Recommended Posts

[quote]برادر مهدوی یکم توضیح بدید ، در مورد اون جمله ی آخرتان ...[/quote] كدومش؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم در فرانسه یک نیروگاه خورشیدی میزان برق بالای حد تعیین شده خود در طول روز را صرف پمپ آب در یک سد مصنوعی به بالا می کرد و در شب پایین آمدن آب انرژی برق تولید می کرد
ذخیره کم خرج و قابل اطمینان انرژی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]نتیجه یک تحقیق جنجالی/
[b]اشتباه دانشمندان «سرن» در تعیین سرعت نوترینوها/ حق با اینشتین بود[/b][/color]

[color=darkblue]یک گروه از دانشمندان که سال گذشته اظهار داشتند که نوترینوها می‌توانند سریع تر از نور حرکت کنند امروز جمعه 8 ژوئن (19 خرداد ماه) تصدیق کردند که حق با اینشتین بوده و این ذرات ریزاتمی چون سایر ذرات در این جهان دارای محدودیت سرعت هستند.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان مرکز تحقیقات هسته ای روپا وقتی که نتایج آزمایشی را منتشر کردند که نشان می داد ذرات نوترینوها می تواند سرعتی بیشتر از نور ( حدود 6 کیلومتر در ثانیه) داشته باشند، جنجالی واقعی در این عرصه ایجاد کردند.
به نظر می رسد که این نتایج تهدید به از بین بردن فیزیک مدرن کرده و حفره ای را در نظریه نسبیت خاص انیشتین که در سال 1905 ارائه کرده بود پدید می آورد. این نظریه سرعت نور را بیشترین سرعت در جهان خلقت توصیف کرده بود.
براساس گزارش Sydney Morning Herald، در نتایج نخستین آزمایش، نوترینوها در سفری از آزمایشگاه بزرگ "سرن" (مرکز تحقیقات هسته ای اروپا) در نزدیکی ژنو به آزمایشگاه گران ساسو در ایتالیا قرار گرفتند، نوترینوها می بایست 0.0024 ثانیه را طی می کردند اما این ذرات 0.00000006 ثانیه زودتر از زمان مورد انتظار رسیدند.
این درحالی است که روز جمعه 19 خرداد ماه گروهی از دانشمندان آزمایش اپرا در همایش بین المللی فیزیک نوترینو و فیزیک نجومی که در کیوتو، ژاپن برگزار شده اعلام کردند که نتایج اولیه اشتباه بوده است.
این گروه اظهار داشتند که اطلاعاتی که تا سال 2011 و سفر نوترینوها از سرن به ایتالیا به دست آمده بود مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تأثیرات ابزاری آن کشف شده است. تصویر منسجمی از اطلاعات پیشین و داده های جدید نشان دهنده این است که سرعت نوترینوها از نور بیشتر نیست.
آزمایش اپرا (OPERA experiment یا Oscillation Project with Emulsion-tRacking ) آزمایشی است که به منظور بررسی پدیده نوسان نوترینو توسط سرن انجام شده است.
نتایج اولیه با هیجان و تردید اعلام شد، این گروه از سایر فیزیکدانها خواستند که آنها نیز تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهند و تکذیب یا تأیید این آزمایش را ثابت کنند.
کارلو روبینا برنده جایزه نوبل و سخنگوی این پروژه اعلام کرد که سرعت نوترینوها با حد سرعت جهانی برابر است.
نوترینو (neutrino) یک ذره بنیادی است که از نظر الکتریکی خنثی بوده و به ندرت وارد برهمکنش می‌شود نوترینو به معنی کوچک خنثی از نظر الکتریکی خنثی بوده و قادر است از درون مواد تقریبا بدون هیچ برهمکنشی عبور کند. نوترینو‌ها دارای جرم بسیار کوچک، اما غیر صفر هستند.
از آنجایی که نوترینوها بار الکتریکی ندارند، تحت تاثیر نیروهای الکترومغناطیس قرار نمی‌گیرند. نوترینوها تنها تحت تاثیر نیروی هسته‌ای ضعیف که در مقایسه دارای بُرد بسیار کوتاهتری از نیروی الکترومغناطیس است، قرار می‌گیرند. از این رو قادر هستند مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون برهمکنش طی کند.
نوترینوها در ضمن واپاشی بتا، در واکنش‌های هسته‌ای مانند آنچه در خورشید و یا راکتورهای اتمی رخ می‌دهند و هچنین در اثر برخورد پرتوهای کیهانی با اتم‌ها ایجاد می‌ شود.
بیشتر نوترینوهایی که از زمین عبور می‌کنند، از خورشید صادر می‌شوند. در هر ثانیه از هر سانتیمتر مربع زمین، در حدود 65 میلیارد نوترینوی خورشیدی عبور می‌کند.

[color=olive]۱۳۹۱/۰۳/۲۰[/color]
منبع: خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1621223[/align]

[color=violet][i][size=9] ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.[/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پژوهشگران کشور با استفاده از نانو پلیمرها نسل جدیدی از مخازن سوخت مقاوم برای هواپیما و موشک ها عرضه کردند که در صورت اصابت گلوله و جرقه منفجر نمی شود.

مهدی شاه محمدی- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در این پروژه تحقیقاتی با استفاده از کامپوزیتهای تقویت شده انعطاف پذیر مخازن سوختی با ویژگی های خاص تولید شد، افزود: در این پروژه مخازن سوختی با وزن و ضخامت کم و قابل انعطافی را عرضه کردیم که قابل استفاده برای هواپیما و همچنین خودروهای مسابقه ای است.

وی ماده اصلی این مخازن را نانو کامپوزیت و الیاف مقاوم ذکر کرد و اظهار داشت: مخازن عرضه شده مقاومت زیادی در برابر ضربه و همچنین تنش ها دارد؛ علاوه بر این، این مخازن ضد گلوله هستند و در صورت اصابت گلوله به آن مانع از خروج سوخت می شود.

وی در این باره توضیح داد: در این مخازن بالشتکی قرار داده شده است که در صورت اصابت گلوله و خارج شدن سوخت از مخزن موجب متورم شدن این بالشتک می شود. این امر مانع از خروج سوخت از مخزن می شود.

شاه محمدی، سیستم ایمنی داخل مخزن را از جمله بخشهای مهم این مخزن دانست و یادآور شد: زمانی که هواپیما در ارتفاع قرار می گیرد اکسیژن محلول در سوخت بخار می شود. بخارات سوختی به دلیل ایجاد اختلاف فشار در داخل و خارج مخزن موجب انفجار آن می شود از این رو لازم است تا این بخارات را توسط "ونت" (لوله) خارج شود.

مجری طرح با اشاره به ایرادات نصب ونت در هواپیماها، یادآور شد: در صورتی که هواپیما در میان جبهه ای از ابر قرار گیرد و رعد و برق ایجاد شود زمینه انفجار مخزن را فراهم می کند. این در حالی است که با مخازن عرضه شده در این پروژه سیستمی برای خروج بخارات سوختی نصب شد که دیگر نیازی به ونت نیست.

وی با اشاره به تصمیم سازمان هوانوردی مبنی بر جایگزین شدن مخازن سوختی فلزی با مخازن غیر فلزی، خاطر نشان کرد: این مخازن نسل جدیدی از مخازن ضئ انفجار را عرضه کرده است که می تواند جایگزین مناسبی برای مخازن معمول باشد.

مجری طرح به بیان کاربردهای این نسل جدید مخازن پرداخت و اضافه کرد: این مخازن قابل استفاده در موشک ها و ماهواره ها، هلی کوپترها، شناورها و حمل و نقل مواد شیمیایی و سمی هستند.

شاه محمدی با بیان اینکه این مخازن بر روی خودروها نیز قابل نصب است، یادآور شد: این مخازن علاوه بر اینکه بر روی خودروهای مسابقه قابل نصب است می توان برای خودروهای معمولی نیز از آنها استفاده کرد. نصب این خودروها بر روی خودروها باعث می شود که در صورت سقوط خودرو و با وجود جرقه و آتش سوزی خودرو منفجر نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمونه آزمایشگاهی این مخزن تست شده است، اظهار داشت: مخزن طراحی شده بر روی هواپیمای سسنا (Cesna) آزمایش شد و نتایج نشان داد که مقاومت سوختی آن از استاندارد تقویت شده بیشتر بود.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1626940

[color=orange]

منتقل شد به اخبار علمی

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کردم اینم کار آمریکایی هاست ، با نامامیدی تاپیک رو باز کردم ولی از قضا پروژه ایرانی دراومد ولی عمرا ازش حمایت کنن ....! :surprised:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گلوله و جرقه در موشک زیاد معنی نداره..البته باید دید چه گلوله ای..

بهتره رو خودروهای نظامی استفاده بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000cd]دادن توانایی درک احساسات انسانی به ربات هنوز هم یک رویای دور از دسترس است، اما اخیرا محققان موفق شدند توانایی حس هرآنچه را که ربات در دست می گیرد را برای آن فراهم کنند.[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون فناوریهای مختلفی تلاش کرده که حواس انسانی را برای رباتها ایجاد کند که در میان آنها می توان به حس گرما و ایجاد پوست مصنوعی که از سیمهای نانو نیمه رسانا ساخته شده بود، اشاره کرد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما تاکنون هیچ کدام آنها تأثیرگذار تر از حسگر لامسه که از سوی محققان دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا ابداع شده نبوده است.

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813919_orig.jpg[/img][/font][/size]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813919_orig.jpg"][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لینک عکس[/font][/size][/url]
[b]انگشت رباتی بیوتک با قابلیت 95 درصد صحت و دقت در لمس سطوح مختلف[/b]

این انگشت رباتی پرشده با مایع بیوتک قادر است که بافتهای مختلف سطحی را با 95 درصد صحت حتی بهتر از انسانها شناسایی کنند.
نخستین ابزاری که چنین صحت و دقتی را برای این انگشت فراهم می کند اثرانگشت آن است که درست شبیه اثرانگشتان منحصر به فرد انسان ساخته شده است دارای شیار در قسمت نوک آن است و زمانی که انگشت را روی یک سطح می کشد لرزش ظرفی دارد.

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813920_orig.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_813920_orig.jpg[/img][/url][/font]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813920_orig.jpg"][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لینک عکس[/font][/size][/url]
[b]این انگشت توانایی بررسی سطوح مختلف را با اتکا به اثرانگشت که به صورت شیارهایی روی آن تعبیه شده دارد[/b]

بنابراین بسته به اصطکاک بافت سطح اثر انگشت شیار دار بیوتک می لرزد. این لرزش توسط یک میکروفن زیرآبی (هیدروفن) که در سطح هسته آبی این انگشت مکانیکی قرار دارد و به بیوتک کمک می کند به دقت سطح را بررسی کند.
وقتی با یک چشم بند یک سطح را لمس می کنید، معمولاً شی را بلند کرده و اندازه ، وزن و شکل آن را بررسی می کنید، از این رو محققان تا جایی پیش رفتند که بتوانند الگوریتم خود را برای بیوتک فراهم کنند تا بتواند به بررسی اشیا بپردازد.
براساس گزارش دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، براساس این فرمول، ربات می تواند تصمیم بگیرد که چه حرکت اکتشافی براساس تجارب پیشین خود انجام دهد. این الگوریتم امکان شناسایی یک ماده را با 5 حرکت توسط ربات فراهم می کند.

[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813922_orig.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/thumb_813922_orig.jpg[/img][/url][/font]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/813922_orig.jpg"][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لینک عکس[/font][/size][/url]
[b]محققان امیدوارند که بتوانند کاربرد این اختراع به ایجاد اندام مصنوعی کاربردی توسعه دهند[/b][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]کاربردهای متفاوتی برای حس لامسه رباتی وجود دارد اما کاربردی که این گروه تحقیقاتی امیدوار است به آن برسد فراهم کردن اندام مصنوعی کاربردی است[/font][/size][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif].[/font][/size]


[color=#ff8c00][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=3]۱۳۹۱/۰۴/۰۴[/size][/font][/color]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=3]منبع: خبرگزاری مهر[/size][/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=3][url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1633841"]http://www.mehrnews....?NewsID=1633841[/url][/size][/font]

[i][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=3]لطفا به اخبار علمی منتقل نمایید. متشکرم.[/size][/font][/i]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]باتکنیکهای جدید صورت می گیرد/
[b]استخراج اورانیوم از آب اقیانوسها/ تضمین آینده انرژی هسته ای[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]دانشمندان اعلام کردند: استخراج اورانیم از آب دریا که می تواند آینده انرژی هسته ای را تضمین کند به زودی به یک حقیقت اقتصادی تبدیل می‌شود.[/color]
به گزارش خبرگزاری مهر، اقیانوسهای جهان دست کم دارای چهارمیلیارد تن فلز ارزشمند اورانیوم هستند؛ اما طی چهار دهه گذشته، حفر دریاها برای بدست آوردن اورانیوم به علت تکنیکهای دشوار و هزینه بالا به یک رویا تبدیل شده بود.

براساس گزارشی که در یک گردهمایی علمی ارائه شد، پیشرفت سریعی در راستای تبدیل اقیانوسها به یک منبع غنی اورانیوم درحال انجام است.
پیشرفت در فناوری استخراج هزینه های تولید اورانیوم را از 560 دلار برای هر 500 گرم اورانیوم را به 300 دلار رسانده است.

دکتر رابین راجرز از دانشگاه آلاباما در همایش سالانه انجمن شیمی آمریکا در فیلادلفیا اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد که اقیانوسها منبع اورانیوم هستند و میزان آن در اقیانوسها بسیار بیشتر از میزانی است که می توان از زمین به دست آورد.
وی افزود: مشکل اینجاست که غلظت این اورانیوم همواره بسیار اندک بوده و موجب بالارفتن هزینه استخراج می شود اما با پیشرفتهای صورت گرفته در حال مقابله با این چالش هستیم.
در تکنیک استاندارد استخراج که در ژاپن ایجاد شده از پوشش فیبرهای پلاستیکی به هم بافته استفاده می شود که درون آن موادی است که اتم های اورانیوم را جذب می کند.
این پوششهای پلاستیک دارای طول و عرض 45 تا 90 متر است که اندازه آن برای زیر آب به 90 تا 180 متر می رسد که پس از آن که به سطح باز می گردند این پوششها با یک حلال ملایم اسیدی شسته می شوند تا اورانیوم آن به دست آید. بار دیگر این پوششهای پلاستیکی در آب فرو می روند تا این فرآیند چندین بار تکرار شود. این اقدام دربرگیرنده نسخه های ارزان تر و موثرتری از این پوششها است که می تواند اورانیوم را جذب کند.

یک گروه تحقیقاتی به ریاست دکتر راجر درحال بررسی استفاده از ضایعات پوسته های میگو از صنایع غذایی دریایی هستند تا بتوانند این پوشش ها را به روش زیست تجزیه پذیر تولید کنند.
دکتر اریش شنیدر از دانشگاه تگزاس از دیگر سخنرانهای همایش سالانه انجمن شیمی آمریکا اظهار داشت که هدف از این اقدام کمک اقتصادی به صنعت انرژی هسته ای بوده است.
تأسیسات انرژی هسته ای بیش از 60 سال یا بیشتر است که با سرمایه گذاریهای کلانی فعالیت می کند.
براساس اظهارات دکتر شنیدر، عدم قطعیت درباره اینکه آیا اورانیوم زمین کافی است بر تصمیم گیری در این صنعت تأثیرگذار است چرا که انجام تحقیقات بلند مدت و تصمیم گیری در شرایطی که نسبت به منبع عدم قطعیت وجود دارد بسیار دشوار است. از این رو اگر بتوانیم اورانیوم را از آب دریا استخراج کنیم، می توانیم این عدم قطعیت را از بین ببریم.

استخراج اورانیوم از آب دریا ممکن است مزایای زیست محیطی هم داشته باشد، چرا که استخراج اورانیوم از زمین فاضلاب آلوده ای ایجاد می کند که برای سلامتی دست اندرکاران این امر خطرناک است.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۳۹۱/۰۶/۰۱[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1677863"]خبرگزاري مهر[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=1][color=#EE82EE][i]لطفا به اخبار علمي منتقل شود. متشكرم.[/i][/color][/size][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید دید صرفه اقتصادی داره یا نه. چون ساخت خود این woven plastic fibres هم دشواره هم هزینه زا. شاید توی دهه های آینده که میزان اورانیوم برداشتی از زمین به شدت کاهش پیدا کنه، بشه از این روشها کمک گرفت.

ممنون از مطلب خوبتون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهر منبع این خبر را اعلام نکرده ...
کلا چند ppm اورانیوم در اب دریا هست که با پوشش های با این مساحت قادر به استخراج باشند ...ضمن اینکه دوباره باید غنی سازی بشه و ایزوتوپ اصلی به غنای مورد نظر برسه ...
نسبت به استخراج اورانیوم از خشکی واقعا کار مشکل و هزینه بری هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Aware-2-490x416.jpg[/img][/center]

محققان آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (Defense Advanced Research Projects Agency - DARPA) در حال ساخت دوربینهای فیلمبرداری و دیدبانی قابل حملی هستند که 2000 بار قویتر از ابزارهای موجود کار میکنند.
در آخرین تستی که از این دوربینها گرفته شده، محققان توانستند علائم و نوشته های روی تابلوها را از فاصله حدود 245 متری (270 یارد) به وضوح مشاهده کنند. دوربین مورد استفاده در این تست، یک دوربین یک گیگاپیکسلی متشکل از 100 دوربین بسیار کوچک (micro-camera) بود.
این ابزار تحت برنامه معماری پیشرفته دید گسترده برای دریافت و بازسازی تصاویر (Advanced Wide Field of View Architectures for Image Reconstruction and Exploitation - AWARE) -بهتر از این نمیشد ترجمش کنم!!!- [b]در دانشگاه دوک (Duke)[/b] در حال ساخت و تست میباشد.
دارپا تصمیم دارد تا با استفاده از این فن‌آوریهای خود دوربینهایی 2000 بار قدرتمند از ابزارهای فعلی، دوربین 50گیگاپیکسلی خود را ارائه دهند. گام بعدی گروه سازنده، ساخت دوربین 10 گیگاپیکسلی است که قادر است نوشته ها را از فاصله 540 یاردی (~490 متری) تشخیص دهد.
این دوربینها با استفاده از فن‌آوری High Operating Temperature Mid-Wave Infrared - HOT MWIR - موج متوسط مادون قرمز (از نظر طول موج) که در دمای بالا کار می کند (این رو دیگه نتونستم ترجمه کنم :thinking:!! تشکر از حامد عزیز) قابلیت دید در شب و فیلمبرداری حرارتی را به این دوربینهای دستی اضافه کنند.
نبیر ذار (Nibir Dhar) مدیر برنامه AWARE از طرف DARPA میگوید: دوربینهای HOT-MWIR فاصله بسیار بیشتری را نسبت به دوربینهای فعلی پوشش میدهند که یکی از فواید مهم آن، افزایش فاصله عمل تک تیراندازان در میدان نبرد است

یک تصویر نمونه از این دوربین:
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/AWARE-490x495.png[/img][/center]

اکانت گالری بنده کار نمیکنه، لطفا مدیران زحمت تصاویر رو بکشن

منبع: [url="http://defensetech.org/2012/08/23/darpa-tests-breakthrough-camera-tech/"]لینک[/url]
مترجم: خودم :mrgreen:-هاتف

----------

[color=#ff8c00][b][size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif]تصاوير به گالري منتقل شد.[/font][/size][/b][/color]
[color=#ff8c00][b][size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif]mahdavi3d[/font][/size][/b][/color]
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
High Operating Temperature Mid-Wave Infrared
رو از نظرم خوبه این طوری ترجمه کنیم : موج متوسط مادون قرمز (از نظر طول موج) که در دمای بالا کار می کند ! :thinking:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و تشگر
تصویر اول فقط پردازشگره من توش 100 تا لنز رو ندیدم
از نظر تئوری میشه این مینی دوربینها رو 10 مگا پیکسلی فرض کنیم که بصورت یک مربع 10 در10 یک صفحه رو پوشش بدهند و تو فاصله مورد نظر با افزایش حداکثر رزولوشن و اثر تجمعی تصویری بک محدوده مورد نظر
رو فوکوس کنند و با افزایش رزولوشن تجمعی توسط یک پردازشگر به نتیجه مورد نظر برسند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر از جناب حامد و طاهای عزیزتصویر اول خود دوربین هست و لنز اون در وسط دایره قرار گرفته
تصاویر زیر گویاتر هستن:

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/120621_426612-aware-schematic_streams_desktop_medium.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/120621_426615-bristling_streams_desktop_medium.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/120621_426616-lake-shot_streams_desktop_medium.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/gigapixel_mini.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/gigapixel3_mini.jpg[/IMG][/center]

[center][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/Forget-megapixels-meet-a-gigapixel-camera.jpg[/IMG][/center]

دیدن این تصویر هم خالی از لطف نیست که نحوه تصویر برداری رو نمایش میده:
[url="http://www.decryptedtech.com/images/stories/gallery/News/06-20-2012/EI-BT938_CAMERA_G_20120620133009.jpg"][b]اینجا[/b][/url]
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/EI-BT938_CAMERA_G_20120620133009.jpg

تولید این دوربین در حال حاضر 100.000 دلار آب میخوره اما با تولید انبوه اون قیمت هر دستگاه به 1000 دلار میرسه
(لطفا تصاویر به گالری منتقل بشن، تشکر)

----------

[color=#ff8c00][b][size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif]تصاوير به گالري منتقل شد.[/font][/size][/b][/color]
[color=#ff8c00][b][size=2][font=tahoma,geneva,sans-serif]mahdavi3d[/font][/size][/b][/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]با تشكر از[b] [url="http://www.military.ir/forums/user/2990-hightech-speed/"]hightech_speed[/url][/b] گرامي. اگر مديران مايل باشند، به اخبار علمي منتقل شود. متشكرم.[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط SHAFAGH23
      دوستان هرکسی نظری در این رابطه داره بیان کنه . بستن تنگه هرمز کاری استراتژیک یا عملی اشتباست.؟ توان ایرا ن دربستن این تنگه با وجود نیروی دریایی امریکا چقدر است؟ چند ماه یا روز یاساعت این کار امکان پذیره ؟ راهکار شما استفاده از کدام سلاح هاست؟ این کار درصورت وقوع جنگ احتمالی برضد ایران چند ساعت به طول خواهد انجامید ؟سرعت عمل.. آیا بستن این تنگه راهگشای جنگ احتمالی است یا فقط عملی پرهزینه واشتباه ؟ آیا این کار باعث فشار براسرائیل می شود ؟ برغرب چه طور؟ اگر فشار ایجاد شود چه قدره ؟آیا مانع از ادامه جنگ میشه؟
    • توسط reformist
      منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.