Recommended Posts


به نام خدا[/center

به گزارش بخش خبری وبسایت میلیتاری به نقل از وبسایت defence-blog/ دوشنبه 15 اکتبر 23 مهر ماه


[center]M270A1_MLRS_8.jpg
وزارت دفاع کرواسی خرید بسته تسلیحاتی را از آمریکا در نظر دارد که شامل 16 پرتابگر از سامانه راکت انداز چندگانه M270 مجهز به سیستم موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) موسوم به MGM-140 است.قیمت هر دستگاه از این سیستم که توسط لاکهید مارتین ارائه میشود در حدود 4 میلیون دلار و قیمت هر موشک MGM-140 آن در حدود 2 میلیون دلار خواهد بود. برد این موشک از 128 الی 165 کیلومتر است (بسته به مدل).
سلام.من فکر میکنم ما به سامانه توپخانه ای به مانند ام270 داریم.اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده.این سامانه می تونه وظیفه یک توپخانه دقیق پشتیبانی نزدیک باشه و همچنین می تونه عقبه دشمن رو به صورت متعدد و بسیار دقیق زیر اتش بگیره.به نظرم با بهبود موشک هدایت پذیر فجر 5 بشه سامانه بسیار موثر ایجاد کرد.می شود این موشک ها رو برای پشتیبانی نزدیک. لیزری کرد یا حتی می تونه وظیفه ضد توپ خانه برای سرکوب توپخنه دشمن رو بر عهده بگیره یا حتی سر تلوزیونی بهش اضافه بشه.حتی می شه در خلیج فارس قابلیت ضد ناو پیدا کنه.یک سامانه موشکی چند گانه هدایت شونده دقیق خیلی .می تونه برای ما خوب باشه.نظر شما چیه?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون از پاسختون :)
پس عملا سامانه تروفی در امرپ ها و نفربرهایی نمونه ای ضعیف و شاید دانگرید شده نصبت به نمونه موجود روی تانک هاست؟؟؟
یا اینکه تروفی امرپ ها متناسب با نوع تهدیدات هست؟؟؟

خواهش میکنم

شاید بتوان نمونه سیستم تروفی نصب شده بروی خودرو های زرهی سبک را ضعیف تر از نمونه ای که برروی خودرو های زرهی سنگین دانست اما همان طور که خودتان اشاره کردید سیستم تروفی برای خودرو های سبک با توجه به نوع تهدیدات خودرو های سبک ساخته شده است. به عنوان مثال تروفی نصب شده بروی تانک ها توانایی مقابله با گلوله های تانک را دارد اما نمونه نصب شده بروی خودرو های سبک چنین قابلیتی را ندارد. البته باید این نکته را هم مورد توجه قرار داد که نمونه ای که بروی تانک ها قابل نصب است فضای قابل توجه ای را بروی برجک تانک اشغال می کند که چنین فضای بروی خودرو های سبک وجود ندارد پس می توان نتیجه گرفت که نمونه تروفی برای خودروها سبک متناسب با ساختار این نوع خودرو ها و نوع تهدیدات طراحی و ساخته شده است. چند نمونه از نصب تروفی بروی خودرو های سبک زرهی :

امرپ M-ATV

thumb_M-ATV_Oshkosh_Def.jpg

خودرو زرهی hatehof hurricane

14922925547_5f18b2baa0.jpg

 

thumb_2d351990d450cc028c016c2943b07013.jthumb_Rafae_s_Trophy_Active_Protection_Sthumb_IMG_9778-e1410290101633.jpg

  tiger mk-2  مجهز به ایستگاه کنترل از راه دور سامسون

15_1.jpg

 

thumb_mdt_armored.jpg thumb_c10_06.jpg

خودرو تاکتیکی Eagle V

thumb_DSC_1735.JPG thumb_DSCN7850.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش بخش خبری وبسایت میلیتاری به نقل از وبسایت defence-blog/ یکشنبه 26 مهر ماه

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/Chinese-Electromagnetic-Catapult-1-696x347.jpg]thumb_Chinese-Electromagnetic-Catapult-1[/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/Chinese-Electromagnetic-Catapult-2.jpg]thumb_Chinese-Electromagnetic-Catapult-2[/url]

 

چین به دنبال توسعه فناوری های مرتبط با پرتابگرهای الکترو مغناطیسی جهت نصب بر روی ناوهای هواپیمابر است. در تصاویری که اخیرا توسط منابع چینی در فضای مجازی منتشر گردید این مسئله مشخص شد. این سیستم پیشتر توسط ایالات متحده و با نام EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System يا سیستم پرتاب الکترومغنایسی هواپیما) توسعه داده شده بود و شامل جایگزینی موتور القایی خطی به جای پیستون بخار معمولی در پرتابگر ناوهای هواپیمابر است.

 

جهت آشنایی بیشتر با این سیستم و مزیت های آن به تاپیک ذیل مراجعه کنید :

آشنایی با پرتابگر های نوین الکترومغناطیسی
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام.من فکر میکنم ما به سامانه توپخانه ای به مانند ام270 داریم.اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده.این سامانه می تونه وظیفه یک توپخانه دقیق پشتیبانی نزدیک باشه و همچنین می تونه عقبه دشمن رو به صورت متعدد و بسیار دقیق زیر اتش بگیره.به نظرم با بهبود موشک هدایت پذیر فجر 5 بشه سامانه بسیار موثر ایجاد کرد.می شود این موشک ها رو برای پشتیبانی نزدیک. لیزری کرد یا حتی می تونه وظیفه ضد توپ خانه برای سرکوب توپخنه دشمن رو بر عهده بگیره یا حتی سر تلوزیونی بهش اضافه بشه.حتی می شه در خلیج فارس قابلیت ضد ناو پیدا کنه.یک سامانه موشکی چند گانه هدایت شونده دقیق خیلی .می تونه برای ما خوب باشه.نظر شما چیه?

 

 

ما بیش از برد راکت و کالیبرش باید دنبال تنوع بخشی مهمات مورد استفاده باشیم

 

فجر 5 رو باید به سطح اسمرچ برسونن اگر بخوان حرفی برای گفتن داشته باشه در سطوح مختلف

 

موردی که فرمودید مثل راکت هدایت لیزری مورد جالب و موثری هست البته در کنارش باید سایر نمونه ها هم ساخته بشه مثل راکت های حامل ریز مهمات خود هدایتگر ، خوشه ای و ...........

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بوئینگ  شینوک و  آپاچی  در هند  می سازد

 

غول حمل و نقل هوایی آمریکا بوئینگ  اعلام کرده قصد دارد شینوک و آپاچی  در هند بسازد.براساس توافق های صورت گرفته با امریکا، هند 22 فروند بالگرد آپاچی و 15 فروند بالگرد شینوک  از آمریکا خریداری می کند.این در حالی است که هند در حال مذاکره با فرانسه برای یک توافق  برای خرید  36 جت رافائل (دو اسکادران) است.



http://www.hindustantimes.com/india/boeing-plans-to-assemble-chinook-or-apache-helicopters-in-india/story-gjDRy7d5ZWqNS20GDuyuDM.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اس 300 ایرانی تا پایان سال تست گرم می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: سامانه باور 373 تا پایان سال تست‌های اولیه خود را پشت سر خواهد گذاشت.

 

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه مرحله گسترش نیروها در رزمایش مشترک محرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش نیمی از کشور را به صورت مستقیم و کل کشور را به صورت غیرمستقیم دربر می‌گیرد. وی ادامه داد: سامانه‌های موشکی ارتفاع پایین، برد متوسط و موشک‌های دوش پرتاب و موشک شلمچه علیه پهپادهای با سرعت متوسط و بالا استفاده می‌شود و همچنین سامانه‌های توپخانه‌ای در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به طرح برنامه‌های از پیش تعیین نشده برای ارزیابی نیروها یادآور شد: سامانه کنترل هوشمند تاکتیکی فکور فردا در رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سامانه باور 373 تا پایان سال تست‌های اولیه خود را پشت سر خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آر پی جی 7 جدید ساخته شد+عکس

ک مدل جدید از سامانه راکت انداز آر پی چی 7 ساخته شده است.

rpg-72_725.jpg

راکت انداز آر پی جی 7 ساخت شوروی سابق یکی از شناخته ترین سلاح های سبک در جهان به شمار می آید که سابقه حضور در اکثر جنگ های نیمه دوم قرن بیستم و قرن بیست و یکم را دارد. حال شرکت آمریکایی AirTronics USA یک مدل از این راکت انداز معروف را با نام تجاری PSRL-1 را ساخته است.

1279994_403.jpg

آر پی جی 7 جدید ساخته شد+عکس این راکت انداز که وزن آن 3.5 کیلوگرم بوده و به سامانه های هدف گیر اپتیکی مجهز شده است. شرکت آمریکایی اعلام کرده است که با استفاده از این سامانه راکت های شلیک شده می توانند اهداف را در 800 متری هدف قرار دهند. PSRL-1 در سال 2016 به تولید انبوه می رسد.


افتتاح شبیه ساز رادار پل فرماندهی نداجا+عکس

سامانه شبیه ساز رادار پل فرماندهی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی نداجا افتتاح شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، پیرو منویات فرماندهی معظم کل قوا و با حضور امیر دریادار حبیب ا... سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه شبیه ساز رادار پل فرماندهی با تلاش متخصصان داخلی ، در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی این نیروی راهبردی افتتاح شد.

 

امیر تورج حسنی مقدم فرمانده آموزش تخصصهای دریایی نیروی دریایی ارتش در این خصوص اظهار داشت: «فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی به عنوان یک مرکز آموزشی که مسئولیت تربیت و آموزش نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش را بر عهده دارد، در راستای اجرای منویات فرماندهی معزز کل قوا مبنی بر اینکه نیروهای مسلح آمادگی خود را افزایش دهند، برنامه هایی برای سال 1394 در نظر گرفته است که از جمله می توان به طراحی و ساخت دو پروژه سامانه مکانیزم میادین تیر چند منظوره انتقالی سیار بی سیم یگانهای عملیاتی و تفنگداران دریایی نداجا و همچنین طراحی و تولید نرم افزار شبیه ساز رادار پل فرماندهی اشاره کرد.»

 

1283917_662.jpg

 

امیر تورج حسنی مقدم با اشاره به قابلیت ها و اهداف سامانه شبیه ساز رادار و نقش بسیار مهم و تعیین کننده آن در آموزش و ارتقاء در مهارت های کارکنان و فراگیران آموزشی گفت :« از مهم ترین اهداف، کاربردها و قابلیت های سامانه شبیه ساز رادار پل فرماندهی می توان به شبکه پذیری و استفاده گسترده فراگیران و مربیان آموزشی بصورت همزمان، ایجاد هدف‌های متعدد در جهات مختلف و با سرعت های متفاوت، تغییر برد رادار، شبیه سازی GPS، اعمال استانداردهای نظامی و دریایی در تمامی مراحل اجرا، کشف اهداف سطحی و هوایی، کشف ، شناسایی و ردگیری اهداف در زوایای مورد نظر، پیاده سازی سناریوهای شبیه سازی اهداف سطحی و هوایی جهت اطمینان از عملکرد سامانه، محاسبه سرعت و طول و عرض جغرافیایی (TCPA،CPA،LON،LAT،SPD). (CLK،CRS،BRG،RNG) محاسبه VECTOR،POSITION، اتصال به شبکه یگانهای شناور، سیستم کنترل عملیات آموزشی توسط استاد، سیستم ارتباطی و بصری و ضبط عملیات، رد گیری با انتخاب کاربر در کل حوزه مراقبت، ارسال پارمترهای اهداف به صورت خودکار و انتخابی، اتصال به انواع سامانه های کمک ناوبری، امکان ذخیره سازی و بازیابی تمامی وقایع عملیاتی روزانه در حافظه داخلی رادار ، ارسال اطلاعات هدف به صورت همزمان شامل جهت، سرعت و فاصله آن، نمایش شرایط عملیات و ارائه سناریوهای عملیاتی مختلف جهت آموزش کاربران، آموزش عملی رادار، کاهش چشمگیر هزینه های آموزشی، تجزیه و تحلیل اهداف و ارزیابی کار کنترلرها می توان نام برد.»

 

لازم به ذکر است که سامانه شبیه ساز رادار پل فرماندهی یکی از چندین سامانه ابداعی توسط متخصصین کمیته طراحی و ساخت تجهیزات و سامانه های شبیه ساز کمک آموزشی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی نداجا در چند سال اخیر می‌باشد که با هزینه ای غیر قابل مقایسه با هزینه خرید مشابه خارجی ساخته شده است. پیش از این طراحی و ساخت سامانه های میادین تیر الکترونیکی جهت مناطق و پایگاهای نداجا، کمپارتمنت آب گرفتگی یگانهای شناور، پل فرماندهی آموزشی و نصب شبیه ساز تویوتا هایلوکس در مرکز آموزش ترابری توسط متخصصین این مرکز آموزشی انجام شده است. به گفته دریادار دوم ستاد حسنی مقدم، برگزاری تمرینات مختلف مانند پدافند غیر عامل، جنگهای نوین، چریک و ضد چریک، تمرین زلزله و واکنش سریع به منظور ارزیابی تاکیتک ها و توان رزمی کارکنان و فرگیران آموزشی در مدیریت بحران بخش دیگری از برنامه های این فرماندهی در نیمه دوم سال 94 است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تست موشک Agm-88 با موفقیت انجام شد

 

AIM-9_AIM-120_and_AGM-88_on_F-16C.jpg

 

در طول یک آزمایش بخش کنترل  (HCSM) موشک AGM-88F HARM  که  با  اشعه ی ساطع کننده  قادر به چشم پوشی  بود با  موفقیت هدف مورد نظر خود را نابود بود.



http://air.dfns.net/2015/10/20/agm-88f-ignores-decoy-in-latest-test/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی هوایی ژاپن اعلام کرده که قصد دارد اسکادران دیگری از جنگنده‌های اف 15 خود را برای آن‌چه که رهگیری جنگنده‌های چینی نامید در پایگاه هوایی ناها در اوکیناوا مستقر کند.

به نوشته وبگاه «چاینا تایمز» نیروی هوایی ژاپن در حال حاضر 20 جنگنده اف-15 را در پایگاه ناها در اختیار دارد. اکنون به خاطر احتمال مواجهه با چین بر سر جزایر مورد مناقشه دایوتای (سنکاکو به ژاپنی) که در دریای شرقی چین واقع است، وزارت دفاع ژاپن تصمیم گرفته اسکادران 304 اف-15 پایگاه هوایی تسویکی را به پایگاه ناها اعزام کند و بدین طریق مجموع جنگنده‌های ژاپن ژاپن در این پایگاه هوایی به 40 فروند می‌رسد.

به نوشته این منبع خبری، بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر جنگنده‌های مستقر در پایگاه هوایی ناها 231 مورد جنگنده‌های چینی را رهگیری کردند. در 6 ماهه اول سال جاری نیز 222 مورد تهدیدهای هوایی چین از سوی جنگنده‌های ژاپنی رهگیری شد.

نیروهایی هوایی ژاپن می‌گوید در شمال این کشور در مدت زمان مشابه نیز 91 مورد رخنه جنگنده‌های روسی را به خاک خود رهگیری کرده است.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940730000354

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


تست موشک Agm-88 با موفقیت انجام شد

AIM-9_AIM-120_and_AGM-88_on_F-16C.jpg


در طول یک آزمایش بخش کنترل (HCSM) موشک AGM-88F HARM که با اشعه ی ساطع کننده قادر به چشم پوشی بود با موفقیت هدف مورد نظر خود را نابود بود.


http://air.dfns.net/2015/10/20/agm-88f-ignores-decoy-in-latest-test/
بردش چقدره?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.