Recommended Posts

[quote]مشکل اینجاست که موشکی مثل یاخونت که در فاصله 5 تا 10 متری سطح آب حرکت می کنند و در کل موشک های کروز از فاصله چند کیلومتری به اون طرف، زیر سطح افق قرار می گیرند(به خاطر کروی بودن سطح زمین) و اصلا با رادار و امثالهم قابل شناسایی نیستند. بنابراین فقط سامانه های برد کوتاه(مثل فالانکس، کروتال و تور و ....) می توانند با موشک های کروز مقابله کنند و صحبت کردن از موشک هایی مثل SM-2 برای مقابله با موشک کروز درست نیست. حتی اگر SM-2 توانایی درگیری با موشک کروز رو داشته باشه، یک رزمناو یا ناوشکن حداکثر توانایی حمل 8 تا 12 عدد از این موشک ها رو داره، در حالی که موشک هایی مثل یاخونت و براهموس رو میشه بصورت فله ای از ساحل یا از هواپیما(در فاصله 300 کیلومتری) شلیک کرد![/quote]

دوست عزيز با وجود آواكس و ماهواره ، ياخونت به راحتي شناسايي ميشه ..... ! icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مشکل اینجاست که موشکی مثل یاخونت که در فاصله 5 تا 10 متری سطح آب حرکت می کنند و در کل موشک های کروز از فاصله چند کیلومتری به اون طرف، زیر سطح افق قرار می گیرند(به خاطر کروی بودن سطح زمین) و اصلا با رادار و امثالهم قابل شناسایی نیستند. بنابراین فقط سامانه های برد کوتاه(مثل فالانکس، کروتال و تور و ....) می توانند با موشک های کروز مقابله کنند و صحبت کردن از موشک هایی مثل SM-2 برای مقابله با موشک کروز درست نیست. حتی اگر SM-2 توانایی درگیری با موشک کروز رو داشته باشه، یک رزمناو یا ناوشکن حداکثر توانایی حمل 8 تا 12 عدد از این موشک ها رو داره، در حالی که موشک هایی مثل یاخونت و براهموس رو میشه بصورت فله ای از ساحل یا از هواپیما(در فاصله 300 کیلومتری) شلیک کرد![/quote]

دوست عزیز از صحبت های شما کاملا پیداست که از سیستم های ضد موشکی به ویژه ضد کروز اطلاعاتی ندارید و یا جسته و گریخته یه مطالبی خوندین و با تفاسیر خودتون به نتایجی نادرست رسیدین.

اولا که موشکهای کروز با رادارهای هوایی مثل آواکس و گرولر و ... به سادگی شناسایی میشن و اتفاقا اگر نمیدونستید بدونید که سلاح اصلی ناوگان آمریکا برای مقابله با موشک های کروز همون موشکهایی هست که نام بردم و به ویژه جدیدترین نوع موشک استاندارد که از 1 سال پیش عملیاتی شده یعنی RIM-174 ERAM که 3 نوع سیستم هدایت راداری فعال + نیمه فعال و درونی رو با هم استفاده میکنه و توانایی ضد کروزش به میزان چشمگیری بیشتر از هم کلاسانش شده .

http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-174_Standard_ERAM

سیستمهای دفاع نزدیک در واقع آخرین تیر ترکش و امید نهایی محسوب میشن و به هیچ وجه در جایگاه اول دفاع ضد کروز نیستن.

البته ناوهای هواپیمابر به موشکهای کوتاه برد RIM-116 RAM و RIM-162 سی اسپارو هم مجهز هستن و باز هم در اینجا سیستم دفاع نزدیکی مثل فالانکس در درجه آخر اهمیت قرار میگیره.
اگر این جوری بود که شما فکر میکنید باید روی هر رزمناو کلاس تیکوندروگا یا ناوشکن آرلیبرک 10 یا 20 تا فالانکس نصب میکردن و کلا موشکهای استاندارد رو بی خیال میشدن!!!

دوما میشه بفرمایید شما اون عدد 8 تا 12 عدد گنجایش برای موشک های SM-2 رو از کجا آوردین؟؟ بهتره بدونید که رزمناوهای تیوکوندروگا مارک 41 در آن واحد 122 عدد انواع موشک های استاندارد رو حمل میکنند و دارای 2 مجموعه لانچر 61 تایی یعنی در مجموع 122 موشک آماده به شلیک هستند و با سیستم بارگزاری تمام اتوماتیک توانایی درگیری همزمان با بیش از 100 هدف رو دارند.
ناوشکن های آرلیبرک هم 90 عدد انواع موشک استاندارد آماده شلیک دارند.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ticonderoga_class_cruiser

در ضمن این صحبت شما از استفاده فله ای از موشکهایی که نام بردید کاملا نوع نگاه شما به مسائل رو نشون میده.

بهتره اگر کسی درباره چیزی اطلاعات درست و کافی نداره بره تو نت یه سرچی دربارش انجام بده و با آگاهی صحبت کنه نه اینکه خیلی راحت خودش رو زیر سوال ببره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]"اولا که موشکهای کروز با رادارهای هوایی مثل آواکس و گرولر و ... به سادگی شناسایی میشن[/quote]
اولا پیش فرض بنده در نظر گرفتن توانایی های خود ناو ها به تنهایی بود، وگرنه F-14 های ما هم توانایی رهگیری موشک کروز رو دارند و هم سابقه انهدام موشک های کروز ضدکشتی در طول جنگ تحمیلی. با این حساب باید موشک های های هارپون و... آمریکا در مقابل نیروی دریایی ایران رو پشم حساب کرد، در حالی که اینگونه نیست.
دوما مگه همیشه آواکس ها و ... از شناور های سطحی آمریکا پشتیبانی میکنند؟ اصلا امروزه آواکس ها دیگه امنیت دارن؟
سوما وقتی RCS یک هواپیمایی با طول و عرض 70 متر در 30 متر مثل به چند سانتیمتر مربع رسیده، فکر می کنیید RCS یک موشک با قطر 40 سانتیمتر و طول 3 متر با استفاده از فناوری پنهانکاری به چقدر میرسه؟! به نظر شما آواکس ها در چه فاصله ای میتونن چنین هدف کوچکی رو کشف کنن؟!

[quote]"و اتفاقا اگر نمیدونستید بدونید که سلاح اصلی ناوگان آمریکا برای مقابله با موشک های کروز همون موشکهایی هست که نام بردم [/quote]
کسی که حداقل اطلاعات نظامی رو داشته باشه، میدونه که موشک های هدایت نیمه فعال راداری توانایی درگیری با اهداف ماورای دید افق رو ندارند و حتی اگر موشک کروزی مثل یاخونت توسط آواکس کشف بشه، با موشک های استاندارد از نوع نیمه فعال راداری نمیشه اونا رو هدف قرار داد. چون که رادار روشنگر هیچ دسترسی به هدف نداره. مثلا یکی از موشک های مد نظر شما، موشک جدید استاندارد 2 از نوع RIM-156 با برد نزدیک 200 کیلومتر و هدایت نیمه فعال راداری هست، که توانایی در گیری با اهداف زیر خط افق رو نداره، اگر باور نمی کنید تاپیک زیر رو مطالعه بفرمایید که منابع در همون تاپیک ذکر شده:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14340
اصلا به گفته خود شرکت ریتون دلیل توسعه موشک هدایت فعال راداری RIM-174، گسترش برد مقابله با اهداف زیر خط دید بوده:
http://www.raytheon.com/capabilities/products/standard_missile/

[quote]"دوما میشه بفرمایید شما اون عدد 8 تا 12 عدد گنجایش برای موشک های SM-2 رو از کجا آوردین؟؟ بهتره بدونید که رزمناوهای تیوکوندروگا مارک 41 در آن واحد 122 عدد انواع موشک های استاندارد رو حمل میکنند و دارای 2 مجموعه لانچر 61 تایی یعنی در مجموع 122 موشک آماده به شلیک هستند و با سیستم بارگزاری تمام اتوماتیک توانایی درگیری همزمان با بیش از 100 هدف رو دارند.ناوشکن های آرلیبرک هم 90 عدد انواع موشک استاندارد آماده شلیک دارند.http://en.wikipedia.org/wiki/Ticonderoga_class_cruiser
[/quote]
درسته که بنده بیسواد هستم، ولی توی این سایت همه مثل بنده نیستن! توی همون لینکی که خودتون گذاشتین نوشته که رزمناو های کلاس تیوکندروگا مارک 41 به دو لانچر عمودی 61 تایی(در مجموع 122) مجهز هست که محل قرار گیری مخلوطی از موشک های تاماهوک(BGM-109 Tomahawk)، موشک های ضد زیر دریایی(RUM-139A VL-ASROC)، موشک RIM-162(نیمه فعال راداری با برد 25 کیلومتر)، موشک RIM-66(نیمه فعال راداری و میانبرد)، موشک استاندار 3 از نوعRIM-162 (ضد بالستیک و نیمه فعال راداری)، موشک RIM-156 (برد 190کیلومتر و نیمه فعال راداری) و در نهایت موشک RIM-174(فعال و نیمه فعال راداری با برد 200 تا 240 کیلومتر). اگر حداقل نیازمندی های نیروی دریایی آمریکا و خود رزمناو شامل موشک های ساحل به دریا، موشک های ضد زیر دریایی، موشک های ضد بالستیک، موشک های برد کوتاه، و موشک های میانبرد رو کنار بذاریم، حداکثر تعداد موشک استاندارد با برد 200 کیلومتر که شما اشاره فرمودید شامل انواع RIM-156 و RIM-174 موجود در این رزمناوها به 12 تا 15 عدد میرسه و شاید هم کمتر! که فقط موشک های RIM-174 توانایی درگیری با اهداف زیرخط افق رو دارند! اون هم در صورت وجود دیتالینک با نیروی هوایی.
و اگر منظور شما شلیک موشک های موجود در لانچر و بارگذاری دوباره و شلیک بود، باید بگم که بارگذاری موشک های بزرگ و سنگین روی دریا امکان پذیر نیست:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_41_Vertical_Launch_System
حتی اگر امکان پذیر باشه، برای عقل ناقص بنده پذیرفتنی نیست که قبل از رسیدن انبوه موشک های مافوق صوت به نزدیک ناو، حداقل دومرتبه لانچر های عمدی رو لود کنن و شلیک کنن!
تازه این توان مربوط به رزمناوهای کلاس تیوکندروگا بود، وگرنه بعضی از رزمناو ها و بسیاری از ناوشکن های آمریکا اصلا توان حمل موشک های سنگین RIM-174 و RIM-156 رو ندارند! مثل رزمناو های مارک 28.

[quote]"در ضمن این صحبت شما از استفاده فله ای از موشکهایی که نام بردید کاملا نوع نگاه شما به مسائل رو نشون میده[/quote]
فکر نمی کنم برای نابود کردن یک رزمناو یا ناو هواپیما بر شلیک همزمان 36 فروند موشک یاخونت کار غیر معقولی باشه!

[quote]"بهتره اگر کسی درباره چیزی اطلاعات درست و کافی نداره بره تو نت یه سرچی دربارش انجام بده و با آگاهی صحبت کنه نه اینکه خیلی راحت خودش رو زیر سوال ببره.[/quote]
ببخشید دیگه، بنده وقت چندانی برای اینترنت گردی ندارم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خواهشا به جای این بحثها یه سوال داشتم :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
میگم ایران تونسته موشک یاخونت ((حتی نمونه های اولیه اش)) رو بدست بیاره :mrgreen: میدونید که منظورم چیه icon_wink
چون من وقتی سال 86 خدمت بودم یکی از مسولین رده بالای سپاه تو نمازخونه پادگان گفت ایران تونسته موشک 300 کیلومتری ضد کشتی رو از بازار سیاه وارد کشور کنه icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حداقل خوشحال شدم که به خودت زحمت دادی تا کمی هم که شده وب گردی کنی و به اطلاعاتت اضافه کنی تا دیگه مطلب نادرستی ننویسی.
در مورد پوشش هوایی آواکس ها باید بدونید که هیچ عملیات رزمی یا تمرینی در نیروی دریایی آمریکا انجام نمگیره مگر اینکه پوشش و برتری مطلق راداری با آواکس و گرولر انجام بشه.
و اگر قرار بر این باشه که شما به بهانه امنیت نداشتن آواکس اون رو از معادلات نظامی خارج کنی که دیگه باید به همه ارکان نظامی شک کرد و مثلا گفت آیا اصلا هواپیما ها ایمن هستند یا ناو های هواپیما بر به دلیل وجود موشک های کروز باید در کارخونه هاشون تخته بشه یا به دلیل اینکه اگر انسان تیر بخوره باید جنگ رو تعطیل کرد و .... همه این دلایل مضحک میتونن بهانه های خوبی برای عدم کارایی اجزا باشن.
اما در مورد قدرت کشف آواکس در منابع گفته شده که هواپیماهای آواکس E-2 HAWKEYE قدرت کشف اهداف با RCS پایین و در ارتفاع بسیار پست رو دارا هستند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود نداره.این هواپیما به تعداد 4 و در مواردی 5 عدد بر روی هر ناو هواپیمابر عملیاتی است و 24 ساعته تمام منطقه هوایی ناوگان دریایی رو تحت پوشش قرار میده.

مورد دوم من کجای پستم نوشتم که موشکهای SM-2 از نوع RIM-67 و RIM-156 تواناییه نابودیه اهداف کروز خارج از خط افق رو دارند؟؟ لطفا نشونم بده کجا نوشتم . لطفا متن رو با دقت بخون و با مغلطه کاری پیش فرض ذهنی خودت رو به کسی نچسبون.
شما زمانی که داشتی یاد میگرفتی رادار رو چه جوری بنویسی بنده فرق هدایت نیمه فعال با فعال رو میدونستم. شما هم باید این رو باور بکنی البته مطمئنم که درکش برات سخته !!!

مورد سوم شما بیسواد نیستی فقط مطالعت کمه و این بهت ضربه میزنه.
شما بهتره بدونی در یک ناوگان چندتایی شامل رزمناو ها و ناوشکن ها و ناوچه ها هر کدوم بسته به نوع عملیات رزمی و مقتضیات و نیازهاش از انواع خاصی از مهمات استفاده میکنن.یعنی اگر تشخیص داده بشه که عملیات تهاجمی هست مثل ناوهای موجود در دریای مدیترانه برای حمله به لیبی یا عراق که با موشک تام هاک استفاده شد درصد بیشتری از ناوگان با این موشک مجهز میشه و تعداد کمتری از اون ناوگروه وظیفه دفاع از بقیه ناوگان رو بر عهده میگیرن.
یا مثال دیگش همین ناو دیرینگ که به خلیج فارس اومده تمامی 48 لانچرش با موشک های پدافندی آستر 15 و 30 لود شده و هیچ نوع موشک تهاجمی نداره چون براش تعریف شده که ماموریتش در خلیج فارس تامین امنیت هوایی بقیه ناوگان حاضر در برابر موشکهای ضد کشتی ایرانی است.

لود کردن موشک های SM-2 هم به صورت تمام خودکار و در خود ناو انجام میشه و چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه:

[i[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%C3%B7432px-USS_Mahan_loading_an_SM-2ER.jpg[/img][/img

و شما باز هم از تعداد موشکی صحبت میکنی که معلوم نیست از کجا بهت الحام شده!! منم فقط درباره کلاس تیکاندروگا و آرلیبرک صجبت کردم که اونا هم میتونن به تعداد کاملا کافی و موثر موشکهای RIM-174 رو حمل کنند و البته ناوچه ها و بقیه ناوگان رو تحت پوشش قرار بدن .و شما در ادامه یه حرفی زدی که کاملا سطح اطلاعاتت رو به رخ همه کشیدی. گفتی]اون هم در صورت وجود دیتالینک با نیروی هوایی. [/size]
شما واقعا خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا اینم حاصل وب گردیهاته؟؟ عجب پس نیروی دریایی آمریکا یه موشک ساخته با رادار فعال و آواکس که گهگاهی اگر حال کنن با هم یه اطلاعاتی رد و بدل کنن درسته؟؟ یا شایدم یهو خوششون بیاد موشک رو همین طوری عشقی ول کنن به امان خدا.بله؟؟؟

پس نتیجه میگیریم شما باز هم بر روی پیش فرض های ذهنیه غلطت داری پافشاری میکنی و حاضر به قبول کردن اشتباهت نیستی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] دولت چین در نظر دارد 48 فروند هواپیمای سوخو - 35 را از روسیه خریداری كند.[/b]

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، منابع خبری به نقل از منابع صنایع نظامی روسیه از مذاكرات پكن - مسكو برای خرید این هواپیماهای چند منظوره به ارزش چهار میلیارد دلار خبر دادند.

در صورت توافق طرفین ، بزرگترین معامله نظامی بین كشور طی 10سال اخیر شكل خواهد گرفت.

سهم چین از صادرات تسلیحات روسیه از سال 2007 به این سو رو به كاهش گذارده و دو كشور از سال 2003 به این طرف هیچ قرارداد عمده ای را امضاء نكرده اند.

گفته می شود طرف روسی اصرار دارد كه چینی ها تعهد قانونی در مورد حفظ مالكیت های معنوی مربوط به هواپیمای یاد شده را ارائه كنند و این برای صنایع نظامی روسیه شرط مهمی است.

روسیه نگران كپی و فروخته شدن این مدل هواپیماهای روسی در چین به طرف ثالث با قیمت پایین تر است.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/104768/%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D9%88-35-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D8%AF]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده در ابتدا اومدم صحبت از موشک یاخونت و توانایی های اون در سرعت بالا و پرواز در 5 تا 10 متری سطح کردم بعد شما اومدی گفتی:
[quote]خوب شما که اینارو میدونی سرعت موشک های خانواده SM-2 از نوع RIM-67 و RIM-156 رو هم بگو که سرعتشون 4200 کیلومتر در ساعته و بردشون 200 کیلومتر و قدرت مانور تا 50 جی رو دارن و با سیستم هدایت درونی و رادار نیمه فعال و خصوصیات بسیار پیشرفته ضد جنگ الکترونیک که مشخصه همه سیستم های آمریکایی هست میتونن هر نوع موشک سوپرسونیک رو نابود کنن[/quote]
بعدش که خدمتتون منبع آوردم که این دو موشک نمیتونن اهداف زیر خط افق مثل یاخونت رو بزنن، اومدید گفتید:
[quote]مورد دوم من کجای پستم نوشتم که موشکهای SM-2 از نوع RIM-67 و RIM-156 تواناییه نابودیه اهداف کروز خارج از خط افق رو دارند؟؟ لطفا نشونم بده کجا نوشتم . [/quote]
بهتره به شعور دیگران توهین نکنید.

[quote]منابع گفته شده که هواپیماهای آواکس E-2 HAWKEYE قدرت کشف اهداف با RCS پایین و در ارتفاع بسیار پست رو دارا هستند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود نداره[/quote]وقتی یک آواکس در کشف یک هدف با چنین RCS کوچکی هیچ محدودیتی نداره، دیگه باید F-22 و B-2 رو بوق حساب کرد!

[quote]و شما باز هم از تعداد موشکی صحبت میکنی که معلوم نیست از کجا بهت الحام شده!![/quote]
وقتی شما حاضر نیستی به مطالبی که در لینک خودتون نوشته شده، اهمیت بدی، دیگه وای به حال حرف های دیگران.
تنها موشک استانداردی که هدایت فعال راداری داره و میتونه موشک های کروز زیر خط افق مثل یاخونت رو بزنه، موشک RIM-174 با برد 240 کیلومتر هست. اونهم در صورتی که موشک مهاجم در فاصله مناسب کشف شده باشه. در لینکی که خدمتتون گذاشتم نوشته شده بود که بارگذاری موشک های سنگین مثل تاماهوک و همین موشک های استاندارد 240 کیلومتری، روی دریا امکان پذیر نیست. بعد شما اومدی عکس بارگذاری اتوماتیک یه موشک فسقلی و میانبرد رو گذاشتی! در حالی که بارگذاری همین موشک های ریزه میزه و شلیک اون هم به مراتب بیشتر از چند ثانیه طول میکشه! حتی تصمیم گیری برای لود کردن لانچر ها توسط افسر مربوطه هم بیشتر از چند ثانیه طول میکشه!
[quote]شما زمانی که داشتی یاد میگرفتی رادار رو چه جوری بنویسی بنده فرق هدایت نیمه فعال با فعال رو میدونستم[/quote]
اگه واقعا میدونستی که هیچ وقت نمیگفتی که یک موشک نیمه فعال راداری مثل استاندارد 2 و RIM-156 میتونه موشکی رو که در فاصله 10 متری از سطح آب حرکت میکنه، نابود کنه! , و یا هیچ وقت نمیگفتی که اون رزم نام میتونه به صورت همزمان 100 هدف رو بزنه!

[quote]دوستان خواهشا به جای این بحثها یه سوال داشتم
میگم ایران تونسته موشک یاخونت ((حتی نمونه های اولیه اش)) رو بدست بیاره icon_wink میدونید که منظورم چیه
چون من وقتی سال 86 خدمت بودم یکی از مسولین رده بالای سپاه تو نمازخونه پادگان گفت ایران تونسته موشک 300 کیلومتری ضد کشتی رو از بازار سیاه وارد کشور کنه [/quote]
احتمال وجود موشک هایی مثل موسکیت یا یاخونت در ایران بسیار زیاده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی من میگم شما چیزایی که به ذهنت خطور میکنه انگار حاصل الهامات و تخیلاته ناراحت میشی .برادر من انگار شما خیلی اصرار داری که به شعور همه توهین کنی یه بار دیگه میگم من کجای پست اولم نوشتم [size=18]ماورای سطح افق[/size]
شما که داری میگی خوب نشون بده دیگه.اینم پست اولم:
[quote]خوب شما که اینارو میدونی سرعت موشک های خانواده SM-2 از نوع RIM-67 و RIM-156 رو هم بگو که سرعتشون 4200 کیلومتر در ساعته و بردشون 200 کیلومتر و قدرت مانور تا 50 جی رو دارن و با سیستم هدایت درونی و رادار نیمه فعال و خصوصیات بسیار پیشرفته ضد جنگ الکترونیک که مشخصه همه سیستم های آمریکایی هست میتونن هر نوع موشک سوپرسونیک رو نابود کنن.اصلا خانواده RIM-66 و RIM-67 اختصاصا با توجه به تواناییهای موشکهای ضد کشتی فراصوتی شوروی سابق در دهه 70 بسط و گسترش پیدا کرد و وظیفه اصلیشون نابود کردن این نوع موشک هاست.
یا حتی درصد موفقیت موشک های ASTER ( که در مقابل موشکهای استاندارد آمریکا از سطح تکنولوژیه پایینتری برخوردارن) در برابر اهداف کروز سوپرسونیک حدود 80% محاسبه شده.
همون طور که گفتم با توجه به پیشرفت سیستم های پدافندی سرعت موشکهای کروز باید به میزان بسیار بیشتری از نمونه های کنونی برسه و این چیزیه که در نیروی دریایی آمریکا احساس و درک شده و فلسفه وجودی موتور های اسکرم جت در موشکی مثل X-51 با سرعت 7 ماخ دقیقا همینه. یعنی هیچ نوع سامانه پدافندی حتی نتونه به اون نزدیک بشه و هیچ نوع اقدام جنگ الکترونیک فرصت عمل پیدا نکنه.[/quote]

موشک های خانواده SM-2 همگی به جز RIM-174 برای [size=18]هدف قرار دادن اهداف کروز در محدوده خط افق [/size] طراحی شده اند و اصلا توانایی درگیری با موشک کروز در ماورای اون رو ندارن و همین برای محافظت از ناوگان دریایی کافیه.یعنی میتونن با موفقیت بالای 80 درصد موشکهای کروز سوپرسونیک رو در محدوده 12 کیلومتری نابود کنن.رادارهای AN/SPY-1 و AN/SPS-73 که مسئول جستجوی سطحی هستند در ارتباط مستقیم و بی وقفه با آواکس ها هستند و اطلاعات هدف رو لحظاتی قبل از ورود موشک کروز به محدوده خط دید افق با اطلاعات دریافتی خود ترکیب کرده و هدف رو در حداکثر فاصله مطمئن نابود میکنن.

مورد بعدی درباره کشف یا عدم کشفه موشک یاخونت یا براهموس هست که شما با F-22 و B-2 مقایسش کردی. اولا باید بهت توصیه کنم یه بار دیگه RCS این هواپیما هارو بخونی و خدا رو شکر منابع هم فراوان براشون موجوده. دوما بفرمایید برای بنده و دیگران میزان RCS یاخونت و براهموس رو ذکر کنید تا ما هم از این بی خبری و جهالت در بیایم.
البته اگر منبعی موجود باشه و این هم جزو اسرار فوق محرمانه برادران روس نباشه.
گذشته از این صحبتها در این مورد شما رو باز هم به همون مثالی که در پست قبلیم گفتم مراجعه میدم که درباره اصل موجودیت و بودن یا نبودن ارکان نظامی بود.

در مورد لود کردن موشک های SM-2 باید بگم شما یا به شدت در دیدن منابع و جستجو تنبلی یا اینکه واقعا خودتو به کوچه علی چپ زدی البته سواد زبان انگلیسیت رو هم نمیدونم در چه حدیه. من که همه دوستانم تو سایت میدونن IELTS 6.5 دارم و خدا رو شکر مشکلی تو ترجمه ندارم شما رو نمیدونم.
اون عکسی که گذاشتم یه موشک SM-2 ER از نوع RIM-67A رو نشون میده که روی ریل انتقال از آرسنال مهمات درون طبقه تهتانی ناوشکن USS MAHAN DDG-42 هست که به روی عرشه منتقل میشه و با آسانسور مخصوص در جایگاه پرتاب قرار میگیره.اگر به خودت یه کمی زحمت میدادی و میرفتی ببینی این موشک چه مشخصاتی داره الان نیازی به توضیحات من نبود ولی حیف که نمیخوای یاد بگیری.

وزن این موشک به قول شما فسقلی و میانبرد 1350 کیلوگرم هست و طولش 8 متره. بردش هم 190 کیلومتر و ارتفاع درگیریش 24 کیلومتر.
وزن موشک RIM-174 که به نظر شما در مقابل این عکسی که گذاشتم یه هیولا باید باشه 1500 کیلوگرم با طول 6.5 متر هست و با برد 240 کیلومتر.
شما هنوز حتی نمیتونی از روی عکس به ابعاد و وزن یه جسم پی ببری اونوقت داری اونو [size=18]فسقلی[/size] قلمداد میکنی.اصلا تا حالا عکس RIM-174 رو دیدی؟؟این عکسشه:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%C3%B7%C3%B7rim-174a.jpg[/img]

و اینها عکس RIM-67 به همراه لانچر اون:
این یکی روی ریل هست در آرسنال ناو تا به سطح برده بشه و در لانچر لود بشه:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/__640px-USS_Mahan_SM-2ER_on_the_rail.jpg[/img]

در این عکس روی بدنه ناو که در پشت پلتفورم لانچر قرار گرفته میتونید یه پنجره مربع رو ببینی که روش نوشته DANGER AREA . این پنجره موقع بارگزاری باز میشه و موشک بوسیله همون ریلی که از انبار مهمات ناو به سطح منتقل میشه بر روی لانچر قرار میگیره و 2 عدد گیره موشک رو در جای خودش ثابت نگه میداره. تمامی مراحل هم بدون دخالت نیروی انسانی انجام میشه.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/___800px-USS_Worden_CG-18_Mark_10_launcher.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/__USS_Josephus_Daniels_weapon.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/__RIM-67A_launch.jpg[/img]

در مدل های کنونی ناوهای آمریکا لانچرهای عمودی MK-41 جایگزین مدل های قدیمی MK-10 و MK-26 شده اند.ولی با این حال هنوز طریقه بارگزاری خانواده موشکهای SM-2 بوسیله ریل از داخل خود ناو انجام میشود.زمان بارگزاری هم بعد از صادر شدن دستور LOAD از طرف افسر آرسنال تنها در 30 ثانیه انجام میگیره.و اصلا هم فکر نکن که یه آدم کند ذهن با آی کیو در حد ... مسئول این کاره تا یه ماه رمضون طول بکشه تا موشک رو لود کنن.

و در پایان دوباره میخوام اون حرفم رو تکرار کنم که: [size=18]بچه جون[/size] شما زمانی که داشتی یاد میگرفتی رادار رو چه جور بنویسی من با کارکرد گونه های مختلف رادار آشنا بودم.میدونم این حرف برات خیلی ثقیله ولی حقیقته و حقیقت همیشه تلخه مخصوصا برای کسانی که چیزی نمیدونن و ادعا زیاد دارن.

این منابع رو هم خواهشا بخون برای خودت میگم:
http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-67_Standard
http://en.wikipedia.org/wiki/GMLS
http://www.seaforces.org/wpnsys/SURFACE/RIM-67-Standard-Missile-ER.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دسته اين چيني ها بعيد نيست فردا سوخوي 35 رو بسازن به خود روسها بفروشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ILLUMINATOR
کاربر گرامی این طرز بیان شما در هر صورتی اصلا مناسب شان سایت میلیتاری نیست لطفا دیگر تکرار نفرمایید و احترام فروم و خودتان را حفظ نمایید
متشکرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من کجای پست اولم نوشتم ماورای سطح افق [/quote]
شما اومدي گفتي كه موشك هاي نيمه فعال راداري بابرد 200 كيلومتر و .... ميتونن موشكي رو بزنن كه در فاصله 5 تا 10 متري سطح حركت ميكنه. ميشه بفرماييد موشك هاي كروزي كه زير خط افق حركت ميكنند در چه ارتفاعي پرواز ميكنن؟! و يك مثال هم برامون بزنيد؟!
احتمالا از نظر شما موشك هاي كروز زير سطح افق كه موشك هايي نيمه فعال استاندارد قادر به انهدام اونا نيستند همون زيردريايي ها هستند!


[quote]موشک های خانواده SM-2 همگی به جز RIM-174 برای هدف قرار دادن اهداف کروز در محدوده خط افق طراحی شده اند و اصلا توانایی درگیری با موشک کروز در ماورای اون رو ندارن و همین برای محافظت از ناوگان دریایی کافیه.یعنی میتونن با موفقیت بالای 80 درصد موشکهای کروز سوپرسونیک رو در محدوده 12 کیلومتری نابود کنن.[/quote]
مثل اينكه گاف هاي شما هيچ پاياني نداره. از كي تا حالا موشك هايي به قول خودتون با برد 200 كيلومتر و مانور پذيري 50 جي ميتونن اهداف رو در محدوده 12 كيلومتري نابود كنن؟ اصلا حداقل برد انهدام چنين موشك هاي بزرگي اجازه اين كار رو به شما ميدن؟!
پس موشك هاي برد كوتاه رو براي چي ساختن؟!
[quote]ولی با این حال هنوز طریقه بارگزاری خانواده موشکهای SM-2 بوسیله ریل از داخل خود ناو انجام میشود.[/quote]
اگر قرار بود تمام موشك هايي كه در انبار كشتي وجود دارند جزو موشك هايي عملياتي حساب بشن ديگه هيچ وقت نميگفتن كه يك رزمناو 122 موشك آماده شليك داره بلكه ميگفتن مثلا 1200 موشك آماده شليك داره. اين ريلي كه شما عكسش رو گذاشتيد هرچقدر هم سريع عمل كنه نميتونه سريعتر از موشكي با سرعت 3 تا 4 ماخ باشه!
[quote]مورد بعدی درباره کشف یا عدم کشفه موشک یاخونت یا براهموس هست که شما با F-22 و B-2 مقایسش کردی. اولا باید بهت توصیه کنم یه بار دیگه RCS این هواپیما هارو بخونی و خدا رو شکر منابع هم فراوان براشون موجوده. دوما بفرمایید برای بنده و دیگران میزان RCS یاخونت و براهموس رو ذکر کنید تا ما هم از این بی خبری و جهالت در بیایم. [/quote]
نه بنده و نه هيچ كس ديگه اطلاعي از RCS ياخونت نداره. اون منابعي هم كه شما در مورد F-22 و B-2 مطالعه كردي هيچ كدام معتبر نيستند. سازنده موشك ياخونت اعلام كرده كه در اين موشك از مواد جاذب و تكنيك هاي پنهانكاري استفاده شده. بنده هم فقط يك استدلال عقلي براي شما مطرح كردم تا شما بفهميد كشف چنين هدفي با اين RCS چندان هم بدون محدوديت نيست. سطح مقطع فيزيكي B-2 هزاران برابر بزرگتر از ياخونت هست. حالا ديگه اگر شما فكر ميكنيد فناوري پنهانكاري فعلي شرق از فناوري 30 سال پيش غرب هزاران مرتبه ضعيفتره ديگه من حرفي براي گفتن ندارم.

[quote]و در پایان دوباره میخوام اون حرفم رو تکرار کنم که: بچه جون شما زمانی که داشتی یاد میگرفتی رادار رو چه جور بنویسی من با کارکرد گونه های مختلف رادار آشنا بودم.میدونم این حرف برات خیلی ثقیله ولی حقیقته و حقیقت همیشه تلخه مخصوصا برای کسانی که چیزی نمیدونن و ادعا زیاد دارن.[/quote]
از كوزه همان تراود كه در اوست. بنده اگر به شما جواب ميدم به خاطر شما و كم كردن روي شما نيست. بلكه به خاطر احترام به مخاطباني است كه اين مطالب رو مطالعه مي كنند. شما به گفته خودتون مطلب زياد ميخونيد(بر خلاف بنده) اما چون خيلي در مطالبي كه ميخونيد فكر نمي كنيد نمي تونيد در مورد توان و كارامدي واقعي يك سلاح چه شرقي و چه غربي قضاوت كنيد.
بنده گفتم بدون در نظر گرفتن نيروي هوايي اولين لايه دفاعي شناور هاي آمريكايي در مقابل موشك ياخونت فالانكس هست و هنوز هم همين عقيده رو دارم چون اين عقيده رو با فكر و تعقل بدست اوردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین جا میخوام از آقای سعید تامکت معذرت خواهی کنم به خاطر لحن صحبتم.
برای اینکه آقای سعید 86 حوصله بنده و بقیه اعضای فهیم سایت رو بیشتر از این نبره و وقت ارزشمندی رو که میتونه صرف کارهای مفید بشه تلف نکنه من فقط به ذکر چند نکته بسنده میکنم:

در مورد خط افق و مثال موشک کروز میدونم که خودت خوب فهمیدی که چی گفتی و ادامش بی معنیه.
در مورد حداقل برد درگیری موشک های استاندارد اگر کسی بخواد فرضیه شما رو درباره اینکه این موشکها توانایی درگیری با اهداف کروز در محدوده افق رو ندارند قبول کنه و وظیفه نابودی این موشکها رو فقط بر دوش فالانکس فرض کنه به نظر شما فلسفه و هدف طراحی انبوه موشکهای استاندارد در کلاس های متفاوت واقعا چی میتونه باشه؟؟
نیروی دریایی آمریکا صدها میلیارد دلار صرف طراحی و توسعه موشکهایی کرده که نمیتونن موشکهای کروز رو [size=18]در حداقل فاصله و محدوده افق[/size] نابود کنن و تمام بار بر دوش سیستم های برد کوتاهی مثل RIM-116 RAM و فالانکس هست؟؟ کدوم عقل سلیمی چنین چیزی رو قبول میکنه؟؟

درباره موشکهای RIM-162 و RIM-66 و RIM-67 این منابعی که میذارم همگی میگن توانایی درگیری با اهداف در خط افق ناو رو دارا هستن به دلیل اینکه از آغاز پرتاب تا مرحله میانی هدایت اونها بوسیله دیتالینک با رادار ناو و هواپیمای آواکس انجام میشه و در پیش از برخورد به صورت نیمه فعال هدایت میشه.
این توضیحات به این معنیه که هم میتونن در محدوده خط افق یک ناو کلاس تیکوندروگا که بین 12 تا 17 کیلومتر هست به تنهایی و با هدایت نیمه فعال هدف رو نابود کنن و هم در حداقل برد با هدایت دیتالینک در فاز آغازین و میانی و نیمه فعال در فاز پایانی در برد 27 کیلومتری :

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/missile/sm-2.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-162_ESSM

از پیاله شما هم معلومه که چی داره تراوش میکنه مطمئن باش منم عاشق چشم و ابروی شما نیستم که دارم جوابتو میدم . این توضیحات برای اینه که اعضای سایت اطلاعات غلط رو نخونن و ملکه ذهنشون بشه و پس فردا ازش جایی صحبت کنن و متوجه بشن که اطلاعاتشون غلط بوده و بعدش اون کسی که اطلاعات غلط رو تو ذهنشون جا انداخته لعنت کنن.
کاملا هم مشخصه که چه کسی درباره چیزهایی که داره مینویسه فکر نمیکنه.

آقای سعید تامکت هر جای متنم رو که شما صلاح دونستین میتونید حذف کنید اگر بار منفی و بدآموزی داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد خط افق و مثال موشک کروز میدونم که خودت خوب فهمیدی که چی گفتی و ادامش بی معنیه.[/quote]
شما در صحبت هاتون خط افق و پرواز در بالا و زیر این خط رو به رسمیت شناختید، اما هنوز طوری حرف میزنید که انگار هر موشکی که بالای سطح آب پرواز میکنه، بالای سطح افق هست و توسط موشک های نیمه فعال برد بلند و متوسط قابل انهدام هست. با این وضعیت کاملا مشخصه که کی حرف های خودش رو میفهمه و کی نمیفهمه!
[quote]در مورد حداقل برد درگیری موشک های استاندارد اگر کسی بخواد فرضیه شما رو درباره اینکه این موشکها توانایی درگیری با اهداف کروز در محدوده افق رو ندارند قبول کنه [/quote]
بنده تازه الان مشکل شما رو متوجه شدم. مشکل شما اینه که با این همه مطالعه هنوز نمیدونید موشک های برد بلند و متوسط دارای یک حداقل و حداکثر برد انهدام هستند و موشک های دور برد پدافندی باید حداقل چندین کیلومتر رو حرکت کنن تا به حداکثر سرعت و مانور پذیری خودشون برسن. لذا فکر میکنید با موشکی هایی با برد 200 یا 170 کیلومتر میشه هدفی رو در فاصله زیر 10 کیلومتری ناو زد!
در همون ویکیپدیایی که ظاهرا خیلی قبولش دارید نوشته operational range موشک RIM 156، از 120 تا 190 کیلومتر هست. یعنی کاربر این موشک نمیتونه هدفی با فاصله کمتر از 120 کیلومتر رو با این موشک بزنه. حالا شما بشین تا موشک یاخونت بیاد در فاصله زیر 12 کیلومتری و در خط افق رزمناو تیوکندروگا، بعد با موشک RIM 156 بزنش!
موشک یاخونت در operational range اغلب این موشک های استاندار زیر خط افق قرار میگیره، فقط میمونه یکی دو موشک که اونا هم به نظر من توان مقابله چندانی ندارن.
[quote]از پیاله شما هم معلومه که چی داره تراوش میکنه مطمئن باش منم عاشق چشم و ابروی شما نیستم که دارم جوابتو میدم . این توضیحات برای اینه که اعضای سایت اطلاعات غلط رو نخونن و ملکه ذهنشون بشه و پس فردا ازش جایی صحبت کنن و متوجه بشن که اطلاعاتشون غلط بوده و بعدش اون کسی که اطلاعات غلط رو تو ذهنشون جا انداخته لعنت کنن.[/quote]
شما اگر یکمی بیشتر به اون نعمت خدادادی تون فشار بیارید، تمام مشکلات حل میشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشک های پدافندی رزم ناو کلاس تیوکوندروگا :

ترکیبی از 122 فروند موشک از نوع : RIM-66M-5 Standard SM-2MR Block IIIB ، RIM-156A SM-2ER Block IV ، RIM-161 SM-3 ، RIM-162A ESSM ، RIM-174A Standard ERAM و دو نوع موشک آفندی که بماند!

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/Ticonderoga_class_cruiser

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما موشک هایی که قابلیت انهدام در ماورای افق یا over the horizon رو دارند :

RIM-174 Standard ERAM

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%C3%B7%C3%B7rim-174a.jpg[/img]

طول 6.5 متر ، برد 240 کیلومتر

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-174_Standard_ERAM

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SM-2 Medium Range Block III/IIIA/IIIB, RIM-66K/L/M

که نوشته است:

The dual seeker is intended for use in high-ECM environments, against targets over the horizon or with a small radar cross section

با جستجوگر دوگانه به منظور افزایش قابلیت های اقدام متقابل الکترونیکی و همچنین کشف اهداف با سطح مقطع راداری کم و یا در ماورا افق

با طول 4.72 متر و برد 170 کیلومتر

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-66_Standard

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RIM-67 and RIM-156 SM-2 Extended Range

که نوشته است:

can also be used against ships, either at line-of-sight range using its semi-active homing mode, or over the horizon using inertial guidance and terminal infrared homing

توانایی انهدام اهداف در ماورا افق با استفاده از سیستم هدایت داخلی و هدایت مادون قرمز در فاز ترمینال

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-156_Standard

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما قابلیت کشف رادار چند منظوره AN/SPY-1A/B که در رزم ناو کلاس تیوکوندروگا استفاده شده و قابلیت مقابله با بیش از 100 هدف رو دارد:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/untitled%7E13.jpg[/img]

بر گرفته از سایت ausairpower

فکر نمیکنم نیاز به توضیح داشته باشه! icon_wink

قابلیت کشف آواکس ها برای اهداف در ارتفاع پست :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/untitled%7E14.jpg[/img]


این هم منبع در مورد 100 هدف (شیلتره)

http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/systems/an-spy-1.htm

که نوشته است :

The heart of the AEGIS systems is an advanced, automatic detect and track, multifunctional phased-array radar, the AN/SPY-1. This high-powered (4 MW) radar is able to perform search, track and missile guidance functions simultaneously with a capability of over 100 targets


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما راهکار اصلی مقابله با موشک های ضد کشتی در رزم ناو فوق :

موشک RIM-162 Evolved Sea Sparrow

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-RIM-162_launched_from_USS_Carl_Vinson_%28CVN-70%29_July_2010.jpg[/img]

به طول : 3.66 متر

با حداکثر برد 27 کیلومتر (حداقل برد رو در منابع مختلف با توجه به نوع پرتابگر زیر 2000 متر عنوان کرده اند!!)

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-162_ESSM
http://s4.invisionfree.com/NSDraftroom/ar/t4610.htm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مورد بعدی این است که در جنگ شما نمیتوانید فله ای موشک ضد کشتی شلیک کنید مثلا به دهانه اقیانوس هند چون با تعداد قابل توجهی کشتی جنگی مواجه هستید و ممکن است کشتی هایی از کشور های دیگر که درگیر جنگ نیستند هم در بین باشد در ثانی پرتاب های متعدد امکان کشف و از بین بردن لانچر رو فراهم میکند پس در جنگ شاید نتوانید در یک زمان بیش از 2 موشک به سمت هر کشتی شلیک کنید! پس بحث شلیک فله ای مردود است!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد ربط ابعاد موشک به حداقل برد یک مثال میزنم :

موشک 48N6 در سامانه اس 300 دریاپایه مدل ( S300FM ( SA-N-20

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/p0080434.jpg[/img]

با وزنی در حدود 1800 کیلوگرم و کلاهکی به وزن 150 کیلوگرم با حداکثر برد 150 کیلومتر و حداقل برد 5 کیلومتر . این موشک طولی برابر با 7.5 متر دارد

منبع :

http://en.wikipedia.org/wiki/S-300_(missile)

پس موشک هایی با ابعاد بزرگ و همینطور برد بلند امکان مقابله با اهداف در فواصل زیر 10 کیلومتر را هم میتوانند داشته باشند!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

يواشكي : شايد واقيعت چيزی متفاوت از مطالبی باشد که در این منابع ذکر شده است! به عنوان مثال مطالب گفته شده در مورد سامانه فالانکس! :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.