Recommended Posts

آمريکا يک بمب هسته‌اي آزمايش کرد

 

 آمریکا نمونه اولیه یک بمب هسته ای از نوع B61-12LEP را آزمایش کرد که قابل استفاده در نسل جدید هواپیماهای جنگی است.
اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا NNSA و نیروی هوایی این کشور پیش‌نمونه این بمب هسته ای را آزمایش کردند. این دوازدهمین نمونه این سلاح کشتار جمعی است که آمریکا در دهه هزار و نهصد و شصت ساخت.
نمونه اولیه این بمب بدون کلاهک از یک جنگنده بمب افکن اف پانزده-ای استرایک ایگل F-15E Strike Eagle در منطقه نظامی تونوپا Tonopah, در صحرای نوادا رها شد.
بمب هسته ای B61-12LEP توسط آزمایشگاه ساندیا Sandia، آزمایشگاه ملی لس آلاموس Los Alamos و شرکت بوئینگ و مطابق با قابلیت های نسل جدید هواپیماهای جنگی ساخته شده است.
طرز انداختن این بمب نیز با نمونه های قبلی آن تفاوت دارد. بر خلاف نمونه های قبلی، بمب B61-12LEP در دم خود به باله هایی مجهز است که امکان هدایت مسیر فرود آن را میسر می سازد. در عین حال برای رها کردن این بمب نیازی نیست که از چتر نجات استفاده شود. خرج بمب هسته ای B61-12LEP پنجاه کیلوتن است.
بنا به اعلام اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا آزمایشی که در صحرای نوادا صورت گرفت، یکی از سه آزمایش لازم برای تنظیم این سلاح است. آزمایش این سلاح در صحرای نوادا موفقیت آمیز بود اما نتایج آن محرمانه خواهد ماند. دان کوک Don Cook، معاون اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا تنها به گفتن این نکته بسنده کرد که نظامیان آمریکایی از طریق دورسنجی، اطلاعات مربوط به این آزمایش را دریافت کرده اند و اطمینان یافته اند که سیستمهای تعبیه شده در آن بدون نقص کار می کند.
ساخت نمونه جدید B61 در سال دو هزار و دوازده در چارچوب برنامه نوسازی تسلیحات راهبردی آمریکا آغاز شد. تولید انبوه این بمب جدید تا سال دو هزار و بیست آغاز خواهد شد و این امکان برای ارتش آمریکا فراهم خواهد شد که نمونه های قبلی این سلاح مهلک را از رده خارج کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اطلاعات تکمیلی :

 

برای این بمب 3 آزمایش در نظر گرفته شده که دو آزمایش باقی مانده ، در اواخر سال جاری میلادی انجام خواهد گرفت. تمام داده های به دست آمده در آزمایشات میدانی ، ارزیابی های تحقییق و مطالعاتی و شبیه سازی های نرم افزاری ، در سال 2016 مورد بازبینی و سنجش قرار میگیرند تا برای مرحله تولید انبوه آماده شود. پایان سال 2018 نیز، مرحله تصمیم گیری برای ورود به فاز تولید اولیه عنوان شده .

 

در حال حاضر 4 گونه از این بمب در زرادخانه هسته ای آمریکا وجود دارد شامل انواع ، 3 ، 4 ، 7 و 10 که این گونه جدید یعنی 12 ، جایگزین همه این چهار مدل قدیمی خواهد شد و تنها گونه ای که بدون تغییر در زرادخانه باقی خواهد ماند ، گونه 11 هست که توانایی نفوذ به درون زمین را دارد. همچنین تمامی بمب های کلاس مگاتن آمریکا از نوع B83 ، با عملیاتی شدن این بمب ، بازنشسته و از رده خارج خواهند شد.

 

این بمب نهایتا توسط جنگنده های F-35A بلاک 4 ، F-16 ، B-2 و تورنادو 2 سرنشینه ، حمل و به کارگیری خواهد شد . 

 

rjz_yourfile_(3).jpg

 

bqff_yourfile_(2).jpg

 

http://nnsa.energy.gov/mediaroom/pressreleases/b61-12-tonopah-test

http://www.flightglobal.com/news/articles/us-conducts-first-flight-test-of-guided-b61-12-nuclear-414484/

 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اردن، سامانه تامین امنیت مرزی خود را عملیاتی کرد

 

هفته گذشته مقامات اردنی اعلام کردند که سامانه تامین امنیت مرزی را به طور کامل عملیاتی کرده اند و در حال خدمت به نیروهای مسلح این کشور است. این سامانه توسط کمپانی ریثیان ساخته و تامین شده که پیش از این در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و آسیای شرقی ، سامانه های مشابهی را تحویل و راه اندازی کرده بود .

 

این سامانه یکپارچه تمامی طول مرزهای اردن با 2 کشور همسایه شمالی خود یعنی سوریه و عراق را پوشش میدهد و با توجه به مسائل امنیتی به وجود آمده در سال های گذشته ، تاثیر بسیار شگرف و حیاتی بر روی تامین امنیت و آرامش مرزهای این مناطق خواهد داشت.

 

این پروژه به درخواست و عجله اردن ، چندین ماه زودتر از موعد مقرر ، راه اندازی شده و شامل زیر مجموعه های کلیدی از قبیل ، نظارتی ، ارتباطی ، بازرسی و فرماندهی میشود .

 

دوربین های فروسرخ و الکترواُپتیکی ، رادارهای نظارت سطحی ، نرم افزارهای جامع ، 18 گروه خودروی واکنش سریع و خدمات آموزشی و تعمیراتی ، از دیگر موارد به انجام رسیده در این برنامه میباشد.

 

http://raytheon.mediaroom.com/2015-07-08-Raytheon-delivers-operational-border-security-capability-to-Hashemite-Kingdom-of-Jordan-under-DTRA-contract

 

برخی از اجزای به کار رفته در این سامانه یکپارچه :

http://www.raytheon.com/capabilities/products/battleguard/

http://www.raytheon.com/capabilities/products/lras3/

http://www.raytheon.com/capabilities/products/muskrat/index.html

http://www.raytheon.com/capabilities/products/pepir/index.html

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه قصد دارد يک برنامه نظامي متعلق به دوران جنگ سرد را از سرگيرد

 

روسیه قصد دارد یک برنامه نظامی متعلق به زمان جنگ سرد را که مربوط به یک نوع زیردریایی کوچک رادارگریز است، از سرگیرد.
این زیردریایی که پیرانا(پیرانیا به روسی) نام دارد به علت کوچک بودن قادر است تقریبا بدون امکان شناسایی به سواحل نزدیک شود.
 روسیه قصد دارد برای از سرگیری این طرح 230 میلیون دلار از بودجه نظامی خود را اختصاص دهد.
انگلیس بیم آن دارد از سرگیری این طرح آغازی بر احیای طرح‌های نظامی سابق روسیه باشد و پوتین فکر کند سرمایه‌گذاری در این زیردریایی‌ها موثر است.
افزون بر این مقامات انگلیس معتقدند نزدیک شدن این زیردریایی‌‌ها به آبهای انگلیس بسیار خطرناک است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر اثرریزش بخشی از یه ساختمان در یه پادگان در روسیه به گفته منابع خبری 23 نفر کشته شده اند .هنوز علت ریزش مشخص نیست و از تعداد زیر اوارماندگان امار مشخصی وجود ندارد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هند موشک ضد زره آزمایش کرد

 

صنایع دفاعی هندوستان شلیک آزماشی موشک ضد زره بومی Nag را از بالگرد به انجام رساند. این آزمایش شامل شلیک 3 موشک از بالگرد بود که 2 فروند از آنها با موفقیت به هدف اثابت کرده و یک شلیک نیز ناموفق بود.
گونه هوا پرتاب این موشک 7 کیلومتر برد داشته و به اسم HeliNa شناخته می شود. این موشک جزء موشک های ضد زره نسل سوم شناخته شده و توان شلیک کن - فراموش کن را نیز دارد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ژاپن از آمریکا هواپیمای نظامی وی 22 اوسپری می خرد

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که قرار است توکیو این هواپیماهای حمل و نقل نظامی که قادر به انجام پرواز عمودی و گردشی هستند را به عنوان نخستین فروش صادراتی آمریکا از آن کشور به مبلغ 333میلیون دلار خریداری کند.
براساس این گزارش، ژاپن قرار است براساس طرحی برای افزایش توان رزمی و دفاعی خود با هدف دفاع از جزایر مورد مناقشه با چین، در نخستین مرحله تا سال 2019 ، هفده فروند از این هواپیما ها را به نیروهای ارتش خود اضافه کند.
این هواپیماهای پر سرعت با بالهای ثابت و در عین حال شبیه به بالگرد در آوریل 2019 در فرودگاه ساگا در جزیره کیوشو در جنوب غرب کشور مستقر خواهند شد.
براساس این گزارش، اگرچه معلوم نیست قیمت این هواپیماها شامل تجهیرات جانبی آن نیز می گردد یا خیر، اما توکیو 418 میلیون دلار (آمریکا) برای خرید این پنج فروند تخصیص داده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویب طرح اعزام سربازان ژاپنی به خارج کشور برای اولین بار.

ائتلاف حاکم در ژاپن به رهبری شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، طرحی را در مجلس نمایندگان پارلمان به تصویب رساند که بر اساس آن، سربازان ژاپنی می‌توانند برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم به خارج کشور اعزام شوند.

http://www.presstv.ir/DetailFa/2015/07/16/420498/security-bills-Japan-lower-house-

 

فیلیپین یک پایگاه دریایی را برای تسهیل تردد آمریکایی ها دوباره راه اندازی می کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه به نقل از یک سند محرمانه دولتی از مانیل گزارش داد که حضور بیشتر نیروهای دریایی و هوایی آمریکا می تواند، به گفته مقامات فیلیپین، مانع بر سر راه حضور چین در این منطقه شود.

در این طرح، فیلیپین تصمیم دارد تا به منظور دستیابی بیشتر نیروهای آمریکایی که به منطقه سرکشی می کنند و همچنین تسهیل در رفت و آمد کشتیها و هواپیماهای این کشور به اردوگاههای نظامی خود، فرصتهای زیادتری برای اجرای رزمایشها که هرساله برگزار می شود در خلیج سوبیک فراهم کند.

فیلیپین که هم پیمان آمریکا است همواره از تلاشهای واشنگتن برای اعمال قدرت در شرق و جنوب شرق آسیا در برابر چین جانبداری کرده است.

یک سند محرمانه وزارت دفاع فیلیپین که خبرگزاری آسوشیتدپرس به آن دسترسی پیدا کرده است حاکیست که منطقه ˈسوبیکˈ زمان مورد نیاز برای جنگنده ها برای رسیدن به نقاطی در دریای جنوبی چین را بیش از سه برابر نسبت به استفاده از پایگاه هوایی ˈکلارکˈ کاهش می دهد. پایگاه هوایی کلارک نیز در شمال مانیل قرار و برخی ازهواپیماهای نیروی هوایی در آنجا استقرار دارد.

در این سند آمده است که (راه اندازی دوباره پایگاه سوبیک) برای نیروهای مسلح یک فرصت راهبردی فراهم کرده و دستیابی مستقیم و کوتاهتری را به منظور حمایت از میدان عملیاتی ˈدریای غرب فیلیپینˈ فراهم می کند.

براساس این سند هزینه تعمیرات و بهینه کردن پایگاه هوایی در ˈسوبیکˈ حداقل بالغ بر 119 میلیون دلار (پنج میلیارد پزو) می شود که با مقایسه با هزینه ساخت یک پایگاه هوایی جدید که 256 میلیون دلار (11 میلیارد پزو) هزینه بر می دارد، مقرون به صرفه است. 

در این سند نظامی همچنین آمده است که جابه جایی حدود 250 افسر نیروی هوایی و پرسنل به ˈسوبیکˈ در کنار ˈافزایش بازدید چرخشی نیروهای خارجیˈ به تقویت کسب و کار در این بندر می انجامد.

به گفته مقامات، از زمانی که ناو هواپیمابر ˈفداکسˈ استقرار منطقه ای پر زرق وبرق خود را در سال 2009 از ˈسوبیکˈ به چین منتقل کرد فرودگاه بین المللی سوبیک کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

در همین حال ˈولتر گازمینˈ وزیر دفاع فیلیپین یکشنبه اعلام کرد به محض آماده شدن بودجه جابه جایی دولت، درنظر دارد نیروهای هوایی و دریایی و ناوگانهای هوایی و دریایی خود را به ˈخلیج سوبیکˈ منتقل کند. این منطقه از زمان خروج نیروهای دریایی آمریکا در سال 1992 به صورت یک بندر آزاد پر رفت و آمد درآمده است.

ˈگازمینˈ وزیر دفاع فیلیپین که سرگرم دیداری از کره جنوبی است اعلام کرد که جابه جایی ˈبرای محافظت از دریای فیلیپین غربیˈ ماست و تصریح کرد که ارتش منتظر بودجه است.

دولت فیلیپین برای توضیح اختلافات در حوزه دریای جنوب چین ازاین نام استفاده می کند.

خیلج سوبیک یک بندر عمیق طبیعی است که می تواند دو فروند کشتی جنگی بزرگی را که اخیرا فیلیپین از آمریکا، متحد نظامی فیلیپین، دریافت کرده در خود جای دهد که بهتر از بندرهای کم عمق تر پایگاه ناوگان درایی در ˈسانگلی پوینتˈ در استان ˈکاویتˈ در حنوب مانیل است.

http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=80754001

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ناو موشک انداز روسی در اقیانوس اطلس موشک بالدار آزمایش کرد

 

در شرایطی که روابط روسیه و کشورهای غربی تیره شده و پیمان ناتو بازوی نظامی غرب با برگزاری رزمایش های مشترک و بین المللی در نزدیکی مرزهای روسیه به تهدید این کشور می پردازد، یک ناو موشک انداز روسی در تمرینی دریایی در اقیانوس اطلس موشک بالدار پرتاب کرد.

ناو موشک انداز 'مسکو' در یک تمرین دریایی در بخش شرقی اقیانوس اطلس، موشک بالدار مافوق صوت آزمایش کرد.
در این تمرین دریایی علاوه بر ناو موشک انداز 'مسکو' ، یک فروند رزمناو ، یک کشتی پشتیبانی و یک تانکر نفتکش نظامی در قالب ناوگروه ناوگان دریای سیاه روسیه شرکت کردند.رزمناو 'پیتلیوو' هم در تمرین دریایی با سیستم های موشکی و آتشباری اهداف زمینی و هوایی را در اقیانوس اطلس هدف قرار داد.
ناو موشک انداز مسکو از بزرگترین ناوهای روسیه است که بیش از 500 خدمه دارد و به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز شده است که قدرتمندترین این تسلیحات، موشکی دریایی مافوق صوت بالدار به نام 'بازالت-پی.500' است که می تواند اهداف دریایی تا شعاع 550 کیلومتر را هدف قرار دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
رئیس جمهور روسیه در شرایطی دستور تشکیل نیروی ذخیره جدید ارتش را صادر کرده است که مسکو گام هایی را برای ارتقای آمادگی نظامی در زمانی که تنش های بین المللی با غرب بر سر اوکراین رو به افزایش است، برداشته است.
به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، تشکیل نیروی ذخیره جدید ارتش روسیه سالها مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است و ولادیمیر پوتین نخستین بار در سال 2012 میلادی پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور دستور تشکیل این نیرو را صادر کرده بود.
مهمترین هدف پوتین از صدور این دستور ارتقای سطح آموزش و آمادگی نظامی ارتش بوده است. مقام های وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که نیروی ذخیره جدید ارتش شامل 5 هزار نفر خواهد بود. روسیه بیش از 750 هزار نیروی نظامی فعال در اختیار دارد.
رسانه های خبری روسیه اعلام کرده اند که تاخیر در تشکیل نیروی جدید ذخیره ارتش به علت کمبود منابع مالی بوده است. پوتین دستور داده است تا منابع مالی مورد نیاز برای تشکیل نیروی جدید ذخیره ارتش از بودجه کنونی وزارت دفاع روسیه تامین شود.
ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میر اسماعیلی:
رادار جدید پدافند هوایی 1000 کیلومتر بُرد خواهد داشت

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برد رادار جدید این قرارگاه را حدود هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این یک رادار راهبردی است که در یکی از نقاط راهبردی کشور نصب و راه اندازی می شود.

13930617000503_PhotoA.jpg
  •  

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) طی روزهای اخیر از رونمایی جدیدترین رادار پدافندی در دهم شهریور ماه خبر داده بود.

وی امروز صبح نیز در حاشیه نماز عید سعید فطر، برد این رادار را حدود هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: این یک رادار راهبردی است که در یکی از نقاط راهبردی کشور نصب و راه اندازی می شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تعداد پروازهای عبوری از کشور از 900 فروند در دو سه ماه گذشته امروز به 1300 فروند در طول 24 ساعت شبانه روز رسیده که این نتیجه امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است        http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940427000343

ویرایش شده در توسط kanimanga
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

هند و روسیه 200 بالگرد نظامی مشترک می سازند

در یک حرکت با هدف تقویت بخش دفاعی هند، 200 هلیکوپتر در این کشور با همکاری روسیه به عنوان بخشی از تشدید و تنوع روابط استراتژیک خود ساخته شده است. راگاوان سفیر هند در روسیه گفت:به تازگی، ما برای تولید مشترک 200 هلیکوپتر در هند توافق کرد ایم.

http://www.thehindu.com/news/india-russia-to-jointly-build-200-military-helicopters/article7440512.ece&usg=ALkJrhg4iFWsOOk3VPW8f9ztrcOYFBDgkA

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

USS لیتل راک(LCS-9) به اب انداخته شد

روز شنبه طی مراسمی کشتی لیتل راک در ویسکانسین به اب اندخته شد. 

http://us.cnn.com/2015/07/18/politics/new-navy-ship/index.html&usg=ALkJrhhD2aYkHrJhT8sHEiEXH1uC4UK1lQ

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه سوخت رسان جدید می سازد

روسیه در نظر دارد تا گردان های هوایی راهبردی خود را افزایش و ارتقا دهد. در حال حاضر تولید بمب افکن های استراتژیک توپولوف-160 ("قوی سفید ")، و همچنین مقدمات ساخت یک سوخت رسان هوایی جدید و قوی بر اساس هواپیمای مسافربری ایلوشین 96 ،آغاز شده است.هواپیمای سوخت رسان ایلوشین IL-96-400TZ از ویژگی های تاکتیکی و فنی بالاتری نسبت به ایلوشین 78 برخوردار خواهد بود. رسانه ها گزارش می دهند که تانکر ایلوشین 96 با حمل بیش از 65 هزار تن سوخت، قادر خواهد بود مسافت 3500 کیلومتری را طی کند. فعلا هواپیمای ایلوشین IL-96-400TZ تنها بر روی کاغذ وجود دارد. اما چشم انداز برای تولید آن در روسیه بعید به نظر نمی رسد. اگر این پروژه موفق شود، تولید ایلوشین های IL-400TZ نیز افزایش خواهد یافت.
در همین حال در روسیه تولید اولین هواپیمای سوخت رسان روسی — ایلوشین 78М-90А در کارخانه"Aviastar-SP" اولیانوفسک آغاز شده است که نسبت به همتای تاشکندی خود از عملکرد بالاتری برخوردار است. 
بنا به اظهارات چندی پیش یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع، روسیه مقدمات تولید هواپیماهای استرتژیک موشک انداز توپولوف 160 را با چهره ای جدید آغاز کرده است. بوریسوف می گوید که شکل بدنه و خصوصیات پروازی توپولوف 160 حفظ شده، اما "مغز" و سیستم تسلیحاتی آن به طور چشمگیری تغییر یافته است. توپولف-۱۶۰ (با نام ناتو: بلک‌جک)، یک بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوتِ ساخت شرکت توپولف می باشد. این بمب افکن، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیر در جهان است که قادر به حمل 12 موشک کروز در داخل خود می باشد. این هواپیما همچنین دارای قابلیت حمل بمب های هسته‌ای و متعارف نیز می باشد.

http://ir.sputniknews.com/opinion/20150716/475855.html
 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.