• مطالب مشابه

    • توسط remo
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
       
      با توجه به رویکرد جدید کاربران انجمن در پرداختن به موضوعات بکر و کمتر پرداخته شده و به اشتراک گذاری متون ترجمه شده در حوزه نظامی و همچنین مواجهه شدن با تعداد زیادی اصطلاح (ترم) و مفهوم معادل سازی نشده در این حوزه ، نیاز به یک تاپیک برای بررسی دقیق تر این موارد و معادل سازی مناسب برای آن احساس می شود.در این بین با ارسال نتایج معادل سازی ها به فرهنگستان زبان و ادب فارسی به غنای زبان فارسی کمک کرده ایم و هم به واسطه بررسی دقیق مفاهیم و اصطلاحات درک عمیق تر و دید واضح تری در حوزه دانش نظامی کسب نموده ایم.
      روند واژه گزینی در تاپیک :

      اصطلاحات و مفاهیم توسط کاربران معرفی میشه . دوستان با رعایت اصول و ضوابط واژه گزینی و با استناد به منابع و اسناد محکم به تعریف دقیق اصطلاح  می پردازند تا درکی صحیح  ایجاد شود. با ایجاد درک صحیح از اصطلاح مربوطه ، به انتخاب مناسب ترین معادل های پیشنهادی می پردازیم. در پایان اصطلاحات و مفاهیم  معادل سازی شده جهت بهره گیری صحیح تر به تاپیک اصطلاحات و مفاهیم نظامی منتقل می شود.  
      تعاریف فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مورد اصول واژه گزینی :

      دانلود
       واژه گزینی
      واژه گزینی فرایندي است که در طی آن براي یک مفهوم مشخص علمی یا فنی یا حرفه اي یا هنري معمولاً یک و در مواردي بیش از یک لفظ برگزیده یا ساخته میشود.
      معادل یابی
      معادل یابی عبارت است از برگزیدن یک واژه یا عبارت یا صورت اختصاري در مقابل یک لفظ بیگانه.
       

       

       
       
       
       
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.