arminheidari

بازی های استراتژیک تمرین استراتژی در واقعیت مجازی

امتیاز دادن به این موضوع:

نظر سنجی "بازی جنگی"   

44 votes

  1. 1. وضعیت : قرار هست از سه محور به یک شهر حمله کنند ،فرمانده کدام محور به نظر مخاطب با کمترین تلفات می تواند مرکز شهر را اشغال کند ؟؟

    • محوریک:ازبخش قدیمی شهربا خیابانهای کم عرض وساختمانهای سنگی
    • محور دو : ازبخش جدید شهر با خیابانهای عریض و کارخانه های بزرگ
    • محور سوم : مستقیم از دروازه شهر بسمت میدان مرکزی


Recommended Posts

به نظر بنده اگر میخواید بازی استژیک ک خیلی نزدیک به واقعیت باشه برید men of war assault sqadرو نصب کیند و بعدش مد cold war رو روش نصب کنید ببیننید بازی استراژیکی ک از لحاظ تجهیزات متنوع باشه یعنی چی ....یا علی

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 minutes قبل , baktari گفت:

به نظر بنده اگر میخواید بازی استژیک ک خیلی نزدیک به واقعیت باشه برید men of war assault sqadرو نصب کیند و بعدش مد cold war رو روش نصب کنید ببیننید بازی استراژیکی ک از لحاظ تجهیزات متنوع باشه یعنی چی ....یا علی

 

تقریبا تو فاز بازی company of heroes است 

درسته؟

این تیپ بازی ها مابین بازی شخص اول و بازی استراتژیک قرار می گیرند 

چون میدان عمل شما بسیار محدود تر میشه و منابع هم خیلی کنترل شده است 

مراحلی دارن که خیلی نزدیک به واقعیت شبیه سازی میکنه ولی در کلیت رتبه پایین تری نسبت به بازی های استراتژیک قرار میگیرند 

مدیریت نیرو در زمان پاکسازی و حملات دشمن خیلی نزدیک به واقعیت است ولی محدود در دید بزرگ نسبت به صحنه نبرد 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیر اصلا بازی men of war با بازی company of heros نیست چون من اونم بازی کردم ولی جزییاتی ک توی بازی من اف وار نسخه مد کلد وار هست و قابلیت هایی نظیر گلوله های مختلف تانک یا حالت کنترل دستی ک توی بازی بهت میده رو اصلا تو بازی کامپانی نیست ......یا علی 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام .

وقتی حرف از بازی های استراتژیک به میان میاد ، تقریبا غیر ممکنه که اسمی از سری بازی های محبوب و پر طرفدار Command & Conquer: Generals برده نشه .  

تو قسمت اول پستم قصد دارم یه توضیح مختصری راجب این بازی ارائه بدم و بعد به معرفی پچ ها و افزونه های معروف و زیبای این بازی بپردازم .  

C&C Generals یک بازی در سبک استراتژیک است که در خلال سال های 2003 و 2004 برای سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز و مک اواس منتشر شد .  

نسخه ویندوز این بازی  توسط شرکت بازی سازی الکترونیک آرتس (EA) و همچنین نسخه مک این بازی توسط شرکت اسپیر مدیا (ep) تولید شد .  

برای این بازی بیش از دویست مد ساخته شده است که تنها یک مد در ایران در سال 2009 توسط یک شرکت ایرانی ساخته شده و دارای ارتش ایران میباشد .  

بازی اولیه شامل سه تیم امریکا ، چین و GLA به عنوان یک تیم تروریستی میباشد .  

بازیکن هنگام اجرای بازی آزاد است که این بازی را بصورت انفرادی (Solo Play) یا بصورت چند نفره (MultiPlayer) آغاز کند .  

در بخش مولتی پلیر ، شما قادر خواهید بود با دوستان خود بصورت اینترنتی یا تحت شبکه lan به بازی و ماجراجویی بپردازید . 

در بخش انفرادی این بازی شما با دو بخش داستانی و skirmish مواجه خواهید شد .  

در این بازی سه بخش داستانی مجزا وجود دارد که مربوط به هر سه تیم این بازی یعنی USA ، CHINA ، GLA می شود و شما با انتخاب هر کدام از این تیم ها ،  

وارد یک چالش داستانی خواهید شد که میبایست با انتخاب یک استراتژی صحیح به مقابله با دشمنان و در هم شکستن استراتژی آنان بپردازید .  

در بخش Skirmish بازی تا حدودی دست شما را باز میگذارد که بتوانید مپ (نقشه) و تیم های دلخواه خود را انتخاب کرده و به مبارزه یا اتحاد با آن ها بپردازید .  

نسخه اصلی این بازی علی رغم سرگرم کننده بودن و داشتن افکت های جذاب (حداقل در دوره خود!) دارای ایرادات بسیاری از نظر واقع گرایی میباشد . 

در این بازی شما میتوانید با موشک پاتریوت تانک و پیاده نظام را هدف قرار دهید :D یا با موشک های هسته ای چین نصف بیس امریکا را به تلی از خاکستر تبدیل کنید ،  

و امریکا در مقابل هیچ سلاح هسته ای در اختیار ندارد ، با سلاح لیزری امریکا راکتور های هسته ای چین یا هر تاسیسات دیگری را هدف قرار دهید .  

البته مراقب باشید که بدون از کار انداختن نیروگاه های چین و قطعی برق سراسری به آن حمله هوایی نکنید زیرا یک لحظه غفلت کافیست که ارتش آزادی بخش چین ، با گاتلینگ های خود رپتور و B2 شما را در آسمان به گلوله ای از آتش تبدیل کند .  :D 

شما در این بازی خواه ناخواه مجبور خواهید بود اقتصاد دشمن را مورد هدف قرار دهید ، راه دشمن را در جهت دست یابی به مواد اولیه سد کنید در تصرف چاه های نفت پیش دستی کنید و با استفاده از بازار سیاه ، قدرت سایبری (هکر ها) و کمک های مالی خارجی پول لازم را برای تولید تسلیحات و تاسیسات در جهت پیروزی بر دشمن به دست آورید .  

پچ ها و افزونه های زیادی برای این بازی تولید و منتشر شده اند که از معروف ترین آنها میتوان به پچ های :

Operation: Firestorm

Generals Zero Hour : Enhanced

The End of Days

Contra

Peace Mission  

C&C: ShockWave  

Rise of the Reds

War Armageddon  

Zero Hour Reborn  Vietnam

Glory Obscured

Cold War Crisis

و ... اشاره کرد ، که به خوبی میتوانند جواب گوی سلیقه های های متفاوت کاربران باشند و طیف گسترده از نقشه ها و سلاح های واقعی و تخیلی را در اختیار کاربران قرار دهند .  

برای نصب این پچ ها باید هر دو نسخه اولیه بازی را نصب کرده باشید تا امکان نصب و اجرای این پچ ها را بر روی بازی اصلی شما فراهم شود .  

پچی فراتر از یک پچ ..!  

COLD WAR CRISIS

نام یک افزونه ای منتشر شده برای بازی جنرال هست که از نظر شخصی من به طور بی رحمانه ای مظلوم واقع شده  این پچ شما را به دوران جنگ سرد بین دو ابر قدرت شرق و غرب باز می گرداند .

با نصب این پچ دیگر خبری از هدف قرار گرفتن تانک با سامانه پاتریوت و دفاع کلاسیک و خطی نیست !

مسئولیت ها و وظایف تخصصی تر شده اند ، واحد های جدید ، نیرو های متنوع و به شدت واقع گرایانه دست شما را برای اتخاذ بهترین استراتژی باز گذاشته اند و اگر کماکان به استراتژی های قابل پیش بینی ، کلاسیک و قدیمی خود اتکا کنید توسط هوش مصنوعی به وقیحانه ترین وضع ممکن شکست خواهید خورد !

شما در این بازی نمیتوانید به مانند گذشته بیست تانک و بیست هلیکوپتر بسازید و این واحد ها را به سمت بیس حریف هدایت کنید .

فاکتور های زیادی از قبیل پنهان کاری ، پشتیبانی هوایی ،برتری هوایی ، برد موثر سلاح ها ، شناسایی دقیق اهداف و تامین لجستیک در این بازی تاثیر گذار هستند ولی هیچ کدام از این فاکتور ها بدون اتخاذ یک استراتژی صحیح و کار آمد کمکی به شما نخواهند کرد .  

یک گروه پیاده نظام متشکل از تک تیر انداز و تیربار چی و سرباز های دارای دوش پرتاب ضد هوایی به اضافه ی چند خودروی مجهز به موشک ضد زره با یک استراتژی مناسب میتوانند در برابر نیرویزمینی دشمن متشکل از تانک ها و زره پوش ها و پیاده نظام و حتی هلیکوپتر مقاومت کنند البته این موضوع زمانی میسر هست که دشمن شما قصد استفاده از نیروی هوایی خود را نداشته باشد  :D

پس اگر وضع اقتصادی و در آمدی تیم شما خوب است میتوانید در کنار منطقه ای که نیرو هایتان قرار دارند موشک ضد هوایی قرار دهید یا چند هواپیمای رهگیر را مامور به گشت در اطراف نیرو هایخود بکنید ،

به هر حال کار از محکم کاری عیب نمیکند . 

این پچ با چالش های سختی که در مقابل شما قرار میدهد شما را مجبور به حمله پیش دستانه میکند ، شما دو راه را در مقابل خود میبینید :

1 : در جهت به دست اوردن تثبیت و حفظ منافع از قبیل نیرو گاه ها ، ادارات ، مراکز مهم و اقصادی ، ایستگاه های رادیویی تلاش کنید و با این کار ها اقتصاد خود را سر و سامان دهید تا قادر به تولید جنگ افزار های بیشتر و مدرن تر باشید

2 : در لاک دفاعی و منفعلانه خود فرو رفته به همان پول اندکی که میتوانید درون مرز های خودتان به دست آورید راضی باشید تا دشمن شما با به دست اوردن منافع بیرونی ابتکار عمل را به دست بگیرد ،

ممکن است در اواخر بازی کارتان به جایی کشیده شود که از چهار طرف مورد حجمه دشمن از زمین و هوا قرار بگیرید و در مقابل چشمانتان در عرض چند دقیقه اخرین دیوار دفاعیتان که همان ساختمان اصلی است فرو بریزد .

در هر یک از مپ های این پچ چند نقطه بصورت پیش فرض به عنوان مراکز اقتصادی در نظر گرفته می شود که نه متعلق به شماست و نه متعلق به دشمنانتان .

وظیفه شما این است که این مراکز را زود تر از حریفتان به دست بیاورید و در حفظ کردن آن بکوشید ، چرا که وقتی پرچم شما در آنجا نصب می شود میتوانید از هر یک از این نقاط منافع اقتصادی که در این بازی همان پول و بودجه است به دست بیاورید و متعاقب آن قادر خواهید بود سلاح های بیشتری نسبت به حریف بسازید .!

امتیاز ویژه ای که این کار برای شما دارد این است که مناقشات را از کنار مرز های اصلی شما به این مناظق دور می کند و از این جهت خیال شما میتواند راحت باشد که خطر از پایگاه اصلی شما دور می شود .

شما باید سنگر های مجهز به موشک ضد زره ، تیر بار ، موشک ضد هوایی در اطراف پایگاه های خود ایجاد کرده و با نیروی هوایی و نیروی زمینی متحرک به پشتیبانی از این سنگر ها بپردازید .

در این بازی مخازن سوختی وجود دارند که نقش اصلی تامین لجستیک شما بر عهده آنهاست پس باید در ساخت و حفظ این مخازن دقت کنید زیرا بدون آنها تانک ها و هواپیماهای شما یک سانتی متر هم به سمت جلو حرکت نخواهند کرد ! 

شناسایی به موقع دشمن در این بازی میتواند کمک زیادی به شما بکند و در این جهت میتوانید از نیرو های دیده بان و هواپیما های شناسایی استفاده کنید .

سایت رادار شما نقش بزرگی در پیروزی شما خواهد داشت پس با ایجاد پدافند مناسب در جهت حفظ آن تلاش کنید زیرا با از بین رفتن رادار ، هرگز نخواهید توانست جهت حمله همچنین کمیت و کیفیت نیرو های مهاجم را تشخیص دهید .

بدون شناسایی یگان های توپخانه و راکتی دشمن که از فواصل دور و نقاط تاریک مپ به شما حمله خواهند کرد به شدت آسیب پذیر خواهید بود پس باید در ایجاد برتری اطلاعاتی و بالا بردن سرعت واکنش خود بکوشید .

برتری هوایی یکی از مهم ترین فاکتور های این بازی است شما در این بازی با طیف گسترده ای از هواگرد های شرقی و غربی دوران جنگ سرد سر و کار دارید که اگر بتوانید از انها در مسیر دست استفاده کنید هوش مصنوعی قدرتمند بازی را به زانو در خواهید آورد .

می توانید با هواپیمای مجهز به موشک ضد رادار دور ایستا چشم های دشمن را کور کنید و با یک اسکادران بمب افکن مجهز ، مراکز فرماندهی دشمن را در هنگام کور و سردرگم بودن پدافند آن با خاک یکسان کنید !

مقاومت تانک ها و زره پوش های خود را با قرار دادن آنها در سنگر های زمینی چند برابر کنید .

با یک گروه چریکی مخفیانه وارد خاک دشمن شوید و خواب را از چشمان دشمن بگیرید !

فراموش نکنید که در این بازی هر اشتباه کوچکی در تعیین استراتژی صحیح ، عواقب وخیمی در پی خواهد داشت که شاید کوچکترین آن از بین رفتن چند واحد پیاده نظام و بزرگترین آن سقوط مرکز

فرماندهی شما باشد .

در ادامه عکس هایی از این مود هیجان انگیز رو قرار میدم :)

عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس

ویرایش شده در توسط islfk
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , islfk گفت:

با سلام .

انگیز رو قرار میدم :)

عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس عکس

سلام. لینک دانلود معرفی کنید.به یاد قدیما

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , hamid5574 گفت:

سلام. لینک دانلود معرفی کنید.به یاد قدیما

لینک دانلود خود بازی : لینک

لینک دانلود مود cold war crisis : لینک

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و تشکر بابت ساخت این تاپیک 

Ancient.Wars_.Sparta.5.www_.Download.ir_

یکی از بازی های استراتژیک کمتر شناخته شده بازی Ancient wars sparta(جنگ های کهن اسپارتا )هست.این بازی متاسفانه زیر سایه  بازی های سرشناس و صد البته با کیفیت پایین تر قرار گرفت.معمولا بازی های استراتژیک رو در سال های ابتدایی ظهور این سبک با رم و گرافیک پایین میشناختند .اما اسپارتا از همون ابتدا از این نظر یک انقلاب بود .

بازی دارای 3 بخش مبارزه انتخابی است که به تمدن های باستانی اسپارتا ، مصر و ایران تقسیم شده و هرکدام داستان ها و ماموریت های منحصر به فرد خود را روایت می کنند .

همانطور که مشخص یک بخش بزرگ داستان بازی حول نبرد عظیم خشایارشا(زاکسیس)  در سالامیس را شامل می شود .و از این نظر این بازی بسیار ریز بینانه در طراحی تجهیزات و کشتی ها و لباس و حتی شخصیت های تاریخی عمل کرده .افرادی همچون مردانیه(مردانیوس )سردار نامی خشایارشا نیز نقش پر رنگی در این بازی استراتژیک دارند و بسیاری از افراد تاریخی که در مورد انها کمتر شنیده اید در این بازی پر رنگ نشان داده شده اند

Ancient.Wars_.Sparta.2.www_.Download.ir_

به دوستانی که علاقه به تاریخ دوره ی هخامنشی و نبرد های بزرگ دوران باستان ایران را دارند این بازی رو توصیه میکنم تهیه کنند .(سبک بازی هم نسبت به باقی بازی های استراتژیک نسبتا دشوار است  و خوبیش اینه که یکی از محدود بازی هایی هست که ایران بخش بزرگی  از بازی رو تشکیل میده)

تصویری از سپاه هخامنشی در بازی:

Ancient.Wars_.Sparta.4.www_.Download.ir_

متاسفانه بنده اکانت گالری ندارم .نمیدونم چرا لینک تبدیل به عکس میشه.اگه دوستان کاری میتونند کنند انجام بدن .تشکر

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بازی دیگری که در بحث استراتژیک مطرح است بازی company of heroes

این بازی مابین سبک های سنتی استراتژیک و شخص اول قرار میگیرد 

بازی مربوط به جنگ جهانی دوم و نبردها و ماموریت های مهم در ان دوره است 

قدرت تصمیم گیری به عنوان یک فرمانده میدانی به شما داده می شود و از شما خواسته می شود که اهدافی را تصرف یا منهدم کنید 

در این بین دستیابی به نقاط استراتژیک و رسوخ در جبهه دشمن کلید موفقیت است 

نبرد تانک ها و جنگ شهری از ویژگی های خاص این بازی است که شما را بر آن می دارد از جنگ های مستقیم صرف نظر کرده یا قبل از حمله تدارکات خاصی ببینید 

یا برای دفاع از یک مجموعه چینش نیرو و سنگربندی مناسب انجام دهید 

4ad72966c27e7bc65605fd94e386443fb9affd95

نکاتی از این بازی در مورد استراتژیک به راحتی می توان بدست آورد:

- بدست آوردن نقاط استراتژیک علاوه بر امتیاز و دستیابی منابع، دشمن را در حملات دچار محدودیت می کند ، بویژه که این نقاط گلگوگاه باشند و بخشی از دشمن را در محاصره ببرند 

- قبل از هر حمله موضع دشمن باید شناسایی شود و اگرنه تلفات بسیار بالا می رود 

قبل از حمله بخش های مشکل زا مثل توپخانه، تیربارها و تانک ها باید مهار شوند چه بوسیله توپخانه و چه به وسیله تک تیرانداز

- در مواضع دفاعی حتما ساخت سنگر باید دیده شود چه برای نفر و چه برای تانک 

چون توان دفاعی را حداقل دو برابر افزایش می دهند 

- بهترین حمله دقیقا بعد از حمله دشمن است که بخشی از نیروهایش در حمله به مواضع شما نابود شده اند

- استفاده از نیروهای چریکی برای ضربه زدن به دشمن خیلی موثر است 

به راحتی یک نیرو متشکل از تک تیر انداز، تیربارچی و یک توپخانه دونفره می تواند یک نقشه را پاکسازی کند 

- بین حمله و تثبیت و پاکسازی فرق قائل شوید و اگرنه نیروی زیادی برای نبرد نیاز خواهد بود 

بهترین کار حمله و رسیدن به نقاط مهم و کلیدی است 

در گام دوم در این مناطق خط دفاعی تشکیل می دهید و در اخر به انهدام نیروی دشمن در مواضع محاصره شده می پردازید 

بهترین و لذت بخش ترین حملات حملات گازانبری هست که با قطع جاده یا رسیدن به یک نقطه یک روستا یا یک خط دفاعی دشمن از عقب قطع می شود و به راحتی می توان یک انهدام نیرو خوب از دشمن داشت ان هم در مواضعی که حمله مستقیم نیاز به کلی نیرو زرهی دارد و پرتلفات است 

نبرد خیابانی با حضور تانک ها 
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/231430/ss_57852edc2f40cb5c3faaaa6b74f2209a794216b2.1920x1080.jpg?t=1512763197

تصرف یک نقطه استراتژیک
https://fthmb.tqn.com/fALkYuGJ0jBpzROa-2LwMcztfPI=/768x0/filters:no_upscale()/company-of-heroes-56ab9fe75f9b58b7d009cc13.png

دو سنگر به همراه چهار تیم توپخانه متحرک دونفره
https://www.pcinvasion.com/wp-content/uploads/2015/08/company-of-heroes-2-the-british-forces-41.jpg

نمایی بزرگ از یک نبرد
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91AZBxBHTIL._AC_SL1500_.jpg

نبرد در شب
https://cdns.kinguin.net/media/category/c/o/company-of-heroes-2-unit-control-1024x576-1024.jpg

 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , Navard گفت:

با سلام و تشکر بابت ساخت این تاپیک 

Ancient.Wars_.Sparta.5.www_.Download.ir_

یکی از بازی های استراتژیک کمتر شناخته شده بازی Ancient wars sparta(جنگ های کهن اسپارتا )هست.این بازی متاسفانه زیر سایه  بازی های سرشناس و صد البته با کیفیت پایین تر قرار گرفت.معمولا بازی های استراتژیک رو در سال های ابتدایی ظهور این سبک با رم و گرافیک پایین میشناختند .اما اسپارتا از همون ابتدا از این نظر یک انقلاب بود .

بازی دارای 3 بخش مبارزه انتخابی است که به تمدن های باستانی اسپارتا ، مصر و ایران تقسیم شده و هرکدام داستان ها و ماموریت های منحصر به فرد خود را روایت می کنند .

همانطور که مشخص یک بخش بزرگ داستان بازی حول نبرد عظیم خشایارشا(زاکسیس)  در سالامیس را شامل می شود .و از این نظر این بازی بسیار ریز بینانه در طراحی تجهیزات و کشتی ها و لباس و حتی شخصیت های تاریخی عمل کرده .افرادی همچون مردانیه(مردانیوس )سردار نامی خشایارشا نیز نقش پر رنگی در این بازی استراتژیک دارند و بسیاری از افراد تاریخی که در مورد انها کمتر شنیده اید در این بازی پر رنگ نشان داده شده اند

 

این بازی رو اولین باره که می بینم و برام جالبه که تا حالا نه تو سایت ها و نه تو مغازه ها و نمایشگاه ها ندیدم 

ممنون معرفی جالبی بود 

------------------------------

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صحبت های دوستمون جناب lordashrafi

نقل قول

من هم روم ۲ رو بازی کردم هم روم ۱ رو...روم ۱ بسیار بی تکلّف و ساده و خوش قلق با گرافیک پایین تر و امکانات کمتر برای کنترل یکسری از موارده...روم ۲ بسیار پیچیده با گرافیک فوق العاده و تنظیمات خیلی زیاد و ریزه کاریای زیادیه ..مثلا در روم ۲ اگه یک پیمانی ببندی با کشوری و نقض کنی بی اعتمادی سایر حکام نسبت به شما بالا میره و اعتماد سازی و بازگشت به حالت سابق خیلی سخته... (این تفاوت های اصلی روم۱ و روم۲ هست) که برای تمیز قائل شدن بینشون گفتم حالا ایشالله اخر هفته خووم در تایپیکتون یک پست مفصل در این باب ارسال میکنم

نقل قول

ولی ی اشنایی کلی هم بگم برای خودتون که این دو سری بازی بر میگرده به دوران باستان چندین شکل برای بازی کردن داره مثلا میتونی فقط بصورت مرحله های از پیش تعیین شده اقدام کنی و تک تک مراحلو سپری کنی و یک مجموعه رخداد های عظیم پشت سر هم که واقعا در تاریخ رخ داده رو شبیه سازی میکنی...حالت دیگه فقط شرکت در جنگ های حساس تاریخیه فقط یک میدان جنگ و باز سازی یک جنگ بین دو لشکر بزرگ هست(که همیشه طبق تاریخ شما فرمانده لشکر ضعیفتر هستی که اتفاقا در تاریخ هم اون جنگ نابرابر رو با استراتژی بینظیرش پیروز شد) مود اصلی بازی یا نقشه بزرگ به نظر من اصلی ترین و لذت بخش ترین قسمت داستانه بیش از ده قوم رو میتونید به عنوان پایه امپراطوری خودتون انتخاب کنید نقشه زمین باز سازی شده از روین عین نقشه واقعی کره زمینه و شرایط اب و هوایی و پوشش گیاهی زمین در اون دوران باستان عین حقیقی اش است اکثرشهر های و نقشه اکثر کشور ها از دل تاریخ بیرون اومده و شما حق انتخاب کشوری که خودتون فرمانرواش هستید رو دارید

نقل قول

مثلا در روم ۲ قوم پارت ها حضور دارند که نماینده ایران قدیم میتونند بحساب بیایند یا در روم یک ساسانی ها هستند با سرباز های اسب سوار تیر انداب فوق العادشون که هر یگان از پس یک بشکر دشمن بر میاد....القصه شما کار رو شروع میکنید توی اون کشور مورد نظر و سیاست هاش با بقیه کشور ها روابط تجاری ساختمون های نظامی و تولیدی و صنعتی یا عبادت گاه ها یا امکانات رفاهی برای اسایش مردم رو میسازید (بطور دلخواه) سطح مالیات رو خودتون تعیین میکنید و از طرفی باید همزمان فناوری رو هم گسترش بدید تا سر باز ها و ساختمون ههی جدید و بهتر یا امکانات دیگری رو بر خوردار بشید ...خلاصه ارتشتون رو میسازید و با هدف گذاری دراز مدت و لشکر کشی قلمرو تون رو گسترش میدید هدایت یگان به یگان(هر یگان حدود ۶۰تا۱۲۰ سرباز داره) ارتشتون و تاکتیک های دفاعی و هجومی رو ب بر عهده دارید ...بسیار زیبا و با امکانات گسترده هست روم ۲

 

نقل قول

رواقع روم دو شبیه سازی فرماندهی و هدایت یک کشور هست...در همه ابعاد...حتی مواد غذایی و... همه چی در مشت شماست مثل یک امپراطور واقعی...مثل بازی های آبکی نیست که راحت ببرید من سه با اول که بازی کردم خیلی زود کل کشورم رو از دست دادم یا به شورش خوردم یا به قحطی یا به ورشکستگی اقتصادی...کم کم دستتون میاد...پیشنهادم بازی کردن در سطح دشوار یا بالا تر هست نه سطح ساده تا ودقعا مثل یک شبیه ساز قابلیت ههی شما معلوم بشه...

نقل قول

http://shatelland.com/game/co...B1%D8%A7%DB%8C-windows/97831

شاتل لند | دانلود بازی Total War ROME 2 - Empire Divided برای Windows http://shatelland.com/game/co...B1%D8%A7%DB%8C-windows/97831

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وااای وای! 

نمی دونید چقدر خوشحالم بالاخره بحث بازی های ویدئویی علی الخصوص ژانر فوق العاده ی استراتژی که این روزا اوضاع خیلی خوبی نداره اینجا فعال شده

از دوران ابتدایی تا الان که بیست و خورده ای سال از خدا عمر گرفتم وقتمو با بازی های این ژانر به خصوص گذروندم و خیلی چیزا از یاد گرفتم

ان شا الله من هم یه روزی از همین روزا (در آینده ی نچندان دور!) طراحی یک بازی کوچک ولی با کیفیت رو شروع کنم و از عزیزان متخصص میلیتاری تو این مسیر کمک و مشاوره بگیرم

با توجه به اندک تجربه ای که توی این حوزه دارم یک سری از نکات و مطالب که کمتر گفته شده رو در اختیار تون قرار میدم. امیدوارم مفید باشه.

گیم پلی ژانر استراتژی

خب به نظرم بیایم در ابتدا این ژانر رو به طور واضح تعریفش کنیم و با تفکیک موضوعی عناوین مطرح،  بعدا به صورت تخصصی تر این حوزه رو بررسی کنیم :

"  بازی رایانه‌ای راهبردی یا بازی استراتژیک نوعی از بازی های رایانه ای است که در آنها برگزیدن استراتژی مناسب برای رسیدن به هدف، اصل و پایه شیوه بازی را تشکیل می‌دهد. در این بازیها هدف اتخاذ استراتژی مناسب جهت غلبه بر حریف می‌باشد. در انواع این بازی‌ها باید حرکتی اصولی جهت جمع آوری منابع مانند: کارت های امتیاز یا سنگ، چوب، غذا، طلا، پول و به طور کلی بر طرف کردن پیش نیاز ها پیش بگیرید تا هر چه سریع تر به پیشرفت و تولید فناوری برتر یا موقعیت بهتر نسبت به رقیب نائل شوید! "

این تعریف بالا که تو ویکی پدیا هم هست به نظرم خیلی کلی و البته بیشتر از بعد فنی هست چون وقتی بخواهیم از نظر محتوایی (والبته دید علوم نظامی و انسانی) عناوین رو بررسی کنیم در اون چه که گیم پلی نامیده میشه ، ژانر استراتژی طبیعتا به سه بخش استراتژی - تاکتیکی - تکنیکی تقسیم می شه و عملا کلمه ی استراتژی برای این ژانر صرفا برای تعریف مکانیک عمده ی این بازی ها (که توسعه ، فرمان و تسخیر هستند) بکار میره.

۱- عمدتا بازی های استراتژی - راهبردی در محیط های کلان و وسیع مثل کره ی زمین - قاره اروپا - کشور ها - انجام می شوند و بیشتر با ارقام و اعداد و متون سر وکار دارند اکثر بازی های این حوزه کمتر شناخته شده و بیشتر نقش شبیه ساز دنیای سیاست رو ایفا می کنند و اجرای این برنامه ها به علت simulator بودن و به طبع محاسباتی بودن به جای کارت گرافیک قوی ،‌ پردازنده ی قدرتمند و حافظه ی رم زیادی نیاز دارند.

ويژگی این بازی ها هم عبارتند از  : گرافیک ساده ،‌غیر هنری و دو بعدی - رابط کاربری پیچیده - اشغال فضای کمی از هارد درایو - روایتگر دوران کنونی یا برهه های تاریخی 

گیم پلی این بازی ها اغلب به دو صورت نوبتی (turned base) ویا پیشروی در زمان بندی واقعی (Real time) می باشد.

عناوین شناخته شده این رده : Defcon - Risk - Republik 

و صدالبته سری Heart Of Iron و Civilization

غیر معروف ها هم :‌Supreme Ruler The Great War - Command Chains of War

https://cdn.introversion.co.uk/introversion/images/screenshots/defcon/defcon5.jpg

محیط بازی DEFCON - یک نبرد اتمی تمام عیار !

۲-بازی های استراتژی - تاکتیکی

عمده بازی هایی که ما تجربه کردیم تو این رده قرار می گیرند عناوین بزرگی مثل

Company of Heroes - Age of empires - Rise of Nations - Command & Conquer - Act of War - Men Of War - Warcraft - Stronghold - World In Conflict - ANNO - Settlers

هر یک از یک نام های بالا قدمتی بین ۱۰ - ۲۵ سال دارند و بار ها تکرار ،‌ بزرگ تر ، به روز و منتشر شدند و همچنان ادامه می یابند.

در گذشته به علت ضعیف بودن سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری تیم سازنده و مخاطبین تمرکز طراحان برروی گرافیک هنری با جزییات بالا و داستان پردازی های قدرتمند و عمیق قرار داشت و این عوامل باعث شدند این آثار همچنان برای طرفداران این ژانر تاکنون تکرار پذیر و قابل بازی باشند.

http://www.alfabetajuega.com/abj_public_files/multimedia/imagenes/4b3a9a42-0bef-4e58-80e5-a8499431f36f.jpg

نمایش تاریخ تمدن در قالب اثری قابل بازی و نقش آفرینی 

(شاهکار ۲۰ ساله ی استودیو Ensemble و مایکروسافت - نسخه ی جدید ۲۰۱۸ می آید!)

۳-بازی های استراتژی - تکنیکی

این بازی ها هم مثل دسته ی اول کمتر شناخته شده اند و به اشتباه تاکتیکی نامیده می شوند .

از ويزگی های این بازی ها هم میشه به محیط محدود تر (مثلا یک محله - خیابان و یا ساختمان) و جزییات بالاتر تجهیزات و نیروها اشاره کرد.

اغلب این بازی ها رو هم بیشتر استودیو های کوچک و جمع و جور با تم گرافیک فانتزی و گرافیک فنی سبک می سازن و حجم کمی دارند وصد البته فاقد داستان پیچیده و عمیق هستند

این عناوین بیشتر برای تلفن های همراه منتشر می گردند و در ضمن قالبا دارای گیم پلی ای نوبتی هستند.

عناوین مطرح : (نسخه ی ویندوزفون) Arma Tactics - Tiny troops - Halo 

https://im.tiscali.cz/games/2013/06/23/316738-arma-tactics-653x367.jpg

Arma Tactices

Bohemia Interactive

و غیره !!

یک سری عناوین هم یا ترکیبی از دسته های فوق هستند و یا در هیچ دسته ای قرار نمی گیرند.

مثلا در ترکیب گیم پلی راهبردی - تاکتیکی میشه از مجموعه های Totalwar - Axies & Allies - Rise Of Nations T&P - Wargame اسم برد که در سطح راهبردی (به صورت نوبتی)‌ و در سطح تاکتیکی (به صورت RTS و لحظه ای ) بازی صورت می گیرد.

در ترکیب راهبردی - تکنیکی میشه به  Tom Clancy's End War اشاره کرد.

و در ترکیب تاکتیکی - تکنیکی هم میشود از عنوان جالب و کمدی Running With Rifles یاد کرد.

 البته یه سری از بازی ها هم هستند ترکیبی از ژانر استراتژی با بقیه ژانرها (مثل اول شخص و یا نقش آفرینی آنلاین) که معروف ترین هاش Dota - LOL - PUBG هستند

https://lgdb.org/sites/default/files/node_images/5318/12904.jpg

میلیتاریسم با چاشنی سینما و کمدی در Running With Rifles

 

طبیعتا از این حوزه استفاده ی زیادی به جهت تبلیغات و اثر گذاری روی افکار عمومی توسط کمپانی های بازی سازی غربی میشه و اکثر این شرکت ها با نهاد های مطالعات - امنیتی و نظامی آمریکا روابط تگاتنگی دارند و نمونه ی بارزش هم میشه به مرحوم تام کلنسی و تیم طراحش در کمپانی Ubisoft اشاره کرد.

بگذریم

امیدوارم مطلب مفیدی رو به اشتراک گذاشته باشم و اگه دوستان مایل باشند در آینده می تونیم تک تک عناوین بالا رو به صورت فنی و محتوایی (از بعد نظامی و سیاسی) و به طور اجمالی معرفی ، نقدوبررسی کنیم ( ناگفته نماند یک چند تایی تحلیل منتشر نشده و ناب هم دارم که می تونم در اختیارتون قرار بدم:))

 

در پناه حضرت حق

 

 

* گیم‌پلی (به انگلیسی: Gameplay) تعامل با یک بازی رایانه ای از طریق قواعدش است، به عبارت دیگر ارتباط بین بازیکن و بازی، رقابت کردن و مغلوب کردن چالش‌های بازی، طرح ریزی کردن و ارتباط بازیکن با بازی می‌باشد. روند بازی مجزا از گرافیک یا اجزای صدا است.                                                                                                                                                                                     Gameplay» ‎(انگلیسی)‎. وب‌گاه ویکی‌پدیا.

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ديروز نشستم كمي بازى company of heroes رو بعد از مدت ها باري كردم 

چند نكته جالب ديدم 

يكي حفظ يك منطقه بزرگ خيلي سخت تر از هدف قرار دادن دشمن است 

تو مرحله پنجم كه بايد يه جاده رو أيمن و محافظت ميكردي 

حملات نامنظم دشمن واقعا اذيت كننده شد 

از عقب يا از هر سمت يك تانك با. و سه تا نيرو پياده شعله افكن تمام أعصابم رو درگير كرده بود و مانور با نيرو هايم به شدت كم شده بود 

از يه سمت نيمي از نيرو و انرژى ام صرف دفاع از مواضع خودم شده بود و عملا تو حمله با توان كمى ميتونستم وارد بشم و از سمت ديگه نميتونستم بعد از فتح در محل نيرو يا استحكامي قرار بدم 

تو اون شرايط مجبور شدم نيروى تهاجمى خودم رو به نيرويي برأي نابودى استحكامات دفاعي دشمن در نظر بگيرم 

و در اين حملات فقط و فقط نيروى زرهي تنها راهكار كم هزينه و سريع بود 

در حالي كه قبلا واحدهاي خمپاره انداز و يك تيم گشتي با تيربارهاي سبك بهترين پيشروى ها رو داشت 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
34 minutes قبل , arminheidari گفت:

تو مرحله پنجم كه بايد يه جاده رو أيمن و محافظت ميكردي 

سلام علیکم

البته یک مقدار به سن و سال ما نمی خورد ولی بهترین تاکتیک برای این مرحله ، رجوع به استراتژی دفاع ایستا هست :)

بالافصله پس از شروع  ، مهندسی - رزمی ماموریت دارد تا بسرعت موانع ایذایی ( شامل سیم خاردار ، مین ضد نفر/ ضد تانک) را در طول جاده تا اولین چک پوینت ، ایجاد کرده ، بعد از تثبیت منطقه ;) ، سنگرهای تیربار و واحدهای خمپاره انداز  ایجاد میشود ( همه اینها با پشتیبانی اندک عناصر زرهی در دسترسی شامل خودروهای زره پوش و شرمن های مسلح به توپ 76 م.م انجام میشود ) بعد از تثبیت این مرحله و دفع حملات مکرر ورماخت :) ، نوبت ضد حمله گام به گام هست . نخست چک پوینتهای موجود تصرف میشود و به هرکدام یک جیپ حامل تیربار اختصاص پیدا کرده و بعد از افزایش امتیاز و سازماندهی یک گروهان زرهی ( شامل ترکیبی از شرمن های مسلح به توپ 90 م.م ، جیپ های مسلح به تیربار و خودروهای زره پوش مسلح به توپهای 20 م.م ) پیشروی برای اشغال چک پوینتهای بیشتر آغاز میشود ......

پی نوشت :

1- یکی از مهمترین امتیازات این سبک بازی ، طراحی آن براساس تاکتیکهای یک جنگ واقعی است و اگر طراحان این سبک بازیها ، یک مقدار بیشتر روی سخت افزارها ، طیف متنوع میدان های موانع و ... کار می کردند ، روند ، جذاب تر می شد ;)

2- سالها پیش این مرحله را حداقل با 6 تاکتیک مختلف جلو بردم که یکی از آنها نزدیک به یکهفته ( استاندارد روزی 45 دقیقه ) طول کشید . ولی متاسفانه در حال حاضر زمان برای این کارندارم :)

3- جای چنین بازی هایی با استاندارد جهانی که ماوقع جنگ ایران و عراق را در برداشته باشد ، بسیار خالی است .

4- حقیقتش این هست که  وقتی توپهای ضد تانک آمریکایی ،  پانزر-4 ورماخت  حداقل با 4 تا 6 شلیک منهدم میکرد ( بدلیل استفاده از زره های  ساید اسکیرت  فاصله دار ) به عمق دقت این بازی باید توجه داشت .

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون بابت استراتژی

تاکتیک خیلی خوبی هست، اول ها سعی می کردم با نیروی زرهی و سنگرها خط دفاعی بسازم ولی الان فهمیدم که سیم خاردار و موانع چه نقش مهمی تو کاهش فشار روی خط دفاعی دارد 

حتی باعث کنترل جهت حمله دشمن و تمرکز در محل مورد دلخواه می شود وعملا می توان یک قتل گاه برای نیروهای دشمن ساخت

-------------------

حالا که بحث شد باز بگم از مرحله چهارم و دفاع از روستا 

همیشه تلاش می کردم که طوری بازی کنم که 350 تلفات از آلمان ها بگیریم ولی نمیشد و زیر 150 به کلیسا می رسیدند 

یک بار نشستم و فقط مسیر حرکت آلمان ها و حمله به خطوطم رو نگاه کردم چند نکته جالب دیدم

هر خط دفاعی هر چند مستحکم با چندبار حمله از هم می پاشد بویژه که در یک میدان باز و زیر دید توپخانه باشد ، برای همین باید عقب نشینی ها تدریجی و حساب شده داشت و نیروها روی برای حفظ یک خط دفاعی قربانی نکرد تو این روش چندتا خط دفاعی ساختم از محل ورود ورماخت تا نزدیک پل ها و از شروع حمله حداقل 4 بار عقب نشینی کردم و در هر عقب نشینی حداکثر سه الی 4 نفر تلفات دادم و بطور باور نکردنی تلفات آلمان های به بالای 250 نفر رسید ، در حالی که تعداد نیروی اولیه نیروی من هنوز ثابت بود و باز نیرو و توان برام مونده بود 

در یه سمت دیگه حملات زرهی در کنار ساختمون ها عملا تا ساختمون اول جواب می داد و چند ساختمون وسط یه جای محکم برای زمین گیر کردن پیاده ها شده بود

در این بین همراهی تک تیرانداز و خمپاره اندازها در مهار نیروی پیاده شدید موثر بود حتی از تیربارها بیشتر، بویژه که اجازه نمیدادن سیم خاردارها به راحتی قطع بشه و دشمن پشت سیم خاردارها گیر می کرد و هدف راحت تیربار می شد 

 

این ها شاید یه بخشی از یک بازی باشه 

ولی تغییر نگاه استراتژیک به یک دفاع متحرک پیاده رو نشون میده و تاثیرش روی زمین گیر کردن دشمن و تلفات گیری 

زمین مسلح بویژه با مین ها حساب شده بصورت شدید تلفات گیر است و حرکت دشمن رو کند و کار مدافعین رو راحت تر می کند 

وجود مهارت های خاص برای زدن اهداف خاص میتونه سرنوشت یک جنگ رو تغییر بده 

یک تک تیر انداز با زدن دوتا از نیروهای دردسر ساز دشمن کلی فشار رو از مدافعین بر می دارد و تلفات خودی رو کم میکنه و پیرو اون دشمن بیشتر تلفات میده 

یا دوتا خمپاره انداز میتونه بین مهاجمین و نیروهای دشمن فاصله ایجاد کنه و تمرکز دشمن روی خط دفاعی رو کم کنه

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.