Recommended Posts

محققان علوم پزشکی واکسن جدیدی علیه بیماری فلج اطفال ساخته اند که چهار برابر قوی تر از واکسن پیشین است. واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز: این واکسن که "مونو والان" نامیده می شود در برابر سه نوع مختلف بیماری فلج اطفال یا پولیو موثر است. محققان می گویند: این واکسن قادر است بیماری فلج اطفال را ریشه کن کند. ویروس فلج اطفال در شرایط آلودگی محیط زیست و از طریق مدفوع منتقل می شود. بیماری فلج اطفال یا پولیو همچنان در کشورهای افغانستان، هند، نیجریه، پاکستان، کنگو، انگولا، چاد، نپال و نیجر وجود دارد. سابق بر این تصور می شد که این بیماری مخصوص کودکان است ولی این تصور اشتباه بود زیرا تمام کسانی که با ویروس روبرو می شوند به بیماری مبتلا میگردند و عده ای از مبتلایان به این بیماری، فلج و زمین گیر می شوند. عصر ايران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرویس اخبار خارجی ایتنا - محققان موفق به ساخت اسکنری شدند که می‌تواند بدون ایجاد مزاحمت و الزام افراد به خارج نمودن پای خود از کفش، وجود هرگونه اسلحه و یا شیء خطرناک را در داخل کفش و جداره‌های آن مشخص نماید. این دستگاه اسکنر که MagShoe نام دارد ابتدا تنها در فرودگاه Ben-Gurion اسراييل بکار گرفته شده است و درصورت موفقیت در انجام وظایف، در تمام فرودگاه‌های دیگر نصب خواهد گردید. MagShoe که در نزدیکی دروازه اسکنر ورود قرارداده شده است برای بررسی و اسکن کفش مسافران تنها به دو ثانیه وقت نیاز دارد. Nissim Ben-Ezra مدیر فناوری امنیت فرودگاه‌های اسرائیل در این باره می‌گوید: «این اختراع با کاهش نارضایتی مسافران و همچنین تاخیرهای مرتبط با بازرسی پوشش پا و بخصوص کفش، ارزش لجستیکی بسیار زیادی را به فعالیت‌های امنیتی و پیشگیرانه در فرودگاه‌ها و دیگر اماکن حساس خواهد بخشید.» این دستگاه که حجم آن در حد یک چمدان متوسط است توسط شرکت Ido Security Ltd. ساخته شده و ارزش فعلی آن در حدود 5 هزار دلار می‌باشد. مقامات اسرائیلی می‌گویند مدیریت امنیتی حمل و نقل ایالات متحده علاقه‌مند به بکارگیری MagShoe در فرودگاه‌های آن کشور و همچنین دیگر کشورها بوده و تمایل ایالات متحده را به استفاده و بخدمت گرفتن این دستگاه اعلام نموده‌اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شواهدی وجود دارد كه استفاده زیاد از تلفن همراه خطر ابتلا به سرطان مغز را افزایش می دهد. به گزارش شبكه خبر، بزرگترین بررسی پیامدهای استفاده از تلفن همراه بر مغز كه از سوی انجمن بین المللی سرطان انجام شده حاكی از ان است : كسانی كه ده سال از تلفن همراه استفاده كرده اند، بیش از سایرین در خطر ابتلا به سرطان مغز قرار دارند. به گفته پژوهشگران : در مغز افرادی كه طولانی مدت از تلفن همراه استفاده می كنند ، نوعی تومور موسوم به گلایوما به وجود می آید. دانشمندان معتقدند استفاده معقول از تلفن همراه برای مغز ضرری ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی چی؟ چرا قوانین سایت رو رعایت نمی کنید.این چه وضعشه. شما که قوانین سایت رو نمی دونید برای چی تاپیک ایجاد می کنید. هر روز بدتر از دیروز :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر به گزارش شبكه خبر به نقل از كدوم منبع بود ؟؟!! تا بيشتر خبر رو مطالعه كنيم. آخرين تحقيقات كه در دانشگاه انگلستان انجام شد و در مجله نيچر هم چاپ شد مضر بودن تلفن همراه رو رد كرده بود ولي خوب علم هميشه در حال سير تكاملي هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه دقيق مطلب رو خوانده باشي گفته از سوی انجمن بین المللی سرطان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جاي تبريك گفتنت هست . اگه اين خبر علمي نيست پس چي بهش ميگي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جام جم آنلاين:
.

به گزارش واحد مرکزي خبر ، عقيل يوسفي کما مهندس مکانيک دانشکده فني دانشگاه تهران و مدير پروژه ساخت اين روبات در اين باره گفت: روباتهاي انسان نما به عنوان نمادي از فناوري ، تلفيقي از رشته هاي مختلف مهندسي اعم از الکترونيک، مکانيک ، ميکرو کنترل و رايانه هستند.

وي افزود: سورنا به عنوان نخستين روبات انسان نماي ايراني 165 سانتي متر قد و 60 کيلوگرم وزن دارد.

يوسفي کما گفت: سورنا داراي قابليت هاي مختلفي چون مسيريابي به کمک مادون قرمز ، سخنگويي طبق متنهاي از پيش تعيين شده و کنترل خودکار از راه دور است.

وي اضافه کرد: اين روبات قرار است تا شش ماه آينده از قابليتهاي ديگري چون حفظ تعادل ، هماهنگي سر و دست و پا و قدمها، نشستن بر صندلي و بالارفتن از پله برخوردار شود.


[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/100956931467.jpg[/img][/align]
.......................
البته اين ربات نه راه رفت و نه جواب كسي رو داد
فقط بلد بود مثل راديو ضبط سخنراني ايراد كنه يه سيم بي ريخت هم از پشت بهش وصل بود
راستش اسباب بازي هاي چيني جديد از اين روبات بهتر عمل ميكنند! :mrgreen:
البته ايرادي هم نداشت اگر 6 ماه آينده كه قابليت راه رفتن و بالا و پايين رفتن و جواب دادن به سوالات رو داره ازش رونمايي ميكردند!
به جاي اين ربات جا داشت از پروژه هوش مصنوعي شهرداري تهران رونمايي ميشد كه بسيار در زمينه روباتيك پيشرفته تر از اين عروسك خيمه شب بازي بود!


عکس به گالری منتقل شد
ارشیا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقریبا مسخره ترین چیزی که توی عمرم دیده بودم همین روباط بود یک فاجعه تمام عیار و فحش اساسی به عزیزانی که چنیدین سال توی این بخش زحمت کشیدن.نیازی نبود چیزی که هنوز آماده نیست نشون داده بشه نمیدونم این سال نو آوری و شکوفایی چه فشاری به مسئولین آورده که افراد رو وادار به نمایش کارهای به اتمام نرسیده میکنند قبلا بخاطر این مسئله دچار همجین مشکلی شده بودم اما اون موقع بحث جنبش نرم افزاری بود کهمدیر مربوطه پوست ما رو کند.
همین امروز با چند تا از مخ های روباتیک خوزستان مشغول بحث بودم که برنامه ای برای خراب کردن روباطهای مسابقات خارجی توسط EMP مخفی داشتن تا رقبا رو کنار بزنند :mrgreen: :lol: اتفاقا چند سال پیش هم یک روباط انسانمای کامل با قابلیت نشست و برخاست و راه رفتن ساخته شده بود که این آشغال نیازی به نمایش نداشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior عزیز حالا چرا عصبانی می شی ربات رو با ط مینویسی . :mrgreen: :lol:
واقعا ضدحال بود با اون صدایی که روش گذاشته بودند برای اون دوبلوره بود icon_eek . حداقل یه کاری می کرد که آدم حس کنه رباته . فقط یه دستشو بالا پایین کرد . :oops: :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
worior عزیز حالا چرا عصبانی می شی ربات رو با ط مینویسی .[/quote]
چی بگم قاطی کردم هر دو لفظ اونهم توی کتب مختلف دیدم مثلا رباتیک و رباطیک. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم دو تا لوله داشت که بالا پایین میشد و دو تا چرخ که عقب جلوش میکرد . مثل نقاشی هایی که بچه کوچولو ها میکشن ولی این یکی خیلی زشت تر بود . :mrgreen: :lol: icon_eek :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من دليلي نداشت وقتي كاري هنوز تكميل نشده رونمايي شود آن هم با اين تبليغات وسيع :mrgreen:
آنچيزي كه بسيار باعث آزار در اولين برخورد با اين طرح است طراحي مكانيكي ضعيف آن است. نمي دانم شايد پتانسيل ما همين قدر است :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://www.techgadgetforums.com/files/human_robot.jpg[/img]

كره جنوبي رباط انسان نمايي رو پيشرفت داده كه ميتونه در 500 متر دويدن سرعت 0.31 مايل در ساعت به خود بگيره ! كه بسيار از نمونه ژاپني سريع تره! با 1.86 مايل در ساعت در 3 كيلومتر راه رفتن البته!
اين روباط كره اي سخنگو نيز ميباشد

........................................

روي رباط ايراني نام سورنا (سرلشگري كه روميان رو به سختي شكست داد) رو گذاشتند به اين مضمون كه شايد اين روبات بهتر از روبات هاي غربي خواهد بود
ولي من اگر جاي اينها بودم به فكر نمونه هاي شرقي بودم و نام بهرام چوبين رو روي روباتم ميگذاشتم (سرلشگري كه با سپاهي اندك خاقان چين رو شكست داد)
:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
    • توسط SAEID
      کاربران میتوانند در این تاپیک اخبار مرتبط با مسائل نظامی ایران را پست کنند. توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید. عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.
    • توسط SHAFAGH23
      دوستان هرکسی نظری در این رابطه داره بیان کنه . بستن تنگه هرمز کاری استراتژیک یا عملی اشتباست.؟ توان ایرا ن دربستن این تنگه با وجود نیروی دریایی امریکا چقدر است؟ چند ماه یا روز یاساعت این کار امکان پذیره ؟ راهکار شما استفاده از کدام سلاح هاست؟ این کار درصورت وقوع جنگ احتمالی برضد ایران چند ساعت به طول خواهد انجامید ؟سرعت عمل.. آیا بستن این تنگه راهگشای جنگ احتمالی است یا فقط عملی پرهزینه واشتباه ؟ آیا این کار باعث فشار براسرائیل می شود ؟ برغرب چه طور؟ اگر فشار ایجاد شود چه قدره ؟آیا مانع از ادامه جنگ میشه؟
    • توسط reformist
      منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در مورد حضور یکی از رهبران گروه کرد پژاک در آلمان از آن کشور توضیح خواسته است. روز سه شنبه، 11 سپتامبر، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش داد که آقای متکی با اشاره به مصاحبه سرکرده گروه پژاک مبنی بر حضور او در آلمان گفته است که وزارت خارجه ایران در این مورد از دولت آلمان توضیح خواسته است. آقای متکی، که با خبرنگاران در تهران سخن می گفت، افزود که دولت آلمان باید در خصوص حضور برخی اعضای پژاک، که وی آن را یک "گروهک تروریستی" خواند، پاسخگو باشد. به گفته برخی منابع خبری، یکی از رهبران گروه پژاک در شهر کلن آلمان اقامت دارد. گفتگو با مهران براتی، کارشناس مسایل ایران در ماه های اخیر بین چریک های مسلح گروه کرد پژاک، که هدف خود را استقرار نظام دموکراتیک فدرال در ایران اعلام داشته، با نیروهای ایرانی درگیری هایی روی داده است. همچنین گزارش هایی از حملات نیروهای ایرانی به مناطقی در داخل کردستان عراق انتشار یافته است. دو هفته پیش، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، نسبت به این حملات واکنش نشان داد و گفت که عملیات نظامی ایران در خاک عراق می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند. وی گفت که دولت عراق با احضار سفیر ایران در بغداد، نسبت به این عملیات رسما اعتراض کرده است. دفاع از واکنش ایران آقای متکی در مصاحبه خود در تهران ظاهرا در دفاع از عملیات نظامی نیروهای ایرانی علیه چریک های پژاک، اظهار داشت که انجام "برخی اقدامات جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی در مرزها و همچنین خاموش کردن فتنه" امری طبیعی است. گفته می شود گروه پژاک پایگاههای آموزشی خود را در کردستان عراق برپا کرده است وزیر خارجه ایران گفت که لازم است برای جلوگیری از ورود این افراد از مرزهای عراق یا مناطق دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی گفت که در روابط ایران و منطقه کردستان عراق مشکلی وجود ندارد و افزود که "همیشه عواملی به دنبال تخریب مناسبات هستند" و کسانی را که "گروه های تروریستی" در منطقه می خواند متهم کرد که به دنبال ایجاد مشکلات بر سر مناسبات سالم جمهوری اسلامی ایران با عراق هستند. حزب حیات آزاد کردستان - پژاک - هدف خود را مبارزه برای ایجاد یک نظام دموکراتیک فدرال در ایران عنوان کرده و چریک های مسلح این گروه به عملیاتی در داخل خاک ایران دست زده اند. از پژاک به عنوان شاخه ای از حزب کارگران کردستان عراق - پ ک ک - نام برده می شود که یک گروه کرد فعال در مناطق کردنشین ترکیه است. مناطق شمالی عراق همچنین شاهد عملیات ارتش ترکیه علیه چریک های حزب کارگران کردستان - پ کا کا - بوده که اعتراض دولت عراق را در پی داشته است. هفته گذشته جلال طالبانی، رییس جمهور عراق، از پ ک ک و پژاک خواست از خاک این کشور برای عملیات مسلحانه علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند و مانع از دخالت خارجی در کردستان عراق شوند. آقای طالبانی، که خود از کردهای عراق است، گفت که اگر این گروه ها این درخواست را نمی پذیرند، به کشورهای خود بازگردند و از آنجا به عملیات خود ادامه دهند. رییس جمهور عراق در عین حال گفت که این موضوع را به عنوان درخواستی از این گروه ها مطرح می کند و افزود که ارتش عراق در نظر ندارد به اقدام نظامی علیه آنها دست بزند.
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.