Recommended Posts

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت : برای انجام مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز، بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است.

http://www.iribnews.ir/News/Photo/158772_de64545f.jpg

واحد مرکزی خبر ، دریادار پاسدار مرتضی صفاری در منطقه رزمایش پیامبر اعظم (3) افزود : سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش های پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغازکرده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود : دراین رزمایش دستاوردها و توانمندی های ویژه 2 سال اخیر نیروی دریایی سپاه مورد تمرین و آزمایش در شرایط نبرد واقعی قرار گرفته است.

دریادار صفاری با اشاره به بکارگیری انبوه شناورهای مختلف موشک انداز ، اژدرافکن ، راکت انداز، انواع موشکهای ساحل به دریا و بهره گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار داشت: در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز، نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه و عمیق مهارتی خود در حوزة نیروی انسانی و بکارگیری انبوه تجهیزات و سلاحها را ارتقا بخشیده است.

وی افزود : در ابعاد تاکتیکی ، ویژگی منحصر بفرد و بی نظیر دریادلان نیروی دریایی سپاه بگونه ای است که آنها با دستیابی به تاکتیک های نوین و بومی ، در شرایط مختلف «در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند».

وی افزود:نیروی دریایی سپاه، بدلیل مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس ، سناریو رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه مأموریت ها و ویژگی های محیطی و منطقه ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق ، اهداف و زمان بندی تعریف شده، با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است.

دریادار صفاری با تأکید بر اهمیت استراتژیک و فوق العاده خلیج فارس و تنگه هرمز گفت:نیروی دریایی سپاه با انجام این رزمایش ، ضمن نمایش اقتدار و آمادگی فراگیر و همه جانبه خود برای رویارویی با هر گونه شرارت و ماجراجویی احتمالی ، پیام اطمینان بخش و اعتماد آفرین خود به ملت ها و کشورهای منطقه را منتشر کرده است که جمهوری اسلامی ایران و آنها بدون حضور بیگانگان قادر به تأمین امنیت خلیج فارس و تگه هرمز بوده و از ظرفیت های لازم برای جلوگیری از هر گونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار هستند.

بازتاب آزمايش موشك هاي سپاه پاسداران
آزمایش موشکهای شهاب سه ، زلزال و فاتح در رزمایش پیامبر اعظم 3 بازتاب گسترده ای در خبرگزاری های جهان داشت.

.واحد مرکزی خبر: خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هدف از آزمایش موشکی امروز را نمایش اقتدار آمادگی ایران برای دفاع از خود اعلام کرد

به موجب این گزارش شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم اعلام کرد حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص گفت:هدف از این آزمایش موشکی و رزمایش نظامی نمایش آمادگی ما در دفاع از تمامیت ارضی کشور است .

خبرگزاری پرس تی وی نیز در گزارشی در خصوص آزمایش موشکی امروز اعلام کرد در مجموع نه فروند موشک آزمایش شد .

به موجب این گزارش افزون بر یک فروند موشک شهاب سه ،موشکهای دیگر آزمایش شده، موشکهای زلزال با برد بیش از چهارصد کیلومتر و موشکهای فاتح با برد حدود یکصد و هفتاد کیلومتر بوده اند .

شبکه خبری پرس تی وی تصاویری از یک موشک دور برد شهاب سه را در حال پرتاب از یک سکوی پرتاب در منطقه نامشخص بیابانی در داخل ایران پخش کرد .

شبکه پرس تی وی رزمایش پیامبر اعظم را نمایشی از قدرت و اقتدار دفاعی ایران توصیف کرد .

شبکه خبری سی ان ان نیز در خبری فوری اعلام کرد : ایران در رزمایش نظامی خود چندین موشک میان برد و دور برد خود را آزمایش کرد .

سی ان ان افزود : تهران این رزمایش را پاسخی به بیم و هراس ایرانی ها از حمله احتمالی آمریکا یا اسرائیل عنوان کرده است.

ایران می گوید موشک های پرتاب شده شامل نمونه جدیدی از موشک شهاب سه با برد دو هزار کیلومتر بوده است.
......
irib.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زود تند سريع. فوق العاده داغ بود حال كردم اين icon_cool :oops: :| 3 تاش بقيه چه موشكايي بودن (جزييات )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین و غافلگیرانه ترین زمان برگزاری رزمایش همین موقع بود که فرماندهان سپاه با درک صحیح از وضعیت سیاسی منطقه این رزمایش را ترتیب دادند. آزمایش موشکی گسترده برای دومین بار طی چند سال گذشته پیام مهمی به بعضی از کشورهای منطقه و فرا منطقه ای دارد. حدس میزنم طی روزهای آینده چند سلاح ضد کشتی معرفی شود و مانور دریایی آمریکا را خنثی کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سخنگوي كاخ سفيد در افاضات جديدش گفته ايران از آزمايش موشكهاي دوربرد دست برداره! خيل خوب چون شما گفتيد حتما اطاعت ميشه :oops: :| :x icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آزمایش نسل جدید «شهاب‌۳» با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و کلاهک خوشه‌ای شهاب‌نیوز ـ در حالی که هشدارهای نظامی «ایران» و «آمریکا و اسرائیل» به یکدیگر ظرف هفته‌های اخیر بالا گرفته است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه موشک ارتقا یافته شهاب 3 را با موفقیت در رزمایش دریایی در خلیج فارس آزمایش کرد. به گزارش منابع رسمی ایران؛ ساعت 8 بامداد امروز چهارشنبه موشک ارتقا یافته شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر به وزن یک تن در منطقه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) واقع در خلیج فارس با موفقیت آزمایش شد. منابع رسمی جمهوری اسلامی تاکید کرده‌اند که سپاه پاسداران توانسته است دقت موشک شهاب 3 در اصابت به اهداف را بالا ببرد و این موشک می‌تواند اهداف داخل اسرائیل را در صورت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران هدف قرار دهد. همچنین در این رزمایش موشكهای زمین به زمین زلزال و فاتح نیز با موفقیت شلیك و به اهداف مشخص شده اصابت كردند. شبکه العالم در گزارش خود تاکید کرده است: «ایران موشک های کوتاه برد، میان برد و دور برد زیادی در اختیار دارد که همه این موشک ها در ایران ساخته شده است و متخصصان ایرانی به موفقیت های زیادی در زمینه ساخت موشک دست یافته اند». خبرگزاری فارس نیز در گزارشی با اشاره به نصب کلاهک خوشه‌ای بر روی موشک‌های ارتقا یافته شهاب‌3 آورده است: «كلاهك خوشه‌ای این قابلیت را به موشك های شهاب می دهد كه بر روی هدف، حجم انبوهی از بمب ها را فرو بریزد و عملاً این موشك نوعی بمباران اهداف نظامی دشمن را برعهده دارد. از این قابلیت می توان برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی دشمن، محل تجمع نیروها و نیز ناوهای مستقر در فواصل مختلف استفاده كرد كه در یك لحظه شاهد بمباران وسیع و پرتعداد بمب های موجود در كلاهك موشك های شهاب خواهند بود».

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دریادار مرتضی صفاری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه رزمایش پیامبر اعظم -3 اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش های پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغازکرده اند. به گزارش «نووستی» از واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت : برای انجام مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز، بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است. دریادار ایرانی ادامه داد: دراین رزمایش دستاوردها و توانمندی های ویژه 2 سال اخیر نیروی دریایی سپاه مورد تمرین و آزمایش در شرایط نبرد واقعی قرار گرفته است. دریادار صفاری با اشاره به بکارگیری انبوه شناورهای مختلف اژدرافکن ، موشک انداز، انواع موشکهای ساحل به دریا و بهره گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار داشت: در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز، نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه و عمیق مهارتی خود در حوزه نیروی انسانی و بکارگیری انبوه تجهیزات و سلاح ها را ارتقا بخشیده است. وی افزود: در ابعاد تاکتیکی ، ویژگی منحصر بفرد و بی نظیر نیروی دریایی سپاه بگونه ای است که آنها با دستیابی به تاکتیک های نوین و بومی ، در شرایط مختلف «در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند». وی افزود: نیروی دریایی سپاه، بدلیل مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس ، سناریو رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه مأموریت ها و ویژگی های محیطی و منطقه ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق ، اهداف و زمان بندی تعریف شده، با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است. دریادار صفاری با تأکید بر اهمیت استراتژیک و فوق العاده خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: نیروی دریایی سپاه با انجام این رزمایش ، ضمن نمایش اقتدار و آمادگی فراگیر و همه جانبه خود برای رویارویی با هر گونه شرارت و ماجراجویی احتمالی ، پیام اطمینان بخش و اعتماد آفرین خود به ملت ها و کشورهای منطقه را منتشر کرده است که جمهوری اسلامی ایران و آنها بدون حضور بیگانگان قادر به تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده و از ظرفیت های لازم برای جلوگیری از هر گونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار هستند. نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این آمریکایی ها چقدر بی جنبه اند!!! چهار تا موشک شلیک کردیم تو تمام خبرگزاری هاشون خودشون رو حلق آویز کردن!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هم فیلم پرتاب موشک شهاب سه نوع جدید با برد 2000 . البته منطقه نا مشخصه . حتی اون ماشین پرتاب کننده موشک هم در زیر یک تپه هست . ولی حجمش کمه و تقریبا 28 ثانیه است :

http://www.youtube.com/watch?v=1LbSfK0SztU

البته فقط به صورت ان لاین می تونید نگاه کنید .


به هر حال .


بی شرف ترین ، نامرد ترین ، خون خوار ترین و احمق ترین مردم دنیا و کشور آمریکای جنایتکار است .

همین نامرد آمریکای جنایتکار امروز اون نامزد های بی همه چیز انتخابات ریاست جمهوریش اومدن گفتن ایران باید این مسائل رو جمع کنه و این برنامه های رو متوقف کنه .


آخه نامرد های بی شرف .... برنامه هسته ای رو متوقف کنیم / برنامه حمایت ها رو متوقف کنیم اون وقت برنامه موشکی مون رو هم متوقف کنیم تا شما گاو های بی همه چیز هر کاری که دلتون بخواد بیاید بکنید ما هم سر خم کنیم .

درود بر مرز بانان سپاه و همچنین دانشمندان پر توان ایرانی که در این عرصه واقعا مشت محکمی تو دهن این حرامیان زدند .


واقعا خیلی حرفه /.

خودشون 27 هزار کلاهک اتمی دارند هر دم به دیقه ناو می فرستند و هر دیقه تو کشور ها لشکر کشی می کنند و مثل گوسفند می چرند . خیلی می خواد پر رو باشی.


که هر دقیقه ایران رو تهدید می کنی . ناو می فرستی . تحریم می کنی . بعد ما بیایم بگیم چشب هر چی شما بفرمایید .


خوشم می یاد گوش مسئولین ما هم از این حرف ها پره و هیچ اعتنایی به این مزخرفاتی که این مک کین گاو و اون اوبامام مشکی می گن نمی کنند .

یک بار دیگه از زحمات مهندسین داخلی کشور تشکر می کنم که با توان و علمشون تونستند مشت محکمی تو دهن استعمار گران غربی بزنند .

این آزمایش موشکی سپاه اساسا بازتابش بسیار زیاد بود .

من دیشب در حدود ساعت 3 و 15 دقیقه صبح تلویزیون رو روشن کردم و کانال سی تی وی نیوز که یک کانال خبری است رو باز کردم .


در حین صحبت و خوندن یک مطلب ناگهان مجری خبر توی وسط اینکه داره مطلب رو می خونه حرفش رو قطع کرد و از پرتاب 9 موشک ایران خبر داد .

یعنی چقدر مهم بوده که خبر رو قطع کردند .



نخیر این آمریکایی ها خیلی جوجه تر از این حرف ها هستند .


وقتی با پرتاب 9 تا موشک تنشون این طوری می لرزه و به فکر سامانه دفاعی هستند و چقدر مهم بوده این نه موشک که نامزد های انتخابات ریاست جمهوریشون میان و می گن باید جلوی این امر رو گرفت . اون وقت حساب کنید که بخوان در دقایق اول حمله به قول سردار ... 11 هزار موشک به طرفشون شلیک بشه .. وقتی با پرتاب 9 تا موشک می ترسند دیگه فکر 11 هزار موشک رو بکنید .


این ها همون انگلاساکسون هایی هستند که کاماند هاشون وقتی ماموران سپاه رو دیدند خودشون رو خیس کردند .

من تا چند وقت پیش آمریکا رو قدرتی بزرگ می اندیشیدم ولی حالا دیگه تره هم براش خورد نمی کنم .




مرگ بر آمریکای جنایتکار .


فقط بزارید حمله بشه اون وقت می بینید که چه تو دهنی محکمی می خورید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون اوبامام مشکی


اقا به نژاد ملت توحین نکن!!


امریکا هنوز هم ابر قدرته!می گی نه برو سرچ کن.امریکا از اون روز می ترسه که ایران جاش رو بگیره!!به خاطر همین هم می خواد از پیشرفت های ایران جلوگیری کنه.!!که قدرتی به جز اسرائیل تو خاورمیانه و اسیای غربی نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هیاهوی آمریکا در همنوایی با صهیونیستها در پی انجام آزمایش موشکی توسط ایران دستگاه دیپلماسی آمریکا و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خوش خدمتی به صهیونیسم جهانی آن را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی اعلام و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا امروز در یک کنفرانس خبری در پایتخت بلغارستان ادعا کرد: من آزمایش موشکی ایران را سندی بر واقعی بودن تهدیدات ایران می دانم. گردون جاندرو، سخنگوی کاخ سفید هم در این باره در سخنانی بی ربط ابراز داشت: توسعه موشک های بالستیک توسط ایران نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و کاملا با انتظارات جهانی از ایران متناقض است. جان مک کین، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه ای در این باره مدعی شد: آزمایش موشکی ایران خطرهایی را که این کشور برای همسایگانش و در گستره ای وسیعتر برای اسرائیل دارد نشان می دهد. مک کین که مجبور است خود را جنگ طلبی وفادار به صهیونیسم نشان دهد تا بتواند از حمایت صهیونیست ها برخوردار شود حرف آخر را همان اول زد که نگرانی ما نگرانی درباره امنیت اسرائیل است. همچنین باراک اوباما، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر دیپلماسی تند و تحریم های اقتصادی علیه ایران تاکید کرد. 9 فروند موشک دور برد و میان برد زمین به زمین که با دستان پرتوان متخصصان داخلی ساخته شده بود صبح امروز در رزمایش پیامبر اعظم 3 به طور همزمان پرتاب شد. در رزمایش امروز همچنین موشک شهاب 3 با ارتقاء جدید نیز آزمایش شد که با موفقیت به هدف تعیین شده اصابت کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام اين اولين پست منه و هميشه خواننده بودم حالا يه سوال كسي چرا نمياد توضيح بده كه زاويه شارژ چيه و چه اثري روي زمانه آماده سازي و پرتاب داره ؟؟ فكر كنم اگه بخواهيم كه اصل غافلگيري رو رعايت كنيم زمان آماده سازي حتي از برد و دقت هم مهم تره!! راستي اين سيستم انفجار در هوا در صورت خطاي غير قابل اصلاح در زمان پرتاب معمولا روي موشك هاي هسته اي كاربرد داره كه اگه اشتباه بشه كلي خسارت و بازتاب منفي خواهد داشت اگه اساتيد سايت جواب بدن خيلي خوب ميشه! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جوسازی و فرافکنی های بی ربط مقامات آمریکایی / ایران تهدید است! آزمایش موشکی ایران واکنش های متفاوتی در محافل آمریکایی داشته و برخی از مقام های این کشور از جمله وزیر دفاع و وزیر خارجه آن را نشان پیشرفت موشکی ایران دانسته و برخی دیگر درصدد فرافکنی های بی ربط بر آمده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت گیتس درباره آزمایش موشکی دفاعی ایران در سخنانی بی ربط و در راستای توجیه سیاستهای توسعه طلبانه کشورش ادعا کرد: آزمایش موشکی ایران نشان داد که این کشور یک تهدید است و تلاش آمریکا برای تهدید نشان دادن ایران را تائید نمود و همچنین ضرورت تاسیس سامانه موشکی آمریکا در اروپا را ضروری ساخت. وی در تداوم جوسازی ها علیه ایران افزود: اقدام تهران این توجیه روسیه را که ایران 10 تا 20 سال آینده موشکهای دور برد نخواهد داشت، رد می کند. وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که ایران موشکی را آزمایش کرده که برد بسیار طولانی دارد و واشنگتن به دقت در حال مطالعه آن است تا دقیقاً متوجه شود که چه موشکی در ایران آزمایش شده است و این موضوع تا چه حدی بیانگر توانایی موشکی آن کشور است. در پی آزمایش همچنین کاخ سفید از ایران خواست تا از آزمایش بیشتر موشکی خودداری کند. رایس نیز در پی اقدام ایران درصدد توجیه استقرار سامانه موشکی در اروپا برآمد. شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ادعا کرد که کشورش نه تنها در پی مقابله با تهدیدات موشکی ایران بلکه تمامی تهدیدات ایران به شیوه های گوناگون است. وی همچنین در خصوص برنامه غنی سازی ایران گفت که واشنگتن در تلاش است تا از طریق روند دیپلماسی و از طریق 1+5 با آن مقابله کند. اما درعین حال "هاوارد بیرمن" یکی از اعضای ارشد کنگره در اظهاراتی بی ربط و بدون توجه به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، توقف تهدید هسته ای تهران را یکی از چالشهای راهبردی آمریکا دانست و ادعا کرد: هیچکس دقیقاً نمی داند که تهران چه زمانی بمب اتمی تولید خواهد کرد، اما این مسئله به زودی اتفاق خواهد افتاد. گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید نیز ادعا نمود که اقدامات موشکی ایران با تعهدات بین المللی ایران مغایر است و افزود: اگر تهران به دنبال جلب اعتماد جامعه جهانی است باید از آزامایش موشکی بیشتر خود داری کند. این اظهارات در حالی است که نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران می خواهد برنامه های هسته ای خود را بسیار پیشرفته نشان دهد، در صورتی که به سبب تحریم های سازمان ملل متحد پیشرفت کمی در برنامه های هسته ای خود داشته است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تعدادی دیگر از موشکهای دور برد سپاه با موفقیت پرتاب شد تعدادی دیگر از موشکهای دور برد و میان برد نیروی هوایی سپاه شب گذشته با موفقیت تمام پرتاب شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رزمایش پیامبر اعظم (ص) 3 شب گذشته نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از موشک‌های دور برد و میان برد خود را با موفقیت آزمایش کرد. گفتنی است با انجام رزمایش پیامبر اعظم(ص) 3 روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 9 موشک را به طور همزمان پرتاب کرد و نسل جدید موشک های شهاب 3 را با موفقیت آزمایش نمود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آزمایش موفقیت آمیز موشک قدرتمند و پیشرفته "حوت" سومین مرحله رزمایش پیامبر اعظم (ص) با پرتاب انواع موشکهای دور برد و میان برد ، که در نامساعدترین شرایط جوی امکان پرتاب دقیق آنها به سوی اهداف مورد نظر وجود دارد ، دیشب انجام شد. به گزارش خبرگزاری مهر، سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص)‌ در عمق آبهای خلیج فارس شاهد اوج نمایش قدرت سپاهیان بود که یکی از مهمترین آنها پرتاب انواع موشکهای ساحل به دریا ، سطح به سطح ، دریا به هوا و پرتاب قدرتمند موشک" حوت "است که ایران و فقط یک کشور دیگر به فناوری ساخت آن دست یافته اند. در این مرحله از رزمایش غواصان و تفنگداران دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انواع قایقهای تندرو که مجهز به تجهیزات نوین سبک و نیمه سنگین رزمی است اهداف از پیش تعیین شده را به دقت مورد حمله قرار دادند. اجرای تاکتیکهای نوین رزمی با تلاش یگانهای ویژه نیز صلابت دیگری را در این رزمایش به نمایش گذاشت ضمن انکه انواع شناورهای موشک انداز، اژدرافکن و راکت انداز و ناوچه های جنگی سپاهیان دلاور مایل به مایل پشتیبان نیروهای قدرتمند دریایی سپاه است. سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) همچنان ادامه دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازتاب قدرت‌نمایی موشکی ایران در رسانه‌ های بالکان؛ پیام تهران به غرب خبرگزاری مهر - گروه سیاسی: پرتاب همزمان 9 فروند موشک دور برد و میان برد زمین به زمین سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم 3 در رسانه‌های منطقه بالکان نیز همچون سایر محافل خبری جهان، بازتابی گسترده داشته است. به گزارش خبرگزاری مهر،‌ پایگاه اینترنتی رادیو و تلوزیون B92 که از جمله رسانه‌های پرمخاطب منطقه بالکان محسوب می‌شود، در گزارشی خبری - تحلیلی با اعلام خبر آزمایش موشک‌های دوربرد و میان برد کشورمان،‌ نوشته است: ایران به تازگی موشک‌هایی را آزمایش کرده که توانایی هدف گرفتن مواضع اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه را دارد. این رسانه صربی به نقل از تلویزیون دولتی ایران افزوده است: موشک شهاب 3 با وزن حدود یک تن،‌ توانایی هدف قرار دادن اهداف مورد نظر تا 2000 کیلومتر را داراست. B92 ادامه می‌دهد: جمهوری اسلامی ایران در دوره ‌ای به آ‍زمایش این موشکهای بالستیک اقدام کرده که مسئله هسته‌ای این کشور با غرب در شرایطی خاص قرار دارد. در همین حال حسین سلامی، فرمانده نیروهای هوایی سپاه پاسداران هدف از این رزمایش موشکی را اعلام آمادگی ایران برای دفاع از خود اعلام کرده است. در ادامه این گزارش به نقل از فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است : ایران اعلام کرده که راکت‌های بالستیک اش آمادگی شلیک به هر سو در هر زمان را داشته و این امری است که به دشمنان اجازه اشتباه کردن درباره ایران را نخواهد داد. B92 واکنش کاخ سفید به این مسئله را نیز مورد اشاره قرار داده و نوشته است: سخنگوی کاخ سفید در اعلام موضعی نسبت به آزمایش موشکی اخیر در ایران توسعه موشک های بالستیک این کشور را نقض مصوبات شورای امنیت دانسته و تاکید کرده است که این مسئله به طور کلی با انتظارات جهانی از ایران در تناقض قرار دارد. پایگاه اینترنتی موندو: ایران در حالی مانور نظامی - موشکی خود در خلیج فارس را اجرا می‌کند که آن سوی آب‌های این خلیج، نیروهای آمریکایی به تمرین های نظامی مشغول هستند؛ این در حالی است که طی روزهای اخیر لفاظی های نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل افزایش بی سابقه ای داشته است بخش‌های دیگر این گزارش به موضع گروه موسوم به G8 نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و برخی ابعاد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پرداخته است. در همین حال پایگاه اینترنتی موندو(MONDO) در گزارشی به اقدام اخیر ایران در پرتاب همزمان 9 موشک دوربرد و میان برد پرداخته و نوشت: ایران در جریان برگزاری مانوری در خلیج فارس ضمن آزمایش موشک‌های جدید خود، توانست دشمن فرضی را با موفقیت مورد هدف قرار دهد. این گزارش به نقل از رسانه‌های خبری می‌افزاید: تهران اعلام کرده که یکی از 9 موشکی که روز گذشته مورد آزمایش قرار داده، نسل پیشرفته موشک‌های موسوم به شهاب 3 است که با برد بیش از 2000 کیلومتر توانایی هدف قرار دادن اسرائیل و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را داراست. موندو ادامه می‌دهد: ایران در حالی مانور نظامی - موشکی خود در خلیج فارس را اجرا می‌کند که آن سوی آب‌های این خلیج، نیرو های آمریکایی به تمرین های نظامی مشغول هستند. این درحالی است که در روزهای اخیر لفاظی های نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل افزایش بی سابقه ای داشته است. در بخش دیگری از گزارش این پایگاه اینترنتی صربی می‌خوانیم: چند روز قبل نیز علی شیرازی، نماینده آیت‌الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به تهدیدات اسرائیل تاکید کرده بود که در صورت عملی شدن تهدیدات مذکور، ایران نه تنها تل‌آویو و سایر شهرهای اسرائیل که پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و تمام نقاط جهان را ناامن خواهد کرد. به گزارش مهر، پایگاه اینترنتی رادیو و تلویزیون وویوودینا(RTV) نیز ضمن ارائه گزارشی در این باره، نوشته است: ایران با آ‍زمایش موشک‌های زلزال، فتح و شهاب 3 آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات اسرائیل را نشان داد. این پایگاه اینترنتی صربی همچنین با ارائه جزئیاتی از آزمایش موشکی اخیر در کشورمان،‌ افزوده است: ایران در حالی به انجام این آزمایش‌ها پرداخته که روابطش با غرب به سبب آخرین تحولات مربوط به موضوع فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، وضعیتی ویژه دارد. رادیو و تلویزیون وویوودینا در ادامه گزارش خود به نقل از شبکه خبری پرس تی وی ایران ادامه می‌دهد: بر اساس اخبار منتشر شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش موشکی علاوه بر آزمایش نسل جدید موشک شهاب 3، موشک‌های زلزال با برد 400 و فتح با برد 170 کیلومتر را آزمایش کرده است. در بخش پایانی این گزارش، همزمانی نسبی رزمایش پیامبر اعظم 3 و مانور نظامی نیروهای آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس نیز مورد پردازش قرار گرفته و آمده است که این همزمان نمی‌تواند بی معنا باشد. رادیو و تلویزیون دولتی صربستان (RTS) نیز بطور تفصیلی به آزمایش‌های موشکی اخیر درایران پرداخته و توانایی کشورمان در پاسخگویی به تهدیدات احتمالی ر‍ژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا را مورد پردازش قرار داده است. در این گزارش که در پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی و تلویزیون صربستان منتشر شده، به نقل از شبکه خبری العالم می‌خوانیم: ایران روز گذشته نسل جدیدی از موشک‌های موسوم به شهاب 3 را که برد بیش از 2000 کیلومتر و وزن بالغ بر یک تن از جمله وی‍ژگی‌های اولیه آن است را با موفقیت پرتاب کرد. این شبکه صربی ادامه می‌دهد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در آزمایش نسل جدید موشک‌های دوربرد و میان برد، در حالی بر خروجی اغلب رسانه‌های خبری - تحلیلی دنیا قرار گرفته که علاوه بر شرایط ویژه این کشور در بحث هسته‌ای، طی روزهای اخیر تنش‌های سیاسی میان تهران و تل‌آویو افزایش داشته و دو طرف با صراحت به تهدید یکدیگر پرداخته اند. رادیو و تلویزیون صربستان پس از پردازش به تحریم‌های جدید مالی آمریکا علیه کشورمان، مواضع برخی نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره آزمایش‌های موشکی اخیر ایران را نیز بررسی ای اجمالی کرده و آورده است: باراک اوباما در تازه‌ترین مواضع خود، ضمن محکوم کردن آزمایش‌های موشکی ایران، خواستار تحریم این کشور شده است. این گزارش با اشاره ضمنی به تناقضات رفتاری این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اینگونه پایان می‌یابد: اوباما در حالی که سیاست‌های جورج بوش در خصوص ایران را مورد انتقاد قرار داده بود، در سخنانی جدید اعلام کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، تحریم‌های به مراتب شدید‌تری را علیه تهران اعمال خواهد کرد! از سوی دیگر روزنامه داناس (DANAS) چاپ بلگراد در مطلبی با عنوان "آزمایش موشک 2000 کیلومتری در ایران" نوشته است: مطالبی که درباره این موشک با برد 2000 کیلومتر منتشر شده،‌ تنها مربوط به یکی از 9 راکتی است که جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در رزمایش موشکی خود به سوی دشمن فرضی شلیک کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه پرتیرا‍ژ صربی با اشاره به آزمایش انواع دیگری از موشک‌های میان برد و دور برد در رزمایش موشکی پیامبر اعظم 3، ادامه می‌دهد: به گفته تحلیل‌گران اقدام اخیر ایران در برگزاری این مانور نظامی - موشکی، پاسخی به مانور نظامی اخیر اسرائیل و تهدیدات تل آویو علیه تهران بوده که توانایی دفاعی این کشور در برابر تهدیدات غربی را نیز نشان می‌دهد. داناس در پایان یادآور می‌شود: مقامات نظامی ایرانی پیش از این با صراحت اعلام کرده اند که هر گونه اقدام نظامی علیه کشور شان را با بمباران مستقیم تل‌آویو جبران خواهند کرد. پایگاه اینترنتی روزنامه بیزنس(BIZNIS) هم که از جمله نشریات تخصصی منطقه بالکان محسوب می‌شود، در گزارشی به ابعاد اقتصادی آزمایش موشکی اخیر در کشومان پرداخته است. دراین گزارش که با عنوان "موشک‌های ایرانی،‌ دلار را ترساند" منتشر شده،آمده است: تنها ساعتی پس از آزمایش‌ موفق موشک های دوربرد و میان برد ایرانی که قابلیت هدف قرار دادن مواضع اسرائیل را دارند، قیمت دلار در برابر یورو کاهش یافت و آمریکا تحریم‌های مالی جدیدی را بر ایران تحمیل نمود. بیزنس تاثیر مستقیم آزمایش موشکی کشورمان بر قیمت دلار را نشانه شکنندگی دلار در برابر واحد پول مشترک اروپا یعنی یورو ارزیابی کرده و آورده است: مقامات ایرانی بارها بر بی ارزش‌ شدن دلار و ضعف آن در معادلات اقتصادی جهانی تاکید کرده اند. این روزنامه تحصصی صربی در ادامه گزارش خود ذیل میان تیتری با عنوان "کاخ سفید مخالف آ‍زمایش" نوشته است: کاخ سفید بلافاصله پس از آزمایش موشکهای ایرانی که به گفته مقامات این کشور،‌ تنها اقدامی برای دفاع در برابر تهدیدات احتمالی تل‌آویو و برخی کشورهای غربی بوده، آن را محکوم کرد و سخنگوی این مرجع آمریکایی از ایران خواست تا برنامه‌های موشکی خود را متوقف سازد. در بخش دیگری از این گزارش با اشاره جزء به جزء به مواضع مقامات مختلف ایرانی درباره ابعاد آزمایش موشک‌های دوربرد و میان برد کشورمان، می‌خوانیم: آمریکا پس از این اقدام ایران، با عنوان مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، تحریم‌های جدیدی را بر او تحمیل کرد و وزارت دارایی آمریکا نیز تمام شرکتها و سازمانهایی که در عرصه فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای ایران با این کشور همکاری دارند را به تحریم و انزوا تهدید کرد. پایگاه اینترنتی 24 ساعت آن لاین (24SATA) هم که از جمله رسانه‌های پرمخاطب صربی محسوب می‌شود، در گزارشی با عنوان" اسرائیل در تیررس: ایران موشک‌های جدید را آزمایش کرد"، نوشته است: ایران روز گذشته با پرتاب همزمان 9 موشک دوربرد و میان برد، قدرت خود در پاسخگویی به حملات احتمالی دشمنانش را به نمایش گذاشت. گزارش این پایگاه اینترنتی هم با پردازش به ویژگی‌های خاص نسل جدید موشک شهاب 3، به نقل از سردار سلامی نوشته است: فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان کشورش در خصوص هر اقدام احتمالی هشدار داده و تاکید کرده است که موشک های ایرانی در صورت نیاز،‌ مواضع آن‌ها در هر نقطه را هدف قرار خواهد داد. روزنامه نووستی: رزمایش پیامبر اعظم 3 در ایران، پاسخی به تحرکات موشکی آمریکا در اروپای شرقی و مذاکرات این کشور با جمهوری چک در خصوص سپر موشکی بوده است روزنامه نووستی(NOVOSTI) چاپ پایتخت صربستان هم در گزارشی نسبتا مفصل در این باره، اقدام کشورمان در آ‍زمایش همزمان 9 موشک بالستیک را به معنای تلاش تهران برای تست غرب ارزیابی کرد. گزارش این روزنامه راست گرای صرب، رزمایش پیامبر اعظم 3را با رایزنی‌های اخیر آمریکا و جمهوری چک در نصب سپر ضد موشکی در اروپای شرقی مرتبط می‌کند و می‌نویسد: امواج گسترده واکنش رسانه‌های غربی نسبت به مانور اخیر موشکی در ایران در حالی همچنان ادامه دارد که طی روزهای اخیر رزمایش مشترکی بین نیروهای انگلیسی و آمریکایی در خلیج فارس برای حفاظت از انتقال نفت به خارج از خاورمیانه برگزار شده است. نووستی در گزارش خود با اشاره به مواضع مقامات نظامی ایرانی در خصوص ابعاد این رزمایش موشکی، مجددا قدرت بازدارندگی ایران در مقابله با هرگونه تهدید احتمالی رژیم صهیونیستی یا برخی کشورهای غربی را مورد تاکید قرار داده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.