Recommended Posts

[align=center]آزمايش موفقيت‌آميز موشك بالستيك روسيه


تصویر


مقامات روسيه اعلام كردند يك موشك بالستيك قاره‌پيما را در شمال اين كشور با موفقيت آزمايش كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري ريانووستي روسيه، سخنگوي نيروهاي موشكي راهبردي روسيه اعلام كرد يك موشك بالستيك قاره‌پيما موسوم به "آر اس-12 توپول" را با موفقيت از پايگاه فضايي "پلستيك" پرتاب كرده است.

موشك "آر اس-12" از سال 1988 در اختيار روسيه بوده است.

اين يك موشك تك كلاهك آي‌سي‌بي‌ام و هم‌اندازه و هم‌شكل موشك "مينتمن آي‌سي‌بي‌ام" آمريكاست.

اين سخنگو گفت: «در اين آزمايش يك كلاهك غيرواقعي هدفي از پيش تعيين شده در مناطق آزمايشي در شبه‌جزيره "كامچاتكا" (در شرق دور روسيه) را مورد اصابت قرار داد.»

وي گفت پرتاب اين موشك از مركز فضايي در شمال روسيه به اين دليل انجام شد تا امكان افزايش طول مدت بكارگيري موشكهاي "توپول" كه از لحاظ ويژگيهاي فني 10سال قيد شده، ارزيابي شود.

مقامات روسيه اعلام كردند: «با اين آزمايش مدت بكارگيري سيستمهاي توپول تا 21 سال افزايش يافته است.»

اين موشك تدريجا تا دهه بعد از رده خارج خواهند شد. اين موشك با نوع متحرك موشكي با نام "توپول-ام" جايگزين مي‌شود كه توانايي حمل 6 كلاهك اتمي را دارد.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]70 تن از عاملان پرواز جنگنده "بي‌ -52" مسلح به سلاح هسته‌يي، مجازات شدند


تصویر


نيروي هوايي آمريكا اعلام كرد كه پس از تحقيقات به عمل آمده در خصوص پرواز اتفاقي يك جنگنده‌ بي‌ - 52 مجهز به سلاح‌هاي هسته‌يي بر فراز خاك آمريكا، اين نيرو 70 تن از عاملان اين اشتباه فاحش را مجازات كرده است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ژنرال ريچارد نيوتن رييس ستاد عمليات‌هاي نيروي هوايي آمريكا گفت: تبعيت از استاندارد‌هاي حمل و نقل تسليحات در دو پايگاه نيروي هوايي به نام‌هاي مينوت و بارك اسدال كاهش يافته است.

ژنرال نيوتن در سخنانش در حال ارايه نتايج تحقيقات درباره حادثه 29 اوت بود كه در آن يك فروند جنگنده بي - 52 كه مسلح به شش موشك كروز هسته‌يي بود، از پايگاه هوايي مينوت در داكوتاي شمالي به پايگاه هوايي بارك اسدال در لوييزيانا پرواز كرد.

ماجرا از اين قرار بود كه مقامات نيروي هوايي آمريكا گمان مي‌كردند كه كلاهك‌هاي هسته‌يي موشك‌ها قبل از پرواز برداشته شده‌اند.

يك مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود گفت:‌ يكي از دلايل اصلي اين اشتباه اين است كه كاركنان پايگاه تصميم گرفته بودند از يك برنامه پيچيده كه تحت آن وضعيت موشك‌ها هنگام خلع سلاح، گلوله گذاري، انتقال و اقداماتي از اين دست رديابي مي‌شود، تبعيت نكنند.

وي با بيان اينكه كاركنان پايگاه اين برنامه را با برنامه غير رسمي خود عوض كرده‌اند، به دليل انجام اين كار اشاره نكرد.

مايكل وين فرمانده نيروي هوايي آمريكا، در يك كنفرانس خبري پنتاگون با ژنرال نيوتن گفت: اين يك اشتباه غير قابل پذيرش و يك سرپيچي آشكار از استانداردهاي سخت گيرانه و دقيق بوده است.

وي افزود: ما خود را در برابر مردم آمريكا پاسخگو مي‌دانيم و به مردم اطمينان مي‌دهيم كه اقدامات تاديبي درست صورت گرفته است.

الن تاچر رييس كميته‌ي فرعي "نيروهاي استراتژيك" در مجلس نمايندگان آمريكا گفت كه معتقد است نيروي هوايي تحقيقات كامل و دقيقي انجام داده ولي اين يافته‌ها هشداري مبني بر افول استانداردهاي حمل و نقل تسليحاتي است.


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]يك بالگرد آمريكایی در سيبري روسيه سقوط كرد


تصویر


يك فروند بالگرد ساخت آمريكا روز يكشنبه در منطقه "سيبري" روسيه سقوط كرد و در اين سانحه چهار تن كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسكو، منابع خبري روسيه به نقل از "ويكتور بلتسوف" سخنگوي وزارت شرايط اضطراري روسيه گزارش دادند

كه لاشه بالگرد سانحه ديده در منطقه‌اي جنگلي واقع در ‪ ۴۰۰‬كيلومتري جنوب شهر "كميراوو" يافت شده است.

اجساد خلبان و سه سرنشين ديگر اين بالگرد نيز در نزديكي محل سانحه پيدا شده است. تحقيقات درباه دليل سقوط اين بالگرد آغاز شده است.

مقام‌هاي محلي گفته‌اند بالگرد مزبور از نوع "ام.دي - ‪ "۶۰۰‬اندك زماني پس از پرواز غيرمجاز سقوط كرد


تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]لس‌آنجلس‌تايمز:

تهديد نظامي ايران سياستي بسيار ناكارآمد است

يك روزنامه آمريكايي در مقاله‌اي تهديد ايران را يك راهبرد ضعيف و نا كارآمد توصيف كرده و به بوش توصيه مي‌كند راه ديپلماسي را پيش بگيرد.

تصویر[/align]

روزنامه "لس آنجلس تايمز" در مقاله‌اي با اشاره به صحبتهاي اخير بوش درباره ايران مي‌نويسد دولت بوش بر اين امر تاكيد مي‌كند كه به دنبال راه حل ديپلماتيك براي بحران اتمي ايران است و كاخ سفيد نيز اعلام كرده است منظور رئيس جمهور ايجاد جنگ نيست.
در عين حال مقامات ارشد آمريكا اعلام كرده‌اند كه از حكومت ايران كه روزبه روز مجهزتر مي‌شود و تمايل به چالش بيشتر با آمريكا دارد نااميد شده‌اند.
در اين مقاله ادعاي شده كه ايران تحقيقات تسليحات هسته‌اي خود را تحت پوشش يك برنامه انرژي غيرنظامي افرايش داده است و با استناد به منابعي ناشناس مدعي مي شود ايران افراد مسلح شيعه عراق را كمك نظامي و اقتصادي مي‌كند تا نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق را مورد حمله قرار دهند.
اين روزنامه مدعي شد ايران از تروريستها در لبنان و افغانستان حمايت مي‌كند.
نتيجه اين موارد اين است كه نومحافظه‌كاران آمريكا خواستار اقدامي عليه ايران مي‌شوند.
به نوشته اين روزنامه، اما افزايش تهديدها عليه ايران غير عاقلانه است.
اين روزنامه آمريكايي احتمال حمله به ايران را خطرناك خواند و با اشاره به سردرگمي آمريكا در جنگ همزمان عراق و افغانستان آن را بدهنگام توصيف نموده و توصيه كرده است كنگره و صاحبنظران آمريكايي مي‌بايست ترمز تهديد نظامي را سريعا بكشند.
لس آنجلس تايمز افزود: تحت شرايط عادي بوش نبايد حتي اگر ضروري باشد به صورت عمومي گزينه استفاده از نيروي نظامي را مطرح كند.
نويسنده اين مقاله در پايان مي‌نويسد روساي جمهور بايد قادر باشند تا بلوف بزنند يا تهديد كنند تا امتيازاتي از يك كشور مخالف بگيرند.
اما مشكل بوش اين است كه درك درستي از آنچه براي حفاظت از امنيت ملي كشورش لازم است ندارد و نشان داده است در اين مورد سياستي فوق‌العاده ضعيف داشته است.
تهديدهاي نظامي آخرين راه چاره هستند و بايد فقط از سوي كشورهايي مطرح شود كه توان آن را دارند.
اما ايالات متحده از لحاظ نظامي آماده نيست و از لحاظ سياسي هم خواهان به راه‌اندازي جنگ جهاني سوم عليه ايران نيست.
اين مقاله در آخر اشاره مي‌كند بوش بايد هم از تهديد مستقيم يا از طريق ابراز اشتياق "ديك چني" معاونش براي حمله به ايران دست بردارد زيرا مردم آمريكا نمي‌توانند مطمئن باشند كه چني بلوف زده باشد.
نويسنده مقاله همچنين اشاره مي‌كند كه براي حمله به ايران بوش بايد حمايت كنگره، ارتش، مردم آمريكا و بسياري از كشورها را جلب كند كه از قرار معلوم نمي‌تواند اين كار را انجام دهد پس بايد راه ديپلماسي را پيش گيرد.

خبرگزاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شورشيان تاميل پايگاه ارتش سريلانكا را بمباران كردند

بمباران هوايي صبح امروز يك پايگاه هوايي ارتش سريلانكا توسط شورشيان ببرهاي تاميل به كشته و زخمي شدن 12 منجر شد.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: شورشيان تاميل با يك فروند هواپيما پايگاه نظامي شهر "آنوراداپورا"در 212كيلومتري شمال "كلمبو"پايتخت اين كشور را بمباران كردند.
در اين حمله كه دو بمب به سوي پايگاه انداخته شد و با انفجار مهيبي همراه بود هشت نيروي نظامي زخمي شدند و دو بالگرد به شدت آسيب ديدند.
به دنبال اين حمله يك بالگرد كه از پايگاه ديگري در نزديكي پايگاه آنورداپورا براي كمك به آسيب‌ديدگان اعزام شده بود به سبب نقص فني سقوط كرده و دو خلبان و دو سرباز سرنشين بالگرد كشته شدند.
منابع خبري گزارش داده‌اند، شورشيان تاميل به‌تازگي و به‌طور پنهاني قطعات چند فروند هواپيماي تك موتوره سبك را با قايق به شمال اين كشور منتقل و مونتاژ كرده‌اند.
شورشيان تاميل كه بيشترشان هندو هستند از سال 1972 براي جدايي شمال و شمال شرق اين كشور با دولت كلمبو درگير هستند و از آن زمان تا به حال 60هزار نفر كه شمار زيادي از آنها غيرنظامي بودند كشته شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]آمريكايي‌ها يك حسينيه را در عراق با خاك يكسان كردند

نيروهاي آمريكايي يك حسينه را در ديوانيه عراق منهدم كرده و آن را با خاك يكسان كردند.

تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، "احمد المسعودي" نماينده فراكسيون صدر در پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه عراقي "البينه الجديده" با اعلام اين خبر، تصريح كرد: نيروهاي آمريكايي با كمك برخي نيروهاي عراقي، به حسينيه "اسكندريه" در ديوانيه يورش برده و اسباب و لوازم داخل آن را از بين بردند.
وي افزود: نيروهاي آمريكايي پس از اطمينان يافتن از نبود هر گونه سلاح يا مواد ديگر در اين حسينيه، آن را منهدم كرده و با خاك يكسان كردند.
المسعودي همچنين با اشاره به حمله ديروز نيروهاي آمريكايي به شهرك شيعه‌نشين صدر در بغداد، گفت: آمريكايي‌ها جنايات فراواني در مورد ساكنان اين شهرك مرتكب شدند كه هدف از اين جنايات، تضعيف جريان صدر است.
بنا بر اطلاعيه صادره از سوي پنتاگون، در حملات هوايي ديروز ارتش آمريكا به شهرك صدر، حدود 50 تن از شيعيان ساكن اين شهرك كشته شده و ده‌ها تن زخمي شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اوکراين بالگردهاي Mi-8 مقدونيه را مدرنيزه مي کند


تصویر


اوکراين بالگردهاي مي-8 مقدونيه را مدرنيزه مي کند.

به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا اين توافق در ديدار بيست و يکم اکتبر آناتولي گريتسنکو

وزير دفاع اوکراين و لازار يلنوفسکي همتاي مقدونيايي وي در کي يف به دست امد.

بنا به اين گزارش دفتر مطبوعاتي وزارت دفاع اوکراين اعلام کرد کارخانه آوياکن مسئوليت اجراي قرار داد به روز کردن بالگردهاي مقدونيه را بر عهده گرفته است.

تيك آف[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که دولت این کشور روز پنجشنبه تحریم هایی علیه سپاه پاسداران ایران اعلام خواهد کرد. روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایم گزارش دادند کاندولیزا رایس و هنری پالسن، وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه رسما تحریم هایی علیه سپاه قدس، به عنوان حامی تروریسم، و سپاه پاسداران ایران، به عنوان اشاعه دهنده سلاح های کشتار جمعی، اعمال خواهد کرد. به گزارش این روزنامه ها اعلام این تحریم ها راه را برای منزوی کردن نیروهای نظامی ایران هموارتر می کند و باعث می شود صدها شرکتی که با نیروهای نظامی ایران دادو ستد نظامی دارند، قراردادهای خود را لغو کنند یا ریسک تحریم شدن از جانب آمریکا را بپذیرند. این تحریم ها از شدیدترین تحیرم هایی خاوهد بود که بعد از انقلاب سال 1979 ایران علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است. همچنین به نوشته واشنگتن پست این نخستین بار است که دولت آمریکا مستقیما نیروی نظامی کشور دیگری را تحریم می کند. حدود یک ماه پیش سنای آمریکا نیز در مصوبه ای غیرالزام آور از دولت آمریکا خواسته بود نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. سپاه پاسداران علاوه بر فعالیت نظامی، در زمینه های اقتصادی و صنعتی نیز فعال است؛ بسیاری از طرحهای بزرگ راهسازی، سدسازی، ساختمانی و صنعتی در ایران را سپاه پاسداران اجرا می کند. آمریکا و متحدانش که معتقدند یکی از اهداف برنامه اتمی ایران، دستیابی به سلاح هسته ای است، سپاه پاسداران را در پس فعالیتهایی می دانند که به باور آنان، در بخش نظامی برنامه اتمی ایران در جریان است. سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران است و آمریکا این نیرو را متهم می کند که در آموزش و مسلح کردن شورشیان شیعه در عراق نقش دارد. اعلام این تحریم ها یک روز پس از آن صورت خواهد گرفت که خانم رایس در کنگره حضور یافت و ایران را بزرگترین تهدید امنیتی برای منافع آمریکا در خاورمیانه دانست. وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره این کشور گفت که کشورش مصمم به متوقف کردن "فعالیت های شریرانه" ایران از طریق بازداشت و حذف نیروی قدس سپاه پاسداران و سایر افراد و گروه هایی است که جان انسان ها و ثبات ملی را در عراق به خطر می اندازند. BBCPersian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه وال استریت ژورنال در تازه ترین شماره خود به حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی ایران پرداخته و به نقش این سازمان شبه نظامی در قردادهای نفتی و فرودگاه امام و فعالیت های گسترده آن می پردازد. اندرو هیگینز، گزارشگر وال استریت در این گزارش که در شماره روز شنبه، 14 اکتبر منتشر شده می نویسد که در اوائل ماه اوت، نظاميان ايرانی به يکی از دکل های حفاری نفتی شرکت رومانيايی سرويچی پتروليره در خليج فارس حمله و آن را تصرف کردند. نظاميان ايرانی روی سکوی نفتی آمدند و 19 خدمه دکل نفتی را به مدت چندين ساعت در بازداشت نگاه داشتند. این شرکت رومانيايی که شرکتی خصوصی است و در زمينه حفاری چاه های دريايی نفت و گاز فعاليت می کند، دو دکل نفتی در اجاره ايران داشته اما به دنبال اختلافات مالی، قرارداد خود را با طرف ايرانی به صورت يک جانبه فسخ کرد. به نوشته وال استریت ژورنال، این مساله نشان از حضور نیروهایی در عرصه تجاری ایران دارد، به خصوص نیروهایی که به رییس جمهوری تندروی ایران گرایش دارند. از میان گروه های نزدیک به رییس جمهوری ایران که در عرصه تجاری حضور دارند می توان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد. این گروه شبه نظامی به ادعای آمریکا، گروه های شبه نظامی شیعه در عراق و حزب الله را از نظر سلاح تامین می کند. سپاه همچنین دارای زندان های مخفی در ایران است و همچنین نقش بزرگی در ایران دارد که کمتر تا کنون در غرب شناخته شده است. این نقش، حضور فعال در عرصه اقتصادی است. سپاه در ایران به ساخت بزرگراه و تونل می پردازد و دو سال پیش، یک شرکت ترکیه ای را که قرار بود به اداره فرودگاه جدید تهران بپردازد، کنار گذاشت. سپاه هم اکنون با رویه ای تهاجمی در پی دستیابی به پشتوانه اصلی اقتصاد ایران است. هدف، منابع نفتی و گازی است. وال استریت ژورنال اضافه می کند که در ماه ژوئن، گروه مهندسی سپاه، قرارداد 2.3 میلیارد دلاری توسعه یک میدان گازی را در خلیج فارس از آن خود کرد. سپاه همچنین توانسته قراداد 1.3 میلیارد دلاری ساخت لوله گازی میان ایران و پاکستان را تصاحب کند. این که چه کسی دستور حمله به دکل نفتی رومانیایی را داده بود معلوم نیست. دولت ایران می گوید این اقدام توسط پلیس صورت گرفته است. طرف رومانیایی می گوید که یکی از پنج فردی که هم اکنون این دکل نفتی را در تصرف خود دارند، از سپاه پاسداران است. وال استریت ژورنال در ادامه می افزاید که سپاه پاسداران، در حال حاضر در حال مذاکره برای به دست گرفتن شرکت ايرانی اورينتال اويل کيش است که چند دکل نفتی را در اجاره خود دارد. این تلاش های سپاه، دارای عواقبی برای سیاست خارجی آمریکا خواهد بود که به عوض تضعیف ایران، تلاش هایش تنها منجر به تقویت نیروهای تندرو شده است. واشنگتن از بانک های اروپایی خواسته است تا با بانک های ایرانی معامله نکنند اما هنگامی که یکی از بانک ها چنین عمل کرد، شرکت اورینتال اویل در موقعیت مشکلی قرار گرفت و باعث شد که این شرکت در معرض فروش قرار داده شود. این به نوبه خود باعث شد تا گروه های تندروی ایرانی درصدد به دست گرفتن این شرکت باشند. سپاه پاسداران مدتهاست که یکی از نیروهای عمده سیاست ایران است و دارای نیروهای زمینی، هوایی و دریایی منحصر به خود است که کاملا مستقل از ارتش ایران فعالیت می کنند. اعضای سابق این نیرو، از جمله محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران در تمام ساختارهای حکومتی و امنیتی پخش شده اند. به نوشته وال استریت ژورنال، برخی از فرماندهان قدیمی به نیروهایی اصلاح طلب تبدیل شده اند اما این سازمان، شهرت ترسناکی در ایران دارد و به عنوان مدافع خشن انقلاب دینی ایران شناخته می شود. سپاه خود دارای سازمان اطلاعاتی است که نقش بزرگی در برخورد با مخالفان داشته است که یکی از آنها در برخورد با اعتراض های دانشجویی سال 1999 بود. سپاه پاسداران ایران، همچنین بسیج را در کنترل خود دارد که به ادعایی میلیون ها نفر در آن عضو هستند. بسیج، در کوچه و خیابان های ایران، به مقابله با زنان بد حجاب و افرادی که استانداردهای سفت و سخت اسلامی را رعایت نمی کنند می پردازد. وال استریت ژورنال می نویسد که سپاه پاسداران در خارج از مرزهای ایران نیز فعالیت داشته و به شکل گیری حزب الله لبنان در اوائل سال های 1980 کمک کرده است. اخیرا این سازمان در عراق وارد عمل شده و به گفته یک افسر ارشد امنیت اسرائیل، تلاش ها برای تاثیرگذاری در عراق را از طریق یک واحد ویژه به نام رمضان صورت می دهد که به آموزش مبارزان شیعه و ارائه کمک های مالی به آنها می پردازد. فعالیت های تجاری سپاه، شامل خدمات مهندسی، حضور در رسانه ها، تجارت و نفت و گاز است. محسن سازگارا، مشاور سابق آیت الله خمینی، رهبر سابق ایران و از بنیانگذاران سپاه می گوید که آنها در حال به دست گرفتن همه چیز هستند. به گفته آقای سازگارا، سپاه یک سازمان منحصر به فرد در جهان است که دارای بدنه های سیاسی، نظامی و بازرگانی است. ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی ایران به نوشته وال استریت ژورنال، دو دلیل سیاسی و اقتصادی داشت. سربازان برگشته از جنگ ایران و عراق به شغل نیاز داشتند و دولت هم که از نا آرامی ها هراس داشت، درصدد بود که آنها را مشغول نگه دارد. سپاه پاسداران به دولت و مجلس ایران گزارش نمی دهد و مستقیما زیر نظر آیت الله خامنه ای، رهبر ایران فعالیت می کند. هیچ گزارش مالی درباره فعالیت های اقتصادی سپاه منتشر نمی شود و بودجه آن نیز محرمانه است. به نوشته وال استریت ژورنال، دولت جدید ایران، به سپاه نقش بزرگ تری در عرصه اقتصادی داده است. دولت هم اکنون، توسعه دو میدان گازی جدید را به سپاه واگذار کرده است؛ قراردادی که قبلا در اختیار یک کنسرسیوم نروژی بود. سپاه همچنین برنده یک قرارداد احداث خط لوله گازی شده است و قرارداد گسترش متروی تهران را نیز منعقد کرده است. اصلاح طلبان حاضر در مجلس فعلی ایران به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران نامه ای نوشته اند و در آن از اینکه سپاه برنده مناقصه هایی شده که کس دیگری در آن شرکت نداشته یا واگذاری وام های کم بهره به آن انتقاد کرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویر ماهواره ای از محلی در سوریه که تصور می شود هدف یکی از حملات هوایی ماه گذشته اسرائیل بوده نشان می دهد که از زمان این حمله، تمامی آثار مربوط به یک ساختمان از این محل زدوده شده است. موسسه علوم و امنیت بین المللی که یک موسسه تحقیقاتی مستقل در آمریکا ست، این تصاویر را مورد مطالعه قرار داده و می گوید تخریب این ساختمان با چنین سرعتی موید آن است که سوریه سعی داشته است آنچه را در محل بوده، پنهان کند. این موسسه می گوید این ساختمان ممکن است یک راکتور هسته ای در دست احداث بوده باشد. موسسه علوم و امنیت بین المللی چند روز قبل تصاویر ماهواره ای از مجتمعی در شمال سوریه را منتشر کرد و گفت که این ساختمان، در روز 6 سپتامیر هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است. این تصاویر که به زمان قبل از حمله مربوط می شود، یک ساختمان بزرگ صنعتی و یک تلمبه خانه را در نزدیکی رود فرات نشان می دهد و این موسسه تحقیقاتی می گوید این تصاویر ممکن است متعلق به یک راکتور هسته ای در دست احداث باشد. موسسه علوم و امنیت بین المللی می گوید مقایسه عکس های قبلی و فعلی نشان می دهد که این محل همان محلی است که جت های جنگنده اسرائیلی به آن حمله کرده بودند. گزارش این موسسه باعث طرح سوالاتی در این مورد می شود که آیا سوریه موافقت نامه های خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی زیر پا گذاشته یا نه. بر اساس این موافقت نامه ها، سوریه موظف است آژانس هسته ای سازمان ملل را در جریان هر گونه طرحی برای احداث تجهیزات هسته ای قرار دهد. اسرائیل در اوایل ماه جاری میلادی برای اولین بار حمله هواپیماهای این کشور به یکی از تاسیسات نظامی سوریه، در حدود یک ماه قبل از آن را تایید کرد. پس از وقوع حمله، سوریه اسرائیل را متهم به این بمباران کرد ولی از آنجا که اداره سانسور ارتش اسرائیل، دادن هرگونه اطلاعات در این باره را قدغن کرده بود، مقامات اسرائیلی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. اما اداره سانسور ارتش اسرائیل، روز دوم اکتبر اجازه فاش کردن برخی از جزییات این حمله را داد. یک روز پیش از آن، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه ای با بی بی سی گفت در تاریخ 6 سپتامبر گذشته، اسرائیل محل یکی از تاسیسات نظامی سوریه را هدف حمله هوایی قرار داده بود. اسرائیل و سوریه به صورت رسمی در حال جنگ به سر می برند و اسرائیل از سال 1967 بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است در اشغال خود دارد. آقای اسد افزود: "این اقدام اسرائیل نشان داد که این کشور مخالفت غیر منطقی نسبت به صلح دارد" و تاکید کرد که سوریه حق پاسخگویی به اقدام اسرائیل را برای خود محفوظ نگه می دارد. بشار اسد در توضیح در باره هدف این حمله، گفت هواپیماهای اسرائیلی به یک مجتمع نظامی که مورد استفاده نبود حمله کردند و ارتباط این مرکز نظامی با اهداف هسته ای را رد کرد. سابقه دشمنی اسرائیل و سوریه به صورت رسمی در حال جنگ به سر می برند و اسرائیل از سال 1967 بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است در اشغال خود دارد. آخرین مذاکرات صلح دو کشور از دسامبر 1999 تا ژانویه 2000 برگزار شد. سوریه می گوید که اسحاق رابین، نخست وزیر پیشین اسرائیل در سال های میانی دهه 90 با عقب نشینی کامل از بلندی های جولان موافقت کرده بود اما اسرائیل می گوید که این موافقت تنها در تئوری صورت گرفت و خروج از مناطق اشغالی سوری تنها در صورت عادی سازی روابط میسر می شد، شرطی که سوریه می گوید هرگز آن را نپذیرفت. مذاکرات دو کشور در سال 2000 بدون حل مساله بلندی های جولان که در اشغال اسرائیل است، شکست خورد. بلندی های جولان، اصلی ترین منبع آب آشامیدنی اسرائیل را در خود جای داده و از مراکز مهم توریستی برای این کشور به شمار می رود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گسترش اين نوع بمب‌ها براي پاسخ به عملياتي است که نياز به واکنش سريع دارد. یک سناتور آمریکايی مي‌گويد: گمان من آن است كه اين تجهيزات، براي به‌کارگيري در ايران است، زيرا افغانستان تجهيزات زيرزميني ندارد و تا آنجا كه ما مي‌دانيم، اين تجهيزات در عراق هم کاربرد ندارند. به گزارش تابناك به نقل از رويتر، اقدام دولت آمریکا در تقاضاي بودجه 90 ميليون دلاري براي نوع خاصي از بمب‌افكن‌ها كه بدون هرگونه اطلاع‌رساني انجام شده، نمايندگان كنگره را حساس كرده كه آيا اين اقدام برای حمله به رژیم تهران انجام مي‌گيرد. ديروز چند تن از نمايندگان دمکرات، پرسش‌هايي را درباره درخواست بودجه 88 ميليون دلاري دولت بوش براي تجهيز بمب‌افکن‌هاي «استيلث بي.2» به بمب‌هاي نفوذپذير مطرح كردند؛ پيشنهادي که دولت بوش روز دوشنبه به کنگره فرستاد و همچنين درخواست بودجه نزديک 200 ميليون دلاري درباره جنگ عراق و افغانستان، با اين پيشنهاد ارايه شد. اين پيشنهاد شامل مبلغ 87.8 است و در آن خواسته شده بمب‌هاي مخرب و قابل نفوذ معروف به «ام. او. پي» ـ که طراحي آنها براي اهداف زيرزميني است ـ قابل حمل با هواپيماهاي بمب‌افکن «بي-2» باشد. در اين باره، يکي از اعضاي دولت بوش اعلام کرد: گسترش اين نوع بمب‌ها براي به‌کارگيري در هواپيماهاي «بي-2» براي پاسخ به عملياتي است که نياز به واکنش سريع دارد، اما او جزييات بيشتري را بيان نكرد. «جيم موران»، سناتور ايالت «ويرجينيا» از حزب دمکرات که عضو کميته دفاعي کنگره است، مي‌گويد: گمان من آن است كه اين تجهيزات، براي به‌کارگيري در ايران است، زيرا افغانستان تجهيزات زيرزميني ندارد و تا آنجا كه ما مي‌دانيم، اين تجهيزات در عراق هم کاربرد ندارند. «جيم مک درمونت»، نماينده ديگر دمکرات ايالت واشنگتن نيز گفت، از ارايه بودجه از سوي دولت بوش در اين زمينه بسيار نگران بوده و نيز با توجه به سخنان هفته گذشته بوش، نگراني او دوچندان شده است. او همچنين مي‌گويد: طبل‌هاي جنگ بار ديگر به صدا درآمده‌اند و اين بار نيز نوبت ايران است، اما ما تا آنجا كه فرصت و توان داريم، بايد از رخ دادن آن جلوگيري كنيم. هرچند برخي مقامات آمريکايي، ادعا مي‌كنند اين تجهيزات براي به‌کارگيري در سال 2009 و 2010 است، اما در آن هنگام ديگر دولت بوش وجود ندارد که بخواهد از آنها استفاده كند. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يکي از پايگاه هاي نظامي امريکا مربوط به جنگ سرد در يک پايگاه اينترنتي به حراج گذاشته شده است. به گزارش شبکه تلويزيوني بي بي سي در مزارع ذرت واقع در ايالت واشنگتن يک پايگاه موشکي وجود دارد که در سال 1965 تعطيل شد. اين پايگاه در خط مقدم جنگ سرد قرار داشت و اکنون براي فروش در پايگاه اينترنتي اي بي به حراج گذاشته شده است. بري هاچکيس نه سال قبل اين مجتمع را خريداري کرد. اين پايگاه پنج طبقه زير زمين قرار دارد. تونل ها شانزده اتاقک زير زميني را که براي جنگ هسته اي احتمالي اماده بوده به يکديگر متصل مي کند. در يکي از اين اتاقک ها انتن هاي اضطراري تعبيه شده بود تا در صورت تخريب انتهايي که روي زمين قرار داشت بتوان باز هم با بيرون ارتباط برقرار کرد. با نگاهي به يکي از اين اتاقک ها که بسيار بزرگ است مي توان اندازه اين تاسيسات را در ذهن مجسم نمود. چهار ژنراتور عظيم در اين اتاقک قرار داشت تا بتواند در صورت وقوع حمله هسته اي و پس از ان، برق اين پايگاه را تامين کند. تمام ويژگيهاي ذکر شده اين مرکز را به يکي از گرانترين و پيچيده ترين پايگاهها در تاريخ نظامي امريکا تبديل کرده است. موشکها در محل امني در اين پايگاه نگهداري مي شدند. برخي علاقه خود را براي تبديل کردن يکي از اين محفظه هاي بسيار بلند به بزرگترين سالن سنگ نوردي جهان ابراز کرده اند. اين محفظه ها توسط درب هاي يکصد و پنجاه تني محافظت مي شد. هريک از پايگاههاي تعبيه شده قادر بود حملاتي بسيار قوي تر از بمباران اتمي هيروشيما و ناگازاکي انجام دهد. سرهنگ کلايد اوئن، اخرين فرمانده اين پايگاه، در سال 1963 با جان اف کندي، رئيس جمهور وقت امريکا در اين پايگاه ديدار نمود. در ان زمان بحران هسته اي کوبا پايان يافته بود اما تهديد هسته اي همچنان وجود داشت. ضخامت ديوارهاي اين پايگاه به حدود چهار و نيم متر مي رسد. اين پايگاه را مي توان اثر تاريخي عصري ناميد که در ان از تخريب متقابل مطمئن هستيم. قيمت ان براي حراج يک و نيم ميليون دلار تعيين شده است. . منبع :takeoff.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو فروند بمب افكن راهبردي روسيه در اقدامي غير عادي بر فراز محل برگزاري نشست مقامات كشورهاي عضو پيمان اتلانتيك شمالي ( ناتو ) در منطقه توردويك در شمال غربي هلند پرواز كردند. روزنامه عكاظ چاپ عربستان امروز شنبه در پايگاه اينترنتي خود اين خبر را به نقل روزنامه اسكاتسمن چاپ اسكاتلند منتشر كرد. اسكاتسمن روز گذشته نوشته بود سرهنگ اسپين لين نروژي گفته است دو فروند بمب افكن راهبردي روسيه از نوع توپولف بر فراز سواحل نروژ و بين انگليس و دانمارك و سپس بر فراز شمال غربي هلند يعني محل برگزاري كنفرانس وزراي دفاع ناتو پرواز كردند. لين افزوده است اين دو فروند بمب افكن روسي در مقايسه با موارد نقض قبلي اين بار به صورت غير عادي پرواز مي كردند. وي همچنين گفته است شايد اين رويداد اتفاقي و شايد هم به مثابه دادن پيام به ناتو باشد. :lol: منبع :takeoff.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرلشکر "نیکولای سالاوتسوف" فرمانده نیروهای موشک استراتژیکی روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت که روسیه در صورت لزوم می تواند در کوتاه مدت تولید موشک های برد متوسط و کوتاه خود را از سر گیرد. وی این مطلب را طی کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص 15-مین سالگرد ایجاد سازمان اجتماعی بین منطقه ای "اتحادیه بازنشستگان-موشک ساز" ایراد کرد. پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط روز 8 دسامبر سال 1987 به امضا رسید و از اول ژوئن سال 1988 به اجرا درآمد. بر اساس این قرارداد شوروی سابق همه مجموعه های موشکی "پیونر" (SS-20 از نظر ناتو) و همچنین موشک های "ار-12" (SS-4) و "ار-14" (SS-5) و موشک های عملیاتی -تاکتیتی که برد همه آنها بیش از 400 کیلومتر بود را نابود ساخت. ژنرال توضیح داد: "امروز ما در چارچوب این قرارداد قرار داریم به همین خاطر کاملا مطابق مفاد آن عمل می کنیم". :lol: منبع : takeoff

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]حزب‌الله و حماس شبكه تلفن همراه صهيونيست‌ها را مختل كردند

روزنامه صهيونيستي معاريو به نقل از مسؤولان بلندپايه رژيم صهيونيستي نوشت: حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، شبكه فعال تلفن همراه در شمال و غرب اسرائيل را از سه ماه پيش مختل كرده و بطور كامل از كار انداخته‌‌اند.


تصویر[/align]

به گزارش خبرگزاري فارس، مسؤولان نظامي و غير نظاميان رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با روزنامه "معاريو" اعلام كردند سيم‌كارت‌هاي فعال در شبكه تلفن همراه صهيونيستي "اورنج" در اسرائيل، از سه ماه پيش مختل شده و شواهد حكايت از آن دارد كه منبع اين اختلال، گروه‌هاي لبناني و فلسطيني هستند.
اين منابع كه به نام آنها اشاره‌اي نشده است تأكيد كردند برغم آرامش در مرزهاي شمالي كه پس از جنگ 33 روزه پارسال برقرار شده است، حزب‌الله لبنان با ايجاد اختلال بر روي تلفن‌هاي همراه ساكنان شمال اسرائيل، زندگي صهيونيست‌هايي را كه در نزديكي مرزهاي شمالي زندگي مي‌كنند مختل كرده‌اند.
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، اظهارات اين منابع كه از سوي يكي از فرماندهان بلندپايه در مناطق مرزي اسرائيل با لبنان تأييد شده است، حاكي است تمامي ساكنان شهرها و شهرك‌هاي شمال اسرائيل، از سه ماه پيش تا كنون، با اختلالات شديد بر روي سامانه تلفن‌هاي همراه خود مواجه شده‌اند كه از سوي شركت "اورنج" پشتيباني مي‌شود. اين اختلالات بقدري قوي است كه هر گونه برقراري تماس با صاحبان خطوط اين تلفن‌ها را غير ممكن كرده است.
يك شهرك‌نشين صهيونيست ساكن محله "المطله" در منطقه "الجليل الاعلي" به خبرنگار معاريو گفت: «قضيه هنوز روشن نيست. در منزل ما سه خط تلفن همراه وجود دارد كه از سوي شركت "اورنج" پشتيباني مي‌شود. ابتدا ما خيال مي‌كرديم اين، يك مشكل موقت است اما قضيه ادامه يافت و بسرعت متوجه شديم كه اين، تنها مشكل ما نيست بلكه بسياري از شهرهاي شمالي كه در نزديكي مرزهاي لبنان قرار دارند با اين مشكل مواجهند.
مسؤول دستگاه‌هاي ارتباطاتي شركت اورنج نيز پس از حضور در منطقه و بررسي موضوع، اعلام كرد: اختلالاتي ايجاد شده بر روي تلفن‌هاي همراه، ناشي از اختلالاتي است كه از سوي لبنان ايجاد مي‌شود و شركت ما علاوه بر مناطق شمالي، از بهار گذشته كه حماس، كنترل نوار غزه را در دست گرفت در اين منطقه نيز با همين مشكل روبرو شده است.
شركت صهيونيستي اورنج تصميم گرفته براي حل اين مشكل و رفع اختلالات، دكل‌هاي آنتن مرتبط با شبكه ارتباطات تلفن همراه خود را به داخل عمق اسرائيل و عقب‌تر از مرزهاي لبنان انتقال مي‌دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.