Recommended Posts

اعلام استراتژی جدید تهاجمی خروس ها در فضای سایبر

franceCyber.jpg

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که ارتش فرانسه قصد دارد تا سلاح‌های سایبری تهاجمی را گسترش داده و حفاظت از شبکه‌های خود از رویدادهای امنیتی را بهبود بخشد.

فلورانس پارلی  بیان داشت که امروز، فرانسه تصمیم به در اختیار گرفتن سلاح های سایبری برای عملیات نظامی خود دارد. او بیان داشت که ما سلاح های سایبری را به عنوان یک سلاح عملی تمام عیار بررسی می کنیم و به فراخور زمان از آن بهره خواهیم برد و از استفاده از آن نمی ترسیم .

پارلی افزود : به طور متوسط ما روزانه بیش از دو رویداد امنیتی داریم و برخی از آن‌ها مستقیما به سوی ما و شرکای ما نشانه گرفته شده اند . همچنین او از یک نقص امنیتی پرده برداشت که از اواخر سال 2017 تا آوریل 2018 می توانسته زنجیره سوخت نیروی دریایی فرانسه را تحت تاثیر قرار دهد .

پارلی بیان داشت که در صورت حمله سایبری علیه نیروهایمان ، ما حق تلافی را در چارچوب های قانونی ، با ابزار و زمان مورد انتخاب خود داریم . همچنین ما این حق را داریم که اثرات و ابزارهای دیجیتالی بکار گرفته شده در حملات را خنثی کنیم .  

وی افزود:  ما همچنین آماده خواهیم بود که از سلاح های سایبری درعملیات های خارجی برای اهداف تهاجمی، به تنهایی و یا برای پشتیبانی از ابزارهای متعارف خود، یا افزایش اثرات آن‌ها استفاده کنیم .

Logo_of_the_French_Armed_Forces.jpg

به گفته وزیر دفاع فرانسه ، بخشی از ۱.۶ میلیارد یورو (۱.۸ میلیارد دلار)اختصاص‌داده‌شده بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ برای دفاع سایبری ، جهت استخدام هزار جنگجوی سایبری تا سال ۲۰۲۵ استفاده خواهد شد . برخی از این افراد تحت فرمان ژنرال اولیویر بنت دپیلرتس فرمانده نیروی دفاعی سایبری فرانسه که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، خواهند بود. بقیه توسط سازمان تدارکات DGA یا توسط سرویس اطلاعات خارجی فرانسه استخدام می‌شوند.  پارلی متذکر شد که جنگجویان سایبری در عملیات‌های خارجی از حمایت مشابهی به مانند ارتش فرانسه بهره‌مند خواهند شد .

پس از سخنرانی پارلی ، ژنرال فرانسوا لیکوینتر، فرمانده نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که اولیویر بنت دپیلرتس یک دکترین تهاجمی در مورد جنگ افزارهای سایبری ایجاد خواهد کرد که هدف از آن دفاع از منافع ما و حفظ حاکمیت فرانسه می باشد .

صرفاً برای میلیتاری / بن پایه : FifthDomain

ویرایش شده در توسط tiktak
  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 4 بهمن 1397 در 22:44 , ghiam گفت:

چنگال تیز عقاب‌های عربی با EMP

saudi_f-15-1140x570.jpg

طبق اعلام رسانه‌های اوکراینی، عربستانی سعودی در حال توسعه سلاح‌های الکترومغناطیس (EMP) است که به اسلحه مایکروویو نیز مشهور است.. عربستان از تکنولوژی و دانش فنی اوکراین در ساخت این سلاح استفاده می کند. 

طبق گزارش خبرگزاری "پورتال ملی صنعتی" در تاریخ 21 ژانویه، اوکراین برخی از فناوری هایی را که در توسعه سلاح های الکترومغناطیسی کاربرد دارد برای کمک به عربستان سعودی، به آن کشور انتقال داده است. 

بنابر این گزارش، یک مقام دفاعی اوکراینی که نامش فاش نشده است گفته است: دفتر دولتی طراحی یوژنوی فناوری EMP را به شهر علوم و فناوری ملک عبدالعزیز (مدینة الملک عبدالعزیز للعلوم و التقنیة) انتقال داده است.این مقام دولتی همچنین از تحویل اسناد فنی برای یک ژنراتور پالس الکترومغناطیس/EMP توسط شرکت اوکراینی به عربستان سعودی خبرداده است. 

سلاح جدید می تواند با استفاده از امواج نامرئی مایکروویو یا الکترومغناطیس، مدارهای الکتریکی/الکترونیکی و شبکه‌های الکتریکی را از مدار خارج کند و بسوزاند.

تنها یک حمله‌ی EMP علیه یک کشور به وسعت ایران یا اسرائیل، اثرات ویرانگری روی آن دارد. انفجار EMP ممکن است خطر زیادی برای کسانی که در معرض آن قرار دارند نداشته باشد اما انفجار الکترومغناطیس، تلفن‌ها، شبکه‌های برق، شبکه‌های ارتباطی، رایانه‌ها، لپ تاپ‌ها، کارت‌های هوشمند، الکترونیک خودرو، پمپ‌های سوخت، تجهیزات پزشکی، روبات‌های صنعتی و هر آنچه که از  ریزتراشه‌ها یا مدار الکتریکی پیشرفته استفاده می کند را در معرض آسیب‌های بسیار جدی قرار می‌دهد.

aUVpss8-min-690x1024.jpg

اطلاعات پایه‌ای از مهمات مایکروویو قابل نصب بر روی بمب KAB-500

به احتمال زیاد عربستان سعودی به توسعه‌ی مدل اوکراینی که قابلیت اجرا بر روی بمب‌های KAB-500 و  MK-84 را دارند، علاقه‌مند هست.

با توجه به گزارش اولیه دولت ایالات متحده در مورد یک حمله  الکترومغناطیسی، انفجار EMP باعث از دست دادن فوری و همزمان بسیاری از فن آوری‌های متکی بر توان الکتریکی و بردهای مدار کامپیوتر، مانند تلفن‌های همراه و دستگاه‌های GPS در بخش نظامی و غیرنظامی می‌شود. 

ترجمه شده توسط GHIAM/ صرفا برای میلیتاری

منبع

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آیا از این نوع تسلیحات به صورت هوا به هوا هم می توان استفاده کرد ؟ یا نوعی پدافند که محدوده حضور هواگردهای دشمن را هدف قرار دهد ؟

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار کوتاه نظامی و امنیتی

سوارم هواپیماهای بدون سرنشین به زودی می توانند سلاح واقعی برای ارتش باشند

la-1550529017-o2tibhbvh2-snap-image

به گفته وزیر دفاع بریتانیا ، حملات سوارم هواپیماهای بدون سرنشین که باعث گیج شدن و در هم شکسته شدن سلاح‌های ضدهوایی می‌شوند، به زودی به بخش مهمی از زرادخانه نظامی مدرن تبدیل خواهند شد.

 

رونمایی پوتین از هواپیمای بدون سرنشین انتحاری کلاشینکف که می تواند هر سیستم دفاعی را پشت سر بگذارد 

Putin_kamikaze_drone_1088865.jpg

گفته می شود این پهباد ها بعد از پایان موفقیت آمیز آزمایش ها به صورت گسترده در اختیار ارتش روسیه قرار خواهد گرفت .

 

اردوغان: ناتو به تروریست ها کمک می کند اما به ترکیه نه

9f0eabe6abe243699bbcccc38d1dbc6a_18.jpg

رئیس‌جمهور ترکیه متحدان خود در ناتو را به حمایت از تروریسم با  تحویل هزاران کامیون پر از سلاح به آنها متهم کرد

 

نیروی هوایی ایالات متحده خواهان 8 جنگنده آپگریت شده بوئینگ در کنار F-35 ها می باشد

-1x-1.jpg

 نیروی هوایی ایالات‌متحده می خواهد در بودجه بعدی خود  برای خرید هشت هواپیمای جنگنده اف - ۱۵ جدید از شرکت بوئینگ درخواست سرمایه نماید .

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.