Recommended Posts

هند اعلام كرد زيردريايي اتمي ساخت اين كشور تا دو سال آينده به آب انداخته خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]به رغم گزارش آمريكا؛

مذاكره پراگ با واشنگتن بر سر استقرار سپر موشكي ادامه مي‌يابد

تصویر

دولت جمهوري چك اعلام كرد كه به رغم گزارش اخير برآورد جاسوسي ملي آمريكا مبني بر نبود انحراف در برنامه هسته‌اي ايران، مذاكرات با واشنگتن بر سر ميزباني سپر موشكي ادامه مي‌يابد.[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خارجه جمهوري چك در بيانيه‌اي اعلام كرد: «گزارش جاسوسي آمريكا درباره ايران بر رفتار دولت چك در خصوص ادامه مذاكرات با واشنگتن بر سر استقرار پايگاه موشكي در خاك اين كشور تأثيري نخواهد داشت.»
واشنگتن به بهانه وجود تهديد از سوي كشورهاي مخاصم نظير ايران و كره‌ شمالي تلاش مي‌كند در اروپاي شرقي و در نزديكي روسيه سپر موشكي مستقر كند.
وزارت خارجه چك مدعي شد كه گزارش جاسوسي آمريكا به برنامه هسته‌اي ايران مربوط مي‌‌شد و هيچ ارتباطي با توسعه سيستم‌هاي ارسال موشك ندارد كه هم‌اكنون ادامه دارد.
جمهوري چك در اين بيانيه مدعي شد:‌«بر اساس برآوردهاي فعلي مبني بر اينكه ايران بين سال‌هاي 2010 تا 2015 مي‌تواند به قابليت توليد سلاح اتمي دست يابد، اين قطب اروپا بايد تا آن تاريخ سپر موشكي مستقر كند.»
آمريكا قصد دارد تا سال 2012 رادار ضدموشكي خود را در جمهوري چك و 10 موشك‌ بازدارنده را در لهستان مستقر كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اجراي قوانين جديد براي شركت‌هاي امنيتي در عراق

تصویر

وزارت دفاع (پنتاگون) و وزارت خارجه آمريكا در مورد راهكارهايي به توافق دست ‌يافتند كه به گفته آنها نظارت بر شركت‌هاي خصوصي امنيتي در حال ماموريت در عراق را بهبود خواهد بخشيد.[/align]

به گزارش فارس به نقل از بي.بي.سي، اين اقدام به فرماندهان نظامي آمريكا نقش بيشتري در هماهنگ كردن اقدامات شركت‌هاي خصوصي امنيتي مي‌دهد كه وظيفه محافظت از ديپلمات‌ها و نظاميان آمريكايي را بر عهده دارند.
اين توافق همچنين استانداردهاي جديد بازجويي را با استناد به نقض قانون در نظر گرفته است كه در واكنش به كشته شدن 17 عراقي در ماه ميلادي سپتامبر مطرح شد.
شركت‌هاي امنيتي هنوز حق استفاده از تسليحات مرگبار جهت دفاع از خود و ديگران را در صورتي كه احساس خطر جدي كنند، دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چین در مراسم هشتادمین سالگرد تاسیس ارتش مردمی این کشور که در شهر پکن برگزار شد توان نظامی خود را با ارائه موشک بالستیک DF 31A اینتر کنتینتال و نمونه زیر دریایی تهاجمی هسته ای 93.یا SSN به نمایش گذاشت. در این مراسم همچنین موشک بالستیک برد متوسط DF 21وبرد کوتاهDF 11 به نمایش در امد.گفته می شود برد موشک DF 31Aبیش از 10000کیلومتر است که برد ان به شهر های امریکا و کانادا نیز می رسد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناوگان دریایی روسیه گشت در آبهای اقیانوس را آغاز کرد مورمانسک، 15 آذر، خبرگزاری «نووستی» / گروه کشتی هایی از ناوگان شمالی نیروی دریایی فدراسیون روسیه شامل کشتی های تهاجمی، ناو هواپیمابر و کشتی های پشتیبانی روز چهارشنبه عازم گشت دور دست در شمال شرق اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه شد. ناوها پس از گزارش روز گذشته "آناتولی سردوکوف" وزیر دفاع فدراسیون روسیه به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور کشور، درباره از سر گیری حضور در آبهای اقیانوس گشت خود را آغاز کردند. این گشت نظامی از 5 دسامبر تا اوایل فوریه ادامه خواهد داشت. طی این مدت کشتی های نظامی و پشتیبانی ناوگان شمالی به بنادر کشورهای خارجی سر می زنند و به همراه کشتی های نیروی دریایی سایر کشورها در مانورهای نظامی شرکت می کنند. طی این گشت ناوها بیش از 12 هزار مایل را طی خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا نويسنده اين كتاب با ؛ دوم : تو سريال چارخونه نسبت داره icon_cheesygrin :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 17 آذر، خبرگزاری «نووستی»/ نیروهای استراتژیک موشکی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه روز شنبه با موفقیت موشک قاره پیمای "توپول" (РС-12М) را پرتاب کردند. "الکساندر وفک" (Alexander Vovk) نماینده مطبوعاتی نیروهای موشکی با اطلاع این مطلب به «نووستی»، گفت: "پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای (РС-12М) "توپول" روز 8 دسامبر ساعت 17:43 دقیقه به وقت مسکو از میدان نظامی دولتی "کاپوستین یار" در استان آستراخان صورت گرفت". پرتاب پیشین موشک بالستیک قاره پیمای "توپول" روز 18 اکتبر انجام شده بود. بدین ترتیب مدت بهره برداری از این مجموعه موشکی که در ابتدا 10 سال بطور تضمین شده اعلام گشته بود، به 21 سال افزایش یافت. در نیروهای موشکی روسیه مجموعه های "توپول-ام" (TOPOL-M) در انواع زیر زمینی و سیار وجود دارند. اولین مجموعه زیر زمینی توپول-ام" (РС-12М) (بر اساس طبقه بندی ناتو SS-X27)، در سال 1977 در نیروهای مسلح قرار گرفت. اولین مجموعه سیار نیز از دسامبر 2006 کشیک نظامی خود را آغاز کرده است. این مجموعه های موشکی دارای ویژگی هایی منحصر بفرد هستند، از جمله این که موتور موشک امکان پرتاب به مراتب سریعتر آن نسبت به سایر انواع موشک ها را فراهم می کند. علاوه بر این این، چند ده موتور کمکی و دستگاه هدایتی مسیر پرواز کنترل می کنند که این مسیر موشک را برای دشمن غیر قابل پیشبینی می سازد. بعقیده طراحان "توپول ام"، این مجموعه بهیچ وجه تحت تاثیر نوسانات الکترومعناطیسی قرار نمی گیرد. سازنده مجموعه های موشکی "توپول ام"، آکادمیسین "یوری سولومونوف" مدیر انستیتو تجهیزات حرارتی مسکو می باشد. از :pe.rian.ru

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم 2 تا عکس با لینک اصلیش
راستش من روسی بلد نیستم ولی 1 سری مشخصاتش ظاهرا اینه:
برد 10000 کیلومتر
طول 18.5 متر
قطر 1.8 متر
بقیشو اگر تونستید بخونید به منم بگید
http://www.kapyar.ru/index.php?pg=215
تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم در جواب موشک عاشورا و برای رو کم کنی ایران اینو آزمایش کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام سونارهاى نيروى دريايى امريکا متهم اصلى مرگ دلفين های خلیج فارس هستند در حالى که کارشناسان بين‌المللى دلفين‌شناس از ‌IUCN‌ ، دو روز قبل، علت اصلى مرگ و مير سرى اول دلفين‌ها در جاسک را صيادى عنوان کردند، در کارگاه هم‌انديشى مرورى بر علل مرگ و مير دلفين‌ها در ايران، تعدادى از کارشناسان علت مرگ و مير دلفين‌ها را چيزى به جز صيادى اعلام کردند، به شکلى که سونارهاى نيروى دريايى امريکا در اين جلسه به عنوان متهم اصلى مرگ و مير دلفين‌ها عنوان شد. به گزارش ايسنا، مرتضوي، رييس پژوهشکده اکولوژى خليج فارس در اين جلسه که در سازمان شيلات برگزار شد، با اشاره به اين که 40 گونه دلفين در 17 جنس شناسايى شده‌اند، افزود: نتايج بررسى‌ها در خصوص علل مرگ و مير دلفين‌ها در جاسک در سرى دوم نشان داد هيچ زخم و جراحتى بر روى بدن آنها و تور صيادى مشاهده نشده است.از سوى ديگر آلودگى نفتى و کشنده قرمز نيز علت مرگ و مير اين دلفين‌ها نبوده است. او با اشاره به اين که سرى دوم دلفين‌هاى تلف شده در منطقه کوه مبارک جاسک از نوع دلفين‌هاى نوارى بوده‌اند، افزود: معده اين دلفين‌ها فاقد هرگونه مواد غذايى بوده است. از سوى ديگر با توجه به اين که در زمان وقوع اين حادثه، تنها يک شناور پرساينر آن هم در آب‌هاى بين‌المللى در حال صيد بوده است، مى‌توان اين طور نتيجه‌گيرى کرد که چون معده دلفين‌ها عموما خالى بوده، پس فرضيه صيادى پذيرفته شده نيست. از سوى ديگر، با توجه به شنى و کم‌شيب بودن ساحل منطقه، احتمال اختلال در سيستم جهت‌يابى و تعيين مسير دلفين‌ها وجود دارد. همچنين عوامل آلاينده‌ها را هم مى‌توان عامل مرگ دلفين‌ها دانست. او پيشنهاد کرد: کميته ملى تشکيل و اطلاع‌رسانى بموقع شده و از انتشار اخبار متناقض جلوگيرى شود؛ از سوى ديگر ايجاد شبکه رديابى ماهواره‌اى براى شناورهاى صيادى نيز ضرورى است. نگارستان، متخصص اکولوژى نيز در اين جلسه مهمترين عامل مرگ و مير دلفين‌ها را اختلال در سيستم رديابى آنها از طريق سونار ناشى از کشتى‌ها و زيردريايى‌هاى امريکايى دانست. او در خصوص علت شکستگى پوزه برخى دلفين‌ها نيز گفت: دلفين‌هايى که دچار اختلال در سيستم رادارى شوند، مى‌توانند به ساحل برخورد کرده و پوزه آنها بشکند. دکتر نگارستان با رد علت صيادى در مرگ و مير دلفين‌ها گفت: دلفين‌ها نمى‌توانند در صيد کوشکير و ترال صيد شوند، از سوى ديگر با صيد پرساينر نيز نمى‌توان دلفين‌هاى صد کيلوگرمى را بالا کشيد. او با اشاره به اين که ناوگان نظامى امريکا به فراوانى در منطقه وجود دارد، افزود: امريکا در مناطق حساس نظامي، از سونار قدرتمند خود استفاده مى‌کند که اين عمل در بسيارى از نقاط دنيا موجب ساحل‌گيرى دلفين‌ها و نهنگ‌ها شده است. مهندس صديقي، مديرکل دفتر اکوبيولوژى سازمان حفاظت محيط زيست نيز در حاشيه اين کارگاه با تاکيد بر اينکه سازمان حفاظت محيط زيست با تمام توان کارشناسى داخلى و خارجي، موضوع مرگ و مير دلفين‌هاى جاسک را بررسى مى‌کند، افزود: تا يک هفته ديگر، گزارش تيم بين‌المللى مطالعه‌کننده در اين زمينه اعلام مى‌شود. از سوى ديگر تمام اين اطلاعات در کميته ملى که به منظور بررسى علل مرگ و مير دلفين‌ها در سازمان حفاظت محيط زيست تشکيل شده، بررسى خواهد شد. او خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محيط زيست هرگونه نتيجه علمى و شواهدى را که بر اساس مستندات موجود باشد، به عنوان علت حادثه اعلام خواهد کرد . http://www.ashtidaily.com/detail.aspx?cid=122026 منبع:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هم آمریکا متهم و هم ایران می دونید چرا چون انقدر رزمایش و ... تو خلیج فارس راه انداختم و انقدر این امریکایی ها این ناو ها و این ناو های هواپیما بر شون رو تو خلیج فارس چرخوندن که این دلفین ها از ترس مردن icon_cheesygrin :| :| :lol: :lol: :( :cry: :cry: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام امضاي توافقنامه همكاري نظامي - امنيتي ميان ونزوئلا و بلاروس روساي جمهور بلاروس و ونزوئلا توافقنامه جديد همكاري در زمينه هاي نظامي و امنيتي امضا كردند. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آژانس بوليواري ونزوئلا اين توافقنامه روز شنبه در جريان ديدار الكساندر لوكاشنكو رئيس جمهور بلاروس از ونزوئلا در ايالت انسوانگي منعقد شد. هوگو چاوز و آلكساندر لوكاشنكو در اين مورد خاطرنشان كردند: همكاري هاي دو كشور مبتني بر اصول برابري، همبستگي و احترام متقابل به استقلال و حاكميت ملي طرف مقابل هستند. گفتني است ونزوئلا و بلاروس پيشتر براي همكاري در بخش هاي نفت، گاز، پتروشيمي و معدن نيز به توافق دست يافته بودند.قراردادهاي جديد همكاري بين ونزوئلا و بلاروس در زمينه نظامي، قضايي، امنيتي، اقتصادي، بازرگاني، مالي، صنعتي، كشاورزي، علمي، آموزشي، فرهنگي، تغذيه و مسكن است. منبع: ://www.kayhannews.ir/860919/16.htm#other1611

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام دور جديد گفت وگوهاي آمريكا و روسيه درباره سپر موشكي مقامات عاليرتبه آمريكا و روسيه روز پنجشنبه در بوداپست، مسايل مربوط به طرح سپر موشكي را مورد بررسي قرار مي دهند. به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري رويتر، وزارت خارجه آمريكا در بيانيه اي اعلام كرد: آمريكا به مذاكره درباره پيشنهادها و ايده هايش براي همكاري دفاع موشكي و نيز همكاري راداري با روسيه با هدف رصد مشترك تهديدهاي موشكي خاورميانه ادامه خواهد داد. واشنگتن ماه گذشته بسته اي پيشنهادي را به مسكو داد كه شامل پيشنهادهايي بود كه به گفته واشنگتن با هدف از بين بردن نگراني هاي روسيه درباره سامانه موشكي آمريكا در اروپا ارائه شده است. روسيه نيز اعلام كرده است كه استقرار سامانه دفاع موشكي آمريكا در اروپا تهديدي براي امنيت ملي اين كشور به شمار مي رود. منبع: http://www.kayhannews.ir/860919/16.htm#other1611

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم که روسیه زیر بار نره و همینطور ایستادگی بکنه این امریکا می خواد هر جایی ضهرشو ریزه از خاورمیانه گرفته تا اروپا . اگر روسیه قبول کنه ایران نمی تونه در صورت جنگ با آمریکا از موشک های بالستیکش مثل عاشورا و شهاب به مقاصد اروپایی مثل فرانسه و ... شلیک کنه البته به این تکنولوژی ما ممکن تا دو سال تا ... برسیم . :| :| :lol: :lol: icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام ارتش تركیه برای هدف قرار دادن پایگاه های پ ك ك در شمال عراق چندین سكوی پرتاب موشك در مرز مشترك با این كشور مستقر كرد. به گزارش شبكه خبر ، پایگاه اینترنتی روزنامه حریت اعلام كرد : ارتش تركیه امروز سكوی های پرتاب موشك خود را در مناطق مرزی حكاری ، یوكسك اوا وشمدینلی مستقر كرد تا در چارچوب همكاری مشترك اطلا عاتی با آمریكا ، اردوگاه ها و مخفیگاه های عناصر پ ك ك را در شمال عراق هدف موشك های دوربرد قرار دهد. گزارش منابع خبری حاكی است هواپیماهای جاسوسی آمریكا به طور مستمر در حال پرواز بر مناطق مرزی تركیه و عراق هستند. منبع: http://www.basirat.ofogh.net/news.aspx?newsid=16404

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.