Recommended Posts

نمایشگاه هوافضای EURASIA2018 ترکیه

این نمایشگاه که اولین نمایشگاه ترکی در این زمینه بوده از 5الی9 اردیبهشت دایر بود...ایران هم در این نمایشگاه دارای غرفه بوده است

https://www.mashreghnews.ir/photo/850399/عکس-نمایشگاه-هوافضا-و-ایرشوی-ترکیه-2018

https://www.mashreghnews.ir/news/851104/غرفه-ایران-به-عنوان-فعال-ترین-غرفه-نمایشگاه-EURASIA2018-انتخاب

===================================================

پیج اینستاگرام این نمایشگاه در روز اول چندین لایو طولانی از غرفه ها و نمایش های هوایی قرار داد.در بازه زمانی(4-13دقیقه) کلیپ زیر ، شخص فیلمبردار از غرفه ایران بازدید می کنه و با مسئولان غرفه گفت و گو می کنه...

حجم155 مگابایت

http://shatelland.com/upload/files/c30bf4de-34c9-4643-8856-428d02d8804b

بخشی از صحبتهای طرف ایرانی به خاطر ضعف میکروفن گوشی و محیط شلوغ نمایشگاه دچار اغتشاش هستش ک عذر خواهی می کنم:rose:

ویرایش شده در توسط mjb
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

جالوت قرن بیست و یکم

خودروی زمینی بدون سرنشین "تمیس" وارد مرحله استاندارد سازی صنعتی شد

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده ، خودروی بدون سرنشین THeMIS که توسط شرکت مرلین روبوتیک در دست توسعه قرار داشت ، با رسیدن به دوران بلوغ خود ، به یک سامانه بدون سرنشین شنی دار استاندارد تبدیل شده است . از ابتدای سال جاری میلادی ، شرکت فوق با ثبت یک رکورد ، چهار پیش نمونه از این خودروی بی سرنشین زمینی را با 3 کاربری کاملا" متفاوت به نمایش گذاشت . به این ترتیب  ، تنها چند سال پس از شروع توسعه THeMIS ، این گونه به یکی از محبوبترین خودروی بدون سرنشین شنی دار در بازار بی سرنشین ها تبدیل شده است .

2017_08_11_UGV_KX4_Desert_01-transparent-650x411.png

ایده اولیه این برنامه تسلیحاتی از چند جنگ افزار  و سامانه های تسلیحاتی دیگر که توسط شرکتهای نکستر ، هرستال  ، اس تی . کنتیک ، ریتئون و ثئورد سیستمز معرفی شده بود ولی   هنوز در مراحل توسعه قرار داشت و یا با سایر برنامه ها ادغام شده است ، گرفته شد . 

 

index~19.jpg

با این وصف، برخلاف سایر انواع خودروهای بدون سرنشین زمینی ، که صرفاً قادر به انجام یک ماموریت هستند ، THeMIS به گونه ای طراحی شده که میتوان ان را در یک زمان برای اجرای ماموریتهای مختلف مسلح نمود .

 

2017-12-06_UGV_FN_Herstal_01_Green_01-1_cropp-650x508.png Milrem-robotics-UGV-MBDA-IMPACT.jpg

این ماموریتهای همزمان شامل تبدیل این سامانه به یک ایستگاه مجهز به  جنگ افزارهایی با کالیبر بزرگ یا کوچک ، حسگرهای تشیخص مهمات کنار جاده ای ( IED) و یا پلتفرم اصلی برای نظارت برمیدان نبرد از دور خواهد بود . به ان ترتیب تا کنون سه گونه از این خودروی بدون سرنشین شنی دار ، شامل پلتفرم THeMIS مسلح به سامانه تسلیحاتی نکستر ARX20 RWS ، پلتفرم THeMIS مسلح به  سامانه بدون  سرنشین Threod Systems و در نهایت پلتفرم THeMIS مسلح به سامانه deFNder RWS از شرکت هرستال به نمایش گذاشته خواهد شد .

صرفاً برای میلیتاری / MR9

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

دفاع هوایی جدید برای خرس های پرنده روسی

تحویل سامانه های پایش دفاع هوایی Barnaul-T به واحدهای هوابرد ارتش فدرال

1218369_1000-1000x570.jpg

بنابر اخبار واصله ، لشکر هوابرد 98 گارد مستقردر ایوانوو ،به تازگی سامانه های پایش دفاع هوایی را به منظور افزایش قدرت تهاجمی / تدافعی خود بخدمت گرفته است . نیکولای چوبان ، فرمانده لشکر نود و هشتم هوابرد ارتش روسیه  براین اعتقاد است که با ورود این سامانه های جدید ،زمان کشف هواگردهای مهاجم نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و این به معنای تقویت این یگان متحرک بشمار میرود .

a8688601dadc4deb8ed3493c1dbcccee.jpg

سامانه Barnaul-T ، بعنوان یک زیر مجموعه بسیار مهم از ساختار خط کنترل – فرماندهی خط مقدم ارتش روسیه ، نوعی سامانه مدیریت فضای نبرد بشمار میرود که ماموریتهای حیاتی نظیر شناسایی اهداف هوایی و همچنین پایش یکپارچه دفاع هوایی یگان های حاضر در میدان نبرد را برای نیروی زمینی ، سپاه تفنگداران نیروی دریایی و واحدهای هوابرد را بر عهده خواهد گرفت .

 

garmon_prev01114d2f06-a49a-4796-8587-5602b6a21c91Original.jpg

رادار 1L122-1E

این سامانه جدید روسی از یک واحد پایش اطلاعاتی با شناسه (9S932-1) و رادار  ال-122 -1 ئی-1 نصب شده برروی شاسی شنی دارکه بسته به نیاز ممکن است از نوع (BRT-MD یا MT-LBU ) بودهتا برای یگانهای هوابرد به سادگی قابل استفاده باشد،  .سخت افزار فوق الذکر در حالی به  تجهیزات و اتوماسیون جدید کنترل دفاع هوایی مجهزشده که  در سطح تاکتیکی ، بهره وری سامانه های سام  با برد کوتاه را تا 20 درصد افزایش داده  و این خود به معنای کاهش هزینه های انهدام هر هدف تا 30 درصد است .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

حفاظت بیشتر برای عقاب ماهیگیر

سفارش جدید نیروی دریایی ایالات متحده برای افزودن پنل های حفاظت بالستیکی برای تیلیت روتور آوسپری

1000w_q95-2-1-1000x570.jpg

براساس اخبار منتشر شده از سوی پنتاگون ، وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد تا با انعقاد قراردادی با صنایع  MACRO سخت افزارهای جدیدی را برای پشتیبانی از تیلت روتورهای وی-22 فراهم نماید . صنایع دفاعی MACRO که مقر اصلی آن در هانتسویل ، آلاباما مستقر است ، با یک قرارداد جدید به ارزش بیش از 20 میلیون دلار ، موظف خواهد بود تا حداقل 200 مجموعه پنل حفاظت بالستیک و همچنین قطعات یدکی برای بخش زیرین این هواگرد رزمی را تهیه کند. این هواگرد برای تیک آف و فرود عمودی طراحی شده ولی مداوت پروازی آن بسیار به پرنده های توربورپراپ نزدیک است ، عمدتاً توسط نیروی دریایی ایالات متحده و نیروی هوایی مورد استفاده قرار می گیرد .

osprey_1502008790.jpg

تولید این پنل های حفاظتی بطور کامل در هانسویل صورت خواهد گرفت و پیش بینی میشود که آخرین مجموعه در ژوئن 2023 تحویل کاربران آن گردد . پس از اعلام برنده مناقصه ، رقمی درحدود 7.1 میلیون دلار به صنایع MACRO پرداخت شده و بیشتر از 4.2 میلون دلار نیز در پایان سال جاری میلادی به این شرکت مسترد می گردد .  طبق اطلاعات منتشر شده از سوی پنتاگون ، وجوه مورد نیاز برای خرید این پنل ها ، از صندوق تامین مالی نیروی دریایی در سالهای مالی 2016 و 2017 تامین شده است .  

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9


  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 با سلام

خرس های بدون سرنشین از مینسک

رونمایی  بلاروس از دو سامانه بدون سرنشین زمینی Bogomol و Centaur

bsvt_new_tech.jpg

درجریان رژه  نظامی " روز جمهوری " در مینسک ، ارتش بلاروس از دو سامانه  بدون سرنشین زمینی  جدید رونمایی نمود . این دو سامانه جدید که توسط شرکت LLC .BSVT  توسعه پیدا نموده ، از فناوری های جدیدی نظیر سیستم پایش از دور روبوتیک  ، حمل سلاح  در نمونه های مختلف و همچنین سامانه های تصویرسازی و ناوبری است .

درجریان این رژه نظامی ، برای نخستین بار نمونه استاندارد خودروی زمینی بدون سرنشین  مسلح به  یک قبضه تیربار هم محور و سامانه بدون سرنشین حامل موشکهای ضد زره هدایت شونده خودکشش در  معرض نمایش عموم گذاشته شد .

DgIdDo7XkAEn7PC-1-1024x749.jpg

Centaur

سامانه نخست (Centaur) ، آخرین گونه بدون سرنشین های زمینی معرفی شده توسط شرکتهای تسلیحاتی بلاروس بشمار میرود که برای اجرای موثر در یک برد 1000 متری بر علیه اهداف انسانی و خودروهای در حال حرکت با سرعت 300 کیلومتر در ساعت طراحی شده است . این بدون سرنشین جدید ، به یک قبضه تیربار 4 لوله ای چرخشی از گونه GShG با کالیبر 7.62 م.م  مجهز شده تا در برد 1000 متری اجرای آتش نماید . این سامانه براساس ادعای طراحانش ، می تواند برای محافظت از محیط اطراف یک موقعیت نظامی ، بصورت خودکار نیز انجام وظیفه نماید .

bogomol1.png

Bogomol

 

سامانه پایش از راه دور این بی سرنشین تا یک برد 5000 متری میتواند عملکرد دقیقی را به اجرا گذارد و علاوه برآن ، استفاده از سامانه های تصویرساز ، شناسایی اهداف را برای آن بادقت بالایی تضمین مینماید . این بدون سرنشین جدید به گونه ای طراحی شده که از قدرت مانور بالایی در دشوارترین محیطهای آب و هوایی برخوردار است .

گونه دوم معرفی شده توسط بلاروس (Bogomol) ، عمدتا" برای اجرای آتش موثر برعلیه واحدهای زرهی و اهداف بخوبی تقویت شده  با سرعت 75 کیلومتر در ساعت دریک برد 4000 متری مورد استفاده قرار می گیرد . مضاف برآن ، اهداف کوچکتر ، نظیر سنگرهای ثابت نیز در فهرست آتش این سامانه جدید قرار دارد .بوگومول همچنین می تواند هواگردهایی نظیر بالگردهای رزمی کوچک را در ارتفاع 500 متر و سرعت پیمایش 300 کیلومتر در ساعت هدف قرار دهد .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

موشکهای هدایت دقیق کروز تُرک برای باکو

Dgec0GgX4AIZsck-1080x570.jpg

براساس آخبار منتشر شده از سوی رسانه ها ، نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ، بخشی از سفارش موشکهای کروز دورایستای هدایت دقیق میانبرد همه گونه آب و هوایی  SOM محصول شرکتهای تسلیحاتی ترکیه را وارد سازمان رزم خود نموده است .

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، موشک کروز SOM که توسط شرکت راکتسان ترکیه توسعه یافته است در روز رژه سالیانه ارتش این کشور در 26 ژوئن 2018 به نمایش در خواهد آمد .

roketsan_somj_som_cruise_missile_925_001.jpg

موشک کروز SOM که در رده موشکهای کروز هوا به  سطح قابل رده بندی است ، عمدتا" برای انهدام اهداف بشدت محافظت شده ، رزم بر علیه  اهداف زمینی با ارزش نظامی نظیر سامانه های پدافند هوایی ، فرودگاه ها ، مراکز کنترل – فرماندهی و شناورهای  دریایی مورد استفاده قرار می گیرد .

Stand-Off_cruise_Missile_SOM_IDEAS_2014_International_Defense_Exhibition_Karachi_Pakistan_001.jpg

به اعتقاد برخی کارشناسان ، طراحی بخش بخش ( مدولار) این موشک کروز، انعطاف پذیری عملیاتی فوق العاده ای بدان بخشیده است . کاربرد این موشک برای کاربران آن ، قابلیتهای تهاجمی بیشتری را فراهم خواهد آورد .  موشک کروز هدایت دقیق  som، هم اکنون در چهار گونه متفاوت B-1 ، J ، A  و B-2 تولید و در ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد .

نسخه اصلی این موشک دورایستا ، به یک پیشرانه توربوجت مجهز شده که بردی نزدیک به 250 کیلومتر بدان می بخشد که در همه گونه شرایط آب و هوایی و محیطهای آلوده به جنگ الکترونیک قابل استفاده خواهد بود .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

بازگشت مجدد استرایکر

قصد جنرال داینامیکس برای ارتقاء خودروی زره پوش استرایکر به گونه A-1

GDLS_Stryker_A1_1021.jpg

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی بخش  سامانه های زمینی شرکت تسلیحاتی جنرال داینامیکس  ، این شرکت پیش قسط نخست از یک قرارداد 258 میلون دلاری را برای ارتقاء 116 دستگاه  خودروی زره پوش استرایکر از گونه اولیه به  استانداردپیکربندی A-1 را دریافت نموده است .

این ارتقاء شامل تجهیز این خودرو به یک بدنه V شکل دو تایی (DVH) ، بهبود قابلیتهای بقاء خودرو در برابر مین ها و تجهیزات انفجاری دست ساز کنار جاده ای  (IED) نیز می گردد .

6-27-2018_11-18-33_PM.jpg

جنرال داینامیکس برای بهبود قابلیتهای این سخت افزار رزمی ، یک پیشرانه جدید به قدرت 450 اسب بخار ، سامانه تعلیق 60000 پاوندی و یک متناوب ساز 910 آمپری را برای این گونه جدید در نظر گرفته است .

stryker-plate-d.jpgStryker_DVH_Engineering_Change_Proposal_ECP_General_Dynamics_AUSA_2015_640_002.jpg

طبق قرارداد منعقده ، تمام خودروهای ارتقاء یافته می بایست تا 31 مارس 2020 به کاربران مربوطه تحویل داده شوند . این شرکت در گذشته نیز سفارشهای متعددی را به منظور تکمیل سازمان رزم 4 تیپ مکانیزه ارتش که هم اکنون از 330 دستگاه از این زره پوشها استفاده می کند را دریافت نموده بود .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طراحی مفهومی منظورشون این چند تا عکس که نیست یحتمل؟

دقیقا چیه؟

 

بعد هم قاهر حداقل روی باند تاکسی سرعت بالا را می‌دانیم انجام داده

راستی، در این مرحله که همه چیز روی کاغذه و طبعا Specification دقیق انجام نشده، حرف زدن از مهمات اروپایی یا آمریکایی بیشتر در سطح بیزنس نیست؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

تسلیح "میشا" به پنجه های دوربرد

اتمام فرآیند تستهای رسمی مهمات جدید برای سامانه های پدافند هوایی اس-400

23617c39-45c4-4785-afb0-7b19337be86f.jpg

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه ( تاس) ، سرانجام آزمایش های رسمی (دولتی ) با هدف استاندارد سازی مهمات زمین به هوا (موشک ) برد بلند 40N6E متعلق به سامانه اس-400 که قرار است برای ارتش روسیه  تولید گردد ، با موفقیت به اتمام رسید.

5ae070680f25441c083ff54f.jpg

در این گزارش آمده است:

"آزمایشات  دولتی موشک دوربرد 40N6E متعلق به سامانه پدافند هوایی اس-400 در سایت موشکی کاپوشتین یار به انتهای خود رسید و کمیسیون اداری مسئول این آزمایشات ، موفقیت تستها را تایید نمود . طبق برنامه ریزی های انجام شده ، این موشک جدید تاپایان تابستان سال جاری میلادی (2018) وارد خدمت رزمی در ارتش روسیه خواهد شد "

35078131_2104518259790919_6898204732825796608_o-1080x570.jpg

طبق اطلاعات منتشر شده ، این موشک جدید روسی ، با برد رزمی در حدود 400 کیلومتر و ارتفاع عملیاتی 185 کیلومتر  به احتمال بسیار زیاد خواهد توانست تا موشکهای بالستیک مهاجم را در فاز ترمینال رهگیری و مورد اصابت قرار دهد . گفته میشود ، نمونه آزمایشی این  موشک در اواخر سال 2013 طراحی و تولید گردید و دوسال بعد ، در سال 2015 وزارت دفاع روسیه برای اولین بار شلیک آزمایشی این موشک را برضد یک هدف هوایی اعلام نمود.

c9e5ec1c-8ebd-4951-b24e-f5b516108c7c.jpg

در مقایسه با مهمات سامانه اس-300 که توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق توسعه یافته بود ، سامانه دفاع هوایی اس-400 با مسلح شدن به این موشکهای جدید می تواند با طیف گسترده ای از تهدیدات که سرعت پیمایش آنها به 4800 متر برثانیه نیز می رسد ، مقابله نماید و این بدان معناست که توانایی استفاده بر علیه موشکهای بالستیک میان برد با بردی درحدود 3500-3000 کیلومتر نیز در ردیف ویژگی های این جنگ افزار روسی قرار دارد .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 با سلام

جایگزینی برای چاپارل !!!!!!!!

انتخاب محصول شرکت لئوناردو DRS ،  بعنوان مجموعه تجهیزات پشتیبانی ماموریت برای سامانه  IM-SHORAD

ZLQQ4RXGPFEKRJ5VFXV6PQ2KUM-1140x570~0.jpg

طبق اخبار منتشر شده ،شرکت لئوناردو اعلام نمود که ارتش ایالات متحده ، این شرکت را برای تولید مجموعه تجهیزات پشتیبانی ماموریت که سامانه دفاع هوایی کوتاهبرد با مانور محدود (IM-SHORAD) نیزنامیده میشود ، انتخاب نموده است .

سخنگوی شرکت لئوناردو در این زمینه چنین اظهارنظر کرده که ارتش آمریکا پس از بررسی های فراوان ، مذاکرات فشرده ای را با این شرکت برای تولید انبوه مجموعه تجهیزات پشتیبانی ماموریت که سامانه دفاع هوایی کوتاهبرد با مانور محدود (IM-SHORAD) آغاز خواهد کرد . این بسته قابلیتهای جدیدی نظیر ازمیان بردن اهدافی با مانور پذیری کم و زیاد  را دارد که به یک رادار نیز مجهز خواهد شد .

سامانه ای که توسط لئوناردو توسعه یافته ، با پیکربندی زره پوش استرایکر A-1 یکپارچه شده است که در صورت ورود به خدمت رزمی ، گروه های کوچک رزمی در  سازمان رزم تیپ های مانوری ارتش ایالات متحده را ایجاد خواهد کرد تا قابلیت موسوم به " کشف ، شناسایی ، ردیابی  و انهدام " که نیازمندی ارتش برای ازمیان بردن تهدید پهپادها ، پرنده های بال ثابت و بالگردهای متخاصم است را برطرف نماید .

این سامانه جدید دفاع هوایی توسط واحد فروش شرکت لئوناردو بازاریابی میشود و بخش عمده ای از فناوریهای مورد استفاده در آن از شرکتهای همکار نظیر شرکت موگ ( برای استفاده ازفناوری پیکربندی زرهی انعطاف پذیر ) ، شرکت ریتئون ( فناوری موشک استینگر ) و رادار چند ماموریته محصول شرکت "راد" خریداری شده است . این محصول جدید از لئوناردو ، در عین وجود این توانایی که به شکل همزمان ، اهدافی با قابلیتهای متفاوت را رهگیری و منهدم نماید ، تاثیری بسیار اندکی بر روی قابلیت تحرک پلتفرم استرایکر خواهد گذاشت .

Col__Chuck_Worshim.jpg

سرهنگ چاک ورشیم ، مدیر برنامه  سامانه های دفاع دربرابر موشکهای کروز

به گفته "سرهنگ چاک ورشیم ، مدیر برنامه  سامانه های دفاع دربرابر موشکهای کروز ، دپارتمان سامانه های زمینی شرکت جنرال داینامیکز که مسئول تولید زره پوش استرایکر است ، در جریان این برنامه ، ماموریت یکپارچه سازی این پیکربندی را با فناوری IM-SHORAD دنبال خواهد نمود .

پی نوشت :

به عبارات رنگی شده دقت فرمایید .....

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

خروس تک تیرانداز!!!!!!!!

مراحل نهایی توسعه ربات تک تیرانداز فرانسوی

7793999907_snibot-1140x570.jpg

پاریس : شرکت فرانسوی SD4E در مورخ ششم ژوییه 2018 اعلام نمود که برنامه ریزی برای توسعه یک ربات رزمی منحصر بفرد که در آینده نزدیک  می تواند جایگزین عناصر تک تیرانداز در میدان نبرد ، در حال اتمام است .

سامانه تک تیرانداز بدون سرنشین که هم اکنون با شناسه Snibot شناخته میشود ، مزیتهای عمده ای را در  اختیار کاربران احتمالی اش قرار خواهد داد که یکی از مهمترین ویژگی های نامبرده برای این فناوری جدید ، دقت شلیک  این ربات تک تیرانداز در متوقف کردن اهداف انسانی بدون نیاز به کشتن آنها است .

Michel_Yakovleff_spokesperson_for_the_SD

ژنرال میشل یاکوولف

میشل یاکوولف ، سخنگوی شرکت SD4E که توسعه این ربات رزمی را در دستور کار خودقرار داده ، در این زمینه می گوید :

" دقت فوق العاده تیراندازی این ربات در یک برد 200 تا 300 متری تا انجایی است  که تیرانداز می تواند اطمینان یابد که دوشلیک به یک هدف ، می تواند دقیقا" به همانجایی اصابت نماید که هدفگیری شده است "

7794007714_grace-a-une-technologie-d-hyper-precision-le-snibot-est-capable-de-neutraliser-une-cible-sans-la-tuer.jpg

این سامانه تک تیرانداز بدون سرنشین با استفاده از نرم افزارهای ویژه ای که پایش عوامل مختلفی نظیر جهت باد ، حرکت هدف و فاکتورهای اقلیمی را  برعهده دارد می تواند درصد دقت شلیک را افزایش دهد.

یاکوولف در این زمینه اضافه می کند :

" این ربات بدون اینکه نیازی به از پای در آوردن هدف باشد، می تواند بگونه ای آن را هدف گیرد که صرفاً متوقف گردد . ربات تک تیرانداز فرانسوی با مسلحش شدن به  یک سامانه هدفگیری روزانه / شبانه  و الگوریتم برنامه ریزی شده  ، ممنوعیت شلیک های مرگبار را بعنوان یک مزیت اصلی ارائه میدهد ، به شکلی که بخش جمجمه ، شکم و تنه هدف در ردیف مناطق ممنوع برای شلیک قرار گرفته است "

Eurosatory_2018_French_company_SD4E_unveils_Snibot_as_hyperprecision_robot_for_sniping.jpg

بدین ترتیب ، این ربات فرانسوی قادر خواهد بود تا با دقت قابل توجه 100 درصدی ، دست یا پای هدف را به گونه ای مورد اصابت قرار دهد که صرفا" موجبات توقف و از کار افتادن آن را فراهم آورد .

این ربات تک تیرانداز با توجه به ابعاد و توانایی های ادعایی ، می تواند ماموریت حفاظت از موقعیتهای حساس ، نیروگاههای هسته ای ، ایست و بازرسی های جاده ای ونظایر آن را بر عهده گیرد . به اعتقاد کارشناسان نظامی ، وجود چنین تجهیزاتی به ارتش کمک خواهد نمود تا ماموریتهای خطرناک و خسته کننده را به بهترین شیوه به انجام رساند.  به گفته  این تحلیلگران ،حضور 10 واحد از این ربات رزمی می تواند  وظایف حداقل 50 سرباز حرفه ای و آموزش دیده را بدون استرس ، خستگی و  خسارتهای جانبی که عناصر انسانی بدان دچارمیشوند ، بر عهده گرفته و علاوه بر آن ،عملیات تدافعی یا تهاجمی رابا اطمینان بیشتر برای فرماندهان ، اجرا نماید .

این ربات رزمی هم اکنون توسط وزارت دفاع فرانسه مورد ارزیابی قرار گرفته است و طراحان این شرکت امیدوارند که در میان مدت ، این محصول وارد سازمان رزم ارتش فرانسه گردد .

پی نوشت :

1- به عمل ، کار برآید ...

2- جالب هست ، در ارتشهای اروپایی ، نظامیان بازنشسته ، پس از اتمام خدمت رسمی ، جذب شرکتهای تسلیحاتی و دانش بنیان می گردند ، در حالی که در کشور عزیز ما ، نظامیان پس از بازنشستگی  بدست فراموشی سپرده شده و عملا از چرخه استفاده بهینه خارج میشوند . این تفاوت میان ارتشهای موج دومی با ارتشهای پیشرفته تر است .

3- با این اخبار ، روح ژنرال " سولدان" ( افسر ارتش فرانسه در دهه بیست میلادی که حامی اصلی مکانیزاسیون در نیروهای مسلح بود ) ، قرین آرامش هست !!!

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

ورود به عصر تسلیحات لیزری زمین پایه

برنامه ریزی ریتئون برای ساخت لیزر تاکتیکی 100 کیلووات

LMCO_laser_truck_1021e.jpg

در فوریه 2018 ، لاکهید مارتین از برنامه خود برای تولید یک سامانه تسلیحاتی لیزری به قدرت 60 کیلووات پرده برداری نمود .

شرکت تسلیحاتی ریتئون  در حال توسعه یک سامانه جنگ افزاری زمین پایه  لیزری به قدرت 100 کیلووات است که قرار است در قالب برنامه  خودروی اثباتگر لیزر تاکتیکی (HEL TVD) به ارزش 10 میلیون دلار برای ارتش ایالات متحده  تولید گردد .

براساس تصاویر منتشر شده ، طراحی اولیه این لیزر تسلیحاتی ، بروی پیکربندی یک کامیون نظامی  میان وزن تاکتیکی (FMTV) صورت گرفته است . این برنامه اثباتگر علمی و فناورانه ، بخشی ازبرنامه  ابتکار عمل ارتش  ( شامل ایجاد قابلیت های حفاظت دربرابر آتش غیر مستقیم (IFPC)  بلاک 2 برای  ایجاد یک سپر دفاعی در برابر پرنده های بدون سرنشین ، راکتها ، پرتابه های توپخانه و خمپاره اندازها  (C-RAM/UAS) بشمار می آید .

ایجاد قابلیت دفاع غیرمستقیم ارتش ، یک برنامه طراحی شده  برای محافظت از عناصر پیاده نظام در برابر موشکهای کروز ، سامانه های هوایی بدون سرنشین (UAS) ، پرتابه های راکتی توپخانه و خمپاره اندازها (RAM) بود که سالهاست دنبال میشود .  

گونه دوم  قابلیت های حفاظت دربرابر آتش غیر مستقیم  ، با اضافه شدن ویژگی ضد پرتابه های بالستیک (counter-RAM) متولد شد که تا به امروز تستهای متعددی در شدتهای مختلف از 2 کیلووات تا 50 کیلووات را پشت سر گذاشته است .

 

hel_tvd_on_fmtv_725.jpg

 سامانه تسلیحاتی HEL TVD بعنوان یک واحد مستقل رزمی طراحی شده که بامسلح شدن به حسگرهای چندگانه ، لیزر ترکیبی ، مزیتهای مهمی را  در یک بسته برای ارتش فراهم می نماید .

 

در فوریه 2018 ، شرکت لاکهیدمارتین اعلام نمود که یک لیزر 60 کیلووات  تک پرتو (single-beam)  رابرای برنامه ارتش در دست تکمیل دارد . با این حال گفته می شود که لیزر 100 کیلووات مورد نیاز ارتش می بایست بطور "فیبر لیزری چند پرتو " (multi-beam fiber-laser) طراحی گردد .

مرحله بعدی این برنامه تست این لیزر 100 کیلووات است که می بایست  بر ضد پرتابه های بالستیک  صورت گیرد .پس از پایان مرحله آزمون و ارزیابی اولیه  در اوایل سال 2019 ، ارتش قصد دارد یک برنامه سه ساله را برای توسعه  افزون تر این سامانه تدوین    و سپس با انعقاد یک قرار داد اثباتگر فناوری  130 میلون دلاری  برای ساخت و ادغام یک سامانه پیشرفته ، این جنگ افزار را در سال  مالی 2022 وارد سازمان رزم خود کند .

به اعتقاد کارشناسان نظامی ، این پروژه گرانقیمت بطور همزمان با  برنامه  IM-SHORAD دنبال می شود که قرار است تا زره پوشهای استرایکر را تا سال 2020 به یک سامانه دفاع هوایی مسلح نماید . با این حال برخی معتقدند که ورود به خدمت این دو برنامه  در اینده بطور همزمان بعید به نظرمیرسد ، چرا که ارتش قصد دارد تا قابلیت (HEL TVD) را به IM-SHORAD اضافه نماید .

نخستین ماموریت محول شده به این برنامه ، دفاع از پایگاه های ثابت و نیمه ثابت  ارتش آمربکا است . لیزرهای پرانرژی  ، بتدریج به  جنگ افزارهایی موثر و با هزینه پایین  نسبت به سامانه های فعلی تبدیل خواهند شد .  هزینه عملیاتی این سامانه ها پس از ورود بخدمت  برای ازمیان بردن هر پرتابه مهاجم به 30 دلار می رسد که در مقایسه با  تسلیحات متعارف فعلی  ،  بیشتر به یک معجزه شبیه  است .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
7 minutes قبل , MR9 گفت:

1- آیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای 50 سال آینده ، نقشه راه مشخصی را ارائه کردند ؟؟!!!!

2- از دهه بیست میلادی ، مباحث فنی و اخلاقی گسترده ای در خصوص حذف نیروی انسانی از صحنه نبرد آغاز شد ، آیا معرفی این فناوری ها ، پایانی بر تلفات انسانی درجنگهاست ؟؟

1- سوالی که خودت جوابش رو می دونی رو نپرس ... اگه قرار بود کسی هم با این چیزها بیدار بشه و تکونی به خودش بدهد ، تا حالا داده بود ولی آدمی که خودش رو به خواب زده رو نمی شه بیدار کرد .

2- از نقطه نظر مهاجم یا از نقطه نظر مدافع ؟ این فناوری ها هزینه ی انسانی « مهاجم » رو کاهش می ده ولی باعث تلفات بیشتر مدافعین می شه ... ( در یک جنگ نا متقارن از نظر کلاسیک ... )

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , Ghalam گفت:

1- سوالی که خودت جوابش رو می دونی رو نپرس ... اگه قرار بود کسی هم با این چیزها بیدار بشه و تکونی به خودش بدهد ، تا حالا داده بود ولی آدمی که خودش رو به خواب زده رو نمی شه بیدار کرد .

بعید میدانم سئوال و نقد کردن ضرری داشته باشد ، ما در میلیتاری توان اجرایی و تاثیر گذاری را درمقایسه با مجموعه های پولدار ، نداریم ولی در همین حد که سایررسانه ها، جرات ، شجاعت ، دانش و جسارت لازمه را ندارند ولی در میلیتاری این موارد وجود دارد ، موارد را محترمانه و در چهارچوب قوانین  و بدون منفی گرایی افراطی نقد می کنیم و از این بابت هیچ نگرانی و ترسی نداریم .

"انکه حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است "

حتی اگر یک نفر با مطالعه این موارد ، ذهنش روشن شود ، حداقل برای بنده کافی هست  ، چون  میرود دنبال پاسخ و این هدف اصلی بنده در میلیتاری از سال 94 بوده ...

6 minutes قبل , Ghalam گفت:

- از نقطه نظر مهاجم یا از نقطه نظر مدافع ؟ این فناوری ها هزینه ی انسانی « مهاجم » رو کاهش می ده ولی باعث تلفات بیشتر مدافعین می شه ... ( در یک جنگ نا متقارن از نظر کلاسیک ... )

قطعا از دید مهاجمان /// مدافعان هم بالاجبار باید برای مقابله ، طرح ریزی پلان به پلان داشته باشند .

اصل هشتم در دکترین عملیاتی انتخاب صحنه نبرد زمینی :

" نبرد غیر خطی ، عمق دادن به میدان نبرد با ایجاد جبهه های غیر پیوسته و همزمان استفاده از نقاط ضعف مهاجم

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

نیزه جدید اودین

معرفی نسل جدید سامانه موشکی ضد کشتی  RBS-15 شرکت ساب

nyzh_wdyn_khdy_sTyry__shml_rwp.jpg

استکهلم : شرکت جنگ افزار سازی ساب سوئد ، در مورخ 16 ژوییه 2018 اعلام نمود که برای نخستین بار از جدیدترین سامانه موشکی ضد کشتی خود در نمایشگاه بین المللی فارنبرو 2018 به شکل رسمی رونمای  خواهد نمود .

b36d320c5622b22d_800x800ar.png

این سامانه جدید موشکی ، سنّت همیشگی تسلیحات ضد شناور سوئدی را ادامه خواهد داد ، چرا که همچنان قابلیت شلیک در تمام شرایط آب و هوایی خانوده موشکهای RBS- 15  را حفظ نموده ، اما با یک طراحی جدید ، سطح جدیدی از  پتانسیل رزمی را در اختیار کاربران احتمالی اش قرار خواهد داد .

این موشک جدید به مانند نسل گذشته خود ، در دو نوع هواپایه و زمین پایه  ( هوا به سطح و زمین به سطح ) عرضه خواهد شد ، اما در مقایسه با نمونه های قبلی خود و همچنین رقبای غربی و شرقی اش ، قابلیتهای افزون تری را به بازار تسلیحاتی ارائه خواهد کرد .

4de360c9b8fac91aae90b31e7ebdfb8e-1136x570.jpg

یورگن جوهانسن ، معاون ارشد و رییس بخش فروش ساب داینامیکز در این خصوص معتقد است ، با افزایش برد این سامانه جدید به 300 کیلومترو مسلح شدن آن به یک حسگر پیشرفته تر ، قابلیت درگیری با هر هدفی به این موشک داده شده است .

به گفته وی ، کارایی شلیک این موشک از جتهای رزمی نیروی هوایی ، مشابه با قابلیتهای نمونه های زمین پایه و دریاپایه  آن بوده  و سیستم های جدید تعریف شده برای این مهمات ضد کشتی ، انجام شلیکهای هماهنگ ، بصورت انبوه و دربرایر طیف گسترده ای از اهداف دریایی را امکان پذیر ساخته است که این نشاندهنده انعطاف پذیری این گونه جدید خواهد بود .

rbs15_range-1024x575.jpg

در حالی که گونه RBS-15 مارک-3   بخوبی می تواند نیازهای ارتش ها را تامین کند ، اما گونه جدید  (RBS-15  مارک-4)   در عین ارائه قابلیتهای جدید و افزون تر ، می تواند بخوبی با سامانه های قدیمی تر هماهنگ گردد ، در نتیجه سرمایه گذاری بر روی سامانه های مارک-3 بخوبی مسیر را برای دستیابی به گونه مارک-4 هموارتر خواهد کرد .

برنامه طراحی و تولید نسل جدید مهمات RBS-15 مارک-4 برای نخستین بار در مارس 2017 طی قراردادی میان وزارت دفاع سوئد و ساب منعقد شد که با شناسه  Gungnir ( نیزه اودین ، از اساطیر شمال اروپا ) نیزشناخته میشود . این قرارداد که ارزشی در حدود 3.2 میلیارد کرون سوئد دارد می بایست در دوره زمانی 2026-2017 تحویل گردد . برای تولید موشکهای بیشتر نیز قراردادی میان این دو نهاد به ارزش 500 میلیون کرون سوئد منعقد شده است .

1648f2b6f2248191874142-1-1024x802.jpg

خانواده موشکهای RBS-15 بصورت مشترک توسط ساب و داهیل تولید میشود و درقالب لانچرهای دریاپایه ، زمین پایه و هواپایه ، در ارتشهای سوئد ، فنلاند ، آلمان ، لهستان ، کرواسی ، تایلند و چند کشور دیگر در حال خدمت است .

صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.