Recommended Posts

[quote][quote][quote][quote]متخصصین مختلف نظرات متفاوتی دارند
شما به آدرس زیر برید نظر متفاوتی نسبت به این موشک دارد
http://www.b14643.de/Spacerockets_1/Diverse/KN-08/index.htm

به نظر بنده اگه ماکت بوده چرا 6 تا از اینارو نمایش دادند
و دلیل دیگه آخه کدوم آدم عاقل میاد برای موشک غیرواقعی حمل کننده سنگین که خریدش مشکل بوده تهیه می کنه و بعد اونو تجهیز می کنه[/quote]

البته گروجه معتقده که فقط کشور های اروپایی و آمریکایی + چین/هند/ژاپن میتونن موتور موشک طراحی کنن. تا جایی پیش رفته که میگه موتور سجیل موتور یه موشک ضد بالستیک کنسل شده ی روسیه چون "فکر نمیکنه ایران بتونه یه موتور طراحی کنه". در مورد کره ی شمالی هم همین نظرو داره ولی من یکی فکر میکنم اگه واقعا چنین موشکی ساختن موتورشم خودشون طراحی کردن.[/quote]

ساخت موتور موشک یه چیزه طراحی اون یه چیز دیگه بخصوص موتور سوخت مایع
فکر کنم منظورتون از ساخت موتور-ساخت موتور آر-27 باشه
اولش که می کفتند سه موتور آر-27 رو بصورت خوشه ای استفاده کرده اند ولی بعد گفتند موتور روسی دیگه ای است

در مورد کشورها: (سوخت مایع)
چین---------- از شوروی
ژاپن---------- آمریکا
هند----------فرانسه و شوروی[/quote]

تا جایی که دارم میخونم من حرفی در مورد ساختن موتور نزدم. در مورد طراحیش حرف میزنم. این آقا فکر میکنه هیچ کشوری غیر از اون هایی که نام بردم "نمیتونه موتور طراحی کنه" و وقتی موتوری مثل موتور سجیل یا موتور این موشکو میبینه به زور سعی میکنه به زور بگه موتورش مال موشک های دیگه هست. در حالی که نه کره ی شمالی به موتور سوخت مایع با قطر 2 متر دسترسی داره نه ایران به موتور سوخت جامد با قطر 1.25 متر. جالب اینه که اوایل میگفت ایران از موتور موشک جریکو-2 اسرائیلی استفاده میکنه!![/quote]

به نظر من شما می تونید موتور موشک رو از روی موتور دیگه بسازید(کپیش کنید)
ولی طراحی موتور سوخت مایع مشکل تره به خصوص اگه بخوایید ایمپالس ویژه بهتری {برای موشک با برد زیاد لازمه }داشته باشه(خودتون ایمپالس ویژه موتورهای سوخت مایع روسیه رو با دیگر کشورها مقایسه کن )
درمورد سجیل با شما موافقم اونا روند رشد وتوسعه موشکی ایرانو شبیه کره فرض می کنن و این اشتباهه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبکه الجزیره خبر داد که اردوغان قصد دارد در نشست ناتو در شیکاگو پیشنهاد منطقه امن برای ارسال کمک به شورشیان سوری را مطرح کند.

فارس: شبکه الجزیره در گزارشی از نشست کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در شیکاگو آمریکا خبر داد که احتمالا رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در این نشست پیشنهاد دخالت نظامی ناتو در سوریه را ارائه خواهد کرد.
الجزیره در این گزارش تصریح کرد که ترکیه با استناد به اصل مداخله بشر دوستانه پیشنهاد ایجاد یک مسیر امن برای ارسال کمک بشردوستانه به مخالفان سوری را مطرح خواهد کرد.
ترکیه و قطر از مدت‌ها قبل تلاش دارند با تصویب قعطنامه با محوریت اعمال منطقه پروازممنوع یا ایجاد کانال منطقه حائل، گام‌های موثرتری برای براندازی رژیم سوریه بردارند.
طرح مشترک ترکیه، عربستان و قطر در شورای امنیت که مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود، با وتوی روسیه و چین مواجه شد؛ از این رو مخالفان بشار اسد تلاش دارند تا با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل از طریق ناتو در سوریه وارد عمل شوند.
این درحالی است که بسیاری از کشورهای عضو ناتو به ویژه کشورهای اروپایی تمایلی به دخالت نظامی در سوریه ندارند.

[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9828732]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ادامه سردرگمی مقامات رژیم صهیومیستی در قبال برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، معاون نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، مخالفت خود با را ماجراجویی نظامی علیه ایران به سبب پیامدهای خطرناک آن اعلام کرد.

مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتصک «موشه یعالون» معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با حمله احتمالی یکجانبه رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: من به عنوان یک نظامی که تجربه جنگ دارم، معتقدم اقدام نظامی علیه ایران باید آخرین حربه باشد و تمام راه‌های دیگر باید طی شوند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: اگر اقدام نظامی علیه ایران اجتناب ناپذیر باشد اسرائیل نباید آغازگر حمله باشد.
در ادامه همچنین وقتی از یعالون درباره نظرش درخصوص ازدواج همجنس بازان سوال شد، ضمن حمایت از این امر گفت: من از حقوق افراد در خصوص انتخاب نوع روابطشان حمایت می‌کنم.
لازم به ذکراست در روزهای اخیر نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس بار‌ها ایران را تهدید به حمله نظامی کرده‌اند که با مخالفت بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی این رژیم روبرو شده است، زیرا این مقامات به پیامدهای خطرناک هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران آگاه هستند.
در این زمینه ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم را از هرگونه پیشتازی در اقدام نظامی علیه ایران بر حذر داشته و هشدار داده بود چنین اقدامی کل منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد.
[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9828329]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اين يعني چي؟؟؟

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/22%7E2.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_22%7E2.JPG[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان اين يعني چي؟؟؟

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/22%7E2.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_22%7E2.JPG[/img][/url][/quote]

IRIAA مخفف Islamic Republic of Iran Army Aviation

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم طبق اين عكس ها سيملاتور شينوك از كبري گران قيمتتر و كاربردي تر باشه. اينطور نيست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] تايوان 12 ناو رادارگريز جديد مي سازد[/color]
نیروی دریایی تایوان روز سه شنبه اعلام کرد تایوان در واکنش به تقویت توان دریایی چین دوازده ناو رادارگریز جدید می سازد.
چو هسو مینگ فرمانده نیروی دریایی تایوان به خبرنگاران گفت با شرکت کشتی سازی لانگ ته Lung Teh که یک شرکت خصوصی است قراردادی سی میلیون و صد هزار دلاری برای ساخت اولین ناو پانصد تنی امضا شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تایپه، این ناو اولین نمونه از 12 ناوی است که به گفته طراح آن شناسایی راداری آن بسیار دشوار است.
چو گفت:« پس از تکمیل مدل اولیه و آزمایش این ناو، مشخصات و ویژگی های آن احتمالا برای تولید انبوه تنظیم خواهد شد.»
هر یک از ناوها به بیش از هشت موشک مافوق صوت ضد کشتی هسیونگ فنگ Hsiung Feng 3 و هشت موشک هسیونگ فنگ 2 مجهز خواهد بود.
روابط میان چین و تایوان از زمان به قدرت رسیدن ما یینگ جئو در تایوان در سال دو هزار و هشت بسیار بهبود یافته است اما پکن هنوز توسل به خشونت را رد نکرده است و این امر باعث شده این جزیره به صورت مستمر به نوآوری نیروهای مسلح خود اقدام کند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1520089]منبع[/url]

[color=blue]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/color]

[color=red] نيروي دريايي اتحاديه اروپا به تجهيزات دزدان دريايي در آبهاي سومالي حمله کرد[/color]
نیروی دریایی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هواپیمای نیروی دریایی اروپا امروز برای اولین بار در سواحل سومالی به تجهیزات دزدان دریایی حمله کردند.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در ماه مارس در خصوص گسترش عملیات آتلانتا توافق و با حمله رزمناوها و هواپیماهای نیروی دریایی به تجهیزات دزدان دریایی توافق کردند.
طبق بیانیه نیروی دریایی اتحادیه اروپا، حمله هوایی به تجهیزات دزدان دریایی در خط ساحلی سومالی تمرکز یافته، دقیق و متناسب بود و جنگنده ها پس از اتمام ماموریت در سلامت کامل به رزمناو اتحادیه اروپا بازگشتند.
نیروی دریایی اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد تحقیقات در منطقه آغاز شده است و طبق بررسیهای اولیه هیچ یک از ساکنان منطقه در نتیجه این حمله آسیب ندیده است.
هدف این حمله تجهیزات دزدان دریایی بود، اما نیروی دریایی اتحادیه اروپا از اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص نوع تجهیزات و محل دقیق حمله خودداری کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، گروه عملیاتی اتحادیه اروپا موسوم به آتلانتا از سال دو هزار و هشت تا کنون برای نگهبانی از کشتیهای حاوی کمکهای بشر دوستانه و کشتیهای تجاری، پنج تا ده رزمناو به سواحل سومالی اعزام کرده است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1519740]منبع[/url]

[color=blue]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/color]

[color=red] کشف يک انبار بزرگ تسليحات در شرق بوسني[/color]
وزارت کشور بوسنی امروز سه شنبه اعلام کرد پلیس در شهر براتوناچ در شرق این کشور یک محموله بزرگ اسلحه شامل تفنگ های خودکار، نارنجک ، راکت انداز و مواد منفجره کشف کرده است.
وزارت کشور بوسنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای پلیس در انبار یک ساختمان سیزده قبضه تفنگ خودکار، یک مسلسل ، هشتاد نارنجک دستی، پنج راکت انداز، حدود چهار کیلوگرم مواد منفره پلاستیکی، هشت خمپاره و تجهیزات نظامی دیگر کشف کردند.
در این بیانیه آمده است این تسلیحات در خانه یک صرب بوسنیایی پنهان شده بود.
سخنگوی پلیس بوسنی گفت در ارتباط با کشف تسلیحات یک مظنون پس از بازجویی آزاد شد.
وی گفت:« اطلاعاتی که پلیس در اختیار دارد نشان نمی دهد فرد مظنون دستگیر شده قصد استفاده از این تسلیحات در اقدامات تروریستی را داشته است.»
منابع پلیس بوسنی گفتند این تسلیحات برای قاچاق در این انبار پنهان شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سارایوو، با این وجود کشف این تسلیحات باعث نگرانی مسلمانانی شده است که پس از جنگ سالهای نود و دو تا نود و پنج به این شهر بوسنی که اکثریت آن صرب هستند بازگشته‌ند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1520527]منبع[/url]

[color=blue]----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/color]

[color=red] جنگنده هاي رادار گريز F35 آمريکا شکست مالي بزرگي بوده است[/color]
جنگنده های اف سی و پنج رادار گریز آمریکا شکستی مالی برای آمریکا به شمار می رود.
روزنامه سوئیسی لوتان در مقاله ای به قلم استفان بوسار در این باره نوشت جنگنده جدید آمریکایی موسوم به اف سی و پنج شکستی بزرگ از لحاظ مالی قلمداد می شود.
این هواپیمای رادار گریز را شرکت لاکهید مارتین تولید می کند اما ساخت آن با تاخیر زیاد مواجه شده است. مشکلات فنی نیز هزینه های مضاعفی برجا گذاشته است. در حالی که دولت سیاستهای ریاضتی را آغاز کرده است؛ این خبری ناخوشایند برای اقتصاد آمریکا به شمار می رود.
عنوان شده بود که جنگنده اف 35 الگوی اجتناب ناپذیری در زمینه هواپیماهای نبرد دهه های آینده خواهند بود و به همین منظور نیروهای هوایی و دریایی آمریکا در نظر دارند همه جنگنده های شکاری بمب اکن اف 16 و اف18 و ای 10 خود را جایگزین کنند. از آنجا که این جنگنده بمب افکن نسل پنجم هواپیمایی رادار گریز است، علاوه بر عملیات جنگی می تواند به عنوان نیروی پیشتیبانی برای نیروهای زمینی مورد استفاده قرار گیرد. سرعت آن به 1.6 ماخ یعنی 1900 کیلومتر در ساعت می رسد و شعاع عملیاتی آن هشتصد تا هزار و صد کیلومتر است.
قرار است لاکهید 2443 فروند از این هواپیماها طی پنجاه و پنج سال برای ارتش تولید کند و چند صد فروند از آن را نیز در اختیار چند کشور اروپایی از جمله انگلیس و ایتالیا و هلند قرار دهد. حدود صد شرکت انگلیسی در این طرح مشارکت دارند. هدف اولیه ایجاد سه مدل اف سی و پنج بودکه هر سه مدل هشتاد درصد قطعات مشترکی داشته باشند تا تولید کم هزینه تر شود. اما هزینه برنامه که قرار است تا سال دوهزار و سی و پنج طول بکشد، از 1380 میلیارد دلار در سال دوهزار و ده به 1510 میلیارد در سال دوهزار و دوازده افزایش یافته است.
قیمت هر یک از هواپیماها یکصد و پنجاه میلیون دلار تعیین شده است درحالی که یک دهه پیش قیمت آن به شصت و دو میلیون دلار می رسید. این هزینه ها سه برابر تولید جنگنده های اف هجده است.
به گفته دیوان محاسبات آمریکا هزینه مالی آن برای پنتاگون به سیزده میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
افزایش شدید هزینه ها بد ترین زمان ممکن صورت گرفته است. آمریکا با بحران بودجه ای بی سابقه ای مواجه است. دولت به منظور کاهش کسری و بدهی پانزده هزار میلیارد دلاری خود ، مکانیسمی برای کاهش خود به خود هزار و دویست میلیارد دلاری طی ده سال پیش بینی کرده است که در صورت موافقت کنگره اجرایی خواهد شد. در صورت تحقق آن بودجه بخش دفاع از ماه ژانویه سال دوهزار و سیزده، پانصد میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. در این صورت جنگنده اف سی و پنج ممکن است به اولین قربانی سیاستهای ریاضتی تبدیل شود. پنتاگون تا کنون در برنامه های خود تجدید نظر کرده و اعلام کرده در نظر دارد تا سال دوهزار و هفده سیصد و شصت و پنج فروند از این جنگنده ها به جای 1591 فروند تهیه کند.
علاوه بر فشارهای بودجه ای، فشار افکار عمومی نیز مطرح است. بر اساس نظرسنجیها، آمریکاییها آمده اند به منظور اجرای برنامه های ریاضتی، جنگنده های اف سی و پنج را فدا کنند.
اما ریاضت اقتصادی فقط در آمریکا اعمال نمی شود. در کانادا نیز خرید شصت و پنج فروند اف سی و پنج به مبلغ بیست و پنج میلیارد دلار کولاکی سیاسی به راه انداخته است. ایتالیا که سیاستهای ریاضتی را در پیش گرفته است، فقط نود فروند از این دستگاهها را تهیه خواهد کرد درحالی که پیشتر در نظر داشت یکصد و سی و یک فروند بخرد. استرالیا همچنین در نظر دارد سفارش خود را به تاخیر اندازد. انگلیس در سفارشهای خود تجدید نظر کرده و ممکن است تعداد کمتری از این هواپیماها خریداری کند.
همچنین شماری از کارکنان شرکت لاکهید مارتین به تازگی در اعتراض به کاهش بودجه در مرکز تولید فورت ورث اعتصاب کرده اند.
قرار بود نخستین مدل از این هواپیماها سال گذشته وارد بازار شود. اما بعید است قبل از سال دو هزار و نوزده این هواپیما به مشتریان عرضه شود.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1519595]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخي زيردريايي هاي ساخت ايران تهديد مهم عليه آمريكا محسوب مي شود و قادر است كل اقيانوس هند را پوشش دهد.
به گزارش مشرق، اين خبر را پايگاه اينترنتي كورلوب كه در زمينه تخصصي برنامه هاي نظامي دريايي فعاليت مي كند، منتشر كرد و نوشت: ايران طي 15سال گذشته انواع زيردريايي هاي جنگي را توليد كرده است و حضور آنها به عنوان ناوگان نظامي زيردريايي در خليج فارس مي تواند يك اهرم تهديد خطرناك و غيرقابل پيش بيني براي ناوگان آمريكا باشد كه در بحرين مستقر است.

اين نشريه با بيان اينكه توان زيردريايي هاي نظامي ايران همچنان ناشناخته است، به بررسي انواع زيردريايي هاي توليد ايران پرداخت و نوشت: روسيه در سال 1996 پذيرفت فروش زيردريايي هاي نوع «كيلو» را متوقف كند و همين مساله باعث شد تا تهران خود به توليد زيردريايي مبادرت ورزد. ايران 3 نوع زيردريايي طراحي و توليد كرده است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/2/26/165645_589.jpg

ايراني ها پس از 10سال آزمون و خطا توانستند 7 ماه پيش زيردريايي هاي نوع «قادر» را توليد كنند كه مي تواند تا 100تن را جابجا كند. ايران در حال حاضر 12فروند از اين نوع زيردريايي را در اختيار دارد. اين زيردريايي ها تا حدودي شبيه به «كيلو» روسي هستند. اما برخي تحليل گران نظامي، زيردريايي هاي قادر را بسيار شبيه زيردريايي هاي «كوسموس SX-506B» ايتاليايي مي دانند. توان جابجايي زيردريايي SX-506B 100 تن است. تصاوير منتشر شده از آن نشان مي دهد كه مي توان اين زيردريايي را به دو لوله اژدرافكن تجهيز كرد.

اين گزارش مي افزايد: ايران همچنين 5 زيردريايي بزرگ تر، از نوع «نهنگ» دارد كه ظرفيت جابجايي آنها 500 تن است. اين زيردريايي ها بسيار شبيه به زيردريايي هاي U-206 آلماني هستند كه براي عمليات در آب هاي نه چندان عميق درياي بالتيك ساخته شده بودند. اندازه U- 206 اين امكان را مي دهد تا بتواند 8 اژدر را حمل كند ولي نسخه ايراني آن چندان ديده نشده است.

به گزارش کیهان، كورلوب مي افزايد: ايران اكنون در حال توليد نوع سوم زيردريايي هاست. ساخت زيردريايي «قائم» در سال 2008 آغاز شده است. اين زيردريايي توان جابجايي 1000 تن را دارد و به اندازه كافي بزرگ است تا بتواند لوله هاي اژدرافكن به همراه مهمات آنها را حمل كند. اين در واقع مدلي است كه جايگزين نوع «كيلو» روسي خواهد شد. زيردريايي هاي ايران از نوع «كيلو» مهم ترين تهديد محسوب مي شود. شعاع عملياتي اين زيردريايي هاي 2300 تني به راحتي مي تواند كل اقيانوس هند را پوشش دهد. اين نوع زيردريايي قادر است تا 6 لوله اژدرافكن 533 ميليمتري و 18اژدر يا 24مين را حمل كند. اين زيردريايي به مانند يك دشمن واقعي شناخته مي شود و مي تواند تا 45 روز در دريا بماند.



http://www.mashreghnews.ir/fa/news/120451/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%8A%D9%8A%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B9%DA%A9%D8%B3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] تحقيقات درباره جعبه سياه هواپيماي روسي ممکن است يک سال طول بکشد[/color]
یک مقام ارشد اندونزی گفته است تحقیقات درباره جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده روسیه ممکن است یک سال طول بکشد.
هواپیمای سوخوی سوپرجت 100 روسیه چهارشنبه گذشته در استان جاوه غربی اندونزی سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از جاکارتا ، تاتانگ کورنیادی رئیس کمیته موسوم به «کی ان کی تی» گفت طول کشیدن این مدت برای تحقیق درباره محتویات جعبه سیاه هواپیماهایی که سقوط می کنند کاملا عادی است.
تاتانگ گفت :«پیش بینی ما چهار ماه است ، اما امکان ندارد که زودتر از این بتوان تحقیقات را تکمیل کرد ، زیرا ممکن است به اعتبار اندونزی لطمه وارد شود. »
وی افزود نتیجه تحقیقاتی که زودتر از چهار ماه به نتیجه می رسد اعتبار ندارد.
تیم تجسس و امداد اندونزی که برای تخلیه اجساد قربانیان این سانحه و تجهیزات کلیدی هواپیما مستقر شده بود سه شنبه شب دستگاه ضبط داده های صوتی (VDR) این هواپیما را کشف کرد.
دستگاه ضبط داده های پرواز (FDR) نیز که آسیب دیده بود و آثار سوختگی در سرتاسر آن به چشم می خورد زیر بخش دُم هواپیما کشف شد.
مقامات روسیه پیشتر درخواست کرده بودند که جعبه سیاه هواپیما به محض پیدا شدن به روسیه ارسال شود. اما مقامات اندونزی این درخواست را رد و اعلام کردند تحقیقات درباره جعبه سیاه در اندونزی انجام خواهد گرفت تا شفافیت و اعتبار این تحقیقات تضمین شود.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1521313]منبع[/url]

[color=blue]------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------- [/color]

[color=red] پايگاه نيروهاي فرانسوي در افغانستان هدف حملات موشکي قرار گرفت[/color]
پایگاه نیروهای فرانسوی در استان کاپیسای افغانستان هدف حمله طالبان مسلح قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار محلی به نقل از «اسدالله حمیدی» سخنگوی فرماندهی پلیس استان کاپیسا ، از تلفات احتمالی این حمله که امروز در شهرستان «تگاب» استان کاپیسا روی داده گزارشی منتشر نشده است.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با رسانه های افغانستان مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و گفت: این درگیری دو ساعت طول کشید.
وی ادعا کرد: در این درگیری شش نظامی فرانسوی کشته و هشت سرباز دیگر زخمی شدند.
منابع نیروهای آیساف دراین باره واکنشی نداشته اند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1521607]منبع[/url]

[color=blue]------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------- [/color]

[color=red] محموله بزرگ مواد منفجره در جنوب افغانستان کشف شد[/color]
نیروهای امنیتی افغان نه تُن مواد منفجره را در استان هلمند افغانستان کشف و ضبط کردند.
به گزارش خبرنگار محلی ، مسوولان اداره امنیت ملی استان هلمند اعلام کردند: نیروهای افغان دویست بسته تی ان تی به وزن نه تُن را در شهر «لشکرگاه» مرکز استان هلمند ضبط کردند.
براساس این گزارش: قرار بود از این محموله برای ساخت بمب و جاسازی در جلیقه های ویژه حملات انفجاری استفاده شود.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1521611]منبع[/url]

[color=blue]------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------- [/color]

[color=red] ارتش سودان جنوبي اعلام کرد به زودي موشک هاي ضد هوايي دريافت مي کند[/color]
خبرگزاری رویترز در گزارشی از جوبا به قلم هروارد هالند نوشت :
ارتش سودان جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور به زودی برای دفاع از خاک خود در برابر حملات هوایی جنگنده های سودان ، موشک های ضد هوایی دریافت خواهد کرد .
سودان جنوبی از زمان استقلال از شمال و تبدیل شدن به جدیدترین کشور جهان در مه ژوئیه سال گذشته ، پیوسته سودان را متهم کرده است حملات هوایی خود را علیه خاک سودان جنوبی ادامه می دهد اما خرطوم چنین اتهامی را رد کرده است .
خبرنگاران خارجی در سودان جنوبی شاهد بمباران های جنگنده های سودان علیه اهدافی ازجمله یک بازار ، یک اردوگاه آوارگان و تاسیسات نفتی بوده اند . درگیری های مرزی اخیر بین ارتش سودان و سودان جنوبی نیز شامل حملات هوایی سودان بوده است .
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد از بمباران های « بی هدف » سودان جنوبی توسط جنگنده های ارتش سودان که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شده ، خشمگین است.
وی این اظهارات پس از آن مطرح کرد که مقامات سازمان ملل متحد خسارات و تلفات ناشی از حملات هوایی اخیر سودان را علیه سودان جنوبی تایید کردند .
فیلیپ آگوئر سخنگوی ارتش سودان جنوبی روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز گفت ارتش سودان جنوبی قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه های خود برای نوسازی ارتش ، موشک های ضد هوایی دریافت کند.
وی افزود : « این اقدام باعث تقویت پدافندهای ما خواهد شد . ما باید از همه نقاط استراتژیک خودمان ازجمله مناطق نفت خیز و فرودگاه ها محافظت کنیم . »
آگوئر به زمان دریافت این موشک های ضد هوایی توسط ارتش سودان جنوبی اشاره نکرد اما روزنامه « سودان تریبیون » به نقل از جیمز هوت مای فرمانده ارتش سودان جنوبی نوشت نیروهای ارتش طی چند ماه آینده موشک های ضد هوایی را دریافت خواهند کرد .
درگیری بین سودان و سودان جنوبی ماه گذشته درپی اختلاف ها برسر صادرات نفت ، تعیین خطوط مرزی و حقوق شهروندی و همچنین مسائل مالی آغاز شد .
شورای امنیت سازمان ملل متحد دوم ماه مه طرح صلح اتحادیه آفریقا را که در آن به سودان و سودان جنوبی دو هفته فرصت داده شده است مذاکرات با یکدیگر را ازسر بگیرند و به درگیری های کنونی پایان دهند تایید کرد . اما هنوز هیچ نشانه ای از تلاش دو کشور برای ازسرگیری مذاکرات وجود ندارد .
شورای امنیت سازمان ملل متحد ازجمله چین و روسیه به سودان و سودان جنوبی سه ماه فرصت داده اند تا مشکلاتشان را حل و فصل کنند و در غیر اینصورت با تحریم هایی روبرو خواهند شد .
سازمان ملل متحد اعلام کرده اوضاع در مرز بین سودان و سودان جنوبی همچنان رو به وخامت است و این یک تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی است .
سودان و سودان جنوبی هر کدام طرف مقابل را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم می کنند که در آن بر توقف درگیری بین دو طرف تاکید شده است .
اقدام سودان جنوبی و سودان به متهم کردن یکدیگر درخصوص حملات علیه مناطق کشور مقابل ، شانس آتش بس بین این دو کشور همسایه را با خطر روبرو کرده است .
« تحکیم استقلال »
آگوئر گفت دستیابی به این توانایی ضد هوایی به تحکیم استقلال سودان جنوبی کمک خواهد کرد .
مردم سودان جنوبی در همه پرسی درمورد استقلال این کشور به اتفاق آراء رای مثبت دادند .
آگوئر افزود پیش از استقلال سودان جنوبی ، دستیابی به چنین تسلیحاتی برای این کشور آسان نبود اما اکنون این کار آسان تر خواهد بود .
وی تصریح کرد دستیابی به این تسلیحات باعث خواهد شد تا مردم سودان جنوبی اطمینان پیدا کنند حریم هوایی آنها دیگر نقض نخواهد شد .
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز از سودان درخواست کرده است به آنچه که وی بمباران های هوایی « تحریک آمیز » نامید پایان دهد .
اندرو ناتسیوس فرستاده ویژه آمریکا به سودان هفته گذشته از کشورش خواست برای سودان جنوبی تسلیحات ارسال کند .
وی در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد نوشت تنها راه برای پایان دادن به قلدرمابی سودان و تقویت مذاکرات صلح این است که تسلیحات ضد هوایی در اختیار سودان جنوبی قرار بگیرد .
کارشناسان می گویند دستیابی سودان جنوبی به تسلیحات ضد هوایی بدون شک باعث تقویت زرادخانه ارتش این کشور در برابر نیروهای سودان خواهد شد که بطور کلی از امکانات بهتری برخوردارند اما الزاما به بمباران های سودان یا درگیری بین دو کشور پایان نخواهد داد .
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1521797]منبع[/url]

[color=blue]------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------- [/color]

[color=red]موشک اچ- دو آ ژاپن نخستين بار يک ماهواره تجاري خارجي را به فضا مي برد[/color]
موشک ژاپنی اچ - دو آ که از حدود سال پیش ماهواره های مختلف دولتی و نیمه دولتی ژاپنی را در مدار قرار داده است، بامداد جمعه برای نخستین بار یک ماهواره تجاری ساخت خارج را به فضا می برد.
پرتاب این موشک فعلا برای هجده مه ساعت یک و سی و نه دقیقه به وقت ژاپن (هفده مه ساعت شانزده و سی و دقیقه به وقت گرینویچ) برنامه ریزی شده است.
این موشک قرار است ماهواره کومپ ست - سه را که می تواند عکس هایی بسیار دقیقی از زمین بگیرد ، به فضا بفرستد.
این ماهواره جایگزین نمونه های قبلی یعنی کومپ ست یک و کومپ ست دو می شود که در مقایسه با کومپ ست سه کارایی کمتری داشتند.
عکس هایی که این ماهواره می گیرد در زمینه های زمین شناسی، محیط زیست، کشاورزی و اقیانوس شناسی کاربرد خواهد داشت.
یک ماهواره نیمه دولتی ژاپن به نام شیزوکو که برای نظارت بر تغییرات زیست محیطی طراحی شده نیز قرار است با همین موشک به فضا فرستاده شود.
موشک اچ - دو آ که ابتدا توسط آژانس اکتشافات فضایی ژاپن «ژاکسا» ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت از آوریل دو هزار و هفت در اختیار شرکت خصوصی صنایع سنگین میسوبیشی قرار داده شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، پرتاب های این موشک تا نود و پنج درصد موفقیت آمیز بوده است.
پس از شکست ششمین پرتاب این موشک در نوامبر دو هزار و سه، پرتاب های اچ - دو آ فوریه دو هزار و پنج از سر گرفته شد و از آن پس هیچ مشکلی به وجود نیامده است.
این موشک از هفت سال پیش چهارده مأموریت پیاپی موفقیت آمیز انجام داده است که آخرین آن دسامبر دو هزار و یازده برای در مدار قرار دادن یک ماهواره جاسوسی بود.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1521021]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]
................



این مطلب چه ربطی به سایت ما داره؟
مباحث سیاسی ممنوعه.
REZAT1980
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.