Recommended Posts

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2006تصویرتصویرتصویرتصویرضربت ذوالفقار بی‌نظیرترین تمرین نظامی ارتش بود/ با منظم ترین برنامه ها به جنگ نامنظم با دشمن رفتیم/ در تجهیزات نظامی خودکفا شده‌ایم
طراحی جنگ نا منظم یکی از مهمترین ابعاد رزمایش ضربت ذوالفقار به شمار می آید و ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش توانست با نیروهای نظامی خود در هوا، زمین و دریا با منظم ترین برنامه ها به جنگی نامنظم با دشمن فرضی بپردازد.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، رئیس ستاد مشترک و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری دستاوردهای رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار را تشریح کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش در ابتدای این نشست خبری، رزمایش ضربت ذوالفقاررا از نظر زمان طولانی ترین و از نظر وسعت وسیع ترین رزمایش جغرافیایی خواند که درنوع خود بی نظیر ترین مانورارتش جمهوری اسلامی در سالهای اخیر به حساب می آید.

امیر سرتیپ موسوی گفت: ما در این رزمایش سعی کردیم با یک چهره دگرگون شده از ارتش، پا به میدان بگذاریم که با تلاش و همت طراحان نظامی توانستیم در رزمایش ضربت ذوالفقار، تصویری را طراحی کنیم که همانند یک جنگ واقعی باشد، تا نیروهای ارتشی ما بتوانند دکترین مقابله با تهاجم دشمن در یک جنگ نامنظم را اجرا کنند.



وی افزود: ما دراین مانور به دنبال تحلیل شرایط بودیم تا بتوانیم به طوردقیق و مشخص تحلیل و انعکاس اخبار رسانه های داخلی و خارجی وهمچنین تحلیلگران نظامی، غرب را شناسایی کنیم و به نتیجه مطلوبی نیز دست پیدا کردیم .

رئیس ستاد مشترک ارتش برجسته ترین ابعاد این رزمایش را سرعت، دقت قابل انعطاف، خود کفایی و کنترل غیر متمرکز فرماندهی خواند و گفت: ما توانستیم دراین مانور با سرعت بالا نیروهای نظامی خود را کمتر از 24 ساعت جابجا کنیم که این امر برای ما از نظر نظامی بسیار با ارزش بود.

به گفته موسوی، اجرای غیر متمرکز کنترل و فرماندهی و همچنین کنترل راداری و لیزری از دیگر ابعاد مثبت این مانور به حساب می آید.

سرتیپ موسوی همچنین خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی را یکی دیگر از بزرگترین دستاوردهای ارتش عنوان کرد و افزود: توانستیم با تلاش متخصصان جوان ارتش به دستاوردهای بزرگی درخصوص ساخت سلاح های نظامی دست پیدا کنیم که این امر ما را از محتاج بودن به کشورهای غربی در خصوص خریداری سلاحهای نظامی بی نیاز می کند.

وی همچنین همکاری نزدیک نیروهای مسلح با دانشگاهها را از دیگر ابعاد مهم رزمایش ضربت ذوالفقار برشمرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش در بخش دیگری از سخنانش، تحقیق درخصوص رزمایش ضربت ذوالفقار را ازدیگر ابعاد این رزمایش خواند و گفت: ما دراین مانور تلاش کردیم تا متخصصان مان به طور کار ویژه ابعاد مختلف رزمایش را مورد بررسی قرار دهند.

موسوی همچنین طراحی جنگ نا منظم را از دیگر ابعاد رزمایش ضربت ذوالفقار برشمرد و گفت: ما دراین رزمایش تلاش کردیم تا نیروهای نظامی مان بتوانند به طور منظم به جنگ نامنظم بپردازند. زیرا وقتی جنگ نامنظمی شروع می شود نقش متخصصان نظامی بسیار با اهمیت است، چون جنگ نا منظم باید با منظم ترین برنامه ها به اجرا در آید.

به گزارش مهر، رئیس ستاد مشترک ارتش در خصوص دستاوردهای بین المللی این رزمایش نیز گفت: ما توانستیم با آزمایش سلاح های نظامی ساخت کشور به این قدرت دست پیداکنیم که دیگر وابسته به هیچ کشورغربی نباشیم که این امر ما را از نظر نظامی در منطقه از قدرت بالایی برخوردار می کند.

وی اظهار داشت: اگر ما می خواستیم در مسائل نظامی، اقتصادی فکر کنیم و تجهیزات جنگی را از دیگر کشورها وارد کنیم، در روز واقعه قطعا دچار مشکل می شدیم، ولی امروزه با همت و تلاش متخصصان جوان در ارتش و نیروهای دانشگاهی توانسته ایم به یک کشور بی نیاز در بخش نظامی تبدیل شویم.

موسوی همچنین درخصوص تحلیل و انعکاس اخبار در رسانه های داخلی و خارجی گفت: تحلیل دشمنان ما به دو شکل صورت گرفت، اول ایجاد جنگ روانی که شاید بتوانند بدین طریق شادابی را ازنیروهای نظامی ما بگیرند و در بخش دیگر گول خوردن کارشناسان نظامی غرب بود که در تحلیل هایشان ما دیدیم که در خصوص رزمایش ضربت ذوالفقار بسیار اشتباه کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: ما دراین رزمایش دو چهره داشتیم اول آن چهره ای که می توان در رسانه ها منعکس کرد و دوم مواردی که نمی توانیم اعلام کنیم.



موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص تاثیر برگزاری رزمایش ضربت ذوالفقار در روابط ایران با دیگر کشورهای منطقه، گفت: دراین رزمایش قصد نداشتیم برای کشورهای همسایه پیام تهدیدی بفرستیم، ما به دنبال آن بودیم که به کشورهایی که فکر تجاوز در سرشان می پرورانند، بگوییم که مراقب باشند تا در محاسباتشان اشتباه نکنند. زیرا اگر بخواهند کوچکترین لغزشی را در قبال جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، با قدرت وتوان جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

وی گفت: کشورهای غربی فکر نکنند که جمهوری اسلامی ایران همچون افغانستان و عراق است که می توانند هر کاری که دلشان می خواهند در آن انجام دهند، زیرا در غیر اینصورت ضرری به خود و کشورشان وارد خواهند آورد که جبرانش برای آنان بسیار دشوار خواهد بود.

امیر سرتیپ موسوی درادامه اجرای مرحله دوم رزمایش ضربت ذوالفقار را که توسط نیروی دریایی ارتش انجام شد، را اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: نیروی دریایی ارتش یک بار دیگر "آقایی" خود را بر دریایی عمان نشان داد.

وی ادامه داد: کشورهای خارجی شک نکنند که جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی برخوردار است و با تمام قدرت از تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد والبته باخبرند.

به گفته امیر موسوی، دررزمایش ضربت ذوالفقار دهها تن مواد منفجره و هزاران تیر و موشک واقعی مورد استفاده قرار گرفته که خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی به غیر از مصدوم شدن چندین سرباز نداشته است.

موسوی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار "مهر" مبنی بر اینکه آیا با برگزاری موفق رزمایش ضربت ذوالفقار و خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی می توان گفت که ایران قدرت اول نظامی در منطقه شده است، گفت: مجموعه آن چیزی که یک کشور را به قدرت اول تبدیل می کند ، فقط مسائل نظامی نیست، بلکه مجموعه عواملی از جمله عمق استراتژیک، روحیه مردمی، ریشه های تاریخی، اعتقاد مذهبی، غرور ملی و باورهای جوانان است که همراه با قدرت نظامی یک کشور را به قدرت اول منطقه تبدیل می کند که ما بسیاری از عوامل را به طور کامل دراختیار داریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش در پاسخ به این سئوال که مقامات آمریکایی موشک شلیک شده از زیر دریایی ایران را نمونه ای جعلی و ساخت چین عنوان کرده اند، گفت: این از همان مواردی است که کارشناسان نظامی غرب در خصوص رزمایش ضربت ذوالفقار اشتباه کرده اند و ما خوشحالیم که آنان چنین برداشتی را از این موشک داشته اند.

به گزارش مهر، درادامه این نشست خبری، امیر سرتیپ قاسم محمد امینی جانشین فرمانده نیروی هوای ارتش نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش امروزه توانسته است به یک خود کفایی کامل دست پیدا کند و از سوی دیگر توانسته مدیران خوبی را آموزش دهد که بحث ساخت هواپیما و انجام آزمایشات مختلف از نمونه این توانایی ها درنیروی هوایی ارتش به شمار می آید.

محمد امینی ساخت هواپیمای پرستو، ساخت جنگنده های سبک آموزشی و ساخت جنگنده شکاری صاعقه را از نمونه های بارز تولیدات نیروی هوایی ارتش و متخصصان وزارت دفاع عنوان کرد که در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد.

وی جنگنده شکاری صاعقه را یکی از مدرن ترین هواپیماهای ساخت نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع خواند و گفت: این هواپیما در 30 ماه پرواز سورتی و انجام عملیاتهای مختلف از جمله جنگ هوایی، بمباران و پرتاب موشک قابلیت های خود را نشان داد که در رزمایش ضربت ذوالفقار ما قابلیت های این جنگنده شکاری را به وضوح دیدیم.

جانشین نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار "مهر" با رد ادعای مقامات آمریکا مبنی بر شکست پذیری ناوگان هوایی ایران، گفت: ما اکنون کلیه امکانات ناوگان هوایی را در اختیار داریم بطوریکه ناوگان هوایی ارتش از جمله یگانهای پدافندی و آفندی و همچنین تمامی توپ های ضد هوایی مستقر در مرزها، به طور 24 ساعته آماده دفاع همه جانبه هستند.

وی ادامه داد: هواپیماهای شکاری ارتش نیز 24 ساعته با تجهیزات کامل از جمله هواپیماهای جنگنده حامل موشک "هاگ" آماده مقابله با تهاجمات دشمن است.



محمد امینی همچنین جمع آوری اطلاعات درنیروی هوایی ارتش وکنترل تمامی پروازهای کشورها را از دیگر اقدامات مهم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش مهر، درادامه این نشست امیر دریادار کوچکی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز به تشریح دستاوردها و موفقیت های این نیرو در این رزمایش پرداخت و تدبیر در برنامه ریزی، فرماندهی و انسجام در عمل را از مهمترین عوامل موفقیت این رزمایش برشمرد.

دریادار کوچکی، رفتن زیر سطح به سطح زیر دریایی های ارتش و شلیک موشک را از موفقیت های یگان دریایی ارتش در رزمایش ضربت ذوالفقار عنوان کرد.

وی افزود: ناوچه موشک انداز پیکان از دیگر نمونه های بارز توان متخصصان ایرانی در ساخت این ناوچه بود. ما در غرب می بینیم قطعات این ناوچه از جمله موشک، موتور و ساخت بدنه را کشورهای مختلف با کمک یکدیگر انجام می دهند ولی ما با تلاش متخصصان جوانمان توانستیم به این قدرت دست پیداکنیم به طوریکه ناوچه موشک انداز پیکان که یک دستاورد بومی است به طور کامل درکشور تولید کنیم.

در ادامه این نشست، همچنین امیر حسین دادرس، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز به تشریح دستاوردهای این نیرو در مانور ضربت ذوالفقار پرداخت.

به گفته دادرس، برپایی مانور ضربت ذوالفقار به طور کامل کارآمدی و توان نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اگر کشورهای غربی نتوانستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند، به علت قدرت بالای ایران است، زیرا ما می بینیم که آمریکا خیلی راحت و در مدت زمان کوتاه کشورهای همسایه ایران را تصرف می کند، ولی قدرت وتوان حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

دادرس در پایان، نگاه دفع تهدید و طراحی متناسب با تهدیدات دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین ویژگی های رزمایش ضربت ذوالفقار برشمرد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله «زمینی‌ها» به یك دنباله‌دار ناسا با هدف جستجوی بقایای یخزده تشكیلات منظومه شمسی، كاوشگر Deep Impact را به سوی هسته یك ستاره دنباله‌دار در فاصله 82 میلیون مایلی از زمین پرتاب می‌كند. به گزارش ایسنا، ناسا در نظر دارد برخورد ستاره‌ دنباله‌دار Tempel 1 و كاوشگر Deep Impact را در روز چهار ژولای به نمایش بگذارد. به منظور قرار گرفتن موشك پرتاب كننده در محل مناسب برای برخورد، این كاوشگر باید تا 28 ژانویه (ماه جاری میلادی) پرتاب شود. دانشمندان دقیقا نمی‌دانند كه در هنگام برخورد این كاوشگر با ستاره دنباله‌دار چه اتفاقی رخ خواهد داد. این ستاره دنباله‌دار با سرعت حركت بالا قرار است در زمان وقوع برخورد در فاصله 82 میلیون مایلی از زمین قرار داشته باشد. آنها انتظار دارند كه انفجاری عظیم - برابر با انرژی آزاد شده از چهار و نیم تن دینامیت - صورت گرفته و سوراخی به بزرگی زمین فوتبال و به عمق یك ساختمان 14 طبقه در سطح این ستاره دنباله‌دار ایجاد شود. این ستاره دنباله‌دار كمی بزرگتر از یك موشك پرتاب كننده و كاوشگر «برخورد عمیق» به اندازه یك میز ‌چای‌خوری در اتاق نشمین است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از پیشرفته ترین انواع قایق های پرنده صبح امروز در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) آزمایش شد. به گزارش خبرنگار اعزامی "مهر" این قایق بسیار پیشرفته توانایی حرکت با قابلیت مانور بالا در آبهای خلیج فارس و دریای عمان را داراست و سرعت آن تا 100 نات در ساعت می رسد که سرعت بسیار بالایی برای قایقهای پرنده در جهان محسوب می شود. همچنین این قایق به علت نوع طراحی و مواد بکار رفته در آن از دید رادارهای دقیق نیز محفوظ بوده و به هیچ عنوان قابل شناسایی نمی باشد. از جمله دیگر قابلیتهای این قایق امکان شلیک انواع موشک های موجود در آن می باشد که این قایق می تواند با سرعت بالا حرکت نموده و این موشکها را به سمت اهداف ثابت و متحرک شلیک کند. به گزارش "مهر" این قایق هم اکنون به تولید انبوه رسیده و با کمک آن نیروی دریایی سپاه توان رزمی و دفاعی خود را دوچندان کرده است. منبع " خبرگزاری مهر "

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهاي نفت خام از زمان طوفان کاترينا با توجه به نبود اطمينان در صادرات نفت نيجريه و آزمايش سلاحهاي جديد ايران در طول رزمايش نظامي در آبهاي خليج فارس روز گذشته به بالاترين رقم خود رسيد. به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه فايننشال تايمز با بيان اين مطلب نوشت: با اعلام آزمايش موشکي ايران در آبهاي خليج فارس بهاي نفت خام برنت تقريبا 2 دلار افزايش يافت و به 67 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسيد. اين در حالي است که اين افزايش ناگهاني بهاي نفت خام با توجه به زمان و مکان رزمايش ايران صورت گرفته است، زيرا در پي ضرب‌الاجل 30 روزه‌اي است که شوراي امنيت سازمان ملل براي برنامه هسته‌اي ايران مقرر کرد. بر پايه اين گزارش، محمدهادي نژادحسينيان معاون وزير نفت ايران اعلام کرده است: هر گونه کاهشي در بهاي نفت طي سال جاري بعيد است. چندين عامل نشان مي‌دهند که بهاي نفت طي دو يا سه سال آينده کاهش نخواهد يافت مگر اينکه يک طرح براي آن وجود داشته باشد. اين در حالي است که وزرات دفاع آمريکا در واکنش به رزمايش نظامي ايران در آبهاي خليج فارس موسوم به پيامبر اعظم(ص) با اذعان به وجود پشرفت ايران در زمينه‌هاي دفاعي اعلام کرد که تهران به طور مداوم در صدد بهبود سيستم هاي تسليحاتي خود بوده است، اما در تلاش است در اين زمينه اغراق کند. http://baztab.com/news/36946.php

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر

رزمایش پیامبر اعظم کم نظیرترین رزمایش موشکی در جهان

فرمانده نیروی هوایی سپاه دومین رزمایش پیامبر اعظم را یکی از بی نظیرترین رزمایش های موشکی در کلاس های مختلف خواند و گفت: آزمایش موشک های مختلف با برد بالای هزار کیلومتر نشان دهنده اقتدار و قدرت نظامی جمهوری اسلامی در بازدارندگی هر گونه تهدید کشورهای بیگانه است.


تصویر

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، سردار حسین سلامی صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شلیک انواع موشک آن هم در کلاس های مختلف برای اولین بار است که توسط متخصصان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهان به مرحله اجرا در می آید.

وی تغییر کلاهک موشک های سری شهاب به کلاهک خوشه ای جنگی را از مهمترین تغییرات صورت گرفته در ترکیب این موشک ها خواند و افزود: پس از تغییر کلاهک، انواع موشک شهاب 3 این توانایی را دارند که پس از اصابت به هدف، صدها بمب کوچک خوشه ای را به اطراف تخریب پرتاب کنند.

تصویر

فرمانده نیروی هوایی سپاه همچنین تغییر در زاویه شارژ موشک های شهاب در حالت افقی را از دستاوردهای متخصصان ایرانی در تولید و ساخت این نوع موشک ها عنوان کرد.

وی گفت: شلیک انواع موشک آن هم در فاصله کوتاه برای اولین بار در این رزمایش، در سطح جهان نشان دهنده قابلیت متخصصان ایرانی در ساخت و تولید انبوه سلاح های نظامی است
تصویر

فرمانده نیروی هوایی سپاه خاطر نشان کرد: این موشک ها به صورت کامل در سازمان هوافضای وزارت دفاع به مرحله تولید رسیده است که تنها بخشی از توانمندی بازدارندگی جمهوری اسلامی در برابر تهاجمات بیگانگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، از امشب بخش دیگری از مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم قرار است در بندر عباس توسط نیروی دریایی سپاه به مرحله اجرا در آید.

به نقل از خبر گزاری مهر
تصویر
.................................................................
تصویر
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شلیک موشک های نور با برد 170 کیلومتر
در دومین روز از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)، بخش دیگری از قدرت موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش داده شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، در این بخش از رزمایش، امروز واحدهای موشکی ساحل به دریا و یگان های شناوری نیروی دریایی سپاه پاسداران با شلیک چندین فروند موشک، توان خود را برای امادگی در مقابله با تهدیدات احتمالی در دریا به نمایش گذاشتند.

سردارسرتیپ علی فدوی جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران ویژگی موشک های نور را افزایش دقت و برد آنها از 120 کیلومتر به 170 کیلومتر بیان کرد و گفت: با این پیشرفت در فناوری دفاعی، قدرت رزمی و آمادگی نیروهای مدافع کشور بر آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان بیشتر شده است


تصویر
....................................................
مرحله موشکی دومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) با پرتاب موشک های شهاب(2) و (3) اسکاد B فاتح 110 و زلزال با حضور فرمانده سپاه پاسداران

تصویر
...................................................
تصویر
..............................................
تصویر
......................................................................

منبع :حبر گزاری مهر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]معاون نيروي زميني ارتش در گفتگو با فارس اعلام كرد : « آغاز رزمايش بيت المقدس 19 از فردا »[/align]


[align=center]تصویر
عكس تزئيني[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: معاون آموزشي نيروي زميني ارتش از آغاز رزمايش بيت المقدس 19 از صبح فردا در استان فارس خبر داد. [/align]

امير داود آقامحمدي معاون آموزشي نيروي زميني ارتش كه با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس گفت و گو مي‌كرد، با اشاره به اينكه اين رزمايش با حضور دانشجويان و اساتيد 17دانشكده نيروي زميني ارتش از صبح روز اول خرداد در منطقه دارنگون استان فارس آغاز مي‌شود، هدف از آن را گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر عنوان كرد كه تا سوم خرداد به طول خواهد انجاميد.
وي با بيان اينكه رزمايش فوق براي عملياتي كردن دكترين و راهبردهاي آموزشي نيروي زميني ارتش در راستاي تهديد محوري برگزار مي‌شود، گفت: تيپ 55 هوابرد شيراز، 37 زرهي شيراز، مركز توپخانه، هوانيروز و با پشتيباني نيروي هوايي ارتش در رزمايش بيت المقدس 19 حضوري فعال خواهند داشت.
معاون آموزشي نيروي زميني ارتش يكي از ويژگي‌هاي مهم اين عمليات را حضور گسترده افسران يعني فرماندهان آينده ساز ارتش براي كسب تجارب ارزشمند از تحولات تاكتيكي و تكنيكي در اين بخش دانست و افزود: از ديگر اقداماتي كه در ميان رزمايش‌هاي انجام شده در دنيا كم نظير است، استفاده از رزمايش دو طرفه است كه در اين حالت، نيروهايي نيز به عنوان دشمن فرضي وارد عمل شده و موقعيتي را فراهم مي‌كنند كه بايد افسران اقدام به تصميم سازي و عمل كردن به آموزش‌هاي خود كنند كه اقدامي بسيار مهم و تاثيرگذار محسوب مي‌شود.
به گفته آقامحمدي، اين رزمايش شامل 5 مرحله اساسي همچون پدافند سطحي، رزم شبانه و روزانه و نيز ضد هلي برن است كه تمام 9 سيستم فرماندهي و كنترل رزم مانند آماد، ارتباطات و مهندسي به صورت تلفيقي در آن به كار گرفته مي‌شود.
وي همچنين از بكارگيري سلاح‌هاي ابتكاري ساخته شده در نيروي زميني ارتش در رزمايش بيت المقدس 19خبر داد و اعلام كرد: انواع سلاح‌هاي ضدبالگرد، دوش پرتاب، ضد زره و ضد نفر در كنار مهمات‌هاي جديد و سيستم‌هاي مراقبتي در رزمايش فوق مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه در كنار عملياتي كردن تاكيتك‌هاي جديد، موجب بهره مندي افسران جوان و اساتيد نيروي زميني ارتش مي‌شود.
امير آقامحمدي در پايان اظهار داشت: هم اكنون تمامي يگانهاي شركت كننده در رزمايش، در منطقه مستقر شده و پس از پايان عمليات نيز، تجارب و ارزيابي آن براي تغيير در محتوا و نوع آموزش‌ها به كار گرفته مي‌شود.


منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از انجام رزمایش مشترک وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک ماه آینده خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نجار در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دفاع به همراه ارتش در یک ماه آینده رزمایش مشترکی را انجام خواهند داد که در این رزمایش علاوه بر معرفی سلاح های نظامی جدید حتی در بحث سلاح های موشکی ما هواپیمای جنگنده آذرخش را نیز به پرواز در خواهیم آورد. وزیر دفاع همچنین افزود: طی تلاش های صورت گرفته در وزارت دفاع ، صادرات صنایع نظامی به کشورهای خارجی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. وی همچنین در خصوص تبلیغات کشورهای غربی از جمله اسرائیل و آمریکا مبنی بر اینکه 600 موشک ایران، اسرائیل را مورد هدف قرار داده است، گفت: اینها همه عملیات های روانی است که توسط دشمنان انجام می شود، ما در خدمت صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه هستیم، این تنها جنگ روانی است که از سوی دشمن صورت می گیرد. نجار گفت: خوشبختانه هر روز صنایع دفاع چیز تازه ای برای ارایه دارد که هواپیمای آذرخش در حال حاضر یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت دفاع و ارتش به حساب می آید که درآینده نزدیک نیز شاهد پرواز آن خواهیم بود. وزیر دفاع همچنین در خصوص تهدیدات اخیر اسرائیل گفت: اسرائیل بعد از شکست سخت حزب الله در آن جنگ 33 روزه، به دنبال ایجاد جنگ روانی است، امروز اسرائیل توان دیدن ایرانی قدرتمند را ندارد. وی تصریح کرد: ما تمام تحرکات دشمن را دنبال می کنیم و اگر ببینیم کشوری بخواهد به خاک جمهوری اسلامی ایران تحرک کند، جواب محکمی را خواهیم داد. وزیر دفاع در خصوص افزایش همکاری با کشورهای منطقه نیز گفت: طبق فرمایشات و تدابیر منقام معظم رهبری این موضغع را با همکاری وزارت امور خارجه دنبال می کنیم و در اینده نزدیک همکاری مشترک نظامی ، پیوند دفاعی و همچنین برگزاری مانور مشترک را خواهیم داشت. نجار در پایان گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز توانسته است به خودکفایی دست پیدا کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوبی است امیدوارم سلاحهای جدیدی بهره برداری شوند. :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتما خبرايي هست ........ آخه تا آمريكا تهديد مي كنه ما يه مانور مي گذاريم و چنتا سلاح جديد آزمايش مي كنيم وآمريكا را به غلط كردن ميندازيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوبي هست :? كسي تاحالا خيبر 2 رو ديده ( سما) ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا شايعه پراكني مي كني سلاح خيبر يك هنوز عملياتي نشده كه روي خيبر 2 كار كنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
( آخه تا آمريكا تهديد مي كنه ما يه مانور مي گذاريم و چنتا سلاح جديد آزمايش مي كنيم وآمريكا را به غلط كردن ميندازيم ) اظهار نظر بامزه اي بود ، فكر ميكنم شوخي ميفرمائيد! بفرمائيد بازار فروش سلاحهاي آمريكائي را گرم ميكنيم ، نگاهي به مشخصات سلاحهاي آزمايش شده ، مدل اصلي آن و قدمت تكنولوژي اين سلاحها بياندازيد، خود باوري را با خود فريبي اشتباه نگريد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

( آخه تا آمريكا تهديد مي كنه ما يه مانور مي گذاريم و چنتا سلاح جديد آزمايش مي كنيم وآمريكا را به غلط كردن ميندازيم )
اظهار نظر بامزه اي بود ، فكر ميكنم شوخي ميفرمائيد! بفرمائيد بازار فروش سلاحهاي آمريكائي را گرم ميكنيم ، نگاهي به مشخصات سلاحهاي آزمايش شده ، مدل اصلي آن و قدمت تكنولوژي اين سلاحها بياندازيد، خود باوري را با خود فريبي اشتباه نگريد .

اي بابا من انقدر از اين ضد انقلابا بدم مياد هرروزم يكيو دعوت مي كنن و به عدشون اضافه ميشه.
نمي دونم چرا اينا اينقدر دوست دارن مارو كوچيك كنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انقلابي بزرگ MARMOOLAK بهتره مطابق قوانين شريعت قبل از زدن تهمت كمي تفكر كنيد .. :? اگه شليك موشكهاي ساخت داخل C802 , 801 ويا موشكهاي شهاب و يا نمايش سيستم ساخت داخل TOR M1 و يا ..... نمايش جديدترين سلاح هاي ساخت بشره من هم با شما موافقم :D ولي چه بهتر بود همه چيز همان طور كه شما مي گفتيد بود و وعده و وعيد و حرف نبود. فكر نكنم حداقل در هيچ كجاي دنيا در مورد وطن دوستي ما ايراني ها شك داشته باشند (نمونه : 8 سال جنگ تحميلي ) ولي بهتره بجاي خود فريبي واقعيت را در نظر بگيريم و طوري رفتار نكنيم كه مثلا اگه آمريكا حمله كنه ما پودرش مي كنيم و غيره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي مارمولك ، قصد بنده توهين به شما نبود ، متاسفم كه ازما بدتان مياد!! قصد كوچك كردن شما راهم نداشتم ، ما شما را به همان اندازه كه هستيد مي بينيم حتي اگر شده با ذره بين ، در ضمن چه اسم با مسمائي !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.