Recommended Posts

پی نوشت :

 

1-در حالی که ما مشغول  دعوا بر سر اینکه  T-90 بخریم یا خیر و یا پاسخ به این سئوال که اصولاً نیروی هوایی ما بعد از 40 سال ، نیاز به بازسازی دارد یا خیر ، دشمن شماره یک ما در منطقه ، بطور مشخص دارد قابلیتهای تهاجمی برد بلند خودش را تقویت می کند . 

 

2- به گفته " کنت تیمرمن" ، " شیطان بزرگ هرگز نمی خوابد " ولی ظاهراً ما خودمون خوب  به خواب زدیم .

خواهشا منو قاطی خودتون نکنید. اضافه بر این توضیحی نمیتونم بدم چون کلاً تکفیر خواهم شد. همین قدر که من رو با همین ((ما)) قاطی نکنید ممنونتون میشم.

ویرایش شده در توسط mahdiarmy

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعطای حق امتیاز سامانه حفاظت فعال بالگرد به ORBITAL ATK


شرکت اُربیتال اِی تی کِی هفته گذشته از دریافت حق امتیاز ساخت سامانه حفاظت فعال بالگرد موسوم به ( Helicopter Active Protection System ( HAPS خبر داد . این امتیاز از سوی سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده اعطا شده و به معنای آنست که حق ساخت این سامانه به صورت انحصاری در اختیار این کمپانی خواهد بود.

سامانه HAPS که برای اولین بار در جهان ساخته و به خدمت گرفته خواهد شد ، شباهت بسیار زیادی به سامانه های حفاظت فعال در خودروهای زرهی دارد و از تعدادی حسگر راداری و اُپتیک برای کشف و ردگیری پرتابه های ضدبالگرد از قبیل خانواده RPG و کلیه راکت های دوش پرتاب بدون سیستم هدایت ، استفاده میکند.

حسگرهایی شامل سامانه هشدار موشکی AAR-47 ، حسگر اخطار تهدید شلیک و قفل لیزری ، سامانه صوتیِ تشخیص و پیدا کردن محل شلیک دشمن میباشد.

این سامانه میتواند بر علیه موشک های دوش پرتاب قابل حمل توسط نفر پیاده یا MANPAD ها و همچنین راکت های بدون هدایت و غیرهوشمند به کار رود .

راکت های غیرهدایت شونده مانند انواع RPG از آنجا دارای اهمیت بسیار زیادی هستند که از هیچ نوع سامانه هدایتی استفاده نکرده و بنابر این نمیتوان با تجهیزات فریب دهنده گرمایی یا راداری و سامانه های لیزری کور کننده که بر ضد موشک های دوش پرتاب هدایت فروسرخ استفاده میشوند ، آنها را فریب داد و منحرف کرد.

اطلاعات به دست آمده از این حسگرها به مرکز کنترل آتش و پردازش داده منقل میشود و نوع تهدید ، سمت ، فاصله ، سرعت و .... مشخصات دیگر راکت به دست میاید و به ماژول پرتابگر مهمات کُشنده فرمان میدهد تا در جهت درست اقدام به شلیک نماید.

پرتابه های کُشنده ( KV ) از درون محفظه سامانه پخش کننده اهداف فریب چَف و فِلِیر مانند ALE-47 که در واقع خشاب محسوب میشود پرتاب شده و با استفاده از ریز رانشگرهای موجود در بدنه خود اقدام به مانورهای چرخشی سریع و تغییر جهت نموده و با بهره مندی از الگوریتم های هدایت و کنترل غیر خطی در کنار سامانه انتقال داده از بالگرد پرتاب کننده ، به نقطه از پیش تعیین شده پرواز کرده و با سرجنگی انفجاری خود آن را نابود کند.

HAPS.jpg

HAPS1.jpg

HAPS2.jpg

تمامی این مراحل در کسری از ثانیه اتفاق میفتد و پرتابه به اندازه ای دور میشود که هیچ آسیبی به بالگرد و سرنشینان آن نرسد.

پرتابه های این سامانه به مانند سامانه آیرن فیست و یا کوئیک کیل بوده و از بخش های پیشران ، سرجنگی و سامانه هدایت بهره میبرد.

اولین آزمایش این سامانه اوایل امسال در ماه فبریه و در ایالت نیومکزیکو با حضور ناظرانی از اداره فناوری واکنش سریعِ وزارت دفاع آمریکا به شکل موفقیت آمیز انجام گرفت .

https://www.orbitalatk.com/news-room/release.asp?prid=107
https://www.orbitalatk.com/news-room/release.asp?prid=4




همینو کم داشتیم!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام

تیم سه گانه رباتیک ویژه جنگ شهری چین
hit_three_robots.jpg
(نمایش گروه سه تایی رباتهای موسسه فناوری هاربین HIT از چپ به راست شامل ربات خنثی ساز مواد منفجره ٬ ربات جستجو گر و ربات رزمی در نمایشگاه رباتیک جهانی پکن ۲۰۱۵ .تحرک این رباتها به وسیله دو جفت شاسی متحرک بوده که جفت کوچکتر جلویی به ربات جهت گذر از موانع پلکانی کمک می کند)

این تیم شامل ربات جنگجوی مسلح به تفنگ یا نارنجک انداز یا اسلحه کالیبر سنگین به همراه ربات شناسایی مجهز به آشکار سازهای NBC و ربات خنثی ساز مواد منفجره می باشد.
thumb_rifle_robot_0.jpg
ربات جنگجو
این ربات مسلح مدولار می تواند به نارنجک انداز یا سلاح ضد تانک بدون عقب نشینی مسلح شود و در میدان جنگ در ماموریتهای ضد تروریستی همانند گروه Swat و همچنین عملیاتهای نظامی وسیعتر از آن شرکت کند و به عنوان یک گروه عملکردی چندبرابری نسبت به واحدهای پیاده داشته باشد.

thumb_eod_robot.jpg
ربات خنثی کننده بمب به عنوان بخشی ازتیم باکنترل از راه دور در کنار دو ربات جستجوگر و رزمی قرارمی گیرد.
مجموع هزینه های ساخت سه ربات مذکور را کمتر از ۲۳۰۰۰۰ هزار دلار اعلام شده و از پلیس پکن و تعدادی متقاضیان خارجی به عنوان خریداران آن یاد شده٬ این محصول ارایه دهنده تصویری مناسب از صنعت نظامی کشور چین شامل سازندگان بزرگ و پیمانکاران کوچکتر آن می باشد.

http://www.popsci.com/chinas-new-triple-team-fighting-robots
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والا در اين موارد هيچي نميدونم. در مورد خودمون هم فكر كنم بايد بي خيال تقابل تكنولوژيك با اين سيستما بشيم . بهتره تعداد موشكهاي ما هميشه 2 برابر يا بيشتر از تعداد موشكهاي سيستم دفاعي باشه.

منبع براي ديكوي هاي فرستنده امواج:

http://www.princeton.../6_3frankel.pdf

http://www.ciar.org/...gy.CM_ch6-9....

ARROW= پيكان ، تير ، خدنگ.

سلام. به هیچ عنوان نباید ناامید بشویم. راههایی هست برای فریب همین سیستم و یا پشت سر گذاشتن آن که از مدتها قبل توسط قدرتهای جهانی آزمایش شده اند و بکار گرفته میشوند. فقط مسئله اینجا است که ما هم با صرف زمان و بودجه باید این راهها را بکار ببریم و ابزار های لازم را بدست بیاوریم یا بسازیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه نکته ای هست راجع به این سامانه اونم اینه که فناوری اون آمریکایی هست تا اسرایلی و پر واضحه که فناوری غربی بسیار بسیار گرونه ، که صد البته موثر هم هستند ، اما این قیمت بالا برای اقتصاد صهیونیست ها حتی با وجود کمک مالی آمریکا و یهودیان سراسر دنیا هم غیر قابل توجیه و برآورده ، در نتیجه اونها نمی تونن اون اندازه که باید(متناسب با توان تهاجمی موشکی ما) از این سامانه تولید کنن ، از طرفی اصل فناوری استفاده شده در سامانه های موشکی ما شرقی (کره ای ، چینی ، روسی) هستند و در نتیجه بسیار ارزان خواهند بود و تولید انبوه اونها برای اقتصاد کم توانی چون کره شمالی هم امکان پذیر هست ، چه رسد به ما. عمده نگرانی من به سرانجام رسیدن طرح های مربوط به حوزه لیزر هست که قطعا در صورت تکمیل مارو با مشکلات بسیاری در بحث تهاجمی روبرو خواهد کرد.
AST-15-003.jpg
GHADR-MISSILE-SUBMUNITION-1_copy_28129.j ویرایش شده در توسط rozbeh
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

DSC_8340-EC-402_281051811983529.jpg

 

نیروی هوایی ترکیه سومین فروند هواپیمای A400M  خود را تحویل گرفت.دو فروند  قبلی بخاطر سقوط A400M در سویا اسپانیا در سال قبل پرواز نکردند و برای برخی اصلاحات به شرکت ایرباس فرستاده شدند.

ترکیه قراردادی برای خرید ده فروند از این پرنده امضا کرده که قرار است تا سال 2018 تحویل داده شوند.

 

معرفی هواپیماhttp://www.military.ir/forums/topic/21444-ایرباس-a-400m/?hl=a400m

 

 

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2015/12/13/turkey-receives-third-a400m-transport-aircraft/77247866/

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادرم در راه خدا ، جناب ناصر .

 

برای اثبات قابلیت هیت تو کیل باید فیلم برداری در طیف مرئی انجام بشه . در طیف فرو سرخ معلوم نیست انفجار از سر جنگی هدف هست یا ازمثلا فیوز احتمالی مجاورتی موشک رهگیر . شرکت منتشر کننده هم قطعا این داستان رو میدونه ...

 

تا اثبات قطعی این موضوع پذیرش ادعای فوق یه خورده سخته ...

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای اثبات قابلیت هیت تو کیل باید فیلم برداری در طیف مرئی انجام بشه . در طیف فرو سرخ معلوم نیست انفجار از سر جنگی هدف هست یا ازمثلا فیوز احتمالی مجاورتی موشک رهگیر .

 

همون طور که در ارسال قبلی خدمت شما عرض کردم رهگیری و برخورد موشک های نام برده در فضا انجام میشه و برای ثبت جزئیات و تحلیل دقیق لحظه بخورد در چنین محیطی لازم هست که تصویربرداری در طیف فروسرخ انجام بشه و بنده تاکنون موردی با تصویربرداری طیف مرئی ندیده ام.

 

اما در مورد دلیل انفجار ، ببینید وسایل کُشنده یا همون KILL VEHICLE های سامانه های ذکر شده در بالا همگی از نوع انرژی جنبشی هستند و هیچ گونه ماده منفجره ای با خودشون حمل نمیکنند .

 

اصلا تصوّر این که در این KV ها با اون همه پیچیدگی و نهایت تلاشی که در کوچک ، فشرده و سبُک سازی اونها انجام میشه ، جای اضافی برای کار گذاشتن مواد منفجره و فیوز مجاورتی وجود داشته باشه ، بسیار دشوار و غیر منطقی هست.  این وسایل کشنده تماماً از سه بخش اصلی حسگر فروسرخ ، کامپیوتر پردازش داده و هدایت و کنترل ، سامانه ریز رانشگرهای سرد یا گرم تشکیل شده اند که در یک فِرِیم یا بدنه بسیار ساده قرار گرفته.

 

این KV ها به اندازه ای کوچک هستند که به هیچ وجه نمیتوان به چنین عملی فکر کرد . به عنوان مثال اندازه KV اس ام-3 حدودا برابر با یک دستگاه مخلوط کن متوسط یا یک سماوَر کوچک خانگی هست . یا همین اَرو 3 یه وَجَب از اون بزرگتره  و یا EKV موشک GBI به اندازه یه کپسول گاز CNG یا LPG صندوق عقب یه سمند هست.

 

در مجموع بنده هیچ اصراری بر اثبات موفقیت این آزمایشات رهگیری ندارم و فقط دانسته های خودم رو منتقل میکنم . قضاوت و تصمیم گیری نهایی بر عهده خوانندگان است .

 

سر شما رو به درد آوردم، ممنون که به عرائض بنده توجه فرمودین . 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بزرگوار ، احتمال بدید که ما هم اندکی در مورد قابلیت هیت تو کیل چیزهایی بدانیم .
برای اثبات قابلیت هیت تو کیل در محیط مدیا نیاز به فیلم برداری در طیف مریی هست .ازمایشات شرکت به خودشون مربوطه ،
در صورت عدم فیلم برداری در طیف مریی همواره احتمال این هست که به جای انفجار سر جنگی موشک هدف حاصل از برخورد پرتابه ی انرژی جنبشی ، انفجار حاصل از فیوز مجاورتی جاسازی شده در سر جنگی باشه . در کارهای تبلیغاتی و بازیابی این گونه مسایل زیاد انجام میشه .
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بزرگوار ، احتمال بدید که ما هم اندکی در مورد قابلیت هیت تو کیل چیزهایی بدانیم .
برای اثبات قابلیت هیت تو کیل در محیط مدیا نیاز به فیلم برداری در طیف مریی هست .ازمایشات شرکت به خودشون مربوطه ،
در صورت عدم فیلم برداری در طیف مریی همواره احتمال این هست که به جای انفجار سر جنگی موشک هدف حاصل از برخورد پرتابه ی انرژی جنبشی ، انفجار حاصل از فیوز مجاورتی جاسازی شده در سر جنگی باشه . در کارهای تبلیغاتی و بازیابی این گونه مسایل زیاد انجام میشه .

 

شما سَروَر و استاد امثال بنده هستی و دانش و شخصیت شما برای شخص بنده واجب الاحترام هست .

 

باز هم عرض میکنم که در طول این 25 سالی که از آزمایشات سامانه های دفاع موشکی آمریکا میگذره ، تا حالا ویدیویی منتشر نشده که صحنه اینترسپت هیت تو کیل موشک های SM-3 ، GBI و THAAD رو با تصویر نور مرئی نشون بده . اگر از دوستان کسی سراغ داره بسیار خوشحال و سپاس گذار میشم که معرفی کنه تا بنده هم مطلع بشوم. 

 

توجه داشته باشید که این آزمایشات توسط چند نهاد دولتی انجام میشه از جمله آژانس دفاع موشکی MDA ، ستاد فرماندهی دفاع موشکی و فضایی نیروی زمینی SMDC و نیروی دریایی . مجموعه های صنعتی مثل لاکهیدمارتین ، ریتئون ، بوئینگ و...... فقط نقش مشاور و ناظر رو ایفا میکنند و بنا بر این نمیتونن نمایش دروغین ترتیب بدن .

 

در مورد تبلیغات و بازاریابی کاملا حق با شماست ، ولی تا مرحله ای که هنوز تجهیزات نظامی توسط نیروهای مسلح آمریکا خریداری نشده اند . تا اون زمان هر گروه صنعتی داخلی یا خارجی میتونه هر دروغی که خواست بگه و بزرگنمایی کنه تا مشتری خودش رو جذب بکنه.

 

ولی وقتی پای سرمایه گذاری و اختصاص بودجه در مرحله R&D پژوهش و توسعه و تولید اولیه در مقیاس کوچک LRIP و بعد از اون نوبت به معامله فروش میرسه ، اونجا دیگه خریدارها به قول معروف مو رو از ماست میکشن بیرون و بودجه نظامی خودشون رو که با هزار و یک مشکل و دردسر از طرف دولت ، منقبض و ارائه شده و توسط کنگره تصویب شده ، برای تجهیزات ناکارآمد و بی ارزش حروم نمیکنند.

 

در صورت فریبکاری سازندگان و پایین بودن سطح کیفی محصول خریداری شده توسط نیروهای نظامی ، به دلیل این که مبالغ هنگفتی از بودجه کشور صرف خرید این سامانه ها  شده ، نیروهای مذکور در مراجع قضایی از اون سازندگان شکایت میکنند.

 

و تازه این پایان کار نیست ، سازمان حسابرسی دولتی آمریکا GAO  که مسئول رسیدگی به کلّیه فعالیت های نهادهای فدرال و رسمی در آمریکاست ، با دقت و موشکافی باور نکردنی همه فعالیت های مالی نهادهای دولتی رو زیر نظر داره و در موارد بسیاری اُرگان های نظامی رو به دلیل کوتاهی و یا صرف بودجه بیش از حد و بدون نتیجه در حوزه های گوناگون ، بازخواست و مورد پیگرد قضایی قرار داده که در وزارت دادگستری آمریکا به اونها رسیدگی شده.

 

کُمانچی ، کروسِیدِر ، لوسَت و ... از این موارد هستند و در سایت رسمی سازمان GAO موارد بیشمار دیگه ای  رو میتونید به راحتی پیدا کنید.

 

یا علی مدد.

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه نکته ای هست راجع به این سامانه اونم اینه که فناوری اون آمریکایی هست تا اسرایلی و پر واضحه که فناوری غربی بسیار بسیار گرونه ، که صد البته موثر هم هستند ، اما این قیمت بالا برای اقتصاد صهیونیست ها حتی با وجود کمک مالی آمریکا و یهودیان سراسر دنیا هم غیر قابل توجیه و برآورده ، در نتیجه اونها نمی تونن اون اندازه که باید(متناسب با توان تهاجمی موشکی ما) از این سامانه تولید کنن ، از طرفی اصل فناوری استفاده شده در سامانه های موشکی ما شرقی (کره ای ، چینی ، روسی) هستند و در نتیجه بسیار ارزان خواهند بود و تولید انبوه اونها برای اقتصاد کم توانی چون کره شمالی هم امکان پذیر هست ، چه رسد به ما. عمده نگرانی من به سرانجام رسیدن طرح های مربوط به حوزه لیزر هست که قطعا در صورت تکمیل مارو با مشکلات بسیاری در بحث تهاجمی روبرو خواهد کرد.
AST-15-003.jpg
GHADR-MISSILE-SUBMUNITION-1_copy_28129.j

 

دقیقا حق با شما ست . خود موشک این سامانه اندازه یک موشک  شهاب 3 ما هست  icon_cheesygrin  اخه چه کاریه .  من بودم ترجیح می دادم برم  برای خودم یک چال بکنم . واقعا هزینه ی این تعداد  موشک براشون خیلی سنیگن خواهد بود . مخصوصا اینکه با دشمنانی رو به رو هستند اسرائیلی ها که  زرداخانه های بسیار از بزرگ از موشک و راکت و صد البته با سرجنگی های مختلف از جمله بارانی در اختیار دارند .  برام هنوز سوال . در مورد مشوک کوروز چه قابلیتی دارند و چگونه عمل می کنند دقیقا ؟!

 بعد یکم زدن موشک های فراتر از اسکاد و البته همان طور گفته  کاهکی در حد یک بطری  خیلی رویایی هست ؟! عجیب واقعا .؟ امیدوارم که این طرح مثل تروفی نشه icon_eek

 البته الیس الله بکاف العبده . و صد البته .الله خیر الماکرین

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.