Recommended Posts

لهستان در پی خرید بالگردهای Apache

 

 

BpYBr.jpg

 

 

 

وزارت دفاع لهستان ماه پیش خبر از تصمیم برای خرید 24 فروند بالگرد AH-64 Apache داد. این تصمیم در راستای برنامه ای با نام Kruk اتخاذ شده که طبق این برنامه لهستان تا سال 2022 اقدام به بازسازی و نوسازی تجهیزات نظامی خود خواهد نمود.

 

گمانه زنی روزنامه های این کشور در مورد ارزش قرار داد خرید بالگردهای اپاچی حاکی از ان است که این قرار داد بین 1.3 تا 1.6 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. سخنگوی وزارت دفاع لهستان در این باره می گوید : " برآوردهای اولیه در مورد نیازهای فنی و تاکتیکی برای این خرید انجام شده و تصمیم گیری تا ماه جوئن برای نحوه خرید این بالگردها نهایی خواهد شد"

 

در راستای برنامه Kruk دولت لهستان با دنظر گرفتن بودجه 33 میلیارد دلاری تا سال 2022 اقدام به خرید تجهیزات نظامی جدید برای مدرن سازی نیروهای نظامی خود خواهد کرد. اگرچه وزیر دفاع لهستان معتقد است که برای نوسازی کامل و از رده خارج کردن تمام تجهیزات قدیمی حداقل به 60 میلیارد دلار بودجه نیاز است.

 

 

 

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/air-force/2016/04/22/poland-apache-helicopters-boeing-ah-64/83378302/

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آغاز بکار اولین سایت دفاع موشکی ناتو در اروپا

 

 

http://s3.img7.ir/cBXRl.jpg

 

 

ناتو رسماً از شروع فعالیت اولین سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک زمین پایه خود که در رومانی مستقر شده، خبر داد. این سیستم جهت شناسایی، رهگیری، تعقیب و نابودی موشک های بالستیک در خارج از جو زمین طراحی شده است . این سیستم را " Aegis" زمین پایه می نامند زیرا از همان تکنولوژی و مشخصه هایی بهره می گیرد که کشتی های حامل سامانه Aegis دارای آن هستند.

 

در این تاسیسات ضد موشکی واقع در رومانی علاوه بر رادار SPY-1 سه باتری سیستم موشکی شامل 24 فروند موشک رهگیر SM-3 Block IB مستقر شده اند. این موشک ها دارای برد 1200 کیلومتر بوده , و بنا به گفته شرکت Raytheon ، سازنده آنها ، دارای قابلیت بالا در برابر موشکهای بالستیک کوتاه برد، میان برد و قاره پیماست.

 

ناتو همچنین قصد دارد در ادامه برنامه خود برای گسترش توان ضد موشکی، تا سال 2018 یک سایت ضد موشکی دیگر مشابه سایت مستقر در رومانی را  در لهستان نیز ایجاد کند.

 

 

 

 

http://www.janes.com/article/60324/nato-activates-first-missile-defence-site-in-europe

 

 

تصاویری از این سامانه واتاق عملیات  Combat Information Center (CIC) and the Combat Systems Maintenance Center در رومانی

[aparat]vbsrZ?[/aparat]

http://www.aparat.com/v/vbsrZ

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آغاز بکار اولین سایت دفاع موشکی ناتو در اروپا

 

 

cBXRl.jpg

 

http://www.janes.com/article/60324/nato-activates-first-missile-defence-site-in-europe

 

 

 ویدئو جدیدی  منتشر شده از سیستم Aegis Ashore  شامل تست و ساخت ساز ش در نیوجرسی و انتقالش به رومانی و ازمایشات موشکی 

 

[aparat]kSKGA?[/aparat]

http://www.aparat.com/v/kSKGA

 

این جمله برام اشنا بود  European Phased Adaptive Approach

 

سخنرانی اوزی را بین سال 2014  علیه برنامه موشکی ایران و خطراتی که برای اروپا ایجاد میکنه

Security and Strategy: Shared Strategic Threats - Europe and Israel: a New Paradigm Conference, March 24, 2014 - Uzi Rubin Former Director, Israel Missile Defense Organization, Israeli Ministry of Defense; associate researcher at the Begin-Sadat Center for Strategic Studies. Rubin says Iran is manufacturing large numbers of short, medium and long range missiles which can hit not only the Gulf States and Israel but also reach Europe.

https://www.youtube.com/watch?v=U5A5dcwkqMU

برای دانلود از یوتیوب

http://downloadchibashi.com/

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپاد Shadow V2  وارد خدمت می شود

 

 

Eyovh.jpg

 

 

شرکت Textronشروع به رونمایی از برخی قابلیتهای جدید اختصاص داده شده به پهپاد V2 پیش از ورود به خدمت نموده است. آپگریدهای انجام شده بر روی Shadow V2 که از اندازه ای بزرگتر بهره می گیرد، این اجازه را به پهپاد می دهد تا طیف وسیعی از ابزارها و تجهیزات را با خود حمل نماید. از جمله این بهسازی ها می توان به اضافه شدن لینک دیتای Tactical Common Data Link و همینطور افزایش نیروی الکتریکی دردسترس، اشاره کرد.

 

لینک دیتای TCDL مزیای قابل توجهی برای این پهپاد همراه دارد از جمله افزایش سازگاری و قویتر شدن رمزنگاری و همینطور حرکت از باندهای معمول به باند مخابراتی Ku .

 

شرکت Textron در حال کار بر روی هماهنگ سازی این پهپادها و بالگردهای آپاچی جهت گنترل پهپاد توسط خلبانان بالگرد است که با این روش از غافل گیری بالگردها در برابر خطراتی که جلوتر از برد دید بالگرد است، جلوگیری می شود.

 

 

http://www.janes.com/article/60082/xponential-2016-advanced-shadow-capabilities-enter-service

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده

طراحی اولیه نسل بعدی " نیروی هوایی یک"

سلام خسته نباشید از قابلیت هاش اطلاعی دارید؟؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سپاس از عزیزان خبر رسان...
جناب MR9 در سایر کشور ها هم چنین پرنده هایی وجود داره؟؟ تاپیکی در بررسی این گونه پرنده ها وجود داره؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 با سلام 

 

با سپاس از عزیزان خبر رسان...
جناب MR9 در سایر کشور ها هم چنین پرنده هایی وجود داره؟؟ تاپیکی در بررسی این گونه پرنده ها وجود داره؟؟

 

علی الظاهر ، بیشتر کشورها ( کوچک و بزرگ ) از این پرنده ها در ناوگان نیروی هوایی خودشان دارند 

 

Air transports of heads of state and government

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به آب اندازی اولین زیردریایی سنگین ساخته شده توسط کره جنوبی

 

 

qVNW45B15D.gif

 

توضیح تصویر :  زیردریایی 1800 تنی کره جنوبی

 

 

شرکت کشتی سازی Daewoo کره جنوبی در مراسمی اولین زیردریایی کاملاً بومی 3000 تنی این کشور را به آب انداخت. این زیردریایی که قادر به پرتاب موشک های بالستیک است، ازاواخر سال 2014 مراحل ساخت خود را کامل کرده بود و اکنون در مراسمی با حضور بیش از 100 نماینده نظامی یا سیاسی از کشورهای دیگر به آب انداخته شد.

 

زیر دریایی Chang Bogo-III اولین زیردریایی تهاجمی کره جنوبی است که به طور کاملاً بومی و با استفاده از فناوری های موجود در این کشور ساخته می شود. پیش از این کره جنوبی با کمک  آلمان اقدام به ساخت دو کلاس از زیر دریایی های 1200 و 1800 تنی نموده بود اما این زیردریایی اولین زیردریایی 3000 تنی است که کاملا توسط شرکتهای کره ای ساخته می شود.

 

انتظار می رود مراحل تکمیل و آغاز ماموریت پس از تست های لازم این زیردریایی تا سال 2020 طی شده و این زیردریایی بتواند تا آن تاریخ عملیاتی گردد. هرچند مقامات کره جنوبی نسبت به طی شدن سریعتر مراحل پایانی خوشبین هستند و امیدوارند پیش از آن تاریخ این زیردریایی به خدمت وارد شود.

 

 

 

 

http://koreajoongangdaily.joins.com/news/article/article.aspx?aid=3018823&cloc=joongangdaily|home|newslist2

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.