Recommended Posts

پاک شه لطفا تایپیک جداگانه هست خبرم قبلا کار شده گویا |: ویرایش شده در توسط bahman1368

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه برای تحویل اس300به ایران شرط گذاشت
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت زمان تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران، به حل مسئله شکایت تهران از مسکو بستگی دارد.

وی که با شبکه خبری «روسیا 24» صحبت می‌کرد، گفت: «در حال کار مجدد برای روی قرارداد هستیم. این قرارداد سال 2007 بسته شده است. از آن زمان، تحولات زیادی رخ داده و مسئله بسیار پیچیده و سیاسی شده است.»

آقای ریابکوف افزود: «نمی‌توان قرارداد سال 2007 را از منظر انطباق با واقعیات کنونی، تغییر داد. روند مذاکرات در جریان است.»

دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به شکایت ایران از مسکو به واسطه خودداری از تحویل سامانه‌ها، گفت: «آن مسئله باید به نحوی حل شود. اگر از من بپرسید که مرحله اجرایی توافق چه زمان خواهد بود، می‌توانم به شما بگویم به محض آنکه این موضوعات حل شد.»

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز با بیان اینکه مسکو نمی‌خواست بیش از این بابت این قرارداد اعتبار خود را زیر سوال برده و متحمل هزینه شود، گفت تحویل این سامانه به ایران، برای هیچ‌کس در منطقه و جهان تهدید نیست.

اس-300 سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس ـ 300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال فسخ قرارداد تحویل 5 سامانه موشکی «اس-300» به این کشور از سوی دولت روسیه به ارزش حدود 800 میلیون دلار، از طرف روسی به دادگاه بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دو نکته اول لینک منبع نه اسم سایت

دوم خبرهای مربوط به اس 300 رو از این تاپیک دنبال کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هشدار درباره درگيري نظامي امريکا و روسيه

 

یک تحلیلگر فرانسوی درباره هر گونه درگیری نظامی میان واشنگتن و مسکو و احتمال تبدیل آن به جنگ هسته ای و پیامدهای مهیب آن در کره زمین و نابودی کامل آمریکا هشدار داد.
ژان پل باکیاست گفت به نظر می رسد نظامیان امریکایی ، امکان حمله هسته ای را به روسیه بررسی می کنند.
این موارد سبب شده است دیدگاه مقامات روسیه در خصوص شکست واشنگتن در برابر روسیه با شیوه های متعارف و آمادگی برای نابودی این کشور با استفاده از قدرت نظامی در صورت هر گونه درگیری نظامی و احتمال توسل ارتش امریکا به حملات هسته ای قوت گیرد.
اما باکیاست درباره ناتوانی ارتش امریکا در برابر روسیه هشدار داد و به تلاش روسیه برای پیشبرد سامانه های جدید اس 500 و تبدیل آن به وسیله ای فعال برای دفاع در برابر موشک های قاره پیمای امریکا اشاره کرد.
وی با این حال این سامانه ها را برای نجات روسیه در برابر شلیک موشک های هسته ای آمریکا از طریق زیر دریایی های آمریکا ناکافی دانست.
این تحلیلگر افزود چنین حمله ای فقط در بر گیرنده سرزمین گسترده روسیه نخواهد شد و تنها راهی که روسیه در صورت وقوع حمله هسته ای امریکا در پیش رو دارد ، پاسخ به این حملات از طریق زیردریایی های این کشور است.
وی گفت با توجه به اینکه شمار زیادی از زیردریایی های روسیه نزدیک سواحل امریکا مستقر هستند پاسخ روسیه به حمله امریکا به نابودی کامل این کشور منجر خواهد شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با توجه به بی درایتی همیشگی مدیران میلیتاری، نکته به این خوبی رو باید توی یک تاپیک خسته کننده خشک به سبک اخبار ساعت 14 صدا سیما بذاریم.

تو ایران خوشی حرام می دونن، تو میلیتاری اندک کارآمدی تاپیک ها رو ظاهرا.

بگذریم

ایده بسیار جالب برادران چینی فابل اجرا در وطن برای رسیدن به پایایی و محموله های سنگین.

wk81_plaaf_uav_bams-like_divine_eagle_-_

 

gosl_he1113v.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 دریای جنوبی چین؛ خطری بالقوه برای شروع نبردی بزرگ

 

چین پیشتر در نخستین سند راهبردی نظامی خود که فقط به دلیل همین تنش ها منتشر شد، هشدار داده بود اگر آمریکا به 12 مایلی جزایر متعلق به چین در دریای جنوبی چین نزدیک شود هدف حمله قرار خواهد گرفت.
همزمان با این اقدام چین، وزارت دفاع آمریکا - پنتاگون - نیز هشدار داد صبر آمریکا حد و مرزی دارد و این صبر در دریای جنوبی در حال سرریز شدن است.
بسیاری از تحلیلگران می گویند که کانون منازعات آینده، «دریای جنوبی» چین است و اگر قرار باشد جنگ جهانی سوم آغاز شود، جرقه آن با درگیری میان چین و آمریکا در همین منطقه زده خواهد شد.
اگر چه رسانه های گروهی چین در روزهای اخیر ضمن هشدارهای مکرر از آمریکا خواستند از مواضع خود عقب نشینی کرده و از منطقه خارج شود و موضوع را با آرامش خاتمه دهد، اما فعالیت های دریایی نظامی دو کشور در منطقه در جریان است و تاکنون هیچیک حاضر به عقب نشینی نشدند.
ارتش چین در بیانیه خود که تلویزیون مرکزی و خبرگزاری «شین هوا» آن را منتشر کرد، نوشت: مداخله جویی های آمریکا در دریای جنوبی می تواند باعث بروز درگیری و نهایتا جنگ جهانی سوم شود.

افزون بر این، ارتش چین هشدار داد که دیگر فقط به دفاع منفعل تکیه نمی کند و همزمان با فعال کردن بخش های دفاعی فراتر از مرزها، قابلیت های تهاجمی خود را برای حراست از منافع چین در ورای مرزهای این کشور تقویت خواهد کرد.
چین در حال حاضر در دریای جنوبی، جایی که پکن خود را مالک بلامنازع آن می داند، در حال ساخت چندین جزیره مصنوعی در مجمع الجزایر «اسپارتلی» است که شش کشور پیرامونی این دریا مدعی مالکیت بر بخش هایی از این پهنه آبی هستند.
آمریکا می گوید که چین جزایر شنی را در دریای جنوبی توسعه داده و مساحت آنها اکنون هزار و 500 مترمربع و معادل یک زمین فوتبال است، ضمن آنکه پکن به طور همزمان گذرگاه هایی را در این مناطق تعبیه می کند که محل فرود هواپیماهای نظامی و پهلو گرفتن ناوهای جنگی خواهد بود.
چین اما در واکنش به این سخنان، آن را تکذیب کرد، اما به صراحت یادآور شد که برای حراست از تمامیت ارضی خود از همه توان و حتی تسلیحات هسته ای استفاده خواهد کرد.

ماجرای درگیری لفظی و شدت تنش میان دو کشور از اواخر ماه گذشته (اردیبهشت) زمانی آغاز شد که هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز دریای جنوبی که چین آن را قلمرو خود می داند، به پرواز درآمدند و برای نخستین بار تصاویری از جزایر شنی در حال ساخت چین در این منطقه را منتشر کردند.
متعاقب آن پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد کشتی های جنگی و هواپیماهای جاسوسی خود را به جزایر تحت اختیار چین در دریای جنوبی نزدیک کند تا به اصلاح امنیت کشتیرانی در این منطقه تضمین شود.
اوج این منازعات زمانی بیشتر شد که ناوهای جنگی چین در اقدامی بی سابقه هشت بار به یکی از هواپیماهای شناسایی آمریکایی هشدار دادند تا منطقه را ترک کند که در صورت عدم اطاعت مجبور به شلیک خواهند شد.

چین معقتد است، آمریکا بنا به دلایل غیرواقعی پا به حریم خصوصی اش گذاشته و این حضور شرایط و ثبات منطقه را به خطر می اندازد، به همین خاطر این کشور باید مسوولیت و عواقب اتفاقات غیرمنتظره را در منطقه بپذیرد.
در مقابل واکنش شدید چین، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت هشدارهای چین در مورد پرواز هواپیماهای شناسایی کشورش بر فراز این مناطق را جدی نمی گیرد، زیرا این مناطق نظامی نیست.
وی افزود که به همین دلیل یک کشور نمی تواند خود را مدعی و کنترل کننده این مناطق بداند. آمریکا می ماند و از آزادی کشتیرانی در دریای جنوبی حراست می کند.
آمریکا تلاش دارد در شرق، جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام به مقابله با چین برخیزد و هر نقطه ای که پکن حضور و نفوذ دارد واشنگتن نیز رایزنی با کشورهای آن منطقه را در دستور کار قرار می دهد.
روزنامه «گلوبال تایمز» ارگان دولت چین در گزارشی نوشت: «ما به ساخت جزایر ادامه می دهیم و اقدامات خودسرانه آمریکا را نیز متوقف می کنیم. مداخله جویی واشنگتن می تواند باعث شروع جنگ جهانی سوم شود و چین هم هراسی از این موضوع ندارد و اگر لازم باشد آن را می پذیرد».

در همین حال، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا روز جمعه - دیروز - پیشنهاد داد واشنگتن صدها میلیون دلار بودجه را در اختیار کشورهای جنوب شرق آسیا قرار دهد تا با چالش های ناشی از ادعای مالکیت چین بر برخی مناطق این منطقه مقابله کنند.
وی که ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را به عهده دارد، این پیشنهاد را طی الحاقیه ای مطرح کرد و پیش بینی می شود این الحاقیه در سال جاری به تصویب برسد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، بر اساس این پیشنهاد، آمریکا اجازه خواهد داشت حداکثر مبلغ 425 میلیون دلار را در مدت پنج سال آینده در اختیار کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام قرار دهد.
هدف از ارائه این کمک های مالی، «تجهیز، تامین، آموزش و ساخت و ساز نظامی در مقیاس کوچک» در این کشورها عنوان شده است.
کارشناسان معتقدند، شرایط امروز به گونه ای است که هیچیک از دو کشور حاضر به عقب نشینی نیستند و همین موضوع می تواند به طور جدی منطقه را به سمت جنگی ویرانگر و ناخواسته بکشاند.
تا یک دهه پیش به ذهن کسی خطور نمی کرد که تنش جغرافیایی - سیاسی میان آمریکا و چین به حدی برسد که احتمال وقوع جنگ سرد دوم بین این دو کشور مطرح شود، اما حالا این مساله به موضوع اصلی سیاست خارجی پکن و واشنگتن تبدیل شده است.
مساله منازعات در دریای جنوبی شاید به ظاهر کوچک و بر سر جزایر شنی در حال ساخت چین باشد، اما همین که دو کشور یکدیگر را همواره تهدید می کنند، خطر بالقوه برای شروع نبردی بزرگ است.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

33 موشک رهگير آمريکا نقص فني دارند

 

اداره حسابرسی دولت آمریکا اعلام کرد بیش از 30 موشک مستقر در سواحل غربی که از آمریکا در برابر حملات هسته ای دفاع خواهند کرد دارای مشکل فنی جدی هستند و حدود 20 راکت دو نقص عمده دارند.
این نهاد در بررسی سالیانه خود از سامانه های موشکی آمریکا ، به وجود نقص هایی پی برد که موجب می شود موشک های رهگیر به کلاهک های هسته ای دشمن اصابت نکنند.
همه 33 موشک رهگیر ارتش آمریکا که در سواحل غربی مستقرند چنین نقصی دارند که کار سامانه هدایت شونده آنها و هدایت راکت ها را به سمت موشک های دشمن مختل می کند.
شرکت بوئینگ سال گذشته وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) را از نقص در سامانه هدایت شونده این موشک ها آگاه کرد اما مقامات ارتش معتقدند بودند خطر چنین نقضی چندان زیاد نیست.
اداره حسابرسی آمریکا افزود پنتاگون در رفع این مشکلات تعلل کرد زیرا توجه خود را به توسعه و استقرار رهگیرهای جدید معطوف کرده بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه رسانه های غربی و بعضا آمریکایی هم تو سیاسی کاری و انتشار گزینشی و بی موقع ، دست کمی از بقیه نهادهاشون ندارن. نمونه اش همین خبر که مربوط به روز 6 می یعنی  24 روز پیش هست ولی الان چی شده که تازه یادشون افتاده خبرش رو کار کنند ، خدا میدونه. 

 

http://www.gao.gov/assets/680/670250.pdf

 

مطالعه گزارشات GAO خیلی میتونه مفید باشه و به همه افراد علاقه مند و پیگیر در حوزه مسائل دفاعی-نظامی ، توصیه میکنم اونارو هر از گاهی بررسی کنند. به قول معروف یه جوری مو از ماست میکشن بیرون که گردن کلفت هایی مثل وزارت دفاع آمریکا و حتی NSA ، نمیتونن دهنشونو باز کنن و به این گزارشات اعتراض کنند.

 

در مورد اخیر یعنی سیستم GMD هم ، اشکال اساسی رو در سامانه IMU یا واحد اندازه گیری داخلی ، تشخیص دادن و گفتن که این قطعه به دلیل ارتعاشات شدیدی که بر اثر کار کردن سامانه تغییر وضعیت و تراسترهای جانبی ایجاد میشه ، دچار خطا میشه و مشکلاتی در اتصالات الکترونیکی به وجود میاد.

 

این مشکلات همین الان در حال پیگیری هست و با طراحی یه سیستم تراست جایگزین با لرزش کمتر ، مشکل بر طرف خواهد شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک کره‌جنوبی

کره‌جنوبی بواسطه موشک بالستیک خود‏، توانایی هدف قرار دادن تمام نقاط کره شمالی را دارد.
 
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد پرس، کره‌جنوبی امروز-چهارشنبه- یک موشک ساخت کشور خود را مورد آزمایش قرار داد. موفقیت‌آمیز بودن پرتاب این موشک بالستیک، به معنای توانایی کره‌جنوبی در هدف‌گیری همسایه شمالی خود، است.
 
گفته می‌شود این موشک بردی نزدیک به 500کیلومتر دارد.
 
همزمان با آزمایش این موشک بالستیک‏، سیستم دفاع ضد موشک بالستیک جدید این کشور نیز مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش‌های نظامی در حالی صورت پذیرفت که تنش‌های بین دو کره، بعد از تلاش کره‌شمالی در افزایش توان موشکی و اتمی خود، در بالاترین سطح طی سال‌های گذشته قرار دارد. 
 
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک کره‌جنوبی

 

به گزارش کانال تلویزیونی دولتی آریرانگ کره جنوبی ، این موشک از نوع  *هیونمو-2 بی* بوده با حداقل برد 500 کیلومتر که نوع جدیدش با برد 800 کیلومتر در مراحل پایانی توسعه قرار داره و به زودی آزمایش میشه. این موشک در جریان توافقی که در سال 2012 با آمریکا حاصل شده ، توسعه یافته. زیرا بر اساس پیمان INF ، ساخت و به کارگیری موشک های زمین پایه با برد بیش از پانصد کیلومتر ، ممنوع است.

 

همچنین میگه کره جنوبی ، نوع کروز موشک هیونمو رو با برد 1500 کیلومتر در اختیار داره.

 

همچنین سیستم دفاع موشکی که مورد آزمایش قرار گرفته ،  از نوع  *چئولمائه-2*  بوده .این سیستم مشابه ویتیاز روسیه میباشد و با همکاری این کشور توسعه یافته و چند سالیست که در خدمت ارتش کره جنوبی قرار دارد.

 

http://www.lignex1.com/en_US/product/product_detail.jsp?pid=3&scode1=&scode2=&scode3=&skey=

http://www.arirang.co.kr/News/News_View.asp?nseq=180192

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انتقاد کره‌شمالی از آزمايش موشکی کره‌جنوبی
کره شمالی از سئول به علت پرتاب یک موشک بالستیک که پیونگ‌یانگ می‌گوید هدف آن کره‌شمالی بوده است بشدت انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، سخنگوی نیروهای راهبردی ارتش خلق کره با صدور بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرد، اعلام نمود:« آزمايش موشکی سئول بخشی از اقدامات خیانکارانه است که هدف آنها آسیب زدن به هموطنان با سلاحهایی است که نیروهای خارجی فراهم کرده اند.»

این بیانیه می افزاید شرایط فعلی ثابت می کند که تلاشهای پیونگ یانگ برای تقویت امکانات دفاعی خود در کنار توسعه اقتصادی « عاقلانه و موجه » است.

در این بیانیه آمده است :« هدف بازدارنگی هسته ای و موشک های راهبردی قدرتمند کره شمالی به هیچ وجه نیمه شمالی کره که هموطنان در آن زندگی می کنند، نیست.»

کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد یک موشک بالستیک را که برد آن دست کم 500 کیلومتر است و تمام قسمت شبه جزیره کره را پوشش می دهد با موفقیت آزمایش کرده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/505960/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پدافند هوایی کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به قرارداد تحویل سامانه S300 گفت: وزارت دفاع در حال پیگیری این موضوع است و کشور متعهد هم به تعهد خود عمل می‌کند.
 
به گزارش فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم ترحیم سرهنگ ابوالفتح یافت‌آبادی از فرماندهان پیشین پدافند هوایی که صبح امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مرحوم یافت‌آبادی در پیش از انقلاب و زمانی که در تبریز فعالیت می‌کرد، محبوبیت زیاد در بین مردم بود. او همچنین حرف‌های خود را شجاعانه به رؤسای بالادستی می‌زد.
 
اسماعیلی تأکید کرد: مرحوم یافت‌آبادی بعد از انقلاب به دلیل توانمندی و محبوبیت زیاد به عنوان اولین فرمانده پدافند هوایی منصوب شد و در خصوص آموزش، ارتقاء و حفظ سازمان تلاش کرد.
 
وی در خصوص سوال دیگری درباره سامانه‌های موشکی پدافند هوایی گفت: اقدامات زیادی در این حوزه صورت گرفته و اتکای ما به محصولات بومی است که در این راستا در جهت متحرک‌سازی سامانه S200 و بومی‌سازی موشک‌های آن ارتقای برد و کشف سامانه مرصاد، لایه‌پذیری سامانه‌های ارتفاع کم و انسجام با سامانه‌های پدافند هوایی سپاه اقدامات خوبی صورت گرفته است و وضعیت شبکه یکپارچه پدافند هوایی بسیار مطلوب است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان تحویل سامانه موشکی S300 گفت: سامانه‌هایی که برای تحویل آنها قرارداد داریم را وزارت دفاع پیگیری می‌کند و کشور متعهد هم به تعهد خود عمل می‌کند.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمایش موفقیت آمیز سامانه IBCS توسط نورثروپ گرومن و نیروی زمینی آمریکا

 

 

هفته گذشته در میدان آزمایشات موشکی وایت سندز در ایالت نیومکزیکو ، در جریان آزمایش سامانه پاتریوت ، یک فروند موشک پاتریوت پک-2 به عنوان موشک هدف بالستیک پرتاب شد و برای رهگیری آن 2 عدد موشک PAC-2 GEM-T پرتاب شد که توسط اولین موشک ، هدف نابود شد.

 

خود این عمل بارها در گذشته تکرار شده و اتفاقی تازه محسوب نمیشود . ولی آن چیزی که این آزمایش را با دفعات پیشین متمایز میکند ، استفاده از " سامانه فرماندهی نبرد دفاع هوایی و موشکی یکپارچه " میباشد. 

 

( integrated air and missile defense ( IAMD سامانه دفاع هوایی و موشکی یکپارچه ، در گذشته توسعه یافته بود و ترکیب آن با( Battle Command System ( IBCS سامانه فرماندهی نبرد ، سامانه نوینی را به وجود آورده که به فرماندهان توانایی انتخاب بسیار گسترده ای میدهد.

 

با استفاده از این سیستم ، میتوان انتخاب کرد که با کدام سیستم، کدام هدف نابود شود . در واقع سامانه های دفاعی گوناگونی شامل پاتریوت ، تاد ، میدز ، نسمز ، اس ال امرم و.... در یک شبکه فراگیر و هوشمند با یکدیگر لینک شده و با یک زبان ارتباط برقرار میکنند. کاری که در گذشته غیرممکن به نظر میرسید.

 

مثلا در گذشته هر یگان آتشبار پاتریوت به طور کامل از بقیه یگان ها مجزا بود و در یک سیستم بسته کار میکرد. ولی با سیستم IBCS ، تمامی اطلاعات به اشتراک گذاشته میشود و تمامی اجزا شامل ، رادارها ، لانچرهای موشک ، سامانه کنترل آتش و فرماندهی ، همه سامانه های نامبرده به مانند چشم ، گوش ، مغز و اجزای مختلف بدن انسان ، در برابر تهدیدات واکنش نشان خواهند داد.

 

توسعه این سامانه توسط نورثروپ گرومن از سال 2010 و پس از برنده شدن در رقابت با سایر پیمانکاران ، آغاز شده و قرار است آزمایشات این سامانه شامل نرم افزار و سخت افزارهای آن ، تا پایان سال آینده میلادی یعنی 2016 به پایان برسد و در آن زمان وزارت دفاع باید تصمیم گیری کند که وارد مرحله بعدی یعنی توسعه عملی شود.

نیروی زمینی آمریکا انتظار دارد این سیستم در سال 2019 به طور کامل عملیاتی شود و همزمان کمپانی نورثروپ گرومن ، مجوز کنگره و دولت را برای صادر کردن این سامانه به بقیه کشورهای به کار گیرنده سیستم پاتریوت ، دریافت کند.

 

http://www.globenewswire.com/newsarchive/noc/press/pages/news_releases.html?d=10136399

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.northropgrumman.com%2FCapabilities%2FIBCS%2FDocuments%2FIBCS_datasheet.pdf&ei=DOhxVeaPIeiU7Qag3oPIBw&usg=AFQjCNGCNvcyCwm8qvtG6x-3Mw3OxcKrNg&bvm=bv.95039771,d.ZGU

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژاپن 4 فروند آواکس می خرد

 

وزارت امور خارجه آمریکا موافقت با فروش 4 فروند هواپیمای هشدار زودهنگام هوابرد E-2D به ژاپن را اعلام کرد. این قرارداد که شامل فروش 4 فروند آواکس به همراه قطعات یدکی و پشتیبانی می باشد در حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار ارزش دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 پاکستان بودجه دفاعی خود را افزایش می دهد

 

دولت پاکستان که لایحه بودجه سال مالی آینده این کشور را روز گذشته به پارلمان تقدیم کرد، در این لایحه افزایشی حدود 12 درصدی را برای بخش دفاعی خود در نظر گرفته است.
بودجه دفاعی پاکستان در سال مالی جاری حدود 7 میلیارد دلار است که در صورت تصویب نهایی لایحه بودجه از سوی پارلمان، این رقم در سال مالی جدید با 11.6 درص رشد، به هفت میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
دولت پاکستان دلیل افزایش بودجه دفاعی این کشور را اوضاع نه چندان مناسب امنیتی این کشور و ضرورت تقویت نیروهای مسلح اعلام کرده است.
همچنین دلیل دیگر دولت پاکستان برای افزایش بودجه دفاعی، تقویت آمادگی دفاعی کشور در برابر هرگونه تهدید احتمالی از سوی هند به عنوان اصلی ترین رقیب منطقه ای پاکستان است.
بودجه دفاعی دولت هند حدود 40 میلیارد دلار، یعنی حدودا شش برابر بودجه دفاعی پاکستان است. هند یکی از بزرگترین وارد کنندگان تجهیزات نظامی در جهان محسوب می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رزمایش مشترک دریایی روسیه و مصر آغاز شد

 

رزمایش نظامی مشترک روسیه و مصر با هدف حفاظت از مناطق ساحلی در دریای مدیترانه و تحکیم همکاری ها و مشارکت میان دو کشور برگزار می شود و قرار است تا روز 14 ماه ژوئن جاری ادامه یابد.
بر این اساس ناوها و ناوچه های موشک انداز روسی شرکت کننده در این رزمایش مجهز به موشک های هدایت شونده 'موسکاوا' و آتشبارهای دریایی سنگین هستند.
واحدهای دریایی روسیه و مصر در جریان این رزمایش، حفاظت از مسیرهای دریایی را تمرین می کنند و چند فروند هواپیما و بالگرد نیز از هوا آنها را پشتیبانی می کنند.
جزییات بیشتری از این رزمایش دریایی منتشر نشده است اما گفته می شود که 5 فروند ناو جنگی مصر به همراه چندین ناو و ناوچه روسی در این رزمایش شرکت دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.