Recommended Posts

[align=center]افشاي جزييات طرح ايجاد پايگاه هاي نظامي آمريکا در لبنان


يک روزنامه لبناني برخي جزييات طرح آمريکا براي ايجاد پايگاه هاي نظامي در لبنان را فاش کرد.

روزنامه السفير با اشاره به سفرهاي مستمر و فزاينده مسئولان نظامي و امنيتي آمريکا به لبنان پس از جنگ 33 روزه سال گذشته رژيم صهيونيستي عليه اين کشور تاکنون بويژه سفر اخير اريک ايدلمان ، معاون سياسي وزارت دفاع آمريکا نوشت اين سفرها و گفتگوهاي محرمانه مقامات آمريکايي با برخي مسئولان کابينه سنيوره براساس طرح جدي براي ايجاد چند پايگاه نظامي و تامين حضور راهبردي آمريکا در لبنان قرار دارد.

السفير افزود ايدلمان به درخواست مستقيم جرج بوش در صدر هياتي از پنتاگون به لبنان آمد تا با سنيوره ، الياس المر ، وزير دفاع و ميشل سليمان ، فرمانده ارتش لبنان ديدار کند و اين گفتگوها پيرامون چهار محور نظامي ، امنيتي و اطلاعاتي ، ارتش و سياست است.

به نوشته السفير ، هيات آمريکايي امضاي پيش نويس يک توافق نظامي مشترک را به مسئولان لبناني پيشنهاد کرد که براساس آن مسائل نظامي ، امنيتي و راهبردي و همچنين آينده ارتش لبنان و راهبرد آن و نقش مورد نظر آمريکا را براي لبنان مشخص مي شود.

اين روزنامه لبناني تصريح کرد چنين توافقي نيازي به اطلاع مجلس لبنان نخواهد داشت و مي تواند فقط با اطلاع برخي وزيران کابينه سنيوره امضا شود.

السفير نوشت هيات آمريکايي آمادگي افزايش کمک هاي نظامي به لبنان را به ارزش پانصد ميليون دلار اعلام کرد اما بررسي دقيق وضع ارتش و روابط آن با ديگر طرفها در دهه هاي گذشته را خواستار شد.

اين روزنامه اعلام کرد آمريکايي ها به دو بند از برنامه راهبردي ارتش اعتراض کردند ، بند پنجم که به روابط برادرانه با سوريه اشاره شده است و بند هشتم که برحمايت از مقاومت تاکيد مي کند.

به نوشته اين روزنامه لبناني ، هيات آمريکايي تاکيد کرد هيچ توجيهي براي باقي ماندن بند پنجم وجود ندارد و بند هشتم نيز ضروري نيست.

هيات آمريکايي همچنين تاکيد کرد حضور گسترده روسيه در شمال سوريه ، موجوديت آمريکا را در سطح منطقه با خطر روبرو کرده و وضع کنوني ميان آمريکا و روسيه حاکي از نوعي جنگ سرد است.

به نوشته السفير ، هيات آمريکايي درگفتگوهايش با برخي مسئولان لبناني تاکيد کرد با توجه به تحرکات و راهبرد جديد روسيه در منطقه ، آمريکا نيز بايد راهبرد خود را تغيير دهد و از آنجا که لبنان نزديک ترين موقعيت جغرافيايي به پايگاه روسي در منطقه ساحلي لاذقيه سوريه محسوب مي شود ، براي آمريکا اهميت راهبردي دارد.

بر اساس اين گزارش ،‌ هيات آمريکايي تصريح کرد همزمان با افزايش کمک هاي نظامي واشنگتن به ارتش و سازمان هاي امنيتي لبنان ، بايد درباره آينده اين نيروها نيز اطمينان حاصل شود تا اسلحه آمريکا به دست طرفهاي مخالف آمريکا در لبنان نيفتد.

السفير افزود بر پايه پيش نويس توافق نظامي مشترک دو کشور ، بايد مجموعه هاي نظامي و اطلاعاتي مشترک آمريکايي ، لبناني و کميته هاي مشترک هماهنگي و پيگيري ايجاد شود.

براساس اين توافق پيشنهادي همچنين مراکز آموزش نيروهاي هوايي ، زميني و دريايي در مناطق کوهستاني ارز در شمال ، عين بورضاي شهر بعلبک در شرق ، دامور در جنوب بيروت و در فرودگاه ارتش ، رياق در دشت بقاع در شرق و در دو منطقه ساحلي طرابلس و نهرالبارد در شمال ايجاد خواهد شد.

اين روزنامه لبناني همچنين فاش کرد در مناطق کوهستاني قرنه سوداء ، باروک و ضهرالبيدر نيز مراکز رادار ايجاد مي شود.

به نوشته السفير ، براساس اين توافق ، لبنان از سلاح هاي سنگين و هواپيماهاي جنگنده برخوردار خواهد شد.

روزنامه السفير همچنين با اشاره به عجله وزارت دفاع آمريکا براي امضاي اين توافقنامه هشدار داد در صورتيکه کابينه سنيوره حقايق را به مردم لبنان نگويد و مسائل مطرح شده در نشستهاي مکرر با مقامات آمريکايي را اعلام نکند اين روزنامه جزييات کامل توافقنامه واشنگتن و کابينه سنيوره را فاش خواهد کرد.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرمانده ارشد ناتو در افغانستان می گوید نیروهای تحت امرش در غرب این کشور، به یک کاروان بزرگ حامل اسلحه ایرانی دست یافته اند. ژنرال دان مک نیل، سرفرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می گوید این کاروان حاوی اسلحه و مواد منفجره، در اوایل ماه گذشته وارد افغانستان شده بود که به باور او، "نظامیان ایرانی احتمالا در این مورد آگاهی داشته اند." ژنرال مک نیل گفت: "آیساف در تاریخ پنجم سپتامبر، یک کاروان تجهیزات نظامی را در غرب افغانستان به دست آورد که اسلحه موجود در آن، در ایران ساخته شده بود. شماری از این سلاح ها بسیار پیشرفته بود." او افزود: "این برای من مشکل است که تصور کنم در حالی که این سلاح ها در داخل ایران ساخته شده و به افغانستان انتقال یافته، نظامیان ایرانی از آن آگاهی نداشته اند. با این حال سرفرمانده ناتو در افغانستان گفت که مقامات می توانند با استفاده از راههای سیاسی از ادامه انتقال اسلحه ایرانی به افغانستان جلوگیری کنند. ادعای ارسال اسلحه از ایران به افغانستان، بارها از سوی آمریکا و بریتانیا مطرح شده است اما ایران این ادعاها را به شدت رد می کند. مقامات آمریکا و بریتانیا می گویند، ایران به شورشیان طالبان که مشغول جنگ با سربازان بین المللی در افغانستان هستند، اسلحه می فرستد. دولت افغانستان در این مورد گفته است که انتشار چنین گزارشها باعث نگرانی است اما تاکید دارد که روابط این کشور با ایران "حسنه و خوب" است. BBCPersian'

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو نفر به جرم قتل یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در زندان شهر سنندج، مرکز استان کردستان ایران به دار آویخته شده اند. این دو که کیومرث و نادر محمدی نام دارند و اهل روستای ژاوه رو از توابع سنندجند، سحرگاه دهم اکتبر (هیجدهم مهر) اعدام شده اند اما خبر اعدامشان یک هفته بعد اعلام شده است. دادگستری استان کردستان اعلام کرده که این دو در چهاردهم ژانویه (24 دی) گذشته یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به نام ناصر بیگلری را در روستای حاجی ‌آباد سنندج به قتل رسانده بودند. دادگستری استان کردستان همچنین اعدام شدگان را اعضای حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرده است. اما مسئولان حزب دموکرات در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفتند که عضویت اعدام شدگان در این حزب هنوز مشخص نیست و از سوی دیگر، حزب دموکرات از اقدامات تروریستی حتی نسبت به مسئولان سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی که بیشترین دشمنی را با این حزب داشته باشند منزجر است و از چنین اقداماتی حمایت نمی کند. حزب دموکرات کردستان ایران سالهاست که در داخل خاک ایران فعالیت مسلحانه ندارد. عامل عمده فعالیتهای مسلحانه در مناطق کردنشین ایران، حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) است که شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به شمار می رود و پی در پی با نیروهای نظامی و انتظامی ایران درگیر می شود. دو روز پس از اعدام کیومرث و نادر محمدی در سنندج، یکی از مأموران پلیس ایران به نام وریا ملکی به دست افراد مسلح در محله کانی کوزله شهر سنندج کشته و یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی نیز بشدت زخمی شد. برخی گزارشها حاکی است که گروه پژاک مسئولیت درگیری ای را که منجر به کشته شدن این مأمور پلیس شده به عهده گرفته است. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبر مربوط به تاپیک اخبار عمومی و داخلی ایران میباشد نه جهان!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آزمايش موفقيت‌آميز موشك بالستيك روسيه

مقامات روسيه اعلام كردند يك موشك بالستيك قاره‌پيما را در شمال اين كشور با موفقيت آزمايش كرده‌اند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري ريانووستي روسيه، سخنگوي نيروهاي موشكي راهبردي روسيه اعلام كرد يك موشك بالستيك قاره‌پيما موسوم به "آر اس-12 توپول" را با موفقيت از پايگاه فضايي "پلستيك" پرتاب كرده است.
موشك "آر اس-12" از سال 1988 در اختيار روسيه بوده است.
اين يك موشك تك كلاهك آي‌سي‌بي‌ام و هم‌اندازه و هم‌شكل موشك "مينتمن آي‌سي‌بي‌ام" آمريكاست.
اين سخنگو گفت: «در اين آزمايش يك كلاهك غيرواقعي هدفي از پيش تعيين شده در مناطق آزمايشي در شبه‌جزيره "كامچاتكا" (در شرق دور روسيه) را مورد اصابت قرار داد.»
وي گفت پرتاب اين موشك از مركز فضايي در شمال روسيه به اين دليل انجام شد تا امكان افزايش طول مدت بكارگيري موشكهاي "توپول" كه از لحاظ ويژگيهاي فني 10سال قيد شده، ارزيابي شود.
مقامات روسيه اعلام كردند: «با اين آزمايش مدت بكارگيري سيستمهاي توپول تا 21 سال افزايش يافته است.»
اين موشك تدريجا تا دهه بعد از رده خارج خواهند شد.اين موشك با نوع متحرك موشكي با نام "توپول-ام" جايگزين مي‌شود كه توانايي حمل 6 كلاهك اتمي را دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آژانس اتمي عكس‌هاي محل بمباران اسرائيل در سوريه را بررسي مي‌كند

كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي درحال بررسي عكس هاي ماهواره اي محل بمباران جنگنده هاي اسرائيلي در سوريه هستند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس ، روزنامه اماراتي "الخليج" نوشت: دپيلمات هاي مستقر در ژنو گفتند، كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتيم در حال بررسي عكس هاي هستند كه توسط ماهواره هاي جاسوسي آمريكا از محل بمباران جنگنده هاي اسرائيلي در سوريه گرفته شده اند.
اين منابع افزودند: هدف از اين بررسي ها آگاهي يافتن از وجود تاسيسات هسته اي در سوريه يا فعاليت هاي محرمانه اتمي اين كشور است.
آمريكا و اسرائيل مدعي هستند، جنگنده هاي اسرائيلي در ماه گذشته ميلادي يك مركز هسته اي سوريه را در مرز اين كشور با تركيه بمباران كرده اند اما سوريه وجود هرگونه تاسيسات هسته اي در اين كشور را رد كرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امتناع از سپر ضدموشکی در ازای توقف برنامه هسته ای ایران؟

ايراس:"دانیل فرید" معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور اروپا و اوراسیا به نمایندگی از واشنگتن اشاره نمود که آماده گوش دادن به نگرانی های مسکو در رابطه با استقرار سپر ضد موشکی در اروپای شرقی و امتناع از آن است. اما پیش از آن روسیه باید موفق شود که ایران را متقاعد به توقف برنامه هسته ای خود کند. بنظر می رسد که واشنگتن جداً فکر می کند که مسکو اهرم هایی موثر برای تاثیر گذاری بر رژیم ایران دارد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز گذشته در گفتگوی مستقیم خود با مردم اظهار داشت: "تماس های اخیر با امریکایی ها نشان می دهد که آنها روی پیشنهادات ما فکر می کنند و بدنبال راه هایی برای از بین بردن نگرانی های ما هستند". اما در عین حال یاد آور شد که اگر در رابطه با دفاع ضد موشکی تصمیمی "بدون در نظر گرفتن منافع روسیه اتخاذ شود، ما گام هایی برای تامین امنیت خود اتخاذ خواهیم کرد".

"نیکلای ازلوبین" مدیر برنامه های روسیه و آسیای انستیتو امنیت جهانی واشنگتن معتقد است که ژست آمریکایی که آمادگی سازش با روسیه را نشان می دهد، تا حدی به موضع سرسختانه روسیه مربوط می شود. وی گفت: "آمریکایی ها از واکنش های روسیه به برنامه آنها برای استقرار سپر ضد موشکی و اعلامیه های مسکو درباره این که این سیستم علیه روسیه هستند، بسیار متعجب شده اند". وی افزود که آمریکا "درک می کند که نمی توان پوتین را آزرد و او را طرد کرد و از این رو جستجوی گزینه هایی سازشکارانه را آغاز کردند".

انگیزه اصلی آمریکا برای اعلام چنین مطلبی، می تواند پیشنهادی باشد که پوتین به سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در زمان سفر خود به تهران ارائه داد. "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این رابطه سکوت کرده و تنها گفت: "در بین مسائلی که رئیس جمهور روسیه بررسی کرد، نظر وی به مسئله برنامه هسته ای ایران نیز بود. اکنون ما این ایده را بررسی و مطالعه می کنیم". ممکن است که پوتین به ایرانیان پیشنهادی داده باشد که از آن نتوان امتناع کرد که آمریکایی ها نیز می توانند محتوای آن را حدس بزنند.

اکنون مسئله در این است که واکنش مقامات ایران چگونه خواهد بود. "لودمیلا کولاگینا" کارشناس ایران در انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه معتقد است که "مهمترین انگیزه پیش برنده دیپلماسی کنونی ایران می تواند تمایل به جلوگیری از جنگ با آمریکا باشد". "نینا مامدووا" رئیس کرسی ایران همین انستیتو نیز خاطر نشان کرد که برای ایران مهمتر از همه این است که "حق این کشور برای داشتن فناوری های هسته ای مورد تردید نباشد". به گفته وی، "مقالات اخیر در مطبوعات ایرانی و اعلامیه نمایندگان رسمی کشور حاکی از این هستند که در ایران تصمیم گرفته اند که تاکید بسیاری بر موضوع هسته ای نداشته باشند".

روزنامه "ورمیا نووستی"

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هشدار ارتش تركيه به آمريكا در مورد آينده روابط نظامي

ارتش تركيه نيز در واكنش به مصوبه كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا در پذيرش "نسل كشي ارامنه در دوران عثماني" هشدار تندي در مورد آينده روابط نظامي با آمريكا داد.


هشدار ارتش، پس از فراخواني سفير تركيه از واشنگتن و لغو سفر فرمانده نيروي دريايي و وزير بازرگاني خارجي اين كشور به آمريكا در اعتراض به مصوبه چهارشنبه هفته گذشته كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا داده شده است.

كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا به رغم اعتراض‌هاي تند رييس جمهوري، نخست وزير و وزير دفاع تركيه، "طرح شناسايي نسل كشي ارامنه در دوران عثماني" را چهارشنبه هفته گذشته با ‪ ۲۷‬راي موافق در مقابل ‪ ۲۱‬راي مخالف تصويب كرد.

اين طرح در ماه جاري اكتبر در جلسه عمومي مجلس آمريكا به راي گذاشته خواهد شد.

ژنرال "ياشار بيوك آنيت" رييس ستاد فرماندهي ارتش تركيه با ارسال نامه‌اي به "پيتر پيس" همتاي آمريكايي خود هشدار داد "در صورت تصويب لايحه نسل كشي ارامنه در مجلس نمايندگان آمريكا، روابط نظامي تركيه با آن كشور ديگر هيچگاه مانند گذشته نخواهد بود".

ژنرال بيوك آنيت در اين مورد به خبرنگار روزنامه "مليت" گفت: "اقدام اخير كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا، بسيار مايه تاسف است و اين رفتار به مصابه زدن گلوله به پاي خود آمريكا است. اگر اين مصوبه به تصويب مجمع عمومي مجلس نمايندگان آمريكا نيز برسد، روابط وسيع نظامي تركيه با آمريكا بشدت لطمه خواهد ديد. چرا كه ديگر ما نمي‌توانيم اين وضعيت را براي افكار عمومي تركيه توجيه كنيم."
روزنامه "مليت" روز يكشنبه به نقل از ژنرال بيوك آنيت نوشت: "من اين نگراني خود را هم در نامه و هم در تماس تلفني به اطلاع ژنرال پيتر پيس رسانده‌ام."
تركيه روابط نظامي بسيار گسترده و عميقي با آمريكا دارد.

تركيه علاوه بر اين كه به عنوان عضوي از پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) هم پيمان مهمي براي آمريكا در ناتو به شمار مي‌رود، روابط نظامي دو جانبه ويژه‌اي هم با تركيه دارد كه مبتني بر قرارداد همكاري‌هاي نظامي اقتصادي تركيه و آمريكا است.

اين قرارداد مهم كه در حقيقت چارچوب همكاري‌هاي نظامي دو كشور را ترسيم مي‌كند، به دنبال عمليات نظامي تركيه در جزيره قبرس به حالت تعليق در آمده بود. ولي در پي انقلاب اسلامي در ايران و كودتاي نظامي سپتامبر ‪ ۱۹۸۰‬ميلادي در تركيه، دوباره تمديد شد.

طريقه و اصول استفاده آمريكا از پايگاه هوايي اينجرليك در جنوب تركيه در نزديكي آدانا نيز در چارچوب همين قرارداد تنظيم شده است.

گفته مي‌شود اينجرليك بزرگترين پايگاه مورد استفاده آمريكا در اين منطقه است و از نظر لجستيكي، اهميت فوق‌العاده‌اي براي حضور نيروهاي آن كشور در عراق دارد.

افزون بر اين بخش مهمي از طرح‌هاي عظيم امروزينه‌سازي ارتش بزرگ تركيه كه از نظر تعداد، بعد از آمريكا بزرگترين ارتش ناتو محسوب مي‌شود، با همكاري وسيع شركت‌هاي آمريكايي در دست اجرا است.

تركيه آنچه را "نسل كشي ارامنه در سال ‪ ۱۹۱۵‬در دوران عثماني" ناميده مي‌شود، رد كرده و تاكيد دارد "ارامنه صرفا در شرايط جنگي آن زمان به كوچ اجباري وادار شده‌اند و در جريان كوچ، عده‌اي از آنان جان خود را از دست داده‌اند."
تركيه همچنين تاكيد دارد "گروه‌هاي مسلح ارامنه در زمان جنگ، از پشت به دولت عثماني خنجر زده و با نيروهاي خارجي تباني كرده و هزاران تن از روستائيان ترك را به قتل رسانده‌اند."
آخرين اقدامي كه تركيه براي رهايي از اعمال فشارهاي بين‌المللي كرده، ارائه پيشنهاد باز كردن آرشيوهاي دولتي و تشكيل كميته‌اي از كارشناسان و مورخان مستقل براي بررسي ادعاهاي قتل عام ارامنه و انتشار نتايج آن است.

ارمنستان و ارامنه خارج از آن كشور، اين پيشنهاد را رد كرده‌اند.


---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ازبكستان عمليات پاكسازي ميادين مين را در مرز با تاجيكستان آغاز كرد "همراه خان ظريفي" وزير خارجه تاجيكستان گفت: ازبكستان عمليات پاكسازي ميادين مين در مرز خود با تاجيكستان را به تازگي آغاز كرده است. ظريفي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين اقدام گامي مهم براي تامين امنيت ساكنين مرز مشترك و بيانگر اعتلاي ويژه روابط دو كشور است. وزير خارجه تاجيكستان ادامه تعيين و علامت‌ گذاري در امتداد مرز ‪۱۴۰۰‬ كيلومتري تاجيكستان با ازبكستان را از ديگر موضوع‌هاي مهم درعادي كردن مناسبات دو جانبه ذكر كرد. وي گفت: هرچند در بخش‌هاي زيادي از مرز علامت‌گذاري انجام شده است، ولي مذاكرات روي بخشي از مرز براي علامت‌گذاري بويژه محدوده سد نيروگاه "فرهاد" كه در قلمرو تاجيكستان است، همچنان ادامه دارد. به اعتقاد وزير خارجه تاجيكستان، كشورش با همسايه خود ازبكستان هيچ مساله و مشكلي ندارد كه قابل حل نباشد. وي ادامه گفت و گو درباره مسايل مهم و مورد اختلاف را اصل مهم مناسبات با ازبكستان عنوان كرد. وزير خارجه تاجيكستان چاپ و انتشار مطالب مغرضانه برخي از رسانه‌ها و سامانه- ‌هاي اينترنتي در مورد تيره بودن مناسبات دو كشور را كار مخالفين و رقيبان روابط دوستانه تاجيكستان و ازبكستان دانست. به گفته وي، بين همسايگان هميشه موضوعات قابل بحث بروز مي‌كند ولي روابط سياسي و پيگيريهاي ديپلماتيك لازم است تا اين مسايل را از راه گفت وگو حل كنند. ظريفي تفاقات بدست آمده سه جانبه بين تركمنستان، ازبكستان و تاجيكستان در زمينه انتقال نيروي برق تركمنستان به تاجيكستان را از طريق ازبكستان از دستاورد-هاي مهم در روابط اين كشورها دانست. وي گفت:برپايه اين توافق از اواخر ماه جاري ميلادي ترانزيت نيروي برق تركمنستان از طريق ازبكستان به تاجيكستان آغاز خواهد شد. ---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر
دولت انگليس روز دوشنبه اعلام كرد، شمار نظاميان اين كشور در عراق از بهار سال آينده ميلادي كاهش بيشتري يافته و به ‪ ۲۵۰۰‬نفر خواهد رسيد.


"گوردون براون" نخست وزير انگليس اين تصميم را در اولين نشست پارلمان پس از تعطيلات تابستاني به اطلاع نمايندگان رساند.

اعلام اين تصميم با انتشار گزارش يك مركز تحقيقاتي در انگليس همزمان بود كه خواستار عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق و افغانستان شده و سياست آمريكايي "جنگ با تروريسم" را شكست خورده، معرفي كرده است.

همچنين در زماني كه اظهارات براون ادامه داشت، جمع كثيري از صلح طلبان انگليسي در مقابل ساختمان پارلمان در مركز شهر لندن اجتماع كرده و درخواست خروج نظاميان كشورشان از عراق و افغانستان را تكرار كردند.

دولت انگليس كه در ابتداي لشكر كشي به عراق، اقدام به اعزام ‪ ۴۵‬هزار سرباز به آن كشور كرده بود، اكنون حدود ‪ ۵‬هزار و پانصد نظامي در عراق مستقر كرده است.

براون هفته گذشته در بازديدي سر زده از عراق اعلام كرد، يكهزار نفر از شمار اين نيروها تا پايان سال جاري مسيحي كاسته خواهد شد.

بدين ترتيب، خروج بيشتر نيروهاي انگليسي از عراق به معناي كاهش بيش از نيمي از آنان تا ‪ ۲۵۰۰‬نفر از آغاز سال آينده ميلادي خواهد بود.

براون در بيانيه خود خطاب به نمايندگان مجلس عوام همچنين اعلام كرد، ‪۵۰۰‬ نفر از نيروهاي نظامي انگليس خارج از عراق و در يك كشور منطقه مستقر خواهند شد. او به نام اين كشور اشاره‌اي نكرد.

نخست وزير انگليس اين را هم گفت كه عقب نشيني سربازان كشورش از عراق به صورت گام به گام و همزمان با ارزيابي از توانايي نيروهاي امنيتي و نظامي بومي در به دست گرفتن كنترل امنيت خواهد بود.

انگليس پس از مشاركت با آمريكا در اشغال عراق، نيروهاي خود را در چهار استان جنوبي عراق مستقر كرد كه اكنون اين نيروها فقط در استان بصره مستقرند.

براون در ادامه سخنانش با دفاع از حمله به عراق و سرنگون كردن حكومت صدام گفت، نيروهاي انگليسي حدود ‪ ۳۰‬هزار نيروي نظامي و امنيتي عراق را آموزش داده‌اند و انتظار نمي‌رود كه خروج سربازان انگليسي مشكلي در برقراري امنيت در جنوب عراق ايجاد كند.

در بيانيه امروز نخست وزير انگليس همچنين موافقت دير هنگام دولت اين كشور با اعطاي مساعدت مالي و كنسولي به همكاران بومي ارتش انگليس در عراق نظير مترجمان براي زندگي در خارج از عراق اعلام شد.

دولت انگليس تاكنون به درخواستهاي اين افراد كه جان خود را براي تامين منافع لندن در عراق به خطر انداخته‌اند و همچنين فشار گروههاي حقوق بشري براي حمايت از آنان از جمله اعطاي پناهندگي پاسخ منفي داده بود.

اختصاص ‪ ۱۴۰‬دستگاه خودروي زرهي براي نظاميان انگليسي در عراق و افغانستان، خبر ديگري بود كه براون آن را امروز در صحن مجلس عوام اعلام كرد.

نخست وزير انگليس راهبرد كلان كشورش در قبال عراق را در سه محور "آشتي سياسي، برقراري امنيت و بازسازي اقتصادي" اعلام كرد.


---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
‪ ۱۴۰۰‬نيروي انگليسي براي اعزام به افغانستان به حال آماده باش درآمدند

بيش از يكهزار و ‪ ۴۰۰‬سرباز انگليسي در وضعيت آماده باش براي اعزام به افغانستان تا بهار سال آينده ميلادي هستند.


برخي گزارشها حاكيست، اين سربازان قرار است در تهاجمي بي‌سابقه از زمان سقوط طالبان از شش سال پيش تاكنون، بر ضد نيروهاي اين گروه شركت كنند.

روزنامه "گلاسگو هرالد" روز دوشنبه نوشت، سربازاني كه در جنوب افغانستان و ولايت هلمند مستقر خواهند شد، از نيروهاي اسكاتلندي هستند.

بر اساس اين گزارش، اين نيروها شامل دو گردان كامل هستند كه قرار است نيرويي هشت هزار نفري شامل هزار و ‪ ۵۰۰‬چترباز و نيروهاي ويژه را در هلمند تشكيل دهند.

نيروهاي انگليسي در افغانستان تا كنون ‪ ۸۲‬نفر تلفات داشته‌اند.

وزارت دفاع انگليس گزارش اعزام سربازان جديد به افغانستان را تاييد نكرده و نقل و انتقال نيروهاي انگليسي در افغانستان را روندي معمولي توصيف كرده است.

"دز براون" وزير دفاع انگليس تير ماه گذشته اعلام كرده بود كه تا پايان سال جاري ميلادي، شمار سربازان اين كشور در افغانستان به هفت هزار و ‪۸۰۰‬ نفر افزايش مي‌يابد.


---> ايرنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پ.ك.ك:خطوط صادرات نفت عراق به تركيه را هدف قرار مي‌دهيم

يك مسوول روابط خارجي حزب كارگران كردستان عراق(پ.ك.ك) تهديد كرد، چنانچه اين حزب هدف حمله احتمالي ارتش تركيه قرار گيرد، خطوط صادرات نفت عراق از طريق خاك تركيه را هدف قرار مي‌دهند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس، عبدالرحمان الچادرچي در گفت‌وگو با خبرگزاري اصوات‌العراق گفت: احتمال دارد كه عناصر اين حزب در صورت حمله تركيه به شمال عراق خطوط صادرات نفت عراق به تركيه را هدف قرار دهند.
وي با بيان اينكه خطوط نفت منبع اقتصادي براي ارتش تركيه به شمار مي‌رود،افزود: ما در حال حاضر در حالت دفاعي بسر مي‌بريم.
خطوط نفت عراق از دشت‌هاي وسيع كركوك در شمال عراق به بندر جيهان در تركيه مي‌گذرد و از آنجا از طريق دريايي مديترانه به بازرهاي غربي صادر مي‌شود.
در پي كشته شدن 15 تن از سربازان كرد توسط عناصر حزب كارگران كردستان عراق در اوايل ماه جاري،پارلمان تركيه روز چهارشنبه به ارتش اين كشور مجوز ورود به شمال عراق براي هدف قرار دادن پايگاههاي اين حزب را كه از اين مناطق به داخل خاك تركيه حمله مي‌كنند، صادر كرد.
تركيه با تلاش‌هاي جدايي طلبانه كردهاي عراق مخالف است و از آن نگران است كه اين امر به گرايش‌هاي جدايي‌طلبانه در اين كشور دامن بزند.
شورشيان پ.ك.ك از سال 1984 براي بدست آوردن خودمختاري با دولت تركيه در گيرند كه در سال 1999پس از دستگيري عبدالله اوجالان رهبر پ.ك.ك،اين گروه اعلام آتش بس يك طرفه كرد.
در سال 2004 پ.ك.ك اين آتش بس يك طرفه را لغو و حملات خود را به مواضع دولت تركيه‌ آغاز كرد.
پ.ك.ك از سوي آمريكا، دولت تركيه و اتحاديه اروپا گروه تروريستي شناخته شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيروهاي پ.ك.ك 9 نظامي ديگر ترك را كشتند

9 نظامي تركيه در حمله گروههاي مسلح پ.ك.ك در نزديكي مرز اين كشور با عراق كشته شدند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر در خبري فوري با اعلام اين گزارش داد، اين حمله در استان "هكاري" در نزديك مرز تركيه با عراق صورت گرفته است.
اوايل ماه جاري نيز 15تن از نظاميان كرد توسط عناصر اين حزب كشته شدند.
در پي اين اقدام،پارلمان تركيه روز چهارشنبه به ارتش اين كشور مجوز ورود به شمال عراق براي هدف قرار دادن پايگاههاي اين حزب را كه از اين مناطق به داخل خاك تركيه حمله مي‌كنند، صادر كرد.
شورشيان پ.ك.ك از سال 1984 براي بدست آوردن خودمختاري با دولت تركيه در گيرند كه در سال 1999پس از دستگيري عبدالله اوجالان رهبر پ.ك.ك،اين گروه اعلام آتش بس يك طرفه كرد.
در سال 2004 پ.ك.ك اين آتش بس يك طرفه را لغو و حملات خود را به مواضع دولت تركيه‌ آغاز كرد.
پ.ك.ك از سوي آمريكا، دولت تركيه و اتحاديه اروپا گروه تروريستي شناخته شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اذعان نيروي هوايي امريكا مبني بر سهل انگاري در پرواز يك فروند بمب افكن


تصویر


نيروي هوايي آمريكا روز جمعه اعتراف كرد كه براثر سهل انگاري نظاميان اين كشور يك فروند هواپيماي بمب افكن بي- ‪ ۵۲‬با موشكهاي مجهز به كلاهك اتمي بر فراز خاك آمريكا به پرواز درآمده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، براساس تحقيقات نيروي هوايي آمريكا، يك فروند بمب افكن بي- ‪ ۵۲‬ارتش آمريكا هشتم شهريورماه گذشته براثر اشتباه نظاميان آمريكا به شش موشك با كلاهك اتمي تجهيز شده و خاك آمريكا را از شمال تا جنوب طي كرده است.

مسير اين پرواز به مدت سه ساعت از پايگاه هوايي " مينوت" در داكوتاي شمالي، تا پايگاه " باركسديل" در لوئيزيانا بود.

مقام‌هاي نظامي آمريكا ادعا كردند كه اين اقدام خطرناك بر اثر اشتباهاتي در رويه مديريت تجهيزات ارتش آمريكا صورت گرفته است.

منابع نظامي آمريكا افزودند كه اشتباه يادشده فقط هنگام فرود هواپيما فاش شد.

نظاميان آمريكايي بايد كلاهك‌هاي هسته‌اي را پيش از نصب موشك به بالهاي هواپيما از آن جدا كنند.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تازه ترين اطلاعات درباره حمله هوايي اخير رژيم صهيونيستي به سوريه



رژيم صهيونيستي بر اساس تصاويري که يک جاسوس از يک مجتمع در سوريه در اختيار اين رژيم قرار داشت پس از رايزني با امريکا ، اين مجتمع را به بهانه اينکه يک مرکز هسته اي است هدف حمله هوايي قرار داد و منهدم کرد.

به گزارش شبکه تلويزيوني العربيه با وجود ادامه بحث و جدلهاي امنيتي و نظامي درباره هدفي که جنگنده هاي اسرائيلي در ماه گذشته براي حمله به ان در ماه گذشته اقدام کردند يک شبکه امريکايي فاش کرد که جاسوسي، تصاويري از يک مجتمع در سوريه را در اختيار اسرائيل قرار داد.

اين شبکه به نقل از يک مسئول بلندپايه امريکايي اعلام کرد اين جاسوس تصاوير دقيقي از اين مجتمع ارائه کرد و اسرائيل گمان کرد که اين مجتمع تاسيسات هسته اي است و به آن حمله کرد.

بر اساس اين گزارش اسرائيل اين تصاوير را به سازمان اطلاعات مرکزي امريکا(سيا) ارائه کرد.

به گفته اين مسئول امريکايي سازمان اطلاعات مرکزي امريکا به اسرائيل در تعيين نقاطي که بايد در سوريه هدف قرار مي داد کمک کرد.

اسرائيل از امريکا خواست اين تاسيسات را منهدم کند اما واشنگتن در حمله به آن ترديد داشت زيرا هيچ مدرکي براي اثبات هسته اي بودن اين مرکز در اختيار نداشت.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.