امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خودروهای ماژولار ایده جالبی هستند، اما نباید فراموش کرد که ماژولاریتی یک پاسخ است، باید سوالی که منجر به این پاسخ شده است را بررسی کرد.

ماژولاریتی در ارتشی که ساختار فرماندهی و تعمیرات و نگهداری متناسب نداشته باشد اتفاقا شاید بد هم باشد و منجر به اتفاقاتی مانند این شود که خودرو فرماندهی در خط تماس به عنوان خط شکن عمل کند و خودرو رزمی پیاده نظام در پشت جبهه تلاش کند عملیات را فرماندهی کند!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با عرض سلام 

بنده یک سوال داشتم نقش نفر بر های زرهی که دارای انواع مختلفی هستند در استراتژی های  و شیوه جنگ زرهی کشور های اروپایی فرقی با آمریکا دارن ؟ 

با تشکر

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قطر اولین رام کننده سیاه گوش آلمانی

Arms-exports-government-approves-Rheinme

با برگزاری رژه روز ملی در دوحه قطر در  تاریخ 18 دسامبر  2018 تجهیزات جدید نیروهای مسلح این کشور به نمایش گذاشته شد. یکی از این تجهیزات خودرو رزمی پیاده نظام  KF-41 Lynx محصول جدید و مدرن شرکت راین متال بود. با توجه به حضور این خودرو زرهی در رژه می توان فرض کرد که تعداد نامعلومی ای از این خودرو  توسط نیروهای مسلح قطر خریداری شده است. با توجه به نشان نصب شده بر روی این Lynx گفته می شود در حال حاظر این خودروها در اختیار نیروهای پلیس نظامی قطر باشند.

thumb_KF41_Lynx_ICV_seen_at_military_par thumb_20181221094735_lynx-qatar.jpg

بعد از قرار داد بزرگ فروش تانک های مدرن لئوپارد 2A7+ به همراه هویتزرهای خودکششی pzh 2000 به قطر ، فروش خودروهای رزمی مدرن  KF-41 Lynx باعث ایجاد بحث جدید در مورد فروش تسلیحات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آلمان شده است. Katja Keul  نماینده حزب سبز آلمان به دلیل استانداردهای دوگانه صادرات تسلیحات، دولت را متهم می کند. Katja Keul در این باره می گوید" سیاست صادرات محدود کننده سلاح و در عین حال نمایش تبلیغاتی  اسلحه های آلمانی تناقض غیر قابل توضیح است ". با این جود به  نظر نمی رسد دولت المان بخواهد به شرکت راین متال برای منع فروش سلاح های مدرن فشار وارد نماید و راین متال نیز بازار فروش مناسبی در کشورهای حاشیه  خلیج فارس پیدا کرده است و نمی خواهد این بازار فروش را از دست بدهد.

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سیاه گوش المانی در خدمت مجارستان

bodn_bmp-rheinmetall-lynx-kf41.jpg

 

 

دولت مجارستان و شرکت آلمانی راین متال برای ایجاد سرمایه گذاری مشترک برای تولید پلتفرم زرهی Lynx در مجارستان به توافق رسیده اند. این توافقنامه در کل بیش از 2 میلیارد یورو ارزش دارد و آن را به بزرگترین برنامه نوسازی نیروهای مسلح مجارستان تا به امروز تبدیل کرده است.  تعداد خودروهای زرهی تحویلی به مجارستان هنوز رسانه ای نشده است اما طبق اطلاعات قبلی ، پیش بینی می شودحدود 200 دستگاه Lynx  تحویل مجارستان خواهد شد. البته این تنها قرار داد نظامی مابین مجارستان و آلمان نیست. مجارستان  در دسامبر سال 2018 قرار داد خرید 44 دستگاه تانک جدید لئوپارد 2A7، تانک های لئوپارد 2A4HU ( جهت اموزش)، خودرو رزمی مهندسی  WiSENT 2، کامیون های  نظامی  و 22 دستگاه هویتزر های خوکششی PzH 2000  را با المان بست. 

 

r3i2_img_20200822_104858.jpg j0w_img_20200822_104832.jpg k0uu_img_20200822_104931.jpg

به نظر میرسد مجارستان می خواهد پلتفرم Lynx را در 3 نقش به خدمت بگیرد1- نفربر زرهی 2- خودروی زرمی پیاده نظام 3- خمپاره انداز خودکششی

 

98ws_img_20200822_104834.jpg

IMG_20200822_104837.jpg

از دیگر ویژگی های احتمالی Lynx مجارستان مجهز بودن برجک Lance 2.0 به یک سیستم نظارتی نصب شده بر روی پایه تلسکوپی  است. این سیسم نظارتی دور برد با نام vingtaqs II ساخت شرکت راین متال است که علاوه بر قابلیت نظارتی برد بلند امکان نشانه گذاری لیزری برای پشیبانی هوایی و یا توپخانه ای را نیز فراهم میکند.

 

Rheinmetall-LynxKF4jpg.jpg

پلتفرم زرهی Lynx راین متال در راه تبدیل شدن به یک محصول موفق در بازار جهانی است هم اکنون Lynx در 3 رقابت خودرو رزمی پیاده اینده ارتشهای امریکا، استرالیا و  جمهوری چک شرکت کرده است. ( تصویر بالا مربوط به حضور خودرو زرمی پیاده نظام Lynx  در استرالیا است)

 

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 راین متال استرالیا برجک های Lance به مجارستان صادر میکند

4576dg7u.jpg

 

شرکت راین متال شبعه استرالیا بیش از 150 میلیون دلار سفارش صادرات برجکهای رزمی  Lance  به نیروهای مسلح مجارستان را اعلام کرده است. مجله دفاع استرالیا گزارش داد که این برجکهای رزمی در مرکز خودروهای نظامی جدید این شرکت (MILVEHCOE) در جنوب شرقی کوئینزلند طراحی و ساخته خواهد شد. بخشی از پلتفرم نظامی Lynx مجارستان داری برجک  Lance است که خدمه را قادر می سازد به حسگرهای محیطی ، قابلیت های پیشرفته ردیابی و هدف گیری و مدیریت جنگ یکپارچه ، دسترسی پیدا کنند.  حداقل در فاز اول 30 برجک از 46 برجک اولیه Lance از استرالیا تأمین می شود.  گری استوارت مدیر اجرایی وسایل نقلیه راین متال آسیا و اقیانوسیه و مدیرعامل راین متال استرالیا گفت: "ما از این قرارداد بزرگ صادراتی استقبال می کنیم و مشتاقانه منتظر سفارش های جدید برجک و بسته های دیگر هستیم که توسط سایر مشتریان اروپایی هستیم." سلاح اصلی این برجک توپ 30 م.م اتوماتیک MK30-2 / ABM ساخت راین متال است.این برجک توانایی ذخیره سازی 200 گلوله را دارد. Lance  به سیستم کنترل آتش کاملاً دیجیتالی دید الکترواپتیکی، دوربین تصویربرداری حرارتی و فاصله یاب لیزری مجهز است. راین متال استرالیا علاوه بر تولید برجک های Lance سفارش مجارستان در حال تولید 211 دستگاه پلتفرم چرخدار بوکسر در نقش خودروی شناسایی/رزمی است. خودروهای شناسایی/رزمی  بوکسر ارتش استرالیا نیز مجهز به برجک Lance  هستند. علاوه بر این ارتش استرالیا در حال تصمیم گیری برای خرید خودرو های رزمی Lynx است. افزایش توان تولیدی شرکت راین متال شبعه استرالیا می تواند باعث شود ارتش استرالیا برای خرید خودرو های رزمی Lynx ترغیب شود.

 

Rheinmetall_D925_001.jpg

پلتفرم چرخدار بوکسر ارتش استرالیا در نقش خودروی شناسایی/رزمی مجهز به برجک Lance 

EiqFk3iXsAE4Cie.jpg Lynx-KF41.jpg

نمایش تحرک پذیری Lynx در رزمایش ناتو در مقابل نیروهای امریکایی

 

Untitled~0.jpg 5d.jpg

تست های خودروی رزمی Lynx  در مجارستان به همراه سربازن یپاده نظام این کشور

qjj3urio64s51.jpg

مجارستان اولین کشور اروپایی است که خودروهای رزمی Lynx را خریداری کرده است. مجارستان سفارش 218 دستگاه به ارزش 2 میلیارد یورو را به راین متال داده است.

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گام رو به جلو تولید Lynx KF41 در مجارستان

8ad079d4b06.jpg

 

بزرگترین پروژه صنایع نظامی مجارستان  با هدف ساخت کارخانجات برای تولید خودروهای زرهی Lynx KF41 مجارستان کلید خورد. کارخانه جدیدی به ارزش  169 میلیون یورو در شهر زالائگرسگ در غرب مجارستان ، با همکاری شرکت دفاعی راین متال المان  ساخته خواهد شد. لازلو پالکوویچ ، وزیر نوآوری و فناوری مجارستان گفت:" که از 218 دستگاه   Lynx KF41 که مجارستان دریافت خواهد کرد ، 172 دستگاه در کارخانه زالائگرسگ تولید می شود که قرار است از سال 2023 آغاز به کار کند". وی گفت : "کارخانه زالائگرسگ  در آینده  به عنوان قطب  جدید نوآوری صنعتی با همکاریهای بین المللی شروع به کار خواهد کرد."  ارمین پاپپرگر مدیر عامل شرکت  راین متال نیز گفت:" که کارخانه زالائگرسگ از نظر فناوری های کاربردی از جمله هوش مصنوعی در اروپا بی نظیر خواهد بود.  هوش مصنوعی طی ده سال آینده به طور کامل در سیستم های دفاعی ادغام می شود. پروژه ها در زالائگرسگ بسیار پیشرفته و منحصر به فرد است و  در طی 10 تا 15 سال آینده به سطح فناوری مشابه آمریکایی می رسد."  گاسپار ماروت ، عضو هیئت دولت در امور دفاعی ، گفت:" که پروژه سرمایه گذاری بعدی راین متال در مجارستان ساخت کارخانه جدید با هدف ساخت مهمات کالیبر بالا و نارنجک خواهد بود." راین متال قرار است در حدود 600 میلیون یورو در مجارستان طی چند سال آینده سرمایه گذاری کند."

 

48x1365.jpg 024x683.jpg

تولید Lynx KF41 در مجارستان می تواند به افزایش نرخ تولید این خودرو در صورت پیدا شدن مشتری جدید برای این محصول به صنایع راین متال کمک کند. در نتیجه راین متال می تواند سفارش مشتریان را با سرعت بیشتری به آنها تحویل دهد. با این همکاری هم راین متال مشتری های جدیدتر و بازار فروش بزرگتری پیدا خواهد کرد و از طرف دیگر صنایع مجارستان نیز با این انتقال فناوری پیشرفت خواهند کرد. راین متال با همین سیاست همکاری کارخانههای مختلفی را در سراسر دنیا تاسیس کرده است.

 

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برنامه مجارستان برای تجهیز خودروهای رزمی لینکس به سیستم دفاع فعال

Rheinmetall_StrikeShieldLynx_IFV_1.jpg

 

مجارستان در نظر دارد تا بر روی خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس(Lynx ) که به شرکت راین متال سفارش ان را داده است سیستم دفاع فعال hard-kill نصب نمایید. سیستم دفاع فعال  hard-kill نصب شده بر روی این خودروهای رزمی StrikeShield ساخت شرکت راین متال خواهد بود. مجارستان اولین کشوری است که از سامانه دفاع فعال StrikeShield  استفاده خواهد کرد. از جمله ویژگی های مثبت سیستم دفاع فعال StrikeShield  میتوان به امنیت بالای این سیستم برای سربازان پیاده نظام اطراف خودروهای زرهی اشاره کرد. راین متال قرار است سیستم دفاع فعال StrikeShield را به شکل یک بسته حفاظتی هیبریدی  ( ترکیب حفاظت فعال و غیر فعال ) به مجارستان ارائه میکند. در حقیقت سیستم دفاع فعال در داخل زره های ماژولار غیر فعال قرار دارند که بر روی خودرو زرهی قابل نصب است. بسته های حفاظتی هیبریدی از نظر وزنی و  از نظر اقتصادی  در مقایسه با نصب جداگانه زره های ماژولار و سیستم دفاع فعال  بسیار سبک تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود. همچنین پرتابه های که توسط سیستم دفاع فعال غیر فعال میشود دارای موج انفجار و ترکش های بسیاری است. بخش غیر فعال بسته های حفاظتی هیبریدی در مقابل این تهدیدات ثانویه کارایی بهتری خواهد داشت. افزودن بسته حفاظتی هیبریدی باعث افزایش بقاپذیری خودروهای رزمی لینکس در میدان نبرد خصوصا در نبردهای شهری خواهد شد.

 

Ei0T3hHWsAElu6o.jpg

به خدمت گرفتن خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس توسط مجارستان برنامه اصلی این کشور برای مدرن سازی خودروهای رزمی است.

خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس در کنار نسخه خودرو زرهی btr-80 ارتش مجارستان

 

389781CE-61BA-42F2-9627-C3410E31BFCD.jpe

تصویری از  بسته حفاظتی هیبریدی راین متال

 

امن ترین سیستم دفاع فعال جهان :

 

آزمایش عملکرد ایمنی سیستم دفاع فعال ADS ( در گذشته اسم سیستم دفاع فعال StrikeShield ، سیستم دفاع فعال ADS بود که بعدها راین متال اسم StrikeShield  را برای این سامانه انتخاب کرد) :

 

 

 

بر 25 بهمن 1397 در 23:16 , Crash گفت:

حفاظت هیبریدی راین متال

HPM_1021.jpg

 

راین متال یک ماژول حفاظت هیبریدی که ترکیبی از فناوری های حفاظت غیر فعال و فعال می باشد را برای محافظت از وسایل نقلیه زرهی در برابر تهدیدات ضد تانک و پرتابه های بالستیک مانند سلاح های کالیبر کوچک و ترکشها را ساخته است. راین متال این ماژول زرهی را در نمایشگاه IDEX 2019 در ابوظبی به طور کامل معرفی خواهد کرد. در این ماژول جدید سیستم دفاع فعال ADS در داخل یک پوشش ساندویچی زرهی برای حفاظت غیر فعال قرار دارد. در حقیقت این زره هیبریدی دولایه است که زره بیرونی به عنوان حفاظ اجزا سامانه ADS در برابر سلاح های کوچک کالیبر و ترکشها محسوب می شود. بخش اقدام متقابل سامانه ADS در قسمت بیرونی این صفحه محافظ قرار می گیرد. سنسورهای  ADS نیز در فضای بین صفحات جلو و پایه ماژول هیبردی قرار دارند. ماژول زرهی هیبریدی حفاظت بالستیک را در حالت مستقل فراهم می کند، اما اثر کامل آن به عنوان زره های افزودنی خواهد بود، که موجب ارائه حفاظت بالستیک اضافی خواهد شد و به طور قابل توجهی افزایش حفاظت خودروهای زرهی را به دنبال خواهد داشت. اندازه کاشی هر ماژول حفاظت هیبریدی حدود 18 × 15 سانتی متر است در نتیجه وزن و اندازه جمع و جور آن این امکان را فراهم می کند که این ماژول را بر روی وسایل نقلیه تاکتیکی نیز نصب کرد. ماژول های حفاظتی هیبریدی می توانند را در تمام جهات با واحدهای اقدام متقابل  چندگانه سامانه دفاع فعال حفاظت موثری را ارائه کند. 

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لینکس KF31 در مقابل KF41

IMG_20210617_191755.jpg

تصویر سمت راست لینکس KF31 در کنار لینکس KF41 سمت چپ

 

لینکس KF31 را میتوان یک نسخه تکامل یافته از روی پلتفرم زرهی قدیمی Marder  دانست که تبدیل به پلتفرم KF31 شده است. اما لینکس KF41 یک پلتفرم کاملا جدید با طراحی جدید و مدرن است.

 

بر 27 تیر 1397 در 02:56 , Alicommando گفت:

.نسخه KF-31 این خودروی رزمی ابتدا در سال 2016 معرفی گردید در آن زمان این خودرو زرهی همچنان در حال توسعه بود. پسوندKF از عبارت Kettenfahrzeug(تلفظ:کتن فارزوگ) که در زبان آلمانی به معنی خودروی شنی دار(tracked vehicle)می باشد برگرفته شده است.درسال 2018 طراحی مدل بهبود یافته Lynx KF-41 برای اولین بار به طور عمومی اعلام شد که نسبت به نسخه قبلی یعنی KF-31 کمی بزرگتر بود و میتوانست نیرو و سرباز بیشتری حمل کند و دارای یک موتور قوی تر بودKF-41 ممکن است سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی رزمی پیاده نظام در دنیا باشد

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.