Recommended Posts

وسعه این سلاح ها ، یک چالش جدید برای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است

 

آمریکا بعد از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای با بازنشسته کردن موشک های قاره پیمای Peacekeeper در سال ۲۰۰۵ که پیشرفته ترین موشک های هسته ای این کشور بودن عملا از راهکارهای بازدارندگی هسته ای و سیاست های غیر عقلانی جنگ سرد عقب نشسته بود. ولی روسیه با عملیاتی کردن RS-24 Yars در سال ۲۰۱۰ و تست و گسترش موشک RS-26 Rubezh از سال ۲۰۱۱ و کار بر روی پروژه دیوانه وار RS-28 Sarmat که ۱۰ کلاهک سنگین حمل میکنه عملا داره جهان رو دوباره به سمت فضای تاریک جنگ سرد پیش میبره.

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

2- تاثیر وجود شرکتهای خصوصی فناور محور دفاعی برای توسعه بخش دفاعی  ( چیزی که در کشور ما به معنای واقعی کلمه وجود ندارد ) در اینجا خودش را به رُخ می کِشد . ارتش  بعنوان خریدار ) و شرکتها با سرمایه گذاری خصوصی و نیمه دولتی ، بازده کار را بشدت بالا برده و طبیعتاً منجر به شکوفایی نظامی می گردد .( البته جدا از تاثیر آن در ساختار کلان اقتصادی )

 

 

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آیا وجود چنین شرکت هایی در کشور ما ممکن است منجر به ایجاد پوششی برای فعالیت های جاسوسی نظامی و صنعتی یا پشتیبانی فعالیت های ضد امنیتی نظیر تدارک سلاح جهت گروه ها و سلول های ضد امنیتی موجود در جامعه شود ؟ به نظر می رسد بیشتر ترس از این مسئله است که منجر می شود تا روال مورد نظر سرمایه گذاری و تولید محصولات دفاعی در ایران ایجاد نشود . به عنوان مثال در آمریکا حمل و نگهداری سلاح تابع قوانینی مجاز و آزاد است و فروشگاه های فروش سلاح نیز وجود دارد و کلوژ ها و باشگاه های خصوصی نیز در این زمینه وجود دارد و البته هزینه های این مسئله را هم پذیرفته اند .

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آیا وجود چنین شرکت هایی در کشور ما ممکن است منجر به ایجاد پوششی برای فعالیت های جاسوسی نظامی و صنعتی یا پشتیبانی فعالیت های ضد امنیتی نظیر تدارک سلاح جهت گروه ها و سلول های ضد امنیتی موجود در جامعه شود ؟

 

به هیچ عنوان . وقتی شما ساختار کلان مناسب را ایجاد کنید ( بدون رانت دولتی ) ، خود شرکتها برای حفظ منافع اقتصادی ، حاضرند صدها هزار و چه بسا میلیون ها دلار برای حفاظت از اسرار فنی خرج کنند . چون در نهایت حفاظت از اسرار فنی ، سود کلانی را به این شرکتها سرازیر می کنند ( نمونه های جالبی در خصوص جاسوسی صنعتی و ضد تاکتیکهای طراحی شده وجود دارد )

 

البته این مساله با مبحث تولید سلاح های انفرادی و قانون حمل سلاح در ایالات متحده متفاوت هست . در اینجا هدف گذاری خاص بر روی سخت افزارهایی است که بطور خاص ارتشها آن را بکار می برند .

 

علاوه برآن ، اشراف اطلاعاتی نهادهای مسئول هم در بخش نظامی و هم در بخش غیر نظامی ، خودش به شکل نسبی ( و نه مطلق ) تضمین کننده این خواهد بود که چنین وضعیتی بوجود نیاید . نمونه و مثال بارزآن هم وجود صدها شرکت تسلیحاتی خصوصی  است که در چهارچوب قوانین واحد سیاسی متبوع خودشان فعالیت می کنند و پوششی برای فعالیتهای ضد امنیتی هم نیستند و آن به شرط وجود احساس نیاز بوده و هست .

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این خبر مربوط به یک خبرگزاری آلمانی دویچه وله است

 

یک کارشناس به دویچه‌ وله گفت در هفته‌های گذشته هماهنگی‌هایی با سه کشور منطقه برای یک درگیری نظامی با ایران صورت گرفته است تا آمریکا به بهانه کمک به یکی از آن‌ها وارد عمل شود. او به ایران توصیه کرد خوددار باشد.یک کارشناس که نخواست نامش فاش شود به دویچه ‌وله فارسی گفت روندی که آمریکا در مقابل ایران در پیش گرفته شباهت زیادی به مسیری دارد که به جنگ این کشور با عراق منجر شد.او معتقد است که آمریکا به احتمال قوی روی اقدام تلافی‌جویی ایران (همینطور اشاره به رزمایش اخیر ایران شده است) در برابر تحریم ها حساب کرده است تا با تکیه بر آن به یک ائتلاف تازه علیه ایران شکل دهد.حتی اگر برخلاف همه هشدارها، هیچ درگیری منطقه‌ای صورت نگیرد،این احتمال وجود دارد که یک بار دیگر تحریم‌هایی گسترده علیه ایران اعمال شوند. بریتانیا، فرانسه و حتی آلمان نسبت به آزمایش‌های موشکی ایران روی خوش نشان نداده و یک صدا آن را "نقض برجام" دانسته‌اند.

 

 

متن کامل خبر رو نمیزارم چون بعضا دارای جهت گیری های سیاسی است، همینطور این سایت به طور مستقیم در دسترس نیست

ولی محتوای اصلی خبر حتی اگر احتمال وقوع آن بسیار کم باشه باید مورد توجه قرار بگیره تا اقدامات لازم انجام بشه

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.