Recommended Posts

هند در خرید رافال به بن بست خورد.....................و دوباره 40 فروند SU-30MKI سفارش داد.

 

http://armingindia.com/Rebound%20To%20Russia%20Amid%20Rafale%20Impasse,%20IAF%20To%20Buy%2040%20More%20Sukhois.htm

 

 

http://defence-blog.com/news/indian-air-force-to-buy-40-more-su-30mki-fighters.html

هند به دنبال خرید اف 18 هست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امریکا تایید کرد چین در دریای چین جنوبی پایگاه پدافند هوایی ساخته 

 

CbYp0H1UUAApw0S.jpg

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/CbZnSRxUEAEH2fh.jpg]thumb_CbZnSRxUEAEH2fh.jpg[/url]

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در این خط تولید برای اولین بار از روش نوینی برای برش کاری مواد کامپوزیتی استفاده شده است.

 

در این طرح که با کمک گروه علمی دانشگاه فدرالی خاور دور(FEFU) صورت پذیرفته مواد پیشرفته کامپوزیتی بدنه ی هلیکوپتر های نظامی توسط  اب با سرعت بسیار بالا (تقریبا سه برابر سرعت صوت) از طریق یک نازل تحت فشار برش میخورد که این روش همراه با داشتن دقت بسیار بالا بدون ایجاد گرما کمترین اسیبی به بدنه های گران قیمت تولید شده وارد نمیکند.

این روش واتر جت نام داره ک در اصل برای برش هایی ک نباید دچار تنش های حرارتی بشن(برش های لیزری و پلاسما دقیقا نقطه مقابل اون هستن)استفاده میشن...شاید این روش برش برای اولین بار تو روسیه استفاده میشه اما استادمون میگفت توی انگلیس بعضی قطعات ظریف صنعتی رو با همین روش میسازن(حدود30 سال پیش)یا حتی تو صنایع غذایی برای برش استفاده میشه ک بسیار تمیز و بصرفه هست

برای جواهر سازی(پردازش سنگها)هم خیلی استفاده میشه

http://www.faraswan.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/products-devices/waterjet-dev.html

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

 

 

 

A_GFLZJPZY4.jpg

 

 

thumb_Amv8alhnWQ4.jpg    thumb_9TfDmiS8jak.jpg

 

 

اسکادران های سوخو-27 نیروی هوایی ارتش روسیه جمعی ناحیه نظامی غربی این کشور ، ماموریت اسکورت هوایی ناوگان بمب افکن های دور پرواز  TU-22M3 را در محدوده فضای هوایی لنینگراد ، کارلیا و دریای بارنتز بر عهده گرفتند . خلبانان ناحیه نظامی فوق الذکر ماموریت اسکورت بمب افکن های توپولف -22 جمعی ناوگان هوایی نیروی دریایی شمال  را پس از رسیدن آنها به محدوده تحت حفاظتشان بر عهده دارند . علاوه براین ، خدمه این جنگنده ها ، در خلال این ماموریت ،با شبیه سازی رهگیری و انهدام اهداف هوایی ، آموزشهای خود را مرور خواهند نمود .

 

مترجم  MR9/ صرفاً برای میلیتاری

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین فروند از جنگنده های تایفون نیروی هوایی عمان، تکمیل شد

 

EF-2000Storm_Shadow.jpg
 

 

 

شرکت BAE اعلام داشت که اولین جنگنده تایفون که به منظور تحویل به نیروی هوایی سلطنتی عمان طراحی شده است در مراحل پایانی مونتاژ قرار دارد. در همین زمیه مارتین تیلور، مدیر بخش اطلاعات و نبروی هوایی شرکت BAE، می گوید: " شرکت BAE رابطه ای پایدار و طولانی مدت با نیروی هوایی عمان دارد که در آن سابقه حضور جنگنده جگوار و نمنوه ای پیشین از هواپیمای آموزشی Hawk  وجود دارد و این شرکت به ارائه خدمات به سلطان افتخار می کند" او افزود : " مونتاژ اولین تایفون نیروی هوایی عمان بخوبی در حال پیشرفت است و اولین فروند از این جنگنده را طبق برنامه زمانبندی تحویل خواهیم داد"

 

در سال 2012، پادشاه عمان با امضای قراردادی تعدادی جنگنده تایفون و هواپیمای آموزشی Hawk را خریداری کرد. بنا بر این قرارداد شرکت مذکور به ارائه خدمات پشتیبانی در وظایف عملیاتی نیروی هوایی عمان نیز ملزم شده است.

 

جنگنده یوروفایتر یکی از پیشرفته ترین جنگنده های چند منظوره حال حاضر جهان است که در حال فروش به هفت کشور آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، عربستان سعودی و عمان می باشد. این جنگنده با دارابودن 719 قرار داد خرید و 571 سفارش، بزرگترین برنامه خرید نظامی در اروپا به شمار می رود. این موضوع جایگاه صنعت هوافضای اروپا را در بازارهای جهانی تقویت نموده است.

 

 

http://www.defencetalk.com/first-royal-air-force-of-oman-typhoon-begins-final-assembly-66808/

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این روش واتر جت نام داره ک در اصل برای برش هایی ک نباید دچار تنش های حرارتی بشن(برش های لیزری و پلاسما دقیقا نقطه مقابل اون هستن)استفاده میشن...شاید این روش برش برای اولین بار تو روسیه استفاده میشه اما استادمون میگفت توی انگلیس بعضی قطعات ظریف صنعتی رو با همین روش میسازن(حدود30 سال پیش)یا حتی تو صنایع غذایی برای برش استفاده میشه ک بسیار تمیز و بصرفه هست

برای جواهر سازی(پردازش سنگها)هم خیلی استفاده میشه

http://www.faraswan.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/products-devices/waterjet-dev.html

با سلام

 بله این شیوه سالهاست که در کشورهای صنعتی استفاده میشه

کشورهای پیشرفته صنعتی که جای خودشونو دارن همین امارات بغل دستمون در حوضچه خشکش برای برش پروانه کشتی ها  چندین ساله که از این متد استفاده میکنه(البته برای سایر برشها همچنان از پلاسما و لیزر استفاده میکنن)

همون حوضچه ای که ما بودیم یک پروانه کشتی رو داشتن برش میدادن چندتایی عکس گرفتم اگر بتونم بین اون چندین هزار عکس پیداشون کنم تقدیمتون میکنم

چندتا عکس هم از یه سوژه جالب گرفتم که باید بگردم اونها رو هم پیدا کنم و اگر خدا فرصتی بهم داد و سرم کمی خلوت تر شد یه تاپک  در اون زمینه تهیه کنم

 

امسال دیدیم دارن تجهیزات واتر بلاست و آیس بلست رو هم کم کم جایگزین سند بلستهای قدیمیشون میکنن، برخلاف ما که شعارمون زیاده و عملمون کم اونها بشدت دارن خودشونو به علم روز دنیا نزدیک میکنن( با کمک مطلق خارجی ها) نسبت به 3-4 سال قبلی که اونجا بودیم  زمین تا آسمون در بحث ابزار دقیق و الاینمنت پیشرفت کردن و همه ابزارشون که قبلا آنالوگ یا نهایتش دیجیتال بود رو لیزری با مقیاس نانو کرده بودن

کلا یه جهش تکنولوژی دسته کم در ابزار دقیق و کنترلشون داشتن

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا جنگنده Rafale ناونشین بعدی هند خواهد بود؟

 

rafale-fighter-jet-france-696x420.jpg
 

 

همچنان که هند عملیات ساخت دومین ناو هواپیمابر خود را سرعت بخشیده، سوالی که در بین اعضای این نیرو مطرح می باشد این است که چگونه میتوان به بهترین وجه ممکن چیدمان جنگنده ها بر روی ناو جدید را مشخص کرد.

 

ناو جدید با نام   INS Vishal، دارای 65000 تن وزن خواهد بود که از نمونه قبلی یعنی INS Vikrant، با چهل هزار تن وزن، بسیار بزرگتر است و به این دلیل برای تکمیل جنگنده های مستقر در آن نیروی دریایی به 54 فروند جنگنده اضافی نیاز دارد.

 

در حال حاضر هند برای ناو هواپیمابر خود از جنگنده های روسی MiG-29K  بهره می برد که تولید آنها را از سال 2004 آغاز کرد. اما هم اکنون نیروی دریایی هند باید برای جنگنده های رزمی خود با در نظر گرفتن نیازمندی های عملیاتی آینده، برنامه ریزی کند.

 

به طور طبیعی روسیه مشتاق به ارتقا میگ های فعلی به عنوان بهترین گزینه برای هندی ها می باشد زیرا که هم خلبانان و هم خدمه با این جنگنده روسی آشنایی داشته و از طرفی روابط دفاعی دو کشور دیرینه و مستحکم می باشد.

 

اما در یک نگاه کلان نیروی دریایی هند به دنبال جنگنده های فرانسوی Rafale می باشد. بنابر گزارش های رسانه ها دولت هند مقامات نیروی دریایی را مامور به مذاکره با شرکت فرانسویDassault، جهت بررسی چگونی برآورده ساختن نیاز ناو هواپیمابر جدید هند، کرده است.

 

اخیراً فرانسه و هند پس از سالها مذاکره به توافق سفارش 36 فروند جنگنده Rafale رسیدند. زمان موجود تا آماده شدن ناو هواپیمابر،مناسب بودن این جنگنده ها را با توجه به نیازمندی ناو هندی مشخص خواهد کرد. یکی از مشکلات پیش پای دولت هند در این خرید آنست که هزینه تامین این جنگنده ها مشکل مالی بزرگی را در برابر دولت هند قرار داده و این سوال را مطرح کرده که چطور میتوان 50 فروند دیگر از این جنگنده را تهیه کرد.

 

 

http://www.defencetalk.com/is-the-rafale-coming-to-the-indian-navy-66811/

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصمیم پاکستان جهت خرید تانک از ترکیه

 

thediplomat_2016-01-29_14-30-48-386x289.

 

 

بنا به گزارش رسانه ها ظاهراً اسلام آباد جهت در اختیار گرفتن تانک جدید ساخت ترکیه- Altay-  ابراز علاقه نموده است. در همین زمینه رئیس آژانس مبادلات دفاعی ترکیه، اسماعیل دمیر که معاونت وزارت  صنعت ترکیه را نیزداراست، اوایل این ماه در پارلمان ترکیه تصدیق کرد که دولت پاکستان به خرید اولین تانک به طوربومی ساخته شده ترکیه، Altay، ابرازعلاقه نموده است.

 

دمیر با نام بردن از پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، آنها را کشورهایی توصیف نمود که با داشتن رابطه خوب نسبت به خرید این تانک ابرازعلاقه نموده اند و نمایندگان برخی کشورها جهت دیدن تست اجرای آتش این تانک دعوت شده اند. این تست ها اخیراً در منطقه Sarıkamış در شرق استان Kars در حال انجام می باشند.

 

در سال 2008 دولت ترکیه قرار دادی به ارزش 500 میلیون دلار با شرکت Otokar، که سازنده وسایل نقلیه نظامی است به امضا رساند که طی آن این شرکت اقدام به طراحی، ساخت و تولید 4 دستگاه نمونه اولیه از این تانک، نمود. درهمین زمینه شرکت Otokar، با شرکت کره ای سازنده تانک، Hyundai Rotem، وارد همکاری شد که در جریان آن شرکت ترک تانک کره ای K2 Black Panther را به عنوان پایه ای برای ساخت تانک بومی خود در نظر گرفت.

 

هر دو تانک کره ای و ترک دارای شباهت پایه ای در طراحی شاسی هستند هرچند که تانک Altay اندکی کشیده تر است. همچنین هر دو تانک به زره سنگین مجهز شده اند. در مقایسه با تانک K2، تانک Altay ترکیه به زره کامپوزیتی جهت محافظت بیشتر مجهز شده است. هر دو تانک به یک توپ 120 میلیمتری مجهز شده اند با این تفاوت که در نمونه کره ای بارگذاری به صورت خودکار انجام می شود اما در تانک ساخت ترکیه به صورت دستی می بایست گلوله گذاری نمود. همچنین تانک Altay دارای قابلیت شلیک موشک های هدایت شونده لیزری می باشد و در بالای خود با دو تیر بار 7.62  و 12.7 میلیمتری تجهیز گردیده است.

 

تانک Altay با بهره بردن از موتور 1500 اسب بخاری ساخت آلمان، با 4 نفر سرنشین خود می تواند به بیشینه سرعت 70 کیلومتر بر ساعت برسد. در اکتبر 2015 شکرت ترکیه ای سازنده موتور TUMOSAN، طی قراردادی با شرکت AVL، اقدام به انتقال فناوری طراحی و بومی سازی موتور برای نمونه های آینده تانک Altay نمود. تولید انبوه این تانک در اوایل 2017 شروع خواهد شد و طبق قرارداد شرکت Otokar، در مرحله ابتدایی 250 دستگاه تانک را تولید و به نیروی زمینی ارتش ترکیه تحویل خواهد داد. ترکیه در نظر دارد که تولید تانک های بومی خود را تا 1000 دستگاه افزایش دهد که در مورد این قرارداد دو شرکت دیگر سازنده تجهیزات ترکیه نیز به رقابت می پردازند.

 

 

http://thediplomat.com/2016/01/will-pakistan-buy-turkeys-new-advanced-main-battle-tank/

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آماری که جهان را شگفت زده کرد

دوبرابر شدن فروش تسلیحات نظامی چین

 

1035190579.jpg

 

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه بین المللی صلح واقع در استکهلم، کشور چین در واردات تجهیزات نظامی کاهش شدیدی داشته اما در بخش صادرات تسلیحات نظامی، پکن شاهد رشد بسیار بیشتری بوده است.

 

بنا بر این گزارش در سالهای 2011 تا 2015، واردات نظامی چین نسبت به دوره پنج ساله قبل کاهش 25 درصدی داشته در حالی که صادرات نظامی این کشور در همین دوره زمانی  88 درصد رشد داشته است یعنی تقریباً رشدی دوبرابری را تجربه نموده است. سال گذشته موسسه صلح افزایش صادرات نظامی چین در آن سال را 143 درصد برآورد نموده بود.این آمار نشان دهنده رشد اعتماد به نفس چین در ساخت و تولید تجهیزات نظامی است.

 

در همین باره سیمون وزمن، محقق ارشد موسسه صلح اسکتهلم می گوید :" تا ده سال پیش چینی ها تنها می توانستند تجهیزاتی با تکنولوژی های سطح پایین را تولید نمایند که این موضوع اکنون تغییر کرده است." او می افزاید: " تجهیزاتی که چینی ها اکنون می سازند بسیار پیشرفته تر از ده سال پیش بوده و توجه زیادی را در بازار جهانی سلاح جلب نموده است".

 

این رشد بالای چین به دنبال تزریق سرمایه ای بزرگ به صنعت نظامی این کشور، حاصل شد. بودجه دفاعی چین با ارزش تقریبی 141 میلیارد دلار شاهد رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل بود.بنابراین گزارش بخشی از این بودجه در موارد اختلافی در دریای جنوب چین هزینه شده است جایی که عکس العمل آمریکا به ساخت جزیره ای مصنوعی توسط پکن، تنش ها را در منطقه تشدید نموده است.

 

بیشتر فروش نظامی چین به کشورهای منطقه و متحدان نظامی منطقه ای خود است. به عنوان مثال کشورهایی مانند بنگلادش و میانمار متقاضی اصلی سلاح از چین هستند اما بیشترین میزان صادرات چین به کشور پاکستان بوده که 35 درصد صادرات نظامی چین را شامل می شود.

چین به عنوان سومین صادر کننده بزرگ تسلیحات نظامی در جهان هنوز فاصله زیادی با دو کشور پیشتاز در این زمینه یعنی امریکا و روسیه دارد و تنها 5.9 درصد از سهم بازارهای جهانی را تصاحب کرده است. اما رشد پکن در این زمینه به طور چشمگیری نسبت به رقبایش بیشتر است.

 

این موسسه همچنین عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین وارد کننده تسلیحان نظامی در خاورمیانه دانسته که بخشی از این تسلیحات در جنگ با یمن بکار گرفته شده اند.

 

 

http://sputniknews.com/military/20160223/1035190428/china-arms-exports.html

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

QF-16_target_drone_in_flight_in_Septembe

 

امریکایی ها به تازگی یک فروندF16 بدون سرنشین ازمایش کردند هدف از این ازمایش این بود که ایا یک جنگنده سرنشین دار میتواند در کنار یک جنگنده بدون سرنشین به ماموریت بپردازد ؟

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.