Recommended Posts

اسپایک در سرزمین کانگوروها

برنامه ریزی رافائل برای  راه اندازی خط تولید مهمات اسپایک  LR.2 در استرالیا

1~138.jpg

سیدنی : نیروی زمینی ارتش استرالیا در نظر دارد تا خط تولید مهمات هدایت شونده چند ماموریته  اسپایک LR.2 محصول رافائل را برای مسلح نمودن خودروهای زرهی شناسایی – رزمی باکسر محصول راینمتال که قرارداد آن به تازگی منعقد شده ، طی تفاهم نامه ای به ارزش 2.1 میلیارد دلار تحت نام "پروژه زمینی 400 فاز-2" در استرالیا راه اندازی نماید . با انتشار این خبر ، نیروی زمینی این کشور ،تبدیل به دومین کاربر این مهمات دقیق اسرائیلی که نخستین سفارش خود را از ارتش عبری به رقم قابل توجه2000  تیر به سال 2017 دریافت نمود ، خواهد شد .

Maj-Gen-Yoav-Har-Rafael.jpg

یواف هار-ایون

این مهمات دقیق چند ماموریته  یکی از مهمترین محصولات شرکت سامانه های دفاعی پیشرفته رافائل بشمار می آید . به گفته  ژنرال  بازنشسته "یواف هار-ایون " ، مدیرعامل این شرکت ، امروز  استراتژی رافائل الحاق به شرکای محلی و ایجاد بسترهای بالفعل برای افزایش توان صادرات به بازارهای محلی است .

3~88.jpg

طبق توافق صورت گرفته ، شرکت تسلیحاتی رافائل ، به همراه  گروه دفاعی و هوا- فضای VRA از ایالت نیوسالت ولز در ایجاد این توانایی مشارکت خواهند نمود . در این خصوص ، وزیر دفاع استرالیا ، "ماریس پین " معتقد است ورود رافائل به استرالیا ، یک اعتبار فوق العاده را برای صنعت دفاعی استرالیا به همراه خواهد داشت .

Hon__Marise_Payne.jpg

ماریس پین

طبق قرارداد منعقده میان این دو شرکت ، خط تولید موشک اسپایک LR.2 با بکارگیری  نفر 70 نیروی متخصص استرالیایی در زنجیره اصلی تولید بطور مستقیم و صدها نفر به شکل غیر مستقیم می بایست راه اندازی گردد . به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، شرکت استرالیایی طرف قرارداد ، قصد دارد تا بخش زیادی از قطعات اسپایک را در خاک این کشور تولید کند و این برای شبکه تحقیق و توسعه شرکت رافائل نیز یک مزیت بشمار می آید .

4~65.jpg

شرکت فناوری دفاعی VRA ، در سایر زمینه های حوزه تسلیحاتی ، نظیر دفاع هوایی و توسعه فناوری حفاظت فعال برای خودروهای زرهی و زیردریایی نیز مشغول فعالیت است . جف فیلیپس ، مدیرعامل این شرکت می گوید :

" نسل پنجم مهمات چند ماموریته  اسپایک LR.2 ، نخستین فرصت ما برای ایجاد قابلیتهای مستقل در استرالیا ، هدایت مشاغل بسوی ایجاد نوآوری و در نهایت پدیدآوردن فرصتهای بی نظیر صادرات بشمار میرود "

Jeff_Phillips2C_Managing_Director_of_the_Varley_Group.jpg

جف فیلیپس

ناظران معتقدند که مهمات اسپایک پس از اجرای ارزیابی های مستقل میان گزینه های بالقوه توسط گروه علوم و فناوری وزارت دفاع استرالیا ، برگزیده  شد . این موشک با برد بلند ، وزن سبک ، مقاومت قابل توجه در برابر اخلاگرها و بلوغ بالاتر در نقش ضد زره  ، انتخاب مطلوبی برای این کشور محسوب می گردید .

به اعتقاد معاون وزیر دفاع  ، اسپایک بهترین انتخاب ممکن برای تسلیح زره پوشهای باکسر خواهد بود ، مسلح شدن باکسر به این سامانه پیشرفته ، برد درگیری خدمه را در نبردهای پرشدت ، بهبود می بخشد .

s2_reutersmedia_net.jpg

براساس اطلاعات منتشر شده ، "پروژه زمینی 400 فاز-2" شامل خرید 211 دستگاه زره پوش شناسایی- رزمی باکسر محصول راینمتال است که برای نیروی زمینی این کشور ، تحرک افزون تر ، مرگ آوری بیشتر و حفاظت مطلوب تری را به ارمغان می آورد . زره پوش باکسر در کوینزلند استرالیا تولید میشود و برای حدود 1450 استرالیایی در سرتاسر زنجیره تامین شغل ایجاد خواهد نمود

پی نوشت :

به عبارات رنگی شده دقت فرمایید .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تغییر چهره میدان نبرد

تلاش مشترک بل هلیکوپترز و ارتش ایالات متحده برای تولید "ریز سامانه های هوایی بدون سرنشین " برای رزم شهری

1~143.jpg

واشنگتن  بیست و هشتم اوت 2018 ، شرکت بل هلیکوپتر در جریان یک  برنامه رسمی  اعلام نمود که این شرکت  همکاری مشترکی را با آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده  برای توسعه  "ریزسامانه های هوایی بدون سرنشین " آغاز نموده است .

براساس  اطلاعات منتشرشده ، محققان  آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده ، شرکت بل و دپارتمان بدون سرنشین های  شرکت تکستران ، در ژوئن 2018 کارگروه مشترکی را  برای  ادامه برنامه  ریزسامانه های هوایی بدون سرنشین ( UAS)  تشکیل دادند .

ریز پهپادهای بدون سرنشین ، در ردیف سامانه های هوایی مینیاتوری و سبک وزن قراردارند که  بدلیل حجم و وزن بسیار کم ، قابلیت حمل توسط پیاده نظام را داشته  و می توانند در یک فضای محدود رزمی وارد عمل شوند .

بخش بازاریابی شرکت بل در ماه نوامبر 2016 در جریان یک مراسم رسمی نمونه اولیه این فناوری را به نمایش گذاشت و پس از یکسال ونیم  تلاش برای ایجاد ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات  ، قراردادی 5 ساله برای توسعه این فناوری  در مارس 2018 با ارتش منعقد گردید .

original-2-1024x576.jpg

دکتر جان هنیوک، مسئول دپارتمان مهندسی مکانیک  مجموعه  ARL در این زمینه معتقد است :

" مادر حال تلاش برای تهیه اطلاعات اساسی هستیم تا در ابتدا ، یک پایگاه داده ای را ایجاد کنیم ، چرا که تخصص بل در طراحی هواگرد ها بوده در حالی که  تخصص  ما  توسعه این فناوری است "

به اعتقاد وی ، این روش جدیدی برای یک همکاری مشترک میان  بل و ARL بشمار میرود . هدف اصلی از این همکاری مشترک ،  ارتقاء قابلیت رزمی واحدهای پیاده نظام  در میادین رزم شهری در آینده است .

2~124.jpg

برای نیل به این هدف ، شرکت بل به تازگی دو نفر از مهندسین خود را  به ARL اعزام نموده تا از توانمندی های تونل باد این مجموعه برای تست ریزسامانه های هوایی تولیدی بازدید بعمل آورند .

به اعتقاد یکی از مهندسین شرکت بل ، تونل باد مجموعه ARL اطلاعات فوق العاده سودمندی را در خصوص پایداری این سامانه های هوایی در زمان پرواز در اختیار محققان خواهد گذاشت ، اکنون ما می توانیم تستهای پروازی را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کرده  و این بطور طبیعی به معنای بهبود قابلیتهای این سخت افزارها خواهد بود .

مقامات ارشد شرکت بل در این خصوص معتقدند  که تلاشها برای بهبود عملکرد "ریزسامانه های هوایی بدون سرنشین " تا حد زیادی با موفقیت همراه بوده  و دوطرف با استفاده از نقاط قوت یکدیگر  جنبه های مختلف فرایند توسعه را مدیریت خواهند نمود .

Dr__Jaret_C__Riddick.jpg

دکتر جارت ریدیک  ، مدیریت آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش نیز براین نظر است که هدف اصلی این همکاری ، تجمیع منابع هر دو موسسه  برای توسعه فناوری های جدید جهت افزایش بقاء پیاده نظام ارتش است . وی اضافه می کند :

"من در مورد این همکاری بسیار هیجان زده هستم ، همکاری دراین زمینه به ما اجازه می دهد که در مرحله نخست فناوری لازم را به مرحله بلوغ برسانیم و پس از این مرحله ، فاز  کاربردی سازی  ان برای مقاصد نظامی آغاز می گردد " 

Scott_Drennan.jpg

اسکات درنان ، جانشین دپارتمان نوآوری شرکت بل ، در این زمینه  معتقد است که  این شکل از همکاری ، نمونه سازی اولیه سریع نسل جدیدی از خودروهای بدون سرنشین را فراهم می کند . هدف مشترکی در توسعه فناوریهای پیشرفته دفاعی پدید آمده  و این برنامه ، همه ما را یک گام بسوی آینده نزدیکتر می کند .

به اعتقاد ناظران نظامی ، پروژه مشترک میان بل و ARL یک نمونه فوق العاده میان دو حوزه  صنعت و ارتش محسوب میشود و مزیت اصلی ان ، ظهور فناوری های پیشرفته  برای  رزم شهری خواهد بود .

پی نوشت : 

1- به عبارتهای رنگی شده دقت کنید . 

2- به قول یک عزیزی ، آینده ..... همین الان هست . 

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاهش زمان واکنش به محیط آلوده به جنگ الکترونیک

افزایش قابلیتهای واحدهای پیاده نظام نیروی زمینی ارتش ایالات متحده برای بقاء در محیط پرتراکم جنگ الکترونیک

size0-4.jpg

واشنگتن : با افزوده شدن قابلیتهای جدید به سازمان رزم نیروی زمینی ارتش ایالات متحده ، این عناصر پیاده نظام این نیرو بدون اتکاء بیش از حد به رده های بالاتر می توانند عکس العمل مطلوبتری را در محیطهای آلوده به جنگ الکترونیک از خود به نمایش گذارند .

به اعتقاد ،  گروهبان ستاد  "لیزا وینس" ، عناصر پیاده نظامی که هم اکنون در تیم های رزمی نیروی زمینی ، جمعی هنگ یکم زرهی از لشکر یکم سواره نظام مستقر در لهستان حضور  دارند ، مشغول طی دوره  های آموزشی فشرده ای برای استفاده از یک سامانه جدید هستند که قابلیت واکنش آنها را  در محیطی متراکم از جنگ الکترونیک ، بهبود می بخشد .

size0-3-640x375.jpg

رزم الکترونیک ، که نبرد میان طرفین در طیف الکترو مغناطیسی  را  شامل میشود ، در واقع ، جنگی است در حوزه اطلاعات سیگنالی ، شناسایی تهدیدات ، فریب و حتی غیر فعال نمودن بخش ارتباطات رادیویی دشمن که تیم های ویژه جنگ الکترونیک در تلاش هستند تا با کاربرد سیستم های جدید تحویلی ، آن را به کمال خود برسانند .

به اعتقاد این عضو نیروی زمینی ارتش ایالات متحده ، اعضای تیم های رزمی ارتش در حال یادگیری ادغام قابلیتهای جنگ الکترونیک خود از جمله  VROD ، VMAX و آنچه که چنگال های کلاغ  (Raven Claw) نامیده می شود هستند . دو مجموعه  VROD و VMAX بخشی از سامانه های قابل حمل توسط پیاده نظام است که با استقرار در "کوله " عناصر پیاده  ، صحنه نبرد را بلحاظ وجود طیفهای الکترومغناطیسی بررسی کرده  و قابلیتهای محدود اجرای حملات نظیر رهگیری سیگنالهای متخاصم و ایجاد اختلال را  در اختیار آنها خواهد گذاشت . سخت افزار  Raven Claw نیز یک سامانه رایانه ای است که بدون اتصال به شبکه مادر ، مدیریت اطلاعات سیگنالی تاکتیکی را بر عهده خواهد گرفت .

original-min-1.jpg

به گفته "جری ویلر" افسر بخش جنگ الکنرونیک ، جمعی هنگ یکم زرهی ، ارتش از این سامانه ها برای ارائه اطلاعات به عناصر حاضر در صحنه رزم  بصورت real-time استفاده خواهد نمود .

در اواخر سال جاری میلادی ، واحدهای رزمی ارتش ایالات قرار است تا یک تمرین رزمی را در مرکز تمرینات مشترک Hohenfels واقع در آلمان با تاکید بر ایجاد آمادگی در حوزه جنگ الکترونیک در سطح تاکتیکی برگزار نماید .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

"بروتوس"

رونمایی از هویتزر خودکشش 155 م.م جدید برای ارتش ایالات متحده

44959257_10156736160480987_3757400689492361216_n.jpg

واشنگتن : براساس اطلاعات منتشر شده ، ارتش ایالات متحده  در حال تست  یک  هویتزر 155 م.م جدید خودکشش است که  "بروتوس" نامیده میشود

تصاویر مربوط به تستهای صحرایی این هویتزر خودکشش در بیست و ششم اکتبر در صفحه فیسبوک هنگ هفتاد و پنجم توپخانه صحرایی  نیروی زمینی ارتش ایالات متحده منتشر شده بود .

44752964_10156736160420987_2845412947381977088_n-750x422.jpg

Dq9nhvyV4AAVbc5-min.jpg

هویتزر خودکشش بروتوس ، یک عراده 155 م.م  بشمار می آید  که  برای افزایش تحرک  بر روی شاسی یک کشنده  شش در شش  FMTV  نصب شده است . این هویتزر جدید می تواند طیف قابل توجهی از مهمات استاندارد ارتش را بر علیه  اهداف محافظت شده و محافظت نشده  ، اجرای آتش سد کننده  با هدف جلوگیری از اجرای مانور واحدهای زرهی متخاصم و در نهایت  اجرای آتش  پشتیبانی از واحدهای تکور خودی استفاده نماید . جزییا ت بیشتری از این هویتزر منتشر نشده  ، اما علاقه مندی جدید ارتش ایالات متحده به توپهای متحرک تر در کلاس وزنی سبک را نشان  میدهد .

8888~1.jpg

برنامه  HAWKEYE

گفته می شود در ابتدای امر ، مقامات ارشد ارتش به یک سامانه متفاوت که از یک قبضه توپ 105 م.م  سوار شده بروی شاسی خودروی تاکتیکی "هاموی" علاقه مند شده بودند ولی ظاهرا" با این طرح جدید ، ارتش قصد استفاده از یک جنگ افزار توپخانه ای با کالیبر بالاتر ( 155 م.م ) را دارد .

 

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

پی نوشت :

نمونه داخلی ، سرنوشت تولید انبوه این سخت افراز به کجا رسید ؟

106419_741.jpg

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اژدهای دریایی فراصوت

آزمایش  جدیدترین موشک فراصوت ضد شناور چینی

45323500_2113079545576517_321158494545772544_o-min-1-1024x570.jpg

پکن :  یک شرکت تسلیحاتی چینی قراراست تا جدیدترین موشک  ضد شناور فراصوت  خود را با شناسه CM-401 به بازار تسلیحاتی  ارائه کند .

این موشک ضد کشتی  که آخرین محصول  دفاعی چینی ها بشمار می آید ، قرار است تا درجریان نمایشگاه  هوایی 2018 این کشور که از 6 تا11 نوامبر در "ژوهای" برگزار میشود به نمایش گذاشته شود که به اعتقاد برخی کارشناسان ، تفاوتهای مشخصی با محصولات قبلی این کشور خواهد داشت .

1468640_800-1-min-750x563.jpg

مهمات جدید موسوم  به  CM-401  ، در کلاس موشکهای  ضد شناور بالستیک قرار می گیرد با دراختیار داشتن یک مسیر بالستیکی  با ارتفاع بسیار بالا ، پایش مطلوب در سرعت فراصوت  ، وجود قابلیت حمله  از بالا  (top-attack) می تواند از پیکربندی های متنوعی  بسوی هدف شلیک شود . به گفته ناظران نظامی ، موشک فوق الذکر برای انهدام شناورهای بزرگ ، برهم زدن  صورتبندی  ناوگانهای دریایی و درنهایت تخریب تاسیسات بندری  مورد استفاده قرار میگیرد .

1470532_800-1-min-750x563.jpg

به گفته مقامات ارشد شرکت سازنده ، قابلیت شلیک همزمان ، قدرت بالای تخریب سرجنگی  در کنار سرعت زیاد ( در حدود 6 ماخ)  در یک برد 290 کیلومتری ازجمله ویژگی های این سامانه  است .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استرنی (Scott Stearney) فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر در بحرین به طرز مشکوکی فوت شده و در این چند ساعت در فروم های نظامی از احتمال خودکشی تا مسمومیت(ترورمرگ طبیعی و حتی اوردوز! براش اعلام شده!
.
موضوع جالب تر می شود اگر فوت استرنی را با برکناری جوزف آکوین فرمانده یگان هفتم که حدودا یکسال و نیم پیش(دقیق خاطرم نیست) بود باهم رصد کنیم

در واقع شاهد نوعی ایجاد بحران در سطح فرماندهی نیروی دریایی امریکا هستیم

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.