tahayori

تاریخچه روز نیروی هوایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بنام خداونده بخشنده مهربان

با سلام:

نوزدهم بهمن، روز نیروی هوایی را به کارکنان محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم. اما تاریخچه این روز. درنوزدهم بهمن ماه سال 1357 همافران این نیرو بصورت خود جوش و با پخش اعلامیه های منتشره ازپایگاه یکم شکاری و دیگر یگان ها با لباس نظامی بسوی مدرسه علوی، که بیت موقت امام خمینی بود راه افتادند. وقتی که این پرسنل حضور امام شرفیاب شدند، عکاسان می خواستند ازاین صحنه عکس برداری کنند، اما آقای حسین نورشاهی که تخصّصش تجهیزات شناسایی هوایی بود، نزدامام رفت و گفت نباید اجازه بدهیم از روبرو ازپرسنل با لباس فرم عکس گرفته شود، یعنی همان کسی که دستور خبر دار و سلام نظامی برای امام، بدستور او صادرشده بود. زیرا احتمال این که ساواک همه را شناسایی کند و برایشان مشکل ایجاد کندوجود داشت. و امام هم قبول کرد و عکاسان  را مجبور کردند که آن عکس از پشت سر  پرسنل که مشغول دادن سلام نظامی به امام بودند بگیرد. اما این روز  به دستور امام خمینی، بنام روزنیروی هوایی صادر نشده بود.

در 19 بهمن سال 1358 یعنی یک سال بعد از انقلاب بمناسبت این روز،  بنی صدر که فرمانده کل قوا بود و در نزدیکی بیمارستان قلب تهران در خیابان ولیعصر آماده سان دیدن و رژه از پرسنل نیروی هوایی بمناسبت این روز بود. پرسنل با شعار اسلام پیروز است، شرق و غرب نابود است جلوی بنی صدر رژه رفتیم و در پایان مراسم آقای محمود منگلی که ارشد واحد بود نزد بنی صدر رفت و گفت چون در 19 بهمن سال گذشته پرسنل این نیرو در بیت امام حاضر شدند، از فرماندهی محترم کل قوا جناب آقای بنی صدر خواهشمندیم دستور فرمائید این روز را بنام روز نیروی هوایی در تاریخ ثبت شود. درآن لحظه بنی صدر بلافاصله دستور این کار را صادر کرد و در بعد ازآن روز در اخبار ساعت 14 روز نیروی هوایی به دستور بنی صدر، اعلام گردید.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

دوست گرامی ، بارها به شما اعلام شد که مطالب کوتاه در تاپیک دانشنامه ارسال شود ، انصافاً چند مرتبه باید این مساله را تذکر داد . بعد گله مند هستید که چرا مطالب شما حذف میشود !!!

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , MR9 گفت:

سلام

دوست گرامی ، بارها به شما اعلام شد که مطالب کوتاه در تاپیک دانشنامه ارسال شود ، انصافاً چند مرتبه باید این مساله را تذکر داد . بعد گله مند هستید که چرا مطالب شما حذف میشود !!!

با سلام:

و عرض معذرت ازشما. من فقط متوجه این موضوع نشدم،  که آیا من فقط مجاز به ارسال تاپیک در دانش نامه نیروی هوایی هستم؟ و حق ارسال در دیگر تاپیک ها را ندارم؟ یا مطالب تاپیک ها را با جملات کوتاه تر ارسال کنم.؟ اگر زحمتی نیست،  شما مرا راهنمایی کنید.با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , tahayori گفت:

ه آیا من فقط مجاز به ارسال تاپیک در دانش نامه نیروی هوایی هستم؟

سلام علیکم

خیر، جنابعالی منعی برای انجام فعالیت ندارید . منظور این هست که ارسال مطلب بصورت تاپیک قانون دارد

http://www.military.ir/forums/topic/29841-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%af%d9%88%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9%d8%a7%d8%aa/

یعنی با توجه به قوانین ذکر شده و در چهارچوب استاندارد تعریف شده می بایست مبادرت به ارسال مطلب بفرمایید ( تحت عنوان" تاپیک" )

====

برای ارسال مطالب کوتاه ( بصورتی که مد نظر شماست و شامل تجارب جنابعالی هست  ) سه تاپیک اصلی دانشنامه هوایی ، زمینی و دریایی ایجاد شده تا از پراکنده گویی جلوگیری بعمل آمده و مطالب کوتاه و ارزشمند در یک مکان ارسال گردد تا در آینده مورد استفاده سایرین قرار گیرد .

همین سه تاپیک دانشنامه خودش قوانینی دارد که درپست اول هر تاپیک بیان شده

همه این موارد برای این هست که یک روال منظم و استاندارد برای مطالب در میلیتاری ایجاد شود تا در آینده زمانی که یک بنده خدایی قصد داشته باشد دنبال یک مطلب خاص بگردد ، سرگردان نشود

از همکاری و توجه شما متشکرم

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.