Recommended Posts

عربستان در صدد ایجاد توازن نظامی با ایران ؛ 300 تانک لئوپارد به ارتش سعودی می پیوندند
این تانک های اسپانیایی بسیار پیشرفته اند و با تانک های آمریکا رقابت می کنند. اسپانیا در تابستان گذشته یک نمونه از این تانک ها را به عربستان سعودی فرستاده بود که مورد رضایت وزارت دفاع عربستان قرار گرفت اما ریاض خواستار اعمال تغییراتی در آن شده بود.
عربستان سعودی برای برقراری توازن منطقه ای با ایران، در آستانه خرید 300 دستگاه تانک ساخت مشترک اسپانیا و آلمان است.

به گزارش عصر ایران ، به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن ، اسرائیل با این اقدام مخالفتی نکرده زیرا به این جمع بندی رسیده که این قرارداد تسلیحاتی برای ایجاد "توازن منطقه ای با عراق آینده و ایران فعلی" است.
روزنامه اسپانیایی "ال پاییس" در این باره نوشت: تانک لئوپارد آلمان که عربستان خواهان آن است تحت لیسانس شرکت اصلی در اسپانیا ساخته می شوند.

قبل از این کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا قراردادهای مشابهی را با عربستان سعودی امضا کرده بودند.

این تانک های اسپانیایی بسیار پیشرفته اند و با تانک های آمریکا رقابت می کنند. اسپانیا در تابستان گذشته یک نمونه از این تانک ها را به عربستان سعودی فرستاده بود که مورد رضایت وزارت دفاع عربستان قرار گرفت اما ریاض خواستار اعمال تغییراتی در آن شده بود.

قیمت یک دستگاه تانک لئوپارد هشت و نیم میلیون یورو است ولی با اعمال تغییرات درخواستی عربستان، قیمت این وسیله به 10 میلیون یورو می رسد. با این حساب قیمت خرید 300 دستگاه تانک به سه میلیارد یورو می رسد.

قطر تنها کشور منطقه است که در سال 2009 قراردادی را برای خرید 36 دستگاه تانک لئوپارد امضا کرد.

آلمان قبل از فروش این تانک ها به عربستان، با اسرائیل نیز رایزنی کرد ولی تل آویو مخالفتی با این موضوع نداشت.
برلین در فروش اسلحه ساخت آلمان به کشورهای دیگر، با اسرائیل مشورت می کند.

[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9975769]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري دولتي چين از پرتاب يك ماهواره ارتباطي و نظامي در اوائل هفته و استقرار موفق آن در مداري در طول خط استوا خبر داده است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، موشك لانگ‌مارچ 3B با وزن 453.5 كيلوگرم روز شنبه (ششم خرداد) ساعت 15:56 به وقت گرينويچ از مركز فضايي شیاچانگ در جنوب غربي ايالت سيچوآن چين به فضا پرتاب شد.

اين موشك 56 متري با يك مرحله اول ارتقا يافته و تقويت‌كنندهاي سوخت مايع به پرواز درآمده بود. موشك لانگ‌مارچ 3B سه مرحله‌اي در يك مدار بيضي شكل انتقالي در محدوده ارتفاعي 207 تا حدود 35 هزار و 790 كيلومتري به آزادسازي محموله ماهواره چايناست 2A پرداخت.

اين ماهواره به گردش در مدار خود در ارتفاع حدود 35 هزار و 888 كيلومتري استوا پرداخته و سرعت آن با زمين منطبق خواهد بود كه آنرا به شكل ثابت در يك نقطه نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزري شينهوا اين ماهواره توسط آكادمي فناوري فضايي چين و تقريبا مبتني بر پلت‌فرم ماهواره DFH-4 چين كه يكي از قويترين پلت‌فرمهاي استاندارد شده براي ماموريتهاي ارتباطي به شمار مي‌رود، ساخته شده است.

چايناست 2A قرار است براي برآوردن نيازهاي پخش برنامه‌هاي راديو و تلويزيون چين و انتقالات باند پهن چند رسانه‌ای مورد استفاده قرار بگيرد.

اين در حاليست كه برخي تحليلگران متصورند كه اين ماهواره براي خدمت به ارتش چين در ارتباطات فعال ارسال شده است.

پرتاب روز شنبه نشانگر هشتمين پرتاب فضايي امسال براي چين و بيست و هشتمين پرتاب مداري جهان در سال 2012 بوده است.
[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9973183]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک اصلی:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910311000711

یدیعوت آحارونوت: ارتش اسرائیل توخالی‌ است / چه کسی می‌خواهد با ایران بجنگد؟
خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن یاد کردن از نقاط ضعف ارتش صهیونیستی، اذعان کرده است که این ارتش توان درافتادن با تبعات تجاوز به ایران را ندارد.

به گزارش فارس، در این مقاله نوشته شده است: مدتی پیش روزنامه هاآرتص مصاحبه‌ای را با "پروفسور ییشای بار" منشر کرده بود که وی بیان می‌داشت ارتش اسرائیل بدآموزش دیده و از مهارت کافی برخوردار نیست لذا نمی‌تواند ماموریت‌هایش را به انجام برساند. بیشترین انتقادات وی در خصوص نیروهای زمینی بود.

در این مقاله با ذکر شواهدی از ضعف نیروهای نظامی صهیونیستی از جمله نامه اخیر نیروهای ذخیره این ارتش به دولتمردان صهیونیست در خصوص احتمال شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، تصریح شده است: موافقین و مخالفین حمله نظامی به ایران عموما بلند صحبت می‌کنند و تقریبا در سخنانشان همه چیز روشن و واضح است، غیر از یک چیز: "پس از حمله به ایران، گروه‌هایی چون حماس و حزب‌الله پاسخ می‌گویند و به اسرائیل حمله می‌کنند. چه کسی قرار است به آنها به سختی پاسخ گوید؟ که می‌خواهد با آنها روبرو شود؟

این مقاله نسبتا طولانی با ذکر این نکته پایان پذیرفته که از آنجا که سربازان اسرائیلی از آموزش‌های لازم برخوردار نیستند، تانک‌ها و آلات جنگی تحت اختیار ایشان، تنها یک دکور به نظر می رسد!

بسیاری از تحلیلگران، تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را یک بلوف می‌دانند که با هدف کسب امتیازات بیشتر زده می‌شود. این مقاله نیز شاهدی بر این مدعاست که اسرائیل، توان جنگ حتی با گروه‌های مقاومت را دیگر ندارد، چه رسد با ایران!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]بازگشت شبح شوروی به قطب شمال / بازگشایی قریب الوقوع سه فرودگاه نظامی در مناطق قطبی روسیه [/b][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/artic-composite.jpg[/img]

در آخرین سری از اقدامات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای تقویت جبهه ی قطب شمال خود ، چهارشنبه ی گذشته فرمانده نیروی هوایی منطقه غربی ارتش روسیه اعلام کرد واحد های منتخب نیروی هوایی منطقه ی غرب (Western District) ارتش روسیه کار آماده سازی برای باز راه اندازی سه فرودگاه نظامی قطبی روسیه که با فروپاشی شوروی ، بسته شده بودند را از سر خواهند گرفت .

به گزارش خبرگزاری دولتی کمرسانت ، ژنرال ایگور ماکوشف در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر سن پترزبورگ افزود :"ما تا تابستان امسال بازگشایی دو فرودگاه نظامی در Novaya Zemlya و Naryan-Mar را آغاز خواهیم کرد و تا سال آینده ، فرودگاه نظامی جزیره ی گراهام بل را باز راه اندازی خواهیم نمود"

این خبرگزاری اقدام اخیر ارتش روسیه در بازگشایی سه فرودگاه دوران شوروی را در راستای اهداف تعیین شده توسط رهبران روسیه برای استقرار نیروی نظامی موثر جهت محافظت از منافع سیاسی اقتصادی روسیه در قطب شمال تا سال 2020 ارزیابی کرده است .

http://rianovosti.com/mlitary_news/20120530/173757083.html
http://www.kommersant.ru/doc/1947639

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred][b]افزایش برد موشکهای کره جنوبی[/b] [/color]

[color=darkblue]یک روزنامه کره ای روز دوشنبه گزارش داد آمریکا به کره جنوبی اجازه داده است برد موشک های خود را از سیصد کیلومتر به پانصد و پنجاه کیلومتر افزایش دهد تا بتواند هر نقطه ای را در کره شمالی هدف قرار دهد.[/color]
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، یک مقام بلندپایه کره جنوبی در گفتگو با روزنامه جونگانگ ایلبو اعلام کرد: «در گفتگوهای دوجانبه، آمریکا بر موضع خود تاکید کرد که کره جنوبی باید برد حداکثری فعلی را حفظ کند ولی آمریکا در عین حال پذیرفت که کره جنوبی برد موشک های خود را به پانصد و پنجاه کیلومتر افزایش دهد تا بهتر بتواند با قابلیت های موشکی کره شمالی مقابله کند».
[color=blue]وی افزود کره جنوبی در این گفتگوها از آمریکا خواست برد موشک های خود را به یک هزار کیلومتر افزایش دهد ولی دو طرف در نهایت بر سر برد پانصد و پنجاه کیلومتر توافق کردند.[/color]
آمریکا به علت واکنش منفی احتمالی چین و روسیه، واکنش سردی به درخواست کره جنوبی برای افزایش برد موشک های این کشور به یک هزار کیلومتر نشان داده است.
این مقام کره ای افزود خبر توافق در خصوص افزایش برد موشک های کره جنوبی در نشست مقامات بلندپایه وزارتخانه های خارجه و دفاع دو طرف که قرار است اواسط ماه ژوئن در واشنگتن برگزار شود، اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری کیودو از سئول، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال از تایید این گزارش خودداری کرد.

[color=olive]۱۵ خرداد ۱۳۹۱[/color]
منبع: مشرق‌نيوز
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/125462/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ياد خبر زير هم افتادم كه بالاخره دوستان نگفتند كه چه نوع موشكي بوده؟
icon_wink
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15928

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاكستان موشك با قابلیت حمل كلاھك ھسته ای آزمایش كرد
اسلام آباد - ستاد ارتش پاكستان امروز ﴿سه شنبه﴾ اعلام كرد: پاكستان موشك پیشرفته كروز 'ھاتف 7' با قابلیت حمل كلاھك ھسته ای و با برد 700 كیلومتر را با موفقیت پرتاب و آزمایش كرد.
1391/03/16 - 00:07

به گزارش ایرنا، ستاد روابط عمومی ارتش پاكستان در اطلاعیه ای افزود: آزمایش موفق این موشك ،توانایی فعالیت ھای استراتژیك پاكستان در زمینه استحكام و تقویت بیشتر امنیت ملی این كشور را نشان می دھد.

در این اطلاعیه آمده , این موشك با قابلیت نشانه گیری ھدف تا مسافت 700 كیلومتر ، پرواز در ارتفاع كم، انجام مانور بالا و مھم تر از آن ویژگی گریز از رادار را دارد.

در این اطلاعیه گفته شد، علاوہ بر این مدرن ترین تكنولوژی ھا از جمله قابلیت تطابق با موقعیت زمین موسوم به (TERCOM) و افزایش دقت در سرعت و واكنش ھای دیجیتالی با عنوان (DSMAC) نیز روی این موشك قابل نصب است.

فناوری موشك ھای كروز بسیار پیچیدہ است و فقط چند كشور در جھان از این موشك ھا برخوردار ھستند.

این سومین آزمایش موشكی پاكستان در دو ھفته و چھارمین پرتاپ موشك در ماہ جاری بوده است.

براساس این گزارش، در مراسم پرتاب این موشك، 'خالد شمیم وائین' رییس ستاد مشترك ارتش پاكستان و دیگر مقامهای ارشد نظامی و دانشمندان هسته ای این كشور حضور داشتند.

'آصف علی زرداری' رییس جمھوری، 'سید یوسف رضا گیلانی' نخست وزیر و 'خالد شمیم وائین 'رییس ستاد مشترك ارتش پاكستان در پیام های تبریك خود از تلاش مھندسان و دانشمندان ارتش در پرتاب موفق موشك 'ھاتف 7 ' قدردانی كردند.[url=http://www.irna.ir/News/80167263/%D9%BE%D8%A7%D9%83%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%83%D9%84%D8%A7%DA%BE%D9%83-%DA%BE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%83%D8%B1%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/]منبع[/url]

موشک اسم دیگری به نام بابور داره و از لانچری با تیوبهای متعدد شلیک شده
رادارگریز با قابلیت نصب کلاهکهای متعارف و هسته ای
http://www.geo.tv/GeoDetail.aspx?ID=52741
تصویر
http://images.geo.tv/updates_pics/6-5-2012_52741_l.jpg
http://www.google.com/hostednews/afp/slideshow/ALeqM5j5OgHffxX_L6RJvBFhY1Ad2moWhA?docId=CNG.3b858a39c055e210064efb69c69f22a2.561&index=0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای روزگار میبینی باید برای ساخت یه چیز کوچک هم اجازه گرفت ای ای

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]يعني كره جنوبي براي افزايش برد موشكهاش محتاج اجازه از پدرشه؟؟؟ icon_wink :mrgreen:[/quote]

سلام
بگی شوهرش مناسب تره !! icon_wink
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکته خیلی جالبی هم هست اینکه ایران با اینکه به بهترین جنگنده های آمریکائی مجهز بود ولی هیچگونه موشکی در اختیار نداشت در زمان شاه اینو تحلیل گران عراقی هم در ابتدای جنگ عنوان کرده بودن که ما در تعجب بودیم که چرا ایران موشک نداره و یک امتیاز مثبت تلقی کرده بودن واسه حمله ...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نکته خیلی جالبی هم هست اینکه ایران با اینکه به بهترین جنگنده های آمریکائی مجهز بود ولی هیچگونه موشکی در اختیار نداشت در زمان شاه اینو تحلیل گران عراقی هم در ابتدای جنگ عنوان کرده بودن که ما در تعجب بودیم که چرا ایران موشک نداره و یک امتیاز مثبت تلقی کرده بودن واسه حمله ...[/quote]
امریکا دوست نداشت یک ابر قدرت در خاورمیانه برای خودش بتراشه به خاطر همین به ایران موشک بالستیک (چه از نوع تاکتیکی با کلاهک متعارف و چه استراتژیک با کلاهک اتمی) نداد اما در عوض نیروی هوایی ایران را تبدیل به سومین نیروی هوایی برتر دنیا کرد.(اگر دقت کنید کشور ترکیه دقیقآ مانند ایران قبل از انقلاب توسط امریکا تجهیز شده است گرچه ان موقع تراز نیروی هوایی ایران در جهان جزو برترین ها بود).
البته مثل این که قرار بود اسرائیل به طور پنهانی ایران را مجهز به موشک های بالستیک جریکو کند که با انقلاب اسلامی،صهیونیست ها این پروژه را نیمه کاره رها کردند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]نکته خیلی جالبی هم هست اینکه ایران با اینکه به بهترین جنگنده های آمریکائی مجهز بود ولی هیچگونه موشکی در اختیار نداشت در زمان شاه اینو تحلیل گران عراقی هم در ابتدای جنگ عنوان کرده بودن که ما در تعجب بودیم که چرا ایران موشک نداره و یک امتیاز مثبت تلقی کرده بودن واسه حمله ...[/quote]
امریکا دوست نداشت یک ابر قدرت در خاورمیانه برای خودش بتراشه به خاطر همین به ایران موشک بالستیک (چه از نوع تاکتیکی با کلاهک متعارف و چه استراتژیک با کلاهک اتمی) نداد اما در عوض نیروی هوایی ایران را تبدیل به سومین نیروی هوایی برتر دنیا کرد.(اگر دقت کنید کشور ترکیه دقیقآ مانند ایران قبل از انقلاب توسط امریکا تجهیز شده است گرچه ان موقع تراز نیروی هوایی ایران در جهان جزو برترین ها بود).
البته مثل این که قرار بود اسرائیل به طور پنهانی ایران را مجهز به موشک های بالستیک جریکو کند که با انقلاب اسلامی،صهیونیست ها این پروژه را نیمه کاره رها کردند.[/quote]

کلا بنظر میاد آمریکا در مورد موشک ها حساسیت زیادی داره کما اینکه نه ژاپن و نه آلمان مجهز تولید موشک نیستن چون تحت نظارت آمریکا هستن ولی فرانسه و انگلیس نه کاملا مجهز هستن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]نکته خیلی جالبی هم هست اینکه ایران با اینکه به بهترین جنگنده های آمریکائی مجهز بود ولی هیچگونه موشکی در اختیار نداشت در زمان شاه اینو تحلیل گران عراقی هم در ابتدای جنگ عنوان کرده بودن که ما در تعجب بودیم که چرا ایران موشک نداره و یک امتیاز مثبت تلقی کرده بودن واسه حمله ...[/quote]
امریکا دوست نداشت یک ابر قدرت در خاورمیانه برای خودش بتراشه به خاطر همین به ایران موشک بالستیک (چه از نوع تاکتیکی با کلاهک متعارف و چه استراتژیک با کلاهک اتمی) نداد اما در عوض نیروی هوایی ایران را تبدیل به سومین نیروی هوایی برتر دنیا کرد.(اگر دقت کنید کشور ترکیه دقیقآ مانند ایران قبل از انقلاب توسط امریکا تجهیز شده است گرچه ان موقع تراز نیروی هوایی ایران در جهان جزو برترین ها بود).
البته مثل این که قرار بود اسرائیل به طور پنهانی ایران را مجهز به موشک های بالستیک جریکو کند که با انقلاب اسلامی،صهیونیست ها این پروژه را نیمه کاره رها کردند.[/quote]

کلا بنظر میاد آمریکا در مورد موشک ها حساسیت زیادی داره کما اینکه نه ژاپن و نه آلمان مجهز تولید موشک نیستن چون تحت نظارت آمریکا هستن ولی فرانسه و انگلیس نه کاملا مجهز هستن ...[/quote]

سلام
چون موشک ها رو نمی تونه کنترل کنه ولی اکثریت قاطع نیروی هوایی ها رو می تونه سرکوب کنه ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.