Recommended Posts

افزايش دفعات فراخواني پليس انگليس براي مقابله با جرايم ناشي از اسلحه

خبرگزاري فارس: نيروهاي پليس مسلح در انگليس دفعات بيشتري براي مقابله با جرايم در اين كشور فراخوانده مي‌شوند.


[align=center]
تصویر[/align]

به گزارش خبرنگار فارس در لندن، شمار دفعاتي كه نيروهاي مسلح انگليس براي مقابله با حوادث دراين كشور فرا خوانده شده اند ، در يك دهه گذشته بيش از 50 درصد افزايش پيدا كرده اند.
توني مك نالتي معاون وزير كشور انگليس در امور امنيتي و مقابله با تروريسم در سخنان خود در پارلمان انگليس گفت : درسال 2005-2006 جرايم ناشي از استفاده از سلاح ها موجب بروز 18 هزار و 891 مورد حادثه در انگليس و ولز شده اند .
اين در حالي است كه در سال 1996-1997، 12 هزار و 379 مورد از اين نوع جرايم به ثبت رسيده اند.
بر اساس آمار منتشر شده، در لندن تعداد دفعاتي كه نيروهاي مسلح پليس براي مقابله با جرايم اسلحه فرا خوانده شده اند از تعداد 2 هزار و 439 مورد در سال 1996 - 1997 به 4 هزار و 711 مورد در سال 2005-2006 رسيده اند ، و اين رقم حاكي از وجود 2 برابر افزايش در به كارگيري اسلحه ها را در اين كشور است.
در مناطق مركزي انگليس تعداد دفعات فراخواني نيروهاي پليس مسلح براي مقابله با جرايم ناشي از به كارگيري اسلحه حدود 4 برابر بيشتر شده اند و از 270 مورد در سال 1996-1997 به يك هزار و 44 مورد در سال 2005-2006 رسيده اند .
جرمي باون سخنگوي امور كشوري در حزب ليبرال دمكرات انگليس گفت : جرايم ناشي از اسلحه سابقا در زمره جرايم نادر بودند و ما از آمريكا به عنوان كشوري كه جرايم اسلحه در آن زياد است ياد مي كرديم اما اكنون اين نوع جرم موجب نگراني روزانه ميليون‌ها نفر از مردم اين كشور شده است.
وي افزود: مشكل اصلي سهولت تهيه اسلحه است كه هر روز روند ساده تري را به خود مي گيرد.
سخنگوي امور كشوري در حزب ليبرال دمكرات انگليس خواستار اجراي قوانين سخت گيرانه تري در مقابله با تهيه و در اختيار قرار داشتن اسلحه شد و بر لزوم تلاش براي رهگيري سلاح هايي كه به داخل اين كشور قاچاق شده اند، تاكيد كرد .
گفتني است در پي مرگ ريس جونز پسر بچه 11ساله اي كه در ليورپول در ماه اوت گذشته به ضرب گلوله كشته شد، درخواست‌ها براي مقابله شديد با جرايم اسلحه در اين كشور افزايش پيدا كرده‌اند.
اوايل اين ماه نيز قوانين جديدي از سوي وزارت كشور انگليس در مقابله با جرايم اسلحه اعلام شدند كه بر اساس آنها فروش و برخورداري از سلاح ها مجازات شديدتري را شامل خواهند شد.
بر اساس يكي از اين قوانين ، فروش ، ساخت و وارد كردن سلا ح هاي جعلي تقليدي كه به سلاح هاي واقعي شباهت دارند جرم محسوب مي شود .
سخنگوي وزارت كشور انگليس يادآور شد در ميزان جرايم اسلحه در انگليس در سال گذشته 13 درصد كاهش وجود داشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخالفان بلاروس «رژه اروپايي» خود را به نمايش گذاشتند

خبرگزاري فارس: مخالفين در بلاروس در تظاهراتي تحت عنوان «رژه اروپايي» خود را به منظور نشان دادن انتخاب اروپايي خود آغاز كردند كه طبق ارزيابي سازمان دهندگان آن، از مهمترين حوادث اين كشور در پاييز امسال خواهد بود.

[align=center]
تصویر[/align]

به گزارش روزنامه «كامرسانت»، روز گذشته نيروهاي سياسي مخالف در بلاروس «رژه اروپايي» خود كه طبق ارزيابي سازمان دهندگان آن از مهمترين حوادث اين كشور در پاييز سال جاري خواهد بود آغاز كردند.
در اين تظاهرات حدود 10 هزار نفر در ميدان اكتبر مينسك، پايتخت بلاروس تجمع كردند. نيروهاي پليس دولتي دائما با بلندگو به تظاهركنندگان هشدار مي داد كه در صورت عدم متفرق شدن، ممكن است متوسل به زور شود، ولي در عمل هيچ اقدامي بر ضد تظاهركنندگان صورت نگرفت.
به نوشته اين روزنامه سعي دارد انتخاب اروپايي مردم بلاروس را به نمايش در آورد كه به عقيده مخالفان شامل اولويت قائل شدن براي ارزشهاي دموكراتيك اروپايي مي گردد.
البته درعين حال دولت بلاروس از هم اكنون خود را براي مقابله با اين مسئله آماده كرده است.
الكساندر لوكاشنكو، رئيس جمهور بلاروس روز گذشته همزمان با اين تظاهرات، در گفتگو با نمايندگان رسانه هاي گروهي روسيه در مينسك از ارتباط مخالفان با شخصيتهاي بلند پايه در روسيه خبر داد و متذكر شد متاسفانه اين اقدامات از سوي محافل خاص در مسكو حمايت مي شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتقاد شواردنادزه از طرح سيستم دفاع ضد موشكي آمريكا

خبرگزاري فارس: وزير خارجه شوروي و رهبر سابق گرجستان بشدت از طرحهاي آمريكا براي استقرار سيستم دفاع ضد موشكي در اروپا انتقاد كرده و آن را بهانه اي براي آغاز دور تازه اي از «جنگ سرد» دانست.

[align=center]
تصویر[/align]

به گزارش سايت خبري شبكه تلويزيوني«وستي»، ادوارد شواردنادزه از طرحهاي آمريكا براي استقرار سيستم دفاع ضد موشكي در شرق اروپا انتقاد كرد. شواردنادزه در مصاحبه اي با خبرگزاري رويترز، متذكر شد: «اگر آمريكائيان موشكهاي خود را در اروپا مستقر سازند، روسها نيز به اين مسئله واكنش نشان خواهند داد و اين مسئله پايه و اساس آغاز دور تازه اي از «جنگ سرد» خواهد شد.
به عقيده وي، در شرايط كنوني «جنگ سرد» به مراتب از زماني كه سياست جهاني تنها توسط دو ابرقدرت شكل مي‌گرفت، خطرناكتر خواهد بود.
ادوارد شواردنادزه هشدار داد، از آنجا كه در حال حاضر سلطه جهاني از سوي ساير قدرتها و حتي بازيگران غير دولتي نيز ادعا ميشود، اوضاع پيرامون سپر ضد موشكي آمريكا در خاك اروپا بيش از آنچه برخي تصور مي كنند، جدي و خطرناك است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رایس: پرواز بمب افکن های روسیه به امنیت کمک نخواهد کرد

کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت "جرج بوش" نگران رشد سریع هزینه های نظامی در روسیه است و به اعتقاد ایالات متحده از سرگیری پرواز بمب افکن های دور پرواز استراتژیکی "توپولف-95" به امنیت کمک نخواهد کرد.

وی در مصاحبه ای با تلویزیون "ای بی سی" گفت: "رشد سریع هزینه های نظامی روسیه نیاز به نظارت دقیق دارد و باید به وضوح مشخص شود که در این زمینه چه اتفاقی رخ می دهد".

وی خاطر نشان ساخت: "به صراحت بگویم که برخی از عملکرد ها از جمله پرواز "مدویدها" (اصطلاح ناتو برای بمب افکن های "توپولف-95" روسیه)در مناطقی که مدت هاست این پروازها انجام نشده به امنیت کمک نخواهد کرد".

وی نتوانست پاسخ دهد که دلیل از سرگیری این پروازها چیست.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از صدور تسلیحات روسیه به کشورهایی مانند ایران ، سوریه و ونزوئلا انتقاد کرد و اطلاع داد که این مسئله را در جریان سفر خود به مسکو با مقامات روسی مطرح ساخته است.

رایس گفت: "در مورد ایران و سوریه باید گفت که در برابر شما کشورهایی قرار گرفته اند که موضع بی ثبات سازی را در یکی از ناپایدارترین مناطق جهان اشغال می کنند".

به گفته وی در این منطقه در ضمن ما و روس ها همراه با یکدیگر تلاش می کنیم که صلح میان اسراییل و فلسطین و همچنین ثبات در لبنان و عراق را برقرار سازیم و به همین خاطر صدور تسلیحات روسی مسئله ساز است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران و چین بزرگترین وارد کنندگان قطعات غیر مجاز نظامی از آمریکا هستند

يك روزنامه آمريكايي به نقل از بازرسان وزارت دفاع آمريكا با اشاره به كشف محموله‌ قطعات جنگنده‌ اف‌14 كه از طريق شركت "فدكس" از كاليفرنياي جنوبي به مقصد ايران بارگيري شده بود اينگونه داد وستد غيرقانوني را مايه نگراني واشنگتن عنوان كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بنا بر تحريم‌هاي آمريكا كه از انقلاب به بعد اعمال شده تهران تلاش داشته قطعات يدكي مورد نياز اين جنگنده‌ها را كه تنها در ايران كاربرد دارند، تهيه كنند.

بنا بر اين گزارش، زماني كه عوامل پنتاگون به منطقه "اورنج كانتي" ايالت كاليفرنيا محل اقامت "رضا طبيب" 51 ساله كه از راهنماهاي پرواز در فرودگاه "جان وين" بوده بازرسي كردند 13 هزار قطعه اين جنگنده‌ها را كشف كردند كه ارزش آنها به 540 هزار دلار بالغ مي‌شد.

اين روزنامه فرستنده اين محموله را رضا طبيب معرفي كرده و نوشت كه ليست قطعات درخواستي بيشتري از سوي ارتش ايران و دو بليط هواپيما به مقصد تهران نيز كشف و ضبط شده است.

در اين گزارش با اشاره به اين كه اين فرد كه يك ايراني‌الاصل مقيم آمريكا به جرم خود اعتراف كرده و در ماه مي امسال به دو سال حبس محكوم شده نوشت: «ماجراي طبيب بنا بر اعلام وزارت دادگستري آمريكا، بخشي از پرونده‌هايي است كه بازجويي و بازرسي درباره آنها بخاطر صادرات غيرقانوني تجهيزات حساس از قطعات موشكي گرفته تا لباس‌هاي ضدگلوله سربازان و فناوري در جريان است.»

اين وزارتخانه اعلام كرد:‌ «بسياري از قطعات مانند دوربين‌هاي ديد در شب و اجزاي بمب‌هاي قوي ضدزره كه در عراق عليه سربازان استفاده مي‌شوند به كشورهايي حمل مي‌شوند كه آمريكايي‌ها را هدف قرار مي‌دهند.»

پنتاگون سال گذشته ميلادي اعلام كرده بود ميزان تماس‌هاي مشكوك خارجي با شركت‌هاي مرتبط با وزارت دفاع 43 درصد افزايش داشته است.

واشنگتن‌پست به نقل از مقامات انتظامي آمريكا نيز حاكي است كه چين و ايران بزرگترين درخواست كننندگان اين قطعات بو‌ده‌اند.


از زمان اجراي قانون "گمركات و مهاجرت" آمريكا در سال 2000 تاكنون 600 پرونده تحقيق درباره تلاش ايران براي كسب غيرقانوني تجهيزات و 540 پرونده مربوط به اقدامات چين در پيش گرفته شده است.

اين روزنامه به نقل از مقامات انتظامي آمريكا مدعي شد مهندسان ايراني تنها توانسته‌اند 15 درصد قطعات مورد نياز اف‌4، اف 5 و اف14 را توليد كنند و ايران تلاش داشته قطعات بوئينگ 707، هواپيماهاي باري سي‌130، بالگردهاي كبري، شينوك و سيكورسكي را تهيه كند.
منبع
takeoff

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]کمپانی سرگنت فلچر به عنوان تامین‌کننده‌ی مخزن سوخت تانکرهای KC-767


تصویر


کمپانی بوئینگ قراردادهای نهایی خود را برای تامین مخزن سوخت تانکرهای KC-767 با کمپانی سرگنت فلچر به امضا می‌رساند.
بوئینگ قصد دارد به کمک مخازن این کمپانی که هم برای سوخت مصرفی هواپیما و هم برای مخزن اصلی هواپیما به کار گرفته خواهند شد،
بتواند بدون آنکه ابعاد و اندازه‌های تانکر KC-767 را تغییری بدهد، برد و میزان سوخت قابل حمل آن را افزایش بدهد.
تانکر نامبرده که تا کنون 2000 فروند از آن بر پایه‌ی B-767 ساخته شده است، توانایی استفاده شدن به عنوان
هواپیمای باربری و یا آمبولانس هوایی را نیز دارد. ایتالیا و ژاپن از این هواپیماها در اختیار دارند.

AVIA[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آمريكا يك ايستگاه متحرك رهگيري موشك در ژاپن مستقر كرد



تصویر



نيروهاي آمريكايي در راستاي تلاش براي دفاع از ژاپن در برابر حمله احتمالي كره شمالي، جمعه‌ی گذشته يك ايستگاه متحرك رهگيري موشك در ژاپن مستقر كردند.


بر اساس اخبار منتشر شده يكي از مقامات وزارت دفاع ژاپن گفت كه اين ايستگاه كه در پايگاه "ميساوا" در جزيره "هونشو"ي ژاپن مستقر شد،
اولين ايستگاه متحرك ارتش آمريكا در ژاپن است. آمريكا قبلا يك ايستگاه متحرك رهگيري موشك در كره جنوبي مستقر كرده بود.
اين ايستگاه شامل يك وسيله نقليه مجهز به سه آنتن ماهواره و تجهيزات پردازش اطلاعات است كه اخبار مربوط به موشك‌هاي پرتاب شده
را در اختيار ارتش آمريكا و وزارت دفاع ژاپن قرار مي‌دهد. ايستگاه مذکور از سوي ‪ ۱۸
نفر در يك پايگاه نظامي در ايالت "كلورادو"ي آمريكا هدايت و مديريت مي‌شود.
همكاري توكيو و واشنگتن براي ايجاد يك سپر دفاع موشكي
براي ژاپن به دنبال شليك يك موشك دوربرد كره شمالي در سال ‪از فراز ژاپن به آب‌هاي اقيانوس آرام آغاز شد. استقرار اين ايستگاه متحرك
1998با انتقاد مقامات و
رسانه‌هاي ژاپني مواجه شد.

AVIA / IRNA[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]كره شمالي موشك سوخت جامد جديد خود را آزمايش كرد


تصویر


يك نماينده پارلمان کره‌شمالی گفت این کشور امروز موشك سوخت جامد جديد كوتاه‌برد خود را كه قادر است با كلاهكهاي شيمياي
يا انفجاري داخل خاك كره شمالي را هدف قرار دهد را با موفقيت آزمايش كرد. "كيم هاك-سانگ" از حزب ملي بزرگ كه عضو كميته
دفاعي پارلمان نيز هست گفت كره شمالي موشك موسوم به "كي‌ان-20" خود را در ماه ژوئن با موفقيت پرتاب كرد.
وي با اشاره به گزارش اخير پارلمان كه توسط ستاد مشترك ارتش صورت گرفت گفت اين موشك 120 كيلومتر برد دارد.
كيم گفت: «موشك كي‌ان-20 كه با سوخت جامد كار مي‌كند براحتي در حال حركت نيز قابليت شليك دارد.
دقت هدفگيري آن نيز بهبود داده شده است.» موشكهاي سوخت جامد را مي‌توان آسانتر ذخيره نمود و قابليت
شليك آنها نسبت به نوع سوخت مايع آنها ساده تر است. كيم گفت اين موشك قادر است پايگاه جديد آمريكا در 70 كيلومتري
جنوب سئول پايتخت كره شمالي را هدف قرار دهد. آمريكا كره شمالي را به عنوان توليد كننده عمده سلاحهاي كشتار جمعي متهم كرده است.


AVIA / FARS

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]ژاپن نخستين سيستم رديابي ضد موشكي خود را آزمايش مي‌كند


تصویر


لويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.كي)، روز شنبه گفت: نيروي دريايي ژاپن، نخستين سيستم رديابي ضدموشكي را در اواسط ماه
دسامبر سال جاري از يك كشتي "ايجيس" اين كشور در نزديكي سواحل جزيره هاوايي آزمايش مي‌كند. به دنبال آزمايش موشكي
كره ‌شمالي در سال گذشته، نيروي دريايي ژاپن تصميم گرفت تا كشتي مجهز به سپر موشکی خود را موسوم به "كنگو" در ماه
دسامبر و زودتر از زمان تعيين شده با استفاده از موشك‌هاي دريايي SM-3 تجهيز نمايد. به گزارش ان.اچ.كي، اين كشتي روز
پنجشنبه هفته گذشته پس از تعمير سيستم موشكي خود، ژاپن را به مقصد جزيره هاوايي ترك كرد. آزمايش موشكي ژاپن
با هدف كسب اطمينان از اينكه چنين موشك‌هاي مي‌توانند موشك‌هاي شليك شده دشمن به سوي ژاپن را با استفاده از
رادار رهگيري و بدون اشتباه نابود كنند، انجام مي‌شود. ژاپن با داشتن موشك‌هاي زميني و دريايي قادر است موشك‌هاي
شليك شده از سوي دشمن به اين كشور را رديابي و منهدم كند.

AVIA / ILNA[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]کویت از امریکا سیستم ضد موشک می‌خرد

تصویر[/align]

در ماه جولای ایالت متحده خبر فروش کمک‌های نظامی خود به ارزش بیش از 43 میلیارد دلار را به متحدان خاورمیانه‌ای اصلی خود، رژیم صهیونیستی و مصر برای پشتیبانی آن‌ها علیه ایران، اعلام کرد.

طبق گفته وزیر دفاع کویت این کشور قراردادهایی را شامل خرید واترکرفت و سیستم‌های ضد موشکی مانند پاتریوت، با ایالات متحده منعقد کرده است.

واشنگتن همچنین قصد کمک به عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای ارتقای سیستم دفاع موشکی و نیروی هوایی و افزایش قابلیت‌های دریایی آن‌ها، طبق برنامه‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار طی 10 سال آینده را دارد.

کویت که در سال 2003 به عنوان سکوی حمله امریکا به عراق مورد استفاده قرار گرفته بود، ماه گذشته اعلام کرد اجازه نخواهد داد از حریم کشورش برای حمله به خاک ایران استفاده شود.

منبع: www.presstv.com
سایت آویا avia.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نگاهی به کارنامه یکسال اخیر نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان

تصویر
[/align]
نیروهای نظامی موقت سازمان ملل متحد در لبنان، یونیفیل UNIFIL (United Nations Interim Force in Libanon) ، حدود ۳۰ سال است که بر برقراری صلح و امنیت در جنوب لبنان نظارت دارند. نخستین واحدهای یونیفیل پس از ورود نیروهای اسراییلی به این منطقه در سال ۱۹۷۸ به عنوان ناظر وارد لبنان شدند. نیروهای کلاه آبی سازمان ملل متحد پس از پایان جنگ لبنان سال ۲۰۰۶ ماموریتی تازه یافتند که طبق آن می‌توانند در صورت لزوم برای جلوگیری از “فعالیتهای دشمن“ از اسلحه استفاده کنند. هم اکنون بیش از ۱۳ هزار زن و مرد از ۳۰ کشور جهان جزو نیروهای یونیفیل هستند. کارنامه یک سال اخیر این نیروها، یعنی پس از بسط مأموریتشان چگونه است؟


کلاههای آبی بر سر دارند، سازمان ملل متحد را پشت سر خود. نیروهای نظامی موقت سازمان ملل متحد در لبنان، یونیفیل، قرار است بدین شکل بر آتش بس نظارت ‌کنند، خروج نیروهای اسراییلی از خاک لبنان را همراهی نموده و امنیت مرزها را تامین کنند. کریستینا سگولیا، کارشناس خاورمیانه بخش پاسداری از صلح سازمان ملل متحد، معتقد است که نتایج کار یونیفیل، که از سال ۱۹۷۸ در جنوب لبنان مستقر است، یک سال پس از گسترش ماموریتش مثبت بوده است. سگولیا می‌گوید: “نیروهای نظامی لبنانی توانسته‌اند در این منطقه استقرار پیدا کنند. این موجب تقویت دولت شده که توانسته اقتدارش را به سطح تمام کشور بگستراند.“

به نظر این کارشناس اینکه دو سوم نیروهای سازمان ملل متحد چهار ماه پس از تایید شورای امنیت در منطقه حاضر بودند، موفقیتی است بزرگ. این نشانگر اهمیتی است که لبنان و این منطقه در چشم دولتهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، دارد. اکثریت ۱۳ هزار سرباز سازمان ملل از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه آمده‌اند. آلمان نیز در کنترل مناطق ساحلی لبنان نقشی مهم ایفا می‌کند. خانم سگولیا در این باره می‌گوید: “بیش از ۹ هزار کشتی را کنترل کرده‌اند. تاکنون مورد قاچاق دیده نشده است. ما از آلمان به خاطر کاری که در اینجا می‌کند سپاسگزاریم، و اینکه فرماندهی نیروهایی دریایی را تا فوریه سال دیگر بر عهده گرفته است.“

یونیفیل باید کارهای زیادی را انجام دهد. مشکلهای جنوب لبنان هنوز حل نشده‌اند. چندین بار حمله‌هایی علیه نیروهای نظامی یونیفیل صورت گرفته است. از جمله بر اثر یکی از این حمله‌ها شش سرباز اسپانیایی در ماه ژوئن کشته شدند.

یک کارشناس سازمان ملل متحد در منطقه در بهار گذشته وضعیت را برای خبرنگاران این گونه توصیف کرد: برای مثال در روستایی کوچک در مرز اسراییل در بسیاری از زیرزمینها اسلحه وجود دارد. وظیفه نیروهای سازمان ملل نیست که این سلاحها را بیرون بیاورد و ارتش لبنان هم این کار را نمی‌کند.

کریستینا سگولیا در باره بحثهایی می‌گوید که هم اکنون در سازمان ملل متحد در مورد وضعیت جنوب لبنان در جریان است: “خروج کامل اسراییلیها از لبنان موضوع گفتگو میان اسراییل، لبنان و سازمان ملل است. همچنین در باره ادامه پرواز هواپیماهای اسراییلی بر فراز خاک لبنان گفتگو صورت می‌گیرد، یعنی در باره عملی که منجر به کاهش اعتبار و قدرت دولت لبنان و نیروهای یونیفیل در چشم مردم محل می‌شود.“

هنوز روشن نیست که چه مدت زمانی برای تحقق قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل لازم است. به نظر خانم سگولیا این بستگی به قدرت ارتش و دولت لبنان دارد. از این رو این کارشناس خاورمیانه منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری لبنان است که تا ۲۴ نوامبر روشن خواهد شد. اگر چه این نتایج تغییری در ماموریت نیروهای یونیفیل بوجود نمی‌آورد، اما وضعیت منطقه را روشنتر خواهد ساخت.

مارتینا باتلر / کیواندخت قهاری
خبرگزاری دویچه وله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حکم اخراج شرکت بلک واتر از عراق صادر شد

دولت عراق در بیانیه ای به شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا ، شش ماه فرصت داد ، تا همه تجهیزات و نیروهای خود را از خاک عراق خارج کند.

تصویر[/align]

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد : دولت عراق همچنین شرکت بلک واتر را در قتل عمد شهروندان عراقی مجرم دانست و این شرکت را موظف کرد به خانواده قربانبان میدان نسور بغداد ، 355 میلیون دلار غرامت پرداخت کند .
این شرکت آمریکایی 25 شهریور ، بدون هیچ دلیلی 44 شهروندان عراقی را در میدان نسور بغداد به خاک و خون کشید که بر اثر آن هفده تن در دم کشته و بیست و هفت تن دیگر زخمی شدند .

بر اساس یکی از مفاد بیانیه دولت عراق ، شرکت بلک واتر در مدت تعیین شده برای خروج از عراق ، حق فعالیت در شهر بغداد را نخواهد داشت .

دولت عراق در حال تهیه پیش نویس قانونی است که فعالیت شرکت های امنیتی حاضر در این کشور را محدود خواهد کرد .

اکنون 134 شرکت امنیتی خارجی که بیشتر آنها آمریکایی هستند ، در اشغال عراق مشارکت دارند .

عسکری مشاور نخست وزیر عراق دراین باره گفت : پس از جنایت شرکت بلاک واتر در بغداد ، دولت کمیته ویژه ای را برای تحقیق و بررسی این حادثه تعیین کرد که نتیجه تحقیقات مشخص کرد ، شلیک نظامیان این شرکت به غیرنظامیان توجیه‌ ناپذیر و غیرانسانی بوده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این تحقیق، موضع عراق را برای اخراج این شرکت محکم تر کرد افزود : این تصمیم موقعی قطعی تر شد که یک افسر آمریکایی حاضر در صحنه شهادت داد نیروهای بلک واتر بدون هیچ توجیهی به سوی مردم حاضر در میدان نسور بغداد تیراندازی کردند.

شرکت بلک واتر با سه هزار نیروی نظامی و یک هزار کارمند ، یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی حاضر در عراق است .

شرکت امنیتی یونتی ریسورز استرالیا نیز هفته قبل همانند جنایت بلاک واتر ، مرتکب جنایتی دیگر در منطقه مسکونی - تجاری کراده در مرکز بغداد شد و چهار زن و کودک را به قتل رساند .

منبع: ایرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نگراني آمريكا و كره جنوبي از موشكهاي جديد كره شمالي


تصویر


"كيم هاك-سانگ" از حزب مخالف اصلي كره جنوبي گفت موشكهاي كوتاه‌برد اصلاح شده كره شمالي كه قرار است بزودي مستقر شوند، قادر به حمل كلاهكهاي با قدرت انفجاري بالا و بمبهاي شيميايي تا وزن 500 كيلوگرم است. كيم در جلسه ارزيابي پارلمان درباره امور دفاعي دولت گفت كره جنوبي در مقابل موشكهاي "كي‌ان-02" آسيب پذير است. وي افزود: «اين موشكها داراي برد 120تا 140 كيلومتر هستند و از سوخت جامد در آنها استفاده مي‌شود.در حال حاضر ارتش كره جنوبي توان رويارويي با موشكهاي سوخت جامد را ندارد.» كيم گفت اين موشك قادر است پايگاه جديد آمريكا در 70 كيلومتري جنوب سئول پايتخت كره شمالي را هدف قرار دهد. كيم اضافه كرد كره شمالي بيش از 600 موشك "اسكاد" با برد 500 كيلومتر و 200 موشك "نودونگ" با برد هزارو 300 كيلومتر در اختيار دارد. اين در حالي است كه ژنرال "بورول بل" فرمانده نيروهاي آمريكا در كره جنوبي نيز نگراني خود را در قبال تهديدهاي موشكي كره شمالي ابراز داشته است. وي گفت: «اين موشكها مدرن هستند و با سوخت جامد كار مي‌كنند كه به اين معني است كه به راحتي حمل و شليك مي‌شوند.» بل كه فرمانده 28 هزار نيروي آمريكايي در كره جنوبي است به خبرنگاران گفت: «آزمايش اين موشكها با موفقيت انجام شده است.

فارس/آويا[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید و عبرت بگیرید که کمونیست و امپریالیست دو برادر پشت پرده چه بر سر کشورهای جهان و در اینجا کره آوردند. کشوری را به دو قسمت دلخواه تقسیم و مردم آنرا دشمن یکدیگر کردند! بسیاری از خانواده های کره شمالی در جنوب و جنوبی در شمال ساکن هستند و اجازه دیدار با اعضای خانواده خویش را هم ندارند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]توافق آمريكا و رژيم صهيونيستي بر سر دفاع موشكي


تصویر


سخنگوي پنتاگون اعلام كرد: آمريكا و اسرائيل بر سر همكاري دوجانبه براي سيستم دفاع موشكي چند لايه به توافق رسيده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، "جئاف مورل" دبير مطبوعاتي پنتاگون گفت: اين توافق توسط "رابرت گيتس" وزير دفاع آمريكا و "ايهود باراك" وزير دفاع اسرائيل در پنتاگون انجام شد.

گفته مي‌شود اين يك سيستم دفاع موشكي چند لايه است كه توان رويارويي با راكتهاي تاكتيكي و همينطور موشكهاي بالستيك دور برد را دارد.

مورل گفت: «ما با وارد شدن به يك بحث موافقت كرديم، يك رابطه كاري مشترك براي در نظر گرفتن آنچه كه مي‌توانيم توسعه دهيم.»

وي گفت: دو طرف با تشكيل جلسه‌اي براي مطالعه طرح اسرائيل درباره روشهاي اصلاح و توسعه سيستمهاي دفاع موشكي موجود به منظور رويارويي با نه فقط تهديدات موشكهاي دوربرد از جانب ايران بلكه راكتهاي كوتاه برد فلسطين كه از غزه شليك مي‌شود نيز موافقت كردند.

دفتر وزير دفاع اسرائيل در بيت‌المقدس اعلام كرد باراك و گيتس همچنين درباره برنامه اتمي ايران نيز گفتگو كردند.

اسرائيل اخيرا سيستم ضد موشكي "پيكان" را با همكاري آمريكا مستقر و آزمايش نمود كه گفته مي‌شود قادر به منحرف نمودن اكثر موشكهايي است كه عليه اين رژيم شليك مي‌شوند.

باراك طي اين سفر شش روزه قرار است با "ديك چني" معاون رئيس جمهور آمريكا و "استفان هادلي" مشاور امنيت ملي آمريكا و همچنين "بان كي-مون دبير كل سازمان ملل ديدار كند.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.