Recommended Posts

https://www.khabaronline.ir/news/1212296/رونمایی-از-اسلحه-ای-به-قدرت-تانک-در-ارتش-آمریکا-عکس

میلیتاری تایمز گزارش داد اسلحه اتوماتیک نسل جدید قرار است از 2022 وارد فاز عملیاتی شود.

اسلحه جدید نه‌تنها نیروی بیشتری دارد، بلکه دقت بیشتری هم در هدف گرفتن داشته و می‌تواند در تمام حالت‌های آب و هوایی هدف را در فاصله دور با دقت بزند.

به گفته مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، این اسلحه بهترین در نوع خودش در جهان بوده و قرار است جایگزین M16 و M249  شود. به گفته وی گلوله‌های این سلاح از هر نوع جلیقه ضدگلوله عبور می‌کند و رنج پرتابی آن (دست‌کم 600 متر) از هر نوع سلاح موجود در جهان بیشتر بوده و سیستم موسوم به target acquisition system(تشخیص و شناسایی مکان یک هدف با جزییات کافی) داخل آن تعبیه‌شده است.

https://www.militarytimes.com/news/your-army/2018/12/10/more-than-a-rifle-how-a-new-68mm-round-advanced-optics-will-make-soldiers-marines-a-lot-deadlier/

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صحبت های سناتور وارنر در موضوع دکترین جدید عملیات‌های اطلاعاتی و جنگ سایبر آمریکا

1~164.jpg

هفته گذشته، سناتورایالت ویرجینیا ، مارک وارنر در مرکز New American Security (CNAS) به ایراد سخنرانی پرداخت و آنچه را که "دکترین جدید عملیات‌های اطلاعاتی و جنگ سایبر آمریکا "  نامید، ارائه نمود . سناتور وارنر در حال حاضر معاون کمیته منتخب اطلاعات (Intelligence) سنا می باشد و به تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 کمک می کند (م . مارک وارنر عضو حزب دموکرات می باشد) . برای مقابله با جنگ اطلاعاتی و حملات سایبری که در آن انتخابات استفاده شد و همچنین تهدیدات سایبری عمومی و متنوع تری که مقامات و نهاد های ایالات متحده را هدف قرار می دهند سناتور وارنر مجموعه ای از توصیه ها را برای این دکترین ارائه داده و بر ایجاد قوانین و معاهده های بین المللی سایبری ، مقابله با دروغ پراکنی (disinformation) و اطلاعات نادرست (misinformation) ، مقاوم سازی شبکه ها ، سیستم های تسلیحاتی و ابزارهای اینترنت اشیاء ، صرفه جویی در هزینه های دفاعی و رهبری مستحکم فدرالی تاکید کرد .  

2~146.jpg

همچنین وارنر در مورد نیاز دکترین سایبری آمریکا در مواجهه با تهدیدات فزاینده ناشی از حملات سایبری سنتی و عملیات‌های اطلاعاتی بحث نمود . او افزود دخالت روسیه در انتخابات سال 2016، با استفاده از یک استراتژی هیبریدی از سرقت های سایبری سنتی، استفاده ابزاری از نشت های اطلاعاتی  و دروغ پراکنی های گسترده شبکه های اجتماعی، نقطه عطفی در درک عمومی ما از چشم انداز تهدیدات پیش رو است و نشان دهنده نیاز فوری ایالات متحده به یک برنامه واضح و صریح برای پاسخ دادن به هر گونه حملات ، در آینده می باشد.

 

پی نوشت – یکی از مواردی را که این روزها  آمریکایی ها در پی ایجاد آن هستند قوانین و معاهدات بین المللی در حوزه سایبر می باشد . مسئله ای که می تواند در آینده تهدیدات جدیدی در حوزه مسائل حقوقی و دیپلماتیک برای ما ایجاد کند . خوب است ما هم در این زمینه حقوق دان هایی را گردآورده و پرورش دهیم تا از همین ابتدا چارچوب هایی که در آینده ایجاد می شوند را شناخته و برای مقابله با آنها تدابیر لازم اندیشیده شود . با این حال مدتی هست که قصد دارم در موضوع جستار هایی در باب جنگ و سلاح های سایبر  مطلبی هر چند مختصر در این باره ارائه دهم . با این وجود آرزومندم در انجمن دوستانی بیایند که تخصصی بر روی حقوق بین الملل کار می کنند و از دیدگاه حقوقی بخش های مختلف نزاع ها و برخورد ها را تحلیل نمایند که به نظر کار بر روی این بخش نتیجه و اثری کمتر از دیگر موارد نخواهد داشت (پی نوشت داره از خود خبر بیشتر میشه :) ) .  

صرفاً برای میلیتاری / بن پایه ها : CNAS و LawfareBlog

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همکاری نظامی اسپانیا و ونزوئلا در سایه تحریم ها

flag_vs.jpg

علی رغم تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه فروش تسلیحات به کشور ونزوئلا ،روزنامه اسپانیایی ال پایس گزارش داده است که قرار داد بین اسپانیا و ونزوئلا برای نوسازی 86 دستگاه تانک قدیمی  AMX-30به ارزش 20 میلیون یورو که منعقد شده بود هنوز پابرجاست. ارزش این قرار داد جدید تقریبا 10 برابر بیشتر از فروش تسلیحات اسپانیایی به ونزوئلا در سال 2017 (3.5 میلیون یورو) و یا سال 2016 (2.6 میلیون یورو) است. بخشی اصلی قطعات فناوری اطلاعات و الکترونیکی در این بسته بروز رسانی برای تانک ها توسط یک شرکت اسرائیلی تامین و به وسیله شرکت اسپانیایی SDLE یکپارچه سازیمی شوند.

thumb_AMX-30V_3.jpg

تانک فرانسویارتش AMX-30ونزوئلا

 منایع دولتی اسپانیا ادعا می کنند که این قرارداد قبل از تحریم های اتحادیه اروپا بر ضد دولت نیکلاس مادورو امضا شده است. اتحادیه اروپا تحریم های را با توجه به بدتر شدن شرایط سیاسی و بشردوستانه در ونزوئلا بر ضد این کشور تصویب کرده است. اتحادیه اروپا  اما چند استثنا  برای تحریم های ونزوئلا در نظر گرفته است که شامل تهیه الزامات برای فعالیت های بشر دوستانه، عملیات های مربوط به سازمان ملل متحد و اجرای قراردادهای امضا شده قبل از وضع تحریم ها یعنی 13 نوامبر 2017 است. سخنگوی وزارت امور خارجه اسپانیا در پاسخ به این سوال که چرا این قرار داد با وجود تحریم های اتحادیه اروپا هنوز پابرجاست اشاره کرد که این قرار داد جز بندهای استثاء برای تحریم های  ونزوئلا می شود و قبل از تحریم های اتحادیه اروپا امضا شده است. با این وجود لغو قرار داد های نظامی امری معمول است اما تاکنون اتحادیه اروپا دستور لغو این قرار داد را صادر نکرده است. یک سخنگوی شرکت اسپانیایی SDLE گفت است آنها تاکنون هیچ اخطاری برای قطع این قرار داد دریافت نکرده اند اما در صورت دریافت این اخطار ما با آن موافق هستیم.

 

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.