Recommended Posts

 

بزرگوار اگه یکبار این هزینه انجام بشه تا چندین سال میشه ازش استفاده کرد

نکته دوم اینکه اگه برای یک سرباز جلیقه ضد گلوله تهیه نشه و بعد سرباز توی میدان جنگ زخمی یا شهید بشه که باید صد برابر برای سلامتیش یا برای خانواده اش هزینه کرد

نکته دیگه اینکه به این سربازها (کادر ارتش) دارند لااقل ماهی 1.5 میلیون حقوق می دهند و کلی هم خرج آموزششون کردن حالا اگه اینا اسلحه مناسب نداشته باشند که نمی تونند بجنگند

این یعنی نقض غرض

از همه مهمتر

اگه بخش زیادی از نیازهای نیروهای مسلح از بازارهای داخلی تامین بشه چرخ اقتصاد خیلی از مشاغل هم به چرخش در میاد

دیگه ما از حزب الله لبنان که کمتر نیستیم. خودشون اعلام کردند 100 هزار تا نیرو آموزش دیده دارند. همه نیروها تا بن دندون مسلح اند

خلاصه ظاهراً همه امید نیروهای مسلح بعد از خدا به توان موشکی است؛ کار عاقلانه ای نیست آدم همه تخم مرغ هاش رو توی یک سبد بزاره

هلی کوپترهای ما اغلب به دلیل فقدان سامانه دید در شب نمیتونند شبا عملیات انجام بدن

هواپیما همینطور

نیروهای پیاده هم حتی مسلح به دوربین های دید در شب نیستند

اینجوری با داعش و طالبان هم نمی شه جنگید چه برسه به آمریکا

کاش بجای رو نمایی از صد تا سلاح یکیش رو به تولید انبوه می رسوندند

اینقدر خوشحال میشم می بینم تو سوریه اشتایر داره بصورت انبوه استفاده میشه

 

حزب الله 100 هزار نیرو داره! حاجی اشتباه می کنی .حزب الله  یه کادر مرکزی مجهز و اموزش دیده داری که زمانه درگیری بوسیله نیروهای ذخیره و داوطلبش(که اموزش دیده اند) تقویت می شه, دقیقا مثل سپاه خودمون که لشگر هاش موقع صلح کوچیکن ولی اگر جنگ بشه واحدهاش با نیروهای گردان های امام حسین پر می شن.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خواستم بگم دوستان اگر انتقاد هم می کنند از سر دلسوزیه ، مگر نه یه تار موی سرباز این وطن رو به صد تا کوماندو فرنگی نمیدیم .

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب MTN1917 از پاسخ شما سپاسگذارم!

__________

کار تمسخر ارتش از تجهیزات گذشت به بدنه نیروها رسید، حالا نه اینکه بقیه آحاد ملت ما به خور و خواب فکر نمیکنن، برای گذران زندگیشون کار نمیکنن، خوب اون بنده خدا که وارد سیستم نظامی میشه، بعد از تحمل سختیهای کار توقع گذران زندگیشم داره، عیب که نیست. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا یه سئوال . بلا نسبت ، ریخت و قیافه سربازای اسرائیلی هم چنگی به دل نمی زنه. این ها رو هم نگاشون میکنی حالت به هم میخوره از استیل لباس ها و رنگ سبز زیتنونی بدون استتار و گشادی لباس و پوتین مشکی و ... . اینا چرا اینجوری اند اونوقت ؟

 

1254196875soldiers_looking_valley.jpg

  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

img2~2.jpg

 

توجه کردین شاهر ازسمت چپ خشاب میخوره!!!

 

خشاب توسط نفر هدف یاب ( کمک تک تیرانداز ) عوض میشه .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این تاپیک پر از اسپم ، تمسخر و استدلال های غیر منطقی هستش ، بالای 70 درصد !

مثلا این استتار اتفاقا خوبه ! درسته میکرو کار نشده ولی بک گراند روشن و پترن ماکرو ( گرچه ناشیانه ) تیره تشخیص توسط visual processing ( یا پردازش بصری ) از فاصله دور بخصوص نظارت هوایی رو بسیار سخت میکنه ، البته فعلا منظور سیستمهای تصویر ساز حرارتی نیستند ... ولی همین که به این فکر بودند خودش خوبه . یا مثلا هر یگان با توجه به برنامه عملیاتی یگان آماده شده و قرار نیست برای هر رزمایش با برنامه تمرینی مشترک دوباره سازمان دهی بشن . برای همین ممکنه حین رزمایش استتار وودلند خودروئی و ادوات رو در صحرا هم مشاهده بکنید .

 --

واقعیت هم اینه که اگر بخوایم شروع بکنیم به بحث در مورد این نیروها و از تمامی افرادی که اینجا اظهار تاسف کردن بخواهیم توضیح بدن ، دو سه نفر بیشتر نمیتونن به صورت منطقی پاسخگو باشند . تمسخر بسه . انتقاد واقعی بکنید .

مثلا اینکه یک میانگین وزنی عمومی نیروها پایین و حجم عظلات پایینه ، یعنی هم جیره بندی نیروها ، هم بهداشت و سلامت نیروها و هم آموزش آنها افتضاحه .

 

خشاب توسط نفر هدف یاب ( کمک تک تیرانداز ) عوض میشه .

گلوله ها وسط درگیری یا ترکینگ تموم میشن ، اگر قرار باشه هدف یاب خشاب گذاری بکنه هر دو هف رو گم میکنند .اصولش این که هدف یاب کارش رو بکنه و تیرانداز هم کار خودش رو .

موضوع جالبتر اینه که سعی بکنید پوزیشن نشانه روی یک تک تیر انداز راست دست رو با این سلاح تصور بکنید !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هدف یاب کارش به صورت اصولی ، پایش کلیت صحنه ی نبرد هست . به دلیل اینکه تیرانداز دائما سرش توی اسکوپه و طبیعتا از غیر اسکوپ بی خبره . تدقیق هدف به عهده ی خود تیرانداز هست . بنابراین تعویض خشاب به کار تیرانداز بیشتر ضربه میزنه تا کار هدف یاب .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تعداد نفرات شاهد اون زمان 3 نفر اعلام شده بود، شاید نفر سوم این کار را انجام بده! (البته نظر هست)

 

شرط نیست هدف یاب همیشه سمت چپ باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر هدفی نباشه ، که خود تک تیر انداز هم زوم رو میاره روی حداکثرِ حداقل نشانه روی و شروع میکنه به پایش . البته معمولا خود تکتیر انداز فقط موقعی که هدف باشه نشانه روی میکنه و معمولا با دوربین دوچشمی محیط رو نگاه میکنه یا هی شرایط باد و مسافت رو تخمین میزنه و از هدف یاب میخواد اصلاح بکنه تا بتونه به شرایط جوی محیط مسلط بشه .

ولی اگر در حال جستجو برنامه ریزی شده  برای هدفی باشند ، کار جستجو با هدف یابه و تیر انداز باید کار خودش رو بکنه .

اگر هم که اهداف موجود باشند باز هم وظیفه شناسایی ، تایید ، استخراج موقعیت ، هدایت تکتیر انداز و تایید اصابت با هدف یاب هستش و تکتیر انداز صرفا وظیفه داره سلاح رو به سمت موقعیت هدایت شده نشانه روی بکنه و شلیک بکنه .

البته فعلا فلسفه ای پشت این طراحی نمیبینم مگر مشکلات فنی خاص !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعید میدونم توی ایران ریکون داشته باشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم درباره استفاده از اچ کیو دو احتمال وجود داره، یا ارتقای خاصی صورت گرفته که میخوان بررسیش کنن یا اینکه برخی موشکها به تاریخ انقضاشون نزدیک شدن و میخوان برای تمرین نیروها هم که شده شلیک صورت بگیره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان

 

چقدر احتمال میدید اصلا HQ-2 نباشه؟؟

چون اگه قرار بود منظور امیر؛ HQ-2 های سپاه باشه میگفت صیاد! با توجه به علاقه بسیار به استفاده از نام های داخلی.... (یه کانتیر رو رنگ کنن اسمشو عوض میکنن!)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آغاز سومین روز از رزمایش محمدرسول الله (ص)

جاسک - ایرنا - سومین روز از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله(ص) در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع آغاز شد.
آغاز سومین روز از رزمایش محمدرسول الله (ص)
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمدرسول الله(ص) - این رزمایش صبح چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن با حضور نیروی دریایی ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در روز اول این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

سومین روز از رزمایش مشترک بناست تا قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عملیات کشف ، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن را انجام و در صورت مشاهده پرواز مشکوک با آنها برخورد کنند.

در این مرحله از رزمایش قرار است انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی ، دیده بانی بصری ، سایت های شنود الکترونیک ، توپخانه های مختلف ، سامانه های کنترل و سامانه های موشکی به کار گرفته شوند.

کسب برتری هوایی ، وارد کردن ضربه به نقاط آسیب پذیر دشمن ، پشتیبانی سریع از نیروهای مستقر در دریا و خشکی ، انجام تک هوایی در موقعیت های از پیش تعیین شده توسط جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سوخت گیری هوایی از دیگر برنامه های امروز رزمایش است.

ناوگروه سی ودوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن جماران نیز که هم اکنون در آب های آزاد حضور دارند ، به عنوان یگان های حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی اطلاعاتی دشمن اقدام می کنند.

همچنین یگان های رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی نیز در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار نسبت به جابجایی سریع ادوات و تجهیزات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه اقدام خواهند کرد.

http://www.irna.ir/fa/News/81439143/



**********************************


سامانه های پدافندی رزمایش «محمد رسول الله(ص)» معرفی شدند

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سامانه های پدافندی رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران را معرفی کرد.
سامانه های پدافندی رزمایش «محمد رسول الله(ص)» معرفی شدند
رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه و به مدت شش روز در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن آغاز شد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچون دیگر رزمایش ها، کار پشتیبانی از این رزمایش را بر عهده دارد.

فرمانده این قرارگاه در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار دفاعی ایرنا اعلام کرد که در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» سامانه های جدید پدافندی آزمایش خواهند شد.



** سامانه فرماندهی و کنترل ارزیابی می شوند

امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» گفت: در این رزمایش، سامانه یکپارچه فرماندهی و کنترل ارزیابی و سنجش می شود.

سامانه «ثامن 1» در سال 91 رونمایی شد و در سال 92 در منطقه جنوب شرق گسترش پیدا کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، از آزمایش و ارزیابی نوع ارتقا یافته این سامانه تحت عنوان سامانه «ثامن 2» در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» سخن به میان آورد.

وی در این رابطه افزود: این سامانه علاوه بر سبک شدن سیستم و ارتقا برد، برای مقابله با امواج الکترومغناطیسی نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی همچنین از ارزیابی عملی سامانه «فتح 2» در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» خبر داد و گفت: این سامانه پیش از این در صنعت رونمایی شده و در بخش کشف و شناسایی فعالیت می کند.

این فرمانده ارشد، قابلیت برجسته سامانه راداری «فتح 2» را تاکتیکی بودن آن عنوان کرد.



** حضور سامانه هایی برای جنگ الکترونیک

امیر سرتیپ اسماعیلی با بیان اینکه سامانه های جنگ الکترونیک نیز در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: در بخش جنگ الکترونیک که مورد توجه فرمانده معظم کل قوا است، سامانه «سراج» با برتری و قابلیت هایی ویژه ای در خط جنوب شرق استفاده می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این سامانه، بمنظور انحراف موشک های حمله ور و انحراف هواپیماهای پهپادی دشمن فرضی است.



** استفاده از موشک های بومی

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با موشک هایی که در این رزمایش به کار گرفته می شوند، گفت: در بخش موشکی رزمایش، از موشک کاملا بومی شلمچه در ارتفاع متوسط علیه پهپاد استفاده خواهیم کرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: با استفاده از سامانه بومی «مرصاد» که سامانه موشکی ارتفاع متوسط است، در این زمینه اقدام می شود.



** توپخانه ها در رزمایش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با استفاده از توپخانه ها توسط این قرارگاه گفت: با توجه به رویکرد بومی سازی، سامانه های توپخانه ای با رادار و بدون رادار گسترش داده شده در طرح «باب الحوائج(ع)» و طرح رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از منطقه بندرعباس تا منطقه چابهار و در عمق تا منطقه کرمان، تیراندازی های چشمگیری علیه پهپادها خواهیم داشت.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: در بخش فرماندهی و کنترل، سامانه هوشمند فکور که به تازگی رونمایی شده، به عنوان شبکه یکپارچه پدافند در منطقه رزمایش و در برخی از روزهای رزمایش به عنوان سیستم یکپارچه کل کشور مورد بهره برداری عملی قرار می گیرد.

وی گفت: از سامانه «صیاد 40» در بخش شنود و از سامانه هوشمند «راصد 32» در بخش دیدبانی بصری هوایی در منطقه محوری بندرعباس به جاسک به عمق تا کرمان و به زوایه جنوب شرقی تا چابهار استفاده می کنیم.

به گفته فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای ارتش که تا پیش از این به صورت مستقل رزمایش برگزار می کردند، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» گردهم آمده اند تا هماهنگی و یکپارچگی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

بنابر اعلام امیر سرتیپ «عبدالرحیم موسوی» فرمانده رزمایش «محمد رسول الله(ص)»، این رویداد بر اساس تهدیدات واقعی و با بکارگیری تجهیزات واقعی توسط قرارگاه «ذوالفقار» طرح ریزی و هدایت می شود.

داورانی با نظر قرارگاه «ذوالفقار» در این رزمایش حضور پیدا کرده و به ارزیابی عملکرد نیروهای حاضر در آن می پردازند.

توان موشکی ایران اسلامی در رزمایش «محمد رسول الله(ص)» با انواع پرتاب های موشک سطح به سطح، ساحل به دریا، زمین به هوا و هوا به سطح به نمایش گذاشته می شود.

http://www.irna.ir/fa/News/81439140/


***************************



انهدام 3 ریزپرنده دشمن فرضی با موشک شلمچه

در سومین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، 3 پهپاد دشمن فرضی با موفقیت توسط سامانه راداری «مرصاد» رهگیری و با موشک‌های «شلمچه» مورد هدف قرار گرفت.
انهدام 3 ریزپرنده دشمن فرضی با موشک شلمچه
به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، در سومین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، 3 پهپاد دشمن فرضی با موفقیت توسط سامانه راداری «مرصاد» رهگیری و با موشک‌های «شلمچه» مورد هدف قرار گرفت.

این عملیات با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دل‌حامد چابهار انجام شد.

هرچند از سامانه مرصاد و موشک شلمچه برای انهدام ریزپرنده‌ها به کار گرفته نمی‌شود، امروز دو پهپاد با موشک‌های شلمچه مورد هدف قرار گرفتند.

موشک شلمچه از برد متوسط برخوردار است که قابلیت استفاده در برد کوتاه را نیز دارد و با سرعت سه ماخ می‌تواند به سمت هدف حرکت کند.

قدرت درگیری موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الکترونیک دشمن، مجهز بودن به فناوری روز جهان از ویژگی‌های موشک شلمچه‌ است.

برد متوسط موشک شلمچه ۴۰ کیلومتر می باشد. یکی از ویژگی‌های موشک شلمچه این است که با سامانه مرصاد که آن هم ساخت ایران است، شلیک می‌شود.

http://www.defapress.ir/Fa/News/36839



*****************************


تجهیز سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی به مرصاد و شلمچه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: همه سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی مجهز به مرصاد و شلمچه است و از این به بعد ما در سامانه‌های پدافندی خود از این موشک‌های استفاده خواهیم کرد.
تجهیز سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی به مرصاد و شلمچه
به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دل‌حامد چابهار در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های سامانه موشکی شلمچه اظهار داشت: امروز شلیک موشک شلمچه از سامانهٔ مرصاد انجام خواهد شد. مدل‌های این سامانه را با عنوان هاگ می‌شناسند.

وی افزود: این موشک‌ها عمدتا علیه ریزپرنده‌های و پهپاد‌ها استفاده نمی‌شود ولی ان‌شاءالله امروز پهپاد هدف را رهگیری و منهدم خواهد کرد.

امیر اسماعیلی ادامه داد: قابلیت دیگر موشک شلمچه برخورد جدی علیه جنگ الکترونیک دشمن است و اگر جنگ انجام شود، حتی عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: صفر تا صد موشک شلمچه بومی و به تولید انبوه رسیده است.


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: همه سامانه‌های برد متوسط پدافند هوایی مجهز به مرصاد و شلمچه است و از این به بعد ما در سامانه‌های پدافندی خود از این موشک‌های استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار به دفاع پرس مبنی بر نوع راداری که پهپاد هدف را رهگیری می‌کند، گفت: این رهگیری توسط رادار PAR که مختص مرصاد ۲ است.


http://www.defapress.ir/Fa/Service/1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شلیک موشک«شلمچه»از سامانه مرصاد

 فارس: همزمان با سومین روز برپایی این رزمایش موشک بومی پدافند هوایی «شلمچه» از سامانه مرصاد توانست یک فروند هواپیمای بدون سرنشین با سطح مقطع راداری بسیار کم را پس کشف و شناسایی، مورد هدف قرار داد.

این برای اولین بار است که سامانه مرصاد با استفاده از موشک شلمچه اقدام به انجام چنین عملیاتی می‌کند.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز در حاشیه این رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: اگرچه موشک شلمچه به لحاظ ظاهری شبیه به موشک هاگ است اما نسبت به آن از برتری‌های ویژه‌ای برخوردار است.

اسماعیلی گفت: ما در این حوزه از سامانه‌های کاملاً‌ بومی استفاده می‌کنیم و نیازی به موشک هاگ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پهپادی که در این مأموریت مورد هدف قرار گرفت سطح مقطع راداری بسیار کمی داشت و سامانه‌های عمل کننده از جهت ورود آن نیز مطلع نبودند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: ما امروز هیچ نقطه گلوگاهی نداریم و این سامانه نیز برای اولین بار بود که در این رزمایش مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر همین سامانه موشکی بر روی برخی هواپیماهایی که قصد نزدیکی به منطقه رزمایش را داشتند قفل کرد و آنها مجبور به ترک منطقه شدند که این هم برای ایمنی آنها خوب است و هم نشان می‌دهد ما با کسی شوخی نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه مرصاد قبلا فقط موشک هاگ را شلیک می‌کرده که با تلاش متخصصان داخلی از این پس این سامانه قابلیت شلیک موشک شلمچه را نیز دارد.

http://www.fardanews.com/fa/news/388588/%D8%B4%D9%84%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%D8%B4%D9%84%D9%85%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%B5%D8%A7%D8%AF

 

 

-------------------------------

پهپاد انتحاری در رزمایش محمدرسول الله

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پهپاد انتحاری برای نخستین بار در رزمایش محمد رسول الله (ص) مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم رزمایش نیروهای ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) صبح امروز (جمعه) با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح وارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شد.

همچنین در مرحله دوم رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز برگزار شد رزمایش پهپادی این نیرو جزئی از این مرحله بود.

امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان » در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در منطقه رزمایش اظهارداشت: یکی از ماموریت های نیروی زمینی در این رزمایش استفاده از پهپاد های نیروی زمینی است.

وی افزود: ما در دو مرحله از پهپادهای نیروی زمینی استفاده می کنیم که در مرحله نخست پهپادهای ما نقش دشمن را ایفا کرده و در مرحله دوم پهپادهایی در نقش نیروهای خودی به پرواز درمی آیند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: با قابلیتی که در صنعت وجود دارد، برد پهپادهای ما بیشتر شده و قابلیت عملیاتی آنها ارتقا یافته است.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد : این پهپادها نسبت به گذشته بار بیشتری را حمل می کنند و دوربین های با کیفیت بیشتری را به همراه دارند.

وی با بیان این که این پهپادها به شایستگی می توانند پشتیبان نیروهای ما باشند، اظهارداشت: این پهپادها ، دستان بلند نیروی زمینی در صحنه های نبرد هستند.

امیر پوردستان با بیان این که پهپاد انتحاری برای نخستین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرند، گفت : این پهپاد می تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و می تواند در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کنند.

وی این پهپاد را یک بمب متحرک توصیف کرد.

چهارمین رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله (ص) ازپنجشنبه درمنطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/461223/%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87

 

------------------------------------

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.