي و با تركيبي از آلمينيوم در توليد بدنه سبك هواپيما و خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد.توسعه صنعتي جهان در رشته هاي يادشده در آينده در گرو دسترسي كشورهاي صنعتي به ليتيوم مي باشد.*اجراي طرح توسعه مجتمع صنعتي اسفراين و كارخانه آلوميناي جاجرم بر اساس این گزارش،وزير صنايع ومعادن گفت : توسعه صنايع مادر از اولويتهاي كاري وزارت صنايع ومعادن است و در اين راستا طرح توسعه مجتمع صنعتي اسفراين و كارخانه آلوميناي جاجرم در آينده نزديك اجرا مي شود. محرابيان در دور سوم سفرهيات دولت به استان خراسان شمالي ،دربازديد از بخشهاي مختلف كارخانه سيمان بجنورد، توانمنديهاي استان در جهت توسعه صنعتي را مطلوب ارزيابي كرد.وي گفت: بخش صنعت ومعدن استان خراسان شمالي روند روبه رشدي را داراست.بنابر اين گزارش دراين دور از سفر استاني هيات دولت به خراسان شمالي ، 18 واحد كارگاهي با زيربناي 234 مترمربع و با هزينه هفت هزارو 540 ميليون ريال در شهرك صنعتي شماره يك بجنورد توسط وزير صنايع ومعادن افتتاح گرديد.از ديگر واحدهاي صنعتي افتتاح شده در سفر هيات دولت به استان خراسان شمالي، افتتاح كارخانه ريسندگي در شهرستان مانه و سملقان بود كه با اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال ، فرصت اشتغال براي 80 نفرفراهم گرديد.//135

http://irannews24.ir/News/industry/1559/
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جای تبریک به همه تلاشگران و محققین داره . و البته خبر از رو آوردن مسولین و توجه شون به زیرساخت های حقیقی توسعه داره .

دستشون درد نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جاي بسي افتخار و خورسندي است.
اطلاعات بيشتر راجع به اين عنصر شيمايي:
icon_rolleyes
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=لیتیم&SSOReturnPage=Check&Rand=0
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انشا الله این اول پیشرفت های چشم گیر ایران خواهد بود.[size=24]ایران اسلامی مبدایی برای حوادث باور نکردنی در سراسر عالم است.[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا علم تو این مملکته ولی عملش کمه اینهم نیاز به عزم جدیه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از کاربرد های این این فلز در ساخت هواپیماهای بلند پرواز استفاده می شود.
به علاوه در زیر دریایی ها کاربرد داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا همه آنهایی که با فیزیک سر و کار دارند، درباره خنده های جالب انیشتین چیزهایی شنیده باشند، اما این یکی از جذاب ترین آنها می تواند باشد: ذرات سریعتر از نور و تئوری که بر پایه آنها در حال شکل گیری بود، کاملا در هم شکست. زیرا به نظر می رسد که این موضوع از پایه و اساس یک اشتباه در نتایج آزمایش بوده که به دلیل شل بودن یک کابل ایجاد شده است!

به گمانم کسی از بخش پشتیبانی فنی شرکت قانون اول را به دانشمندان عزیز ما گوشزد نکرده است، که ابتدا کابل ها را چک کنید!

محققان CERN دریافته اند که یک لینک فیبر نوری بد میان یکی از دستگاه های GPS و کامپیوتر، باعث شده است که ۶۰ نانوثانیه اختلاف زمان ایجاد شده و همه را به اشتباه بیاندازد. وقتی هم آنها متوجه کابل شدند و آن را محکم کردند، تفاوت از میان رفت.

بله، نوترینوهای سریع تر از نور اصلا واقعیت ندارند (حداقل اگر هم وجود دارند، هنوز نتوانسته ایم آنها را به دام بیاندازیم) و جهان هستی یک بار دیگر می تواند نفس راحتی بکشد و با قوانین انیشتین به زندگی عادی خود ادامه دهد.

ظاهرا ۶۰ نانوثانیه تفاوت مشاهده شده، زمان سفر اطلاعات در طول کابل بوده است، در حالی که تمام و کمال به پای ۶۰ نانوثانیه سرعت غیرقابل محاسبه نوترینوها نوشته می شده.

آزمایش غافلگیر کننده
سال گذشته فیزیکدان ها تحقیقاتی را منتشر کردند که نتیجه سه سال تجربه و آزمایش آنها بر روی بیش از ۱۶۰۰۰ بسته نوترینو در سرن بود. این نوترینوها با مسافرت از درون زمین تنها ۲.۴۳ میلی ثانیه بعد توانسته بودند خود را به لابراتوار ملی کران ساسو در ایتالیا برسانند. در آنجا آشکارساز ذره OPERA متعلق به پروژه Oscillation آنها را ثبت کرده بود.

وقتی دانشمندان کشف کردند که این ذرات ۶۰ نانوثانیه سریعتر از نور (با دامنه خطای ۱۰ نانوثانیه) به مقصد رسیده اند، از خوشحالی فریاد کشیدند. اغلب فیزیکدانان اشاره کردند که این باید یک اشتباه باشد، زیرا تئوری انیشتین به وضوح تصدیق می کند که هیچ چیزی نمی تواند تندتر از سرعت نور حرکت کند.

اما سرن آزمایشات را تکرار کرد و دوباره همان نتایج را دریافت کرد که مساله را بغرنج تر می کرد. تا اینکه آنها اعلام کردند که دلیل این مشکل را یافته اند که بدون شک کشف شوکه کننده ای بود! حالا، به نظر می رسد که یک کابل ارتباطی مشکل دار جواب ساده این سوال بوده که همه این مشکلات و بحث ها را پیش آورده است.

محققان می گویند که آنها همه چیز را دوباره تست می کنند، اما به نظر می رسد که راز این معما گشوده شده باشد. هرچند که هیچ چیز در علم قطعی نیست و همیشه باید منتظر کشفیات جدید و غافلگیری های بیشتری باشیم. اما فعل اگر کمی دقت کنید، صدای خنده اتم های انیشتین را جایی همین دور و بر خواهید شنید!



[url=http://narenji.ir/4070#comments]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا همیشه میخواین جبهه گیری کنین؟؟
توی علم خیلی از این چیزا بوده و هست
خیلی از چیزا اینطوری و اتفاقی کشف شدن مثه قند مصنوعی و خیلی چیزای دیگه که یه سرچ بزنین میتونین بفهمین که این گاف ها توی علم(مخصوصا فیزیک و شیمی)کاملا طبیعیه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط SHAFAGH23
      دوستان هرکسی نظری در این رابطه داره بیان کنه . بستن تنگه هرمز کاری استراتژیک یا عملی اشتباست.؟ توان ایرا ن دربستن این تنگه با وجود نیروی دریایی امریکا چقدر است؟ چند ماه یا روز یاساعت این کار امکان پذیره ؟ راهکار شما استفاده از کدام سلاح هاست؟ این کار درصورت وقوع جنگ احتمالی برضد ایران چند ساعت به طول خواهد انجامید ؟سرعت عمل.. آیا بستن این تنگه راهگشای جنگ احتمالی است یا فقط عملی پرهزینه واشتباه ؟ آیا این کار باعث فشار براسرائیل می شود ؟ برغرب چه طور؟ اگر فشار ایجاد شود چه قدره ؟آیا مانع از ادامه جنگ میشه؟
    • توسط reformist
      منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.