Recommended Posts

 فشار امریکا بر هند برای امضای توافق نامه بحث برانگیز دفاعی

 

امریکا بار دیگر فشار بر دهلی نو را برای امضای توافق نامه دوجانبه نظامی وتکنولوژی با این توجیه که امضای این توافق نامه برای نزدیک تر شدن روابط راهبردی دو کشور ضروری است ، آغاز کرده است .

هند دریک دهه گذشته به رغم فشارهای امریکا حاضر به امضای سه معاهده پشتیبانی لجستیک، ارتباطات متقابل، یادداشت توافق نامه امنیتی وهمکاری پایه ای درزمینه فضای جغرافیایی نشده است اما با تغییر دولت وانتخاب نارندا مودی به عنوان نخست وزیر، دولت امریکا بار دیگر به هند برای توافق دراین زمینه ها فشار وارد می کند.
مقامات دفاعی امریکا روزپنجشنبه دردیدار با همتایان هندی خود اعلام کرده اند درصورت خودداری هند از امضای این توافق نامه این مساله به مشکلی در روابط نظامی ودفاعی دوکشور تبدیل خواهد شد.
امریکا بر این باور است که با امضای توافق نامه ارتباطات متقابل ، یادداشت توافق نامه امنیتی وهمکاری پایه ای در زمینه فضای جغرافیایی ، امکان انتقال تکنولوژی امریکایی به هند فراهم می شود.
توافق نامه پشتیبانی لجستیک براساس معاهدات ارائه خدمات فرامرزی است که امریکا با تعدادی از کشورها به امضا رسانده است .
این توافق نامه ، ارتش دو کشور را موظف به ارایه پشتیبانی، سوخت رسانی وپهلوگیری برای کشتی های جنگی خود وفرود هواپیما های جنگی براساس داد و ستد کالا ویا به صورت ارز با ارزش برابر می کند.

همچنین براساس توافق نامه تجارت نظامی وتکنولوژی ابتکاری، هند وامریکا تواقق کرده اند که توسعه وتولید مشترک چهار پروژه بنیادی را آغاز وهمچنین درزمینه توسعه تکنولوژی ساخت ناوهای هواپیما بر وموتور جت را نیز بررسی کنند.
چهار پروژه بنیادی شامل ساخت پهپاد های کوچک، توسعه هواپیمای هرکولس سی 130 جی، منابع سیار تولید نیروی هیبرید و لباس های محافظ سربازان در مقابل مواد شیمیایی می شود.
همچنین هند قصد دارد تا پروژه ناو هواپیما بر 65 هزار تنی خود را با نام ای ان اس ویشال آغاز کند. این کشور خواستار تامین تکنولوژی سیستم الکترو مغناطیسی هواپیما از سوی امریکا شده است.
این تکنولوژی برای هند ضروری است زیرا این کشور می خواهد در ناو هواپیما بر خود سیستم پرتاب کننده کمکی برای برخواستن هواپیما های جنگی وهمچنین سایر هواپیما های سنگین تر داشته باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند برای مقابله با چین بودجه نظامی خود را افزایش داد

 

هند برای مقابله باتهدیدات و عقب نماندن از رقیب منطقه ای و دیرینه خود – چین – اقدام به افزایش 7.9 درصدی بودجه نظامی در سال 2015 کرده است.

وزیر اقتصاد هند اعلام کرد که این کشور به تدریج خواسته های ارتش هند برای تامین جت های جنگنده، کشتی ها و توپخانه مورد نیاز برای مقابله باتهدیدات را تامین می کند.
دولت هند از چند سال پیش تلاش کرد با افزایش خرید کشتی ها، زیردریایی های رادارگریز و انواع هواپیماها حضور خود در اقیانوس هند را تقویت کند.
آرون جیتلی وزیر اقتصاد هند با بابیان اینکه هزینه نظامی این کشور در سال مالی جاری 2.29 لک کرور روپیه بود افزود: این میزان درمقایسه با سال قبل از آن 12 درصد افزایش یافته بود.
هر کرور معادل یک میلیون روپیه و هر لک معادل یکصد هزار روپیه هندی است.
هم اکنون هر دلار در بازار هند معادل 61 روپیه است.
جیتلی گفت: دفاع از خاک هند از همه چیز مهم تر است. اما افزایش محدود بودجه نظامی که سه چهارم آن صرف هزینه های نگهداری ارتش هند می شود به این معنی است که در سال جاری تعداد کمی سلاح ها و ابزار نظامی جدید سفارش داده خواهد شد.

گارمیت کانوال یک کارشناس نظامی هند اعلام کرد دولت هند در هزینه های اولیه نظامی خود باید پرداخت های اولیه سفارشات به تعویق افتاده مانند 126 هواپیمای جنگنده از شرکت داسالت، 197 بالگرد سبک، 145 خمپاره انداز فوق سبک، 15 فروند بالگرد آپاچی و 22فروند بالگرد نیمه سنگین سی اچ-47 اف را انجام دهد.
این درحالی است که نیروی دریایی هند برای مقابله با حضور چینی ها در اقیانوس هند منطقه ای که دهلی نو آن را تحت نفوذ و کنترل خود می داند، به زیردریایی ها و کشتی های رادار گریز جدید نیاز دارد.
انتظار می رود در هفته آینده چین بودجه نظامی خود را در سال 2015 با وجود رشد کند اقتصادی اش افزایش دهد و نیروی دریایی خود را با تعدادی کشتی ضد زیردریایی تجهیز و تعداد بیشتری ناو هواپیما بر بسازد.
در سال گذشته دو همسایه بزرگ بر سر مساله مرزهای مورد مناقشه خود در هیمالیا در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این مساله بر اولین دیدار شی جین پینگ رئیس جمهور چین با نارندا مودی نخست وزیر هند سایه افکنده بود.
با این حال روابط اقتصادی دو کشور به سرعت گسترش یافته است و انتظار می رود که مودی در سال 2015 از چین دیدار کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارزیابی اطلاعاتی سیا از توان نظامی ایران

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش ارزیابی سازمان سیا از توان نظامی و تکنولوژیک ایران را منتشر کرد و تاکید کرد که ایران در حال سرمایه گذاری در حوزه هوا و فضا است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال توافق میان ایران و 5+1 در مذاکرات هسته‌ای، پایگاه خبری «والاه» اسرائیل گزارشی را از قول سازمان اطلاعاتی آمریکا درباره توان تکنولوژیک و نظامی ایران منتشر کرده است.
براساس گزارش تلویزیون المیادین، گزارش سازمان اطلاعات امریکا که توسط این سایت اسرائیلی منتشر شده است اشاره به این دارد که ایران در حال افزایش قدرت نظامی خود در زمینه‌ فضایی و هوایی است.
همچنین سازمان اطلاعات آمریکا اذعان دارد که ایران در تلاش است تا با ساخت مین‌های دریایی، زیردریایی‌های کوچک و سکوی‌های پرتاب موشک، توان دفاعی خود در سواحلش را افزایش دهد.
از سوی دیگر ایران می‌کوشد تا با ساخت موشک‌های ضد کشتی و هواپیماهای بدون سرنشین این توانایی‌ها را بیش از پیش تقویت کند.
پایگاه والاه اسرائیل در ادامه درباره حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم گزارش می دهد که وی از سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران انحرافی ندارد و به دنبال کسب حمایت نظام ایران برای مذاکرات با غرب است تا از فشار تحریم‌ها بکاهد.
در ادامه گزارش سازمان اطلاعات آمریکا تصریح شده که ایران روابط خود با گروه‌های مسلح در عراق و سوریه را افزایش داده تا از این طریق نفوذ آمریکا در منطقه را بکاهد و امنیت خود و متحدانش را تامین کند که جنگ با داعش تهران را به سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه سوق داده است.
پایگاه خبری فلسطین هم بخش‌هایی از گزارش والاه را از عبری و به عربی ترجمه و منتشر کرد و در این باره نوشت: براساس ارزیابی سیا، ایران انباری از موشک‌های پیشرفته دارد که قادر خواهند بود، مناطق مختلفی از شرق و جنوب قاره اروپا را هدف گیری کنند.
این گزارش با اشاره به تلاش تهران برای افزایش قدرت خود در زمینه نبردهای سایبری تصریح می کند که ایران تلاش می‌کند تا نیروی هوایی و دریایی خود را پیشرفته‌تر کند.
وب سایت عبری زبان والاه از قول سازمان سیا ادعا می‌کند که ایران 6 موشک قاره پیما با توان حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.
این گزارش توسط سایت والاه که به عنوان یک سایت نزدیک به نهادهای امنیتی صهیونیستی شناخته می‌شود در شرایط منتشر شده که هفته گذشته الجزیره گزارش موساد درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرد که این گزارش ضربه سختی برای دولت بنیامین نتانیاهو به حساب می‌آمد.
انتشار گزارش درباره تحلیل موساد به نوعی پاسخ به سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره که بر خلاف خواست دولت باراک اوباما است و انتظار می‌رود که اقدام والاه در انتشار گزارش ارزیابی سیا از توانایی‌های ایران در ادامه تقابل رسانه‌ای و اطلاعاتی میان اوباما و نتانیاهو باشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 شبه جزیره کره، آبستن حوادث تازه

 

شبه جزیره کره همواره آبستن حوادث تلخ و ناگوار به ویژه میان دو همسایه شمالی و جنوبی بوده است و اجرای رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو همپیمان نظامی، می تواند دلیل خوبی برای برافروخته شدن آتش زیر خاکستر در این منطقه از جهان باشد.
بی توجهی به خواست و نگرانی های «پیونگ یانگ» از سوی سئول و واشنگتن، شرایط نگران کننده ای را در شبه جزیره کره ایجاد کرده و اصرار دو همپیمان نظامی بر انجام تمرین نظامی سالانه در حالی صورت می گیرد که کمی آن سوتر، کشوری تا بن دندان مسلح به نام کره شمالی خود را آماده رویارویی احتمالی کرده است.
در حال حاضر با وضعیتی که آمریکا و کره جنوبی برای شبه جزیره کره ایجاد کرده اند، نمی توان روزهای آرامی را برای این منطقه متصور بود و شواهد موجود نشان می دهد که احتمال بروز حوادث غیرقابل پیش بینی در این منطقه محتمل است.
آمریکا که همواره علاقمند به ایجاد تنش در شبه جزیره کره است، همچنان بر انجام رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی اصرار دارد و برگزاری رزمایش نظامی فردا - دوشنبه - آخرین نمونه از این همکاری ها است.
نظامیان دو کشور از یک هفته پیش تمرین مقدماتی را بدون توجه به خواسته های کشوری که خود نیز از توان نظامی بالایی برخوردار است، آغاز کرده اند.

«پیونگ یانگ» همواره مخالفت خود را با انجام چنین رزمایش هایی اعلام کرده و اجرای آن را عامل مستقیم تشدید تنش در شبه جزیره کره و البته آمادگی دو کشور جهت حمله به خود می داند.
دولتمردان کره شمالی بارها گفته اند که چنین تحرکاتی وضعیت ناپایدار شبه جزیره کره را وخیم تر و منطقه را به سمت جنگی ناخواسته سوق می دهد.
پیونگ یانگ همچنین معتقد است که انجام رزمایش های مشترک، «تحریک نظامی جدی» نسبت به حق حاکمیت کره شمالی بوده و چالشی برای آرزوی جامعه بین المللی در حفظ صلح و ثبات است.
بی توجهی به خواسته های کره شمالی حتی تا بدانجا پیش رفت که «کیم جون اون» رهبر جوان کره شمالی روز گذشته - شنبه - با صدور فرمانی، به همه یگان های نظامی کشورش آماده باش داد و از آنان خواست آماده نبرد احتمالی باشند.
وی این سخنان را در مراسم گشایش بخش جدیدی از موزه جنگ در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی طرح کرد و از ارتش کشورش خواست خود را برای نابودی دشمن به ویژه آمریکا آماده کنند.

به باور کارشناسان، فرمان رهبر جوان کره شمالی و حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی همراه با مدرنترین تجهیزات و ادوات نظامی در نزدیکی پیونگ یانگ علاوه بر ایجاد شرایط نامناسب، شبه جزیره کره را آبستن حوادث تازه ای کرده است.
با اینکه جامعه بین المللی امیدوار است درگیری های لفظی و هرازگاهی نظامی و همچنین تقابل های موجود در شبه جزیره کره پایان یابد، اما عملکرد آمریکا و کره جنوبی نقش مستقیمی در تخریب فضای آرام، اما شکننده شبه جزیره کره دارد و در صورت تداوم آن بعید است این منطقه روزی رنگ آرامش ببیند.
به عقیده کارشناسان، شبه جزیره کره به محل رزمایش های مکرر نظامی آمریکایی ها تبدیل شده و واشنگتن، کره جنوبی را به حیاط خلوتی برای خود تبدیل کرده است.
آمریکا نیز که راهبرد بازگشت نظامی به منطقه آسیا و اقیانوسیه را دنبال می کند، سناریوهای گوناگونی از جمله دامن زدن به اختلافات سرزمینی و برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه را در پیش گرفته است.

کره شمالی حتی پیشتر اعلام کرده بود که حاضر است آزمایش های هسته ای خود را به شرط آنکه سئول و واشنگتن اقدام به برگزاری رزمایش مشترک نکنند، تعطیل کند. این درخواست البته از سوی آمریکا پذیرفته نشد و پیشنهاد کره شمالی به نوعی «باج خواهی» تعبیر شد.
با این حال و در میان وضعیت نامناسبی که از یک هفته پیش، شبه جزیره کره را در بر گرفته، ستاد فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای از انجام قطعی رزمایش مشترک سالانه خبر داد.
«کورتیس اسکاپاروتی» اعلام کرد: انجام این رزمایش از اهمیت زیادی برخوردار است. ما باید بتوانیم کارآمدی و آمادگی دفاعی خود را حفظ و تمرین های نظامی مختلفی برگزار کنیم.
وی افزود: تمرین آمادگی نیروهای چندملیتی از اهمیت اساسی برای حفظ و تقویت این ائتلاف برخوردار است.
بر اساس گزارش ها، رزمایش آمریکا و کره جنوبی به طور همزمان در دو بخش برگزار می شود که «جوجه عقاب» (فوئل ایگل) و «عزم راسخ» (کی ریزالو) اسامی آن است و انجام آن در سطحی گسترده خواهد بود.
رزمایش «جوجه عقاب» قرار است از فردا - دوشنبه - تا چهارم اردیبهشت ماه (دوم مارس تا 24 آوریل) و رزمایش «عزم راسخ» نیز از فردا تا 21 اسفند (دوم مارس تا 13 مارس) انجام شود.

رزمایش نظامی «عزم راسخ» نمونه شبیه سازی شده رایانه ای به منظور بهبود عملیات نظامی و توانمندی های رزمی نیروهای مشترک برای مقابله با تهدیدات کره شمالی است.
در این رزمایش حدود 10 هزار نظامی کره جنوبی و هشت هزار و 600 نظامی آمریکایی شرکت خواهند داشت.
ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نیز هدایت این رزمایش دو هفته ای را به عهده خواهد گرفت و قرار است سناریوهای احتمالی مختلف برای مقابله با تهدیدات کره شمالی را مورد آزمایش قرار دهد.
در رزمایش «جوجه عقاب» که تمرین هوایی، زمینی و دریایی را در بر می گیرد، حدود 200 هزار نیروی کره ای و سه هزار و 700 نیروی آمریکایی مشارکت دارند.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از ستاد فرماندهی مشترک دو کشور اعلام کرد: ناو جنگی سه هزار 450 تنی «یو اس اس فورت ورس» در این رزمایش حضور خواهد داشت.
پنج کشور استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه و انگلیس نیز در این رزمایش مشارکت دارند، البته مشارکت آنان بدون حضور نیروهای نظامی خواهد بود.
حساسیت برگزاری چنین رزمایش های نظامی در منطقه شبه جزیره کره و نگرانی های پیونگ یانگ به این دلیل است که دو کشور همسایه، از زمان پایان درگیری های نظامی در سال 1953 میلادی همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند و معاهده صلحی میان آنان امضا نشده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکیل گردان‌های پهپادی در نیروی هوایی

فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش گفت: در ساختار نیروهای مسلح ماموریت‌های جداگانه‌ای برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده است و در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت های ویژه‌ای داده شده است، به همین منظور گردان‌های پهپاد در پایگاه‌های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت‌های ابلاغی انجام وظیفه می‌کنند.
به گزارش ایسنا، فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش گفت: اولین دوره خلبانان پهپاد برای نخستین بار در کشور که به صورت آکادمیک آموزش دیده اند تا پایان سال جاری فارغ التحصیل می شوند و به ناوگان پهپاد نیروی هوایی ارتش ملحق خواهند شد.
وی افزود: آموزش سرلوحه برنامه های نیروی هوایی در بحث پهپاد هست و خلبانان این حوزه به صورت مستمر،آموزش های تخصصی خود را می بینند که در همین راستا همایش آموزش ابابیل در پایگاه برادران شهید دلحامد انجام شد.
فرمانده پهپاد نهاجا گفت: ما در حوزه پهپاد پیشرفت های خوبی داشته ایم و در برنامه پنج ساله ششم توسعه که از سال 1394 آغاز می شود بایستی تعداد پهپاد های خود را به چند برابر تعداد موجود افزایش دهیم و ان‌شاءا... در این پنج سال نیروی هوایی به پهپاد های دور برد و خیلی دور برد دست خواهد یافت.
وی ادامه داد: مابه دنبال بالابردن مداومت پروازی و تسلیح پهپاد ها به انواع تجهیزات جنگی و جنگ الکترونیک برای جنگ‌های نامتقارن احتمالی هستیم.
فرمانده پهپاد نهاجا اظهار داشت: بحث پهپاد در همسایگان ما هنوز به خوبی ایفای نقش نمی کند اما در کشور های فرا منطقه ای که در حال حاضر در اطراف ما حضور دارند از این پرنده ها به به وفور استفاده می کنند. در حال حاضر حرف اول در بین کشور های همسایه در بحث پهپاد را ما می زنیم و حتی کشور های فرامنطقه ای نیز در توان پهپاد ما را هم ردیف خودشان می دانند و همیشه از هواپیماهای بدون سرنشین ما واهمه دارند.
وی افزود: نیروی هوایی ارتش پیشرفت های فراوانی در امر آموزش و عملیاتی کردن کلیه پایگاه ها در حوزه پهپاد داشته و تقریبا نسبت به پروازهای سال قبل یک افزایش پروازی 800 برابری را انجام داده است.
فرمانده پهپاد نیروی هوایی در پایان گفت: از پهپاد در ماموریت های شناسایی، مراقبت، نشان دادن صحنه جنگ به صورت آنلاین، جمع‌آوری اطلاعات، پروازهای رزمی، جنگ الکترونیک، فریب دشمن، ماموریت‌های انتحاری، شکاری رهگیر، آموزشی و پشتیبانی فرماندهی می توان استفاده کرد و در تمامی ماموریت ها یی که می خواهند نیروی انسانی به صورت مستقیم درگیر نشود از پهپاد به عنوان مکمل پروازهای جنگنده ها استفاده می شود به نوعی می توان گفت تمامی ماموریت هایی را که یک هواپیمای با سرنشین می‌تواند انجام دهد به غیر از بحث ایثار و جان برکفی خلبانان تیز پرواز که در نهان خلبانان هست را پهپادها می توانند انجام دهند.

© www.tabnak.ir

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شلیک موشک پاسخ کره شمالی به رزمایش آمریکا و کره جنوبی

 

 کره شمالی صبح دوشنبه در واکنشی انفعالی به انجام رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به پرتاب دو موشک کوتاه برد در سواحل شرقی خود کرد.

رزمایش بزرگ و گسترده آمریکا و کره جنوبی شمالی از امروز در دو بخش مجزا شروع می شود که «جوجه عقاب» (فوئل ایگل) و «عزم راسخ» (کی ریزالو) اسامی آن است و انجام آن در سطحی گسترده خواهد بود.
یونهاپ در گزارشی، موشک های شلیک شده از سوی کره شمالی را به نوعی قدرت نمایی این کشور در برابر مانور نظامی مشترک سئول و واشنگتن توصیف کرده است.
براساس این گزارش، آزمایش صورت گرفته شده از سوی پیونگ یانگ صبح امروز از «نامپو» در غرب کشور انجام شد و موشک های شلیک شده پس از مسافتی حدود 490 کیلومتر وارد در دریای شرقی در داخل خاک کره شمالی فرود آمدند.
پرتاب این موشک، در قالب سومین مرحله آزمایشی است که از سوی کره شمالی در سال جاری میلادی (2015) صورت گرفته است.
این کشور در بهمن ماه سال جاری نیز چندین موشک کوتاه برد به دریای شرقی پرتاب کرده بود.
پیونگ یانگ در راستای تمرین های دایمی نظامی اش، معمولاموشک هایی را از سواحل خود پرتاب می کند.
سازمان ملل متحد کره شمالی را از شلیک موشک های دوربرد منع کرده است، اما موشک هایی با برد کوتاه منع قانونی ندارد.
شلیک موشک های کروز ضد ناو و راکت پیشرفته در ماه گذشته نیز از دیگر آزمایش های انجام شده از سوی پیونگ یانگ بود که با نظارت مستقیم کیم جونگ اونگ رهبر کره شمالی صورت گرفت.
پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نظامیان در ارتش ژاپن قدرت می گیرند

 

وزارت دفاع ژاپن تا اوایل ماه مارس (یک یا دو هفته دیگر)، لایحه اصلاح ساختار نظامی کشور را پیشنهاد خواهد داد. بر اساس مقررات کنونی، 'مدیران غیرنظامی' دستیاران وزیر دفاع در اجرای فرمان های او به حساب می آیند. بنابراین، نظامیان حتی در اجرای دستورات وزیر دفاع هم باید تابع غیرنظامیان باشند. در لایحه جدید، پیش بینی شده است که اعضای ستاد مشترک ارتش ژاپن، هم رتبه مدیرکل در وزارت دفاع باشند و فرماندهان نظامی بتوانند به طور مستقیم به وزیر دفاع گزارش دهند.
کاستن از دیوان سالاری و افزایش سرعت عمل در کارها، هدف از این تغییر روش اعلام شده است. همچنین، تغییر قانون، ایجاد نوعی پیوستگی در مقررات هم به شمار می آید؛ چراکه اعضای ستاد مشترک ارتش ژاپن پیشاپیش در قانون با نام 'دستیار وزیر دفاع' معرفی شده اند.
دیپلمات نوشت در لایحه جدید، اداره ای به نام 'سازمان تجهیزات دفاعی' تاسیس خواهد شد که هم کار پژوهش، ساخت و خرید تسلیحات را برعهده خواهد داشت و هم مسوولیت صادرات تسلیحاتی ژاپن را عهده دار خواهد شد.

این مجله در پایان با اشاره به واکنش رسانه های ژاپنی به طرح اصلاح ساختار وزارت دفاع نوشت: روزنامه یومیوری شیمبون، تاکید کرده است که تغییری در اصل مدیریت غیرنظامی بر ارتش ژاپن رخ نخواهد داد، اما روزنامه آساهی شیمبون که به چپ گرایش دارد، با انتقاد از این لایحه، آن را در تضاد با اعتماد عمومی ملت ژاپن دانسته و تاکید کرده است که این لایحه، کنترل غیرنظامیان بر وزارت دفاع را تضعیف می کند.
از نظر تاریخی، پس از آنکه تصمیم خودسرانه ارتش ژاپن برای ورود به جنگ جهانی دوم، برای این کشور فاجعه آفرید، ژاپن قانون مدیریت کاملِ غیرنظامیان بر نیروهای مسلح را تصویب کرد. اکنون چالش بزرگ وزارت دفاع این است که میان آرمان مدیریت غیرنظامیان و واقعیت های اداری که مدیریت نظامیان بر لایه هایی از وزارت دفاع را ضروری می کند، نوعی توازن ایجاد کند و از آن مهمتر، این اصلاحات را به افکار عمومی مردم ژاپن بقبولاند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 سئول: کره شمالی آماده شلیک موشک بالستیک می شود

 

یک منبع نظامی در کره جنوبی اعلام کرد این کشور شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی در تدارک شلیک موشک بالستیک از نوع میان برد است.
این خبر را روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه نظامی سئول اعلام کرد.
منبع نظامی کره جنوبی گفت که مستندات بدست آمده نشان دهنده قصد و نیت همسایه شمالی در پرتاب یک فروند موشک بالستیک از نوع نودونگ است.
کره شمالی روز گذشته - دوشنبه - نیز دو فروند موشک میان برد با شعاع حرکتی 490 کیلومتر را در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در دریای شرق شلیک کرده بود.
مقام نظامی کره جنوبی، جابه جایی دو سکوی پرتاب ویژه موشک بالستیک نودونگ را دلیل ادعاهای خود بیان کرد.
وی با بیان اینکه سئول تمامی حرکات همسایه شمالی را به دقت زیر نظر دارد، گفت: سکوهای مورد نظر در منطقه شمالی استان پیون گان مستقر شده و این به معنی آن است که شلیک موشک محتمل است.
موشک های نودونگ، نوع پیشرفته موشک های اسکاد C است که شعاع حرکتی آن براساس گزارش منابع نظامی، بین 1100 تا 1300 کیلومتر است و می تواند یک کلاهک با وزن 700 تا 1000 کیلوگرم را با خود حمل کند.
کره شمالی آخرین بار، ماه مارس (اسفند - فروردین) سال گذشته اقدام به پرتاب این موشک کرد.
وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص این پرتاب گفته بود که موشک های نودونگ از منطقه ای در شمال پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شلیک شدند و پس از طی مسیری بالغ بر 650 کیلومتر در دریا سقوط کردند.
منابع نظامی آمریکا و کره اعتقاد دارند که این موشک ها علاوه بر ژاپن، قادر است چین و روسیه را نیز هدف قرار دهد.
کره شمالی پیش تر گفته بود پاسخ سیاست های خصمانه آمریکا را با تقویت نیروی بازدارندگی هسته ای و موشکی خواهد داد.
پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006، 2009 و 2013 به ترتیب به آزمایش هسته ای دست زد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 روسیه سامانه موشکی S-400 را با موفقیت آزمایش کرد

 

نیروهای نظامی روسیه سامانه موشکی S-400 را در جریان یک مانور نظامی با موفقیت آزمایش کردند.

روسیه سامانه موشکی اس-400 را در جریان مانوری آزمایش کرد و موشک های شلیک شده با موفقیت به اهداف موردنظر اصابت کردند.
سامانه S-400 یک سیستم دفاع موشکی است که به عنوان یکی از آخرین فناوری‌های دفاعی مسکو به شمار می‌رود. آزمایش این سامانه موشکی در منطقه ولگا صورت گرفت.
این سامانه موشکی با هدف مقابله با اهداف هوایی از جمله بمب‌افکن‌های استراتژیک و هواپیماهای جاسوسی طراحی شده و بردی در حدود 400 کیلومتر دارد.
گفته می‌شود که S-400 ابزار نظامی بسیار مناسبی برای حفاظت از شهرها، تجهیزات نظامی و سایر مناطق حساس است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بودجه دفاعی چین، 10درصد افزایش یافت

 

 

اعلام این مطلب ازسوی 'فو مینگ' یک سخنگوی پارلمان حزب کمونیست چین پیش از اعلام رسمی میزان بودجه دفاعی این کشور درحالی صورت گرفته است که کشورهای غربی خصوصا آمریکا افزایش بودجه دفاعی و نظامی ازسوی پکن را به منزله جاه طلبی های نظامی آن قلمداد می کنند.
تحلیلگران غربی معتقدند چین که درگیر مناقشه با ژاپن و دیگر کشورهای همسایه آن برسر مالکیت ارضی است، طی سالهای گذشته درحال افزایش هزینه های ارتش آزادیبخش خلق آن بوده که نوعی قدرت نمایی در منطقه محسوب می شود.
بااین حال هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین ماه گذشته میلادی در واکنش به گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک انگلیس در خصوص توانایی ارتش های جهان در سال 2015 میلادی که بودجه نظامی اعلام شده از سوی چین در سال گذشته میلادی را غیرشفاف دانسته بود، خاطرنشان کرد که بودجه نظامی چین در سال 2014 کمتر از 1.5 درصد میزان درآمد حاصل از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده که این میزان به وضوح از بودجه نظامی کشورهای بزرگ جهان کمتر و علاوه بر آن از میزان میانگین جهانی یعنی رقم 2.6 درصد نیز پائین تر است.
چون اینگ یادآور شده بود در حالی که میزان بودجه نظامی کشورهایی چون آمریکا 1.22، انگلیس 1.9 و ژاپن 1.5 درصد از میزان هزینه های تولید ناخالص این کشورها را به خود اختصاص داده، بودجه ای که جمهوری خلق چین برای هزینه های مربوط به برنامه های دفاعی اش در نظر گرفته، از تمامی این کشورها پایین تر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفته بود که پکن هرگز در پی آن نیست که پا را از چارچوبهای صلح آمیز فراتر بگذارد و بر این مبنا تمامی فعالیتهای نظامی کشور در چارچوب سیاستهای دفاع ملی تعریف و تدوین شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بیش از 4 هزار و 500 نظامی روسیه در منطقه اورال در رزمایش نظامی شرکت کردند

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این رزمایش بیش از 4 هزار و 500 نظامی تمرین های نظامی خود را آغاز کرده اند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این تمرین های نظامی برای یک ماه به طول می انجامد. یگان های توپخانه ای نیز در این رزمایش تمرین های گسترده ای را انجام خواهند داد.
براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، بخش هایی از این رزمایش در شب برگزار می شود تا نیروها آمادگی حضور در نبردهای شبانه را نیز داشته باشند.
روز گذشته نیز بیش از 2 هزار و 500 پرسنل نظامی روسیه رزمایش خود را در شرق دور روسیه آغاز کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که قرار است در سال 2015 دست کم 4 هزار رزمایش توسط نیروهای مسلح این کشور برگزار شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 شش فروند ناو ناتو برای برگزاری رزمایش وارد دریای سیاه شد

 

 رسانه های روسی از ورود شش فروند ناو متعلق به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دریای سیاه برای برگزاری رزمایش مشترک خبر دادند.

رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری اینترفاکس ه اعلام کردند: شش فروند ناو ناتو از گروه بندی دائمی شماره 2 این سازمان وارد دریای سیاه شدند.
این ناوها شامل ناوشکن کانادایی 'فردریکتون'، رزمناو آمریکایی 'ویکسبورگ' ، ناو 'تورگوت رییس' ترکیه، ناو ایتالیایی 'آلیزیو'، ناو 'رگینو ماریا' رومانی و تانکر نفتکش نظامی آلمانی 'اسپسارت' می شوند.
این ناوها به همراه واحدهای دریایی بلغارستان، ترکیه و رومانی در رزمایشی مشترک در دریای سیاه شرکت خواهند کرد.
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک مقام نظامی روس خاطرنشان کرد که واحدهای دریایی روسیه در منطقه دریای سیاه، ورود ناوهای ناتو به این دریا را تحت نظر دارند.
ناتو در یک سال اخیر و پس از بروز مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین بطور دائم ناوهای خود را در دریای سیاه برای کنترل روسیه مستقر کرده است.
این مساله یکی از عوامل تشدید تنش ها در روابط روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شده است و مسکو بارها در این مورد به ناتو هشدار داده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ورود ناوگان جدید نیروی دریایی آمریکا به سواحل کره جنوبی

 

ناوگان جدید نیروی دریایی آمریکا به منظور پیوستن به رزمایش سالانه در شبه جزیره کره، امروز (پنجشنبه) وارد آبهای کره جنوبی شد و در سواحل این کشور پهلو گرفت.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی موسوم به 'سی.اف.سی' اعلام کرد: ورود این ناوگان نظامی به آبهای سرزمینی کره جنوبی در چارچوب توافق میان دو کشور و به منظور شرکت در رزمایش نظامی سالانه صورت گرفته است.
رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی با شرکت 222 هزار و 300 سرباز کره ای و آمریکایی از 11 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 24 آوریل (چهارم اردیبهشت ماه 94) ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، ناوگان مورد نظر شامل پنج کشتی جنگی متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا است.
سه ناوشکن و دو کشتی جنگی ترکیب این ناوگان دریایی را تشکیل می دهد که در سواحل شرقی و جنوبی بنادر دونگ هایی و جینگ هایی کره جنوبی پهلو گرفته اند.
یونهاپ همچنین اعلام کرد: این نخستین باری است که کشتی های جنگی آمریکایی با این تعداد، در سواحل این کشور پهلو می گیرند.
'جوجه عقاب' (فوئل ایگل) و 'عزم راسخ' (کی ریزالو) نام دو رزمایش مشترکی است که نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی هم اکنون در حال اجرای آن در آبهای ساحلی کره جنوبی هستند.
نیروهای مسلح دو کشور در طول سال و در آب های نزدیک کره شمالی اقدام به برگزاری رزمایش بازدارندگی به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای بالا بردن آمادگی رزمی مشترک برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ می کنند.
انجام تمرینات نظامی میان آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، همواره با اعتراض های همسایه شمالی همراه است و کره شمالی انجام آن را تهدیدی علیه ثبات و امنیت این منطقه و همچنین مقدمه ای برای حمله به خود می داند.
اصرار آمریکا بر انجام چنین فعالیت های نظامی در سطح گسترده، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، نه تنها به صلح پایدار دست نیابند ، بلکه همواره تا آستانه برخورد یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 امریکا درصدد استقرا سامانه دفاع موشکی تاد در خاورمیانه است

 

 رییس فرماندهی ارتش امریکا در حوزه اقیانوس آرام اعلام کرد که ارتش این کشور درصدد استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاورمیانه است .

این ژنرال ضرورت مبرم پاسخگویی به دشمنان دارای سامانه های موشکی و تمایل آنها برای استفاده از این سامانه ها را دلیل بررسی استقرار سامانه تاد دانست.
ژنرال وینسنت بروکس گفت : هنوز تصمیم قطعی در مورد استقرار آتشبار ترمینال های التیتیود اریا دیفنس ( تاد ) در خاورمیانه یا کره جنوبی منطقه دیگری که به دلیل تهدیدهای کره شمالی نیاز مبرم به دفاع موشکی دارد، گرفته نشده است .
وی در مصاحبه ای با رویترز گفت : در این دو منطقه نیاز مبرم هست چرا که ما دشمنانی در آنجا داریم که از قابلیت موشکی برخوردارند و آنها نشان داده اند که تمایل به استفاده از این موشک ها را دارند.
بروکس گفت : ارتش امریکا باید گزینه هایش را با توجه به هزینه بالای استقرار سامانه تسلیحاتی تاد ساخت شرکت لاکهید مارتین ، سبک و سنگین کند.
به گفته وی ، ارتش امریکا همچنین در صدد بهره برداری از سامانه های کم هزینه تر برای دفاع در مقابل تهدیدهای سبک تر است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.