Recommended Posts

اقايه سوال برام پيش امده كه كلاه هاي خلباني
جنگندهاي امريكايي نيروهوايي رو نميشه با كلاهاي
جنگندهاي روسي عوض كرد؟اخه اين كلاه هاي روسي
جديدترن و شعاع ديدشون خيلي بيشتراز مدل امريكاييشون
هست كه تو خدمت نيروهوايمون داريم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز من بسیار شما رو دوست دارم و امیدوارم به پیشرفتتون ادامه بدید، ولی حالا که پز روشنفکری و فحش دادن به زمین و زمون( از جمله نیروی هوایی!) بین یه سری کاربرای سایت که خودشون رو علامه دهر میدونن باب شده، امیدوارم شما به این ورطه نیفتید.

 

برای سنجش هرچیزی، باید ببینیم اونو می خوایم با چی بسنجیم؟ و برای چه کاری آماده شده؟ موتور اف 5 برای این وزن وجثه، موتور خوبی هست، شاهد مثال بنده هم نرخ اوج گیری خوب اف 5 هست، همچنین اف 5 ئی می تونه بدون پس سوز با سرعت 0.95 ماخ بصورت کروز پرواز کنه، یعی تقریبا مرز ماخ، خب پس موتور خوبی هست ولی روی بدنه خودش، بله اف 5 را هیچ وقت نباید با اف 4 مقایسه کرد (جهت اطلاع فقط میزان سوختی که اف 4 حمل میکند برابر وزن اف 5 است!) و وزن و تراست موتور اف 4 با وزن و تراست و ابعاد موتور اف 5 قابل مقایسه نیستند، ولی هرکسی را بهر کاری ساختند ...

 

موتور اف 5 در این جنگنده کار خود را به خوبی انجام می دهد، کم مصرف، کم استهلاک و با تعمیر و نگهداری آسان در میدان نبرد (چیزی که بسیار حیاتی است) است.

 

در ارتقاهایی هم که بر روی آن انجام شد، کمترین تغییرات پایه ای را داشت و تغییرات آن بیشتر به اضافه کردن یک مرحله به کمپرسور و تغییرات محدود خلاصه شد.

 

این موتور در هواپیماهای نظامی و غیر نظامی دیگری نیز به کار رفت.

 

این موتور در محدوده کاربری خودش بر روی اف5 -به عنوان یک جنگنده در درجه اول اینترسپتور و در درجه دوم گراند اتک- موتور خوب و موفقی است.

 

 

منظورتون از این سوال هم به درستی مشخص نیست، محل ارابه فرود در هر جایی که باشد یک ایرادی به آن وارد است، اگر مثل اف 5 فضای زیر بال را اشغال کند طرح می کنند که جای یک پایلون سنگین را گرفته، اگر مثل میراژ اف 1 نزدیک استوانه بدنه باشد مطرح می کنند که مانع نصب تجیزات سنگین در زیر و اطراف بدنه است، خب حذفش هم که نمی شود کرد؟ چاره چیست؟

 

 

برید مشخصات رادار اف 5 ئی ام رو بخونید تا از صحبتتون پشیمون بشید، البته مطمئنا با رادارهای جدید آرایه ای، قفل از 120 کیلومتری و شلیک از 100 کیلومتری هم با فضای راداری به همین کوچکی میسر خواهد بود(به شرط نصب).

 

 

اصلا ربطی ندارد و ما هم اینجا وکیل وصی کسی نیستیم، دیگه برزیل که به حرف ما نیست، اراده کنه از هر جای دنیا می تونه جنگنده بخره، خیلی راحت میراژ 2000 رو گذاشت کنار و چسبید به اف 5. نیرو هوایی هم در دهه 60 به درستی پلتفرم اف 5 را برای توسعه جنگنده اینترسپتور-گراند اتک سبک اینده خودش برگزید.

 

 

بله خبر دارم و همینجا به شما و همه اعلام می کنم، برای اینکه در زمان صلح هیچ کجای دنیا (بجر برخی پروازهای نمایشی یا یادبودها) پرنده را فول لود به پرواز در نمی آورند، اینکار علاوه بر چیزهایی که دوستان فرمودند خطراتی هم دارد (مگر اینکه از مهمات مشقی استفاده شود که خب داد میزنند که مشقی هستند) ضمن اینکه بار اضافه به جنگنده تحمیل کردن اصلا و ابدا منطقی نیست، شما وقتی برای نابودی یک هدف محدود می روید، مهمات کم هم می برید و نیازی نیست فول لود بروید، بله کسی منکر کمبودها نیست ولی لطفا هر جیزی را به آن ربط ندهید. برخی چیزها در دفترچه ها و آیین نامه ها هست، از قبل از انقلاب.

 

در همین اخیرا، اف 4 ها با لود 24 تایی Mk-82 رفتند و داعش را بمباران کردند و صداش را هم در نیاوردند. چون نیاز بود، بوده برای بمباران اشرار هم با 2 تا پاد راکت رفته و برگشته اند، هر چیز به جای خود.

با سلام خدمت شما دوست عزیز

منم حرف ها تون رو قبول دارم ولی اف 5 های ما دیگه عمر خودشون رو کردن.

هنوز میشه با بعضی بروز رسانی ها از این پلتفرم استفاده بشه اما جنگنده های حاضر دیگه عمرشون به سر اومده و کم کم باید جایگزین بشن.

من یه طرحی رو چند وقت پیش بر اساس اف 5 کشیدم.

northrop_f_5f_tiger_2_by_bagera30053.jpg

در این طرح البته تغیرات زیادی کرده و جنگنده دارای متور ها جی 85 ارتقاع یافته و بزرگتره دارای تغیردهنده ی بردار رانش شده. بال ها یه مقداری بزرگتر شدن و البته خودم به سبک روس ها یه دم کوچک بهش اضافه کردم تا بشه در اون رادار کوچی قرار داد که در داگفایت ها جنگنده رو کمک کنه.البته اگر سدکان های عمودی به شکل صاعقه ها مون باشه بهتره البته باید ببینیم تاثیری هم داشته.

به نظر من محل نصب توپ ها باید تغییر کنه تا رادار بهتری رو بشه در دماغه قرار داد. البته اگر کمی هم دماغه بزرگتر بشه خوبه.

توپ ها رو به نظر باید برد در فاصله ی میان بدنه و بال ها و البته در ادامش میشه یه باک هم قرار داد. کالیبر توپ ها هم به نظرم اگه بشه 25 یا 27 یا 30 بهتره.

 

thumb_189caa552598324.jpgthumb_53cd6f9efefe435673.jpg

 

اگر رزمایش های بعدی (به خصوص رزمایش موشکی هوافضای سپاه) هم قراره به این صورت برگزار بشن و پوشش رسانه ای درستی نداشته باشن همون بهتر که رزمایشی برگزار نشه!حداقل در گذشته یه پیکان بدون سرنشین رو مورد هدف قرار میدادن و فیلمش رو هم نمایش میدادن!

 

گزارش فارس از عملکرد رسانه‌ای نهاجا در اولین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت
پرواز بلند جنگنده‌های ارتش و بُرد کوتاه اخبار در رسانه‌ها+آمار

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940614001502

با سلام خدمت جناب اسکای هواک عزیز.

به نظر من این رزمایش ها رو انجام میدن تا نیرو ها در امادگی کامل برای یه جنگ احتمالی باشن و هدفشون رسانه ها و افکار عمومی نیست.

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

به نظر من این رزمایش ها رو انجام میدن تا نیرو ها در امادگی کامل برای یه جنگ احتمالی باشن و هدفشون رسانه ها و افکار عمومی نیست.

 

اگر هدف صرفا ایجاد آمادگی است، میشه بصورت غیررسانه ای برگزار بشه.

 

 

 

****************************************************************************************************************

 

 

 

انهدام زیرساخت های شبیه سازی شده با بمب های لیزری و اپتیکی / تست موفق بمب های هوشمند نقطه‌زن و رادارزن


در دومین روز از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت اهداف ثابت و متحرک، هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های جنگنده های نهاجا قرار گرفته اند.

 

به گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی دفاع پرس، نیروی هوایی ارتش در دومین روز از رزمایش فداییان حریم ولایت اهداف ثابت و متحرک، هوایی و زمینی را در سطح گسترده ای از منطقه عمومی رزمایش با موفقیت مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های هوشمند جنگنده های خود قرار داد.

براساس این گزارش در این منطقه از رزمایش که انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی از جمله ساعقه، اف 4، اف 5، سوخو 24، اف 14 و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند، خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادارزن و نقطه زن با موفقیت پایگاه ها و زیرساخت های شبیه سازی شده را منهدم کردند.

 

 

 

 

******************************************************************************************************

 

 

 

اجرای عملیات پشتیبانی با هواپیماهای ترابری نیمه‌سنگین/ اجرای موفق عملیات فِلر ریزی توسط جنگنده‌های اف 14


نیروی هوایی در مرحله ی دوم رزمایش فدائیان حریم ولایت با استفاده از هواپیماهای نیمه سنگین سی 130 و جنگنده های اف 14 عملیات پشتیبانی از نیروها را با موفقیت انجام دادند.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش 2 روزه با استفاده از هواپیماهای ترابری تاکتیکی نیمه سنگین سی 130 عملیات بارریزی تاکتیکی و چترریزی را همزمان با پشتیبانی نزدیک هوایی توسط جنگنده‌ها‌ی اف 14 اجرا کردند.

بر اساس این گزارش هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی در سکوت کامل رادیویی عملیات فِلر ریزی را جهت ایجاد انحراف در موشک‌های دشمن با موفقیت انجام دادند.

همچنین عملیات رهگیری با تاکتیک‌های بومی و تکنیک‌های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین همراه با سوخت‌گیری هوایی از دیگر برنامه‌های آخرین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت است.

 

 

 

**************************************************************************************

 

 

 

حضور جانشین فرماندهی کل ارتش در رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 5

 

در آغاز دومین روز از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت5؛ امیر سرتیپ موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش و جمعی از فرماندهان در منطقه رزمایش حضور پیدا کردند.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 5، دقایقی پیش و در آغاز دومین روز از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت5؛ امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش، امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر عبدالعلی پورشاب جانشین معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان در منطقه رزمایش حضور پیدا کردند.

بنابراین گزارش در روز دوم رزمایش هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه شهیدبابایی اصفهان به پرواز در خواهند آمد و به اجرای مأموریت‌های از پیش تعیین شده می‌پردازند.

 

 

 

*********************************************************************************************************

 

 

 

پرواز عملیاتی اسکادران‌های سوخو 24 بر فراز منطقه هدف رزمایش


اسکادران‌های سوخو 24 بر فراز منطقه هدف رزمایش فدائیان حریم ولایت به پرواز درآمدند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت 5، اسکادران‌های جنگنده راهبردی سوخو 24 لحظاتی پیش با هدف انهدام اهداف زمینی در منطقه هدف رزمایش فدائیان حریم ولایت، پایگاه شهید بابایی در اصفهان را ترک کردند.

مقرر شده جنگنده‌ها پس از گشت‌زنی بر فراز منطقه عمومی رزمایش به اجرای عملیات بپردازند.(انهدام اهداف زمینی)

گفتنی است منطقه هدف به وسعت 7 هزار متر مربع در انارک اصفهان واقع شده است

 

 

 

*************************************************************************

 

 

هلی برن موفق نیروهای واکنش سریع در منطقه عمومی رزمایش

 

نیروهای واکنش سریع تیپ مخصوص 65 نوهد در کمترین زمان ممکن به منطقه عمومی رزمایش هلی برن کردند.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت 5، نیروی هوایی در این بخش از رزمایش از 2 پایگاه شکاری شهید دوران شیراز و شهید لشکری تهران نیروهای واکنش سریع تیپ مخصوص 65 نوهد در کمترین زمان ممکن به منطقه عمومی رزمایش هلی برن کردند.

این نیروها با اجرای عملیات فرود هواپیمای c130 عملیات هلی برن را در پشت مواضع دشمن فرضی با موفقیت انجام دادند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر رزمایش های بعدی (به خصوص رزمایش موشکی هوافضای سپاه) هم قراره به این صورت برگزار بشن و پوشش رسانه ای درستی نداشته باشن همون بهتر که رزمایشی برگزار نشه!حداقل در گذشته یه پیکان بدون سرنشین رو مورد هدف قرار میدادن و فیلمش رو هم نمایش میدادن!

 

گزارش فارس از عملکرد رسانه‌ای نهاجا در اولین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت
پرواز بلند جنگنده‌های ارتش و بُرد کوتاه اخبار در رسانه‌ها+آمار

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940614001502

 

مگه قبلا پوشش رسانه ای داشته اند ؟

حالا شما بگو عکس و تصویر زیاد روی سایت ها بفرستند، فجایع عدم درک از تبلیغات را چه کنیم که قاهر و ارقاب و ... مثل هایی هستند از این ضعف بزرگ کشور در تبلیغات 

انشاالله 31 شهریور عکس ها که بیرون آمد می گویید ای خدا ....

 

 

---------------------

یک نکته هم بگم اثر این رزمایش ها یا تمرینات قبلا چراغ خاموش صورت می گرفت 

ولی بدلیل بحث های سیاسی در مجلس که رزمایش نداریم ورابطه با آمریکا و... تصمیم بر آن است تا مدتی رزمایش ها پر صدا باشد 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقايه سوال برام پيش امده كه كلاه هاي خلباني جنگندهاي امريكايي نيروهوايي رو نميشه با كلاهاي جنگندهاي روسي عوض كرد؟اخه اين كلاه هاي روسي جديدترن و شعاع ديدشون خيلي بيشتراز مدل امريكاييشونهست كه تو خدمت نيروهوايمون داريم.

 

با سلام

چندین سال پیش ، پروژه ای در نیروی هوایی تعریف شد برای تطبیق کلاه های شرقی و غربی .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اگر هدف صرفا ایجاد آمادگی است، میشه بصورت غیررسانه ای برگزار بشه.

 

 

 

اونوقت سوال پیش میاد که چرا نیروی هوایی ایران تقریبا نیمی از توان عملیاتیش رو بسیج کرده ...

----------------------------------------------

 بر خلاف صحبت های دوستان مبنی بر بازنشستگی میگ 29 و سوخو 24  ،  حضوری کاملا پر رنگ داشتند ...

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و درود به همه

سهیل جان دوست عزیزم!اختصاصی شما رو مخاطب قرار میدم

ببینید وقتی کسی اطلاعات خاصی بقول خودتون نداره و میخواد سوالی بپرسه  در نحوه پرسش و ادب بیان سوالش وسواس بیشتری بخرج میده

انکار و توهین و تمسخر برای دونستن نیست

برخلاف برخی ها که با سرداران عالی رتبه دیزی میزنن !! برخی دوستانمون هم شانس این رو دارن که با برخی امیران بینوای ارتش هم نون و پنیری  رو روزنامه بزنن بر بدن!!!

سهبل جان از هر 100 موضوعی که مطرح و بیان کردین 102 تاش بدون منبع بوده و ربمیگشتهی به شنیدم و دیدم !!1

حالا عزیز دل برادر تو منبع میخوای؟

کاری هم ندارم از اون 100 موضوع 98 تاش ختم به چی میشه!!

 

والا دلیل اون حرف (منبع) ریشه در بحث های تلگرامی داره  :chicken:

 

بنده ترجیح میدم جوابی به بحث نون پنیر و دیزی ندم  :rose:

 

ولی اگر در جریان باشید بنده مدت هاست که دیگه حرفی نمی زنم ...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

چندین سال پیش ، پروژه ای در نیروی هوایی تعریف شد برای تطبیق کلاه های شرقی و غربی .

 

هدف کلی استاندارد سازی تمامی سیستم ها بود که سیستم کنترل تسلیحات و قسمت های مهم جنگنده ها از جمله سیستم تسلیحاتی استاندارد شده و روش یکسانی پیروی کنند 

این اقدام در صورت موفقیت باعث بکارگیری طیف زیادی از موشک ها، سیستم های جانبی و لینک شدن جنگنده ها بدون توجه به شرقی یا غربی بودنشان می شود 

ولی نمی دانم چقدر پیگیری شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از آتش سنگین بمب افکن‌های نهاجا تا انهدام اهداف ثابت و متحرک هوایی با استفاده از موشک‌های هوشمند و راکت‌های نقطه زن


در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت جنگنده بمب افکن‌های سوخو 24 و فانتوم با انهدام اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی عملیات رزمی خود را با موفقیت انجام دادند.

 

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در منطقه رزمایش اظهار کرد: پس از انجام ماموریت رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های اف 5، میگ 29 و صاعقه بر مواضع از پیش تعیین شده، بمب افکن‌های راهبردی سوخو 24 با حمل انواع موشک‌های بهینه شده و نقطه زن که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت افزود: ساعاتی قبل نیز جنگنده‌های رهگیر F4 با شلیک موشک‌های ارتقاء یافته ماوریک، راکت‌های هوشمند نقطه زن اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

 

 

*****************************************************************************

 

عملیات موفق بمباران هوایی توسط پهپادهای آفندی نهاجا
عملیات بمباران هوایی توسط پهپادهای آفندی نهاجا با موفقیت انجام شد.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش فدائیان حریم ولایت 5، پرنده‌های فوق سبک و پهپادهای نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش ضمن اجرای عملیات شناسایی بر فراز منطقه عمومی رزمایش اهداف شبیه سازی شده در حجم نسبتا وسیعی مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش اهداف ثابت و متحرک زمینی در این عملیات مورد هدف قرار گرفته بود.

 

پ.ن: نوع پهپاد؟؟؟ :13:  :13:  :13: 

 

 

********************************************************************************************

 

 

 

اجرای عملیات آفندی و پدافندی نهاجا متناسب با جنگ‌های نامتقارن و نیابتی/ تست موفق بمب‌های هوشمند لیزری/ انهدام11 هدف با موشک‌های نقطه‌زن
اجرا عملیات‌های مختلف آفندی و پدافندی بیانگر این است که نیروی هوایی مقتدر کشور توان پاسخگویی به هرگونه تهدید را خواهد داشت.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش فدائیان حریم ولایت 5، نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت صبح امروز با اجرای عملیات هلی برن نیروهای واکنش سریع در کمترین زمان ممکن تکاوران تیپ65 نوهد را از 2 پایگاه شهید دوران و شهید لشکری تهران به منطقه رزمایش انتقال داد و بدین وسیله هماهنگی نیروهای چهارگانه ارتش را در اجرای عملیات به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش اجرای عملیات درگیری هوایی، انهدام اهداف متحرک هوایی، انجام فلرریزی و ایجاد انحراف در موشک‌های هوا به هوای دشمن، استفاده از ترفندهای فریب در جنگ الکترونیک، پرتاب موشک هوا به هوا و انهدام اهداف هوایی را با موفقیت اجرا کرد.

همچنین هواپیماهای راهبردی سوخو24 با حمل انواع موشک‌های بهینه سازی شده و نقطه زن 11 هدف طراحی شده را با موشک‌های ارتقا یافته این نیرو به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار داد.

شایان ذکر است در طول این رزمایش اسکادران‌های اف14 عملیات پشتیبانی هوایی از جنگنده بمب افکن‌ها را بر عهده داشتند.

اجرا عملیات‌های مختلف آفندی و پدافندی جنگنده‌های سبک و نیمه سنگین نهاجا، استفاده از ظرفیت‌های پهپادی و جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات گرم و جنگی، تست عملیاتی موشک‌های هوا به هوا، تست موفقیت آمیز بمب‌های هوشمند لیزری و موشک‌های لیزری، استفاده از موشک‌های ارتقا یافته هوا به زمین، تحرک گسترده هوایی، استفاده از ظرفیت‌های بالگردی و استفاده همزمان از جنگنده‌های شرقی و غربی بیانگر این است که نیروی هوایی مقتدر کشور توان پاسخگویی به هرگونه تهدید به ویژه در مقابله با جنگ نامتقارن و جنگ‌های نیابتی را خواهد داشت.

 

******************************************************************

 

 

بمباران باند فرودگاه فرضی توسط هواپیماهای F7 نیروی هوایی
سخنگوی پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: هواپیماهای F7 نیروی هوایی باند فرودگاه فرضی را مورد بمباران قرار دادند.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش فدائیان حریم ولایت 5، امیر روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با اشاره به اجرای موفقیت آمیز عملیات رزم هوایی و بمباران اهداف زمینی اظهار داشت: در این بخش از رزمایش هواپیماهای F7 باحضور در منطقه عمومی رزمایش باند فرودگاه فرضی را مورد بمباران قرار دادند.

وی افزود: کلیه عملیات‌های مرتبط با بمباران هوایی با موفقیت انجام شده و متناسب با نوع اهداف از بمب‌های مختلف در کلاس‌های متفاوت استفاده شد.

 

 

*********************************************************************************************

 

 

ارتقا پهپادهای نهاجا در حجم بارگذاری تسلیحاتی و مداومت عملیاتی
سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت گفت: پهپادهای که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند به لحاظ مداومت عملیاتی و حجم بارگذاری تسلیحات با وزن بیشتر نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.
 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیرسرتیپ دوم روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت ضمن اعلام ارتقا پهپادهای نهاجا اظهار کرد: در این رزمایش عملیات‌های مختلف شناسایی و رزمی توسط پهپادهای این نیرو با موفقیت انجام شد.

وی افزود: پهپادهای که امروز در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند به لحاظ مداومت عملیاتی و حجم بارگذاری تسلیحات با وزن بیشتر نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

 

 

**********************************************************************************************

 

 

 

استفاده از سامانه‌های اخلالگر و ضداخلالگر در رزمایش
سخنگوی پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: در این رزمایش از سامانه‌های اخلالگر و ضد اخلالگر استفاده شد.
 

امیر سرتیپ دوم روزخوش سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت 5، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عمومی رزمایش اظهار داشت: یکی از مولفه‌های اصلی این رزمایش استفاده از تاکتیک‌های نبرد الکترونیک است.

وی افزود: نبرد امروز، نبرد الکترونیک است و نیروی هوایی این رزم را به طور جدی در رزمایش‌ها تمرین می‌کند.

روزخوش تصریح کرد: همان طور که اطلاع دارید تنها مرکز جنگال کشور در منطقه انارک اصفهان واقع شده است که سیستم‌های اخلالگر، ضد اخلالگر و همچنین ضدِ ضد اخلالگر این منطقه در طول رزمایش عملیاتی شدند

 

 

 

 

******************************************************************

 

 

*بار ریزی تاکتیکی توسط هواپیماهای ترابری C-130 ا (9:57)

*چتر ریزی توسط هواپیماهای ترابری C-130 ا (10:04)

*تخلیه تجهیزات پشتیبانی نیروهای پیاده توسط بالگرد شینوک ا (10:14)
*بمباران سنگین مواضع دشمن فرضی توسط جنگنده بمب‌افکن‌های F4 ا (10:35)
*یک هدف متحرک زمینی با شلیک موشک ماوریک توسط جنگنده بمب‌افکن فانتوم مورد اصابت قرار گرفت ا (11:15)

* رمپ پروازی دشمن فرضی با بمب‌های 500 پوندی توسط دو فروند جنگنده صاعقه مورد اصابت قرار گرفت ا (11:39)

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان آگاه باید بدونند که دولت هنوز بودجه پارسال رو به سپاه بدهکاره...بخش اعظم بودجه سپاه توسط خودش تولید میشه......در واقع تولید که نه...با سرمایه گذاری درست داره از سودش استفاده می کنه

  • Upvote 8
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

راکت‌های نقطه زن

 چنین وسیله ای اختراع شده؟؟؟؟ راکت نقطه زن ؟؟؟؟؟ اه خدای من /// یکی از مشکلات خبرگزاری های ما نبود افراد مطلع به پایین ترین سطح ممکن در مورد موضوع در حال بررسیشون هست.....

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان آگاه باید بدونند که دولت هنوز بودجه پارسال رو به سپاه بدهکاره...بخش اعظم بودجه سپاه توسط خودش تولید میشه......در واقع تولید که نه...با سرمایه گذاری درست داره از سودش استفاده می کنه

 

دوست عزیز دقت کن دیگه! رعایت کن دیگه! دوستان آگاه هستند... هر چیزی که دوستان میگن رو ما باید قبول کنیم... آخه چرا ایمان نمی آری؟

 

آره دیگه... باید درست انتقاد کنی...

 

 

نمیدونم این چه خصلتیه که ما ایرانی ها داریم و برای هر چیزی فقط باید ایراد بگیرم و نق بزنیم

برخی دوستان در نحوه انتقاد و برخی دیگر در پاسخ کمی جانب انصاف رو رعات نکردن

 

(نکته: تا نظر مخالف وجود نداشته باشه پیشرفت حاصل نمیشه حالا شما هر چی دلت میخواد بلغور کن)

 

ما باید از دوستان یاد بگیریم درست انتقاد کنیم ، توهین نکنیم ، نق نزنیم! مثلا این طوری!

 

 

اون چیزهایی که به فرماندهان ارتش نسبت میدن برخی دوستان( و من منکروجودشون توی ارتش نمیشم) دست برقضا  و متاسفانه در سپاه به مراتب بیشترو بدتره منتها دستها هم به همون مقدار بازتر و حتی بیشتر از اون بازتره

ناشایسته سالاری

بی سوادی (و یا در شکل مودبانه ترش کم سوادی)

عدم تخصص(یا بهتر بگم عدم تطابق تخصص و مسولیت)

حیف و میل بیت المال

کم بودن هوش فرماندهی و مدیریتی (با هوش فردی اشتباه گرفته نشه لطفا)

و...

 

می بینی! سپاهی ها بیت المال حیف و میل میکنن و کم هوشند و بی سواد... یاد بگیریم درست نق بزنیم... :winking: :applause:

 

 

یعنی آدم نمیدونه اینهمه منطق رو کجا بزاره که سرریز نشه

 

احسنت

  • Upvote 7
  • Downvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان آگاه باید بدونند که دولت هنوز بودجه پارسال رو به سپاه بدهکاره...بخش اعظم بودجه سپاه توسط خودش تولید میشه......در واقع تولید که نه...با سرمایه گذاری درست داره از سودش استفاده می کنه

ولی ریس جمهور چیز دیگه ای میگن و از سابقه ای که من سراغ دارم بعیده ریس جمهور بگن همه پول رو دادیم(در صورتی که نداده باشند) و طرف مقابلم با وجود خلاف واقع بودن سکوت کنه ، این مدل مراعات کردن ها در بین مسئولان لشکری و کشوری به خاطره تبدیل شده و اگه چیزی بشه به راحتی جواب هم رو می دن.
http://www.mehrnews.com/news/2561128/پرداخت-صددرصدی-بودجه-نیروهای-مسلح-فقروفساد-بزرگترین-منکرات-هستند ویرایش شده در توسط rozbeh
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به احتمال زیاد این رسانه ای نشدن میدون تیر و فیلم ها و عکس ها هیچ ربطی به مذاکرات و این صحبت ها نداره ، نیروی هوایی در اوج مذاکرات در بندرعباس رزمایش تهاجم به جزایر و سواحل خلیج فارس توسط کشورهای عربی رو شبیه سازی کرد.

 

نهاجا ، نیروییه که در دیگر کشورها به عنوان نیروی هوایی رسمی ایران (Iranian air force) شناخته میشه بر خلاف نیروی دریایی و هوافضای سپاه هیچ محدودیتی در زمینه رزمایش نداره.

 

 

 چنین وسیله ای اختراع شده؟؟؟؟ راکت نقطه زن ؟؟؟؟؟ اه خدای من /// یکی از مشکلات خبرگزاری های ما نبود افراد مطلع به پایین ترین سطح ممکن در مورد موضوع در حال بررسیشون هست.....

 

شواهدی هست مبنی بر تولید راکت های هدایت لیزری در داخل کشور..

 

با این خبرها من احساس میکنم این رزمایش هم دشمن فرضیش کشورهای عربی باشن ، بمباران رمپ و باند و ضدرادار چیزی نیست که بتونی در جنگ با آمریکا روش سرمایه گذاری کنی..

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولی ریس جمهور چیز دیگه ای میگن و از سابقه ای که من سراغ دارم بعیده ریس جمهور بگن همه پول رو دادیم(در صورتی که نداده باشند) و طرف مقابلم با وجود خلاف واقع بودن سکوت کنه ، این مدل مراعات کردن ها در بین مسئولان لشکری و کشوری به خاطره تبدیل شده و اگه چیزی بشه به راحتی جواب هم رو می دن.
http://www.mehrnews.com/news/2561128/پرداخت-صددرصدی-بودجه-نیروهای-مسلح-فقروفساد-بزرگترین-منکرات-هستند

من این خبرو از یکی از مسئولین بلند پایه سپاه تو همایش بسیج پیشکوستان سپاه شنیدم که البته تو شهر کوچیک ما برگزار شد

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.