Recommended Posts

رزمایش سپاه درس عبرتی دیگر برای دشمنان است فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : رزمایش پیامبر اعظم (ص) 3 موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران و درس عبرتی دیگر برای دشمنان ایران است. سردار سرلشکر محمد علی جعفری در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 3 ، تمرین در شرایط سخت روز و شب و شلیک همزمان واحدها و سکوهای پرتاب موشک را برای پاسخگویی سریع و قاطع و ضربه های جبران کننده به حملات فرضی دشمن از اهداف این رزمایش اعلام کرد. وی پس از پرتاب همزمان 9 موشک نیروی هوایی سپاه تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در این موشکها ایجاد شده است برد، کیفیت و دقت اصابت موشک نیز مورد آزمایش قرار گرفت و به لطف خداوند با موفقیت انجام شد. سرلشکر جعفری گفت: این رزمایش موفقیت آمیز موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد و امیدواریم دشمنان همانند گذشته از آمادگی نظام درس عبرت بگیرند. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نیروی موشکی سپاه قدردانی کرد و گفت:‌ پاسداران انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته ثابت کرده اند که آماده دفاع از مرز و بوم ایران و برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان آماده عمل هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
اين اولين پست منه و هميشه خواننده بودم
حالا يه سوال كسي چرا نمياد توضيح بده كه زاويه شارژ چيه و چه اثري روي زمانه آماده سازي و پرتاب داره ؟؟
فكر كنم اگه بخواهيم كه اصل غافلگيري رو رعايت كنيم زمان آماده سازي حتي از برد و دقت هم مهم تره!!
راستي اين سيستم انفجار در هوا در صورت خطاي غير قابل اصلاح در زمان پرتاب معمولا روي موشك هاي هسته اي كاربرد داره
كه اگه اشتباه بشه كلي خسارت و بازتاب منفي خواهد داشت
اگه اساتيد سايت جواب بدن خيلي خوب ميشه! icon_cool


زاویه شارژ بر دو نوع است.
شارژ افقی و شارژ عمودی
اکثر موشکهای جهان (شاید 99%) بصورت عمودی شارژ میشوند و این کار باعث اتلاف وقت و کند عمل کردن بازوی موشک کشور میشود.
در روش کلاسیک که موشکها ابتدا از محل نگهداری خارج و سپس بر روی پرتابگر مستقر و به حالت عمودی درآمده و شارژ میشوند این فرصت به دشمن داده میشود که با پیدا کردن محل پرتابگر آنرا منهدم کند.
اما در روش جدید که ایران به فناوری آن دست یافته است موشک را بصورت افقی و در انبار شارژ میکنیم و بلافاصله بعد از قرارگیری بر روی پرتابگر شلیک میشود.
یعنی اتلاف وقت چندان زیادی نخواهیم داشت و حتی در صورت شناسایی شدن محل پرتابگر این فرصت را داریم که قبل از حمله دشمن موشک را شلیک کنیم.

این هم سخنرانی فرمانده نیروی هوایی سپاه در سال 1385 ، رزمایش پیامبر اعظم (ص).

فرمانده نيروي هوايي سپاه:
پيام رزمايش پيامبر اعظم(ص) مقاومت بي انتها و آمادگي همه جانبه از انقلاب است

پرتاب تعداد زيادي از موشك هاي زمين به زمين در كلاس ها و طبقات مختلف با قابليت هاي متفاوت در اين رزمايش، نشان دهنده تجميع اراده ملت بزرگ ايران در مقاومت اسلامي است.
سردار حسين سلامي، فرمانده نيروي هوايي سپاه پاسداران در گفت وگو با خبرنگاران حاضر در منطقه رزمايش با بيان مطلب فوق افزود: اين موشك هاي بهبود يافته در مرحله آزمون و نمايش قابليت هاي جديدي را به نمايش مي گذارند. براي مثال يكي از نمادهاي برجسته بهينه سازي سيستم موشكي، تغيير بنيادين در كلاهك هاي موشك شهاب است كه به يك كلاهك خوشه اي تبديل شده و مي تواند بعد از شليك بر روي هدف، صدها بمب را در يك منطقه وسيع پخش كند.
وي خاطرنشان كرد: ما به اين قابليت دست يافته ايم كه عليه پايگاههاي نظامي و مراكز تجمع و گسترش دشمنان و ناوهاي مستقر در آب هاي منطقه چنين موشك هايي شليك كنيم و با اين آزمايش ها به قابليت نا امن سازي جديدي در زمين و دريا دست يافته ايم.
فرمانده نيروي هوايي سپاه گفت: يك تغيير بسيار اساسي ديگري هم كه اتفاق افتاده تغيير در زاويه شارژ موشك هاي شهاب است كه با زاويه صفر نسبت به سطح افق و به صورت هوريزنتال قابل شارژ هستند. سوخت و اكسيدايزر شارژ شده در اين موشك ها به صورت افقي به ما اين امكان را مي دهد كه به صورت نامحدودي موشك ها را آماده پرتاب نگه داريم، زمان عكس العمل و واكنش ما را به حداقل ممكن كاهش مي دهد و قدرت موبايل سازي و متحرك سازي سيستم ها را بسيار ارتقا مي دهد؛ بنابراين ميزان پرتاب هاي همزمان رابه صورت نامحدود و در فاصله هاي زماني متوالي كوتاه فراهم مي كند.
سلامي اظهار داشت: اين قابليت ها به همراه نشان دادن قابليت پرتاب موشك ها در كلاس ها و بردهاي مختلف، اين رزمايش را به عنوان بي بديل ترين رزمايش شكوهمند جهاني در تاريخ حيات سيستم هاي موشكي تبديل كرد و نقطه افتخاري براي ملت ايران و هديه اي براي مسلمانان است.
وي تصريح كرد: اين موشك ها به طور كامل طراحي و ساخت صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع است و اين يك افتخار است كه ملتها بتوانند به اين سطح از پيشرفت و فن آوري دست پيدا كنند.
فرمانده نيروي هوايي در پايان پيام اين رزمايش را براي دشمنان چنين توصيف كرد: پيام اين رزمايش مقاومت بي انتها، اراده شكست ناپذير و آمادگي همه جانبه براي دفاع از ارزش هاي انقلاب است. دومين رزمايش پيامبر اعظم سپاه پاسداران روز پنجشنبه با نمايش اقتدار يگان هاي موشكي سپاه و شليك دهها موشك زمين به زمين با بردهاي مختلف در منطقه عمومي حوض سلطان به سمت كوير مركزي آغاز شد.
اين رزمايش با حضور سردار سرلشگر سيديحيي صفوي، فرمانده كل سپاه و جمعي از فرماندهان عالي رتبه نظامي با شليك انواع موشك ها از جمله شهاب 2، شهاب 3، اسكاد-B، ذوالفقار 73، فاتح 110، 3Z و زلزال با اعلام رمز «يا محمدبن عبدالله» آغاز شد.
همچنين آيت الله العظمي نوري همداني با حضور در منطقه عمومي رزمايش، ضمن تشكر از دست اندركاران اين رزمايش از مراحل پرتاب موشك بازديد كرد.
ايشان ضمن تقدير از سپاه پاسداران به خاطر نمايش مقتدرانه توان دفاعي كشورمان گفت: اين راه، راه مجاهدين بدر و حنين و دنباله جهاد اميرالمؤمنين و پيمودن راه سيدالشهدا است كه براي حفظ ارزش هاي اسلام و تقويت دين گام برمي دارد.
وي افزود: برپايي اين گونه رزمايشات براي مسلمانان هيچ خطري ندارد زيرا خطاب آن با كساني است كه نظر تجاوز به اسلام و مسلمانان را دارند.
آيت الله نوري همداني تأكيد كرد: همه ملت هاي مسلمان بايد از شما پشتيباني كنند تا تصويري از اقتدار مسلمانان و قدرت آنان در خليج فارس به نمايش گذاشته شود.
اين مرجع تقليد در پايان خطاب به فرماندهان ارشد سپاه و متخصصان جوان كشورمان گفت: شما عزيزان با تلاش هاي خودتان راه نجات مستضعفين را باز كرده ايد و از سوي ديگر باعث شده ايد تا راه قله هاي سعادت را يك به يك طي كنيد كه اين امر زمينه ساز ظهور حضرت ولي عصر(عج) است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه : مرتبط کردن سامانه موشکی آمریکا با ایران منطقی نیست وزیر امور خارجه روسیه امروز با اشاره به پرتاب آزمایش موشکی ایران، اعلام کرد که این آزمایش ها ثابت می کند که استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا ضروری نیست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سرگئی لاوروف" در جمع خبرنگاران گفت: آزمایش های ایران تائید کرد که ایران موشک هایی با برد 2 هزار کیلومتر دارد و وجود یک سپر موشکی با وجود چنین پارامترهایی برای نظارت بر تهدیدهای موشکی ایران ضروری نیست. ایران در روزهای گذشته چندین آزمایش پرتاب موشک به طور همزمان انجام داده که جنجال غرب بویژه آمریکا را در پی داشته است. آزمایش موشکی ایران واکنش های متفاوتی در محافل آمریکایی داشته و برخی از مقام های این کشور از جمله وزیر دفاع و وزیر خارجه آن را نشان پیشرفت موشکی ایران دانسته و برخی دیگر در صدد فرافکنی های بی ربط برآمده اند. گیتس درباره آزمایش موشکی دفاعی ایران در سخنانی بی ربط و در راستای توجیه سیاستهای توسعه طلبانه کشورش ادعا کرده بود: آزمایش موشکی ایران نشان داد که این کشور یک تهدید است و تلاش آمریکا برای تهدید نشان دادن ایران را تائید نمود و همچنین ضرورت تاسیس سامانه موشکی آمریکا در اروپا را ضروری ساخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر

تصویر

تصویر
دوستان در لینک زیر فیلم بخشی از رزمایش پیامبر اعظم (3) در مرحله دوم که با شلیک موشکهای نیروی هوایی سپاه پاسداران در شب و نمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در این رزمایش است به منظر دید عزیزان قرار گرفته است.

بــبــیــنــیــــــــد

منبع:سایت تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گوشه ای از مانور در دریا http://www.youtube.com/watch?v=yOR3uKD-eMU اینم موشک فجر 3 که کلاهکش میتونه بصورت واگرا به اهداف مختلف شلیک کنه. http://www.youtube.com/watch?v=GO35aZcgT64&feature=related

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]اين هم از نتايج رزمايش سپاه
ناو هواپیمابر امریکایی یو.اس.اس لینکلن به عنوان آخرین ناو امریکایی خلیج فارس را به مقصد دریای عمان ترک کرد.
به گزارش رجانیوز، زمانی که لینکلن برای بار دوم به خلیج فارس اعزام شد، رابرت گیتس گفت: این ناو برای کمک به بازسازی عراق به منطقه آمده است و نشان از قدرت برتر امریکا در منطقه دارد.
این ناو در حالت آماده باش نزدیک به 3200 خدمه دارد و به رادارهای الکترونیک- ماهواره ای و همچنین به سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده دریا به دریا، هوا و زمین مسلح است.
لینکلن ناوی هواپیمابر و اتمی است که ساخت آن 6 سال به طول انجامید و در سال 1988 به آب انداخته شد. این ناو چند رکورد را به نام خود ثبت کرده است که یکی از آن ها، بزرگ ترین عملیات تخلیه در زمان صلح است که در سال 1990 و در فیلیپین انجام شد. اولین عملیات نظامی آن نیز شرکت در طوفان صحرا در سال 1992 است.
این ناو که قرار بود تا ماه اکتبر در خلیج فارس بماند، به طور ناگهانی و همزمان با رزمایش موشکی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، منطقه را ترک کرد.
از سوی دیگر، خروج این ناو از خلیج فارس ارتباطی با تعویض خدمه و سایر بحث های فنی ندارد و صرفاً برای جلوگیری از خطر احتمالی برخورد صورت گرفته است.
نیروی دریایی امریکا همواره مخالف اصلی جنگ با ایران بوده زیرا معتقد است بیشترین تلفات را در جنگ با ایران متحمل خواهد شد. در صورت درگیری احتمالی، نیروی دریایی امریکا ناچار به خروج از منطقه است، در غیراین صورت، متحمل ضربات سنگینی خواهد شد.
آدمیرال دوم کوین کاسگریف، فرمانده ناوگان پنجم امریکا مستقر در بحرین در گفتگو با شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» هشدار داده بود جنگ با ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و پیامدها و پس لرزه های آن در سراسر منطقه احساس خواهد شد.
تهاجم امریکا به عراق و افغانستان در شرایطی صورت گرفت که افغانستان کشوری درونگان و فاقد ارتباط با دریا و عراق نیز فاقد نیروی دریایی و ساحلی کوچک است. این در حالی است که ایران ساحلی طولانی با تسلط بر تنگه هرمز دارد.
با این حال، رزمایش سپاه که کلکسیونی از موشک های جدید را به نمایش گذاشت، باعث وحشت بیشتر نیروی دریایی امریکا شده است، به طوری که نیروهای امریکایی مستقر در قطر، بحرین و کویت به حال آماده باش کامل درآمده اند.
منبع : رجا نيوز[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=justify]اين هم از نتايج رزمايش سپاه
ناو هواپیمابر امریکایی یو.اس.اس لینکلن به عنوان آخرین ناو امریکایی خلیج فارس را به مقصد دریای عمان ترک کرد.
به گزارش رجانیوز، زمانی که لینکلن برای بار دوم به خلیج فارس اعزام شد، رابرت گیتس گفت: این ناو برای کمک به بازسازی عراق به منطقه آمده است و نشان از قدرت برتر امریکا در منطقه دارد.
این ناو در حالت آماده باش نزدیک به 3200 خدمه دارد و به رادارهای الکترونیک- ماهواره ای و همچنین به سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده دریا به دریا، هوا و زمین مسلح است.
لینکلن ناوی هواپیمابر و اتمی است که ساخت آن 6 سال به طول انجامید و در سال 1988 به آب انداخته شد. این ناو چند رکورد را به نام خود ثبت کرده است که یکی از آن ها، بزرگ ترین عملیات تخلیه در زمان صلح است که در سال 1990 و در فیلیپین انجام شد. اولین عملیات نظامی آن نیز شرکت در طوفان صحرا در سال 1992 است.
این ناو که قرار بود تا ماه اکتبر در خلیج فارس بماند، به طور ناگهانی و همزمان با رزمایش موشکی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، منطقه را ترک کرد.
از سوی دیگر، خروج این ناو از خلیج فارس ارتباطی با تعویض خدمه و سایر بحث های فنی ندارد و صرفاً برای جلوگیری از خطر احتمالی برخورد صورت گرفته است.
نیروی دریایی امریکا همواره مخالف اصلی جنگ با ایران بوده زیرا معتقد است بیشترین تلفات را در جنگ با ایران متحمل خواهد شد. در صورت درگیری احتمالی، نیروی دریایی امریکا ناچار به خروج از منطقه است، در غیراین صورت، متحمل ضربات سنگینی خواهد شد.
آدمیرال دوم کوین کاسگریف، فرمانده ناوگان پنجم امریکا مستقر در بحرین در گفتگو با شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» هشدار داده بود جنگ با ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و پیامدها و پس لرزه های آن در سراسر منطقه احساس خواهد شد.
تهاجم امریکا به عراق و افغانستان در شرایطی صورت گرفت که افغانستان کشوری درونگان و فاقد ارتباط با دریا و عراق نیز فاقد نیروی دریایی و ساحلی کوچک است. این در حالی است که ایران ساحلی طولانی با تسلط بر تنگه هرمز دارد.
با این حال، رزمایش سپاه که کلکسیونی از موشک های جدید را به نمایش گذاشت، باعث وحشت بیشتر نیروی دریایی امریکا شده است، به طوری که نیروهای امریکایی مستقر در قطر، بحرین و کویت به حال آماده باش کامل درآمده اند.
منبع : رجا نيوز[/align]


عجب!
یکمی نگران کننده است!
چرا آمریکا ناوهای خودش رو از خلیج فارس بیرون برد؟
قضیه یکمی مشکوکه و فقط امیدوارم مشکلی پیش نیاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این به نظر من دو حالت می تونه داشته باشه: 1.این بیشتر یک موضع برای حمله است تا عقب کشیدن و موضوع مشکوکه. 2.آمریکا می خواد با اعلام این خبر یه مقدار جو منطقه رو آروم کنه و مثلاً داره تهدیدات خودش رو کم میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=justify]اين هم از نتايج رزمايش سپاه
ناو هواپیمابر امریکایی یو.اس.اس لینکلن به عنوان آخرین ناو امریکایی خلیج فارس را به مقصد دریای عمان ترک کرد.
به گزارش رجانیوز، زمانی که لینکلن برای بار دوم به خلیج فارس اعزام شد، رابرت گیتس گفت: این ناو برای کمک به بازسازی عراق به منطقه آمده است و نشان از قدرت برتر امریکا در منطقه دارد.
این ناو در حالت آماده باش نزدیک به 3200 خدمه دارد و به رادارهای الکترونیک- ماهواره ای و همچنین به سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده دریا به دریا، هوا و زمین مسلح است.
لینکلن ناوی هواپیمابر و اتمی است که ساخت آن 6 سال به طول انجامید و در سال 1988 به آب انداخته شد. این ناو چند رکورد را به نام خود ثبت کرده است که یکی از آن ها، بزرگ ترین عملیات تخلیه در زمان صلح است که در سال 1990 و در فیلیپین انجام شد. اولین عملیات نظامی آن نیز شرکت در طوفان صحرا در سال 1992 است.
این ناو که قرار بود تا ماه اکتبر در خلیج فارس بماند، به طور ناگهانی و همزمان با رزمایش موشکی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، منطقه را ترک کرد.
از سوی دیگر، خروج این ناو از خلیج فارس ارتباطی با تعویض خدمه و سایر بحث های فنی ندارد و صرفاً برای جلوگیری از خطر احتمالی برخورد صورت گرفته است.
نیروی دریایی امریکا همواره مخالف اصلی جنگ با ایران بوده زیرا معتقد است بیشترین تلفات را در جنگ با ایران متحمل خواهد شد. در صورت درگیری احتمالی، نیروی دریایی امریکا ناچار به خروج از منطقه است، در غیراین صورت، متحمل ضربات سنگینی خواهد شد.
آدمیرال دوم کوین کاسگریف، فرمانده ناوگان پنجم امریکا مستقر در بحرین در گفتگو با شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» هشدار داده بود جنگ با ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و پیامدها و پس لرزه های آن در سراسر منطقه احساس خواهد شد.
تهاجم امریکا به عراق و افغانستان در شرایطی صورت گرفت که افغانستان کشوری درونگان و فاقد ارتباط با دریا و عراق نیز فاقد نیروی دریایی و ساحلی کوچک است. این در حالی است که ایران ساحلی طولانی با تسلط بر تنگه هرمز دارد.
با این حال، رزمایش سپاه که کلکسیونی از موشک های جدید را به نمایش گذاشت، باعث وحشت بیشتر نیروی دریایی امریکا شده است، به طوری که نیروهای امریکایی مستقر در قطر، بحرین و کویت به حال آماده باش کامل درآمده اند.
منبع : رجا نيوز[/align]


دوست من ممکنه بیشتر توضیح بدید
منظورتون از خروج آخرین ناو از خلیج فارس اینه که آمریکا دیگه تو خلیج فارس ناو نداره یا معنی LATEST رو میگید که آخرین ناوی که به جمع ناوهای دیگه اضافه شد دوباره از خلیج فارس خارج شد
چون اگر همه ناوها خارج شده باشن امکان شروع جنگ خیلی زیاد میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بلي من هم با دوستان موافق هستم. مطابق تحليلي كه فرماندهان نظامي ما از جمله وزير سابق دفاع دريادار شمخاني كرده بودند خروج ناوهاي دشمن از خليج فارس خبر ناراحت كننده اي است. اميدوارم مشكلي پيش نيايد اگر آمريكا ناوهاي خود را حداقل تا 800 كيلومتري مرزهاي ايران از درياي عمان نگه دارد به نظر من بايد منتظر حماقتي تازه از آمريكا بود. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم یکی از سرداران و یا فکر کنم پرزیدنت احمدی نژاد بود که گفت :

اوردن ناو هواپیمابر به خلیج فارس چیزی نیست ولی بیرون بردن اون باعث نگرانی است .


نمی خوام شایعه بزنم دوباره ولی اگر داره ناو هاش رو می بره بیرون بدونید خبری است .


فکر کنم قراره جنگ بشه icon_cool شوخی کردم


ولی آمریکا خودش می دونه اگر جنگ بشه ایران قادره که تمام ناو های هواپیمابرش رو نابود کنه پس اگر داره می بره بیرون بنابراین یه اتفاقی قراره بیفته که از دست ایران در امان بمونه .

قضیه خیلی مشکوک می زنه . خبر هایی است .


جدیدا هم آمریکا ناو هاش رو از دریای مدیترانه کشوند بیرون .

غلط نکنم خبر هایه .


دوستان در این مورد ما چند بار بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در صورت جنگ ،،،، می شه با انواع موشک ناو های هواپیمابر رو غرق کرد که ایران هم اکنون در اختیار داره . آمریکا کشکی کشکی ناو از خلیج فارس بیرون نمی کشه . مخصوصا خلیج فارس .

می دونه که بعد از حمله می تونیم ناو هاش رو غرق کنیم .



این ناو هواپیمابر رو بردن در دریای عمان برای اینکه اگر اوضاع ریخت به هم قدرت عقب نشینی فوری داشته باشند . چونکه اگر تو خلیج فارس باشند و جنگ بشه تا بخوان فرار کنند غرقشون کردیم .

می گم بهتره به جای اینکه آمریکا رو مسخره کنیم یه خرده هم به قول فرمانده سپاه بهتره جدیش بگیریم . :oops:

مسئله یه خرده نگران کننده است :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچه ها ديگه از رزمايش خبري نيست نكنه تموم شده؟؟؟؟!!! كسي خبري نداره در ضمن به نظر من اين رزمايش مثل قبليا خوب نبود مي دونيد كه خبر رسانيش ضعيف بود شايدم به خاطر مساپل امنيتي بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا خبر بد ناوهای آمریکا از دریای مدیترانه خارج شدن تا در تیر رس موشکهای لبنان هم نباشند از طرفی منافقین هم که کارشون رو از نو شروع کردن. در ضمن 1 سوال : در دریای عمان و اقیانوس اطلس چطوری باید ناوهای آمریکا رو زد البته منظورم استفاده از موشکهای خوشه ای نیست و 1 سوال دیگه : این کشتی با اژدر میترکه یا با مین دریایی و اگر اژدر هست فکر میکنید وزن کلاهکش چقدر هست که اینطوری به هوا پرتاب میشه و سوال سوم : وزن سرجنگی موشک حوت چقدر هست؟ اینم لینک کشتی در زمان انفجار http://www.youtube.com/watch?v=jQT6l-05UvQ&feature=related

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=justify]اين هم از نتايج رزمايش سپاه
ناو هواپیمابر امریکایی یو.اس.اس لینکلن به عنوان آخرین ناو امریکایی خلیج فارس را به مقصد دریای عمان ترک کرد.
به گزارش رجانیوز، زمانی که لینکلن برای بار دوم به خلیج فارس اعزام شد، رابرت گیتس گفت: این ناو برای کمک به بازسازی عراق به منطقه آمده است و نشان از قدرت برتر امریکا در منطقه دارد.
این ناو در حالت آماده باش نزدیک به 3200 خدمه دارد و به رادارهای الکترونیک- ماهواره ای و همچنین به سامانه پرتاب موشک های هدایت شونده دریا به دریا، هوا و زمین مسلح است.
لینکلن ناوی هواپیمابر و اتمی است که ساخت آن 6 سال به طول انجامید و در سال 1988 به آب انداخته شد. این ناو چند رکورد را به نام خود ثبت کرده است که یکی از آن ها، بزرگ ترین عملیات تخلیه در زمان صلح است که در سال 1990 و در فیلیپین انجام شد. اولین عملیات نظامی آن نیز شرکت در طوفان صحرا در سال 1992 است.
این ناو که قرار بود تا ماه اکتبر در خلیج فارس بماند، به طور ناگهانی و همزمان با رزمایش موشکی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، منطقه را ترک کرد.
از سوی دیگر، خروج این ناو از خلیج فارس ارتباطی با تعویض خدمه و سایر بحث های فنی ندارد و صرفاً برای جلوگیری از خطر احتمالی برخورد صورت گرفته است.
نیروی دریایی امریکا همواره مخالف اصلی جنگ با ایران بوده زیرا معتقد است بیشترین تلفات را در جنگ با ایران متحمل خواهد شد. در صورت درگیری احتمالی، نیروی دریایی امریکا ناچار به خروج از منطقه است، در غیراین صورت، متحمل ضربات سنگینی خواهد شد.
آدمیرال دوم کوین کاسگریف، فرمانده ناوگان پنجم امریکا مستقر در بحرین در گفتگو با شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» هشدار داده بود جنگ با ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و پیامدها و پس لرزه های آن در سراسر منطقه احساس خواهد شد.
تهاجم امریکا به عراق و افغانستان در شرایطی صورت گرفت که افغانستان کشوری درونگان و فاقد ارتباط با دریا و عراق نیز فاقد نیروی دریایی و ساحلی کوچک است. این در حالی است که ایران ساحلی طولانی با تسلط بر تنگه هرمز دارد.
با این حال، رزمایش سپاه که کلکسیونی از موشک های جدید را به نمایش گذاشت، باعث وحشت بیشتر نیروی دریایی امریکا شده است، به طوری که نیروهای امریکایی مستقر در قطر، بحرین و کویت به حال آماده باش کامل درآمده اند.
منبع : رجا نيوز[/align]


دوست من ممکنه بیشتر توضیح بدید
منظورتون از خروج آخرین ناو از خلیج فارس اینه که آمریکا دیگه تو خلیج فارس ناو نداره یا معنی LATEST رو میگید که آخرین ناوی که به جمع ناوهای دیگه اضافه شد دوباره از خلیج فارس خارج شد
چون اگر همه ناوها خارج شده باشن امکان شروع جنگ خیلی زیاد میشه.

[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
فكر مي كنم منظور آخرين ناو هواپيما بر باشد چون چندي پيش با ورود اين ناو به خليج فارس آمريكا اعلام كرد داراي دو ناو هواپيما بر در خليج فارس است و آن را پيامي روشن براي ايران قلمداد كرد و پس از مدتي ناو هواپيما بر قبلي از خليج فارس خارج شد و اكنون دومين ناو هم از خليج فارس خارج شده است .
در كل فكر نمي كنم خروج اين ناو و ناوهاي آمريكا از درياي مديترانه نشانه تهديدي باشد چرا كه اكنون با اعلام تشكيل دولت لبنان و ثبات نسبي اوضاع در آن كشور و پذيرش پيروزي حزب الله توسط طرف مقابل دليلي براي حضور اين ناوها جهت تهديد حزب الله و حمايت از جناح 14 مارس در لبنان وجود ندارد
از طرفي در صورتي خروج ناوها از خليج فارس نشانه تهديد است كه همزمان تقويت نيروهاي آمريكايي در ساير جبهه ها و همچنين تعطيلي پايگاه آنها در بحرين را هم شاهد باشيم زيرا پايگاه دريايي بدون ناو ضمن آنكه فايده اي ندارد خود تبديل به يك نقطه ضعف دفاعي خواهد شد و عملا آسيب پذير تر از زماني است كه ناو در آن وجود داشته باشد [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.