TANK

تاپیک جامع نیروی هوایی ارتش هند( تحلیل ، خبر ، گزارش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote name='SoheilEsy' timestamp='1366631490' post='308329']
اوکی !!! نمی تونیم ...
[/quote]ما قطعا می توانیم.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اما توجه داشته باشیم که "ما می توانیم" از قبل از اختصاص بودجه و بوجود آوردن ملزومات اولیه و... شروع می شود و نه از بعد از آن! :happy: [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif](یعنی چی؟ یعنی "ما می توانیم" را اول باید آن نهادهایی که بودجه تخصیص می دهند، زیرساخت در اختیار می گذارند، فرهنگ سازی می کنند و... پذیرفته باشند و عمیقا باور کرده باشند و بعد انتظار داشته باشند که "ما می توانیم ی که مهندس و متخصص جماعت می گویند" کار از پیش ببرد. امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.)[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]"ما می توانیم" برای آدم های متخصص و دانشمند و کسانی که دغدغه کار جدی و اصولی دارند، خیلی با "ما می توانیم" اصحاب شعار فرق دارد! اولی مستلزم کار جدی و صرف هزینه های زیاد است و دومی برای نمایش و شعار... هزینه زیادی هم لازم نداره...[/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هواپیمای بدون سرنشین هند سقوط کرد

 

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی هند به دلیل نقص فنی در بخش بارمر در ایالت راجستان سقوط کرد.

این هواپیما که از پایگاه هوایی اترلی در بارمز به پرواز درآمده بود در منطقه ای مسکونی سقوط کرد.
تاکنون گزارشی درخصوص تلفات انسانی این حادثه منتشر نشده است و مردم منطقه در تماس با پلیس سقوط این هواپیما را اطلاع دادند.
یک گروه از کارشناسان نیروی هوایی هند برای بررسی این حادثه به محل سقوط این هواپیما اعزام شده اند.
معمولا نیروی هوایی هند از این هواپیماها برای گشت زنی و نظارت استفاده می کند.
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع 'هیرون' نیروی هوایی هند نیز پنجم آذرماه در 40 کیلومتری شهرک 'بوج' در منطقه مرزی کاچ در ایالت گجرات سقوط کرده بود.
نیروی هوایی هند بیش از یک دهه از هواپیما های بدون سرنشین استفاده می کند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 توافق هند و روسیه برای تسریع در ساخت جنگنده های نسل پنجم

 

هند و روسیه در سال 2012 توافق کردند که جنگنده های نسل پنجم را بطور مشترک طراحی و تولید کنند و قرار است که هر یک از آنها 5.5 میلیارد دلار برای طراحی، ساخت نمونه و آزمایش آن هزینه کنند ولی دولت ائتلاف مترقی قادر به اجرای آن نشد.
تصمیم برای تسریع اجرای این طرح در نشست 'منوهار پاریکار'وزیر دفاع هند با 'سرگی شویگو' (Sergei Shoigu) همتای روسی وی در چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی هند و روسیه در مورد همکاری نظامی و فنی در دهلی نو اتخاذ شد.
وزیر دفاع هند، روز چهارشنبه درگفت وگو باخبرنگاران بعد از پایان نشست با همتای روسی خود در دهلی نو گفت: ما تصمیم گرفته ایم که اجرای این توافق را تسریع کنیم.
جنگنده نسل پنجم که در حال حاضر برای نیروی هوایی روسیه در حال ساخت است از قبل در روسیه مورد آزمایش قرار گرفته است و هند پیشنهاد کرده است انعقاد قرارداد جدیدی برای انجام تحقیق و توسعه برای آزمایش پرواز این جنگنده موجب خواهد شد که زمان و منابع به هدر روند.
روسیه تا کنون پنج نمونه از نوع تک خلبانی این جنگنده را ساخته است ولی نوعی از آن که قرار است برای هند ساخته شود دارای دو صندلی، یکی برای کمک خلبان و مسئول عملیات سیستم های تسلیحاتی، خواهد بود.
وزیر دفاع هند همچنین به روسیه گفته است که هند خواهان استقرار جنگنده های رادارگریز در نیروی هوایی هند پیش از سال مالی 2025-2024 می باشد.
روسیه قرار است نخستین جنگنده های رادارگریز را در سال مالی 2025-2024 به هند تحویل دهد.
هند در نظر دارد که 127 فروند از این جنگنده ها را در کارخانه شرکت هندوستان ائروناتیکس در ناسیک در ایالت مهاراشترا تولید کند.
اجرای طرح تولید جنگنده های نسل پنجم حدود 25 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.
وزرای دفاع هند و روسیه، در این نشست، همچنین توافق کردند هند همه اطلاعات را در مورد مقررات امنیتی پرواز جنگنده ها، بالگردها و هواپیمای ترابری ساخت روسیه را که نیروی هوایی هند از آنها استفاده می کند با روسیه مبادله کند.
مبادله این اطلاعات با توجه به وقوع حوادث متعدد در نیروی هوایی هند از جمله بروز مشکلاتی در موتورجنگنده های سوخوی-30 نیروی هوایی هند حائز اهمیت زیاد می باشد.
یک فروند از جنگنده های سوخوی-30 نیروی هوایی هند در اکتبر(آبان ) سال گذشته سرنگون شد و هند ادعا کرد که صندلی خلبان این جنگنده بطورخودکار پرتاب شد ولی روسیه این ادعای هند را رد کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

سقوط یک فروند هواپیمای میگ 21 در هند

یک فروند هواپیمای میگ 21 نیروی هوایی هند روز شنبه در بخش جامنگر در ایالت گجرات در غرب این کشور سقوط کرد.

یک فروند هواپیمای میگ 21 نیروی هوایی هند روز شنبه در بخش جامنگر در ایالت گجرات در غرب این کشور سقوط کرد.

به گزارش ایرنا، 'نیرج بدگوجر' رییس پلیس ایالت گجرات دراین باره گفت که این هواپیما درحال پرواز آزمایشی بود که در نزدیکی یک روستا سقوط کرد و خلبان آن پس از خارج شدن از هواپیما در داخل یک دریاچه فرود آمد و بلافاصله با بالگرد ارتش به بیمارستان منتقل شد.

مقام های نیروی هوایی هند با تایید سقوط این هواپیما اعلام کردند که تحقیقات برای روشن شدن دلیل این حادثه آغاز شده است .

این دومین جنگنده میگ روسی نیروی هوایی هند است که در یک هفته گذشته سقوط می کند. روز سه شنبه هفته گذشته نیز یک جنگنده میگ 27 نیروی هوایی هند در منطقه برمر واقع در ایالت راجستان سقوط کرد.

هند بخش زیادی از تجهیزات نظامی خود را از جمله هواپیماهای جنگنده میگ را از روسیه خریداری کرده است .

در مراسم روز جمهوری هند که باراک اوباما به عنوان میهمان ویژه در آن حضور داشت نیروی هوایی و زمینی هند با تجهیزات نظامی ساخت روسیه قدرت نمایی کرد.

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/471563/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%AF-21-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%AF

 

نوع هواپیما: Mig 21

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاریخ خبر: 13/11/1393

سومین حادثه نظامی هند در یک هفته

 

یک فروند بالگرد ارتش هند سقوط کرد

دهلی نو- ایرنا- در سومین حادثه نظامی در یک هفته گذشته، روز دوشنبه یک فروند بالگرد 'چیتا' ارتش هند دقایقی پس از پرواز از پایگاه' رنگاپاهار' در بخش دیماپور ایالت ناگالند سقوط کرد.

به گزارش ایرنا، 'آمیت مهاجان' سخنگوی ارتش هند اعلام کرد که دراین حادثه هیچ یک از 3 سرنشین این بالگرد که 2 خلبان و یک مقام ارشد ارتش آسیب ندیدند.

این بالگرد پس از برخورد با زمین دچار حریق شد که نیروهای امدادی اقدام به مهار آتش کردند .

تحقیقات برای علت سقوط این بالگرد آغاز شده است .

این سومین حادثه هوایی در هند در یک هفته گذشته است.

روز گذشته نیز یک جنگنده میگ 21 متعلق به نیروی هوایی هند در بخش جامنگر واقع در ایالت گجرات سقوط کرد.

در حادثه ای دیگر در روز سه شنبه هفته گذشته یک جنگنده میگ 27 متعلق به نیروی هوایی هند در منطقه برمر واقع در ایالت راجستان سقوط کرد.

 

http://www.irna.ir/fa/News/81489831/

 

نوع بالگرد: (HAL Cheetah (Aérospatiale SA 315B Lama

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تاریخ خبر: 14 اسفند 93

سقوط جگوار نیروی هوایی هند

این هواپیما در حین یک پرواز تاکتیکی سقوط کرد.

خلبان از هواپیما بیرون پرید و صدمه ای ندید.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=174281

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

يک جنگنده نيروي هوايي هند سقوط کرد

 

یک جنگنده نیروی هوایی ارتش هند از نوع اس یو-سی ام کی آی در ایالت آسام در شمال شرق هند سقوط کرد.
یک مقام پلیس هند که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد هر دو خلبان این جنگنده ارتش سالم از هواپیما بیرو پریدند و زنده ماندند.
به گفته این مقام پلیس این جنگنده لحظاتی پس از پرواز از پایگاه نیروی هوایی در منطقه جیپور (Tejpur) در ایالت آسام سقوط کرد. به گفته وی تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هند تولید داخلی جنگنده های فالکن و گریپن را بررسی میکند

 

 

به تازگی و پس از اعلام رسمی آغاز مذاکرات کمپانی بوئینگ با مقامات هندی برای انتقال خط تولید جنگنده سوپرهورنت به خاک هند و تولید آن به صورت بومی ، مقامات کمپانی لاکهیدمارتین و ساب نیز رایزنی ها در مورد انجام کاری مشابه برای تولید جنگنده های F-16V و گریپن NG ساخت خود را آغاز کرده اند .

 

دولت هند کارزاری به نام " ساختن در هند " را به راه انداخته که هدف آن افزایش نرخ رشد درآمد ناخالص ملی به میزان 25% تا سال 2022 میلادیست .

 

در سال 2012 پس از برگزیده شدن جنگنده رافال از سوی هند ، مذاکرات با دیگر رقبای حاضر در مناقصه از جمله لاکهیدمارتین متوقف شد ولی پس از کاهش تعداد سفارش هند و اختلافات عمیق میان مقامات فرانسوی و هندی در مورد تعیین قیمت قرارداد ، بررسی دوباره گزینه های دیگر موجود در دستور کار نیروی هوایی هند قرار گرفت.

 

جزئیات بیشتری از اعلام نیازها و تعداد و نحوه خریداری و همکاری مقامات هندی منتشر نشده ولی منابع غیر رسمی از مذاکرات میان کمپانی هندی تاتا با لاکهیدمارتین خبر داده اند.  هم اکنون این دو کمپانی گروه صنعتی مشترکی را در هند سازماندهی کرده اند که بیش از 1000 نفر نیروی کار در اختیار دارد و ساخت اجزای مختلف سازه هواپیماهای سوپر هرکولس هند را بر عهده دارد .

 

جدیدترین و پیشرفته ترین گونه از جنگنده فالکن با نام F-16V به رادار آرایه پویش الکترونیکی فعال AESA فوق پیشرفته ساخت نرثرپ گرومن به نام SABRE مجهز میباشد.

 

از سوی دیگر کمپانی ساب نیز پس از موفقیت در فروش گریپن به برزیل ، قصد همکاری و ساخت در هند را دارد . جنگنده های ساخته شده در هند میتوانند به مشتریان و خریداران در کشورهای دیگر نیز عرضه شوند و به فروش برسند. انتقال فناوری در سطح گسترده از جمله امتیازاتی است که از سوی ساب به مقامات هندی تضمین داده شده.

 

 

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-02-18/lockheed-martin-offers-to-build-f-16-jets-in-india-in-modi-push

http://www.dawn.com/news/1240368

http://www.defensenews.com/story/defense/international/europe/2016/02/18/sweden-pitches-sale-saabs-gripen-ng-fighter-jet-india/80566588/

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط یک فروند جنگنده میگ 27 هند

یک فروند جنگنده میگ 27 نیروی هوایی هند در شهر جودپور در ایالت راجستان در شمال غرب این کشور سقوط کرد.

به گزارش تارنمای تایمز هند، دو خلبان این هواپیما قبل از سقوط آن به بیرون پریده اند و وضعیت جسمانی هر دو خوب است اما دو منزل مسکونی در محل سقوط این جنگنده خسارت دیده اند.

این حادثه در نزدیکی پایگاه هوایی جودپور اتفاق افتاد و گزارشی در مورد علت این حادثه هنوز منتشر نشده است.

به گزارش تارنمای موبایل نیوز هند، در این حادثه سه نفر مجروح شده و چندین خانه نیز آسیب دیده است.

نیروی هوایی هند تا این لحظه درباره سقوط این جنگنده اظهارنظری نکرده است.

میگ 27 نوعی هواپیمای جنگی روسی با قابلیت بال متحرک است که در دهه 1970 و 80 میلادی در شوروی سابق ساخته ‌شد.

هندوستان مهمترین مشتری خارجی این جنگنده بود و این کشور تحت لیسانس شوروی به تولید داخلی آن با نام 'بهادر' اقدام کرد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/597364/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C%DA%AF-27-%D9%87%D9%86%D8%AF

 

-------------

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%DA%AF-%DB%B2%DB%B7

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
یک فروند هواپیمای باری کوچک متعلق به نیروی هوایی هند با 29 سرنشین مفقود شد.
 
به گزارش فارس یک فروند هواپیمای AN-32 متعلق به نیvوی هوایی ارتش هند که از «تامبارام» عازم بندر «بلیر» بوده، ساعت 12 به وقت محلی از صحفه رادار محو شد.
 
منابع خبری عددهای متفاوتی در خصوص تعداد سرنشینان این پرنده مخابره کرده‌اند که از 20 تا 29 متغیر است.
 
نیروی هوایی هند، چندین هواپیما برای یافتن آثار این پرنده مفقود شده، به پرواز درآورده است.
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

jaguar_524e5496-8962-11e6-ab9c-d7a762247

 

سقوط یک فروند جگوار نیروی هوایی هند

 

جگوار نیروی هوایی هند در منطقه Pokhran راجستان اما خلبان و کمک ان با چتر نجات سالم فرود امدند. این جنگنده در حال پرواز اموزشی بود که دچار حادثه شد . علت سقوط مشکل فنی اعلام شده اما مقامات دستور بررسی بیشتر حادثه را داده اند . این دومین حادثه برای جگوار های هندی است .حادثه اول زمانی رخ داد که جگوار نیروی هوایی هند در هنگام برخواستن از باند دچار اتش سوزی شده بود

 

http://www.hindustantimes.com/india-news/jaguar-aircraft-of-iaf-crashes-in-rajasthan-s-pokhran-2-pilots-eject-safely/story-zqtnXPTheRKPkssNywWlON.html

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مهاراجه فرانسوی !!!!

 

Sweet___ANI_has_the_first_pictures_of_RB

 

تست پروازی نخستین جت رزمی نسل چهارم رافال به رجسیتر RB008 برای نیروی هوایی ارتش هند 

 

پی نوشت :

ظاهرا نیروی هوایی هند درسهای گرفته شده از نبرد کارگیل را بطور کامل به اجرا گذاشته !!!!

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.