Skyhawk

ملزومات ایجاد بازدارندگی دفاعی در خلیج فارس و دریای عمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

عرض سلام خدمت دوستان گرامی و تشکر بابت به اشتراک گذاشتن نظراتشون.

بر 27 فروردین 1397 در 21:35 , ahmad212 گفت:

یکی دیگر از ملزومات بازدارنگی هم  اخلال در عملکرد یا سرنگونی رادارهای هواپایه یا آواکس دشمن هست تا تحرکات هوایی یا زمینی نیروهای خودی را کشف نکند که سه پیشنهاد مطرح هست

 

برای کور کردن آواکس های دشمن باید از اخلالگرها استفاده کرد.

و به نظرم بهترین راه مقابله با اونها ساخت یک موشک پدافندی برد بلنده.

در حال حاضر ما موشک صیاد4 رو با برد حداقل 200 کیلومتر در اختیار داریم. در صورت دو مرحله ای کردن این موشک با مرحله اول موشک بالستیک سجیل میشه برد موشک رو تا حد بسیار زیادی افزایش داد و هدف رو به صورت بالستیک مورد اصابت قرار داد.طول موشک هم تقریبا تفاوتی نمیکنه.

وزن مرحله دوم(صیاد4) هم در حدود 1500 تا 2000 کیلوگرم هست که بسیار کمتر از مرحله دوم سجیله.

فقط بحث شناسایی و موقعیت یابی دقیق مطرحه که شناسایی اولیه با رادارهای OTH میسره و موقعیت یابی تقریبی(با اختلاف چند کیلومتر)هم میتونه به وسیله رادارهای برد بلند متحرک(مانند مطلع الفجر3)در استانهای مرزی صورت بگیره. البته با سیستم های الینت هم میشه موقعیت یابی کرد اما خود این مسئله هم با چالش مواجهه و اینکه باید از نوع هواپیما مطمئن بود! یعنی به یک دیتابیس از اطلاعات رادارهای هواگردها نیازه!

نکته مثبت اینه که سطح مقطع راداری آواکس و الینت ها و سوخترسانها بالاست و سیکر به خوبی میتونه هدف رو پیدا کنه.

بر 28 فروردین 1397 در 12:21 , mhstq گفت:

فکر می کنم در بحث به یک نکته آنگونه که باید پرداخت نشده
.
بحث زیرسطحی ها
.
ما هم در شناسایی زیرسطحی های دشمن (مثلا اسرائیل) مشکل داریم و هم در بحث پنهان نگهداشتن موقعیت زیرسطحی های خودمان
.

کاملا درسته.

بحث زیرسطحی ها چه خودی و چه دشمن در این تاپیک پرداخته نشده, اما جا داره که در خصوصش بحث بشه.

با وجود دریای مدیترانه ناوگان دشمن از سمت غرب به بخش قابل توجهی از خاک کشور دسترسی دارند و همچنین احتمال بکارگیری لانچرهای زمین پایه تاماهاوک هم دور از ذهن نیست.

اما در صورت عقب راندن ناوگان سطحی دشمن به سمت اقیانوس هند, بخش زیادی از تهدیدات مرتفع میشن!

خصوصا با توجه به موقعیت خلیج فارس که تامین انرژی جهان رو بر عهده داره, وقوع جنگ در این ناحیه جغرافیایی ناگزیره و نمیشه بدون اطمینان از امنیت حمل و نقل و تامین انرژی خلیج فارس جنگی رو شروع کرد! به صورت ساده تر اینکه باید دشمن امکانش رو داشته باشه که در مدت کوتاهی(پیش از اتمام ذخایر استراتژیک نفتش)خلیج فارس و جزایر سه گانه ایران رو تصرف خودش دربیاره و الا اقتصاد غرب با آسیب جدی مواجه میشه.

حالا اگر ما امکاناتی رو فراهم کنیم که مانع از تسخیر این منطقه بشه اقدامی جدی در زمینه بازدارندگی دفاعی انجام شده.

بر 28 فروردین 1397 در 14:01 , MOHAMMAD گفت:

سلام

نکته ی قابل تأملی را فرمودید، البته همون موشک بالستیک هم قابل کشف با رادارهای ما هست ولی خب زمان واکنش بسیار کمتر خواهد بود که از همین مطلب دشمن میتونه استفاده کنه. 

همین موشک بازی های اخیر امریکا و اسراییل در سوریه ثابت میکنه که در صورت اتخاذ استراتژی، تاکتیکها و تکنیکهای مناسب توسط پدافند، حملات دورایستا به تنهایی قادر به از میان بردن رادارهای پیش اخطار و سیستمهای پدافندی نخواهند بود؛ به نظر موشک پراکنی های اخیر درسهای زیادی برای هر دو طرف جنگ داشت؛ حتی شاید بیش از ما، آمریکایی ها درسهای بیشتر و بهتری گرفته اند. به هر حال این مطلبی که فرمودید نکته ای است که باید مدنظر داشت.

بیشتر امکانات و مراکز ثابت و غیر قابل جابجایی مد نظره.

البته مراکز فرماندهی رو میشه در عمق زمین پنهان کرد اما رادارهای پیش اخطار(مانند سپهر و قدیر)خیلی آسیب پذیر هستند و بازسازی اونها هم مشکله.

بر 28 فروردین 1397 در 16:20 , worior گفت:

یه ایده ساده، برای مقابله با چنین وضعیتی؛

میشود بصورت گسترده حملات sdb و حتی کروز را در محل اصابت دفع کرد، تکنولوژی آن بسیار ارزان، در دسترس، با قابلیت تولید انبوه و پوشش کامل. 

 

مناسب برای شلتر های فرودگاهی، انبارهای مهمات و تجهیزات.

قیمت هر واحد پدافندی: کمتر از 10هزار دلار.

- بروز آوری مین های ضد هلیکوپتر:

 

http://www.wzu.pl/sites/default/files/Mina_en.pdf

 

این مین ها قادرند اهدافی تا سرعت 300 کیلومتر رو در فاصله 800 تا 1000 متری رهگیری کنند، هدف رو از فاصله 500 متری تایین وضعیت کنند و در در فاصله 10 تا 150 متری مورد اصابت قرار بدن.

در صورت بروز رسانی این مین ها برای کشف اهدافی با سرعت بالاتر و کوچکتر، بسادگی میشود انواع بمب های هواپرتاب رو موشک های کروز را قبل از اصابت به شلتر منهدم یا منحرف یا فعال کرد، اگر در این فواصل موشک مهاجم مورد اصابت قرار گیرد، شانس موفقیت اثر گذاری انفجار با توجه مقاومت عمومی شلتر ها به صفر میرسد.

از آنجایی که این مین ها در مسیر موشک ها و بمب هایی قرار میگیرند که به سمت آنها می آیند و دقیقا در راستا و زاویه مناسب با آن قرارمیگیرند، شانس شناسایی و اصابت بسیار بالاخواهد بود.

استفاده از این مین ها در حکم وجود یک سامانه دفاع فعال برای شلتر ها خواهد بود.

 

چالشی که برای این ایده مطرحه اینه که ممکنه فرماندهان نظامی این ابزار رو در تقابل با امنیت هواگردها و پرسنلشون ببینند! حتی اگر فعال سازی مین ها پس از اطلاع از وقوع جنگ صورت بگیره!

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 minutes قبل , Skyhawk گفت:

چالشی که برای این ایده مطرحه اینه که ممکنه فرماندهان نظامی این ابزار رو در تقابل با امنیت هواگردها و پرسنلشون ببینند! حتی اگر فعال سازی مین ها پس از اطلاع از وقوع جنگ صورت بگیره!

چالشی وجود ندارد در حال حاضر پدافند فرودگاهها چگونه با پرواز ها هماهنگ میشود؟!

هر جسمی که در مخروطی از زاویه فرود و محدوده سرعتی مشخص به سمت شلتر بیاید در فاصله 10 تا 150 متری منهدم خواهد شد...

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این یک طرح کلی از موشک سجیل ضد هوایی(بر علیه هواپیماهای: آواکس/سوخت رسان/ الینت/ سیگینت/ کامینت)هست:

951834.jpg

موشکی دو مرحله ای که تا قبل از جدایش مرحله اول بالک های مرحله دوم در داخل پوشش قرار می گیرند. طول مرحله اول 9 متر و مرحله دوم حدودا 7.5 متره که مجموعا 16.5 متر میشه که یک متر از خود سجیل کوتاه تره.

البته میشه مثل سیستم SA-12 در پشت موشک صیاد4 یک بوستر کوچک قرار داد اما این گزینه نمیتونه ما رو به هدفی که داریم برسونه.

با توسعه این موشک میشه به موشک ضد ماهواره(مدارهای پائین)هم دست پیدا کرد.

9M822B9M83-Missile-Layout-AC.png

veronica_freya_counter_isr_sam_by_stealt

پ.ن: 

عنوان طرح اصلاح شد.

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
5 hours قبل , worior گفت:

چالشی وجود ندارد در حال حاضر پدافند فرودگاهها چگونه با پرواز ها هماهنگ میشود؟!

هر جسمی که در مخروطی از زاویه فرود و محدوده سرعتی مشخص به سمت شلتر بیاید در فاصله 10 تا 150 متری منهدم خواهد شد...

 

 

نه اینکه ناممکن باشه اما مین ضدبالگرد یک سلاح خودکاره و از این لحاظ قرارگیریش در پایگاه هوایی یک مقدار مشکل سازه.

اما در صورتی که فکری برای کنترلش بشه و با سر و صدا و اثر حرارتی بالگردها و هواپیماهای خودی فعال نشه ابزار جالبی خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان در سطوح بالاتر و استراتژی و نقشه راه صحبت کردن، اما به طور موردی چند نمونه ای که به شخصه فکر می کنم تو زمینه هایی که الان داریم کار می کنیم یعنی پدافند هوایی و بالستیکی میتونه قابل تفکر و بررسی باشه اینهاست: 

 

۱- یه زمینه ای که ظاهرا در کشور در اولویت راهبردی قرار گرفته پدافند هوایی هست، اماتو زمینه پدافند هوایی به نظر میاد اونقدری که رو پدافند برد بلند تمرکز داریم به برد کوتاه و دفاع نقطه ای توجه نداشتیم، با توجه به حملات دور ایستای اخیری که شاهد بودیم فکر می کنم بهتره به دنبال یک سامانه پدافندی کوتاه برد و نقطه ای ارزان جهت مقابله با انواع موشک ها و مهمات رها یا شلیک شده از پلتفرمی در فاصله ای دورتر از برد پدافند برد بلندمون باشیم،

قطعا ارزان بودن مساله اصلی هست، چرا که پدافند برد بلند قطعا هزینه رو برای ما بالا میبره، ولی با داشتن پدافندی کوتاه برد و ارزانی که شاید بتونه تا صد برابر از هدفش ارزونتر باشه، هزینه اقتصادی حمله رو برای دشمن  شدیدا بالا می بریم. مثلا اگه بتونیم 650 کروز با هزینه تقریبی مفروض ۱ میلیارد دلار رو با هزینه ۱۰ میلیون دلار ( خصوصا اگه این هزینه رو صرفا برای پرتابه دفاعی لحاظ کنیم نه کل سامانه) ساقط کنیم توازن هزینه دفاع و حمله رو به نفع خودمون جابجا کنیم و عدم توازن اقتصادی دشمن با خودمون رو به نحوی جبران کنیم. 

خوشبختانه بخش اعظمی از این مهمات ها در حال حاضر مادون صوت هستن. یکی از راه هایی که شاید مناسب باشه استفاده از توپهای با گلوله های هدایت شونده و کلاهک هوشمند و ترکشی و امثالهم. 

جستجو و هدایت غیر فعال میتونه در هزینه و راندمان کار مثلا در فضاهای جنگ الکترونیک و امثالهم موثر باشه، مثل کشف اپتیکی یا هدایت بوم رایدینگ یا لیزر رایدینگ و امثالهم

 

۲- در زمینه موشک های بالستیک که از سالها قبل اولویت راهبردی کشور بوده، تکمیل این زنجیره جهت بازدارندگی راهبردی متعارف در دو حوزه میتونه قابل اعتنا باشه، یکی توسعه ماهواره بر سوخت جامد برای ماهواره های geo که هم امکان ارسال ماهواره های جئو خصوصا جهت برقراری امکان هدایت و ارتباط برد بلند برای پهپاد ها و کروزها رو فراهم میاره و هم یک بازدارندگی بالقوه به لحاظ پتانسیل موشک های قاره پیما رو خواهد داشت. 

دومین حوزه توانایی نفی قابلیت های فوق برای دشمن هست، یعنی موشک های ضد ماهواره خصوصا ماهواره های جئو مثل gps که حذف اونها اختلال جدی در قابلیت های نظامی و غیر نظامی بوجود میاره و به تبع بازدارندگی قابل اعتنایی رو فراهم میاره. 

 

۳- سامانه های دیده بانی و کشف اپتیکال و راداری هوابرد با پلتفرمهایی مثل بالن ها یا مشتقات اونها ( که ماندگاری بالا و کم هزینه ای دارند) جهت کشف تسلیحات شلیک شده و یا پلتفرمهایی که در ارتفاع پست پرواز می کنن مثل موشک های کروز ، خصوصا اگه بتونیم این سامانه ها رو به دفاع فعال ارزانی مشابه ایده دفاع فعال برای تانک ها مجهز کنیم چون قطعا هدف موج اول حملات خواهند بود. و یا اینکه بشه در زمان مواجهه با تهدید مستقیم به دنبال راهکارهایی بود که بشه به سرعت از سرویس خارج و فرود آورد و پس رفع تهدید دوباره به کارگرفت. 

 

ویرایش شده در توسط M-ATF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , Skyhawk گفت:

نه اینکه ناممکن باشه اما مین ضدبالگرد یک سلاح خودکاره و از این لحاظ قرارگیریش در پایگاه هوایی یک مقدار مشکل سازه.

اما در صورتی که فکری برای کنترلش بشه و با سر و صدا و اثر حرارتی بالگردها و هواپیماهای خودی فعال نشه ابزار جالبی خواهد شد.

مین خودکار را میگذاریم برای مرحله ی آخر 

می توان یک پهپاد ( کوادکوپتر یا... ) با قابلیت حمل وزن بالا، هدایت از طریق کابل فیبر نوری و انتقال قدرت از طریق کابل سبک را به عنوان یک لایه جلوتر بکار گرفت تا نقشی چون دیده بان یا مین کنترل شونده را بازی کند 

با شناسایی تهدید، این پهپاد را در مسیر آن قرار می دهیم و... 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1 -جانمایی موشکهایی مانند خلیج فارس وذولفقار در داخل کانتینر های 20و40فوتی تجاری واستفاده بر روی شناورهای تجاری برای ضربه زدن وغافلگیری دشمن به ناوها جزایر و فرودگاه دور دست.....

 

2- ساخت پهباده انتهاری با کلاهک قابل نفوذ وقابلیت پروازی 50سانتی روی اب بر علیه ناوها

  البته نمونه چینی موجودمیباشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, shahhed گفت:

1 -جانمایی موشکهایی مانند خلیج فارس وذولفقار در داخل کانتینر های 20و40فوتی تجاری واستفاده بر روی شناورهای تجاری برای ضربه زدن وغافلگیری دشمن به ناوها جزایر و فرودگاه دور دست.....

قطعا سیستم اطلاعاتی دشمن خصوصا با دست بازی که در داخل کشور دارند متاسفانه، و ابزار پیشرفته خیلی راحت میتونه ناوگان های تجاری مرتبط با این موضوع را شناسایی کنه و کافی هست در یک موقعیت مناسب یکی از این کشتی ها را مورد بازرسی قرار بده و نمایشی که در رسانه های قدرتمند باهاش اجرا میکنه زمینه ساز کلی فشار و در نهایت تحریم خطوط کشتیرانی ایران بشه.

یا باید بازدارندگی به حدی باشه که جرات بازرسی نظامی از ناوگان تجاری را نداشته باشند ( هر چند اگر موقعیتی را صد در صد مطمئن باشند ریسک توقف کشتی را قبول می کنند ) یا اینکه روش ها طوری باشه که امکان گرفتار شدن در چنین موقعیتی پیش نیاد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 28 فروردین 1397 در 20:11 , Skyhawk گفت:

 

ارادتمندم آقا رضا در تکمیل فرمایش شما چند نکته جای تامل دارد
اول، در بازدارندگی در غرب اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس، نقش نیروهای نیابتی را در تامین منافع ملی نباید نادیده گرفت
به عنوان مثال تلاش جبهه عربی برای ساخت کانال سلمان و دور زدن تنگه هرمز جای تامل دارد
نتیجه این عملکرد باعث شد به برکت حضور فرزندان حزب الله ، ما بتوانیم هرمز را حفظ کرده و بر باب المندب که پل ارتباطی اسیا و اروپا و محل عبور کشتی های اسرائیل از بندر ایلات به هند و چین هست دسترسی داشته باشیم، قطعا با تقویت حوثی ها می توانیم از این نیروها برای تاثیر گذاری بر پایگاه های دشمن در جیبوتی و دیه گو گارسیا و.. در آینده استفاده کنیم
.
6cf7_قناة-سلمان-660x330_thumb.jpg
.
اما یک نکته دیگری که جای تامل دارد، کیفیت پدافند کشور هست
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص زمان دستگیری سربازان امریکایی در مصاحبه ای گفت اف هجده امریکا دوبار روی جزیره فارسی شیرجه زده
فکر می کنم ما چه الان و چه در آینده بهترین نیروی بازدارندگی مان، استراتژی جواب پشیمان کننده هست که با تقویت قدرت موشکی پدید خواهد آمد
.
نکته آخر هم بحث Mine Warfare مین ریزی هستش
ما مین ریزی در دریای عمان را بارها تمرین کردیم اما باید توان مین ریزی در دورتر را هم داشته باشیم

ویرایش شده در توسط mhstq

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 28 فروردین 1397 در 20:51 , Skyhawk گفت:

این یک طرح کلی از موشک سجیل ضد هوایی(بر علیه هواپیماهای: آواکس/سوخت رسان/ الینت/ سیگینت/ کامینت)هست:

951834.jpg

موشکی دو مرحله ای که تا قبل از جدایش مرحله اول بالک های مرحله دوم در داخل پوشش قرار می گیرند. طول مرحله اول 9 متر و مرحله دوم حدودا 7.5 متره که مجموعا 16.5 متر میشه که یک متر از خود سجیل کوتاه تره.

البته میشه مثل سیستم SA-12 در پشت موشک صیاد4 یک بوستر کوچک قرار داد اما این گزینه نمیتونه ما رو به هدفی که داریم برسونه.

با توسعه این موشک میشه به موشک ضد ماهواره(مدارهای پائین)هم دست پیدا کرد.

به نام خدا با سلام

بنده هم با این طرح موافقم. قبلا این ایده رو در این تاپیک مطرح کردم. 

البته مشکلاتی هم سر راه طرح هست که عمده اش بحث شناسایی و هدایت موشکه

بر 28 فروردین 1397 در 20:11 , Skyhawk گفت:

خصوصا با توجه به موقعیت خلیج فارس که تامین انرژی جهان رو بر عهده داره, وقوع جنگ در این ناحیه جغرافیایی ناگزیره و نمیشه بدون اطمینان از امنیت حمل و نقل و تامین انرژی خلیج فارس جنگی رو شروع کرد! به صورت ساده تر اینکه باید دشمن امکانش رو داشته باشه که در مدت کوتاهی(پیش از اتمام ذخایر استراتژیک نفتش)خلیج فارس و جزایر سه گانه ایران رو تصرف خودش دربیاره و الا اقتصاد غرب با آسیب جدی مواجه میشه.

ایالات متحده در تامین انرژی خود کفاست اما این شرکاش اند که به نفت خلیج فارس وابستگی دارند. چین هم همینطور. پس اگر ایالات متحده با ما وارد جنگ بشه و ما هم خلیج فارس رو ببندیم اینکار باعث یه اجماع بین المللی علیه ما میشه. درست مثله حماه به عراق. قبلا هم گفتم بهترین کاری که ما در صورت وقوع جنگ می تونیم بکنیم، فرسایشی کردن جنگه تا برای ساخت سلاح هسته ای زمان بخریم. 

ویرایش شده در توسط MrArhz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
31 minutes قبل , MrArhz گفت:

ایالات متحده در تامین انرژی خود کفاست اما این شرکاش اند که به نفت خلیج فارس وابستگی دارند. چین هم همینطور. پس اگر ایالات متحده با ما وارد جنگ بشه و ما هم خلیج فارس رو ببندیم اینکار باعث یه اجماع بین المللی علیه ما میشه. درست مثله حماه به عراق. قبلا هم گفتم بهترین کاری که ما در صورت وقوع جنگ می تونیم بکنیم، فرسایشی کردن جنگه تا برای ساخت سلاح هسته ای زمان بخریم. 

سلام
اگر اشتباه نکنم خط لوله گاز تاپی تا سیستان و بلوچستان رفته، فکر می کنم نیاز چین از طریق بندر چابهار و همین خط لوله در زمان بسته شدن هرمز می تواند تامین بشود
درباره نفت هم خطوط لوله ای به سمت ا نبار نفت شهید شوشتری چابهار کشیده شده که شاید بشود روی آنها حساب کرد
البته ناگفته نماند مردان دفاعی صحبت از کنترل هوشمند هرمز می کنند
.
9pl_1381815_160_thumb.png

ویرایش شده در توسط mhstq
تکمیل مطلب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این هم یک ایده دیگر برای سجیل ضد ناو هست با هدف افزایش برد موشک خلیج فارس و حتی موشک ضدناو هرمز

7518341.jpg

البته برای خلیج فارس شاید به کاهنده سرعت نیاز باشه.

سایزش هم تقریبا هم اندازه موشک سجیل هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 hours قبل , mhstq گفت:

ارادتمندم آقا رضا در تکمیل فرمایش شما چند نکته جای تامل دارد
اول، در بازدارندگی در غرب اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس، نقش نیروهای نیابتی را در تامین منافع ملی نباید نادیده گرفت
به عنوان مثال تلاش جبهه عربی برای ساخت کانال سلمان و دور زدن تنگه هرمز جای تامل دارد
نتیجه این عملکرد باعث شد به برکت حضور فرزندان حزب الله ، ما بتوانیم هرمز را حفظ کرده و بر باب المندب که پل ارتباطی اسیا و اروپا و محل عبور کشتی های اسرائیل از بندر ایلات به هند و چین هست دسترسی داشته باشیم، قطعا با تقویت حوثی ها می توانیم از این نیروها برای تاثیر گذاری بر پایگاه های دشمن در جیبوتی و دیه گو گارسیا و.. در آینده استفاده کنیم
.
6cf7_قناة-سلمان-660x330_thumb.jpg
.
اما یک نکته دیگری که جای تامل دارد، کیفیت پدافند کشور هست
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص زمان دستگیری سربازان امریکایی در مصاحبه ای گفت اف هجده امریکا دوبار روی جزیره فارسی شیرجه زده
فکر می کنم ما چه الان و چه در آینده بهترین نیروی بازدارندگی مان، استراتژی جواب پشیمان کننده هست که با تقویت قدرت موشکی پدید خواهد آمد
.
نکته آخر هم بحث Mine Warfare مین ریزی هستش
ما مین ریزی در دریای عمان را بارها تمرین کردیم اما باید توان مین ریزی در دورتر را هم داشته باشیم

بزرگوارید.

متاسفانه بر روی خلیج فارس و جزایر پدافند قابل اتکایی ایجاد نکردیم.

البته اقدام جنگنده های آمریکایی به دلیل ضعف پدافند هوایی نبوده بلکه اگر در اون مناطق اس300 هم مستقر بود به جهت سنجیدن اراده ما اینکار رو انجام میدادند.

اونطور که بنده یادم هست بعد از اخطار پدافند هوایی جنگنده ها منطقه رو ترک کردند.

7 hours قبل , MrArhz گفت:

به نام خدا با سلام

بنده هم با این طرح موافقم. قبلا این ایده رو در این تاپیک مطرح کردم. 

البته مشکلاتی هم سر راه طرح هست که عمده اش بحث شناسایی و هدایت موشکه

 

سلام

ممنون از یادآوری

نقل قول

ایالات متحده در تامین انرژی خود کفاست اما این شرکاش اند که به نفت خلیج فارس وابستگی دارند. چین هم همینطور. پس اگر ایالات متحده با ما وارد جنگ بشه و ما هم خلیج فارس رو ببندیم اینکار باعث یه اجماع بین المللی علیه ما میشه. درست مثله حماه به عراق. قبلا هم گفتم بهترین کاری که ما در صورت وقوع جنگ می تونیم بکنیم، فرسایشی کردن جنگه تا برای ساخت سلاح هسته ای زمان بخریم. 

منابع نفتی آمریکا اهمیتی ندارند! بسته شدن تنگه هرمز موجب بالا رفتن قیمت نفت و ضربه به اقتصاد کشورهای غربی میشه و تا مدت کوتاهی با اتکاء به ذخایر نفتی میشه تاثیرش رو کاهش داد.

اگر جنگی بر علیه ایران رخ بده با اجماع قدرت های اروپائی و همپیمانان منطقه ای آمریکا انجام میشه.

از طرف دیگر احتمالا با قرارگیری ناوگان رزمیشون در دریای عمان و اقیانوس هند از تردد کشتی های باری به سمت ایران ممانعت میکنن که اینها میتونه موجب بشه که ایران هم مقابله به مثل انجام بده.

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بتونیم سکوهای شناور (یدک شونده  ) بسازیم ( میتوانیم ) و زیر مدار 10 درجه در دریای عمان قرار بدیم .( به تعداد مثلا 6 عدد و با فرمیشن ستاره یکی اصلی و بقیه دفاعی )و به پدافند مناسب در همه بردها و موشکهای دوربرد دفاع ساحلی مجهز بشن (البته با توجه به نوع ساخت خیلی هم میتونن دیر غرق بشن ) . میشه ازشون به عنوان یه جزیره استفاده کرد و پایگاه خوبی برای مانور زیردریایی ها و پهبادهامون و ... می باشد . جالبیش اینجاست که ما از مکران تا قطب فقط دریا داریم و میتونیم به حساب کاوش در قطب و حمایت از کشتیرانی و .... چند تا از این جزیره ها مستقر کنیم .. جای یک ناو تخصصی دفاع هوایی بسیار بسیار خالیست 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , MR9 گفت:

سکّوی سلمان بود که با 1000 تیر مهمات 100 م.م یکی از ناوشکن های آمریکایی از حیز انتفاع ساقط شد

یه چند تا موضوع رو باید در نظر داشته باشیم 

1- با توجه به موشکهای ساحل پرتاب متنوع  فکر نمیکنم ناوشکنی اینقدر بتواند به هدف نزدیک شود که با توپ سینه با برد مثلا 20 کیلومتریش به اهداف حمله کند 

2- این سکوها میتونن پذیرای موقت زیردریایی باشن و زیردریایی های غدیر با جدا شدن سریع خیلی راحت میتونن از موشکهای کروز احتمالی که به سمت سکوها میاد فرار کنن و با توجه به کم صدا بودن و برد عملیاتی میشه تا حدود خلیج عدن رو برای ناوگان دشمن نا امن کرد 

3- قبول دارم مقابله با موشک کروز که به سمت یک هدف ثابت میاد سخت هست ولی اگه به سمت سیستمهای دفاع نقطه ای مطمئن بریم (سیستمهای اپتیک و مادون قرمز در دریا غوغا میکنن و خیلی دقیق میتونن اهداف نزدیک شونده رو تشخیص بدن . البته سیستهای دوربرد و میانبرد هم باید داشته باشیم . و در نظر داشته باشیم این سکوها در برد رادارهای خودی در سواحل ایران هم قرار دارن . میشه از قایق های کوچک مجهز به من پدها هم استفاده کرد . قبلا هم دیدیم که من پد ساخت ما چطور با هدف با گرمای کم و نزدیک شونده در حالت شیرجه درگیر میشود و .... به نظرم در حالی که روسیه اعلام کرده اس 300 به سوریه میده خیلی هم بیراه نیست ما درخواست تور ام  2 و پانیستر و پدافند دریاپایه کنیم 

4- این سکوها در زمان صلح هم برای ما بسیار کاربردی خواهند بود وگرنه با توجه به نوع موشکهای کروز هواپرتابی که همین اعراب دارن من اطمینان دارم بنادر ما در زمان جنگ حتما مورد اصابت قرار خواهند گرفت 

5- اساتید میگفتن اگه روزی آمریکا بخواهد با ما بجنگد تمام ناوگانش را از خلیج فارس خارج و حتی از تیر رس موشکهای دفاع ساحلی ما هم خارج میکند . این سکوها تا غرق نشوند میتوانند سیطره اطلاعاتی ما در منطقه باشد و همینطور دشمن را به طور موقت هم که شده عقب تر برانند و هزینه عملیات را برای دشمن بیشتر کنند 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.