Recommended Posts

 

حالا اگر آذربایجان و کشورهای دیگر فقط 3 سال دیگه صبر کنند

مثل همیشه زیبا و پر محتوا بود . 

اذربایجان به همراه ارمنستان به دلیل قره باغ از سوی امریکا و اتحادیه اروپا تحریم تسلیحاتی هستن و نمیتونن این سیستم مورد نظر شما رو دریافت کنن

سوال اینجاست که ایا این تحریم تسلییحاتی امریکا شامل ایرون دم هم خواهد شد؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 این سیستم ها که  چند سالی است استفاده از آن رواج یافته ، معمولاً در محیطهای اشباع شده از رادارهای دفاع هوایی  توسط جتهای رزمی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

 

 

 

سلام.ببخشید من متوجه نشدم کاربردشون چیه؟یعنی چه قابلیتی به جنگنده میده در محیط های اشباع شده؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.ببخشید من متوجه نشدم کاربردشون چیه؟یعنی چه قابلیتی به جنگنده میده در محیط های اشباع شده؟

 

البته عبارت صحیحش میشه این : radar-denied environment  

 

یعنی شرایط انکار شده راداری . یعنی محیطی که به دلیل وجود اخلالگرهای راداری و یا هر نوع شرایطی که استفاده درست و بهینه از رادار جنگنده فراهم نباشه .

 

در چنین شرایطی که به هیچ عنوان نمیشه از رادار برای شناسایی ، تشخیص ، ردگیری و رهگیری اهداف هوایی استفاده کرد ، سامانه IRST جستجو و ردگیری فرو سرخ تنها گزینه در دسترس هست .

 

در گذشته تامکت های نیروی دریایی به چنین سامانه ای مجهز بودند و در حال حاضر استفاده از اون علاوه بر سوپرهورنت ، بر روی استرایک ایگل ها هم قطعی شده .

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته میشه گفت در صورتی که بتونیم این تکنولوژی رو برای جنگنده هامون توسعه بدیم اون وقت میشه گفت در مقابل اف22 و اف 35 آنچنان هم دست بسته نیستیم و به شخصه معتقدم این سیستم بسیار کاربردی تر از رادار میتونه در مقابل جنگنده های نسل 5 عمل کنه جالبیش اینجاس که شایعه شده بود روی تامکتهامون این سیستمو به صورت آزمایشی نصب کردن و موشک فکور رو با توجه به هدایت فروسرخش برای این منظور ساختن البته تاکید میکنم که شایعه بوده ولی در صورت درست بودن ست کردنش با تایگر میتونه یه جون تازه به نیروی هوایی تو بعد رهگیری بده 

پاینده باد ایران 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تایمز اسرائیل نوشت:  درحالیکه روسیه به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است، فروش تسلیحاتی از جمله اس 300 را یکی از راه های خود در این امر تعیین کرده است.   

به گزارش انتخاب ؛ این رسانه صهیونیستی می افزاید: در مقابل S300 که روسیه قرار است به ایران تحویل دهد،  نیروی هوایی اسرائیل مجهز به جنگنده های اف 35 پر از اشکال است.

در اسرائیل برخی تحلیلگران نظامی درباره هزینه های این جت های ساخت آمریکا انتقاد می کنند. موشه آرنز، یک مهندس صنایع هوایی و وزیر دفاع سابق اسرائیل در ماه اکتبر به روزنامه تایمز آو اسرائیل گفت: هر چند داشتن جنگنده های اف 35 چیز خوبی است، اما به نظر لازم نیست که بودجه صرف خرید این نوع جنگنده شود. 

او خاطرنشان کرد که هنوز ارتش اسرائیل از تجهیزات نظامی دوره جنگ ویتنام استفاده می کند و همین تجهیزات در جنگ غزه در تابستان گذشته بسیار هم موثر عمل کرده است. وی گفت، بهتر است اسرائیل جنگنده های اف 15 و اف 16 خود را ارتقا دهد و هزینه نیروی زمینی خود را افزایش دهد.

 

متوجه نکته ای شدن صهیونیست ها و اونم  به نظر  من اینه که نسل 5 خیلی زود تر از این حرفا کنار گذاشته میشه و از این به بعد باید در فکر نسل های بعد  بود. در واقع فناوری  پنهان کاری با تما توفیقات که داشت همچنان قابل اتکا نیست .!!!در حالی که هجوم به پدافند دشمن با موشک  و باقی فناوری های نوین راحت تر و ایمن تر بوده و نیروی هوایی در فاز ثانویه وارد عمل می شود و این موضوع دیگر معنای برتری هوایی  که در گذشته  می دانستیم  را  تغییر خواهد داد  ...

http://www.entekhab.ir/fa/news/199966/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-f35-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B3-s300-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.