Recommended Posts

این برای نیروی هوایی ما در طولانی مدت خبر خوبی نخواهد بود و تولید وابستگی می کند

حداقل باید مونتاژ یا بخشی از تولید در داخل کشور باشد 

 

تعداد 100 تا برای نیاز فوری خوب است ولی 20 سال دیگر چی ؟ چون این ها هم جنگنده هایی قوی هم نیستند 

مسئولین اگر امیدی برای به ثمر نشستن فوری تولیدات داخلی داشتن که سراغ این موارد نمی رفتند

اینا برای رفع تهدید اف 15 های عربستان و اف 16 های کشورهای همسایه است

البته اگر کل خبر صحت داشته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه سامانه اس300 را برای ایران نوسازی می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولاديمير کوژين، مشاور نظامی ریيس جمهوری روسيه، می‌گويد که مسکو در حال نوسازی پدافند ضد هوايی اس-۳۰۰ برای ايران است.

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، کوژين گفت: سيستمی که قرار است به ايران تحويل داده شود «تا حدی» به روز شده و «اجزای ديگر» آن نيز در حال به روز شدن هستند.

مشاور نظامی ولاديمير پوتين تاکيد کرده است: «اين اس-۳۰۰ تا حدود زيادی همان مجموعه‌ای خواهد بود که ايران می‌خواهد تحويل بگيرد».

ايران و روسيه در سال ۲۰۰۷ قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن قرار شد مسکو در قبال دريافت حدود ۸۰۰ ميلون دلار چند پدافند ضد هوايی اس-۳۰۰ به تهران تحويل دهد.

اين پدافند ضد هوايی از قدرتمندترين پدافندهای جهان به شمار می‌رود که می‌تواند هواپيماها و موشک‌ها را هدف قرار دهد.

http://www.entekhab.ir/fa/news/218048 ویرایش شده در توسط phantom313
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین قبل از خریدن نقشه های لاوی هم داشت روی j10  کار میکرد اما خوب خیلی شبیهن از روسیه هم کمک گرفت

اگه مدل cباشه خوبه فقط نمیدونم تولید انبوه شده یا نه

ایلوشین ها اگه تعداد اعلام شده درست باشه و بتونیم خط مونتاژ هم بگیریم میشه کله ناوگان ترابری سپاه وارتش ونمونه های غیر نظامی باری تا اتش نشان رو نوسازی کرد

البته میدونم دریک کلاس نیستن از هرکولس تا بویینگهای چند کاره نظامی ،اواکس، گشت دریایی و... چندتا برای هر کدوم

250سوخوی 30که حدود 10سال پیش بحثش بود ولی تکذیب شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرانسه و آلمان همکاری خود برای ساخت تانک های جدید‎ را آغاز کردند

 

 

نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی از آغاز همکاری پاریس و برلین برای ساخت تانک های جدید‎ خبر داد و نوشت: تلفیق دو تانک «Nexter» و «KMW»، نخستین محصول مشترک عمده آلمان و فرانسه بعد از ساخت نمونه «EADS» در سال 1999 است.
به گزارش ایرنا به نقل از این نشریه فرانسوی، برای ساختن این تانک های پیشرفته به پنج سال زمان نیاز احتیاج است.
لوموند، تنها اختلاف نظر بین 2 کشور را در نحوه فروش و صادرات این سلاح ها بیان کرد و افزود: به نظر می رسد آلمان نسبت به فرانسه در فروش این سلاح ها نظرات محتاطانه تری دارد.
وزیر اقتصاد آلمان چندی پیش تاکید کرده بود که «تمام چیزهایی که با تکنولوژی آلمان و در کارخانه های این کشور تولید می شوند، تحت نظر قوانین برلین هستند».

خردادماه امسال رسانه های آلمانی از آمادگی برلین و پاریس برای ساخت مشترک یک تانک جدید برای جایگزینی تانک های «لئوپارد 2» در افق سال 2030 خبر داده بودند.
براساس این گزارش، «وزارت دفاع آلمان به مجلس نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرده بود که مطالعات مشترک فرانسه و آلمان (در این خصوص) سال کنونی میلادی آغاز خواهد شد و تا سال 2018 ادامه می یابد و این تانک جدید با بررسی فناوری ها و طرح ها در چارچوب مطالعات مشترک، با مشارکت صنعت آلمان ساخته خواهد شد.»
مارکوس گروبل (Markus Grübel) معاون وزیر دفاع آلمان در گزارش خود به مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده بود که طراحی جدیدی باید انجام شود زیرا طول عمر تانک های «لئوپارد 2» که در حال حاضر تانک های اصلی ارتش آلمان به شمار می رود، برای حدود سال 2030 پیش بینی شده است.
لئوپارد2 در سال های 1970 توسط شرکت آلمانی «کراس مافی وگمان» (Krauss-Maffei Wegmann)، متخصص در ساخت تجهیزات نظامی، طراحی و تولید شد و در سال 1979 مورد استفاده ارتش قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه روبات جنگی می سازد

http://ir.sputniknews.com/images/52/25/522569.jpg

آلکسی سیمولین  رئیس  بخش  علمی — فنی  کمپانی «  سیستم پروم»   به «تاس» گفت: « شرکت در حال ساخت پلاتفرم اونیورسال روبوتی است که می تواند به روبوت جنگی ، ماشین   مین روب و یا سیستم  مبارزه رادیو  الکترونی  تغییر شکل بدهد.

ما چند سیستم می سازیم که اولین آنها —  سیستم روبوتی  اونیورسال خواهد بود که می تواند  انواع مختلف بار را حمل کند.  در داخل این مجموعه،  تعداد زیادی  سیستم های پشتیبان قرار خواهد داشت تا به تغذیه  بار  مفید بپردازد  و  آن را هدایت کند.  به حساب این  نوع  ساخت، می توانیم  این  ماشین را به هر چه دلمان بخواهد تغییر بدهیم».

 به گفته وی،  اگر از مدل جنگی در این پلاتفرم استفاده شود  می  توان ماشین  ضربتی — شناسایی  بدست آورد و اگر سیستم  مبارزه رادیو  الکترونی در آن نصب شود ، پس ماشین رادیوالکترونیکی جنگی  خواهیم داشت.  در این دستگاه می توان سیستم مین روب نیز نصب کرد.

سیمولین با صحبت در باره  خصوصیات  و وزن این روبوت گفت که وابسته به  نوع   عملکرد  و  زره آن، وزن روبوت  می  تواند به 7 تن برسد. روبوت می تواند تا 2 تن  بار مفید حمل کند.  درازای  روبوت  حدود 3 و نیم متر است و  عرض آن  کمی  کمتر از  2 متر.  این روبوت بشکلی طراحی شده است که  کامیون ارتشی بتواند آن را حمل کند و یا  از طریق هوا آن را به محل  مورد نظر رساند».

به گفته سیمولین، آزمایش داخل کارخانه ای آن  در پایان سال جاری  انجام خواهد شد.

منبع:   http://ir.sputniknews.com/russia/20150730/522587.html

ویرایش شده در توسط MrArhz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«ملا اختر منصور» جانشین ملا عمر است

طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ای جانشین ملاعمر رهبر سابق خود را تعیین کرد. در بیانیه آمده است که پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری «امارت اسلامی» و برخی از بزرگان این گروه با برپایی نشستی به اتفاق آراء «ملا اختر منصور» را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند.ملا اختر منصور در زمان ملاعمر به عنوان فرد دوم طالبان افغانستان شناخته می‌شد. 

بیانیه افزود: پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری امارت اسلامی و ملاهای طالبان افغانستان در نشستی پس از بحث‌های طولانی و عمیق تصمیم گرفتند که معاون و فرد نزدیک و قابل اعتماد رهبر سابق این گروه را به عنوان جانشین وی تعیین کنند.

براساس بیانیه منتشر شده، ملا عمر در زمان حیات خود، اختر منصور را فردی قابل اعتماد می‌دانست و مسئولیت‌های اجرایی طالبان افغانستان را به وی سپرده بود به همین دلیل شورای رهبری این گروه منصور را برای آینده طالبان و رهبری امارت اسلامی مناسب دانسته و به عنوان «امیر شرعی» این گروه انتخاب کردند. در این جلسه تمام اعضای شورای رهبری و بزرگان طالبان افغانستان با ملا اختر منصور بیعت کردند. طالبان افغانستان همچنین اعلام کرد: در این نشست، پس از مشورت‌های «شیخ الحدیث مولوی هیبت الله آخوندزاده» و « ملا سراج الدین حقانی» به عنوان معاونین وی تعیین شدند.

منبع:  http://www.tasnimnews.com/Home/Single/815213

ویرایش شده در توسط MrArhz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند موشک‌ دوربرد آزمایش می‌کند

 

منابع نظامی هند اعلام کردند که این کشور طی روزهای آینده موشک "باراک 8" را آزمایش می‌کند.
منابع نظامی در هند اعلام کردند که این کشور قرار است موشک دوربرد زمین به هوای خود به نام باراک 8 را در ماه اوت آزمایش کند.
این منابع همچنین اعلام کردند که این موشک به طور مشترک توسط هند و رژیم صهیونیستی ساخته شده و اسرائیل قبل از هند این موشک‌ را آزمایش خواهد کرد. در صورتی که آزمایش موشک باراک 8 در اسرائیل موفقیت‌آمیز باشد، هند نیز این موشک را از طریق سکوی مستقر در یک ناو آزمایش خواهد کرد.
دهلی‌نو اعلام کرده که در صورت موفقیت‌آمیز بودن هر دو آزمایش موشکی، این موشک وارد ناوگان هند خواهد شد.
موشک‌های باراک 8 دارای بردی در حدود 70 کیلومتر هستند و توانایی تشخیص موشک‌های شلیک‌شده و اهداف هوایی را دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خرید رادار جدید توسط یکی از واحدهای نیروهای مسلح آمریکا

 

کمپانی اسرائیلی رادا اعلام کرد یکی از واحدهای نیروهای مسلح آمریکا به تازگی یک واحد رادار MHR از این شرکت خریده است . به گفته مسئولان این شرکت ، خریدار مذکور خواسته تا ناشناخته باقی بماند. این اولین بار است که این واحد اقدام به خرید این رادار کرده. تا پیش از این ، پیمانکاران و صنایع نظامی خصوصی آمریکایی این رادار را خریده بودند . تحویل تا قبل از پایان سال 2015 انجام خواهد گرفت.

 

رادار MHR یک رادار پالس داپلر AESA در باند S است که از فناوری گالیوم نیترید بهره میبرد . اندازه کوچک و سرعت و سهولت در جا به جایی به همراه قیمت مناسب ، آن را برای اهداف C-RAM و ضد پهپاد و جستجوی زمینی بسیار مناسب میکند.

 

این خرید در حالیست که مدتی قبل ، یکی از پیمان کاران دفاعی بزرگ اروپایی نیز اقدام به خریداری این رادار کرده بود که نام خریدار فاش نشده . به این ترتیب این دومین پیمانکار و سازنده اروپایی بود که این رادار را در اختیار گرفت.

 

مدیر کمپانی RADA از این خریدها ابراز خوشحالی و افتخار کرده و اعلام کرده که انتظار میرود آمریکا یکی از بازارهای عمده این نوع رادار باشد.

 

 

http://www.rada.com/corp/news/10-solutions/165-pr-radar-selected-us-army-evaluation-july2015.html

http://www.rada.com/corp/news/10-solutions/163-pr-radar-selected-july2015.html

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رقابت چین، روسیه و آمریکا در سلاح‌های مافوق صوت

 

"درحالیکه تنش میان آمریکا، روسیه و چین همچنان پا برجاست، مقام‌های نظامی آمریکا در حال بررسی یک تهدید جدید علیه امنیت ملی این کشور هستند. براساس گزارش یک مقام ارشد در ارتش آمریکا، روسیه و چین در حال ساخت سلاح‌های مافوق صوت هستند که می‌تواند خطری قابل توجه برای سرزمین ایالات متحده باشد."
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه تحلیلی Value Walk، در گزارشی آورده است: «بیل گرتز، کارشناس امنیت ملی آمریکا اخیرا در این باره صحبت کرده و اطلاعات آمریکا نیز نشان می‌دهد که هم روسیه و هم چین اخیرا در حال ساخت تسلیحات مافوق صوت با قابلیت مانور بالا،‌ فوق سریع و پیشرفته هستند. این امر به صورت بالقوه می‌تواند این دو کشور را در مقابل آمریکا قرار دهد و باعث تنش بیشتر میان این کشورها شود.
این رقابت میان آمریکا، چین و روسیه یک درگیری و رویارویی اقتصادی را هم به وجود آورده است، همانطور که در ائتلاف میان روسیه و چین این دو تلاش می‌کنند تا با موضع سلطه و نفوذ آمریکا به عنوان کشوری که نظم جهانی را در دست دارد، مقابله کنند. در اینجا یک بعد وسیعی از عناصر در صحنه نبرد اقتصادی میان این کشورها وجود دارد اما محوریت آن یک درک و فهم از جانب چین به ویژه در زمانی است که می‌خواهد برای حضور در نهادها و موسسات جهانی اقتصاد در سطح بالایی جلوه کند.

این درگیری و تقابل اقتصادی به صورت ذاتی به تنش‌های نظامی میان این کشورها نیز منجر شده و آمریکا این آخرین و جدیدترین تحولات را یک امر ناخوشایند می‌داند. با توجه به جدیدترین گزارش‌ها درباره تسلیحات فراصوت، مشخص است که هم کشورهای اتمی و هم غیر اتمی می‌توانند در میان یک بحران، از سلاح ضد هوایی، سایبری و نامتقارن بهره ببرند.
در حالیکه چین و روسیه در حال ساخت تسلیحات اینچنینی هستند، این خطر وجود دارد که آمریکا نتواند خود را به این عرصه برساند. اکثر اولویتهای آمریکا در عرصه جهانی برمبنای برتری‌ها و مزیت‌های نظامی ایجاد شده است و سرمایه گذاری گسترده چین در این حوزه نشان می‌دهد که این کشور کمونیست به اهمیت این مساله پی برده است.
درحالیکه ارزیابی قوای نظامی آمریکا و چین مشخص می‌کند که ایالات متحده هنوز به طرز قابل ملاحظه‌ای در این حیطه پیشرو است، اما پکن با اقداماتی که انجام داده موفق شده تا در سال‌های اخیر این شکاف را کمتر کند. مسکو و چین یک ائتلاف تقریبا قدرتمند را با هدف ایجاد یک بلوک قوی در جهان ایجاد کرده و این ائتلاف در "فرم گیری" کشورهای عضو بریکس تاثیرگذار بوده است.

غیرقابل پیش بینی بودن تسلیحات مافوق صوت

تسلیحات فراصوت به هر نوع سلاحی اطلاق می‌شود که دور بردترین حملات را می‌تواند انجام دهد و سرعت آن به بیشتر از پنج ماخ می‌رسد. اگرچه تسلیحات بسیار سریع وسیله‌ای غیرمعمول در ساخت و سازهای نظامی دوران معاصر نیستند، اما تسلیحات فوق صوت به ویژه بخاطر خط سیر گلوله و مسیر حرکت سریعشان غیرقابل پیش بینی هستند. این مساله تضمین کننده این است که رهگیری این تسلیحات حداقل توسط سیستم‌های دفاع موشکی معمولی غیرممکن است و همین غیرقابل پیش بینی بودنشان، آنها را به سلاحی مرگبار بدل کرده است.
درحالیکه این خصیصه تسلیحات مافوق صوت باعث نگرانی آمریکا شده، یک عامل دیگر که فناوری آن است، این سلاح را به شدت خطرناک می‌کند. تسلیحات فراصوت، در حقیقت در هیچ جای این کره خاکی به خدمت گرفته نشده‌اند و آمریکا تاکنون به صورت عملی این سلاح‌ها را توسعه نداده است. و این بدان معناست که اگر روسیه و چین قادر باشند چنین سلاحی را بسازند، می‌توانند نسبت به آمریکا برای نخستین بار تفوق بیابند و شاید حتی عناصر بسیار جنگ طلب دولت آمریکا هم به این مساله اشاره کرده‌اند که یک حمله پیش دستانه از جانب روسیه یا چین می‌تواند احتمال داشته باشد.

ساخت سلاح فراصوت توسط این دو قدرت شرقی شاید خبر جدیدی نباشد. در ژوئن 2015، گزارش شد که کارشناسان نظامی در آمریکا قبلا از آزمایش یک هواپیمای فراصوت در روسیه خبر داده بودند. Yu-71 قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی را دارد که می‌تواند سیستم‌های دفاع موشکی را سوراخ کند؛ که این خود یک هشدار برای آمریکا محسوب می‌شود. همچنین در این گزارش‌ها آمده که روسیه در حال ساخت سیستم‌های تسلیحاتی "اپیزودیک" است که می‌توانند هم از زمین و هم از دریا پرتاب شوند.
گزارش‌های قبلی نشان داده که آمریکا پشت درهای بسته و در خفا در حال بررسی گزینه‌های احتمالی نظامی است که می‌تواند علیه روسیه و چین به کار بگیرد. درحالیکه نظم جهانی به شدت حول یک سیاره دو قطبی می‌چرخد که در آن نهادهای سنتی "انگلیسی-آمریکایی" توسط قدرت جدید بریکس تهدید می‌شوند، به نظر می‌رسد که خودنمایی بیشتر نظامی با حضور آمریکا، روسیه و چین اجتناب ناپذیر باشد.

اگر ساخت تسلیحات فراصوت توسط روسیه و چین به قدر کافی نگران کننده نباشد، گزارش دیگری که اخیرا منتشر شد بدون شک این باتلاق را عمیق تر می‌کند. براساس گفته های برخی از منابع مطلع، PAK DA برند جدید بمب افکن‌های دوربرد نسل پنجم روسیه که در حال حاضر در دست ساخت است، قابلیت تجهیز با چنین تسلیحات فراصوتی را دارند.
اگرچه هیچ نظری درباره این مساله وجود ندارد که روسیه به چنین سطحی از تکنولوژی دست یافته باشد، اما مشخص است که این یک امر امکان پذیر در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. چین نیز در حال آزمودن یک وسیله گلایدر فراصوت است که به گفته پنتاگون، WU-14 نام دارد. با قرار گرفتن چین و روسیه در فهرست کشورهای دارای قابلیت نظامی پیشرفته، ضربه شدیدی بر پیکره برتری نظامی آمریکا وارد آمده و بر توازن قدرت در جهان نیز اثر گذاشته است.

آمریکا به تهدید روسیه پاسخ می‌دهد

به طور طبیعی، آمریکا به این اخبار بی‌توجهی نمی‌کند. اگرچه این یک پروژه بسیار محرمانه است، اما مشخص است که ارتش آمریکا در حال کار برروی یک وسیله مشابه فراصوت است که "سلاح پیشرفته فراصوت" نام دارد. امضای این پروژه خارج از معاهده استارت میان آمریکا و روسیه به 2010 بازمی‌گردد.
اگرچه ای تکنولوژی هنوز یک فناوری بی‌ثبات محسوب می‌شود و آمریکا در 2014 این فناوری را آزمایش کرد اما این کشور به همراه چین و روسیه همچنان برای برتری در جغرافیای سیاسی عصر حاضر به رقابت می‌پردازند و به نظر می‌رسد که این یک تکنولوژی است که سه کشور برای کشف آن به رقابت خود ادامه خواهند داد.»

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راه اندازي دوازدهمين زيردريايي نسل جديد هسته اي آمريکا

 

نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه دوازدهمین زیردریایی جدید هسته ای خود از کلاس « ویرجینیا » را راه اندازی کرد.
نیروی دریایی آمریکا زیردریایی تهاجمی هسته ای موسوم به « یو.اس.اس. جان وارنر » (USS John Warner) را تحویل گرفت. این دوازدهمین زیردریایی کلاس « ویرجینیا » است که ارتش آمریکا در اختیار دارد. مراسم راه اندازی این زیردریایی روز گذشته در نورفولک، بزرگترین پایگاه دریایی آمریکا در اقیانوس اطلس، برگزار شد.
 زیردریایی های کلاس ویرجینیا در حال حاضر چارچوب اصلی ناوگان زیردریایی آمریکا را تشکیل می دهد و قرار است به تدریج پس از آن که زیردریایی های کلاس لس آنجلس از رده خارج می شوند، جایگزین این زیردریایی ها شوند. قرار است در مجموع 30 زیردریایی کلاس ویرجینیا ساخته شود.
« جان وارنر » نخستین زیردریایی است که نام شخص به آن داده شده است، زیردریایی های دیگر با نام ایالت های آمریکا نامگذاری شده اند. این زیردریایی به افتخار دریاسالار جان وارنر، فرمانده نیروی دریایی آمریکا بین سال های 1972 تا 1974 و سناتور ایالت ویرجینیا به نام وی، نامگذاری شده است. این زیردریایی ظرفیت حمل 7800 تن بار را دارد و می تواند تا عمق 488 متری دریا حرکت کند.
از مهمترین ویژگی های این زیردریایی این است که به دیرک های فوتونی که جایگزین پریسکوپ سنتی شده، مجهز است. این دیرک ها دستگاههایی الکترونیکی هستند که مانند یک دوربین دیجیتالی عمل می کنند و طرح های فیلمبرداری شده را به کابین فرماندهی زیردریایی ارسال می کنند. تسلیحات زیردریایی جان وارنر شامل دو لوله پرتاب است که هر یک شامل شش موشک تاماهاوک (Tomahawk) می شود.
روسیه تنها یک فروند زیردریایی کلاس یاسن (Iassen) در اختیار دارد که مشابه این نوع زیردریایی آمریکایی است. این نوع زیردریایی تهاجمی روسیه از برخی جهات، به ویژه عمق حرکت که می تواند به 600 متر برسد، از زیردریایی های کلاس ویرجینیای آمریکا برتری دارد. به علاوه، زیردریایی های کلاس یاسن مجهز به 32 موشک کروز اونیکس (Onix) است. موشک های اونیکس، بر خلاف موشک های تاماهاوک علاوه بر خنثی سازی اهداف ساحلی، می توانند اهداف هوایی را نیز خنثی کنند.
الکساندر خرامچخین (Khramtchkhine)، معاون مرکز تحلیل های راهبردی و فناوری نظامی روسیه گفت : « این زیردریایی ها را تنها در هنگام جنگ می توان با هم مقایسه کرد. زیردریایی های ویرجینیا و زیردریایی های یاسن در جنگی شرکت نداشته اند و امیدوارم که هرگز شرکت نداشته باشند.»
این کارشناس روس گفت : « مسئله این است که آمریکایی ها زیردریایی های زیادی از نسل جدید هسته ای در اختیار دارند، در حالی که روسیه تنها یک فروند از این نوع زیردریایی در اختیار دارد.»

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 رباتها، سلاح جنگی مخفی ارتش روسیه

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه نشنال اینترست، چند مورد حادثه ناگواری که اخیرا برای ارتش روسیه پیش آمد شامل انفجار موشکی حین پرواز در جریان مانور روز نیروی دریایی روسیه و سقوط یک هلی کوپتر طی چند روز پیش در منطقه ریازان که باعث کشته شدن یک خلبان شد نشان دهنده مشکل داشتن برخی تکنولوژی های نظامی روسیه بودند.
اما دو دورنما در پیش روی برنامه مدرنیزه سازی ارتش روسیه وجود دارد. نخست این که مسکو به دلیل محدودیتهای مالی در اثر تحریمها این برنامه را به حال تعلیق در آورد و دوم این که روسیه با توجه به هزینه انسانی بالای تسلیح مجدد ارتش، تمرکز خود را صرف سیستمهای رباتیک و بدون سرنشین کند. با توجه به توانایی روس‌ها در پیشبرد تلاشهای تلافی جویانه به ویژه با اتفاقی که در مورد شبه جزیره کریمه رخ داد، دومین احتمال قدرتمندتر است.
البته این مساله تبعاتی دردسرساز برای جنگ هایبریدی روسیه و توسعه هوش مصنوعی تسلیحاتی در آینده خواهد داشت.

ایده تمرکز روسیه بر سیستمهای بدون سرنشین چیز جدیدی نیست. در سالهای اخیر توسعه چشمگیری در سیستمهای تسلیحاتی روباتی به وجود آمده و روسیه نیز در راستای مدرن کردن ارتش خود مساله روباتها را به طور جدی پیگیری کرده است. برنامه روسیه برای ساخته تسلیحات بدون سرنشین ریشه در تلاش این کشور در عبور کردن از الگوی نظامی شوروی که معتقد بود کمیت خودش یک کیفیت است دارد. برنامه ریزات نظامی روسیه اخیرا جلب سیستمهای روباتیک شده اند و رسانه های دولت این کشور اخیرا مدعی شدند که تانک آرماتا می تواند نخستین تانک کاملا بدون سرنشین جهان باشد.
برنامه رباتیک جدید ارتش روسیه به هدف اجتناب از تلفات شرم آور نیروی انسانی است که این کشور پیش از این در چچن و تا حدی در گرجستان تجربه کرد.
استفاده فراوان پوتین از پهپادها در درگیری های اوکراین پیش زمینه قدرتمندی به این ایده می دهد. البته توسعه برنامه رباتیک روسیه بدون کاستی نیز نبوده است. در حال حاضر رباتهای زمینی روسیه چندان موثر نیستند. مقامهای دفاعی بلندپایه روسیه گفته اند که پهپادهای جنگی این کشور تا سال 2020 به خدمت گرفته خواهند شد. برنامه ریزان نظامی پوتین به منظور تقویت هر چه بیشتر نفوذ روسیه در طول مرزها احتمالا تاکتیکهای استفاده از وسایل بدون سرنشین را غنی تر خواهند کرد تا قابلیت آنها برای درگیری های آینده را افزایش دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دارپا قراردادهایی جدید برای ساخت شاتل XS-1 منعقد کرد

 

 

normal_boeing-xs-1-space-plane-concept-1

 

 

سه شرکت از دارپا (سازمان تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا) بودجه دریافت کردند که طرح مفهومی خود برای شاتل نظامی بدون سرنشین XS-1 را توسعه دهند. دارپا مبلغ 6.5 میلیون دلار به هرکدام از دو شرکت بوئینگ و نورثروپ گرومن تحت “فاز 1B” برنامه شاتل XS-1 اعطا کرد. شرکت سوم که Masten Space Systems نام دارد احتمالاً مبلغی مشابه دریافت کرده است.

هر سه شرکت در تابستان 2014 برای طراحی اولیه فاز 1 بودجه دریافت کرده بودند؛ بوئینگ و نورثروپ هرکدام چهار میلیون دلار و ماستن سه میلیون دلار دریافت کرده بودند.

مبلغ 6.5 میلیون دلار جدید به بوئینگ این امکان را خواهد داد که توسعه طرح مفهومی XS-1 را ادامه داده، فناوری قطعات اصلی شناسایی‌شده را اثبات کند، خطرات را کاهش دهد، یک نقشه بلوغ فناوری توسعه داده و چند مورد نمایش فناوری را اجرا کند. طبق قرارداد بوئینگ، این کارها انتظار می‌رود در اوت 2016 به پایان برسند.

مقامات سازمان گفتند که دارپا شاتل XS-1 را برای پرتاب راحت‌تر و ارزان‌تر ماهواره‌ها به مدار زمین می‌خواهد. نهایتاً این وسیله باید قادر به 10 بار پرواز در یک بازه زمانی 10 روزه با محموله 1361 الی 2268 کیلوگرم باشد و هزینه هر مأموریت کمتر از 5 میلیون دلار باشد.

 

دوگ یانگ، نایب‌رئیس بخش انعطاف‌پذیری سامانه‌های فضایی در نورثروپ گرومن در یک بیانیه به Space.com گفت: نورثروپ گرومن در حال تمرکز روی بخش‌های کلیدی و سخت قرارداد XS-1 دارپا است. 10 پرتاب در 10 روز و رساندن محموله به LEO (مدار ارتفاع پایین).

یانگ افزود: این یک عامل وادار کننده است که به قابلیت‌های پرتاب سریع که برای انعطاف‌پذیری لازم است دست‌یابیم. این نوع دسترسی مطمئن به فضا برای بسیاری از نیازهای دفاعی ضروری است و همچنین به دلیل رقابتی‌تر شدن فضا، چیزی است که باید داشته باشیم. بودجه 6.5 میلیون دلاری دریافتی ما از دارپا برای مطالعه فاز 1B به ما این امکان را خواهد داد که برخی از ایده‌های واقعاً منحصربه‌فرد را برای به واقعیت پیوست این نیاز استراتژیک پیشرفت دهیم.

 

طرح XS-1 احتمالاً شمال یک شاتل مرحله اول قابل‌استفاده مجدد و یک یا دو مرحله بالایی مصرفی خواهد بود.اولین مرحله که شاتل XS-1 است، به یک مسیر زیر-مداری پرواز خواهد کرد، مرحله‌های بالاتر از شاتل جدا شده و محموله را در مدار قرار می‌دهند، در این حین شاتل نیز بازگشته و فرود می‌آید.

مقامات دارپا اعلام کرده‌اند که اولین مأموریت مداری XS-1 می‌تواند در 2018 انجام شود.

برای فاز 1 طراحی، بوئینگ با شرکت هوافضایی Blue Origin (متعلق به جف بزوس، مدیرعامل آمازون) همکاری کرد. نورثروپ گرومن هم با ویرجین گالکتیک و ماستن با XCOR Aerospace همکاری کرد.

بوئینگ هم‌اکنون تجربه ساخت شاتل بدون سرنشین برای بخش نظامی آمریکا را دارد. شرکتی که شاتل X-37B نیروی هوایی را ساخت که تاکنون طی پنج سال گذشته چهار مأموریت سرّی داشته است.

طرح XS-1 تنها تلاش دارپا برای کاراتر و ارزان‌تر کردن پرواز فضایی نیست. این سازمان همچنین در حال اجرای برنامه‌ای به نام ALASA (مخفف Airborne launch Assist Space Access به معنای دسترسی به فضا با کمک پرتاب هوایی) است که در حال توسعه سامانه‌ای برای پرتاب ماهواره‌های کوچک از زیر بدنه یک جنگنده جت F-15 است. اولین آزمایش هوایی ALASA ممکن است اواخر امسال انجام شود.

 

 

http://www.space.com/30196-xs1-military-space-plane-boeing-contract.html

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

2 ناو رزمی روسیه در سواحل گیلان پهلو گرفتند

ناوگروه روسی ظهر امروز در اسکله ناوگان شمال در منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، ناوگروه نیروی دریایی روسیه ظهر امروز در سواحل بندر انزلی و اسکله ناوگان شمال در منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو گرفت.

در این راستا 2 ناو رزمی نیروی دریایی فدراسیون روسیه در جهت تقویت روابط 2 کشور وارد آبهای جمهوری اسلامی شدند.

این سومین سفر ناوگروه های نیروی دریایی روسیه به کشورمان است و پیش از این در سال های 1386 و 1393 ناوگروه‌های این کشور با هدف ارتقاء روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند.

یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تیر ماه سال 1392 با اعزام به آب های سرزمینی کشور روسیه در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفت.
http://www.tabnak.ir/fa/news/523113/2-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AD%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF

 

 

در این راستا 2 ناو رزمی نیروی دریایی فدراسیون روسیه با نامهای «ولگادونتسک» و «ماخاچ قلعه» در جهت تقویت روابط 2 کشور وارد آبهای جمهوری اسلامی %2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تولید پهپاد‌های جاسوسی در دریا با چاپگر سه‌بعدی

 

مهندسان صنایع نظامی بریتانیا برای اولین‌بار موفق به تولید پهپاد‌های جاسوسی در کشتی‌های نظامی شدند.
 مهندسان دانشگاه ساوث‌همپتون بریتانیا موفق به ساخت پهپاد کنترل رادیویی با فناوری چاپ‌ سه بعدی شدند. این پهپاد در فاصله 500 متری از ساحل پرواز خود را شروع کرده و با موفقیت در ساحل به زمین نشسته است.
طبق اعلام مقامات نظامی نیروی دریایی بریتانیا، طول بال‌های این پرنده 1.2 متر بوده و قادر است تا به سقف سرعت 97 کیلومتر در ساعت دست یابد.
به گفته تیم سازنده، هدف و چالش نهایی، طراحی و چاپ پهپادی است که در کمتر از پنج دقیقه مونتاژ شده و تمامی قطعات آن بدون نیاز به پیچ به یکدیگر متصل شوند.
این پهپاد با فناوری موسوم به SLS یا پخت لیزر انتخابی پودر نایلون چاپ شده است. در این فناوری، پس از برنامه‌ریزی چاپگر، قطعات دلخواه با استفاده از شلیک لیزر به پودر نایلون و ذوب شدن ذرات نایلون ساخته می‌شوند.
بنا بر اعلام مقامات نظامی، علاقه نیرو‌های نظامی برای استفاده از پهپاد‌های سبک‌وزن و ساده در عملیات‌های شناسایی بیشتر است چرا که این پهپاد‌ها علاوه بر هزینه ساخت بسیار پایین نسبت به نمونه‌های بزرگتر، ساختار ساده‌ای دارند و به آسانی مونتاژ شده و عملیاتی می‌شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویری از یک رادار چینی برد بلند در فضای مجازی منتشر شده است. کارشناسان اعتقاد دارند که ایران رادار جدید بردی در حدود 5500 کیلومتر داشته و نقش اصلی آن کشف موشک های بالستیک است.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.