RedArmy

ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت ساخت هند

Recommended Posts

با سلام
ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت ساخت هند
تصویر
هند چندسالي است كه از ناوهواپيمابر استفاده ميكند ، هند هم اكنون يك ناو هواپيمابر در اختيار دارد ، ناو هواپيمابر فعلي هند يك ناو روسي ميباشد كه طي يك رقابت تنگاتنگ با چين و ايران در يك مزايده از روسيه خريداري شده است . هند بعد از خريد اين ناو سفارش ساخت گونه ناونشين ميگ-29 (Mig-29K) را در سال 2004 به شركت ميكويان روسيه داده است و همچين متخصصان هندي كار ساخت گونه ناونشين هواپيما Tejas (هواپيما Tejas هواپيمايي يك موتوره و سبك با بالهاي دلتا شكل است كه براي رفع برخي از نيازهاي كشور هند توسط متخصصين اين كشور طراحي وساخته شده است) انجام مي دهند. با توجه به اينكه Mig-29K هم اكنون فقط براي هند توليد مي شود و هند هزينه زيادي را براي ساخت اين هواپيما به روسيه داده است و همچنين هزينه زيادي كه هندي ها براي ساخت گونه ناونشين Tejas صرف كردن ، يك ناو هواپيمابر ديگر پاسخ گوي نيازهاي هند نبوده و كشور هند قصد دارد تا در آينده نزديك 2 ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت را خود بسازد و در صورت امكان تعدادي ناو هواپيمابر از ديگر كشورها كه به احتمال زياد يكي از آنها روسيه است ، خريداري نمايد.

معرفي ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت
كار ساخت اين ناو از 11 آوريل 2005 در مجتمع كشتي سازي Cochin كشور هند با ساخت بدنه اصلي آغاز شده است و هم اكنون نيز ادامه دارد. اين ناو بزرگترين و پهن پيكرترين شناوري است كه در كشور هند ساخته مي شود. قرار است دو گونه از اين ناو ساخته شود گونه اول به ظرفيت 38000 تن و گونه دوم به ظرفيت 64000 تن . مجتمع كشتي سازي Cochin قصد دارد تا 80 درصد ساخت گونه اول اين ناو را تا قبل از سال 2010 به پايان رساند و تا سال 2012 اين ناو را وارد خدمت كند.
گونه اول اين ناو از سيستم هاي اعلام خطر و پدافند هوايي بكار رفته در ناوشكن كلاس كلكته استفاده خواهد كرد.
بنا بر اعلام مقامات كشور هند گونه دوم ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت تا سال 2017 ساخته خواهد شد.

مشخصات ناو هواپيمابر كلاس ويكرانت
ظرفيت : گونه اول 38 هزار تن و گونه دوم 64 هزار تن
طول : 252 متر
عرض : 58 متر
آبخور : 4/8 متر
پيشرانه ها : جنرال الكتريك LM2500 و توربين هاي گازي
سرعت : 28 گره دريايي
حداكثر برد : 7500 مايل با سرعت 18 گره دريايي
خدمه : 1400 نفر
قابليت ها :
توانايي حمل 30 هواپيما در گونه اول و حدود 70 هواپيما در گونه دوم
هواپيماهاي مورد استفاده در ناو : Mig-29K و Tejas
هلي كوپترهاي مورد استفاده در ناو : Ka-31 و Dhruv (ساخت هند)







--------------------------------------
Lich راست ميگه ! :|
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از نظر دوستان هند واقعا داره خوب پيش ميره 2 ميليارد دلار صرف ساخت زيردريايي اتمي هم كرده كه اونم به زودي به آب انداخته خواهد شد ! در بعد نظامي به نظر من هند از چين جايگاه بسيار بالاتري داره ! :| ماهم بايد راه هند رو پيش بگيريم و يكم بودجه نظامي رو بيشتر كنيم و دست به توليدات داخلي بزنيم ! به اميد روزي كه شاهد به آب انداخته شدن اولين ناو هواپيمابر ساخت داخل با هواپيماهاي ايراني روي عرشه اش باشيم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همون بهتر که نتونستیم بخریمش ببینید ما از این ناو کجا می خواهیم استفاده کنیم؟ تو خلیج فارس ناو هواپیما بر بدردمو نمیخوره تو دریای عمان هم همینطور پس باید خارج از این منطقه استفاده بشه خوب حالا با چی باید پشتیبانی بشه؟ کدوم جنگده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناو هواپیمابر تا 10 سال آینده هیچ کاربردی برای ما نداره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته من شنيده بودم كه هندي ها مي خوان ناو از رده خارج كيتي هاوك امريكا رو بخرن ( البته شايدم امريكا مي خواست بهشون بندازه !!) كسي از اين قضيه خبري نداره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیمت این ناو قدیمی و فرسوده 1.8 میلیارد دلار بود که با احتساب هزینه خرید هواگردها و تسلیحات و آموزش پرسنل و ارتقای سیستمهای الکترونیکی و راداری و دقاعی (کلا یه ناو قدیمی از رده خارج هست) هزینه آن بیش از 3 میلیارد دلار میشود که این همه هزینه برای یه ناو هواپیمابری که نمیتونه بیش از 20 30 فروند میگ29 حمل کنه و حرفی در برابر ناوهای آمریکایی ندارد و یک ناو هواپیمابر نیاز به مجموعه ای کامل از دیگر ناوها بصورت همراه دارد از ناو هلیکوپتربر گرفته تا کشتیهای پشتیبانی و زیردریایی و ... که با این حساب میبایست 10 میلیارد دلار هزینه میکردیم! بجای این هزینه وحشتناک میتوان چند ده فروند ناوشکن و ناو موشک انداز تولید کرد که تکنولوژی آنرا بصورت بومی داریم. یک ناو موشک انداز کوچک که توانایی حمل چهار موشک سی802 را داشته باشد هزینه ای کمتر از یک درصد قیمت ناو هواپیمابر گورشکف دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان من در اين مورد با نظر شما موافق نيستم ! هند خودكفا تر از چينه ! مثلا Tejas با FC-1 مقايسه كن ! Tejas ساخت هنده اما FC-1 مال ميگ روسيه است و خود چيني ها نساختنش ! اگر تمايل داريد من شما را به يه بحث مفصل راجع به چين و هند دعوت ميكنم ! icon_cheesygrin همانطور كه قبلا گفته بودم قدرت چين در توان كپي كردنشه نه توليداته خودش ! اما هند كه قبول دارم در كپي كردن به چين نميرسه هم كپي ميكنه هم براي خودش توليداتي داره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قیمت این ناو قدیمی و فرسوده 1.8 میلیارد دلار بود که با احتساب هزینه خرید هواگردها و تسلیحات و آموزش پرسنل و ارتقای سیستمهای الکترونیکی و راداری و دقاعی (کلا یه ناو قدیمی از رده خارج هست) هزینه آن بیش از 3 میلیارد دلار میشود که این همه هزینه برای یه ناو هواپیمابری که نمیتونه بیش از 20 30 فروند میگ29 حمل کنه و حرفی در برابر ناوهای آمریکایی ندارد و یک ناو هواپیمابر نیاز به مجموعه ای کامل از دیگر ناوها بصورت همراه دارد از ناو هلیکوپتربر گرفته تا کشتیهای پشتیبانی و زیردریایی و ... که با این حساب میبایست 10 میلیارد دلار هزینه میکردیم!

بجای این هزینه وحشتناک میتوان چند ده فروند ناوشکن و ناو موشک انداز تولید کرد که تکنولوژی آنرا بصورت بومی داریم. یک ناو موشک انداز کوچک که توانایی حمل چهار موشک سی802 را داشته باشد هزینه ای کمتر از یک درصد قیمت ناو هواپیمابر گورشکف دارد.


دقیقا مسئله اینه
ما که فعلا دشمنای بقل گوشمون رو صاف نکردیم بخواهیم بریم خارج از منطقه
و توی حوزچه خلیج فارس و دریای عمان هم که به این ناو نیاز ندارم
خوب مسلما میشه رفت روی ساخت ادوات نظامی استراتژیک که نیاز داریم سرمایه گذاری برای تولید کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هند هم ديگه ناو هواپيمابر ميسازه!؟ متحد اسراييل و... خدا به داد آينده جهانيان برسه... اصلا آرزوي پيشرفت هند رو ندارم، اصلا!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.