Recommended Posts

[align=center]كوس رسوايي و توقيف اموال هنگفت شاهزاده سعودي در آمريكا[/align]

در حالي كه به رغم اثبات رشوه‌خواري مقامات و شاهزادگان سعودي در پرونده جنجالي فروش سلا‌ح‌هاي انگليسي به عربستان، رياض و لندن تلاش مي‌كردند با سرپوش گذاشتن بر اين رشو‌ه‌ها، مانع ضربه‌ خوردن اين معامله کلان و روابط انگليس و عربستان شوند، سرانجام با شكايات انجام شده، سرمايه‌هاي شاهزاده بندر بن سلطان توقيف شد.

[align=center]تصویر[/align]

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از روزنامه انگليسي «تايمز»، بخشي از سرمايه‌هاي آمريكايي «پرنس بندر بن سلطان»، سفير سابق عربستان در آمريكا با حكم دادگاهي مسدود شد. اين اقدام در پي شكايتي از اتهامات رشوه‌خواري وي در پرونده شركت دفاعي و تسليحاتي BAE بريتانيا بوده است.
بنا بر مدارك ديده شده، اين قرار به سود يك پانسيون در ميشيگان و بر پايه شكايتي كه در دادگاه منطقه‌اي كلمبيا اقامه شده بود، صادر شده است.

[align=center]تصویر[/align]

بر پايه اين حكم كه سه‌شنبه گذشته صادر شده است، بندر حق خارج كردن هرگونه سرمايه‌ به دست آمده از فروش اموالش در آمريكا را ندارد. اين در حالي است كه بندر، مالك گرانترين خانه جهان در «پيكتين كانتي» كلورادو است. وي در جولاي 2006 تصميم به فروش اين خانه به قيمت 135 ميليون دلار گرفته بود.
اين ملك با مساحت 95 هكتار، از كاخ سفيد بزرگتر بوده و داراي پانزده اتاق، شانزده دستشويي، يك استخر داخلي، اتاق ورزش و... است.

صدور اين حكم در پس شكايت اين پانسيون به نمايندگي از سرمايه‌گذاران معترضي صادر شده كه در سپتامبر گذشته، به مخالفت با اقدامات شركت BAE و بندر، مدير سابق اين شركت پرداختند.
اين پرونده متمركز بر اين است كه دو ميليارد دلار رشوه به مقامات سعودي، از جمله بندر پرداخت شده است تا قرارداد خريد هواپيما و ديگر تجهزات از سوي عربستان تضمين شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اقدام روسيه و چين در جلوگيري از مسابقه جديد تسليحاتي

وزير امور خارجه روسيه امروز اعلام كرد مسكو و پكن قرارداد جديدي با هدف ممنوعيت استفاده از تسليحات در فضا را پيشنهاد كردند.

تصویر[/align]

به گزاش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "سرگي لاوروف" در كنفرانس خلع سلاح در ژنو اعلام كرد روسيه و چين پيشنهاد قرارداد جديدي را براي ممنوعيت استفاد از تسليحات در فضا ارائه كرده‌اند.
وي افزود: «بدون جلوگيري از يك مسابقه تسليحاتي در فضا، امنيت بين‌المللي كامل نخواهد بود.»
لاوروف تصريح كرد: «كار جلوگيري از ايجاد يك مسابقه تسليحاتي در فضا در دستور كار اين كنفرانس قرار دارد. اكنون زمان آغاز كار عملي جدي در اين زمينه است.»
نگراني‌ها درباره به راه‌افتادن مسابقه تسليحاتي جديد در فضا هنگامي افزايش يافت كه چين يك موشك ضدماهواره را آزمايش كرد و باعث ايجاد مخالفت‌هاي ديپلماتيك شد.
اين در حالي است كه آمريكا نيز برنامه ضدموشكي گسترده‌اي كه شامل موشك‌هاي ليزري تا موشك‌هاي تخريب‌كننده ماهواره را در اختيار دارد.
"پيمان فضاي خارج از جو 1967 ميلادي" ساخت يا ذخيره تسليحات نظامي شامل تسليحات هسته‌اي يا سلاح‌هاي كشتار جمعي در مدار زمين و تأسيسات آنها بر روي سياره ماه را منع مي‌كند، اما ساقط كردن ماهواره را شامل نمي‌شود.
وزير امور خارجه روسيه تأكيد كرد: «استقرار تسليحات در فضا توسط يك كشور به‌طور اجتناب‌ناپذيري به يك واكنش زنجيري منتهي خواهد شد و اين به طور طبيعي با تشديد مجدد مسابقه تسليحاتي هم در فضا و هم در زمين همراه خواهد بود.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]در ديدار اولمرت با مركل

رژيم صهيونيستي خواستار تسريع در ساخت زيردريايي با قابليت حمل كلاهك اتمي شد

راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد: نخست وزير اسرائيل در ديدار امروز با صدر اعظم آلمان از وي خواسته است ساخت دو زير دريايي با قابليت حمل كلاهك هسته‌اي براي اسرائيل را با سرعت بيشتري دنبال كند.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان، راديو رژيم صهيونيستي به نقل از يك منبع نزديك به اولمرت گفت: اولمرت در اين ديدار شدت نياز اسرائيل به اين زيردرياييها و ضرورت سرعت در ساخت آنان را به اطلاع "آنگلا مركل" صدر اعظم آلمان رساند.
به گفته اين منبع اين زيردرياييها به عنوان بازوي استراتژيك اسرائيل به حساب مي‌آيند، بويژه آنكه آنها قابليت حمل كلاهك اتمي را نيز خواهند داشت.
اين دو زيردريايي همچنين در ديدار اولمرت با كمسيون‌هاي روابط خارجي و دفاع در پارلمان آلمان نيز در رأس برنامه‌هاي وي خواهد بود.
همچنين اولمرت در اين ديدار بار ديگر ايران را به ادامه فعاليت براي ساخت سلاح اتمي متهم كرد و از جامعه جهاني خواست تمام گزينه‌هاي تعامل با "خطرات احتمالي ايران" در دستور كار باشد.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي بدون امضاي معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي زرادخانه‌اي بالغ بر 200كلاهك اتمي دارد و حتي به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه بررسي از سايت هاي هسته‌ايش را نمي‌دهد.
آنگلا مركل در اين ديدار بدون توجه به اظهارات اولمرت بر حل و فصل مسأله ايران از طرق ديپلماتيك با استراتژي تطميع و تهديد تاكيد كرد.
وي مدعي شد: ما معتقديم ايراني‌ها به پيگيري طرح هايشان براي ايجاد ظرفيتي جهت سلاح‌هاي غير متعارف ادامه مي دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]مخالفت لاوروف با تلاشهاي آمريكا براي نظامي كردن فضا

وزير خارجه روسيه در كنفرانس سالانه خلع سلاح سازمان ملل در ژنو، « پيمان ممانعت از استقرار تسليحات نظامي در فضا»، طرح مشترك روسيه و چين به منظور مقابله با مسابقه تسليحاتي در فضا را پيشنهاد داد.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ايزوستيا»، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در چارچوب كنفرانس سالانه سازمان ملل متحد در خصوص خلع سلاح كه امروز در ژنو برگزار شد، طرح مشتركي از جانب روسيه و چين را تحت عنوان « پيمان ممانعت از استقرار تسليحات نظامي در فضا، استفاده از زور و يا تهديد در قبال تاسيسات فضايي»، به منظور مقابله با مسابقه تسليحاتي در فضا را پيشنهاد داد.
لاروف در جمع خبرنگاران اظهار داشت، روسيه اميدوار است بتواند ايالات متحده را متقاعد سازد تا تسليحات نظامي را در فضا مستقر نسازد.
به گفته وي، ما مي دانيم كه در آمريكا در اين خصوص ترديدهايي وجود دارد، ولي اميدواريم كه اين ترديدها در جريان كار بر روي متن « پيمان ممانعت از استقرار تسليحات نظامي در فضا، استفاده از زور و يا تهديد در قبال تاسيسات فضايي» برطرف گردد.
وزير خارجه روسيه تاكيد كرد، نبايد اجازه داد تا قلمرو فضا نظامي شود. وي همچنين خاطر نشان ساخت، «در رابطه با پيمان ممانعت از استقرار سلاح در فضا بايد بگويم كه 5 سال است كه روي اين مسئله كار صورت گرفته است.»
لاوروف با ذكر اينكه برخي كشورها از نظريه اين پيمان حمايت كرده اند، افزود، «دقيقا در كنفرانس خلع سلاح در ژنو مشخص شد كه عوامل احتمالي اين توافق و متني كه امروز ما بعنوان يك سند رسمي به همراه شركاي چيني خود منتشر كرده ايم، در بسياري از موارد منعكس كننده نقطه نظرات و عقايد بسياري از كشورهاي شركت كننده در اين كنفرانس است.»
به نوشته اين روزنامه، البته سئوال اينجاست كه آيا اين طرح مي تواند طرحهاي جنگ ستارگان آمريكا را متوقف سازد؟ طرح «پيمان مربوط به ممانعت از استقرار تسليحات نظامي در قلمرو فضا، استفاده از زور و يا تهديد در قبال تاسيسات فضايي» در مجموع مورد پسند آمريكاييان نيست.
دونالد ملي، مشاور وزير امور خارجه آمريكا در مسائل خلع سلاح با صراحت و بدون پرده اعلام داشت كه واشنگتن از اين سند حمايت نخواهد كرد.
اين ديپلمات گفت: «ما با مطالعه طرح مشترك روسيه و چين در اين زمينه، هيچ پيشنهاد تازه اي را كه بتوان مواضع ايالات متحده را در خصوص اين مسئله تغيير بدهد، نيافته ايم.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حادثه در پايگاه اول دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران(بندرعباس)

22/11/1386 دوشنبه
به گفته ي يكي از پرسنل نيروي دريايي در پي تعميرات و بازسازي يكي از ناوهاي كانورت ارتش
بي احتياتي باعث حادثه دلخراشي شد .
اين حادثه كه به خاطر جوشكاري قسمتهايي از ناو الوند روي داد باعث آتش سوزي گسترده در آين ناو شد . و باعث تلفات جاني ومادي گسترده شده است .
مجروحان اين حادثه كه نزديك به 150 نفر بودند به بيمارستان ارتش منتقل كردند و تا اطلاع ثانوي ممنوع ملاقات هستند. حال چند نفر از آنها بسيار وخيم است.
هنوز از تعداد كشته ها خبري در دست نيست .
لازم به ذكر است اين ناو در سال 1367 از سوي ناوگان آمريكا به شدت آسيب ديد كه پس بازسازي دوباره وارد خدمت شده بود.
حادثه مشابهي در چند سال قبل به همين دليل روي داد كه باعث شهادت چندين تن از ملوانان و افسران غيور اين كشور شد.


همچنين چند ساعت بعد از همين حادثه ناوشكن سبلان به دلايل نا معلومي در خطر غرق شدن قرار گرفته بود .
پس از اين ناوچه هاي امريكايي پيشنهاد كمك به اين داده مي شود كه فوري رد مي شود و گفته مي شود فرماندهان در پي آموزش افسران و ملوانان خود هستند.


هنوز خبري در اين مورد در رسانه هاي ايران يا وبلاگ ها در دسترس نيست.

لطفا اگر كسي اطلاعات بيشتري دارد در اختيار بنده قرار دهد.
ITNOG
86/11/26

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شایعه است! :lol: icon_cheesygrin به نظرم شما عضو شده بودی تا شایع بپراکنی برادر؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شایعه است و ناو الوند الان سالم و سرحال در حال انجام ماموریت است. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام اگر اين خبر دروغ محض باشه خيلي خوبه. روي حرفمم زياد اصرار نمكنم :lol: اما اگر كمي صبر مي كرديد و بعد از تحقيق جوابو منو مي دادين خيلي خوب ميشد. 2تا از آشنايان و يكي از فاميلهاي دوست من جز مصدومان هستند. سوختگي درجه 2 و 3 نشانه چيست ؟ يك خواهشم از دوستم lich : فوري ديگران را به شايه پراكني متهم نكن . نمي شود انتظار داشت اين خبر را به صورت گسترده در رسانه هاي ايران پخش كنند. اگر هم آقا سعيد آشنايي در پايگاه دارد سوالي بپرسد بعد به من خبر بدهدممنون مي شوم. من ساكن بندر عباس هستم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی منابع رسمی (داخلی و خارجی) چنین خبری اعلام نکرده اند یعنی اتفاقی نیفتاده یا هم اگر بوده خیلی کوچک است. اگر این خبر صحت داشت الان شبکه های ماهواره ای جشن گرفته بودن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پوتين: روسيه آماده پاسخ به تهديدات ناتو است

رئيس جمهور روسيه امروز اعلام كرد روسيه آماده است تا موشكهايي مستقر در كشورهاي عضو پيمان ورشو را در صورت پيوستن اين كشورها به ناتو، مورد هدف قرار دهد.

تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ولاديمير پوتين" امروز اعلام كرد روسيه آماده است تا موشكهاي مستقر در كشورهاي عضو پيمان ورشو مانند اوكراين را در صورتي كه اين كشور خواستار پيوستن به ناتو باشد يا تمايل به ميزباني تجهيزات نظامي غرب را داشته باشد، مورد هدف قرار ‌دهد.
پوتين در آخرين كنفرانس مطبوعاتي سالانه خود قبل از اتمام دوره رياست جمهوريش گفت: «روسيه مجبور است موشكهاي مذكور را مورد هدف قرار دهد زيرا ما احساس مي‌كنيم آنها امنيت ملي ما را مورد تهديد قرار مي‌دهند.»
اوكراين چندي است تقاضاي پيوستن به ناتو را مطرح كرده است و اين در حالي است كه مسكو از مشاركت جمهوري چك و لهستان در طرح دفاعي موشكي آمريكا نيز خشمگين است.
رئيس جمهور روسيه در اين اظهارات واكنش خشمگينانه واشنگتن به صحبتهاي اوايل هفته خود را رد كرد.
اظهارات پوتين در حالي منعكس مي‌شود كه تنها دو هفته تا انتخابات رياست جمهوري روسيه وقت باقي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز! چنین اتفاقی بیافته مطمئن باش توی این سایت من جزء اولین کسانی هستم که این خبر به گوشش می رسه و درضمن شما داری می گی ناو های آمریکایی می خواستن به سبلان کمک کنند! :lol: باید به شما بگم که این خبر دروغ محضه و با یک جوش کاری هم چنین اتفاقی نمی افته مگه توی ناو شکن گاز مایع حمل می کنند که با جوش کاری منفجر بشه! :lol: بقول سعید جان اگر اینطور بود الان رادیو آمریکا و تلویزیون های آپوزوسیون دهان خودشون رو سرویس می کردند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – کارشناس موشکی اسرائیل برنامه موشکی ایران را پرانرژی توصیف کرد و آن را غنی ترین برنامه موشکی نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیای امروز برشمرد. به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از پایگاه خبری مسیحیان (سی بی ان نیوز)، "اوزی روبین" گفت: پرتاب اولین موشک ایران به فضا باید کل دنیا را نگران کند، زیرا اگر ایران قادر به قرار دادن ماهواره در فضا باشد، برای این کشور فرستادن بمب به نقاط دیگر جهان، کار دشواری نخواهد بود. وی ماهواره ایران را به ماهواره اسپوتنیک روس ها در سال 1957 تشبیه کرد و گفت: موشک سوار شده بر پشت این ماهواره، آمریکایی ها را ترساند و نشان داد اگر روس ها می توانند این شی 15 پوندی را در مدار قرار دهند، پس فرستادن موشکی به سمت واشنگتن نیز برایشان آسان خواهد بود. روبین افزود: پرتاب ماهواره ایرانی و ادامه برنامه هسته ای در این کشور این سوال را به وجود آورده که آیا ایرانیان می توانند یک ابزار هسته ای بسازند که قادر به هدف قرار دادن آمریکا باشد. وی معتقد است: اگر این توان در برنامه فضایی روسیه وجود داشت، پس برنامه فضایی ایران نیز می تواند تهدید مستقیمی را متوجه آمریکا کند. روبین خاطرنشان کرد: ایرانی ها با برخورداری از قابلیت احتمالی پرتاب ماهواره، تلویحا و نه با صراحت آمریکا را تهدید می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا یک ماهواره جاسوسی معیوب را منهدم می کند



مقام های پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، گفتند که رئیس جمهور جورج بوش گزینه شلیک موشک از یک ناو جنگی برای انهدام این ماهواره، پیش از ورود آن به جو زمین، را تایید کرده است.

آنها می گویند که این ماهواره حاوی مواد خطرناکی است که در صورت استنشاق می تواند مرگبار باشد.

یک ژنرال آمریکایی این ادعاها را که هدف اصلی از این اقدام نابود کردن اجزا و مواد محرمانه ماهواره است رد کرد.

ژنرال جیمز کارترایت گفت که عناصر محرمانه ماهواره در اثر برخورد آن با جو زمین خواهد سوخت و به این ترتیب دلیلی ندارد که ماهواره برای این کار منهدم شود.

وی گفت این ماهواره جاسوسی که در دسامبر 2006 پرتاب شده بود پس از لختی نیروی برق و توانایی ارتباطش را از دست داد و ساقط کردن آن به شیوه ای کنترل شده از راه دور ممکن نبود.

پیش بینی شده بود که این ماهواره اواخر ماه فوریه یا اوایل مارس به سطوح فوقانی اتمسفر برسد و مقام ها نمی توانند پیش بینی کنند در کجا به زمین اصابت خواهد کرد.

ژنرال کارترایت گفت که از سه تا چهار روز دیگر فرصت مناسبی برای مدت یک هفته برای انهدام ماهواره با موشک ایجاد خواهد شد

bbc

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 26 بهمن، خبرگزاری «نووستی»/ "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه طی سالیان اخیر پرتحرک تر شده و قابلیت نظامی آنها افزایش یافته است. افسران عالی نیروهای مسلح روسیه که اخیرا درجات نظامی خویش را دریافت نموده اند، روز جمعه در کاخ کرملین حضور یافتند. رییس جمهور روسیه گفت: طی سالیان اخیر نیروهای مسلح ما پرتحرک تر و توان رزمی آنها افزایش یافته است. بعنوان مثال نیروهای موشکی ما به موشک های "توپول-ام" مجهز شده اند. به غیر از این کشیک دائم یگان نیروی هوایی استراتژیکی روسیه نیز برقرار شده است. در این میان وی خاطر نشان ساخت که در برابر کشور وظایف جدیدی قرار گرفته است. وی توضیح داد: بحث برنامه سختار نظامی تا سال 2020 با توجه به تهدیدات جدید و تهدید منافع ملی روسیه در میان است. رییس جمهور روسیه تجدید تجهیز ارتش را یکی از اولویت های این برنامه نامید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عصر ایران – نیروی دریایی آمریکا قصد دارد یک کشتی جدید و پرخرج جنگی برای آزمایش در آب های سانتیاگو در سال جاری بسازد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از پایگاه خبری "ساین آن سانتیاگو، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا در بودجه پیشنهادی ماه جاری خود به کنگره، خواستار ساخت دو فروند کشتی جنگی ساحلی جدید شده بود.

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، ساخت کشتی های ساحلی دیگر متوقف می شود تا زمان کافی برای آزمایش نمونه اولیه دو کشتی جنگی "فیریدم" و "ایندیپندنس" فراهم شود. آزمایش نمونه های اولیه این دو کشتی در سانتیاگو چندین سال به طول می انجامد.

کشتی های جنگی ساحلی، کشتی های سریع و فرزی هستند که در آب هایی با عمق 20 فوت قابلیت عمل دارند.

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، این کشتی ها به آمریکا کمک می کند تا در خطوط ساحلی کشورهایی چون ایران قدرت نمایی کند.

دریادار "استنلی بوزین" مدیر اختصاص بودجه نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت: آزمایش دو کشتی اولیه از این نوع کشتی ها در تابستان انجام خواهد شد و بدین ترتیب به اطلاعات بیشتری در خصوص ساخت آنها دست خواهیم یافت.

سال گذشته، پنتاگون قرارداد ساخت دو فروند دیگر از این نوع کشتی ها را به دلیل پرهزینه بودن لغو کرد. اما نیروی دریایی آمریکا همچنان تصمیم دارد تا هزینه مورد نیاز برای ساخت سومین کشتی جنگی ساحلی را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده را به دست آورد.

دو کشتی ساحلی جنگی به نام های "فیریدم" و "ایندیپندنس" توسط شرکت های لاکهید مارتین و جنرال دینامیکز ساخته می شود.

جدید یا قدیمی در صورت حماقت جاش قعر دریاست! icon_cheesygrin :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.