00Amin

تاپیک جامع بررسی ارتش هند ( خبر، تحلیل ، گزارش ، فیلم و.. )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

روسيه و هند با همکاري يکديگر تسليحات نظامي توليد مي کنند

 

وزیر امور خارجه هند اعلام کرد روسیه و هند با تصمیم به تولید مشترک ادوات جنگی سطح همکاری نظامی خود را ارتقا دادند.
سوشما سواراج Sushma Swaraj اعلام کرد: «همکاری فنی و نظامی روسیه و هند تا این اواخر به روابط «فروشنده و مشتری» محدود بود: روسیه تسلیحات می فروخت و هند آنها را می خرید. اما از وقتی مسکو تصمیم گرفت تسلیحات را در خاک هند تولید کند و فناوری آنها را به ما انتقال دهد، اوضاع تغییر کرد».
 سواراج تأکید کرد مناسبات روسیه و هند بر مبنای اعتماد است و روسیه دوست دیرینه هند است.
هند از نزدیک به چهل سال پیش تجهیزات جنگی طراحی شده توسط شوروی سابق را تولید می کند.
در سال 1967، شرکت صنایع هوایی هندوستان آئرونوتیکسHindustan Aeronautics نخستین جنگنده میگ - 21 را تحت لیسانس شوروی سابق مونتاژ کرد.
هند و روسیه در زمینه تولید موشک‌های کروز مافوق صوت براهموس BrahMos و ساخت یک جنگنده جدید نسل پنجم با یکدیگر همکاری می کنند. الکساندر کاداکین سفیر روسیه در هند اعلام کرد هفتاد درصد سلاح و تجهیزات ارتش هند طراحی شوروی سابق و روسیه است.
هند و روسیه در حال حاضر در باره ساخت یک کارخانه تولید بالگردهای چند منظوره کا-226تی (Ka-226T) گفتگو می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 هند به دنبال ساخت تانک‌ جنگی جدید است

 

هند برنامه‌ها برای طراحی و ساخت تانک جنگی جدید موسوم به (MBT) را که قرار است جایگزین تانک‌های T-72 ساخت شوروی سابق شود، تایید کرد.

سخت‌افزارهای نظامی روسیه و جماهیر شوروی حدود 40 درصد از کل سخت‌افزارهای نیروهای زمینی، 80 درصد از سخت‌افزارهای نیروی هوایی و 75 درصد از سخت‌افزارهای نیروی دریایی هند را تشکیل می‌دهند.
به‌طور کلی حدود 600 تانک T-55 ، نزدیک به دو هزار تانک T-72 M1 و 640 تانک T-90C در ارتش هند وجود دارند. این تانک‌های جدید که ارتش هند قصد طراحی و ساخت آن را دارد به عنوان «خودروی آماده به رزم آینده» شناخته می‌شوند.
نسل جدید MBT برنامه اولین برای دیگر خودروهای زرهی شبیه به «آرماتا» ساخت روسیه را شکل خواهد داد. ارتش هند قصد دارد از این برنامه برای 11 خودروی زنجیردار مختلف از جمله تانک‌های زنجیردار سبک، چرخدار و پل زن، خمپاره‌اندازهای خودکششی خودکار، سلاح‌های دفاع هوایی، پست نظارت توپخانه‌ای و خودروهای شناسایی مهندسی و آمبولانس‌های زرهی استفاده کند.
هند احتمالاً از تانک جدید «آرماتا» روسیه به عنوان الگویی برای تسلیحات زرهی خودش استفاده خواهد کرد. سمیر پاتیل، کارشناس دفاعی از مرکز تحلیلی «گیتوی هاوس» هند اوایل ماه جاری میلادی گفت، کشورش قصد دارد برنامه «آرماتا» یا برخی از اصول و مبانی‌اش را برای ساخت تانک خودشان خریداری کند.
آنچه که تانک «آرماتا» را از دیگر همتاهای داخلی و خارجی‌اش متمایز می‌کند، این است که این تانک کاملاً کامپیوتری بوده و تنها به سه نیرو برای انجام عملیات‌های آن نیاز است.
این تانک یک برجک بدون سرنشین و کنترل از راه دور دارد و توسط تیمی مستقر دریک کابین مجزا به صورت دیجیتال کنترل می‌شود. گمان می‌رود که این تانک نهایتاً منجر به ساخت یک تانک کاملاً خودکار می‌شود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بروز رسانی بی ام پی -2 ارتش هند توسط اوکراین


 

 

thumb_Duplet_28429.jpg thumb_Duplet_28229.jpg thumb_Duplet_28129.jpg

برجک رزمی دونفره اوکراین مجهزبه دو قبضه توپ 30 میلیمتری ZTM-1 - در صورت در خواست مشتری می توان بروی این ماژول رزمی توپ 30 میلیمتری ZTM-2 را جایگزین کرد. همچنین این مازول رزمی قابلیت نصب بروی خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی -1 را دارد.

 

 

توپ 30 میلیمتری ZTM-2 بر روی برجک نصب هست عزیز در صورت خواست میشه ZTM-1 رو جایگزین کرد (برعکس فرمودید)

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دکترین جدید نظامی کشور هفتاد و دو ملت (هندوستان)

Indian-Army-Flag.jpg

ارتش هند به دنبال ایجاد گروه‌های رزمی یکپارچه (IBGs)، گسترش قابلیت‌های جنگ های سایبری و ایجاد سلاح های پرتوی (energy-directed weapon) و همچنین سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت چالش‌های امنیتی چندگانه می باشد و این سرویس ها را برای دکترین رزمی خود در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده‌ است.

این دکترین بیان می دارد که گرو های رزمی یکپارچه ارتش هند شامل مجموعه ای از پنج تا شش گردان بوده تا به اجرای عملیات های جنگی متعارف  اقدام کنند و انعطاف پذیری بیشتری در کاربرد نیروها را به ارمغان آورند . هر IBG می تواند بیشتر از 3000 نفر و کمتر از یک لشکر 10000 نفری نیرو داشته باشد که زیر نظر یک افسر دو ستاره ( two-star officer) عمل خواهند کرد و شامل پیاده‌ نظام، زره ‌پوش، توپخانه، دفاع هوایی و واحدهای پشتیبانی خواهند بود که تمامی آن‌ها با استفاده از هلیکوپتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

بر اساس این دکترین ، ارتش بر روی قابلیت های میان حوزه ای ،  تسهیل همبستگی و یکپارچگی در میان سه سرویس بالا و بهینه سازی نیروها و منابع موجود برای پاسخ های موثر و قوی نظامی در محیط جنگی آینده تمرکز خواهد کرد.

هندی ها به دنبال ترکیب نیروهای انسانی و ماشین ها هستند و به اینصورت که در برنامه ریزی های نظامی آینده شان به دنبال یکپارچه سازی سربازان ، هوش مصنوعی و ربات ها با یکدیگر در سیستم های جنگی برای بهره‌برداری از توانایی‌های موجود برای موفقیت در میدان نبرد می باشند . همچنین توسعه ریز ماهواره ها ، فرستنده های سبک تر و با ظرفیت بالاتر ، ماهواره های فضایی مانورپذیر و هوشمند با طول عمر کوتاهی که می توانند بر اساس تقاضا راه اندازی شوند در نیازمندی های آینده هند تعریف شده اند .  

ارتش هند همچنین استراتژی‌های خود را برای مقابله با خطرات ناشی از مناقشات مرزی رام نشدنی، پیچیده و فعال با پاکستان و چین و آنچه که آن را تروریسم تحت حمایت دولت در سراسر مرز می‌نامند ، اصلاح می‌کند .  این کشور امروزه با سناریو نه جنگ ، نه صلح در مرزهای خود مواجه است که با جنگ های هیبریدی و نیابتی و اقدامات تروریستی فرامرزی همزمان شده است .

IndianChinaPakistan.jpg

این دکترین بیان می کند که هند به تجاوزات عمدی ارتش چین در طول خط مرزی مورد مناقشه خود با این کشور ، به صورت قاطعانه و محکم و مبتنی بر پروتکل ها و توافقنامه های موجود پاسخ خواهد داد .

این امر پس از آن صورت می گیرد  که ارتش های دو کشور در یک بازه 72 روزه در ماه اوت سال 2017 در منطقه Doklam، که در امتداد مرزهای مورد اختلاف بین هند، چین و بوتان قرار دارد، درگیر شدند. هندی ها بیان می دارند که رویکرد جدید در پاسخ به آن اتفاق صورت می پذیرد .

این دکترین همچنین بیان می‌کند که ارتش هند به اجرای عملیات پاد شورش علیه پاکستان ادامه خواهد داد تا از طریق اقدامات تنبیهی به مانند حمله جراحی (surgical strike) برون‌مرزی در سپتامبر ۲۰۱۶ علیه شبه نظامیان مظنون در منطقه مرزی مورد مناقشه کشمیر به ایجاد بازدارندگی منجر شود .

صرفاً برای میلیتاری / بن پایه ها Jane's 360 , The Times Of India

ویرایش شده در توسط tiktak
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحویل جدیدترین پوششهای ضد گلوله به ارتش هندوستان

Indian_Army_soldier.jpg

به گفته وزیر دفاع هند ، دکتر سوباهش بهامر ، ارتش هند بزودی نسل جدیدی از پوشش های ضد گلوله bulletproof jackets (BPJs) خود را تحویل خواهد گرفت . این مقام مسئول ارشد دفاعی در پاسخی کتبی به یکی از اعضای مجلس نمایندگان هند ، چنین اعلام نمود که  در ماه های اخیر ، قراردادی با یک تولید کننده بومی برای خرید حداقل 186138 فقره پوشش ضد گلوله برای ارتش هند به امضاء رسیده است که تحویل آن از آوریل 2019 آغاز خواهد شد .

Dr_Subhash_Bhamre.jpg

وزیر دفاع هند ، دکتر سوباهش بهامر

وی در بیانیه ای رسمی که توسط وزارت دفاع هند منتشر گردید ، اعلام نمود که  خرید یا تولید تجهیزات دفاعی یک فرآیند مستمر براساس تهدیدات موجود ، تغییرات در فناوری نظامی و همچنین افزایش منابع موجود با هدف حفظ آمادگی نیرو های مسلح  و تجهیز آن به پیشرفته ترین سامانه های رزمی در دسترس صورت می گیرد .

براساس اطلاعات موجود ، سازنده این پوشش های ضد گلوله  که شرکت هندی SMPP بشمارمی آید ، مدعی است که این پوشش ها بصورت  کاملا" ارگونومیک طراحی شده  و میتواند حفاظتی 360 درجه ای رابرای عناصر پیاده نظام در برابر پرتابه های از جنس هسته فولاد سخت که در سناریوهای رزمی بعنوان مبناء قرارداده می شود ، فراهم نماید . این قرارداد به گفته منابع داخلی هند ، در آوریل 2018 و تحت برنامه وزارت دفاع هند ، با شناسه  "Make in India" میان دوطرف به امضاء رسید .

1-10-2019_12-41-48_AM.jpg

تحلیلگران نظامی معتقدند که استاندارد این پوشش های حفاظتی که توسط نیروهای مسلح هند مورد استفاده قرار خواهد  گرفت ، مطابقت کاملی با استاندارد سطح 3 National Institute of Justice (NIJ) دارد . با این حال ، به نقل از یک مدیر اجرایی وزارت دفاع هند ، این مجموعه تا کنون استانداردی را برای پوشش های حفاظتی پیاده نظام طراحی ننموده  و تا حال حاضر ، قراردادهای امضاء شده برای خرید این تجهیزات ، صرفا" براساس نیازهای نیروی درخواست کننده این تجهیزات  بوده است . علیرغم این وضعیت ، گزارشاتی در دست است که نشان میدهد ارتش هند بزودی از نخستین استاندارد بومی خود در حوزه تجهیزات حفاظتی پیاده نظام ، رونمایی خواهد نمود .

پی نوشت :

1- اهمیت تعریف استاندارد بومی برای تولید تجهیزات در رسته های مختلف ، بتدریج از جایگاه ویژه ای در ارتشها برخوردار می گردد و شایسته است تا این مساله  در کشور نیز مورد توجه قرار بگیرد .

2- خرید یا تولید تجهیزات دفاعی یک فرآیند مستمر براساس تهدیدات موجود ، تغییرات در فناوری نظامی و همچنین افزایش منابع موجود با هدف حفظ آمادگی نیرو های مسلح  و تجهیز آن به پیشرفته ترین سامانه های رزمی در دسترس صورت می گیرد .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شرکت هندی ideaForge قرار دادی 20 میلیون دلاری برای تحویل تعدادی نامعلوم پهپاد هیبریدی Switch با ارتش هند امضا کرد.

این پهپاد با وزن 6.5k و  دارای مداومت پروازی 120 دقیقه تا شعاع 15 کیلومتری است.

 

Switch.jpg

 

نکته جالب شباهتش با پهپاد پلیکان ماست.

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انتخاب سخت !!

تاد یا اس-400 ، کدام یک برای ارتش هند مناسب تر است ؟!!!

 

2898f4b75c24d04fc14b0cf8af32ec21--army-m15404565652031336340_1000x669.jpg

 

در سالهای اخیر ، ایالات متحده ،به شکل عام  تلاش های برنامه ریزی شده ای را برای هدف قراردادن و محدود نمودن صادرات نظامی روسیه در دستور کار خودقرار داده و به بصورت خاص نیز ، چند سالی است که در تلاش است تا هند را وادار به کاهش سطح روابط نظامی خود با روسیه نماید و این مساله در چند ماه اخیر با انتشار اطلاعات تحویل سامانه دفاع هوایی اس-400 به هند ،شدت بیشتر بخود گرفته است . درواقع ، ایالات متحده ، با استفاده از قانون مقابله با دشمنان آمریکا (CAATSA) به دولت هند هشدار داده که درصورت خرید اس-400 ، فروش بدون سرنشین های پریدیتور را به این کشور متوقف خواهد کرد ، در حالی که اگر قرارداد اس-400 لغو گردد ، فروش سامانه تاد به هند را با سهولت بیشتری انجام خواهد داد . با این حال ، گرچه قیمت سامانه آمریکایی بسیار بالاتر از محصول روسی است ولی برخی ناظران معتقدند که مقایسه این دو سیستم ، می بایست براساس راهبرد نظامی ارتش هند صورت پذیرد

 

نقل قول

در این ارتباط ، برخی تحلیلگران نظامی بر این اعتقاد قراردارند که علت اصرار هند بر خرید اس-400 ، توان ادعایی این سیستم روسی در کشف هواگردهای پنهانکار پیشرفته ای نظیر اف-22 و همچنین دفاع از آسمان این کشور در برابر رشد سریع ناوگان جتهای جی-20و اف سی-31 و در نهایت بمب افکن اچ-20 نیروی هوایی چین است  . علاوه براین ، کمکهای ارتش چین به نیروی هوایی پاکستان برای پیشبرد برنامه جنگنده نسل پنجم بومی خود در رده جتهای سبک که می بایست جایگزین هواگردهای جی اف-17 بلاک4 گردد ، باعث شده تا ارتش هند بسوی این سیستم روسی متمایل گردد .

 

در همین ارتباط ، بر خلاف اس-400 ، سامانه تاد نه تنها قابلیت کشف هواگردهای پنهانکار را ندارد ، بلکه بطور کلی فاقد توان ضد هواپیمای کامل است و تمرکز طراحی آن بر روی رهگیری موشکهای بالستیک گذارده شده است که این مساله ، کاربرد آن را برای ارتش هند بسیار محدود می کند .

 

1-12-2022_11-45-16_AM.jpg

 

این درحالی است که اس-400 قابلیت کاربرد چند موشک را دراختیار دارد که از موشک ضد هواگردهای پنهانکار9M96E با برد 40 کیلومتر تا موشک مافوق صوت با برد 400 کیلومتری 40N6 را شامل می گردد ، در حالی که تاد تا حال حاضر تنها قابلیت شلیک یک نمونه را در اختیار دارد که این توانمندی بدان معناست که شبکه دفاع هوایی هند بصورت چند لایه نمیتواند اهداف را رهگیری و منهدم نماید . مضاف براین ، درصورت خرید اس-400 ، پتانسیل شبکه سازی این سیستم با جتهای سوخو-30 ام کا آی و سامانه های اس-125 ارتش هند نیز بوجود خواهد آمد . در حالی که با خرید تاد ، این مزیت وجود نخواهد داشت و در کنار آن برد 200 کیلومتری تاد نیز محدودیتهایی را برای هندی ها ایجاد خواهد نمود . در یک مقایسه ساده ، سامانه تاد ، تنها توانایی پوشش یک چهارم مساحتی که اس-400 مجهز به موشکهای 40N6 می تواند آن را نظارت کند ، داشته و نه تنها گران تراست ، بلکه هند برای پوشش خطوط مرزی خود می بایست تعداد بیشتری از آنها را خریداری نماید .

 

نقل قول

در کنار تمامی این موارد ، برخلاف اس-400 ، برد محدود تاد ، باعث میشود تا توان درگیری با اهداف متخاصم در عمق حریم هوایی دشمن ، در اختیار هندی ها قرار نگرفته ، ضمن آنکه ارتش هند مجبوراست تا سامانه های تاد را هر چه بیشتر به خطوط مرزی ( و خطوط درگیری ) نزدیک کند و این شانس جتهای مهاجم را در سرکوب دفاع هوایی هند بیشتر خواهد کرد ، در حالی که اس-400 درست نقطه مقابل این سیستم می تواند در عمق حریم هوایی دشمن ، با هواگردهای مهاجم مقابله کند .

 

40N6.jpg  9M96E_and_9M96E2_28Almaz-Antey29_.jpg

 

راست : 40N6

چپ : 9M96E

 

از سویی دیگر ، سامانه تاد ، بعنوان یک سیستم دفاع ضد موشکی ، بیشتر برای دفاع از سرزمین اصلی آمریکا در مقابل موشکهای بالستیک برد بلند طراحی شده ، در حالی که ممکن است در برابر موشکهای با برد کوتاه تر چین و پاکستان چندان کارایی نداشته باشد. علاوه براین ، ارتفاع درگیری تاد محدود به عدد40 تا 160 کیلومتر است در حالی که موشکهای بالستیک پاکستانی نظیر "غوری " یا دی اف-21 چینی ، که برد کوتاه تری دارند ، سیستم تاد عملا از دور خارج خواهد شد .

 

Ted_website_1.jpg

 

تئودور پوستول ، مشاور سابق علمی دپارتمان عملیات نیروی دریایی آمریکا

 

این مساله در گذشته توسط کارشناسان نظامی ایالات متحده  ( تئودور پوستول ، مشاور سابق علمی دپارتمان عملیات نیروی دریایی آمریکا ) تایید شده و وی در این زمینه براین نکته تاکید دارد که میتوان انتظار داشت که تاد در برابر موشکهای بالستیک کوتاه برد نتواند از تمام مزیتهای خود استفاده کند . در مقابل ، اس-400 هر چند در یک جنگ جدی هنوز محک نخورده ، اما آزمایشها نشان داده که می تواند موشکهای مافوق صوت با سرعت بیشتر از 8 ماخ را رهگیری کند .

 

FOREIGN201509041108000273719952200.jpeg  pak-nuclear-fb_082616060125.jpg

 

راست : دی اف-21

چپ : هاتف-5 (غوری)

 

با توجه به این موارد ، سامانه تاد گرچه در برابر موشکهای بالستیک برد بلند ،  قابلیتهای قابل توجهی  دارد ، اما توانایی ضعیف آن در کشف و درگیری با هواگردهای پنهانکار و موشکهای بالستیک کوتاه برد باعث می شود تا ارتش هند درصورت خرید آن ، چندان توان دفاع از حریم هوایی خود را نداشته باشد . در همین ارتباط ، پیشرفت سریع چین در تولید جتهای نسل 5 و روند کُندتر شرکتهای غربی در تولید سامانه های دفاع هوایی برای مقابله با این تهدید ، باعث شده تا انتخاب اس-400 توسط هند بر روی کاغذ ، به صرفه تر نمود پیدا نماید .

پی نوشت :

1- بن پایه

2- تجمیع تمامی پستها ، اخبار و تحلیل ها از ارتش هند ، بیست و دوم دی ماه  سال یکهزارو چهارصد خورشیدی

3-  استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری )  بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .

 

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 22 دی 1400 در 12:19 , MR9 گفت:

ایالات متحده ،به شکل عام  تلاش های برنامه ریزی شده ای را برای هدف قراردادن و محدود نمودن صادرات نظامی روسیه در دستور کار خودقرار داده و به بصورت خاص نیز ، چند سالی است که در تلاش است تا هند را وادار به کاهش سطح روابط نظامی خود با روسیه نماید و این مساله در چند ماه اخیر با انتشار اطلاعات تحویل سامانه دفاع هوایی اس-400 به هند ،شدت بیشتر بخود گرفته است

سلام و احترام اگر هندی ها فریب بخورند و در این بازی از شرق رویگردان شوند در نبرد های آینده احتمالی با پاکستان یا چین غرب آن کشور را تنها خواهد گذاشت هند باید از همان راهی قدرت خود را افزایش دهد که چین قبلا طی کرده است وگرنه بزرگترین و ثروتمندترین متحدین غرب هنوز توان ساخت مستقل تسلیحات را به دست نیاورده اند بلکه توان کاربرد مستقل تسلیحات غربی را هم ندارند (هرچند کیفیت محصولات غربی بهتر است)

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.