Recommended Posts

پیشرفت موشکی کشور عالی هستش ولی دو مورد کم داره یک سیستم ناوبری ماهواره ای که یا باید از بیدو چینی یا گلوناس کمک بگیریم یا به سمت نسخه خودمون بریم دوم به ساختن موشک سنگین با کلاهک چند گانه (البته نه مثل اون کلاهک بارشی )منظور کلاهک چند گانه با قابلیت هدف گیری مجزا هست امیدوارم تا یک دهه اینده به این دو مهم برسیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد سوال دیگه ای هست اینه که واقعا دشمن از  ساخت این شهر های موشکی و این سازه های عظیم خبر نداره . وقتی اونامدت ها جلو تر می دونند  ما موشک ماهواره بر اماده پرتاب داریم !!! در ساخت تونل های بزرگ معمولا از دو طرف کوه شروع به کندن می کنند . و  اعمال مختلفی صورت میگیره .و این اتفاقات همراه با عبور طیف مختلفی از ماشین الات راه سازی از کامیون ها گرفته تا گریدر ها و لودر  ها خواهد شد . انفجار ها هم به کنار. بعد این اتفاقات فرایند بتن ریزی  و کف سازی و غیره و غیره صورت میگیره . حال واقعا این شهر ها مخفی اند 

 

 

وقتی ما می خواستیم موشک شهاب 3 رو در کویر کاشان برای تست نهایی ازمایش کنیم...و اسمان ایران را بستیم....امریکایی باور نمی کردند قراره یک موشک بالستیک با برد حدود 2000 کیلومترازمایش بشه اون هم در زمانی که وضع سیاسی ایران به مدد جریانات وقت جالب نبود !

 

دشمن یک شیطان و البته بدتر از شیطان هست... قدرت زیادی داره و در داخل هم اهرم های خودش رو داره و به هعیچ عنوان نباید(نمی تونیم!) دست کم بگیریمش... اما ما هم قابلیت های خودمون رو داریم... در جهان حاضر امکان وجود فردی مثل تهرانی مقدم در کشورهای غربی صفر هست... چرا که تلاش و کوشش یک متعهد متدین چون او فقط از مریدان ائمه اطهار برمیاد... مانند او هستند برای ساختن این سیلو ها طوری که شیاطین متوجه مکان ان نشوند!

ویرایش شده در توسط Argada
  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

 

متاسفانه ، آنقدر درگیر مسائل حاشیه ای می شویم که اصل ماجرا در میلیتاری فراموش می شود :

 

یک تجربه تاریخی :

 

در دوران جنگ سرد ، روسها برای ساخت سیلوی  موشکهای سری SS-9 ، و به منظور مخفی ماندن ساخت این استحکامات از چشمان دقیق ماهواره های جاسوسی KH-4  و KH-8 ، تکنیک جالبی را به کار می بردند که مانع از برآورد دقیق وسعت پایگاه ها ، از سوی مفسران عکس در NRO می شد :

 

کارگاه ساخت پایگاه موشکی در یک سطح بسیار وسیع پرا کنده می شد و پس از اجرای عملیات فریب ، کار حفاری آغاز می شد ، برای حفاری از روش قیفی استفاده می شد . بدین معنا که حفاری در یک منطقه وسیع انجام می شد و هرچه  تونل به پایین می رفت ، دهانه حفاری را کاهش می دادند تا  منطقه به شکل قیف در می آمد دوربین های ماهواره ای ، قادر نبودند تا از میزان باریک شدن قطر دهانه اطلاع حاصل کنند  ، زیرا در تصاویر ماهواره ای ، منطقه حفاری ، در همان وسعت دیده می شد . 

 

به عبارت دیگر، یک حفره به وسعت 100 فوت در عمق 25 فوتی ایجاد می شد و در داخل آن ،  یک حفره به قطر 30 فوت و عمق 120 فوت حفر می کردند . سپس داخل این حفره با بتون آستر می شد و یک آستر فولادی و بعد یک روکش بتونی ضد رطوبت روی آن  کشیده می شد . موشک در داخل این مجموعه قرار می گرفت و در فضای باقی مانده ، مجتمع کارگاه ها ، ژنراتورها ، پمپها و مخازن سوخت و تجهیزات قرار می گرفت 

 

 

Missile_Silo_001.jpg

 

 

 

 

 

"چیزی شبیه به این تاسیسات ، با ایجاد اصلاحات و تطبیق با شرایط جغرافیایی مورد نظر "

 

 

پی نوشت :

 

این شبه پست ، بخشی از یک کتاب هست که خلاصه شده  :winking: 

 

 

 

متاسفانه انجام این فرامایشان یکم در اجرا پیچیده و دور از واقعیت . مخصوصا اینکه ما مناطق کوهستانی رو بدین منظور در نظر گرفته باشیم . نمی دونم روس ها در چه مناطقی  این سازه ها رو تاسیس کردند . البته خودتون هم اشاره کردید . در ساخت سازه همیشه  بر روی  کاغذ شرایط ایده ال ذکر می کنند و در پایین هر ایین نامه و تبصره  می نویسند اجراش به شدت سخته . این قضیه هم همونه واقعا با خوندن ادم متوجه میشه چقدر محال . بیایم قیفی شکل کنیم و یا یک منطقه وسیع رو  برای ساخت یک سیلو تخریب کنیم . کار به محیط زیست  ندارم . واقعا یکم سخت و دشوار . مطمئن باشید با اضافه شدن یک عامل به فرایند ساخت که یکم کار و سخت کنه رو کل سازه تاثیر می زاره . واقعا به اون سادگی ها نیست که تصور میشه  برای مثال عرض می کنم زدن یک دیوار برشی و یا نحوه ی قرارگیری  یک تیر در طبقه باعث ضعیف شدن و یا قوی شدن ساختمان در مقابل زلزله  و باقی نیرو ها میشه با اختلاف عددی  بسیار زیاد .  یا قبلا گفتم وزن زیاد باعث میشه ما اتصالات ضعیف داشته باشیم . در نتیجه نیروی برشی و گشتاور بیشتری  خواهیم داشت که ظرفیت سازمون رو به شدت پایین میاره . این ها فقط مثالند  که خودتون قیاس کنید . دوستانی هم اشاره کردند.کیه مثلا هم زمان یک پادگان انحرافی ساخته بشه .!!! من دو جا دو مطلب  متفاوت خوندم در مورد تعداد این شهر ها . می گفتند هر شهر ایران دست کم یک شهر زیر زمینی داره و جای دیگر می گفت به تعداد چهارده معصوم !!! البته اگر اولی درست باشه . واقعا تعداد پادگان های فعلی رو جمع کنیم اصلا منطقی نمیشه . بعد  دشمنان ما  فکر نکنم اینقدر ساده باشند . وقتی افرادی شاید در همین سایت از روی کد ها و ... برچسب شده می تونند اطلاعات و حدس هایی بزنند . دشمن که کارش اینه . این ها به کنار . در بحث سازه ای واقعا عالی کار کردن . و  باید یک پنهان کاری بزرگ در بخش پیمان کار ها و کارکنان  پیمان کار و حتی کار فرما صورت گرفته باشه . یعنی همه از وزارت دفاع اند !!!؟ راستش من واقعا قصد نداشتم رو بحث  مخفی کاری تاکید شه . می خواستم رو بحث یپشرفت سازه ای تونل ها که در هر سری از رونمایی از شهر جدید به چشم می اومدن  اشاره کنم . ولی خب  سوالی که حتما ذهن یخلی ها رو متوجه خود کرده . که چطور این همه قطعات و ادوات و مصالح متنقل شده .حتما جایی که انتخاب شده که مردمش به شدت از نظر ایدئولوژی قوی هستند مثل فردو.(قطعا همه ی پایگاه ها خارج ازمحیط انسانی و یا شهری نیستند)در اخر تشکر از شما . و واقعا یک تشکری هم از افرادی که در ساخت این سیلو ها و شهر ها نقش داشتند . هر گوشه ای از این تونل ها بیانگر یک علم و فناوری هستش . خیلی ها فقط به  قیام  و شهاب و ... نگاه می کنند .و ساخت خود این ابر سازه ها رو فراموش می کنند.

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

متاسفانه انجام این فرامایشان یکم در اجرا پیچیده و دور از واقعیت . مخصوصا اینکه ما مناطق کوهستانی رو بدین منظور در نظر گرفته باشیم .

 

در حقیقت بنده تخصصی در حوزه سازه ندارم ولی مطالعه کتابهایی در حوزه ساخت سازه های زیرزمینی و ترکیب آن با  نحوه تفسیر تصاویر ماهواره ای و همچنین تجربیات منتشر شده از سوی دو ابرقدرت شرق و غرب در دوران جنگ سرد و توجه به ارتباطات پیچیده ما با برخی کشورهای شرق آسیا ، یک مجموعه اطلاعاتی را برای تفسیر تصاویر منتشر شده ، بدست می دهد . بعنوان مثال ، همان چند ثانیه تصویر از محیط جغرافیایی  شلیک موشک ، و توجه به پوشش گیاهی ، ساختار محیط و.... ، موجب ایجاد گمان هایی می شود که قطعاً دور از تحلیل کارشناسان دفاعی خارجی نخواهد بود . 

 

این ویدئو و مشابه آن ، بارها و بارها مورد بررسی قرار می گیرند ، مجموعه ای از تحلیلگران در رشته های گوناگون ، تفسیر خودشون را از این ویدئوها خواهند داشت و با در کنار هم گذاشتن آنها ، یک برآورد نسبی و نه مطلق بدست خواهند آورد . 

 

این مساله مصداق کامل آن چیزی است که  دهه ها ،سیستم های تحلیل اطلاعات نظامی ( چیزی شبیه به DIA) دارند آن را به کار می برند " بخش اعظمی از اطلاعات در خصوص هدف ، از منابع آشکار بدست می آیند "

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از ساده ترین راه های پنهان کردن یک شی، قرار دادن آن در یک مجموعه مشابه هست 

یک توپ قرمز وسط یک صفحه سیاه جیغ می زند ولی اگر چند توپ قرمز ولی تقلبی کنارش بیندازید پیدا کردن توپ اصلی سخت است

توپ را می بینید ولی تشخیصش نمی دهید 

و تا 70 درصد توپ ها را برندارید شانس خوبی برای پیدا کردن نخواهید داشت و این 70 درصد یعنی کلی هزینه 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاخ سفید: آزمایش موشکی ایران خلاف برجام نیست/تهران قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفته آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای این کشور نیست.

این مقام آمریکایی علی‌رغم این مدعی شد ایران قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

روز سه‌شنبه گزاش شد در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب 1 و 2 و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر Fو H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.

بنا بر این گزارش، مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از دقایق اولیه بامداد امروز آغاز شده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته واشنگتن برنامه موشکی ایران را تهدیدی علیه رژیم اسرائیل و کشورهای متحدش در حاشیه خلیج فارس می‌داند.

انتهای پیام/ *

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941218001503

 

---------------------------------------

 

پی نوشت :

 

علیرغم اینکه دوستان بارها به بنده توصیه کردند که وارد مجادله نشوم ، اما برای اولین و آخرین بار به شما هشدار داده می شود که دست از نیش و کنایه بردارید ، بدون نیش و کنایه زدن هم می توانید تحلیل کنید . در غیر اینصورت ، با ابزار قانونی با شما برخورد می شود . 

 

حتی اگر بر فرض مثال ، یک دولت با گرایش مخالف دولت فعلی سرکار بود و دیگران قصد حاشیه سازی داشتند ، به همین روش با انها برخورد می شد . در نتیجه  دست بردارید و مثل دیگران تحلیل منطقی را در دستورکارخودتون قرار بدهید . این شکلی هم شما می توانید از فضای علمی انجمن استفاده کنید و هم مجموعه مدیریت کار خودشون را خواهند کرد . این اتمام حجت  به شکل عمومی با شما صورت می گیرد که بعد بهانه ای نداشته باشید . این را جدی عرض کردم که در صورت اعمال قانون ، دچار سوء تفاهم نشوید ./MR9


 

پی نوشت :

 

علیرغم اینکه دوستان بارها به بنده توصیه کردند که وارد مجادله نشوم ، اما برای اولین و آخرین بار به شما هشدار داده می شود که دست از نیش و کنایه بردارید ، بدون نیش و کنایه زدن هم می توانید تحلیل کنید . در غیر اینصورت ، با ابزار قانونی با شما برخورد می شود . 

 

حتی اگر بر فرض مثال ، یک دولت با گرایش مخالف دولت فعلی سرکار بود و دیگران قصد حاشیه سازی داشتند ، به همین روش با انها برخورد می شد . در نتیجه  دست بردارید و مثل دیگران تحلیل منطقی را در دستورکارخودتون قرار بدهید . این شکلی هم شما می توانید از فضای علمی انجمن استفاده کنید و هم مجموعه مدیریت کار خودشون را خواهند کرد . این اتمام حجت  به شکل عمومی با شما صورت می گیرد که بعد بهانه ای نداشته باشید . این را جدی کردم که در صورت اعمال قانون ، دچار سوء تفاهم نشوید ./MR9

 

زمانی که شما اصل خود پست رو پاک می کنید ودسترسی من رو به تایپیک ها قطع می کنید ( به صورتی که برای باز کردن تایپیک ها باید از حساب کاربریم خارج بشم ) و  بدون دلیل و به صورت غیر قانونی دسترسی من رو از استاتوس به صورت نامحدود قطع می کنی ، هیچ راهی به جزء با کنایه حرف زدن نمی مونه  ... که البته چون شما در کار تفتیش عقاید هستید هم جواب نمی ده ...

خیلی صریح شما و سایر همکاران فعلیتون الفبای مدیریت رو هم نمی دونید و فقط از ابزار حذف و پاک کردن و بن کردن استفاده می کنید ... هر آدم دیگه ای هم باشه می تونه از این ابزارها در جهت افکار خودش استفاده کنه ...

ویرایش شده در توسط swordman

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

وضعیت انتشار اطلاعات در ایران بسیار  ومتاسفانه اطلاعات زیادی میرسه به دشمن  از خیلی از همین عکس بصورت ناخواسته اطلاعات منتشر وبعدهابه ضرر ما تمام شده 

 

 

 

صرفاً این را عرض کنم ، این تصویر هم تایید پست قبلی بنده بود . چیزی که  پاشنه آشیل ماست " بحث جدی تبلیغات دفاعی و درز اطلاعات ناخواسته " است . اگر همین مساله کوچک را در نظر بگیریم ، مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود .

 

پست بنده قبل از اطلاع رسانی جنابعالی بود و بنده با توجه به تجربیات مطالعه شده و بدون اطلاع از وجود چنین تصویری ، پست قبلی را ارسال کردم .

 

"بعنوان مثال ، همان چند ثانیه تصویر از محیط جغرافیایی  شلیک موشک ، و توجه به پوشش گیاهی ، ساختار محیط و.... ، موجب ایجاد گمان هایی می شود که قطعاً دور از تحلیل کارشناسان دفاعی خارجی نخواهد بود . "

 

دشمن 24 ساعته ما را پایش می کند و تعارفی در این زمینه نداریم ، بحث بسیار جدی پدافند غیر عامل ، توسعه فناوریهای مرتبط با پنهان سازی و استتار و... و... که با کمترین هزینه ها قابل دسترسی هست . 

 

پی نوشت :

 

متاسفانه کسی وجود ندارد که تجارب ارزشمند روسها را در اجرای صحیح فریب نظامی ، به پارسی ترجمه کند ، این تجربه ها ، مشخصاً ره گشای ما برای برون رفت از این وضعیت هست .

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

123.jpg

 

اگر از نقطه شماره 1 عکس برداری شده با توجه به اینکه سطح پایین تری داره ؟ کادر شماره 2 چرا در عکس نیست ؟

خط قرمز رنگ در کادر 3 چرا در تصویر گرفته شده از دوربین دوم نیست ؟

خطوط قزمز رنگ مشخص شده در جناح مراتی با خطوط قرمز رنگ در دوربین شماره 2 ( پخش شده از صدا وسیما ) با هم تطابق داره ولی اثری از اونا در کادر شماره 3 دیده نمی شه چرا ؟

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وضعیت انتشار اطلاعات در ایران بسیار بده ومتاسفانه اطلاعات زیادی میرسه به دشمن  از خیلی از همین عکس بصورت ناخواسته اطلاعات منتشر وبعدهابه ضرر ما تمام شده 

 

2016-03-08_22-40-07.jpg

 

همین بس در توانایی دشمن با روشهای هندسی سالن ورزشی که در انrq170 به نمایش در امده بود رو مشخص کرده بوند یا محل کارخانه الیاف فیبر کربن اشتباه نکنم شهر رشت مشخص شده 

یا موارد بسیاری دیگر که از عکس هاوفیلم پخش شده توسط خبرگزاری ها وصداسیما  اطلاعات زیادی بدست اومده وقتی باشه دو و سه تا نمونه نشون میدم ببینن دوستان 

 

در کل وضعیت پروپاگاندا بسیار بده در ایران واستاندارد رسانه ای در حوزه ی تصویری وصوتی نداریم برخلاف ارتش های جهان وگروه هایی مانند داعش 

 

 

بهترین راهکار در شرایط صلح اینه که پایگاه کاذب و فریبنده ایجاد بشه و امکانات محدود پرتاب موشک هم در اون مکان نصب شده و از اونجا پرتاب انجام بگیره!

 به نظر بنده اگر مکان یک پایگاه لو رفته نباشه , احتمالا یک پایگاه کاذب هست و به همین دلیل هم جزئیات دهانه سیلو نمایش داده شد و البته خارجی ها هم این رو میدونن و قرار دادن این تصویر و نمایش جاهایی که موجب کشف پایگاه شده , صرفا یک قدرت نمایی هست! 

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد این سکوی پرتاب و تالار اون به نظرتون ارتقاعش کم نیست

ارتفاع قیام تقریبا 11 متره که با سکوی پرتاب میشه 12 متر حالا ارتفاع سقفمون برای موشکهای شهاب3 باید 20 متر باشه که موشک در اونجا برپا بشه

این تالار مخصوص پرتاب قیامه؟

خودتون ببینید:

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10299/vlcsnap-2016-03-08-14h44m38s343.jpg

ویرایش شده در توسط saied2020
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکایی ها انفجار هواپیمای روس رو بر فراز سینا ثبت کرده بودن اون وقت میخواد شعله به این بزرگی رو کشف نکنن و با آنالیز محیط به آدرس برسند؟؟

این شیوه انجام میشه نه برای جایی که پرتابی صورت گرفته ، مثلا یکی از روشهای آمریکا برای پیدا کردن بن لادن همین شیوه بود که میومدن ویدیو هاشو آنالیز میکردن که ببین کجاست ، بطور مشخص در یک ویدیو به صدای یه پرنده خاص رسیده بودن که اون نوع پرنده زیست گاهای محدودی داشت و همین سرنخ خوبی برای نزدیک شدن به بن لادن بود ، البته جان جهادی رو هم به همین شیوه دنبال میکردند مخصوصا محیطی که درش دست به کشتار و اعدام افراد میزد.

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واشنگتن: همه کشورها حق دفاع از خود را دارند ولی توانایی‌های نظامی مجاز ایران «محدود» استخبرگزاری فارس: واشنگتن: همه کشورها حق دفاع از خود را دارند ولی توانایی‌های نظامی مجاز ایران «محدود» است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شلیک آزمایشی موشک‌های جدید ایران می‌گوید همه کشورها حق داشتن توانایی نظامی برای دفاع از خود را دارند ولی توانایی‌های مجاز ایران برای دفاع از خود، محدود است.

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز موضعی همانند موضع ساعت پیش سخنگوی کاخ سفید در خصوص شلیک آزمایشی موشک‌های ایران داشت.

کربی ابتدا گفت که فعلاً نمی‌تواند صحت اخبار رسانه‌های ایران در خصوص شلیک موشک بالستیک جدید را تأیید کد «ولی اگر اینطور شده باشد، این مسئله را مانند گذشته در شورای امنیت ملل متحد مطرح خواهیم کرد.»

روز سه‌شنبه گزارش شد در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب 1 و 2 و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر Fو H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.

سخنگو در ادامه به مباحث فنی-حقوقی مربوط به این شلیک آزمایشی پرداخت و گفت که اگر چنین شلیک انجام شده باشد، قطعنامه 2231 سازمان ملل نقض شده است.

قطعنامه 2231 که از آن با عنوان قطعنامه رفع موقت تحریم‌های ایران هم یاد می‌شود، در تاریخ 23 تیر ماه سال جاری با اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد و 6 قطعنامه تحریمی در خصوص ایران را لغو کرد؛ بر اساس مکانیسم ماشه البته به محض اینکه کشوری ادعا کند ایران برجام را زیر پا گذاشته و ظرف 1 ماه ایران نتواند کذب بودن این ادعا را ثابت کند، هر 6 قطعنامه مزبور به جای خود بازمی‌گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «قطعنامه 2231 نقض شده ولی برجام نقض نشده است؛ برجام برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای تصویب شده است.»

جان کربی ادامه داد: «اگر گزارش این شلیک آزمایش ثابت شود، از ابزار یکجانبه و چندجانبه‌ای که داریم و در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنیم، باز هم استفاده خواهیم کرد.» منظور کربی، تحریم بود.

کربی به روند همکاری‌های ایران و آمریکا در حوزه‌های غیرموشکی هم اشاره‌ای داشت و گفت که ایران با حسن نیت، در حال همکاری با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

یکی از خبرنگاران زن حاضر در سالن کنفرانس از جان کربی پرسید که اگر ماهیت برنامه موشکی و نظامی ایران، دفاعی باشد، آنگاه باز هم آمریکا با آن مخالفت می‌کند؟

جان کربی پاسخ داد: «آنها بر اساس قوانین بین‌الملل حق ندارند، موشک بالستیک طراحی کنند. البته هر ملتی حق داشتن ارتش، دفاع از خود و توانایی‌های نظامی را دارد ولی این توانایی‌ها برای محدود است و ایران مجاز به داشتن موشک‌های بالستیک نیست.»

یکی از خبرنگاران از جان کربی پرسید که آیا پس از انتشار این گزارش، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود مکالمه داشته یا نه؟

جان کربی گفت که چنین تماسی برقرار نشده است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941218001575
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من واقعا نمیخوام بدبین باشم ولی با موارد و اظهاراتی که دیدیم امیدوارم ( هر چند این دیگه خیلی بعیده ولی میدونیم همیشه اهرم هایی هست که باهاش بشه فشار وارد کرد و طرف مقابل را مجبور به عقب نشینی به خاطر حفظ منافع و امنیت کشور در بعد داخلی ) سعی نشه به نیروهای نظامی فشار وارد بشه که حالا خب هشت سال که چیزی نیست این مدت دندان رو جگر بزارید و مثلا سطح فعالیتهاتون را کاهش بدید و امریکا را تحریک نکنید و در روند اجرای برجام! خلل وارد نکنید. ( وقتی سطح تفکر عده ای از مدعیان متاسفانه اینه که دستگیری متجاوز به مرز های کشور را توطئه ی نیرویی برای به شکست کشاندن "افتخار" برجام هست، میشه کم کم تحلیل هایی هم شنید که بله، فلان نیرو قصد داره با تحریک!!!!!!!! آمریکا تحریم ها را از طریق شورای امنیت برگردونه تا برجام را بی اثر کنه!!، درسته سوپر عجیبه! ولی بعید نیست )

واقعا امیدوارم اون تفکر " این چارتا تیرو ترقه ی ما در برابر یک بمب آمریکا هیچ نیست " رخت بر بسته باشه چون تفکری است که یا اهمیت همین چارتا تیر و ترقه را درک نکرده پس براش وزنی قائل نیست (چه در مذاکره، چه در ایستادگی) و یا اینکه از لحاظ ابعاد نظامی توجیه نشده که به هر حال لااقل باید که برابر همین عربستان بتونین حداقل دفاع را داشته باشیم چون به نظر میرسه با تغییر ماهیت جنگ ها و رشد روزافزون حماقت در منطقه ی ما از این پس غرب ترجیح میده همسایه ها ، همسایه ها را بخورن و خودش تماشا کنه!!

 

 

جان کربی پاسخ داد: «آنها بر اساس قوانین بین‌الملل حق ندارند، موشک بالستیک طراحی کنند. البته هر ملتی حق داشتن ارتش، دفاع از خود و توانایی‌های نظامی را دارد ولی این توانایی‌ها برای محدود است و ایران مجاز به داشتن موشک‌های بالستیک نیست.»

 

آدم فریز میشه!!    دقیقا  - " هر ملتی حق داشتن ارتش، دفاع از خود و توانایی های نظامی " - کجای این چندین سال رعایت شده و به ما اجازه ی بهره مندی در حد همین ادعای خودتون دادید در حد همین کویت کوچولو که حالا تعیین تکلیف میکنید که ما که حرفی نداریم میتونید تمام توان نظامی مجاز را داشته باشید جز بالستیک؟؟   حالا اون خبرنگارهایی که جلوی این نشتند مثلا در کشور آزاد به کنار، یک مشت تعطیل، یکی نیست از این بپرسه دقیقا با این محدودیت های یکجانبه، کنگره، ریاست جمهوری، کشورهای غربی و قطعنامه ها و فشار بر روسیه و چین دقیقا ما چه توان نظامی دفاعی میتونیم داشته باشیم؟؟ کلاش در انواع رنگ و مدل مختلف؟؟ یا تولید موشک بالستیک در سایز و کاربری فشنگ؟!!

 

 

یک مقام عالی‌رتبه سیاست خارجی فرانسه به خبرگزاری رویترز گفت که در صورت صحت این آزمایش موشکی، ایران مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.