Recommended Posts

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک سیما، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار 99 اظهار داشت: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد.

 

اقتدار نداشتیم تا امروز صدها بار به ما حمله می‌کردند/ جنگنده کوثر ارتقا می یابد

 

امیر نصیرزاده افزود: کمان 12 را در رزمایش ذوالفقار به کار گرفتیم، اما در سال 98 که ما در 29 فروردین رژه رفتیم یک فروند هواپیمای کوثر آمد و مانوری را در حین رژه به نمایش گذاشت و عرض کردم که ان‌شاالله سال بعد پرواز جمعی کوثر را خواهیم دید و در مصاحبه‌ای که انجام شد، من قول دادم که در رژه 29 فروردین سال 99 ما رژه سه فروندی کوثر را داشته باشیم. به دلیل کرونا، رژه برگزار نشد، اما ما بعد از 29 فروردین طی یک مراسمی که فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع حضور داشتند، سه فروند کوثر را تحویل گرفتیم. مانور و نمایش بسیار زیبایی را هم به صورت جمع انجام دادند، بخشی از آن هم از رسانه ملی پخش شد و مد نظر من آن بود. در این رزمایش اخیر هم نیازی نبود و ما برنامه‌ای برای به کارگیری کوثر نداشتیم. کوثر در یک منطقه دیگر در حال انجام کارهای دیگر بود و تست‌هایی را می‌گذراند، اما پهپاد کمان 12 را در این رزمایش مورد استفاده قرار دادیم.

 

امیر نصیرزاده همچنین عنوان کرد: اخیراً مقاله‌ای از یک ژورنال خارجی می‌خواندم که گفته بود به هواپیمایی که ایران می‌سازد نخندید؛ این عنوان مقاله بود. در این مقاله اشاره کرده بود که شما مدام بگویید نیست، اما ایران در حال نفوذ در دل این فناوری است و هواپیماهایی می‌سازد که همه شما غافلگیر خواهید شد. ( حتما نشنال اینترست میخونده :nailbiting:)

 

لینک خبر :   https://www.mashreghnews.ir/news/1117806/اقتدار-نداشتیم-تا-امروز-صدها-بار-به-ما-حمله-می-کردند-جنگنده

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش پدافندی مشترک ولایت 99

 

روز اول

مقابله با جنگ الکترونیک دشمن که بخشیش توسط پهپادهای مامور به ایجاد جنگ الکترونیکی انجام میگرفت.

مقابله و پدافند و شبیه سازی میدان تهاجم به یکی از مراکز حیاتی کشور

رهگیری جنگنده های دشمن توسط پهپادهای رهگیر

شلیک سامانه های سوم خرداد و 15 خرداد

متفاوت بودن تمام سامانه های بومی در عملکرد نسبت به سالهای گذشته به این معنا که هر سال سامانه نسبت به سامانه سال قبل ارتقا پیدا کرده و همان سامانه تکراری سال قبل نیست

پنهان بودن بخشی از توان مقابله ای برای غافلگیری در روز درگیری

پ ن:

جمع آوری و بازاستقرار دوباره سامانه ها در محل جدید برای مقابله با هدف قرار گرفتن سامانه ها بعد از عملیات

شلیک سامانه های مرصاد ارتش و طبس سپاه به سمت اهداف واگذار شده از قرارگاه مرکزی پدافند

آزمایش برخی سامانه ها که به خاطر حفاظت اطلاعات امکان نام بردن ازشون نیست

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده‌بانی بصری برگزار می شود.

f14 های اصفهان هم توی رزمایش شرکت داشتن و فیلم مال مرکز سمنانه

 

لینک خبر و مشاهده فیلم شروع رزمایش :  https://www.mashreghnews.ir/news/1133302/فیلم-قدرت-نمایی-نسل-جدید-سامانه-های-پدافندی

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با حضور اف 14 تمرین پدافندی بوده نه آزمایش تسلیحات.

تامکت ها با اسپارو پریدند.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا یک حدس همینطوری از کنار هم گذاشتن چند تکه جدا از هم هست ولی با توجه به حضور عجیب کاشف 99 در رزمایش به چند نکته دقت کنیم:

 

زمان رونمایی از کاشف 99 اعلام شد رونمایی از برخی طرح های پدافندی که برخیشون به علت حفاظتی امکان رسانه ای شدن نداره و تنها کاشف در کنار یکی دو طرح دیگه رونمایی شد

در رزمایش هم اعلام شد برخی سامانه ها امکان رسانه ای شدنشون وجود نداره

کاشف 99 به طرز عجیبی در رزمایش حضور فعال داره، از اونجاییکه تازه رونمایی شده و همچنین در یک برد بسیار کم کاراییش در این رزمایش بزرگ برای تست کمی عجیب هست با توجه به اهداف رزمایش و تاکتیکهای اعلامی

 

حالا همه این ها را بزاریم کنار هم آیا میشه نتیجه گرفت کاشف 99 جزئی از یک سامانه اعلام نشده هست؟ و این سامانه مذکور هم زمان روز پدافند و اون رونمایی ها و هم در رزمایش امروز حضور داره ولی قصدی برای رسانه ای دشنش وجود نداره

عمدتا ظن به سمت یک سامانه کوتاه برد ترکیبی میره در اینصورت

 

پ ن: فردا باور در رزمایش حاضر خواهد بود. نمیدونم اشتباه بود یا یک خطای شفاهی/مفهومی اشاره شد که فردا در برد 450 کیلومتری هدفش را خواهد زد! شاید برد کشف را اخبارگوی ساعت نه اشتباه کرد.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
43 minutes قبل , alala گفت:

 

 

پ ن: فردا باور در رزمایش حاضر خواهد بود. نمیدونم اشتباه بود یا یک خطای شفاهی/مفهومی اشاره شد که فردا در برد 450 کیلومتری هدفش را خواهد زد! شاید برد کشف را اخبارگوی ساعت نه اشتباه کرد.

شاید باور رو ارتقاء دادن که اس ۴۰۰ رو نخواستن!!!....فردا معلوم میشه....وقتی روز دوم باور شلیک میکنه دیگه روز اخر قراره چیکار کنن؟

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در حاشیه حضور سامانه مرصاد 16 در رزمایش مدافعان اسمان ولایت 99 ...

HISHIG.jpg

 

سامانه مرصاد 16 نمونه متحرک سازی شده و ارتقا یافته مرصاد هست که خود آن هم ارتقا سامانه هاوک میباشد...

سامانه مرصاد 16

  • Like 2
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باور ۳۷۳ عملیاتی 

 

iran_defence_industries_2_20201022_12282

 

thumb_Ek6k-HkXUAEHF45.jpeg

اشاره به برد هدف قرار دادن۲۲۰ کیلومتر موشک صیاد۴

 

thumb_Ek6I9U5XIAALObF.jpeg

خودروی چهار محور جایگزین شد

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان در فیلم تست امروز  از باور 373 هیچ تصویری از لحظه شلیک از لانچر نشان داده نمیشود البته غیر از همون اول فیلم و نمایش لانچر بدون لحظه شلیک که به نظر حتی همان هم متعلق به گذشته میباشد چون استتار لانچر با تصویر لانچر رزمایش متفاوت بوده است... به گونه عجیبی فقط از ثانیه های بعد از خروج نمایش داده میشود یا با رادار خود سامانه و یا با مات کردن و انتخاب زوایای تصویر برداری  از نشان دادن لانچر در زمان شلیک  خودداری کرده اند ...این تصویر از  لانچر در داخل اتاق فرماندهی هست که شکل وشمایل متفاوتی دارد...

ice_screenshot_20201022-133231.jpeg

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیلم شلیک تعدادی از سامانه ها توی رزمایش ولایت 99

 

لینک مشاهده فیلم : https://www.mashreghnews.ir/news/1133529/فیلم-سامانه-های-مختلف-ایرانی-پدافند-هوایی-در-رزمایش-آسمان-ولایت

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

گزارش تسنیم از رزمایش پدافند هوایی ولایت 99| موشک باور در چه فاصله ای به هدف اصابت کرد؟/ رکوردزنی سامانه ایرانی پیش چشم رقیب روس

 

در منطقه اصلی این رزمایش شلیک های متعدد و پرتعداد پنج نوع سامانه موشکی که رسانه ای شد نشان از عزم جدی برای به حداکثر رساندن توانایی عملیاتی نیروهای پدافند هوایی کشور و ارزیابی جدی آمادگی آنها دارد. این رزمایش ها با سختگیری های فرماندهان و نظارت مستقیم بالاترین رده عملیاتی کشور گام مهمی در راستای حفظ آمادگی دفاعی و رزمی کشور است که هر ساله در نیروهای مختلف صورت می پذیرد.

رادار جدید و برد کوتاه کاشف-99 که با فرکانس کاری بالا و طول موج پائین کار کشف ریزپرنده ها تا 300 هدف همزمان در برد 12 کیلومتری بر عهده دارد، از جمله رادارهای مستقل حاضر در منطقه رزمایش بود.

13990802115651481214921310.jpg

کاشف 99

 

در روز اول رزمایش دو سامانه سوم خرداد و طبس مجهز به آخرین گونه موشک های سوم خرداد (نسل جدید موشک های طائر) با برد اعلام شده 105 کیلومتر شلیک های خود را به سمت اهداف انجام دادند. این سامانه ها شامل خودروی پرتابگر مجهز به رادار و خودروی صرفاً پرتابگر هستند. جالب اینجا بود که یکی از سامانه های سوم خرداد حاضر در رزمایش، همان سامانه ای بود که سال گذشته در جنوب کشور موفق به سرنگونی گلوبال هاوک آمریکایی شد.

13990802115842763214921510.jpg

سامانه سوم خرداد حاضر در رزمایش

 

نکته مهم اینجاست که اینکار نه توسط سامانه برد بلند روسی اس-300 بلکه توسط سامانه بومی باور با موفقیت صورت پذیرفت. بر اساس اطلاعات صفحه نمایش کاربری و فیلم پخش شده در بخش خبری صدا و سیما سامانه باور-373 انهدام هدف مذکور در فاصله بین 125 تا 150 کیلومتری و به طور تخمینی در فاصله 135 کیلومتری صورت گرفته است.

 

لینک گزارش به صورت کامل : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/08/02/2375061/گزارش-تسنیم-از-رزمایش-پدافند-هوایی-موشک-باور-در-چه-فاصله-ای-به-هدف-اصابت-کرد-رکوردزنی-سامانه-ایرانی-پیش-چشم-رقیب-روس

 

پ.ن: گزارش تقریبا جامعیه و بخشی از مطالبی که توی میلیتاری بحث شد رو هم داره! خوندنش خالی از لطف نیست

ویرایش شده در توسط morteza69hb
  • Like 3
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش تسنیم چون از روی تصاویر قضاوت کرده به نظرم چندان دقیق نیست، (به نظر میرسه غیر از گزارشگر تلویزیونی که اون هم فقط از سخنگوی رزمایش خبرها را اعلام میکرد هیچ خبرنگاری در رزمایش نبوده و تصاویر مخلوط آرشیوی و غیرآرشیوی را هم خود مدیریت رزمایش در اختیار رسانه ها میذاشته و رسانه ها هم بعضا با واترمارک خودشون منتشر میکردند):

 

اشاره به اینکه سامانه سوم خرداد حاضر در رزمایش به خاطر کیل مارک روش همون سامانه ای است که ( نه خود سامانه به طور عام بلکه دقیقا خود اون واحد) پهپاد را در جنوب زده بود که خب این کیل مارک روی سامانه سوم خرداد نمایش داده شده در نمایشگاه تهران هم بود و آیا عقلانی است که سامانه ای که در جنوب عملیات میکنه را برداشته باشند بیارن تهران برای نمایش. حتما خود اون واحد نباشه نمیشه؟! کیل مارک به نظرم روی سوم خردادها کلا درج شدند و این متفاوت هست از کیل مارکی که روی جنگنده ها درج میشه به شکل یونیک.

 

در مورد برد باور هم با توجه به همون تصویری که توضیح دادم برداشتش این بوده که از روی اعداد در فاصله 135 کم هدفش را زده که این مغایر هست با اولا خود تصویر چون موشک از خارج ( به شکل مایل ) وارد صفحه این راداری که مشخص نیست کجا مستقر هست میشه (میشه حدس زد از رادارهای خود سامانه هم نیست چون مشخصا یک مرکز رصد و کنترل مرکزی است که مانیتور رصد مرصاد هم داخلش هست ) ثانیا سخنگوی رزمایش صریحا اعلام کرد هدف را فراتر از برد (نهایی) اعلام شده برای این سامانه مورد اصابت قرار داد که یکی از دوستان به 220 کم اشاره کرده بود.

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام،نمیدونم چرا از لانچر اولیه(آزمایشی) باور استفاده کردن ،لحظه پرتاب هم مخفی کردن .یعنی باور اصلی توی مأموریتی هست؟ یا به تولید بیشتر نرسید؟.از اس ۳۰۰ هم خبری نبود .آیا بحث مالی در میانه؟ در مورد کاشف ۹۹ هم فقط یک رادار کشفه .کار درگیری در فاصله کمتر از ۱۲ ک م با پهباد های رادار گریز با کدوم سخت افزار هست؟با اورلیکن یا ۵۷ م م یا گاتلینگ ها یا دوش پرتاب ها؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.