Recommended Posts

رزمايش خوبي بود اما زمان ان را با اقاي سعيد مخالفم كه اين را خود مسولين متوجه شدند منظورم سفر رايس بود كه روسيه به خاطر اين رزمايش نتوانست با امريكا مخالفت كند البته ببخشيد كه خيلي خلاصه كردم اما مطمن هستم كه منظور من را فهميده ايد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زمان رزمایش بهترین زمان ممکن بود و اگر این رزمایش یک ماه بعد انجام میشد هرگز تاثیر کنونی را نداشت. طی چند سال گذشته سابقه نداشته که بوش سخنرانی کنه و از گزینه حمله نظامی علیه ایران حرفی نزه که در سخنرانی اخیرش بخاطر این رزمایش و شکست جنگ روانیشان حرفی از این گزینه زده نشد و فقط به اقدمات دیپلماتیک تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این رزمایش پیامبر اعظم 3 اساسا از نظر تجهیزاتی پر بار تر از رزمایش قبلی نبود . در رزمایش قبلی تقریبا 10 روز نیروی های مسلح جمهوری اسلامی بودند . ولی در این رزمایش فکر کنم فقط 5 روز بود که یکی از اشکالات گذاشتن عکس جعلی در سایت سپاه بود که حتی خبرگزاری های کانادا هم گفتند . ولی رزمایش قبلی وسعت و تجهیزات و همچنین موشک ها بیشتر بوند و یادمه آمریکایی ها دو برابر الان ترسیده بودند چراکه در رزمایش پیامبر اعظم 2 ده ها موشک شلیک شد . ولی از یک نظر خوب بود برای بستن دهن گشاد رایس و بوش و همچنین این مطبوعات صهیونیستی. :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو رو به جان امام زمان رزمایش ندین . آقا رزمایش نمی خوایم :!: آقا اصلا فهمیدیم قدرت ایران چقدره :? هر بار که ایرن رزمایش می ده قیمت نفت می زنه بالا از اون طرف قیمت بنزین . از اون طرف قیمت پوشاک و خوراک . باباجون ما زندگی داریم ساعت 4 صبح به وقت اونتاریو وقتی ایران آزمایش موشکی انجام داد دقیقا 6 ساعت بعد قیمت بنزین از 135 سنت شد 145 سنت . حالا باید هر چی در میاریم بدیم بنزین . :!: از موقعی که ایران رزمایش داد هر چی حراج در فروشگاه ها بود برداشته شد و قیمت ها دو برابر شدند . icon_cheesygrin برای شما یک مثال می زنم . یک بستنی که 4 دلار قیمتش بود فردای روزی که ایران رزمایش موشکی داد قیمتش شد 6.99 دلار . حالا ما باید چه خاکی تو سرمون بریزیم با این وضع رونی . شما نمی دونید که وضع ایران چقدر بر روی جهان تاثیر می زاره . یک تکی به توقی خورد دنیا گرون می شه . هنوز جنگ نشده کالا ها و بنزین انقدر زیاد شدند چه برسه به زمان جنگ . حالا بفرما . یه رزمایش دیگه ده برابر ضرر مالی . :lol: احتمالا بعد از این مانور قیمت بنزین از 145 می شه 155 و همون بستنی رو باید بخری 9.99 . ت رو به جون هر کی دوست دارین انقدر رزمایش ندین . :| تنها کشوری در دنیا که انقدر رزمایش می ده ایران هست . شما دقت کن در هر سال ما چند تا رزمایش گردن کلفت داریم . در صورتیکه کشور های همسایه و یا همین فرا منطقه ای مثل انگلستان و فرانسه و یا پاکستان و هند و امارات متحده و کویت و ... و همچنین در گاهی اقات اندازه ما رزمایش نمی دن . :| رزمایش بدین ولی نه اینکه قیمت انقدر بزنه بالا . باهاتون شرط می بندم نفوذ و تاثیر ایران بر روی جهان بیشتر از صهیونیست ها و لابی هاشون در آمریکا است . :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس عزيز. تا زماني كه دوستان گرامي چون شما، نگران قيمت بستني باشند؛ تا زماني كه عزيزان داخل كشور، نگران بمب‌هاي امريكايي باشند؛ تا زماني كه تفكرات ما، در قدرت 2500 سال پيش خلاصه شده باشد؛ تا زماني كه فراموش كنيم براي عزت و شرف انقلاب كرديم، نه نان شب؛ تا زماني كه از ياد ببريم كه سلاح ايمان و تقوي و توكل بر خدا، برنده‌ترين سلاح هست؛ تا زماني كه به ياد نياوريم كه در جنگ تحميلي نيز تنها و تنها خداوند يار و ياور ما بود؛ تا زماني كه ... تا زماني كه ... تا زماني كه به اقتدار كشور عزيزمون نيانديشيم؛ تمامي اين تهديدات عليه كشور عزيزمون ادامه خواهد داشت!! كركس گرامي. اگه جنگي بشه، شما كمتر بستني خواهيد خورد! اين نهايت تلفات شماست! اين ما و كشور عزيزمون هست كه ميليون‌ها تن بمب رو پذيرا خواهد بود! پس با يه حساب سرانگشتي، شما اونقدرها هم متضرر نمي‌شين!! من آخر سر متوجه نشدم! شما طالب رزمايش و نشان دادن اقتدار كشور هستين يا مخالف؟!! تا همين يكي دو هفته پيش، ناراحت بودين كه چرا ايران رزمايشي رو انجام نمي‌ده! ولي الان ...!!! ---------------------------------------------------------- مشكلي نيست. اين رو بهتره به گوش امريكايي‌ها برسونين كه دارن قيمت نفت رو به طور كاذب افزايش مي‌دن و از اين راه دارن ميلياردها دلار سود نصيب خودشون مي‌كنن!! افزايش 10 دلاري قيمت نفت، ارتباط منطقي با رزمايش نداره! اين رو مي‌تونين در طول سال‌هاي اخير بررسي بفرمايين و ببينين كه در كدامين مقطع، اين اتفاق رخ داده!! پس كمي شجاع باشين و اندكي هم به امنيت و ثبات كشور عزيزمون اهميت بدين. ---------------------------------------------------------- موفق و مؤيد و پيروز باشيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا زماني كه دوستان گرامي چون شما، نگران قيمت بستني باشند؛

تا زماني كه عزيزان داخل كشور، نگران بمب‌هاي امريكايي باشند؛

تا زماني كه تفكرات ما، در قدرت 2500 سال پيش خلاصه شده باشد؛

تا زماني كه فراموش كنيم براي عزت و شرف انقلاب كرديم، نه نان شب؛

تا زماني كه از ياد ببريم كه سلاح ايمان و تقوي و توكل بر خدا، برنده‌ترين سلاح هست؛

تا زماني كه به ياد نياوريم كه در جنگ تحميلي نيز تنها و تنها خداوند يار و ياور ما بود؛

تا زماني كه ... تا زماني كه ...

تا زماني كه به اقتدار كشور عزيزمون نيانديشيم؛

تمامي اين تهديدات عليه كشور عزيزمون ادامه خواهد داشت!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بستنی رو مثال زدم چونکه می خواستم فرصت طلبی دوستان رو بچشم :!:


و شناختم چه کسائی در پی تیکه حرف از کاربران هستند تا مسخره کنند :!:


من در فکر هم ایران هستم و هم اینجا .


قیمت نفت اگر بزنه بالا به نفع مردم ایرانه . ولی از این طرف باید خورد :lol:


پس كمي شجاع باشين و اندكي هم به امنيت و ثبات كشور عزيزمون اهميت بدين.



فرصت طلبی رو ازدوست عزیزمون مصطفی دیدم . که تونستید به خاطر ند جمله ما رو خورد کنید .


شما بعد از 225 روز که من در این سایت هستم ندید که من بخوام کسی رو امتحان کنم icon_cheesygrin


من امدا بستنی رو مثال زدم که می خواستم ببینم کی از کوره در می ره اینطوری :?
یعنی فکر کردی نمی تونستم چیز های دیگه رو مثال بزنم !!!1


اگه جنگي بشه، شما كمتر بستني خواهيد خورد! اين نهايت تلفات شماست!
اين ما و كشور عزيزمون هست كه ميليون‌ها تن بمب رو پذيرا خواهد بود!
پس با يه حساب سرانگشتي، شما اونقدرها هم متضرر نمي‌شين!!



نخیر مصطفی جان . بهت پیشنهاد می کنم بدون اینکه چیزی رو تجربه کرده باشه صحبت نکن .


بهت پیشنهاد می کنم یه سر بیا اینور و ببین که چه رفتاری با ما ایرانی ها می کنند . بیا اینجا تلویزیون باز کن که سر تااش فوشه که به ما می دن .

شما فکرکردی من خانواده در ایران ندارم . شما فکر کردی من خبر ندارم توی ایران چه خبره .


امیداوارم که خوزستان رفته باشی و گرمای سوزان خوزستان رو چشیده باشی.

و بفهمی توی دمای 60 درجه وقتی برق می ره چه بلایی سرت می یاد .


هر روز توی اهواز و آبادان و بهبهان برق می ره .


انرژی هسته ای داریم براش تاوان می خوریم و گرونی و تورم می دیم ولی هنوز که هنوزه برق داره می ره و ما باید بشینیم تو گرما .

میلیون ها بمب رو خواهد پذیرفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


من از موقعی که اومدم کانادا میلیارد ها بمب رو پذیرفتم .

هر روزه که باید با این انگلاساکسون ها کله بزنیم سر میهن و ازشون فوش بخریم .

چیزی نمی تونیم بهشون بگیم چون کشور مال اون ها است .

من 5 تا دایی داشتم 3 تاشون در جنگ ایران و عراق کشته شدند .

من پسر عموم همین 4 سال پیش به دلیل رفتن روی مین کشته شد .

به قران خیلی برامون زوره که روزی این همه فوش و توهین بخوریم . اون هم شهید بدیم . بعد دوباره یه جنگ دیگه سر یک انرژی که ما نفهمیدیم بالاخره به چه دردمون خورد .


من آخر سر متوجه نشدم!
شما طالب رزمايش و نشان دادن اقتدار كشور هستين يا مخالف؟!!
تا همين يكي دو هفته پيش، ناراحت بودين كه چرا ايران رزمايشي رو انجام نمي‌ده! ولي الان ...!!!


. هم موافق و هم مخالف.

پس كمي شجاع باشين و اندكي هم به امنيت و ثبات كشور عزيزمون اهميت بدين.



.................................................


جوابی به این حرف ها نمی دم چون خلاف قوانین سایت هست و اساسا دوستانی که دم از اینور می زنند و فکر می کنند ما الان داریم روی ابر ها پرواز می کنیم بیان و یک نگاه بندازند .


آقا مصطفی

چرا فکر کردی همه ی مردم ایران با خدا و با ایماننن . :lol:


در کانادا به هیچ وجه ایرانیان یک مسجد ندارند >>>> ندارند <<< خوب توجه کردی داداش ندارند .

در عوض ادعا هم می کنند .


در اون طرف پاکستانی ها و هندی ها و همچنین اعراب تا دلت بخواد مسجد دارند .


هفته پیش بزرگ ترین مسجد کانادا رو هندی ها با حضور نخست وزیر کانادا افتتاح کردند .

شما که می گی جهاد و ایمان به خدا چرا الان نمی ری فلسطین و لبنان به خودت بمب ببندی بری جلوی اسرائیلی و یا آمریکایی که منافع اسلام رو به خطر انداختند /


یه خرده ......................... داشته باشید و انقدر ............ .نزنید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]توان رزم غيركلاسيك[/align]

اشاره: نكته قوت و مسئله اي كه ضربت ذوالفقار را از ديگر رزمايش هاي مشابه، متمايز كرد، آزمون «رزم غيركلاسيك» از سوي نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود يا به عبارت ديگر توان تبديل واحدهاي زميني و دريايي ارتش به يك نيروي «عظيم واكنش سريع» و بازگشت به حالت اوليه يك تجربه نظامي بسيار باارزش و نادر در طول تاريخ ارتش ايران است.
سابقه ايجاد ارتش منظم در مفهوم «مدرن» آن در ايران به دوره صفويه بعني حدود 200سال قبل بازمي گردد، در اين دوران بود كه ارتش ايران با سازماندهي نظامي انگليسي ها شكل گرفت، مقابله پيروزمندانه ارتش ايران در دوران صفوي با استعمارگران پرتغالي و هلندي در پهنه آبهاي خليج فارس و اخراج آنها از جزاير جنوبي كشورمان، يكي از نقاط «اوج» در تاريخ نظامي كشورمان محسوب مي شود.
بي شك گستردگي پهنه حاكميتي صفويه بر ايران و پيوند محكم «مذهب و حكومت» در اين دوران به خصوص «حاكميت مذهب تشيع به عنوان مذهب رسمي كشور» زمينه و بستر مناسبي براي بسط و نهادينه شدن مفهوم «ارتش ملي» ايجاد كرده بود اما دريغ كه اين دوران دوام نيافت و فساد دربار صفوي و اضمحلال تدريجي صفويه را به فراموشخانه تاريخ سپرد.
با انقراض صفويه و حمله افغانها به كشورمان، مفهوم نوپاي «ارتش ملي» در ايران دچار آسيب ها و لطمات زيادي شد، چون بعد از صفويه مجدداً حاكميت ايلي بر ايران تجديد شد و درگيري هاي داخلي ميان طوائف و اقوام مختلف ايراني اين نهاد را به محاق فراموشي فروبرد.
شايد بتوان گفت تا دوران «نادرشاه افشار» (فتوحات نادر در شرق) اين سير نزولي ادامه يافت ولي مجدداً با اضمحلال افشاريه و روي كارآمدن «قاجار» اين ضعف تاريخي در ارتش ايران باقي ماند، چراكه «ارتش ملي»نه تنها بسط نيافت و مفهومي فراگير پيدا نكرد بلكه عملاً درخدمت طائفه و ايل حاكم بر كشور- قاجار- درآمد. آخرين تلاش ها در خصوص ارتش ملي در هنگام جنگهاي اول ايران و روس، با همت وليعهد ناكام «عباس ميرزا»- كه از حمايت علماء نيز برخوردار بود- انجام شد ولي به دليل فقدان عزم و اراده از سوي حكومت قاجار و توطئه بيگانگان كه ايران قدرتمند و ارتش ملي براي ايرانيان را نمي پسنديدند اين تلاشها نيز ره به جايي نبرد.
البته نبايد ازنظر دور داشت چون حكومتهاي استبدادي همواره از ارتش و قواي قهريه براي سركوب مردم استفاده مي كردند، اين مسئله خود نيز باعث تشديد فاصله تاريخي بين مردم و ارتش در طول دوران مختلف مي شد.
در دوران پهلوي (1304-1357) به دليل آنكه خاستگاه شاهان اين سلسله طبقه «نظاميان» بودند؛ نقش و كاركرد ارتش جلوه اي خاص يافت؛ نوسازي و گسترش و تجديد سازمان عظيم نيروهاي سه گانه ارتش ايران به دليل نزديكي و وابستگي رژيم پهلوي به بيگانگان و به خصوص آمريكايي ها به سرعت صورت گرفت.
پوشالي بودن اين هيمنه و فاصله اين ارتش از مردم و سنت هاي ايراني وقتي اثبات شد كه ارتش رضاخاني در شهريور 1320 به چشم برهم زدني فروپاشيد و امراي ارتش رضاشاه،سربازان را در خيابانها رها كردند و اعلام ترك مخاصمه كردند و كشورمان نيز توسط نيروهاي متفقين به سرعت از شمال و جنوب اشغال شد. در دوره پهلوي دوم، مسئله مهم اين بود كه ارتش ايران در كنار منابع مالي عربستان سعودي دو بال دكترين خاورميانه اي آمريكايي هابود و البته آمريكايي ها هم از هيچ كمكي براي تقويت و تسليح ارتش ايران كوتاهي نمي كردند، راه اندازي مدرن ترين سيستم هاي نظامي آمريكايي در ارتش ايران به خصوص تجهيز بي سابقه نيروي هوايي ايران ازجمله پيامدهاي اين دوران بود.

¤ ¤ ¤

ايرن روند فاصله تا پيروزي انقلاب اسلامي به طول انجاميد، اما پيروزي انقلاب اسلامي باعث شد مفهوم «ارتش» نيز مانند بسياري از مفاهيم مدرن و امروزي با مردم آشتي كند و فاصله تاريخي بين مردم و ارتش ازميان برود، پيوستن ارتش شاهنشاهي به مردم و عدم اطاعت بدنه ارتش از فرماندهان طاغوتي و درنتيجه خنثي شدن طرح هاي متعدد كودتا توسط رده هاي مختلف ارتش و... ازجمله نشانه هاي اين آشتي بود، تحولات ماههاي اول انقلاب و نقش ارتش در كنترل حركات تجزيه طلبانه در گوشه و كنار كشور و حمايت گسترده مردم از ارتش در اين دوران، نشان داد تحول صورت گرفته در رابطه مردم و ارتش؛ عميق تر از آني است كه تصور مي شد.
حقيقت اين است كه «ارتش» در دوران استقرار جمهوري اسلامي موقعيتي نوين يافت. ارتش با پيوند با مردم و نهادهاي انقلابي نظام جمهوري اسلامي تجربه اي كم نظير يافت، تجربه هشت سال حضور در دفاع مقدس و ايستادگي در برابر ارتش بعث عراق كه از سوي همه ابرقدرتهاي جهان تجهيز و حمايت مي شد از ارتش جمهوري اسلامي يك ماشين جنگي آبديده و پرتجربه ساخت.
ارتش به مفهوم مدرن آن به شكل «كلاسيك» (به تعبير بهتر كلاسيك با قرائت نيمه اول قرن بيستم) در دوره پهلوي در ايران نهادينه شد و تا پايان دوره پهلوي، اين خاصيت «كلاسيك» بودن را حفظ كرد و در زمان پهلوي دوم، ارتش ايران درگيري نظامي گسترده و قابل تأملي را تجربه نكرد- جز جنگ محدود توپخانه ها در پاسگاههاي مرزي ايران و عراق وجنگ ظفار در عمان. اين ساختار كلاسيك و عدم استفاده از ظرفيت هاي بومي نيروهاي مسلح، پيامدهاي درازمدتي را برارتش ايران گذاشت. شايد بتوان مهمترين پيامد ساختار كلاسيك و وارداتي ارتش را عدم توان براي «تحرك لازم» و «واكنش سريع» در هنگامه شرايط بحراني دانست.
اصطلاح جنگ «برق آسا» و توان يك سازمان رزمي براي انتقال سريع نيروهايش به نقاط مختلف و حتي پشت خطوط دشمن و پشتيباني از نيروهاي خود، از سالهاي بعد ازجنگ جهاني دوم وارد ادبيات نظامي جهان شد، پيشروي سريع ارتش آلمان نازي در اروپا و آفريقا در آغاز جنگ جهاني دوم، با استفاده از استراتژي «جنگ برق آسا» كه سقوط 26 روزه فرانسه وانهدام مستحكم ترين خط دفاعي كلاسيك آن روز جهان يعني «ماژينو» و انهدام وسيع نيروهاي متفقين و شكست هاي سنگين ارتش سرخ شوروي را به دنبال داشت، معادلات كلاسيك را از مفهوم جنگ تغيير داد.
بعد از پايان جنگ جهاني دوم، اين مفهوم جديد وارد آموزش هاي نظامي كشورهاي پيشرفته جهان شد اما همانگونه كه گفته شد چون ارتش ايران در زمان پهلوي ها، قرار بود صرفاً يك نيروي دست نشانده با كاركردهاي سطحي و محدود باشد، اين آموزه مهم در ساختار ارتش ايران به كار گرفته نشد و به شهادت بسياري از كارشناسان نظامي، ساختار ارتش ايران در زمان محمدرضا ازبهره گيري از اين امتياز محروم ماند. به گزارش مهر، در دوره جنگ تحميلي هشت ساله صدام عليه كشورمان- كه يكي از طولاني ترين جنگ قرن بيستم است- شاهد بوديم كه در اواخر جنگ (يعني از سال 64 به بعد) يعني زماني كه هر دو ابرقدرت موجود جهان، آمريكا و شوروي به سياست واحدي در مورد جنگ ايران و عراق رسيدند و تصميم بر پايان جنگ گرفتند، ارتش بعث عراق به مدد كارشناسان و مشاوران متعدد غربي و شرقي توانست همين «آموزه مهم نظامي» را به كار گيرد و با استراتژي «دفاع متحرك» عملاً موازنه قوا را به نفع خود تغيير دهد و با كسب توان انتقال سريع نيروها و بالابردن تحرك لشگرهاي مختلف زرهي و مكانيزه خود بتواند در مقابل حملات نيروهاي مسلح ايران مقاومت كرده و در موقع لزوم ضدحملات مؤثري هم انجام دهد.

¤ ¤ ¤

برگزار ي منظم و مداوم رزمايش يكي از ابزارهاي مؤثر ارتش ها و سازمانهاي رزمي همه كشورهاي جهان براي كسب آمادگي و ارتقاي توان عملياتي خود است، رزمايش عظيم ضربت ذوالفقار كه طي هفته هاي اخير توسط يگانهاي زميني، دريايي و هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، به اذعان كارشناسان داخلي و خارجي يكي از كم نظيرترين رزمايش هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بود.
اين رزمايش همچنين فرصتي مناسب براي آزمايش سلاح هاي جديد ازجمله «جنگنده شكاري صاعقه، بمب رعد، آزمايش انواع موشك آفندي و پدافندي، بهينه سازي سامانه موشك «هاگ»، موشكهاي سطحي و زيرسطحي، زيردريايي هاي طارق، نهنگ، بهينه سازي سيستم هاي راداري، استفاده از بمب هاي هوشمند ليزري «نقطه زن»، نام برد كه نشان از توان بالاي صنايع داخلي نظامي در تأمين تجهيزات دفاعي كشور است كه جمهوري اسلامي ايران را در زمره كشورهاي توليدكننده سلاح هاي پيشرفته قرار مي دهد.
اما نكته قوت و مسئله اي كه اين مانور را از ديگر رزمايش هاي مشابه، جدا مي كرد، آزمودن «رزم غيركلاسيك» در رزمايش ضربت ذوالفقار ازسوي نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود، يعني جبران آن نقطه ضعف تاريخي نيروهاي مسلح در ايران، به عبارت بهتر: توان تبديل واحدهاي زميني ودريايي ارتش به يك نيروي «واكنش سريع عظيم» و بازگشت به حالت اوليه يك تجربه نظامي بسيار باارزش ونادر در طول تاريخ ارتش ايران است.
يكي از بخش هاي مهم بخش دريايي رزمايش ضربت ذوالفقار، تشكيل فوري 1400 تيم عمليات ويژه در سراسر خط ساحلي جنوب بود، نيروهايي كه با فرض از كار افتادن سامانه هاي مخابراتي، توان «كنترل و فرماندهي» دارند. خصوصيت ديگر رزم غيركلاسيك كه در رزمايش ضربت ذوالفقار آزموده شد، اين است كه مستلزم بومي شدن و استفاده از ظرفيت هاي بومي و محلي كشور است و اين نيز باعث مي شود، اين رزمايش از ديگر رزمايش هاي انجام شده، متمايز شود.
اهميت اين موضوع وقتي معلوم مي شود كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ديگر بازوي نظامي ايران اسلامي هم، استراتژي رزم نامتقارن كه شباهت هاي زيادي با استراتژي رزم غيركلاسيك دارد را از مدتها قبل در دستور كار خود قرار داده است، حضور و هماهنگي اين دو سازمان رزم عظيم در كنار هم، فكر هرگونه تجاوز به آب و خاك ايران عزيز را از ذهن دشمنان مي ربايد و بي شك اين بهترين نوع بازدارندگي- كه از وظايف مهم نيروهاي مسلح است- را براي كشور به ارمغان مي آورد.
از اين رو بي جهت نيست اگر رزمايش ضربت ذوالفقار در زمان برگزاري خود درصدر اخبار خبرگزاري ها و محافل خبري و رسانه اي جهان قرار گرفت، از اين رو شايسته است رسانه هاي داخلي هرچه بيشتر درجهت شناساندن توانمندي هاي دفاعي جديد نيروهاي مسلح كشورمان به مردم و افكار عمومي داخلي بكوشند.

منبع: خبرگزاري مهر


دلیل ارسال این مطلب اطلاعات مفید و جالب آن بود که هر چند در سایه رزمایش ضربت ذوالفقار توسط خبرگزاری مهر تهیه شده ولی بصورت کلی نکات مفیدی دارد.
:!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از مدتی قبل از رزمایش نیروهای سپاه بدلیل شرایط خطرناکی که بود در آماده باش به سر میبردند . ( احتمالا ارتشیها هم به همین صورت ) تجربیات گذشته هم ثابت کرده انجام یک مانور با تمام هزینه هایی که دارد اما با بازدارندگی که میتواند در پی داشته باشد بسیار بهتر از دست روی دست گذاشتن و منتظر حملهء دشمن موندنه . قبل از جنگ 8 ساله هم عده ای پیشنهاد برگزاری مانور را داده بودند اما عده ای از آقایان خوش باور یا خائن ! از این کار جلوگیری کردند و نتیجش هم بعدا در حرکت احمقانهء صدام مشخص شد . به همین دلیل ایران دیگر درس گرفته و تا میبینه شرایط بحرانیه یه مانور برگزار میکنه که دشمن بدونه ما دست و پا بسته نیستیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حداقل خوبی رزمایش اینه که دشمن میبینه ما آماده دفاع از کشور هستیم. حالا حتی اگر ارتش ما یک هزارم طرف مقابل قدرت داشته باشد ولی چون آمادگی نبرد را داریم هزینه جنگ برای طرف مقابل بسیار خواهد بود. اگر ارتش سرخ استالین در سال 1941 یک رزمایش گسترده ترتیب میداد هرگز در ماه ژوئن توسط آلمان به این کشور حمله نمیشد. عدم آمادگی بزرگترین ارتش آن زمان باعث از دست رفتن 200 لشکر تنها در طول چند ماه شد! ولی به نسبت شوروی میتوان گفت کشور لهستان مقاومت بیشتری کرد چون آماده جنگ بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به قران خیلی برامون زوره که روزی این همه فوش و توهین بخوریم . اون هم شهید بدیم . بعد دوباره یه جنگ دیگه سر یک انرژی که ما نفهمیدیم بالاخره به چه دردمون خورد .


سلام دوست گرامی در مورد انرژی هسته ای و لزوم آن اینکه در حال حاضر کشور ایران انرژی الکتریکی مورد نیاز خودش رو از طریق برق آبی (سد و توربین) و حرارتی (نیروگاه و نفت کوره) تامین می کنه هر دو منبع قابلیت توسعه بیشتر رو دارند ولی نه توسعه نا محدود به خصوص در مورد برق آبی با توجه به اینکه کشور ایران کشوری با منابع آبی محدوده و هر از چند گاهی دچار خشک سالی های نسبتا شدید میشه عملا مقداری از ظرفیت تولید برق از مدار خارج میشه (مثل امسال) و این عملا باعث میشه که این منبع تولید برق چندان مطمئن به نظر نرسه.
ودر مورد تولید حرارتی برق هم با توجه به وابستگی ایران به صادرات نفت و افزایش جمعیت و نیاز به درآمد نفتی بیشتر از جهتی و همچنین عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش نفت و گاز از جهت دیگه آینده تولید برق در ایران از این طریق چندان روشن نیست حالا استفاده از انرژی هسته ای می تونه بسیاری از این مشکلات و تهدیدها رو بر طرف کنه. یکی از مهمترین چرخه انرژی هسته ای هم سوخت هسته ای هست اگر کشوری هر چند تا نیروگاه هستهای داشته باشه ولی سوخت هسته ای نتونه تولید کنه صددرصد وابسه هست و به قول معروف هر سازی زدن باید برقصه.
از همه اینها گذشته اصلا کشوری دلش می خواد زیر نظر سازمان های بین المللی غنی سازی کنه (فرض کن همینجوری تفریحی) این حقشه به کشورایه دیگه هم ربطی نداره.
امیدوارم نا خواسته احساسات شما رو جریحه دار نکرده باشم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين تاپيك راجع به همه چيز بحث كرد بغير از رزمايش. با توجه به رزمايش هوايي كه اخيرا و در روز ارتش برگزار شد بايد براي اين رزمايش جديد حرفهاي جديدي هم براي گفتن داشته باشيم.وگرنه صدتا رزمايش ديگه با يك كيفيت تكراري انجام بديم به درد نمي خوره. :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير سرتيپ دكتر سيد‌‌ عبدالرحيم موسوي‌، رئيس ستاد و معاون هماهنگ‌كننده ارتش گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران در دو ماه گذشته 3 رزمايش تخصصي در نيروهاي سه‌گانه زميني، هوايي و دريايي را با موفقيت و در سطح بسيار عالي برگزاركرد. به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران‌، امير موسوي با ذكر دستاوردهاي حاصل شده در اين 3 رزمايش كه بطور غير رسانه‌اي و در راستاي تقويت توان دفاعي كشور برگزار‌گرديد گفت: اطمينان از شكوفا شدن خلاقيت‌ها و طرح‌هاي نوآورانه و ابتكاري بزرگترين دستاورد اين رزمايش‌ها بود. رئيس ستاد ارتش با اشاره به تحرك سريع و عمل به‌موقع و در‌حداقل زمان ممكن در رزمايش‌هاي اخير افزود: به عنوان مثال در يكي از اين رزمايشها، يك لشكر در سريع‌ترين زمان ممكن از يك منطقه به منطقه‌اي ديگر از كشور منتقل شد و با اينكه چشمان تيزبين رسانه‌ها هرگونه اقدام دركشور را رصد مي‌كنند، اما هيچكس از جابجايي اين لشكر اطلاع نيافت و اين درحالي بود كه هيچ‌گونه افراطي نيز در مسائل حفاظت اطلاعات در اين جابجايي ها اعمال نشده‌بود. معاون هماهنگ كننده كل ارتش در ادامه سخنانش گفت: قابليت انعطاف و ارتقاء روحيه نشاط و آمادگي شبانه روزي ارتش براي حراست از ميهن اسلامي نيز از ديگر دستاوردهاي رزمايش‌هاي اخير بود. وي كه در حاشيه همايش وابستگان نظامي ارتش سخن‌‌ مي‌گفت در ادامه با تاكيد بر اين نكته كه ما اراده‌اي به تهاجم به هيچ كشوري نداريم‌، اما توان تهاجمي داريم، خاطر‌نشان كرد: درصورت ايجاد درگيري قطعا دشمن از سوي ما با مواردي مواجه خواهد شد كه غير قابل پيش‌بيني است. گفتني‌است، همايش آموزشي‌-‌ توجيهي وابستگان نظامي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در محل تالار كوثر سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار شده است تا روز سه‌شنبه‌ (87/6/5) ادامه خواهد يافت http://www.aja.ir/?status=news&id=74

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر اساس اطلاعيه هاي صادره توسط اداره مراقبت پرواز كشور ، مانور بزرگي از طلوع تا غروب آفتاب روز چهارشنبه مورخ 6 شهريور ماه سال جاري در نيمه غربي كشور برگزار خواهد شد.

محدوده اين مانور از جنوب شيراز و بوشهر تا شمال ساري و تبريز خواهد بود.

در حريم هوايي فوق الذكر هيچ هواپيمايي حق پرواز در ارتفاع پايين تر از 19 هزار پا را نخواهد داشت . البته محدوده نشست و برخاست فرودگاهها مستثني است.

همچنين در اطلاعيه ديگري ، به تمام شركتهاي هوايي اعلام شده كه در محدوده زماني طلوع تا غروب آفتاب روز چهارشنبه ، تاخيرات احتمالي دور از انتظار نيست.

اطلاعات فوق الذكر به اطلاع كليه شركتهاي هوايي داخلي و خارجي رسيده و به هيچ وجه محرمانه نيست.

منبع:سایت مرجع هوانوردی و هوافضا
ماه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر دوستان قراره توي اين مانور چه ويژگي هايي تمرين بشه و قراره چه هواپيماهايي شركت كنند؟ peace_sign :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.