Recommended Posts

رزمایش هسته‌ای؛ واکنش انگلیس به حضور نظامی روسیه در سوریه

 

دولت لندن که از پیشروی روس ها در میدان کارزار سوریه ناراضی است به فکر آن افتاده که با توسل به سلاح هسته ای در برابر مسکو قدرت نمایی کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، انگلستان در حال ترغیب اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای برگزاری رزمایشی است که قرار است با حضور هزاران نیروی نظامی، ناو و هواپیمای جنگی شمایی کلی از یک جنگ هسته ای تمام عیار را به نمایش بگذارد.

 

پیشنهاد برگزاری چنین رزمایشی از سوی «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلستان و «سر آدام تامسون» نماینده این کشور در ناتو ارائه شده و در صورتی که عملی شود، نخستین بار پس از پایان دوره جنگ سرد خواهد بود که لندن توان هسته ای خود را که به زیردریایی های اتمی سیستم «تریدنت» مجهز است، به رخ می کشد.

سیستم تریدنت شامل چهار زیردریایی کلاس «ونگارد» است که در پایگاه دریایی «کلاید» اسکاتلند نگهداری می شوند و هر یک از آنها قابلیت حمل ۱۶ موشک هسته ای تردینت ۲ را دارد. این موشک ها از سال ۲۰۱۲ به این سو آزمایش نشده اند.

 

در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان از تصمیم لندن به دو برابر کردن تعداد این زیردریایی های اتمی طی سال های آینده سخن گفت. علاوه بر این، وی چندی پیش در اظهاراتی جنگ طلبانه تاکید کرد که استفاده از بمب اتم برای حفظ توان بازدارندگی هسته ای کشور قابل توجیه است و وی برای آنچه که دفاع از امنیت ملی نامیده می شود، حاضر است از سلاح اتمی علیه دیگر کشورها استفاده کند.

 

http://www.mehrnews.com/news/2937057/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ATD-X_model_2.JPG

 

 

 

ژاپن تصمیم گرفته که پروژه بومی ساخت جنگنده خودش رو در 2018 شروع کنه این پروژه ATD-X  نام داره.

http://air.dfns.net/2015/10/11/japan-to-decide-on-next-indigenous-fighter-program-in-fiscal-2018/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام.

نمیدونم پرسشم رو جای صحیحی طرح می کنم یا نه.ولی جای دیگه ای در فروم براش پیدا نکردم.

خواستم از دوستان مطلع در امور نظامی بپرسم از کجا میشه لیست قرارداد های نظامی که بین کشورها بسته میشه و اطلاعاتی نظیر قیمت تسلیحات رو پیدا کرد؟

چیزی شبیه به این:

http://www.dsca.mil/major-arms-sales

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید برو تو اسناد وزارت دفاع بگردی :winking:

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چین جنگنده نسل پنجم صادر می کند+عکس

منابع آگاه صنعت هواپیمایی اعلام کردند که چین قصد دارد نسل پنجم هواپیماهای جنگنده خود را به سایر کشورها صادر کند.

شرکت صنایع هوایی چین برخی مشخصات فنی جنگنده "جی 31" را در نمایشگاه هوایی پکن ارائه کرده است. این جنگنده جدیدترین هواپیمای نسل پنجم تولید شده توسط چین به شمار می رود.

"لی یوهای" معاون شرکت صنایع هوایی چین پیش از این به خبرنگاران گفته است: از آغاز توسعه جنگنده جی 31 ، ما قصد داشتیم تا از این هواپیما برای پایان دادن به تسلط برخی کشورهای خارجی در تولید هواپیماهای جنگنده نسل پنجم استفاده کنیم. یکی از مشخصات اصلی این جنگنده آن است که برای صادرات طراحی شده است.

1267964_113.jpg

 

صادرات این جنگنده می تواند یک موفقیت و پیشرفت بزرگ برای صنایع هوایی چین باشد چرا که قدرت رقابت چین با کشورهای غربی در زمینه صنایع نظامی را ارتقا خواهد داد. جنگنده جی 31 قادر به طی مسافتی بالغ بر 1200 کیلومتر است و حداکثر سرعت آن 2205 کیلوکتر در ساعت است.


ساخت نسل جدید جلیقه ضد گلوله در ایران

محققان در دانشگاه مالک اشتر موفق به طراحی و ساخت زره های نسل نوین مایع برای ساخت جلیقه های سبک و منعطف ضد گلوله با فناوری نانو شدند.

 

امروزه ساخت زره های هوشمند از نانو کامپوزیت های جاذب انرژی جهت حفاظت شخصی توجه محققان بسیاری را جلب کرده است. از سوی دیگر وزن، مقاومت و ... از عواملی هستند که در یک زره باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل محققان در دانشگاه مالک اشتر موفق شدند با فناوری نانو به ساخت زره هایی کم وزن و بدون کاهش مقاومت نفوذ بپردازند.

این زره از دو جزء اصلی از جمله پارچه با مقاومت کششی بالا مانند «کولار» و سیال سخت شونده تحت برش تشکیل شده است. این سیال به گونه ای است که چنانچه به آن ضربه وارد شود و یا تحت نیروی ناگهانی قرار بگیرد، در کسری از ثانیه دچار افزایش «ویسکوزیته» (مقاومت یک مايع در برابر اعمال تنش برشی ) شده و انرژی وارد شده را به شدت جذب می کند.

جلیقه ضد گلوله و ضد چاقوی منعطف با قابلیت جذب انرژی بالا با استفاده از فناوری نانو بر پایه سیالات زرهی زرد مایع است. ساخت زره فوق سبک با حجم کم و کاهش وزن به میزان حداقل ۴۰ درصد نسبت به زره های مشابه از مزایای این طرح است.

همچنین این زره های طراحی شده علاوه بر انعطاف پذیری بالا و قابلیت تعریق و تنفس پذیری بالا، دارای قابلیت مقاومت در برابر چند شلیک همزمان و جذب انرژی نسبت به وزن بالا است. این زره ها قابلیت پوشش دهی تمام اعضای متحرک بدن از جمله گردن، آرنج و زانوها را دارد.

از این زره می توان برای حفاظت فردی در مقابل مین، بمب، گلوله، چاقو، حفاظت خودروهای زرهی و هواپیماهای جنگنده، پتوهای جاذب امواج انفجار، پوتین های ضد مین سربازان، دستکش های مقاوم به برش و نفوذ برای حفاظت پزشکان و پرستاران بهره برد.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر از شما بابت تاپیک های همیشه مفیدتون

⇦سامانه حفاظت فعال نصب شده بر این خودرو نمونه ای از تروفی است که اختصاصا جهت نصب بر روی خودروهای سبک و تاکتیکی نظامی طراحی و ساخته شده است⇨

یعنی تفاوت یا تفاوت هایی با تروفی های نصب شده بر روی تانک
این تفاوت ها در چه چیزیه؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب ناصر در صفحات قبل این تاپیک (اینجا) خبر نخستین آزمون پرواز موشک استاندارد-3 بلاک 2 اِی را قرار دادند. خبر دیگری مربوط به یک ماه پیش آنکه ریتون در ماه ژوئیه قراردادی برای تدارکات اولیه لازم برای تولید 17 تیر رهگیر از آن نوع دریافت کرده است. تولیدات اولیه برای آزمون‌های سیستمی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و شاید برای ایجاد یک قابلیت اولیه برای دومین تاسیسات ساحلی ایجس در لهستان (تحت فاز 3 رویکرد گام به گام تطبیق اروپایی EPAA) نیز استفاده شوند. به گفته ریتون متعاقب قرارداد قبل، قرارداد دیگر برای مواد، اجزا و قطعات مورد نیاز جهت بلاک 2 ای های اضافی برای اوایل 2016 پیشبینی می‌شود.

http://www.janes.com/article/54408/dsei-2015-raytheon-receives-first-sm-3-block-iia-procurement-contract

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از پاسختون :)
پس عملا سامانه تروفی در امرپ ها و نفربرهایی نمونه ای ضعیف و شاید دانگرید شده نصبت به نمونه موجود روی تانک هاست؟؟؟
یا اینکه تروفی امرپ ها متناسب با نوع تهدیدات هست؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

 

به گزارش بخش خبری وبسایت میلیتاری به نقل از وبسایت defence-blog/ دوشنبه 12 اکتبر 20 مهر ماه

 

dcns-fremm-languedoc2-696x464.jpg

 

سومین ناوچه چند منظوره FREMM نیروی دریایی فرانسه با نام  FS Languedoc و با شماره بدنه D653 ، که توسط صنایع کشتی DCNS’ Lorient به ساخت رسیده جهت انجام آزمایشات دریایی به نیروی دریایی فرانسه تحویل گردید. یکی از مهمترین مراحل آزمایشات دریایی این ناوچه که در چند هفته آینده صورت خواهد گرفت تست عملکرد و کارایی سیستم پیشران و سیستم های ناوبری است. لازم به ذکر است که صنایع DCNS تا کنون دو ناوچه از این کلاس را به نیروی دریایی فرانسه تحویل داده است. این ناوچه ها به موشک های دفاعی آستر 15 و موشک های ضد سطحی اگزوست بلاک 3 مجهز هستند.

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مدت زمان ساختش چقدر بوده?

 

حدود 2 تا 3 سال

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.