alala

عملیات "ضربت محرم" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

3 minutes قبل , EMP گفت:

 

درود به جناب worior

کار نشد ندارد. شما اگر توانستی مشکلات کنترلی بال پرنده را حل بکنی بقیه کارها دیگر ساده هستند. نکته فوق العاده ای که در مورد یک پهپاد بال پرنده با موتور جت وجود دارد این هست که می تواند به ارتفاع خیلی بالاتر از ارتفاعی که جنگنده های سرنشین دار ما می توانند بروند برود. در واقع چنین چیزی تنها تجهیزی است که با امکانات محدود ایران می تواند تعریف نیروی هوا فضای سپاه را تامین بکند. چنین پهپادی می تواند از باند استفاده نکرده و با یک یا دو بوستر سوخت جامد به سمت هدف فرستاده بشود و به این ترتیب برد عملیاتی عجیب و غریب پیدا بکند. همین که پهپاد ها در فاصله 570 کیلومتری عملیات انجام داده اند بسیار قابل توجه است و خیره کننده است.

برای ارتباط با این پهپاد هم می شود از یک پهپاد مشابه به عنوان رله استفاده کرد و هم از یک هواپیمای ترابری پهن پیکر. ضمن اینکه برای انجام ماموریت های ضد رادار حتی نیاز به کنترل پهپاد در منطقه نبرد هم نیست و می شود آن را به آن سمت پرتاب کرد یا فرستاد و بعد از انجام ماموریت خودش به محدوده قابل کنترل زمینی خودی باز بگردد که نیازمند هوش مصنوعی خاصی هم نیست.

در صورتی که این پهپاد ارتفاع خوبی بگیرد مثلا 55 هزار پا همین بمب های سدید هم می توانند برد خوبی پیدا بکنند. اما اگر بخواهیم آنچه شما فرمودید بسازیم می توانیم یکی از سیکرهای دارای هومینگ را کمی تغییرات بدهیم و برای بمب سدید ویژه سازی بکنیم. در این صورت پهپاد شما به جای 4 بمب سدید می تواند یک تیر ضد رادار حمل کرده و بر علیه دشمن مورد استفاده قرار بدهد که البته باید درون پهپاد را هم برای این تک تیر ویژه سازی بکنید.

 

بی تعارف، بنده به  تصاویر نمایش داده شده از عملیات این پهپاد ها شک دارم، اینها احتمالا فیلم هایی از تست گرم بوده . البته منکر عملیات پهپاد های سپاه در آن منطقه نیستم.

با این وجود چنین امکانی وجود دارد که پهپاد با استفاده از خلبان خودکار و سامانه های هدایت، در خاموشی کامل الکترونیک بدون کمک به هدایت از داخل کشور، طوری برنامه ریزی شود که به منطقه هدف وارد شود، مهمات هدایت GPS در محل مناسب رها سازی کند و عملیات نتیجه بخش باشد. اما جنس مهمات نمایش داده (سدید) هدایت لیزری یا اپتیک بوده، و قطعا اوپراتور آنها را هدف گیری و رها نموده است. نقطه آغاز تشکیک بنده از همینجا شروع میشود که چرا فیلمی از هدف گیری و انهدام توسط این پهپاد و مهمات وجود ندارد اما از رها سازی بمب از 3 زاویه فیلم وجود دارد!...

 

در مورد ضد تشعشع، من فکر میکنم حتی نیازی به استفاده از سیکر بر روی موشک نیست، کافیست سیکر یکی از همین موشک های روسی رو روی پهپاد ببندیم تا پهپاد مختصات رادار را بدست آورد و مهمات F&F به سمت موقعیت رادار مذکور پرتاب کند، بسیار کم هزینه تر و ارزانتر !

 

 

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام دوستان

فکر میکنم استناد دوستمون برای فیل شدن موشک اون فیلمی باشه که تک موشک تو آسمان هست و فیلمبردار میگه ماشالله به سپاه و بعد موشک زمین میخوره.

به نظر این حقیر اون فیلم ساختگی هست چون تو فیلم پرتاب ها موشک ها چند عددی شلیک میشن و نه تنها ساختن همچین فیلمی هم کاری نداره به راحتی با افتر افکت میتونن بسازن.

در ضمن اون فرد از کجا میدونسته قراره موشک شلیک بشه که از لحضات ابتدایی پرواز موشک فیلم گرفته چون موشک دیگه ای در آسمان نیست.

در مورد اون فیلم سه فروند هم باز من مشکوکم و احساس میکنم قبلا این فیلم را دیدم یا شاید هم اشتباه میکنم و شبیه این فیلم بوده.

در مورد فیلم پهپاد ها هم فیلم برای نمایش به عموم ساخته شده و فیلم عملیات واقعی نیست چون همون دوربین ها سطح مقطع راداری رو افزایش میدن.

قطعا با توجه به فاصله یا از پهپاد رله استفاده شده یا از روش پاس دادن پهپاد، همونطور که میدونید محل حمله هم به مرز عراق نزدیکه و میشه از حشد کمک گرفت برای هدایت هم میشه از محلی که تحت کنترل ارتش سوریه هست پهپاد هارو تحت کنترل گرفت. همچنین میشه پهپاد رو به منطقه فرستاد و با مقایسه تصاویر از قبل تهیه شده پهپاد هدف رو پیدا کنه و بمب رو به سمتش شلیک کنه (مثل استورم شادو که با دوربین دماغه عوارض زمین رو چک میکنه) فقط یه هوش مصنوعی قوی میخواد.

با توجه به تصاویر قطعا بیشتر از ۳ هدف وجود داشته و لزومی هم نداره تصاویر تمامی اهداف نشون داده بشه. منطقی هم هست تمامی اهدافی رو که احتمال بدن فرمانده هان ممکنه اونجا باشن بزنن. درضمن چهل نفر فکر نمیکنم تو این ۳ ساختمان جا بشن.

در هر صورت هر نوع عملیات از این دست خوبه به چند دلیل یکیش اینکه به دشمن میفهمونه ما دستمون بسته نیست تا شما بزنید و در برید و آستانه تحمل ما به حد انفجارش نزدیک شده و اینکه اگر اراده کنیم در نبردی تمام عیار میتونیم از این دست عملیات هار در هر نقطه از جهان انجام بدیم فکر نمیکنم پرتاب پهپادی با این ابعاد از کشتی های باری کار سختی باشه کلا از این عملیات خیلی خوشم اومد چون خیلی ابعاد زیاد و پیچیده ای داره همین اصل قافلگیری و استفاده نکردن از شاهد ۱۲۹ خودش کلی پیام داره برای آمریکا و جوجه هاش تو منطقه.

خوشحال میشم فیلم عملیات این پهپاد رو در جنگ یمن ببینم.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امیدوارم سپاه تحت تاثیر هجمه های کاملا هدفمند خصوصا فضای مجازی و رسانه های فارسی زبان قرار نگیره ( با فوکوس بر روی موشک همونطور که نتانیاهو و پمپئو اصرار دارند که چه کاری هست ایران هزینه کنه روی موشک کاملا اتفاقی و تصادف گونه البته ) که در مرحله جدید شامل شیفت همزمان بر روی تخمین هزنیه های نجومی هم بود بخشی از مطالب که ملت! در گرانی گوجه(!) انقدر ضرب در دلار انقدر، اونقدر خرج شلیک موشک شد بیخودی!!

اصولا خطای 7 موشک از 7 موشک هم به شرط اصلاح ایرادات فنی و کشف مشکلات هم پذیرفتنی است هر چند هیچ سند قطعی هم براش وجود نداشته باشه.

ما نه توان مالیش را داریم و نه توان فنی و تجربی دسترسی به داده های تست شده توسط دیگر کشورها برای رفع خطاها و همه چیز حتی آزمون و خطاها را هم باید از صفر بگذرونیم. که اگر بود مثل خیلی از کشورها با صدها تست یک سلاح در شرایط مختلف و تحت تاثیر پارامترهای مختلف ابتدا اون را عاری از هرگونه اشکال میکردیم و بعد روانه خط تولید. بماند که اصولا از لحاظ زمانی و تهدیداتی هم ما در بازه هایی مجبور بودیم و هستیم که سلاح ها را در بازه زمانی کوتاه تری وارد چرخه تولید کنیم تا از لحاظ کمیت، تهدیدات فوری را پاسخگو باشیم در سازمان دفاعی کشور الاقل.

خلاصه! جنگ سوریه و بازخوردهایی که داشت ( در یک نمونه اوایل ما از پهپاد نمونه وطنی اسکن ایگل زیاد استفاده میکردیم که بعد از مدتی و سقوطهای متعدد کنار گذاشته شد و سراغ پهپادهای دیگه رفتیم و یا قطعا تست و ارتقاهایی که شاهدهای ما در سوریه داشتند ) و جنگ یمن ( تست قیام ها و مواجهشون با پاتریوت و قطعا درسهایی که گرفته شد شاید یک نمونه کلاهک های جدا شونده ی هدایت پذیر  جدید ) و نمونه هایی از این دست به همراه عملیات های موشکی سپاه همه برای ما علاوه بر میدان عملیات نظامی و سیاسی یک بستر تست و آزمایش سلاح هم هستند ( چه میبینیم مدتهاست با فشار غرب و اروپا حتی ما در برگزاری رزمایشها هم تحت فشار هستیم )  و اصلا نباید محافظه کاری داشت و با ترس از هجمه ها این میدان را از خودمون دریغ کنیم.

 

پ ن: تمام اشارات در این پست، بازخورد نظرات فضای مجازی در توئیتر و اینستاگرام و پست کاربران  و کامنتهاشون در این بستر هست و ارتباطی با میلیتاری نداره. یک نگاه کلی است به بخشی از هجمه ها که همه میدونیم نه ناشی از دلسوزی است، نه نگاه کارشناسانه و نه حتی منتقدانه بلکه یک نگاه کاملا غرض ورزانه، کینه توزانه و حاصل دشمنی و خیانت به کشور هست.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

هدف عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران ابوبکر بغدادی بود

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی میل، یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی با خوش‌اقبالی از هلاک شدن در حمله موشکی ایران به مقر فرماندهان داعشی در شرق فرات در سوریه نجات یافته است.به‌گفته جبار المعموری از فرماندهان حشد شعبی، حمله موشکی چند روز پیش ایران علیه مواضع داعش در سوریه، جلسه بسیار مهم "شورای جنگ" داعش را هدف قرار داده است.از قرار معلوم، ابوبکر البغدادی نیز در راه عزیمت به این جلسه بوده است، ولی تنها به‌دلیل چند دقیقه دیر رسیدن، از هلاک شدن نجات پیدا کرده است.المعموری افزود با اینکه البغدادی از این حمله جان سالم به‌در برد، ولی معاون وی که قرار بود به‌عنوان سرکرده بعدی داعش انتخاب شود، به هلاکت رسیده است.

 

 جنبه اطلاعاتی از عملیاتی پیشی گرفت......

ویرایش شده در توسط remo
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 برای من سوال هست که RQ ایرانی از چه موتوری استفاده میکند. یک گزینه ممکن است این باشد که از موتور j85 که برای هواپیمای کوثر مهندسی معکوس شده استفاده میکند. در این حالت اولا شاید این موتور برای این هواپیما کمی بزرگ باشد مشکل دوم این است که یک موتور توربو جت است. موتورهای توربو جت پرمصرف هستند و این هواپیماها معمولا باید برد بالایی داشته باشند و حتما باید موتور توربوفن باشد. از طرفی من نشنیدم. شاید از موتوری که روی موشک سومار است استفاده شده است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخیرا دیدم که یکی از کانال ها در تحلیلی نوشتند که برای هر هدف(مثل حمله به قلعه حدکا)۲ موشک استفاده شده و چون یکی از موشک ها فیل شده هدف شماره یک آسیب کمتری دیده!

با فرض صحت این تحلیل ۲ سوال پیش میاد! 

۱-با توجه به حجم تخریب ها(در مقایسه با تست های قبل رونمایی ها) و اینکه احتمالا ساختمان ها در مناطق غیرنظامی قرار دارند به نظر میرسه که کلاهک موشک ها تضعیف شدند، طوری که این تصور ایجاد شده بود که تخریب ها برای بمب سدیده!

در صورتی که نیاز بوده حجم آتش بالا باشه چرا به جای دو سر جنگی تضعیف شده از یک سر جنگی قوی استفاده نشده؟ و یا اینکه چرا تماما از موشک قیام با کلاهک قوی تر استفاده نکردن؟ 

 

۲-نقش پهپادها(۷ پهپاد)در این عملیات چی بود؟ آیا بعد از برخورد ۲ موشک ذوالفقار(با سر جنگی در حدود ۴۵۰ کیلوگرم)به یک نقطه بازهم لازمه که محل با پهپاد و بمب سدید۳۴۲ بمباران بشه؟ 

 

مجموع این دلایل نشون میده که تعداد اهداف بیشتر از ۳ تا بوده و اهداف اعلام نشدند!

 

تصاویر تست موشک ذوالفقار:

vlcsnap-2016-09-21-10h11m39s3.jpg

vlcsnap-2016-09-25-15h56m50s14.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8268684034/IRIB_TV1_09252016_1702_Segment_1.mkv.html

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , sasasasa گفت:

 برای من سوال هست که RQ ایرانی از چه موتوری استفاده میکند. یک گزینه ممکن است این باشد که از موتور j85 که برای هواپیمای کوثر مهندسی معکوس شده استفاده میکند. در این حالت اولا شاید این موتور برای این هواپیما کمی بزرگ باشد مشکل دوم این است که یک موتور توربو جت است. موتورهای توربو جت پرمصرف هستند و این هواپیماها معمولا باید برد بالایی داشته باشند و حتما باید موتور توربوفن باشد. از طرفی من نشنیدم. شاید از موتوری که روی موشک سومار است استفاده شده است

اینطور که مشخصه پیشران اوج تولید انبوه نشده! در حاشیه رونمایی جنگنده کوثر تنها دو نمونه از اوج رو نشون دادن که نمونه اول تحقیقاتی و نمونه دوم تولیدی و پروازی بود.

یعنی پیشرفت در حوزه پیشرانه ها خیلی کند و آهسته شده! قرار بود نمونه آزمایشی موتور جی ۹۰ در سال ۹۴ ساخته بشه اما الان که سه سال نیم گذشته هنوز خبری نیست!

به هر حال...

 

نمونه ایرانی آرکیو ۱۷۰ از نظر سایز(و نه کاربرد)حداقل در دو مدل تولید شده.

مدل ۴۰ درصد با نام صاعقه(ملخی و جت)و نمونه مقیاس کامل با نام سیمرغ

 

با توجه به جثه و اندازه دهانه ورودی هوای آرکیو۱۷۰ تصور میشه در این پهپاد از یک موتور توربوفن در اندازه ‌J-85 استفاده شده، اما سیمرغ ایرانی زمانی پرواز کرده که موتور اوج تولید انبوه نشده!

پس یا با موتور آرکیو پرواز کرده که خیلی بعیده و یا اینکه از یک پیشران وارداتی استفاده کردند.

حالت سوم هم اینه که موتور آرکیو ۱۷۰ مهندسی معکوس شده که برای این فرضیه شواهدی وجود نداره.

 

پهپاد صاعقه هم میتونه از موتور مورد استفاده در موشک کروز سومار استفاده کنه و کاملا جوابگو خواهد بود.

thumb_771A1767_0.jpg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شایعاتی در فضای مجازی هست که نیروهای ایرانی t4 را تخلیه می کنند
نمی دانم چقدر صحت دارد اما اگر درست باشد، حمله پهپادی ما پیام های زیادتری داشته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه نکته که اینجا مغفول مانده: ایران به تکنولوژی عملیاتی رزم شبانه دسترسی پیدا کرده.

ویرایش شده در توسط hossein9
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نکته دیگری که به نظر من مغفول مونده بالک دار بدن موشک قیام هست ظاهرا قیام موشک بدون بالک ما بده ولی تو تصاویر ظاهرا بالک دارن؟شاید تجربیات برکان تو یمن باعث شده دوباره بالک بزارن یا موشک شهاب با کلاهک قیام هست؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://www.telewebion.com/episode/1908227

فیلم برنامه سپاه که هر دو هفته یکبار از شبکه یک پخش میشه...

bwkc_fdf.png gzp0_tt.png

 

 

پهپاد با موتور ملخی مجهز به اپتیک و دهلیز داخلی... تصاویر از لحظه برخواست هست پس ب نظر این پهپاد چرخ ندارد...

همانطور که قبلا اشاره شده بود پهپاد با موتور جت دوتا بمب را پشت سر هم رها می کند...

 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چیزی که مشخصه صدای موتور ملخی که در کلیپ اولیه بود این پهپاد نیست...مقایسه تصاویر:

sph2Bpsdrn2Bnqlb2Bslmy2B-2B232Bmhr2B1397

1085B28006621292018-10-16-01-17-115D.JPG

 

 

9 hours قبل , ayaran گفت:

http://www.telewebion.com/episode/1908227

فیلم برنامه سپاه که هر دو هفته یکبار از شبکه یک پخش میشه...

bwkc_fdf.png gzp0_tt.png

 

 

پهپاد با موتور ملخی مجهز به اپتیک و دهلیز داخلی... تصاویر از لحظه برخواست هست پس ب نظر این پهپاد چرخ ندارد...

همانطور که قبلا اشاره شده بود پهپاد با موتور جت دوتا بمب را پشت سر هم رها می کند...

 

شما بیناییت خیلیم قوی باشه خب بازم تصویر کیفیتش پاینه چجوری تشخیص میدید؟ فکر نکنم دهلیز داشته باشه این پهپاد...اگه دهلیز داخلی باشه که باید پنهون باشه یا گیره لانچره یا زیرش چیزی متصله

 

ویرایش:

طبق یکی از صحنه های موجود در کلیپ امروز، بعد از باز شدن درب دهلیز، بالک عقب سدید هم باز میشه...انگار به فشار درب بسته شده انگار ... فکر نمیکنم در این حالت تو هوا بعد از باز شدن درب دهلیز و عدم رها سازی بمب بشه دهلیز رو بست...میشه؟

ویرایش شده در توسط irartesh
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.