nasirirani

برجام موشکی یا توافق موشکی ایران با غرب چگونه خواهد بود!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

4 minutes قبل , zed گفت:

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

منظور از لجاجت احتمالی چیست ؟ به طور کلی در حال حاضر دو راه در پیش روی ما است :

سلام علیکم

یک نکته ای هست که ما ایرانی ها عمدتاً یا سمت سفید (خوشایند ) ماجرا رامی بینیم یا سمت سیاه ( ناخوشایند ) ، اینکه شرایط آینده  تسلیم مطلق یا مقابله مطلق  تحلیل شود ، به نظرم موضوعیتی ندارد . چون همه دوستان اطلاع دارند که ما آنقدر ملت مغروری هستیم  (ایران به عنوان یک کل شامل همه قومیتها ) که قطعاً تسلیم مطلق را هرگز نخواهیم پذیرفت و آنقدر عاقل هم هستیم که وقتی شرایط را درست رصد کنیم ، هرگز بدون ایجاد پتانسیل مقابله به استقبال درگیری و مخاصمه نخواهیم رفت .

9 minutes قبل , zed گفت:

دیپلماسی هم اگر هنری دارد مربوط به ما نیست .

مشکل دقیق همین جاست ، وقتی از دیپلماسی صحبت میشود ، همه اذهان ناگهان بسمت " تسلیم بی قید و شرط "( مثل تسلیم ارتش امپراتوری ژاپن روی عرشه نبردناو میسوری به سال 1945 ) میرود ، در حالی که این برداشت کاملا نادرست هست .

thumb_HamMihan-2015182512280733701144355

008_color.jpg

 

دیپلماسی مجموعه ای متناقض از منافع واحدهای سیاسی است و همین واحدهای سیاسی براساس قدرت ملی ، وزن ژئوپلیتیکی ، مزیتها ، محدودیتها و .... دست به تصمیم گیری می زنند ، حالا ، چه کسی منافع بیشتری را بدست خواهد آورد ( برنده و بازنده در دیپلماسی معنایی ندارد ) به مفاهیمی که عرض شد ، بستگی خواهد داشت .

حالا سئوال اینجاست ما در طول چهار دهه گذشته ، چقدر به صورت نظام مند قدرت سازی کردیم ، دوستان حاضر در سلسله مراتب تصمیم ساز و تصمیم گیر باید پاسخ دهند .

==============

مجددا عرض می کنم " این بازی ، جنگ (آزمون )  اراده بین دو طرف هست . در جنگ اراده ها ، آن طرفی سهم بیشتری از کیک منافع خواهد برد که با هوشمندی افزون تری عمل کند ، حالا ما دو راه داریم ، یا بخواهیم به اصطلاح به سیم آخر بزنیم یا اینکه بازی خوانی درستی داشته باشیم و براساس مقیاس قدرت واقعی خودمان سعی کنیم از حریف امتیاز بگیریم

 

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 24 اردیبهشت 1397 در 11:30 , MR9 گفت:

حالا سئوال اینجاست ما در طول چهار دهه گذشته ، چقدر به صورت نظام مند قدرت سازی کردیم ، دوستان حاضر در سلسله مراتب تصمیم ساز و تصمیم گیر باید پاسخ دهند

یعنی میخوام بگم عربستان اینقدر در کشورهای مختلف در تمام زمینه ها مخصوصا انرژی سرمایه گذاری کرده و اشتراک منافع ایجاد کرده که حتی اگه تصمیم به تحریم ما بگیره یه جورایی میتونه ما رو خیلی اذیت کنه بر خلاف ما که اصلا به این سمت حرکت نکردیم . البته میرفتیم هم داراییمون رو به بهانه یه حمله الکی مصادره میکردند . 

حالا بگذریم که جناب سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: امکان بحث و گفتگو درباره آینده برجام بدون مشارکت آمریکا وجود دارد. او در عین حال افزود: حفظ توافق هسته ای بدون آنکه تهران امتیازاتی بدهد غیرممکن است.

لطفا یکی از مسئولین جواب بده تا کی روسیه میتونه با کارت ایران بازی کنه و امتیاز بگیره 

ویرایش شده در توسط sezar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
58 minutes قبل , sezar گفت:

حالا بگذریم که جناب سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: امکان بحث و گفتگو درباره آینده برجام بدون مشارکت آمریکا وجود دارد. او در عین حال افزود: حفظ توافق هسته ای بدون آنکه تهران امتیازاتی بدهد غیرممکن است.

سلام علیکم 

دقت می کنیدکه حریف چقدر زرنگ هست !!!!!  حالا شما برای آچمز کردن این حریف ، نیاز به چه چیزی دارید ؟؟؟ تقابل بی محابا  یا اقدام متقابل هوشمندانه !!!!!!

صد البته برای برون رفت از گوشه رینگ فعلی ، همه ظرفیت کشور باید پای کار بیاید 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
59 minutes قبل , MR9 گفت:

دقت می کنیدکه حریف چقدر زرنگ هست !!!!!  حالا شما برای آچمز کردن این حریف ، نیاز به چه چیزی دارید ؟؟؟

زرنگ که هست ولی من مطمئن هستم یه تصویر بزرگتر هم وجود داره این وسط . ترامپ از الان داره حرف 7 تریلیارد رو میزنه و از خیلی جهات هم سمت تغییر نظام ایران نیست چون وقتی به گذشته نگاه میکنیم از کودتای ایران و بحران کانال سوئز و نقشه بزرگ شارون بگیر تا یمن و ... اونجایی که واقعا آمریکا خواستار تغییر جدی حکومت بوده شکست خورده  این وسط یه اصلی هم هست که وقتی یه حکومتی عوض بشه هزینه رو آمریکا نمیده و مردم آن کشور میدن .  الان آمریکا داره تولید شل رو بالا میبره و ... خیلی زود هم یقه اعراب رو میگیره و طلب این 7 تریلیونش رو میکنه 

59 minutes قبل , MR9 گفت:

تقابل بی محابا  یا اقدام متقابل هوشمندانه !!!!!!

باور بفرمایید مغز مسئولان ما در کل قبل برجام آچمز شده و گرنه روحانی به خودش اجازه نمیداد اون بلا رو سر هوافضا و دانشمندان هسته ای و سوخت جامد بیاره و با وقاهت تمام از برجامهای 2 و 3 و ... صحبت کنه و با یه شوی تبلیغاتی درست بعد سخنرانی ترامپ بدون طی کردن مراحل قانونی دست خودش رو رو کنه و فرصت تحلیل و جواب مناسب رو از کشور بگیره .

اولین تضمین هم قانون مجازات شرکتهای اروپایی به تحریمهای یکجانبه هست 

دومین تضمین هم حد اقل 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری اروپا در ایران هست بطور مستقیم

الان وضعیت کشور مثل یه گاو شرده هست که دارن به مسلخ میبرن و قصابها دارن سرش بحث میکنن که قبل سر بریدن شیرش رو بدوشیم از نظر من کار تمام شده هست و در بهترین شرایط ممکن شاید 20 درصد مزایای برجام رو بگیریم (در روی کاغذ ) و همه چی رو فدا کنیم . البته شاید دوستان خرده بگیرند که بدترین حالت ممکن را در نظر گرفته ام ولی شخص با بصیرت و وزنه سیاسی بزرگی در کشور برای گذر از این پیچ وجود ندارد ( در کل سابقه دیپلماسی فعال در کشور ما به 20 سال هم نمیرسد و هیچ دیدگاه بلند مدت و ... به کشورهای دنیا ندارد )

یاد میاد ظریف تو مجلس گفت (موقع رای اعتماد ) فقط باید یک صدا از کشور در حوزه سیاست خارجی شنیده شود و آن صدای مقام معظم رهبری است . امیدوارم حد اقل الان و در این شرایط بحرانی به حرفش عمل کنه و نصیحت های رهبری رو آویزه گوشش کنه .

بهترین کار این هست بدون ذره ای انعطاف خواستار تمام امتیازات برجام بشیم و تضمین بخواهیم و اگه نپذیرفتن همانجا اعلام کنیم به نتیجه نرسیدیم و اروپا دنبال راه امریکا هست و برجام شادروان شده 

ویرایش شده در توسط sezar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 minutes قبل , sezar گفت:

یاد میاد ظریف تو مجلس گفت (موقع رای اعتماد ) فقط باید یک صدا از کشور در حوزه سیاست خارجی شنیده شود و آن صدای مقام معظم رهبری است .

3 اردیبهشت 1397 :

وزیر امور خارجه ایران در لابه‌لای موضعگیری شدیداللحنش! در نیویورک در پیامی توئیتری خطاب به کشورهای اروپایی این گونه اعتراض کند: «این گفته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که هیچ طرح جایگزینی برای برجام وجود ندارد، صحیح است. یا همه آن باشد یا هیچ

برادران ما یک هفته ام نمی تونن روی حرفاشون وایسن بعد یه عده صحبت از برنامه ریزی های بلند مدت و استراتژیک تو این مملکت می کنن!!!

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
36 minutes قبل , sezar گفت:

 اونجایی که واقعا آمریکا خواستار تغییر جدی حکومت بوده شکست خورده 

امریکایی ها از روز 22 بهمن 57 دنبال regime change بودند ولی در هردوره ای پیگیری این راهبرد ، به شکل خاصی بوده ولی الان این مساله ترکیبی ( هیبریدی ) شده و به همین دلیل هست که مقابله با ان یک مقدار مشکل هست و تحلیل این هست که آنها ، ما را گوشه رینگ گذاشتند و ضربات خودشان را پی درپی روانه می کنند . حالا یا شما باید گارد خودتان را  بازکنید که حریف ، با یک آپرکات محکم شما را ضربه فنی کند ، یا اینکه با احتیاط گارد بگیرید و ضمن دفع ضربه ها به شکل نسبی ، در زمان لازم ضربه متقابل را وارد کنید .( فعلا (امروز  )  قدرت شما در همین حد هست ، اگر تحلیل دیگری از توانایی ما وجود دارد ، بنده در خدمت هستم

پی نوشت : 

1- البته معترفم که این تحلیل یک مقداری تلخ هست ، ولی به نظرم همین الان با واقعیت روبرو شویم ،بهتر هست نسبت به زمانی که کار از کار گذشته باشد ...

2- ظرف 48 یا 72 ساعت گذشته ، نخست فرمانده محترم نیروی هوایی تشریف بردند پایگاه بندرعباس ، فرمانده قرارگاه پدافند هم رفتند به جزایر ( خارک و ... ) 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , MR9 گفت:

ولی به نظرم همین الان با واقعیت روبرو شویم ،بهتر هست نسبت به زمانی که کار از کار گذشته باشد

تو این چند روز یه کتاب میخوندم به نام برجام در تحلیل کلان و خرد مال محمد سعید احدیان هست و نسخه پی دی اف هم موجود هست در فصل دوم در بخش اجرای برجام در نگاه خرد  صفحه 63  در بحث آیا موانع حقوقی میتواند مانع خروج آمریکا از برجام شود ؟ به جواب خیر میرسیم و چند صفحه قبلش هم از مکانیسم ماشه حرف زده و طریقه بازگشت تحریمها و در فصل سوم در بخش هزینه منفعت بازگشت پذیری ایران در قسمت نتیجه گیری خیلی واضح اعلام میکنه که این توافق جوری نوشته شده که هر چی ایران دیرتر ازش خارج بشه سودش برای ایران بیشتر هست چون ایران هزینه و اعتماد سازی اولیه رو میده و قرار هست در آینده سود اقتصادی کنه و برادر عزیز جناب mr9 اگه کتاب رو کامل بخونی 140 صفحه هم بیشتر نیست به این نتیجه میرسی که برجام برای اجرا نشدن امضا شده و جالب اینجاست برای رسیدن به این نتیجه به هیچ سواد سیاسی خاصی هم احتیاج نداری(البته رفتار اروپا و روسیه هم داریم میبینیم ) ... بااین  قسمت حرفتان (با واقعیت روبرو شویم )مخالف هستم چون چند سال پیش با توهم  واقعیتی به نام برجام خودمون رو به  دار آویختیم . 

البته تحلیل شخصی من هست با توجه به مطالعات شما امیدوارم تحلیلم غلط باشد 

پی نوشت : کتاب دارای جدولهای بسیار جالبی هست و مطمئن هستم میتوانید بهره کافی را از آن ببرید 

ویرایش شده در توسط sezar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , sezar گفت:

البته تحلیل شخصی من هست با توجه به مطالعات شما امیدوارم تحلیلم غلط باشد 

دقت بفرمایید ، بنده صرفاً نظر شخصی را عرض کردم و هیچ الزامی هم وجود ندارد که تحلیل بنده درست باشد ، ولی همیشه سعی کردم ، هم نگاهی از درون به بیرون داشته باشم و هم نگاه از بیرون به درون . این شکل نگاه به مفاهیم ، حداقل بر اساس تجربه شخصی ، تحلیل های شیرین و مثبتی را به همراه ندارد ولی یک نکته دارد و ان  پرهیز از سقوط به درون سیاهچاله ای به نام "خوشبینی و بدبینی بیش از حد " هست . 

این قضیه اخیر ، هر نتیجه ای داشته باشد ، نقاط ضعف ما را در ابعاد مختلف اثبات کرد وباید کوشش کنیم این نقاط پوشش داده شود 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 minutes قبل , sezar گفت:

پی نوشت : کتاب دارای جدولهای بسیار جالبی هست و مطمئن هستم میتوانید بهره کافی را از آن ببرید 

اگر لینکی هست محبت بفرمایید استفاده کنیم :rose:

متشکرم 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوشبختانه ریابکوف در گفتگو با ایرنا گفته که خبرگزاری اینترفکس تیتر را به دلخواه خودش زده که اشتباه بوده. در صورت صحت میتونست پیام خطرناکی برای ما نسبت به تغییر موضع روس ها باشه که ممکن هست کار را در سوریه هم گره بزنه با توجه به اخباری که از دیدار نتانیاهو با پوتین منتشر می شد. و روس ها را هم به مواضع اروپایی ها نزدیک کنه هر چه بیشتر.

نقل قول

ظرف 48 یا 72 ساعت گذشته ، نخست فرمانده محترم نیروی هوایی تشریف بردند پایگاه بندرعباس ، فرمانده قرارگاه پدافند هم رفتند به جزایر ( خارک و ... ) 

حالا چند روز قبلترش سفر سردار باقری را هم داشتیم به جنوب و بازدیدی از واحدهای نظامی. اشاره شد که آیا این میتونه به علت آمادگی بیشتر نیروها در اون نقطه باشه و آسمان باز عربستان به روی نیروی هوایی اسراییل احتمالا در هرگونه برخورد و حمله پیش دستانه ای.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
58 minutes قبل , MR9 گفت:

...

2- ظرف 48 یا 72 ساعت گذشته ، نخست فرمانده محترم نیروی هوایی تشریف بردند پایگاه بندرعباس ، فرمانده قرارگاه پدافند هم رفتند به جزایر ( خارک و ... ) 

 

سلام

ظاهرا یک اتفاقی داره توی نیروی هوایی ارتش میفته و احتمالا پایگاه بندر عباس داره آماده میشه و همینطور هماهنگیهای پدافند هم احتمالا به این علت بوده . اگر این روزها روسها هم سفری به ایران بکنند ، پازل تکمیل میشه :) 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

 

2- ظرف 48 یا 72 ساعت گذشته ، نخست فرمانده محترم نیروی هوایی تشریف بردند پایگاه بندرعباس ، فرمانده قرارگاه پدافند هم رفتند به جزایر ( خارک و ... ) 

 

 

نیروی دریایی آمریکا سطح هشدار در منطقه خلیج فارس را افزایش داد. بی بی سی

پی نوشت: احتمال افزایش قیمت نفت با این اوصاف هست...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 minutes قبل , alala گفت:

خوشبختانه ریابکوف در گفتگو با ایرنا گفته که خبرگزاری اینترفکس تیتر را به دلخواه خودش زده که اشتباه بوده.

ممنونم از اطلاع رسانی ... اینقدر خبرش برای من  ناگوار بود که دیگه دنباله صحتش رو نگرفتم . چون جو داشت به همین سو میرفت . 

 

31 minutes قبل , MR9 گفت:

این شکل نگاه به مفاهیم

اصلا نمیتونم این کار رو انجام بدم حتی برای یه رویداد ساده . دو سه تا مرحله که میشه یه دفه دنیایی از اطلاعات و تخصی ها را باید لحاظ کنی . برای یک مشکل بین المللی که حتما چند ده اتاق فکر و هزاران ساعت کار سخت لازم هست . احتمالا مشکل اصلی ما هم نداشتن این دید و ابزار رسیدن به این دانش هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
26 minutes قبل , alala گفت:

خوشبختانه ریابکوف در گفتگو با ایرنا گفته که خبرگزاری اینترفکس تیتر را به دلخواه خودش زده که اشتباه بوده. در صورت صحت میتونست پیام خطرناکی برای ما نسبت به تغییر موضع روس ها باشه که ممکن هست کار را در سوریه هم گره بزنه با توجه به اخباری که از دیدار نتانیاهو با پوتین منتشر می شد. و روس ها را هم به مواضع اروپایی ها نزدیک کنه هر چه بیشتر.

حالا چند روز قبلترش سفر سردار باقری را هم داشتیم به جنوب و بازدیدی از واحدهای نظامی. اشاره شد که آیا این میتونه به علت آمادگی بیشتر نیروها در اون نقطه باشه و آسمان باز عربستان به روی نیروی هوایی اسراییل احتمالا در هرگونه برخورد و حمله پیش دستانه ای.

علیرغم تکذیب ریابکوف اما اون گفته یک حرف درسته!

برجام با خروج آمریکا از بین رفته و اروپا و روسیه و چین نمیتونن بدون آمریکا تعهداتشون رو اجرا کنند، چراکه با مقابله به مثل آمریکا مواجه میشن.

به همین خاطر اگر ایران همچنان خواهان حفظ برجام باشه باید امتیازات دیگری ارائه کنه که به وسیله اونها پنج کشور یاد شده آمریکا رو راضی کنند تا بدون بازگشت به برجام یک منافع حداقلی برای ایران در نظر بگیره.

همچنان که دیروز در خبرها بود که اروپا بسته پیشنهادی به ایران ارائه کرده.

 

در هر صورت برجام از بین رفته محسوب میشه و آمریکا امیدواره که ایران چند ماه دیگر در اثر فشار ها به میز مذاکره برگرده تا توافق جامعی مطابق خواست ترامپ در خصوص برنامه هسته ای،موشکی و مقاومت بدست بیاد.

الان هم هم ایران رو محک میزنند و هم اینکه دست و پای ایران رو بستند تا با عدم فعال کردن برنامه هسته ای شرایط تسلیم ایران فراهم بشه و کارت جدیدی دست ایران نیفته تا برنامه بهم بریزه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.