Recommended Posts

آقا کتابی که این نویسنده نوشته از نوع تاریخیه یاعلمی_تخیلی؟ :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ادعايي كه دنيا را حيرتزده كرد: صدام پسر هيتلر است!

پس با این حساب باید منتظر این خبر باشیم که بوش هم نوه دختری استالین است :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام 11فرمانده ارشد نظامی آمریکا مستقر در عراق و قطردر نامه مشترکی خطاب به کراکر سفیر آمریکا در بغداد ، به وی درباره روند مذاکره باایران تذکراتمهمی دادند. افسران ارشد آمریکایی مستقر در عراق و قطر از نقش ویژه ایران در ایجاد آرامش در این کشور ابراز رضایت و خواستار تداوم مذاکرات مقامات ارشد آمریکایی با مسئولین ایرانی درارتباط با عراق شدند. به گزارش خبرنگار«جهان» ازعراق ، 11 تن از افسران ارشد آمریکایی مستقر در عراق و قطر طی نامه ای خطاب به کراکر سفیرایالاتمتحده در بغداد ، با تشریح نقش اساسی ایران درایجاد ثبات در صحنه آشفته عراق به این دیپلمات کارکشته آمریکایی اعلام کردند : عدم توجه به نقش ایران طی 4 سال گذشته یک خطای استراتژیک بوده و موضع گیری در قبال آن باعث تحمیل تلفات سنگین به ارتش آمریکا در 4 سال گذشته درعراق بوده است. در این نامه ارتباط با ایران مهمتر از مذاکرات با پسمانده های رژِم بعثی ذکر شده است و در یک یادآوری تلخ از نقش برخی از کشورهای منطقه بدون نام بردن از این کشورها انتقاد شده است. فرماندهان آمریکایی کاهش حملات به نیروهای خود را ماحصل تداوم مذاکرات با کشورها و جریان های ذینفع درعراق دانسته و برنقش ایران در این بین تأکید کردند. از سوی دیگریک منبع آگاه امنیتی عراق با اذعان به این موضوع که مذاکرات انجام شده بین دوطرف ایرانی و آمریکایی در صحنه عراق به آرامش نسبی این کشور کمک کرده است ، گفت : آمریکایی ها در مورد ایران و نقش آن درعراق واقع بین تر شده اند اما بازوهای پنهان حاضر در صحنه عراق مانع شکل گیری این روند مثبت هستند. منبع: http://www.basirat.ofogh.net/news.aspx?newsid=15832

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام در سال جاری میلادی حدود 5 هزار سرباز آمریکایی بعد از بازگشت به سرزمین شان اقدام به خودکشی کرده اند. این در حالی است که برخی منابع رسمی درآمریکا رقم واقعی خودکشی سربازان آمریکایی را بیشتر از رقمی می دانند که در رسانه ها اعلام می شود. تحقیقات جدید شبکه تلویزیونی سی.بی.اس آمریکا تا پایان هفته گذشته نشان می دهد که آمار اقدام به خودکشی در میان سربازان آمریکایی که از میدان های جنگ از عراق بازگشته اند افزایش چشمگیری پیدا کرده است به گزارش هفته نامه السبیل چاپ فلسطین درباره میزان بالای خودکشی در میان سربازان آمریکایی نوشت :"ویروس خودکشی" تاکنون جان بسیاری از سربازان آمریکایی که از جنگ عراق بازگشته اند را گرفته استن روزنامه ادامه داده است :5 ماه تحقیق پژوهشگران آمریکایی نشان داد که 6200 سرباز مرد و زن آمریکایی بعد از بازگشت از میدان های جنگ از عراق و افغانستان به بیماری های روانی دچار شده اند.این افراد در اثر این بیماری ها اقدام به خودکشی کرده اند.برخی منابع رسمی درآمریکا رقم واقعی خودکشی سربازان آمریکایی را بيشتر از آمار اعلامي از سوي منابع رسمي اين كشور مي دانند. منبع: http://www.basirat.ofogh.net/news.aspx?newsid=15785

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام سرکرده‌ شاخه‌ القاعده‌ در افغانستان‌ در پيامي‌ اينترنتي‌ از مسلمانان‌ جهان‌ خواست‌ براي‌ استقلا‌ل‌ اين‌ کشور مبارزه‌ کنند و تاکيد کرد اسامه‌ بن‌ لا‌دن‌ هنوز زنده‌ و در سلا‌مت‌ کامل‌ است‌‌. به گزارش پایگاه خبری "مبارزین " به‌ نقل از خبرگزاري‌ فرانسه‌ از واشنگتن،‌‌ بر اساس‌ اعلا‌م‌ يک‌ موسسه‌ آمريکايي‌ که‌ مسوول‌ نظارت‌ بر پايگاه‌ هاي‌ اينترنتي‌ است‌‌، مصطفي‌ ابواليزيد سرکرده‌ شاخه‌ القاعده‌ در افغانستان‌ در يک‌ پايگاه‌ اينترنتي‌ متعلق‌ به‌ اين‌ گروه‌ اعلا‌م‌ کرد، مسلمانان‌ در هر گوشه‌ از جهان‌ بايد نگران‌ مسلمانان‌ افغان‌ بوده‌ و به‌ آنها کمک‌ کنند‌. وي‌ در پيام‌ صوتي‌ خود موسوم‌ به‌ ‌حقيقت‌ ايمان‌‌ که‌ از طريق‌ اينترنت‌ منتشر شد، افزود: به‌ رغم‌ مرگ‌ ملا‌ دادالله‌ يکي‌ از سرکردگان‌ طالبان‌‌ افراد اين‌ گروه‌ پيروزي‌ هاي‌ بسياري‌ به دست‌ آورده‌ اند.‌ وي‌ از مسلمانان‌ خواست‌ از جانشين‌ ملا‌ دادالله‌ يعني‌ ملا‌ منصور حمايت‌ کنند‌ منبع: [align=left]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام راديو فردا رسانه وابسته به سيا گزارش داد، هدف آمريکا از ساخت پايگاه نظامي در هفت کيلومتري مرز عراق با ايران ايجاد يک شبکه ارتباطات راديويي قوي براي مقابله با نفوذ مخرب ايران در ارسال اسلحه به عراق است. به گزارش پایگاه خبری "مبارزین " به نقل از راديو فردا، منابع نظامي آمريکا اعلام کردند، احداث اين پايگاه پنج ميليون دلاري با هدف بهبود امنيت در مرز عراق صورت مي گيرد. احداث اين پايگاه بخشي از استراتژي ارتش آمريکا و قواي ائتلاف در عراق براي تقويت امنيت در خطوط مرزي اين کشور است. بر اساس اين استراتژي همزمان با استقرار زيرساخت هاي لازم در مرز عراق با ايران نيروهاي آمريکايي نظاميان عراقي را آماده خواهند کرد تا امنيت مرزي را برعهده گيرند. به گفته گزارشگر راديو فردا، اگرچه مرز مشترک ايران و عراق حدود 1500 کيلومتر است اما ارتش آمريکا نسبت به موفقيت اهدافي که براي اين پايگاه نظامي در نظر گرفته شده خوشبين است. اين پايگاه نظامي فاقد باند پرواز هواپيماست و به گونه اي طراحي شده است که فقط مي تواند 200 سرباز را در خود جاي دهد. در اين پايگاه امکانات پشتيباني از جمله شبکه ارتباطات راديويي در اختيار گشت هاي مرزي قرار مي گيرد. به گفته سرهنگ مارک مولر فرمانده تيم هاي گشت مرزي آمريکا در عراق با استفاده از امکانات اين پايگاه مي توان ارتباطات راديويي قاچاقچيان اسلحه را کاملا قطع کرد. سرهنگ مولر همچنين تصريح کرد، با افزايش توانمندي ها ارتباطات راديويي مي توان مکالمات تلفني دلالان اسلحه زمان معامله ها و حتي محموله کاميون ها را تشخيص داد. گزارشگر راديو فردا در ادامه گفت، قرار است در اين پايگاه يکصد سرباز گرجستاني و هفتاد سرباز ارتش آمريکا مستقر شوند. وزير دفاع گرجستان نيز دراين زمينه گفت که هدف از استقرار سربازان آن کشور در مرز ايران و عراق به طور مشخص مقابله با قاچاقچيان اسلحه خواهد بود. گزارشگر راديو فردا در پايان به نقل از تحليلگران نظامي و سياسي مدعي شد، احداث پايگاه نظامي در مرز ايران و عراق بخشي از تلاش هاي وسيع آمريکا براي اقدامات موثر تر در صحنه عراق و تحت تاثير قرار دادن ايران است. منبع: http://www.mobarezin.com/index.php?dir=news&id=2693

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر

سرعت اژدرهاي ايران 4 برابر زيردريايي‌هاي شناخته شده

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با تحلیل جنگ افزارهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نوشت: در حال حاضر زرادخانه ايران شامل چندين گونه اژدر از نوع حوت Hoot است که چهار بار سريعتر از سريعترين موشک هاي زيردريايي شناخته شده در جهان حرکت مي کند.

به گزارش رجانیوز، روزنامه "جروزالم پست" با اشاره به همزمانی مانور نیروی دریایی کشورمان و کنفرانس صلح آناپوليس یادآوری کرد: ايران در تابستان سال جاری نوع جديدي از موشک هاي زيردريايي را در خليج فارس آزمايش کرده و هفته جاري نیز، ناو موشک انداز و زيردريايي جديد ساخت اين کشور را به بهره برداري مي رساند.

این روزنامه چاپ بیت المقدس با اشاره به بخش هايي از مصاحبه دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي کشور که از عملیاتی شدن ناو موشک انداز "جماران" و زيردريايي "غدير" در هفتم آذر خبر داده بود، نوشت: ايران در گذشته ادعا کرده بود که زيردريايي هاي جديد از کلاس غدير، قابل رديابي نیست و قادر به شليک همزمان موشک و اژدر است.

جروزالم پست که حساسیت ویژه ای بر پیشرفتهای نظامی ایران دارد و گزارشهای مکرری در این زمینه به چاپ رسانده، همچنین بر اساس اطلاعات موسسه گلوبال سکيوريتي از تجهیز نیروی دریایی ایران به 3 زير دريايي ساخت روسيه از کلاسkilo در نيروي دريايي ايران یاد کرد.

حساسیت رسانه های صهیونیستی بر نیروی دریایی ایران از آن روست که 40 درصد از نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می کند.

رجا نیوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه توان پاسخ به تهدید ناشی از سپر ضدموشکی آمریکا را دارد
مسکو، 7 آذر، خبرگزاری «نووستی»/ "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس از بازگشت به مسکو از کنفرانس خاور نزدیک در آمریکا، به خبرنگاران گفت که در صورت استقرار سپر ضد موشکی آمریکا در اروپا، روسیه توان پاسخ دادن به تهدیدات ناشی از آن را دارد.
واشنگتن قصد دارد سیستم موشک های رهگیر را در لهستان و ایستگاه راداری را در چک مستقر کند. طبق برنامه ریزی های طرف آمریکایی، این سیستم سال 2011-2013 بطور کامل آماده خواهد بود.
لاوروف گفت: "ما کارشناسان و طراحان نظامی بسیار حرفه ای داریم که می بینند این (استقرار سپر ضدموشکی) چه تاثیری بر امنیت ما خواهد داشت و آنان موظف خواهند بود که تدابیری در پاسخ اتخاذ کنند".
به گفته وزیر خارجه روسیه، آمریکا همچنان بر این اصرار دارد که برنامه استقرار سپر ضد موشکی در اروپا مربوط به تهدیدات ناشی از ایران است.
وی افزود: "آنها همانند سابق همین را می گویند، اما بنظر می رسد که هماهنگی کافی ندارند، زیرا نخست وزیر چک باری دیگر اعلام کرده است که به سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک خود نیاز دارد تا در برابر روسیه محافظت شود". لاوروف خاطر نشان نمود که مقامات لهستان نیز تقریباً چنین چیزی گفته بودند.


خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برنامه همکاری دفاعی روسیه و آذربایجان برای سال آینده امضا شد
باکو، 7 آذر، خبرگزاری «نووستی»/ "آناتولی سردوکوف" وزیر دفاع روسیه که برای دیدار رسمی دو روزه وارد باکو شده روز چهارشنبه مذاکراتی را با "صفر آبییف" همتای آذربایجانی خود انجام داد.
به گزارش دفتر روابط عمومی وزارت دفاع آذربایجان آبییف در جریان مذاکرات گفت: "آذربایجان و روسیه در همه زمینه ها همکاری مساعدی دارند. امیدوارم که سفر شما به ادامه توسعه همکاری های نظامی و فنی -نظامی دو کشور تحرک بخشد".
وی در مورد استفاده مشترک از رادار گابال توسط آمریکا و روسیه گفت که رادار مذکور به آذربایجان تعلق دارد و تصمیم استفاده از آن بدون شرکت آذربایجان غیر ممکن است.
وی همچنین در مورد مسائل جنوب قفقاز گفت: "متاسفانه تا به امروز ساختار کشورهای مشترک المنافع هنوز اعلام نکرده که ارمنستان کشوری اشغالگر است و گامی در این راستا اتخاذ نکرده است".
در پایان مذاکرات برنامه همکاری های نظامی دو کشور برای سال 2008 به امضا رسید.
در همین روز سردوکوف با "آرتور راسی زاده" نخست وزیر آذربایجان دیدار می کند.


خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تیر خلاص آمریکا به صادرات نظامی روسیه
چند روز پیش طرحی قانونی به مجلس نمایندگان کنگره آمکریکا ارائه شد که از جرج بوش تحریم کمپانی های روسی که به ایران و سوریه تسلیحات صادر می کند را مطالبه می کرد. بعقیده کارشناسان، چنین اقدامی از سوی لابی تسلیحاتی آمریکا پیشنهاد شده بود که نگران توسعه طلبی صنایع نظامی روسیه در بازار بین المللی تسلیحات است و این تحریمات آمریکایی باید هشداری به خریداران بالقوه محصولات روسی باشند.
در کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان آمریکا که این طرح قانونی را ارائه کرده است، نتوانستند به خبرنگار RBC daily فهرست دقیق موسسات روسی و سازمان هایی که قرار است مشمول تحریم قرار گیرند را اعلام کنند و اطلاع دادند که این فهرست باید با حضور کارشناسان بررسی شود.
احتمال می رود موسسه "استارت"، تولید کننده مجموعه پدافند موشکی "تور-ام1" تحریم شود. توافقنامه صدور 29 مجموعه "تور" در سال جاری با ایران منعقد شده بود. اتحادیه "آلماز آنتی" نیز ممکن است تحریم شود، این اتحادیه تولید کننده سیستم های ضد هوایی "استریلتس" است که مسئله صدور آنها به سوریه در مرحله بررسی است.
اولین بار نیست که موسسات صنایع نظامی روسیه با تحریمات آمریکایی مواجه می شوند. در ماه ژانویه سال جاری، آمریکا دفتر طراحی و ساخت دستگاه ها در تول، دفتر طراحی و ساخت ماشین آلات در کالومنا و نیز تنها کمپانی واسطه دولتی برای صادرات نظامی، یعنی "روس ابارون اکسپورت" را تحریم کرد. بهانه آمریکا برای تحریم این موسسات نیز عرضه تسلیحات و کمک به برنامه های نظامی ایران و سوریه بود.
"پاول زولوتاریف" معاون مدیر انستیتوی روسی مطالعه آمریکا و کانادا در رابطه با اینکه تحریمات جدید آمریکا چه تاثیری بر صنایع نظامی روسیه خواهند داشت، گفت که "هیچ تاثیری" نخواهند داشت. به گفته وی تحریمات بسیاری می توان تنظیم کرد، اما این ها هیچگونه تاثیری بر همکاری های مسکو با تهران و دمشق نخواهند داشت. وی معتقد است که تحریم علیه صنایع نظامی روسی، اقدامی علیه صدور تسلیحات به ایران و سوریه نیست، سهم سوریه تنها 4% از صادرات نظامی روسیه است و مبلغ کل معاملات با ایران بیش از 700 میلیون دلار نیست. در صورتی که، حجم کل صادرات نظامی روسیه در سال 2006 برابر با 8.1 میلیارد دلار بوده است. روسیه پس از آمریکا بطور دائم جایگاه دوم از نظر صدور تسلیحات را دارد و حتی در سال 2005 در این زمینه از آمریکا پیشی گرفت.
همین نگرانی مسئولین صنایع نظامی آمریکا از رقابت با روسیه، سبب فعال شدن نمایندگان کنگره شده است. زولوتاریف تصریح کرد که لابی تسلیحاتی آمریکا تکانی خورده و از طریق کنگره تیری به سمت روسیه می فرستد که می تواند سایر خریدارانی که به مراتب بیشتر از ایران و سوریه خریداری می کنند را بترساند.



منبع : خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا کاری به تکراری و قديمی بودن نداريم.
تشکر ميکنم از دوست عزيز که سعی کرده اينو به اشتراک بزاره.

کسی روسيه رو نميتونه تحريم کنه.مثلا تاحالا امريکا به شرکت های روسی فناوری نظامی انتقال ميداده که حالا بخواد نده!
يا قطعات سدو00 و سدو00 0 س400 و سوخو و ميگ رو تعمين ميکرده که حالا نخواد ادامه بده!
بازار تسليهت 2 سو داره يه سری مثل کشور های عرب به سمت امريکا و يسری ديگه مثل ايران و سوريه و .... بسمت روسيه.همينجوريش هم خريدار های اصلی روسيه تحريم امريکا هستن نيازی به تحريم نيست

از اين گذشته اگه روسيه به ايران 20 تا سوخو نده که از اون ور امريکا نميتونه 200 تا جنگنده به برادرن عرب ما قالب کنه.
اينا همش تبليغات هست و بس
البته شکی نيست که دولت مردن امريکا هم از خداشونه جلو فروش به ايران را تا حد ممکن بگيرن اما خوب بايد ديد زور کی بيشتر ميچربه؟دولت مردان بی طرف يا جناح تسليحاتی؟
(که واقعاً عجب سودی ميکنن!چه محصولی بشر ميتونه توليد کنه که اگه 10 تومن واسه توليد هر واحدش خرج کنه بتونه به قيمت 300 تومن بفروشه؟)
يه سؤال کدوم حيوان وهشی رو سراغ دارين که واسه کشتن هم نوع خودش وسيله بسازه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
RedArmy
دوست عزیز شما به عنوان عضو گروه خبر در این بخش امکان ویرایش و حذف دارید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تركيه 10 هواپيماي جاسوسي از اسرائيل خريد رژيم اسرائيل در قراردادي به مبلغ 180 ميليون دلار، 10 فروند هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين به ارتش تركيه فروخت. اين هواپيماها كه از نوع "هارون‌ماحاتز" هستند، توانايي 52 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 9 هزار متري را دارند. تل‌آويو مدعي شده است اين هواپيماها را با هدف جمع‌آوري اطلاعات درباره گروه تروريستي موسوم به حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) در شمال عراق در اختيار تركيه قرار داده است. پيش از اين برخي نشريات ترك اعلام كرده بودند ارتش تركيه قراردادي با صنايع نظامي اسرائيل منعقد كرده كه به موجب آن، تل‌آويو هواپيماهاي پيشرفته شناسايي بدون سرنشين را با هدف جمع‌آوري اطلاعات از افراد مسلح در شمال عراق و فراهم‌آوردن زمينه براي حمله نظامي به آنها در اختيار تركيه قرار مي‌دهد. منبع : آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"سوخوی" در مالزی مرکز خدمات بعد از فروش احداث می کند لانکاوی (مالزی)،12 آذر، خبرگزاری «نووستی»/"میخاییل پاگاسیان" رییس کمپانی "سوخوی" روز دوشنبه در جریان مراسم افتتاح نمایشگاه تجهیزات هوا-فضای " LIMA-2007" به خبرنگاران اطلاع داد که این کمپانی مرکز ارائه خدمات بعد از فروش جنگنده های خود را در مالزی افتتاح خواهد کرد. پاگاسیان گفت: "هدف اصلی مذاکرات ما در نمایشگاه اجرای توافقنامه از قبل امضا شده با مالزی در خصوص تربیت خلبانان است. این برنامه به دقت اجرا می شود. به غیر از این یکی از وظایف مهم در جریان نمایشگاه کنونی تاسیس مرکز فنی ارائه خدمات بعد از فروش هواپیماها نظامی ما در خاک مالزی است". کلا در چارچوب قرارداد امضا شده با مالزی صدور 18 فروند جنگنده به بهای 900 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. پاگاسیان همچنین توضیح داد که در نمایشگاه LIMA-2007 این کمپانی مذاکراتی را با سفارش دهندگان بالقوه از آسیای جنوب شرقی از جمله اندونزی و ویتنام انجام خواهد داد. منبع : خبرگزاري روسيه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزير دفاع اعلام كرد: پيشنهاد تشكيل نيروي نظامي مشترك كشورهاي حاشيه خليج‌فارس خبرگزاري فارس: وزير دفاع كشورمان پيشنهاد كرد با تشكيل نيروي نظامي مشترك ميان كليه كشورهاي خليج فارس، امنيت منطقه تامين شود. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه صبح امروز با هيئت عالي‌رتبه نظامي عمان ديدار كرده بود با تشريح سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در منطقه كه بر اصول حسن همجواري، ايجاد الگوي امنيت منطقه‌اي توسط كشورهاي منطقه و امنيت در خدمت توسعه و پيشرفت استوار است ايجاد يك نيروي نظامي مشترك ميان كليه كشورهاي خليج فارس براي مبارزه با ناامني، قاچاق، دزدي دريايي و تروريسم را تضمين كننده امنيت منطقه دانست. وي با اشاره به حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سران شوراي همكاري خليج فارس، از آن به عنوان نقطه عطفي در روابط ايران با كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس يادكرد و افزود: امنيت منطقه‌اي و توسعه همه جانبه در سايه روابط دوستانه و همه جانبه و همكاري‌هاي منطقه‌اي شكل مي‌گيرد. نجار اجراي پروژه ايران هراسي از سوي نيروهاي بيگانه در منطقه را در راستاي تحقق اهداف و منافع بلندمدت آنان در غارت و چپاول منابع اين منطقه دانست و تصريح كرد: دعوت شوراي همكاري خليج فارس از دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامي ايران نشان‌دهنده اراده رهبران كشورهاي منطقه براي توسعه و افزايش همكاري‌هاي في‌مابين است. وزير دفاع همچنين آمادگي وزارت دفاع كشورمان را براي انتقال فناوري‌هاي مستقل و بومي نظامي ايران به كشورهاي منطقه خليج فارس بويژه كشور عمان اعلام كرد. سعودبن سليمان بن ناصر آل حسبي معاون عمليات ارتش عمان و رئيس هيئت نظامي اين كشور نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و ابلاغ سلام‌هاي گرم وزير دفاع عمان به سردار نجار بر گسترش همكاري‌هاي ايران و عمان در همه زمينه‌ها تاكيد كرد. وي گفت: همكاري‌هاي دفاعي ايران و عمان سابقه طولاني دارد و ما تلاش مي‌كنيم اين روابط به سطوح بالاتري ارتقا پيدا كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.