امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام. بنده اين مطلب رو با انگليسي ضعيفم ترجمه كردم پس اگر از لحاظ ساختار جمله مشكلي داشت معذرت مي خوام.
..........................................

سلاح پانزرفاست یک سلاح ضد تانک ارزان ساخت آلمان نازی می باشد. این سلاح با سلاح Faustpatrone جايگزين شد و تا پایان
جنگ جهانی در مدل های مختلف خدمت کرد. پانزرفاست 150 منشاء پیدایش سلاح ضد تانکRPG 2 بود که خود 2 RPG نیز موجب ساخت راکت انداز معروف RPG7 شد. پس به نوعی می توان به راکت انداز مشهور 7 RPG منشاء آلمان نازی داد.
طراحی و توسعه این سلاح در سال 1942 بر روی یک مدل بزرگتر با نام فاست پاترون آغاز شد که بعد از مدتی نتیجه ساخت این سلاح ، تولید پانزرفاست شد.

یک سلاح ساده با وزنی حدود 10-5 کیلوگرم (تمام مدل ها) ، که بدنه این سلاح یک لوله فولادی به طول 1 متر و قطر 6-4 سانتیمتر (تمام مدل ها) می باشد.
همچنین برای تامین نیروی محرکه از مقداری باروت سیاه در درون لوله استفاده می شود.
سر جنگي اين سلاح داراي قطر 15 سانتيمتر و وزنی حدود 3 کیلوگرم است که شامل 800 گرم مواد منفجره می باشد.
در آخرین مراحل جنگ بسیاری از سربازان تنها پانزرفاست را به عنوان سلاح دریافت می کردند و هیچ سلاح دیگری به آن ها داده نمی شد که این امر موجب شد تا تعدادی از ژنرال های آلمان به طور کنایه از سربازان بخواهند که پس از استفاده از سلاحشان از بدنه آن به عنوان چماق به جای سلاح جنگی استفاده کنند.
بسیاری از سلاح های پانزرفاست در جریان جنگ به فنلاند فروخته شد که آن ها توانستند استفاده تقریبا مناسبی را از پانزرفاست داشته باشند چون نیروهای فنلاندی به خوبی نبود سلاح ضد تانکی را که بتواند به راحتی تانک های شوروی مانند T-34و IS_2را از بین ببرد، احساس می کردند.
این سلاح همچنین توسط نیروهای شوروی نیز به غنیمت گرفته و استفاده شد.
تولید مداوم پانزرفاست سبب شد که اصلاحات زیادی بر روی این سلاح صورت گیرد و در نتیجه این سلاح در مدل های مختلفی ارائه گردید.

مدل های مختلف
1- پانزرفاست 30 klein
پانزرفاست 30 klein (کلین به معنای کوچک) اولین بار در تابستان 1943 تحویل داده شد. عدد 30 نشانگر برد ماکسیمم این سلاح ( 30متر) می باشد. قطر لوله این مدل 4/4 سانتیمتر می باشد.
95 گرم باروت سیاه به منظور تامین نیروی محرکه در لوله است که می تواند پرتابه ای به وزن 9/2 کیلوگرم که شامل 800 گرم مواد منفجره است را پرتاب کند.
این سلاح می تواند 150 میلیمتردر زره نفوذ کند. وزن کلی این سلاح 25/3 کیلوگرم است.

2- پانزرفاست 30
یک مدل ارتقاء یافته پانزرفاست کلین می باشد که در اواخر سال 1943 ظاهر شد. این مدل دارای سر جنگی بزرگتری با قدرت نفوذ بهبود داده شده (200 میلیمتر در زره ) می باشد و مانند پانزرفاست کلین دارای بردی معادل 30 متر می باشد.
3- پانزرفاست 60
این مدل رایج ترین مدل پانزرفاست می باشد که تولید آن در آگوست 1944 آغاز شد.
این مدل دارای برد کاربردی 60 متر و سرعتی معادل 45 متر بر ثانیه می باشد. (که در این صورت برای مورد اصابت قرار دادن هدفی در ماکسیمم برد خود 3/1 ثانیه زمان لازم دارد) برای رسیدن به این سرعت بالاتر نسبت به مدل های قبلی قطر لوله به 5 سانتیمتر و باروت سیاه مورد نیاز برای نیروی محرکه به 134 گرم افزایش یافت همچنین سیستم مکانیزم شلیک و دید بهبود داده شده است. این مدل 1/6 کیلوگرم وزن دارد و می تواند مانند مدل قبلی 200 میلیمتر در زره نفوذ کند.
4- پانزرفاست 100
این مدل را می توان از نظر کمی و تعداد سلاح تولید شده آخرین مدل پانزرفاست دانست که در نوامبر 1944 وارد صحنه شد. قطر لوله پانزرفاست 100 ، 6 سانتیمتر است و برد این مدل 100 متر می باشد و دارای 190 گرم باروت سیاه جهت تامین نیروی محرکه می باشد که این افزایش موجب شد سرعت آن به 60 متر بر ثانیه برسد.
این مدل دارای 6 کیلوگرم وزن است و می تواند 220 میلیمتر در زره نفوذ کند.
5- پانزرفاست 150 و 250
پانزرفاست 150 در تعداد بسیار محدود در اواخر جنگ تولید شد. این مدل دارای طراحی اصلاح شده فوق العاده ای و دارای سرعتی معادل 85 متر بر ثانیه و همچنین بر قدرت نفوذ در زره این مدل نیز افزوده شد.
این مدل به زمینه ای برای ساخت آر پی جی 2 تبدیل شد.اما پانزرفاست 250 در سپتامبر 1945 وارد خط تولید شد اما قبل از توسعه کامل این سلاح جنگ تمام شد واین طرح نیمه تمام ماند.
................................................
پانزر فاست 3:
این سلاح ، سلاحی متفاوت از سایر مدلهای قبلی خود می باشد و با مکانیزم کاری جداگانه ای کار می کند که با فاصله زمانی طولانی بعد از مدل های قبلی خود ( توسعه بین سالهای 1978 تا 1985 و ورود به خدمت در سال 1992) وارد خدمت شد و به طور کلی این سلاح به عنوان سلاح متفاوتی از دیگر مدل های پانزرفاست تلقی می شود و ویژگی های کاملا متفاوتی دارد.
مشخصات کلی:
کشور سازنده: آلمان نازی
سابقه شرکت در جنگ: جنگ جهانی دوم
تولید: 1945 تا1943
تعداد تولید شده: بالای 6 میلیون ( در تمام مدل ها)
طول: 1متر
کالیبر:149 م.م ( پانزرفاست 30)
برد: 30 متر (پانزرفاست 30 )
................................................
اطلاعات بيشتر: http://en.wikipedia.org/wiki/Panzerfaust
استفاده از اين مطلب با ذكر نام وب سايت ميليتاري و نام نويسنده مجاز است.

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست من خسته نباشی مطلب مفیدی بود. منتظر مطالب بیشتری از شما هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر ازمطلب شما بايد گفت كه اين سلاح پدر بزرگ آر پ جي و يا بهتر بگم كل سلاحهاي ضد تانك است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين سلاح در عرض دوهفته يك سوم تانكهاي روسي‌( 2 هزار دستگاه از 6 هزار دستگاه) را در خيابان هاي برلين به آهن پاره بدل كرد ولي سرانجام درياي زرهي شوروي برلين را در خود فروبرد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط afand
      شرکت بوئینک در 23 ژوئن 2010 موشکی را با نام jagm را تست کرد ، این موشک هوا به سطح است و جزو برنامه نظامی آمریکا برای توسعه و جایگزینی موشک های BGM-71 TOW ، AGM-114 Hellfire و AGM-65 Maverick میباشد ارتش آمریکا ونیروی دریایی هردو خریداران هزاران فروند از این موشک هستند.

      ویدئو :
      http://www.aparat.com/public/public/user_data/flv_video/59/80f574901087b9588ad46e4e4b0aa832174897.flv
    • توسط hans
      موشک ضد زره صاعقه 2

      دوستان امیدوارم تکراری نباشد من جستجو کردم چیزی پیدا نکردم.
      موشک ضد زره صاعقه 2 بهینه سازی شده ی موشک ضد زره دراگون امریکایی است که توسط مهندسین و متخصصین صنایع دفاع مهندسی معکوس و بهینه شده است و توسط نیروی زمینی ارتش مورد استفاده قرار می گیرد.این موشک از نظر برد بهینه سازی شده است به طوری که برد نهایی دراگون امریکایی 500 متر است ولی برد موشک صاعقه 1000 تا 1090 متر بهینه شده است,همچنین سر جنگیه ان سنگین تر و نافذتر شده است.در اصل باید گفت این موشک مهندسی معکوس شده موشک سوپر دراگون است که اوایل دهه ی 90 بهینه شده بود.

      توضیحی مختصر در باره ی دراگون امریکایی
      این موشک ضد تانک هدایت شونده توسط کمپانی مک دانل داگلاس در امریکا ساخته شده است.سیستم هدایت موشک شامل سیستم دید در شب و سیستم گرما یاب که بر روی لانچر پرتاب نصب شده . همچنین این لانچر مجهز به یک دو پایه و یک باتری میباشد.این موشک قابل شلیک توسط یک نفر است و هدایت ان سیمی است.در دهه ی 90 سوپر دراگون 1 ساخته شد و پس از ان سوپر دراگون 2 که نسبت به نمونه ی اولیه خیلی کارامدتر و توانایی بیشتری دارد.


      دراگون امریکایی

      دراگون امریکایی


      spike-360
      Hans
    • توسط aminor
      بسم الله..............
       
      15 فروردین 1399
       
       
       
      نشان شکار تانک
       
       
      یک سریاز المانی در کنار شکار خود (تانک تی 34) در حین دریافت نشان تخریب تانک
       

       
      این نشان به پاس قدردانی از شجاعت و دلاوری سربازانی   که بصورت  مجزا وبا استفاده از سلاح های ضد زره انفرادی  تانکها  را منهدم میکردن در 9 مارس 1942 (18 اسفند 1320)  به پشنهاد آدلف هیتلر توسط ارتش آلمان نازی  طراحی شد  . با وجود طراحی این جایزه در سال 1942  اما  بازه زمانی تهاجم به شوروی در قالب عملیات بارباروسا 22 ژوئن 1941 به بعد  شامل دریافت این نشان نیز افتخار میشد. پیش از این نیروهای که اقدام به تخریب ادوات زرهی دشمن  به صورت انفرادی میکردن مانند سایر نیروها نشان افتخار عمومی یورش را دریافت میکردن که از 1942 تنها شکارچیان تانکهای دشمن این جایزه ( نشان تخرب تانک ) را دریافت میکردن
       
      نشان یورش + یک سرباز آلمانی  که بوسیله خرج های ضد زره یک تانک تی 34 را منهدم کرده است
       

       
       

       این نشان شامل تصویرفلزی یک تانک پانزر چهار مدل دی( PANZER IV Ausf. D) به ابعاد 42 در 18 م م  بوده  که بروی روبان نقره ایی رنگی به ابعاد 88 در 33 م م متر نقش بسته بود  رنگ خود تانک پانزر هم سیاه بوده هر علامت  نشان دهنده انهدام یک تانک بوده که برروی بازوی  سمت راست شکارچی تانک نصب میشد  با گذشت زمان  وطول کشیدن درگیریها در جبهه های نبرد وافزایش یافتن شمار دریافت کنندگان وهمچنین تعداد تانک های منهدم شده  نشان طلایی تخرب تانک طراحی شد . این نشان در همان ابعاد نشان نقره ایی بوده با این تفاوت که رنگ تانک پانزرهم طلایی بوده هر نشان طلایی نشان دهنده پنچ شکار تایید شده بوده .
       

       
        در اوایل جنگ سلاح های انفرادی ضد زره شامل ادواتی از قبیل نارنجک های و خرج های انفجاری ضد زره کوکتل مولوتف  مین های چسبان  و  مین های انفجاری ضد تانک  ونارنجک های تفنگی میشد که از سال 1943 سلاح های ضد زره پرتاب شونده پانزر فاست وپانزر شرک نیز شامل این ادوات میشد .
      در مجموع  18400 نشان نقره ایی  و 400 نشان طلایی انهدام تانک  در ورماخت ووافن اس اس اهدا شد
      هر چند به نقل از ژنرال گودریان عنوان  شده است که تا پایان ماه  می 1944 10 هزار نشان انهدام تانک  و در مجموع 14 هزار نشان تا پایان جنگ به سربازان آلمانی اهدا شده است
       
      یک افسر زرهی آلمانی با سه شکار تایید شده !!!!!
       

       
      پیتر کیزگن از شکارچیان تانک   در حین اموزش سربازان المانی با پانزر فاوست
       

       
       
      تکخال ها
       
      وینرز گونتر

       مشهور ترین شکارچ ادوات زرهی  درارتش آلمان نازی  سروان  وینرز گونتر با 21 شکار تایید شده است . که شامل 4 علامت طلایی و 3 علامت نقره ایی بروی بازوی راست خود  بوده سروان وینرز بعد از جنگ جهانی دوم هم در خدمت ارتش جدید  المان  در آمد و تا درجه سرهنگی هم ارتقا پیدا کرد
       

       
       
       
      آندینگ فردریش
       
      شهرت ستوان فردریش بیشتر به خاطر نبرد شبانه در  دهکده آلمانی استدنسناست . در  14 آوریل 1945 واحدهای آلمانی با  تیپ 227 ارتش انگلستان  را در اطراف  تپه های این روستا درگیر میشوند . ستوان فردریش با سایر هم رزمان خود در حال عزیمت  به این منطقه بوده که به صورت اتفاقی یک خودرو پر از پانزر فاست را در مسیر مشاهده میکنند با تجهیز شدن به این سلاح به همراه واحدهای زرهی  در نبرد مشارکت میکنند  فردریش  در ان روز موفق شد6 تانک و 5 خودرو زرهی انگلیسی را منهدم کرد  نشان های فردریش شامل 3 علامت طلایی و 3 علامت نقره ایی است
       

       
      آدولف پیچل با 11 شکار تایید شده

       پیچل عضو لشگر  دوم زرهی داس رایش در ماه های  سپتامبر و نوامبر 1943 حداقل 7 تانک ارتش سرخ را در نبردهای نزدیک  منهدم کرده بود  تا پایان جنگ امار خود را به 11 شکار تایید شده رساند
       

       

      یوجن والوت با 10 شکار تایید شده

      یوجین والوت عضو  لشگر 33 مکانیزه  داوطلبان فرانسوی وافن  اس اس بوده . که تبحر خاصی در استفاده از سلاح های ضد زره داشت . بیشتر شهرت والوت مربوط به نبرد برلین است جایی که در کنار 350 نفر دیگری به صورت داوطلبانه در نبرد برلین شرکت کردن . والوت درابتدای  نبرد برلین دو تانک و در روز 28 آوریل 6 تانک دیگر ارتش سرخ را با پانزر فاست شکار میکند  خود والوت در 2 می 1945 توسط تک تیراندازان ارتش سرخ کشته میشود
       


      وال گوستاو با 9 شکار تایید شده در یک روز
      سروان گستاو همانند آندینگ فردریش در نبد استدنسن در خاک آلمان حضور داشت و در روزهای 14 و 15 آوریل 1945 موفق شد 9 دستگاه تانک انگلیسی را شکار کند
       

       
      سرهنگ دورپمن با 9 شکار تایید شده
       شهرت سرهنگ دورپمن  بیشتر به خاطر شکار 5 دستگاه تانک  آمریکایی در 12 جولای 1944 است در این روز دورپمن موفق شدن 5 دستگاه تانک آمریکایی را  منهدم کند هر چند خود سرهنگ از ناحیه ران بشدت آسیب دید. در مجموع سرهنگ دورپمن موفق به شکار 9 تانک دشمن شد.

       
       
      ستوتزل نوپموک با 7 شکار تایید شد ه در یک روز
      سرجوخه نوپموک  در روز های 14 و 15 آوریل 1945 در نزدیکی روستای استدنسن  به وسیله پانزر فاست 7 تانک انگلیسی و چندین خودرو زرهی وترابری ارتش انگلستان    را منهدم کرد
      ( انگلستان امار شکار ادوات خود را در  نبرد استدنسن  کمتر از رقم های اعلام شده توسط آلمانی ها می داند .حداقل امار  اعلامی 30 تانک چرچیل ودهها خودرو زرهی و ترابری است انگلیسی ها  هم مدعی شکار ویا به غنیمت گرفت 10 تا 14 تانک و 7 خودر زرهی آلمانی در این نبرد هستن هر چند المانی ها مدعی شکار تعداد فروانی از ادوات زرهی انگلیسی ها هستن )
       
      فینک ژوزف با 7 شکار تایید شده در یک روز
      در سپتامبر 1944 در دشت آلزاس فرانسه فیک ژوزف رکورد جالبی را از خود ثبت کرد در این روز موفق شد 7 دستگاه تانک شرمن را در 24 ساعت منهدم کند . به گفته خود وی در ابتدا دو تانک شرمن را یکی در فاصله 6 متری از ناحیه موتور ودیگری  را از 15 متری به وسیله پانزر فاست مورد هدف قرار داده وخدمه هر  دو تانک  کشته شدن چند ساعت بعد در حالی که تنها دو متر با تانک شرمن دیگری فاصله داشت در یک دوئل  تمام عیاربعد از عدم اصابت گلوله های تانک به وی با یک پانزر فاست دیگر این تانک را هم کاملا  منهدم کرد یک تانک دیگر در حالی که پشت یک سنگ قبر پنهان شده بود را هم شکار کرد  وسه تانک دیگر را درحالی که آمریکایی ها با پشتیبانی زرهی قصد تصرف قبرستان را داشتن به لیست شکارهای خود افزود
       
       
       یوهانس ماتیاس با 7 شکار تایید شد هدر یک روز
      ستوان ماتیاس بر خلاف اکثر شکارچیان  تانک نه بوسیله پرتابه های  ضد زره بلکه بوسیله مینهای ضد تانک  موفق به شکار 7 تانک متفقین در نبرد مونت کاسینو ایتالیا شد
       

       

      بیور هرمان  با 6 شکار تایید شده در یک روز
      سروان هرمان در حالی که فرماندهی یک  گردان را بر عهده داشت در نبردی در نزدیکی روستای اوجسی در لهستان در 24 ساعت موفق شد 6 تانک ارتش سرخ را منهدم کند
       
       
       
      منابع :
       
      https://military.wikia.org/wiki/Tank_Destruction_Badge
       
      https://www.tracesofwar.com/
       
      https://www.wehrmacht-awards.com/war_badges/heer/single_tank.htm
       
       
       
       
       
    • توسط korosh
      بريمستون موشك پيشرفته ي هدايت شوندهي ضد تانك است كه شركت MBDA آن را طراحي و توليد كرده است اين جنگ افزار ضد زره دور برد به هواپيما اجازه مي دهد تا تانكها و خودروهاي زرهي را نشانه گرفته و بر آنها برتري يابد بريمستون يك سامانه ي كشنده ي آتش و رها است و برنامه نويسي مي شود تا به ماموريت خود پس از شليك ادامه دهد جستجو گرهاي موشك به خوبي كار كرده و نقاط مورد نظر را نشانه گيري مي كنند هر سامانه ي پرتابي مي تواند سه موشك بريمستون را در خود جاي دهد كه موجب مي شود هر هواپيما شمار زيادي موشكهاي بريمستون را حمل كند هواپيماي هرير تورنادو و تيفون ميتوانند بيش از 24 موشك بريمستون را با خود حمل كنند



      طول: 8/1متر
      قطر: 8/17سانتيمتر
      وزن: 5/48 كيلوگرم
      برد: 32كيلومتر
      سرعت: فراصوت
      پيشرانش: سوخت جامد




  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.